[ Dejan Bizinger @ 25.04.2011. 13:02 ] @
Na B92 sajtu sam procitao tekst gde se tvrdi da je jeftinije voziti se taksijem i rent a carom nego sopstvenim autom. Nije to prvi put da sam cuo tu konstataciju.

Moje misljenje je "sve zavisi" koliko je ko "navikao" da se vozi kolima i gde zivi (da li u BG ili manjem gradu, da li u centru ili periferiji, da li mu je blizu posao, kakva je povezanost do posla). Ali isto tako dosta novca odlazi na stvari koje imaju veze sa imanjem svog auta. Imam utisak da ce biti sve veca tendencija da se smanjuje broj ucesnika u saobracaju koji voze svoj auto. Koliko mi je poznato, u Cirihu bas iz tog razloga jako puno stanovnika korist bicikl kao prevozno sredstvo samo sto se u Beogradu ne moze svuda voziti bicikl na pravi nacin u saobracaju, sem u nekim opstinama kao Novi Beograd. Takodje, znam da u Francuskoj i drugim zapadnoevropskim zemljama su vrlo popularni servisi gde se ljudi povezuju koji idu na istu destinaciju pa se trazi vozac ili putnici pa se smanjuju troskovi dok kod nas takvi servisi postoje ali sam stekao utisak da se slabo koriste. Najbolje bi bilo kada bi postojao metro, sto naravno svako zna.

Koje je vase misljenje o tome? Da li koristite svoj auto ili koristite taksi/gradski prevoz/bicikl/idete peske ili neka druga opcija kao npr. voznja u kolima sa kolegama?
[ Count Zero @ 25.04.2011. 13:09 ] @
Bila je jedna slična diskusija, a kako održavanje kola postaje skuplje (osiguranje, gorivo, a i resto), pomišljam sve češće o toj računici.
http://www.elitemadzone.org/t372647-0
[ dekster2 @ 25.04.2011. 13:46 ] @
Ne postoji relacija koja bi se isplatila taxijem.Start 120+40rsd/km(10km)=520 rsd.Auto da ti troši 10l/100 trošak ti je 130 din.
Drugo što je kod nas u 95% taksista ne zna ništa da radi pa taksira,ai to ne zna jer misli samo sda te pokrade,posle sedne u kafanu i krenu lovačke priče
Taxi samo ako je neka cirka u pitanju a i za to imas safe driver službu.
[ Shadowed @ 25.04.2011. 13:55 ] @
Odacu ti jednu neverovatnu tajnu. Znam da ce izgledati neverovatno, ali ukoliko savladas urodjene instinkte i odlucis se za pustolovinu, mozes i sam da proveris. Postoji svet i van Beograda (a nije inostranstvo).
[ the_tosic @ 25.04.2011. 13:55 ] @
dekster ubaci u racunicu servis, registraciju, parking, vreme koje izgubis dok se parkiras itd.

Tako da razumem da postoje ljudi kojima je taxi jeftiniji
[ dekster2 @ 25.04.2011. 15:54 ] @
Pročitao sam link koji je u postu i video da ostali dali primere iz inostranstva,a ja mišljenje iz svog sela.
Čovek je napisao da je pročitao na b92 tako da šedouww ostavi sarkazam za tekuće praznike i svoju okolinu.muka mi je od tebe i tvojih offova,tako se kaže
u gradskom selu Beograd.Registracija jer relavantna stvar,moja je 110,000 neko je plati 20.000.Pričamo o gradu,ma kakav god bio za neke,recimo relacija
Mirjevo-NBg,pa ima sigurno 15 km.To je 825+140 start=965 rsd.Čekanje sat 750rs kad treba.Cene su recimo pink - ako ima popust na poziv,ali sve jedno.
19300x2=38600 samo posao kuća.Teško da autom imaš taj trošak.Komšija je kupio staro za novo,puntića.7,9 po gradu 1000 km=80lx125 je 10 črvenih.
Ja ću pešice sa Čubure u centar sela,od Ćaleta sa senjaka možda taxijem da se ne maltretiram,ali ja sam dao primer nekoga ko radi prigradsko naselje-Novi Beograd.
[ Igor Gajic @ 25.04.2011. 16:05 ] @
U Novom Sadu je taxi daleko isplativiji nego posedovati kola. U nekim slucajevima jeftiniji od gradskog prevoza, npr. >2 se vraca iz grada uvece.

Meni samo na registraciju ode 30.000, a gde je gorivo, odrzavanje, servisi, gume, putarine....


E sad, kola daju slobodu kretanja koja je daleko veca od voznje busom, taxijem ili vozom.

Ako imas dovoljno velik budzet, odlicna stvar, ali ako ne... moze se sasvim lepo ziveti i bez kola.


[ ventura @ 25.04.2011. 16:24 ] @
Citat:
dekster2: Ne postoji relacija koja bi se isplatila taxijem.Start 120+40rsd/km(10km)=520 rsd.Auto da ti troši 10l/100 trošak ti je 130 din.

Možda bi bio u pravu kada bi auta delili za džabe, a svo održavanje neko drugi plaćao...

Gorivo je relativno mali faktor u ceni koštanja automobila...

Uzmimo za primer da si vlasnik domaćeg Punta, i da godišnje prelaziš nekih uobičajenih 20.000km, godišnji troškovi bi bili ovakvi:
Troškovi finansiranja (otplata leasinga/amortizacija na keš lovu): 2500 evra
Zamena guma (set traje 4 sezone): 150 evra
Servis+sitnije popravke u kasnijoj eksploataciji: 300 evra
Registracija+obavezno osiguranje: 170 evra
Kasko osiguranje (uprosečeno): 350 evra
Gorivo: 1680 evra (7l/100km, €1.2/litar)
Ukupno: 5150 evra

Cena po kilometru: 0.26 evra pri 20.000km godišnje

A sada da uzmemo slučaj da se neko vozi samo 5.000 km godišnje
Cena posedovanja auta: 3470 evra
Gorivo: 420 evra
Ukupno: 3890 evra

Cena po kilometru: 0.79 evra pri 5.000 km godišnje

Cenim da je vožnja taksijem jeftinija od 80 dinara po kilometru. I pazi, ovo je računica za najjeftiniji novi auto. Ako uzmeš nekog krš polovnjaka, možda nećeš plaćati godišnje 2500 evra kredit, ali ćeš sigurno gubiti više od par stotina evra na račun amortizacije, i servis ti neće biti 300 evra već mnogo više.. Tako da na kraju izađe na isto... Što je skuplji auto, to je računica još gora za one koje prelaze jako malo kilometara godišnje.
[ Tyler Durden @ 25.04.2011. 16:26 ] @
Uopšte ne želim da propagiram vozikanje sopstvenim autom (upravo suprotno), iz principa sam i sam smanjio korišćenje istog u zadnje vrijeme, ali ovaj tekst i sam naslov nemaju veze sa životom i ne može ni približno da bude tačan - ni kad se sve uračuna, ni uz pomoć marsovske matematike.

Tužno je na šta liči novinarstvo danas... kakav tekst, kakve gluposti :-(
[ Boris Tadić @ 25.04.2011. 16:27 ] @
Taksi u BG u 99% slucajeva košta 85-90 dinara/1km.

