[ sasabraj @ 22.04.2011. 20:01 ] @
Zanima me,dobio sam podatak da je potrosnja goriva u autu ista i kad je klima ukljucena i ako je staklo spusteno vise za petinu,zbog otpora vazduha?
Da li je ovo istina?

[Ovu poruku je menjao bakara dana 22.04.2011. u 21:59 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao bakara dana 22.04.2011. u 22:00 GMT+1]
[ jnk @ 22.04.2011. 21:02 ] @
Činjenica je da auto više troši sa uključenom klimom kao i sa otvorenim prozorom e sad da li ćeš natempirati da bude jednaka potrošnja to je diskutabilno.
[ vladd @ 23.04.2011. 10:02 ] @

Licno sumnjam da otvoren prozor moze da napravi ekvivalent 700W i vise, kolika je "potrosnja" kompresora klima uredjaja, pri normalnoj voznji.

Pod nekim uslovima, znacajno uvecane brzine, otpor vazduha moze da poraste znacajno i da uveca potrosnju goriva, ali tada je vec svaka "potrosnja" izvan kontrole.

Uzgred pri brzini oko 150km/h nastaje aerodinamicki udar, i svako daljnje uvecanje brzine, zahteva eksponencijalno uvecanje snage, i maksimiziranje potrosnje, ali predpostavljam da neko ko brine o otvorenom prozoru i klimi i potrosnji, ne ulazi u takva rasipnistva.

Znaci, doticnu tvrdnju bi trebalo dodatno usloviti, ograniciti, brzinom kretanja, i verovatno se moze izmeriti brzina kretanja(u aerodinamickom tunelu), pri kojoj je tvrdnja tacna, a na na svim ostalim brzinama postoje razlike.

Poz
[ sasabraj @ 23.04.2011. 15:08 ] @
hvala!

u pitanju su uobicajene brzine voznje,gradska i medjugradska voznja,dakle ogranicenje 80 km na sat

Dobio sam podatak koji mi zigleda logican da je pri gradskoj voznji veca potrosnja klime(kreni,stani) dok na prigrtadskim linijama tj vecim brzinama veca potrosnja kod otvorenog prozora
[ Zarko Silic @ 24.04.2011. 01:10 ] @
U takvim uslovima koje si naveo, realno je ocekivati povecanje potrosnje goriva usled rada klime (fabricke) za automobile u srednjoj klasi od oko

0,6 L kod benzinaca, ili 0,3 L kod dizelasa na 100 predjenih kilometara.
[ Deep|Blue @ 26.04.2011. 14:45 ] @
Ako se ne varam bild je radio neke testove na tu temu ...
zakljucak je bio da je povecanje potrosnje goriva sa ukljucenom klimom vece u odnosu na otvorene prozore za brzine do 40-50 kmh ...
Pri brzinama vecim od 50-tak kmh vece je povecanje potrosnje sa otvorenim prozorima.