Nisam još uvek čuo ni za jedan automobil do 2000ccm i plinom da košta preko 20 dinara/1km(bez uračunatog kasko osiguranja i rate kredita). Okvirna potrošnja oko 12 litara/100km. Štaviše, verovatnija cifra je bliža 15din/1km za sve koji prelaze bar 20000km, pošto se automobil kvari otprilike tri puta češće ako se vozi manje od 10000km godišnje(veliki broj hladnih startova je najštetnija stvar).
To što Balkanci smatraju da je ignorisanje objektivnih problema način rešavanja, pa autu nikada "nije ništa", a onda se u servisu štapom i kanapom dovijaju i međusobno varaju pri kupoprodaji kao najgori musavi džeparoši i šibicari, to je druga tema.

Osim kupovne cene automobila, računica je i više nego jasna. Snabdevenost "krštenim" zamenskim delovima nema razloga da ne bude normalna bar 20 godina za apsolutno svaki model i delovi vremenom neće koštati više nego što koštaju danas.

Poslednjih 20 dana po Beogradu vozim samo bicikl i tuđe skutere, nisam prešao ni 300km autom, jer nemam više volje da "kvačilam" po 2 sata u svakoj koloni, a ni sa automatskim menjačem nije puno interesantnije prelaziti 5 kilometara sat vremena. Gradski prevoz je odličan donekle, ali nijedno to "donekle" mi do sada nije odgovaralo nikako. A i prljavo je mnogo, uvek izađeš prljaviji nego što si ušao.
[ dekster2 @ 25.04.2011. 16:28 ] @
Ja te potpuno razumem za Nov iSad.Prijatelj je išao po neki motor,prodavac je bio kod neke pruge ili kako se zove taj deo.
Ima 6-7 km,čekao ga pola sata vratio do grada i to sve za 450 rsd.Častio ga i dao mu 500.Pričaš o Novom Sadu.Taksista ljubazan,da
sačekao ga da kupi neku pitu sa zeljem.Sećam se jer je pominjao kako je dobra.Daj pričaj o ►selu◄BG,PUSTI NS.Kada si ikoga čuo da loše
priča o tom gradu.
[ ventura @ 25.04.2011. 16:31 ] @
Citat:
Boris Tadić
Nisam još uvek čuo ni za jedan automobil do 2000ccm i plinom da košta preko 20 dinara/1km(bez uračunatog kasko osiguranja i rate kredita). Štaviše, verovatnija cifra je bliža 15din/1km za sve koji prelaze bar 20000km, pošto se automobil kvari otprilike tri puta češće ako se vozi manje od 10000km godišnje(veliki broj hladnih startova je najštetnija stvar).

Pa eno ti moja računica nekoliko postova iznad. I to za NAJJEFTINIJI novi auto u Srbiji trenutno. Sa polovnjakom ćeš proći manje više isto, manje ćeš platiti ratu, ali ćeš izgubiti više na amortizaciji i dodatnom servisu.

Ajde evo ja bi želeo da ti napišeš računicu za jedan polovan automobil do 2000ccm sa plinom, kada čovek prelazi 10 i 20.000 kilometara godišnje, koliko ga košta kilometar.
[ dekster2 @ 25.04.2011. 16:38 ] @
@ventura,u mojoj računici je negde 460,000rsd posao kuća.To je bez stajanja na semaforu i gužve.KM/Cena usluge.
Ubacimo u to da se ovde radi o 10800 km kuća posao.Troškovi su manje više ali da kažem TAČNI.Ali ti pominješ 20.000 a ja 10800 km.

[Ovu poruku je menjao dekster2 dana 25.04.2011. u 17:59 GMT+1]
[ Boris Tadić @ 25.04.2011. 17:08 ] @
Platiš polovnjaka sa ugrađenim plinom recimo 5000 eura.

Prelaziš 20kkm godišnje.

Okvirna gradska potrošnja 12l/100km + 5% benzina(prvi start) = ~13*65 = 845 , odnosno ~8.5 dinara/1km.

1) Ulje i filteri = 1 dinar/km(zapravo su oko 7-8000 i menjaju se na 10kkm, ali uvek otkaže i neki dihtung, semering, prekidač, preklopnik...).

2) Registracija+obavezno osiguranje = 1.5 dinar/km(~30000-32000 dinara).

3) Gume = 1 dinar/km(kvalitetan set košta 40000 dinara za 205/55/R16, pa *2 seta=80000, pa /4 sezone(pretpostavlja se da jednaku kilometražu prelaziš zimskim i letnjim gumama))


Dakle, 8.5+1+1.5+1= 12 dinara/km bez ikakvih rata kredita i bez kaska, u idealnom slučaju.

4) Ali, pošto je polovnjak najčešće sa čuvenih "150kkm", onda ti otkažu kočnice, pa menjaš i neke viljuške, zglobove, pa senzore abs-a, bregaste, stabilizatore, čuda, pa se nakupi još najmanje 600-700 eura godišnje, odnosno još 3-4 dinara/km i dolazi se na oko 15-16din/km.



Prelaziš 10kkm godišnje.


Redovni trošak(prve tri stavke) ostaje isti, jer gume svejedno istrule posle 4 godine i nisu ni za šta, a iako si nominalno potrošio duplo manje na ulje, efektivno si se duplo kraće vozio.

Neredovni trošak(4) je najmanje x2, zato što se guma ne nalazi samo na točkovima i ne podmazuju se samo klip i cilindar(zato niska temperatura ulja "ubija", jer ne stiže do svih kanalića i ne podmazuje na svakoj gustini optimalno sve što treba) i svašta nešto mora "redovno" da se mrda i okreće da bi se održao optimalan vek trajanja dela, u suprotnom = kaput.

Tako da, ako se na (4) potroši recimo 1500 eura godišnje, dolazi se do 18-19 dinara/km za "najgori" slučaj bez rata kredita i kaska.
[ jnk @ 25.04.2011. 17:36 ] @
Ko želi da uštedi nek umesto automobila kupi motor za recimo 3-4 hiljade evra od oko 600 kubika.

Potrošnja <5 litara na 100 km, registracija 15,000 din, servisi mnogo jeftiniji(staje oko litar i po ulja), parkinga uvek ima i ne plaća se, putarina se ne plaća(u SRB) i pritom je svaka vožnja nova avantura.
[ X Files @ 25.04.2011. 17:51 ] @
Vec nekoliko puta do sada sam ovo racunao.

Po mojim proracunima (koji se skoro poklapaju sa Venturinim - voznja kosta kao vekna hleba po kilometru) imati sopstveni automobil ili placati taxi skoro je identicno. U mom slucaju, jos jeftinije je taksijem, jer za odlazak na posao (sto je oko 80% potreba) ordinira taksi sluzba koja 20 km u jednom pravcu naplati oko 100-150 din, bez taksimetra.

Ostaje jos onaj faktor luksuza koji je na strani automobila (automobil ceka ispred zgrade, cak i kada se uspavas i sl.).
[ ventura @ 25.04.2011. 18:05 ] @
@Boris Tadić:
Lepa računica to bez kredita, rata, kaska i sl... Samo što tih 5000 evra neće pasti sa neba već moraš da ih zaradiš.

Znači da kupiš auto za 5000 evra u kešu godišnje gubiš 250-300 evra kamate (koje bi imao da si taj novac ostavio u banci), dalje, nakon 5 godina taj auto će vredeti nekih 2500 evra pod uslovom da je sve ok održavano, što znači da je to godišnje 500 evra na račun amortizacije. Ostatak računice je manje više ok.
[ dekster2 @ 25.04.2011. 19:47 ] @
Da,ali tema je Jeftiniji taksi nego sopstveni auto?
Tih 20K treba pomnožiti sa 60 rsd/km.Startove ne računam.1,200,000rsd=12,000€.
[ ventura @ 25.04.2011. 19:51 ] @
Ako prelaziš 20.000 kilometara godišnje sigurno je da ti se više isplati da imaš svoj auto... Ali za 5.000 km ti se više isplati da ideš taksijem, i tekst upravo govori o tome.
[ dekster2 @ 25.04.2011. 19:58 ] @
Pa u pravusi,a i X Files još više ako je i u liniji bustaksija.
[ Boris Tadić @ 25.04.2011. 20:02 ] @
Citat:
X Files: Vec nekoliko puta do sada sam ovo racunao.

Po mojim proracunima (koji se skoro poklapaju sa Venturinim - voznja kosta kao vekna hleba po kilometru) imati sopstveni automobil ili placati taxi skoro je identicno. U mom slucaju, jos jeftinije je taksijem, jer za odlazak na posao (sto je oko 80% potreba) ordinira taksi sluzba koja 20 km u jednom pravcu naplati oko 100-150 din, bez taksimetra.

Ostaje jos onaj faktor luksuza koji je na strani automobila (automobil ceka ispred zgrade, cak i kada se uspavas i sl.).


Dakle, taksistu 20km košta 800 dinara a tebi naplati 100-150 ? Taj je neki lud, u najmanju ruku.


@ventura,

Ako ne kupuješ auto samo da probaš i dalje prodaš, nema razloga da te ne služi bar 15 godina. A na 5000 eura cene, to je ~1 euro dnevno.

Tačno je da, pod današnjim uslovima, na oročenih 5000 možeš uštedeti 6 ili 7 rata tokom otplate, taman da svake godine uštediš po jednu ratu.

Veliko je pitanje i da li će domaće banke dozvoljavati isti prinos na štednju i za 2-3 godine, kamoli za 5-6, a tek da li će kamatne stope ostati na istom nivou ili će ih usklađivati(čitaj podizati) uz šta god im se prohte i kada im se prohte, jer je tržište uređeno do q....

Vreme dupliranja super-extra-biturbo-povoljne kamate od 12% je i dalje manje od 6 godina. Za "normalnu" ne želim ni da znam kolika je(računa se 70/x).

Koliko god da je Srbija luda država, nije normalno imati auto i nemati pare ni za šta osim za gorivo. I taj što uzima auto na kredit, mora da ima neku hiljadu sa strane, za neplanirane situacije(ili će mu auto stajati na parkingu po dve nedelje, a on se voziti GSP-om). Mora da ima siguran stalni prihod tokom narednih 6 ili 7 godina, a to u današnje vreme nije ni malo naivna stvar. Na Balkanu se svašta tumači kao rešenje, pa i prodaja imovine da bi se namirio kredit.
[ ventura @ 25.04.2011. 20:08 ] @
Citat:
Boris Tadić
Ako ne kupuješ auto samo da probaš i dalje prodaš, nema razloga da te ne služi bar 15 godina. A na 5000 eura cene, to je ~1 euro dnevno.

Ko još kupuje auto da ga služi 15 godina? Pa nije ovo više doba da čekaš po 5 godina da dođeš na red za auto, pa ti se ne prodaje kada zastari... Pet godina je neki skroz realan period nakon kog ćeš da menjaš auto.. I taj polovan auto koji si kupio za 5000 evra je prešao 200-300 hiljada, i ti bi još toliko sa njim? Pa ne može...

Citat:
Boris Tadić
Pod današnjim uslovima, na oročenih 5000 možeš uštedeti 6 ili 7 rata tokom otplate, taman da svake godine uštediš po jednu ratu.


Veliko je pitanje i da li će domaće banke dozvoljavati isti prinos na štednju i za 2-3 godine, kamoli za 5-6, a tek da li će kamatne stope ostati na istom nivou ili će ih usklađivati(čitaj podizati) uz šta god im se prohte i kada im se prohte, jer je tržište uređeno do q....[/quote]
Ne znam šta će biti za 2-3 godine, ali danas ćeš u bankama na oročenu štednju dobiti 5-7% na godišnjem nivou, što kada se oduzme porez izađe na oko 250 evra godišnjeg prihoda od kamate.


[ X Files @ 25.04.2011. 20:33 ] @
@Boris Tadić
Predsedniče, ne budi zadrt, nema potrebe za vređanjem i omalovažavanjem, ovde ipak ima ljudi koji ne pričaju napamet! Dugo vozim automobile i vrlo precizno sam u međuvremenu izbalansirao kućni budžet po tom pitanju. U početku sam bio optimista kao i ti, pa sam morao da taj budžet lagano povećavam zbog stavki "pod razano" (kvačilo, zupčasti, amortizeri, auspusi, turbina, ablenderi sa "kumpjuterom" u njima, diskovi, kočnice, reglaže, 100 vrsta stabilizatora i spona, motori za podizanje stakala, davači, farovi, kazne, sijalice, tečnosti, brisači... i tako u krug).

Taj taksi (i ostali koji su ukapirali) ne čeka samo mene, već oko 3000 ljudi u najrazličitija vremena ide i vraća se s posla u na trasi Požarevac-razne radne jedinice na putu do elektrana-termoelektrane-kopovi, cca 20 km. To znači, da nemam taksi baš u tom trenutku da čeka mene, već moram makar malo da čekam ili pozovem malo unapred, ali to nikada nije više od pola sata.

Taj taksi je u rangu cene autobusa. Kako da te ubedim u sve ovo, kladi se, šta drugo da ti odgovorim...



EDIT: Evo, sada sam pitao suprugu, koja ovaj vid prevoza koristi redovno. 150 dinara je od bilo kojih kostolačkih elektrana do tzv "Bulevara" (poznato autobusko stajalište u Požarevcu), jer taksista tu očekuje sledeće putnike nazad. U suprotnom, uključio bi taksimetar, pa koliko ispadne po gradu. Inače, centar grada je od Bulevara udaljen 2 minuta hoda.


[Ovu poruku je menjao X Files dana 25.04.2011. u 21:56 GMT+1]
[ bakara @ 25.04.2011. 21:26 ] @
Vi to ozbiljno da je taxi jeftiniji od sopstvenog automobila?

I jos da sluzi za svakodnevni odlazak na posao...?
[ mmix @ 25.04.2011. 22:02 ] @
Ja sam siguran da je racunica tacna za <5000km, ovo moje sokocalo me je samo u zadnjih mesec dana po raznim popravkama i zamenama kostalo skoro 400e. Ali, i to veliko ALI, ne bih NIKADA trampio svoja kola za taksi. U svojim kolima ne moram da trpim

- tudj duvanski dim
- poslednje izdanje granda
- higijenu nedostojnu stalske marve
- vozaca kojem je napucavanje sto veceg broja voznji vaznije od
* saobracajnih znaka, posebno onih o prestrojavanju i pravu prvenstva
* semafora
* bezbednosti sebe i svojih putnika
- vozaca koji prica i kuca SMSove dok vozi
- vozaca koji jede go*na kako on vozi xyz godina i kako on zna sta radi i kad prica i kuca SMSove, u najmanju ruku supermen kojeg je zivot zaje*ao pa je postao taksista.

Neka hvala, nije sve u parama ima nesto i u zivotu.
[ X Files @ 25.04.2011. 22:28 ] @
^
(jos jedna crtica, bitna po meni)
- javni prevoz je i javna kasljaonica, pa su i sanse da se zaradi sezonska boljka visestruko uvecane
[ Count Zero @ 25.04.2011. 22:38 ] @
E pa kad ste već krenuli...
- taksista koji te ispituje odakle si, čiji si i sl.
- jedno mesto manje, jer ga zauzima dotični :)
- preterano pojačan taxi-radio, koji non-stop pišti i krči "piiimp.....najkraće vreme.. šššš, eet minuta kššš ..zilo tri... "
- prepucavanje kolega preko tog istog radija
- linijski taksiji koji naprimaju tri osobe po 100 kg pozadi, pa nema veze
- linijski taksiji koji su poluraspadnuti
[ Marko_L @ 26.04.2011. 04:33 ] @
Generalizacije, generalizacije :) Da li je nekome isplativiji taxi ili sopstveni auto je potpuno individualna stvar, tako da džaba vam sve te računice, jer svako ima neku svoju. Jednostavno se ne može sve svesti na prosto upoređivanje cene po kilometru taksija i sopstvenog vozila iz prostog razloga što previše parametara utiče na tu cenu, a ti parametri se razlikuju od osobe do osobe, odnosno zavise od toga gde neka osoba živi, koliko joj udaljen posao, kojim se poslovm bavi, kakve još obaveze ima osim posla, šta sve treba da završi po gradu i van njega, koliko često ide u nabavku, da li često putuje van grada ili ne, da li ima malu decu, da li ima bolesnog člana domaćinstva koga često mora da vozi kod lekara... i još mnogo toga.

Recimo, nije isto ako neko ode na jedno mesto u toku dana ili mora da ode na 10. U drugom slučaju će recimo 20 puta morati da plati start ako koristi taksi. Pa onda, kojim se poslom bavi i šta sve mora da nosi sa sobom. Neki taksisti jednostavno odbijaju da nose neke veće predmete ili će barem debelo naplatiti prtljažni prostor. Pa onda, zavisi i od toga u kom gradu živi. U Čačku recimo može da se obiđe ceo grad taksijem za 200 dinara, u Beogradu ja još nisam iskoristio taksi, a da me je koštao manje od 500-600 dinara. Dakle, gomila parametara je tu u igri.

No, sve i da je taksi finansijski isplativiji, opet ostaje ono da je sopstveni automobil najfleksibilnije i najkomfornije prevozno sredstvo koje je uvek dostupno. Dešava se često da taksi nije dostupan baš onda kada ti treba ili moraš da ga čekaš i po pola sata. Dešava se da taksista jednostavno odbije da vozi kraće ili "kraće" relacije. A sasvim sigurno nema tog taksiste koji će da te voza od radnje do radnje, ako recimo kreneš da tražiš neku posebnu robu koje nema baš svugde. Da ne pričamo o tome da nisu svi taksisti baš oličenje kulture i civilizacijskih vrednosti. Istina, naletao sam na sasvim ok ljude koji voze sasvim normalan auto, pozdrave sa dobar dan čim uđeš, pitaju da li ti odgovara muzika, da li odgovara temperatura, ćute dok voze i voze po propisima. Ali sam naletao i na one koji voze nekakvu šklopociju koja nema ni najosnovniju opremu, recimo pojas, a o klima uređaju i da ne pričamo, odvrnu nekakve grandovce, voze kao divljaci, puše dok voze a ni ne pitaju da li ti možda smeta dim, razgovaraju sa mobilnim, ne poštuju propise, non stop pričaju o nekim pi*ama koje su vozili baš malopre, kao da to nekoga zanima, i ajde što pričaju, nego što zveraju unaokolo, čim naiđe nešto u minjaku, zvižde, dobacuju...

Sve to se eliminiše posedovanjem automobila, pa sve i da je on skuplji, neke stvari nemaju cenu, a to je upravo ta fleksibilnost koja se dobija, kao i konfor koji se ostvaruje, a i to valjda nešto košta.

I za kraj, eto da ne ostanem dužan, da dam i ja neku računicu, ali naglašavam da je ona lična, zasnovana na mojim potrebama i računajući samo gradsku vožnju.

Dakle, evo računice za taksi:
-Put do posla i nazad: oko 1400 dinara dnevno * 26 dana mesečno = 36.400 dinara
-Odlazak jednom nedeljno u nabavku, isto tu negde: 1400 * 4 = 5.600 + neki naplate i prtljažnik, al ajde da ne računam to
-Završavanje raznih stvari po gradu (a uvek treba nešto), barem 4-5 puta mesečno u proseku po 1.000 din tamo vamo: 1.000 * 5 = 5.000
-Poseta prijateljima, poneki izlazak i slično, isto tako 4-5 puta mesečno u proseku, mada bude i više i nek bude 1.000 din tamo vamo: 1.000 * 5 = 5.000
-Razne eventualije: nek tu bude još oko 5.000 mada bi i to bilo više, barem prema dosadašanjem iskustvu

Dakle, taksi prevoz, u nekom najboljem, najoptimističnijem slučaju (koji je gotovo nemoguć), izađe negde oko 57.000 dinara mesečno. Realna cifra je preko 60.000 mesečno.

Sopstveni prevoz:
-Lizing rata me izađe oko 20.000 dinara mesečno
-Kasko nešto manje od 3.500 dinara mesečno
-Zimske gume: 32.000 dinara (planiram da potraju barem 3 sezone, mada bi trebalo i 4, al ajde), to mu dođe 32.000 din / 36 meseci = nešto manje od 900 din mesečno
-Redovan servis: jednom godišnje oko 16.000 (ne znam još tačno, tako sam čuo) / 12 meseci = oko 1.300 din mesečno
-Gorivo: max 10.000 din mesečno
-Registracija, jednom godišnje, ne znam opet tačno po ovom novom, ali neka bude i 25.000 din, to je 25.000 / 12 = oko 2.000 mesečno
-Učešće, ne sećam se tačno koliko je bilo, ali kada se podeli sa trajanjem lizinga, ispadne oko 5.000 din mesečno
-Pranje auta - u proseku 2 puta mesečno - oko 600-700 dinara
-razne sitnice, tipa prva pomoć, lanci, navigacija... koje nisu ni vredne pomena, jer ako se uzme u obzir da će mi to trajati godinama, ne verujem da me izađe više od 50 dinara mesečno.

Dakle, sopstveni prevoz, kada se sve sabere i oduzme, izađe oko 43.000 din mesečno, što je za oko 15.000 manje (a realno oko 20.000), nego da koristim taksi za iste potrebe. Naravno, to je trenutna računica sa trenutno poznatim troškovima. Ne sumnjam da će troškovi rasti kako auto stari, a doći će i veliki servis, ali ne verujem baš da će probiti tih 15.000-20.000 dinara kada se svede na mesečni nivo. A sve i da probije za neki manji iznos, opet sa automobilom imam fleksibilnost kakvu sa taksijem mogu samo da sanjam. Mnogo puta recimo moram nešto da završim na putu do posla, da svratim do banke ili do bankomata, ili do pošte, ili da pokupim nešto od negde, da prenesem neku opremu... ili koliko puta mi se žuri negde, a ne mogu da nađem taksi po sat vremena. Ovako, krenem kad hoću, svratim gde hoću i uštedim jako puno vremena koje mogu produktivnije da iskoristim nego da čekam taksi. Tako da, meni je računica jasna. Taksi koristim eventualno kada popijem nešto alkoholno, pa da ne rizikujem ili kada idem na neki veći koncert, pa znam da će biti haos par km od mesta dešavanja, te se ne isplati muvati se tuda kolima i tražiti parking. Mada su to retke situacije, jer nit često pijem alkohol, nit često idem na koncerte.

Ponavljam, ovo je moja lična računica i ona bi sigurno bila drugačija da živim u nekom manjem gradu, da mi je posao malo bliže, da imam drugačije potrebe za nabavkom, izlascima, itd.
[ 101010 @ 26.04.2011. 10:18 ] @
Citat:
X Files: ^
(jos jedna crtica, bitna po meni)
- javni prevoz je i javna kasljaonica, pa su i sanse da se zaradi sezonska boljka visestruko uvecane

Cistoca je pola zdravlja, a prljavstina je druga polovina. :)

Ako je taksista previse radoznao i smara, ima jedan trik, kazete mu da ne smara. Inace sto se tice redovne upotrebe taksija, problema u vidu raspalih vozila, prevaranata sa 'turbinom'-naduvani racun, losih vozaca... Resenje koje ljudi primenjuju je drzati se jednog ili par konkretnih taksista, koji vas svako jutro u isto vreme vozi i vraca sa posla itd...

[ Srđan Pavlović @ 26.04.2011. 12:48 ] @
Ja pre nekog vremena imao ponudu za jugica nekog za 500 evra,
onako nije los, reko mozda da se nadje...

Nemam auto, nije mi ni potreban nesto, pa sam se dvoumio, i do kraja
odlucio da mi to ne treba i da ce taj jugic da mi izbija mnogo vise
novaca svaki cas nego sto ce da ima neku upotrebnu vrednost.
Do posla imam 300 metara od stana.

Posto sam u B. Palanci, mene vrlo pristojan taksi recimo do Novog Sada,
gde ima oko 40KM, kosta samo 300 din, isto kao autobuska karta.

Mislim da mi je auto totalno neisplativ, a verujem da ima jos dosta
ljudi kojima taj dodatni usisivac novaca jednostavno ne treba.

Sve zavisi od potreba, ali garantovano ima dosta scenarija gde je
koriscenje taksija jeftinija opcija, kada se sve sabere. Nekada cak
i mnogo prakticnija, prijatnija.

I da, imam "svoje" taksiste, ljude koje angazujem kada mi treba prevoz,
izuzetno korektni, pouzdani, dobri vozaci sa dobrim automobilima gde je
voznja cista opustencija, izvadim aparat i slikam okolo ili igram Heroje III
na laptopu, i ne zanima me koliko je on morao da plati ove godine amortizere
i registraciju.
[ Hans_D @ 26.04.2011. 13:36 ] @
Ja sam sebe ne bih vozio 40Km za 300 din... Kod ans bi takva voznaj izasla sigurno na nekih 2000 dinara.. Ti vasi taksisti kao da su kinezi iz provincije Dzedjang...
[ Miroslav Jeftić @ 26.04.2011. 13:44 ] @
Citat:
Hans_D: Ja sam sebe ne bih vozio 40Km za 300 din... Kod ans bi takva voznaj izasla sigurno na nekih 2000 dinara.. Ti vasi taksisti kao da su kinezi iz provincije Dzedjang...


To ti je divlji linijski taksi. Obično ne kreću dok ne nakupe 4 putnika (znači jedna vožnja je obično 4x300=1200)
[ Hans_D @ 26.04.2011. 15:09 ] @
Pa i za te pare bi ti kod nas rekli "moja masta moze svasta" cesuci se po grudima
[ Slobodan Miskovic @ 26.04.2011. 15:16 ] @
Ta cena je ok. On (taksista) ima oko 700 dinara cisto po voznji. Nek je 600 sa amortizacijom. 600 * 5 (voznji na dan) * 20 dana mesecno = 60 000 dinara cisto mesecno. :)
[ triac @ 26.04.2011. 18:06 ] @
Ja ne znam samo koja budala pomisli da taksi moze biti jeftiniji od sopstvenog automobila bez obzira na bilo koju filozofsku misao tipa "Sve zavisi od potreba..."

Meni jeste jel se tri puta vozim mesecno po 5km ( u jednom smeru, naravno) i za te tri voznje bi na godisnjem nivou mogao vec da platim registraciju (Jedna voznja 450 din puta 3 puta 12 jednako 16200 din za sve ukupno 180 kilometara).

Ma idi begaj...

p.s

Hahaha neko rece auto nece duze od 5 godina, ovome se covek ne moze ni nasmejati dovoljno bez obzira na sve price o nekim kataklizmicnim servisima koji se ko po komandi javljaju posle 5 godina...

Hahahahaha luda kuca


p.s.2

Dakle po onoj ludackoj racunici bi me godisnje recimo 15.000 km (koliko prosecno se prelazi recimo u gradu, nevazno gde...) kostalo cca 1350000 DINARA more u 103 p.m kalkulacije i racunanje.

Za jednu godinu taksijem nova kola (13300 EVRA)


p.s.3

Za 150.000 km voznje bi trebalo HAHAHAHAHAHAHAHAHA 133k EVRA, i neka mi daju popusta 30% racunica je jasna.

CRVA NIJE NI BILO

[Ovu poruku je menjao triac dana 26.04.2011. u 19:50 GMT+1]
[ pctel @ 26.04.2011. 20:13 ] @
Citat:
Takodje, znam da u Francuskoj i drugim zapadnoevropskim zemljama su vrlo popularni servisi gde se ljudi povezuju koji idu na istu destinaciju pa se trazi vozac ili putnici pa se smanjuju troskovi dok kod nas takvi servisi postoje ali sam stekao utisak da se slabo koriste.

Gde to kod nas postoji? Koliko je meni poznato, kod nas toga nema, a ja prvi trosim 150 EUR mesecno samo za gorivo i rado bih koristio - bilo da nadjem jos nekog pa da smanjim troskove, bilo da se ubacim u neciji auto pa da njemu smanjim troskove, nebitno. Ali, prosto je neshvatljivo, evo ovde imas sigurno nekoliko hiljada raznoraznih web programera i niko nema zelje i volje da to napravi!

Citat:
ili koliko puta mi se žuri negde, a ne mogu da nađem taksi po sat vremena. Ovako, krenem kad hoću, svratim gde hoću i uštedim jako puno vremena koje mogu produktivnije da iskoristim nego da čekam taksi.

Ovde moram da napomenem da imam upravo suprotno iskustvo - kad krenem autom onda izgubim po pola sata na trazenje parkinga + utroseno gorivo + sto ga nadjem toliko "blizu" da mi nista dalje ne bi bilo ni da sam krenuo pesice... a taksi - udjem gde hocu, izadjem gde hocu... Tako da moja neka racunica je da mi se auto isplati jedino zbog prigradskih/medjugradskih lokacija. Za grad (narocito krug dvojke) vecina ljudi koji imaju auto radije koriste taxi.
[ triac @ 26.04.2011. 20:18 ] @
Citat:
pctel:  Za grad (narocito krug dvojke) vecina ljudi koji imaju auto radije koriste taxi.


Istina i godisnje ako taksijem prodjes 15000km das 13k evra, sto ce reci mesecno soma evra na taksi, ako bi se njime vozio intezivno ko sa basom (u oba pravca, posao, kuca, prodavnice...)
[ mmix @ 26.04.2011. 20:25 ] @
O cem ti pricas, covece.

15000km / 365 (a ne radis svaki dan) = 41km dnevno. Ja kad sam iz panceva radio na NBG nisam toliko prelazio dnevno. Uostalom, racunica iz teksta jasno pise, za nekog ko prelazi MANJE OD 5000km GODISNJE. Naravno da neces taksijem prelaziti te kilometraze o kojoj ti pricas. Ali za nekog ko radi 220 dana godisnje i prelazi do 11km u jednom smeru racunica je na mestu, a to je bogami poveci deo Beogradske populacije koja radi u Beogradu.
[ Ivan Dimkovic @ 26.04.2011. 20:35 ] @
Citat:
triac
Ja ne znam samo koja budala pomisli da taksi moze biti jeftiniji od sopstvenog automobila bez obzira na bilo koju filozofsku misao tipa "Sve zavisi od potreba..."


Sto budala? Racunica je prilicno jasna za ljude koji prelaze male kilometre (< 5000 km godisnje) - ako uzmemo u obzir cenu odrzavanja automobila, amortizaciju, benzin, registraciju, osiguranje i sl... auto je jednostavno skuplji. Ovde ne pricamo, naravno, o onima koji misle da je odrzavanje automobila sipanje benzina.

Dakle, u takvim slucajevima je taksi jeftiniji ALI zato auto nudi neke druge pogodnosti koje jesu luksuz (mogucnost da u bilo kom momentu sednes u auto i ides gde hoces). Doduse, taksi nudi pogodnosti isto - mozes da budes pijan i opet da odes od tacke A do tacke B, ne odgovaras se desi udes i sl ;-)

Onda se sve svodi na pitanje da li ti je taj luksuz koji nudi auto bitan ili ne. Ako jeste, auto i to je to.



[ triac @ 26.04.2011. 21:19 ] @
[quote]mmix: O cem ti pricas, covece.

Ja o parama

I ja pricam o nekoj ukupnoj kilometrazi ne samo za do posla nego da se svuda ide taksijem po gradu, kao da imas svoja kola: prodavnica, nocni izlasci, posao, rodbina...

Kompletan zivot a ne samo do posla...ebo poso ne cini on meni 100% zivota...

Elem za toga ko ide ispod 5000 km, i taksi mu je bacanje para za tako male kilometraze autobus se ni ne primeti.

Ne treba se praviti debilom i retardiranom osobom, pa da se ne moze autobusom.

Pun i najbolji konfor je auto (ne mora nov, naravno), pa autobs i za vanredno bogate taksi (ipak oces da si gospodin i da te drugi cuca, onda plati)...


Uostalom sta mi pricamo svako radi kako hoce,
ja kombinujem i taksi(kad sam pijan) i prevoz(ispod 5km) i svoja kola (kada docem do njih) i firmina kola (tokim radnog vremena a nesto mi usput) i neki put me komsija vozi (pecanje) a cesto i pesaka (barem do WC-a tu nemogu prici kolima, mada se pisalo moze izbaciti kroz prozor) ... sve moguce varijante.


[ Miroslav Jeftić @ 26.04.2011. 21:31 ] @
Pa dobro, ne moraš valjda ići taksijem po novine Ja relativno često idem taksijem na posao, ali vraćam se ili peške ili gradskim, pošto mi se ne žuri puno/nisam toliko daleko. Isto i do marketa, neću ići taksijem ako sam krenuo da donesem jedan hleb i pastu za zube
[ triac @ 26.04.2011. 21:36 ] @
Pa dobro to je banalija sad, onda je to upotreba taksija u situacijama kada nam se zuri a ne potpuna supstitucija za auto.

Idem taksijem ali ispod 5k, ne vracam se sa njim sa posla, niti idem sa njime kod rodbine niti u provode.
Vec ga doziram ko da je otrov, poneki put kad sam raspolozen da trosim

To mu dodje ko neki dildo, zavrsava on curi posao i sve to ali nije full konfor i zadovoljstvo i dobar je samo dok traju baterije (pare u ovom slucaju).

More si uzmi auto i uzivaj, kakav taksi kakvi bakraci.

Inace po tim cenama da je 5 km u BG-u oko 450din (recimo), 5k kilometara bi bilo na godisnjem nivou oko 4400 evra....HAHAHAHAHAHA.....grdno vam se isplati to na ispod 5000 kilometara godisnje.

Mozda na ispod 500 km i napravimo neku racunicu, sto mu dodje otprilike za do pijace jednom nedeljno na godisnjem nivou sto mu dodje oko 450 evra sto ti je zimnice da se useres za tri godine.


Hahahhahaha, pa se ti vozi taksijem hahahhahahaha....
[ triac @ 26.04.2011. 21:53 ] @
Navodi se u onom tekstu da su ukupni troskovi za auto za 5 godina 15000 evra, a za minimalnu upotrebu taksija za 5 godina sa po 5k kilometara godisnje 22000 evra


Brate mili tema za U.M.Z.

p.s

Za ovu resto razliku kupis jos jedan nov auto (Dacija, Punto)....hahahahahahaha...kako je neko preskakao matu u skolici...
[ konislav @ 27.04.2011. 01:29 ] @
Ako ne morate da idete na posao svaki dan, kao sto ja ne moram. Ako ste lenji pa vas mrzi da prosetate da centra (ima oko 3.5 KM) onda je taksi idealno resenje. Ovde kod mene (Kumanovo, Makedonija) taksi je dosta jeftin, ja za ta 3.5 km platim 1 euro, u dva pravca to je 2 eura i ne razmisljam o nicemu. Kad bih isao svojim kolima morao bih da odem do garaze, da se guzim da isteram auto, da vozim tri minuta i da trazim parking u centru 10 minuta, da potrosim litar goriva i na kraju da konstatujem da mesta nema i da platim parking koji je skoro 1 euro. Jer ja kad ustanem u 12.00 ili 13.00 i kad izadjem na kafu, jos cela armija "radnika" kao sto sam ja, takodje je tad ustala i takodje pokusava da se parkira ispred kafica. Onda kruzimo kao idioti i pokusavamo da pronadjemo mesto sto blize lokalu. Buduci da je meni to odavno dosadilo, ja sam resio da kola ne vozim po gradu i pozovem taksi. Ja mislim da mi ispada jeftinije. Ne trosim gorivo, ne popravljam branike i ne nerviram se sto mi je svako malo neko izgrabao auto.
[ pisac @ 27.04.2011. 11:43 ] @
Smešna tema. Pa šta čak i da je jeftiniji? Autobus je još jeftiniji. Pešačenje je najjeftinije. Ali nije sve u novcu.

Ja sam svojevremeno išao na posao svaki dan autobusom iako sam imao auto. Auto služi i za mnoge druge stvari, a ne samo da se sa njime ide na posao. Prema tome, ne vidim smisao rasprave o tome da li je ili nije taksi jefitiniji od automobila, kada to jedva da je iole uporedivo po pitanju namene, mogućnosti, i komfora.
[ mmix @ 27.04.2011. 12:18 ] @
Hehe, mali off, ali ne skroz :)

http://www.njuz.net/pronaden-taksista-koji-nesto-ne-zna/
[ X Files @ 27.04.2011. 15:12 ] @
Citat:
pisac: Smešna tema. Pa šta čak i da je jeftiniji? Autobus je još jeftiniji. Pešačenje je najjeftinije. Ali nije sve u novcu.

Ja sam svojevremeno išao na posao svaki dan autobusom iako sam imao auto. Auto služi i za mnoge druge stvari, a ne samo da se sa njime ide na posao. Prema tome, ne vidim smisao rasprave o tome da li je ili nije taksi jefitiniji od automobila, kada to jedva da je iole uporedivo po pitanju namene, mogućnosti, i komfora.

Sve ovo što si gore naveo je tačno. Automobil i taksi nisu 1:1 uporedivi, jer i jedna i druga varijanta ima svoje osobenosti koje se ne mogu ukalupiti u matematiku. Ipak, tema (odnosno članak iz novina) jeste po meni interesantan, jer baca malo svetla pre svega na cenu posedovanja automobila, pokazujući gde je ta cena negde u rangu vožnje taksijem, koji je poslovično preskup.

Može se upoređivati i sa nečim drugim, recimo ja trošim mesečno oko 100e za gorivo, moram da ostavim jedno 80e za registraciju, održavanje i sve ostalo pod "razno" i jedno 50e za nov/noviji auto kad dođe vreme. Pa sada, ako se setimo teme o platama od 26000 din u Kragujevcu i nekoga kome se automobilska industrija infiltrirala u budžet sa 230e, eto nekakvih zaključaka.

[ Dejan Bizinger @ 27.04.2011. 20:43 ] @
Citat:
Gde to kod nas postoji? Koliko je meni poznato, kod nas toga nema, a ja prvi trosim 150 EUR mesecno samo za gorivo i rado bih koristio - bilo da nadjem jos nekog pa da smanjim troskove, bilo da se ubacim u neciji auto pa da njemu smanjim troskove, nebitno. Ali, prosto je neshvatljivo, evo ovde imas sigurno nekoliko hiljada raznoraznih web programera i niko nema zelje i volje da to napravi!


Ima par sajtova ali nisam siguran koliko su korisceni, ja sam jednom nasao vozaca na jednom od ovih sajtova

http://www.dovezi.me/
http://www.autostopom.com/

Nekad su bili online a sada se ne ucitava sadrzaj

http://www.podelitroskove.rs/
http://www.idemdo.com

Znam da ima i nekih topika tog tipa na sajtovima za putovanja.

Ali kao sto se moze zakljuciti daleko je to od sajtova u inostranstvu, znam da sam jednom video jedan sajt u FR koji je bas popularan. Inace, obicno su ovo sajtovi za putovanja van grada a malo ima barem nisam naisao kod nas, za podelu troskova u samom gradu.
[ De La Noche @ 28.04.2011. 01:40 ] @
Evo i meni je bilo zanimljivo da racunam,
mislim da je glupost da se vise isplati bilo kome da ide taksijem nego sopstvenim kolima,
prvo zdravom logikom treba ici, cim se taksista time bavi, znaci da ima racuna, pa bi onda i prosecan korisnik takodje imao racun.

Elem, po mojoj racunici kriticna tacka isplativosti gde su jednaki troskovi kola i taksija u nekom proseku bi bila 2760km godisnje,
ispod toga se ne isplati imati sopstveni auto, sve pre toga je itekako isplativo, posebno sto tako malo kao sto je 230km mesecno retko ko prelazi.

Uzeo sam neki auto od 8000 eura, i uzeo sam da je period exploatacije 8 godina, posle toga je auto moguce totalno baciti i rashodovati,
tako da bi neka moja racunica bila :
- auto - 8000eur / 8 godina = 1000eur godisnje
- letnje gume 200eur / 4 godine = 50eur godisnje
- zimske gume 200eur / 4 godine = 50 eur godisnje
- registracija 200eur / 1 godina = 200 eur godisnje
- kasko 320 eur / 1 godina = 320 eur godisnje (mada je suludo uzimati kasko posle 8 godina, a i vredece manje, no dobro)
- redovan servis jednom godisnje + poneka popravka 200 eur / 1 godina = 200 eur godisnje

Stavka servisa i popravke moze biti i veca, ali tek ako se drasticno poveca exploatacija kola, ali onda se razlika u odnosu na taksi jos drasticnije povecava,
a ako se kupi nov auto i prelazi 1000km mesecno, on ce posle 8 godina preci 96000km, gde nece biti drasticnih popravki na njemu, pa mislim da ova cifra pije vodu.

U sumi ovo iznosi - 1820 eur godisnje -> 150e mesecno - 15000 dinara mesecno bez obzira na predjenu kilometrazu
Dalje idemo, ako auto trosi 8l po gradu, to je po sadsnjim cenama 1000 dinara na 100km, dakle jedan kilometar = 10 dinara

________

Sa taksijem neka je prosecna relacija po gradu 7km u jednom smeru, to je po cenama koje sam nasao na netu = 150rsd + 55rsd po km = 525rsd / 7km = 75 dinara po kilometru kosta taksi

________

Dalje je sve jasno, teorijski receno, ako prelazimo mesecno 1km, taksijem ce to biti 200rsd, a kolima ce to kostati 15010rsd,
ako mesecno prelazimo 230km, to ce taksijem kostati - 17250rsd, a kolima 230x10rsd + 15000 dinara = 17300 rsd
ako mesecno prelazimo 1000km, sto i jeste neki prosek za grad, nekoga ko ide na posao, i ko ima jos par odlazaka u trgovinu, kod prijatelja, itd, ispada taksi 75000rsd, a kola 25000rsd !!!!!
Dakle tri puta manje !!!!

E sad, racunica se smanjuje na skupljim kolima, sa vecom potrosnjom, sa skupljim odrzavanjem, skupljim gumama, gde set guma kosta 600e, a ne 200e, ali mozda cu to u sledecoj poruci,
ako me ne bude mrzelo da sracunam, taman da vidimo za skuplja kola sta kaze racun :)

Sa druge strane, ovde se uzima u obzir da auto posle 8 godina ne vredi nista, a auto koji je nov kupljen za 8000, posle 8 godina i 1000km mesecno, vredi bar 2000 eura,
takodje i kasko nece niko uzimati sem prvih par godina, i to mozda, dalje mozda nece imati zimske gume, mnogi ih nemaju, posebni oni koji zimi jako malo voze, itd itd itd

Pozz


[ De La Noche @ 28.04.2011. 02:15 ] @
Evo dopune, za malo luksuznija kola,
ne znam da li sam umoran, pa lose racunam, ali i ovde je za svakog prosecnog vozaca isplativije imati kola.

U pitanju bi recimo bio neki premium auto, BMW 5, AUDI A6, MERCEDES E, star 5 godina, koji sada ima vrednost 22000eura, a za 8 godina neka vredi 7000eura,
dakle gubitak je 15000 eura na kolima.

- auto - 15000eur / 8 godina = 1875eur godisnje
- letnje gume 800eur / 4 godine = 200eur godisnje
- zimske gume 700eur / 4 godine = 175 eur godisnje
- registracija 650eur / 1 godina = 650 eur godisnje
- redovan servis jednom godisnje + poneka popravka 400 eur / 1 godina = 400 eur godisnje

Kasko sam izbacio, jer je auto vec star 5 godina, vecina vlasnika ima garaze, ne vidjamo ih parkirane po ulicama, itd, da ne ulazimo u dalju pricu po pitanju kasko osiguranja.

U sumi ovo iznosi - 3300 eur godisnje -> 275e mesecno - 27500 dinara mesecno bez obzira na predjenu kilometrazu
Dalje idemo, ako auto trosi 12l po gradu, to je po sadsnjim cenama 1600 dinara na 100km, dakle jedan kilometar = 16 dinara

Taksi je i dalje 75 dinara po kilometru

Na 467 kilometra mesecno, tj. 5604km godisnje, cena taksija i sopstvenog automobila je ista, sve preko toga je isplaticije imati sopstveni auto


[ mmix @ 28.04.2011. 07:49 ] @
Gde su ti sekundarni troskovi? Parking npr? Ili pauk ako parkiras gde se ne placa. Vecina vlasnika nema garaze i drze vozila na ulicama, oni sa dubljim dzepom kupuju ili rentaju iste soto je isto deo obracuna troskova posedovanja vozila. A i da imas garazu i ona kosta, tj ako nemas auto mozes da je izdajes da pokrijes deo troskova taksija, zar ne?

Da ne ulazimo u neke apstraktnije price o opportunity troskovima, npr da si tih 22000 ulozio u banku i skupljao kamatu tih 8 godina.

[ etjen @ 28.04.2011. 13:24 ] @
taxi jednostavno nije dostupan uvek kada treba.
Ne voze na ''kratke'' relacije. Ne možeš da odeš na pijacu (ukoliko je na par km od tebe) taksijem, jer niko neće da te vozi za toliko
Nema vozila kad su praznici.
Kada zatreba nešto hitno (do apoteke noću ili slično) suviše dugo ćeš čekati taksi.

Samo ovo je dovoljno da mi taksi nikako ne može biti zanimljiv. Uopšte ne treba da pravim nikakvu naknadnu računicu.
A i kada bih pravio, korist bi bila na strani auta, čak i kada bi se tako suvoparno računalo na kilometre.
[ jablan @ 28.04.2011. 13:50 ] @
Citat:
mmix: Gde su ti sekundarni troskovi? Parking npr?

Izbaci kasko i dobiješ dva sata parkinga dnevno. BTW, ne kapiram ovo za garažiranje i sl.

Po meni ova delanocheova računica najviše ima smisla.
[ mmix @ 28.04.2011. 14:18 ] @
Pa ne ides na posao na dva sata ;) Negde moras da smestis auto bar 8 sati tokom posla i ostatak vremena blizu kuce. U zoni si ogranicen osim ako ne kupis punovaznu mesecnu markicu ili mesto u garazi, u svakom slucaju to je nekih 50-150e mesecno zavisnosti od garaze. Ili to ili da parkiras u parkicu i da rizikujes da te pauk pokupi.

Sto se tice garaznog dela, ako imas garazu u vlasnistvu mozes da je rentas, dosta ljudi u mom komsiluku to radi pa samim tim u Beogradu bi se sigurno nasla klijentela. Ako nemas kola a imas garazu to ti je izvor love koji jos vise potpomaze taxi varijantu.
[ Nebojsa Milanovic @ 28.04.2011. 14:32 ] @
Tema je zanimljiva ali da bi se doneli relevantni zaključci moraju se izvoditi znatno preciznije računice.

Najpre o troškovima posedovanja auta: kakvi premium/polovni i slični usisivači para, pustite to, to ne daje relevantne zaključke.

Uzmite KIA Ceed ili Huyndai I30 sa 109 KS koji NOVI koštaju 10.500e i koji su sasvim OK univerzalni porodični auti sa 5-7 godina garancije. Krenite od tih uloženih 10.500 za kupovinu, pa računajte pad vrednosti za 5 godina (ne zaboravite da su auti sve vreme u garanciji), računajte troškove servisa, guma, goriva itd.

Dalje, uzmite u obzir i razlike u ceni taksija, čini mi se da je unutrašnjosti taksi jeftiniji nego u Beogradu, pa dajte podvarijante i za te uslove.

Naravno, komfor posedovanja svog auta je posebna dimenzija koja se na ovaj način ne može iskazati i koji ovu računicu u dobroj meri obesmišljava, ali ako gledamo strogo brojčano, mislim da auto pobeđuje već posle znatno manje od 5 hiljada (zapravo već posle par hiljada) km godišnje, čak i sa jeftinijom taxi tarifom.
[ De La Noche @ 28.04.2011. 15:42 ] @
Ja sam dao egazktnu racunicu u nekom mom slucaju - konkretno ova druga.

Postoje naravno i neki prateci troskovi kao sto je parking, ali onda je dovoljno da se pojavi samo jedan duzi put, i da sve resetuje.
Ovo sto sam ja sracunao je beogradska varijanta, jednostavno bez kaska, bila ne bila garaza.
U mom slucaju treba ukljuciti jos 4 eura mesecno za pretplatnu markicu, i jos jedno 6eura za 20ak parkinga po gradu, i eventualno jos par eura za neke dodatne troskove.
To mizerno povecava broj kilometara gde se srecu taksi i auto.
A da ne kazem da dodje prvi maj, i onda treba otici do tresnje, taksi je preskup, a ici autobusom pa presedati, pa pesaciti par kilometara, pa onda uvece nazad, a nema autobusa,
vec mora taksi

Za nekoga ko IOLE koristi automobil, i zivi u Beogradu, ova racunica je smesna, kao i bilo koje poredjenje taksija i kola,
e sad, ako negde ima drasticno jeftinijeg taksija, to je druga prica

PS. @ nebojsa milovanovic
Upravo ovo sto si napisao se slazem, moja prva racunica je za auto od 8000 koji posle 8 godina ne vredi nista, vec se baci, a ipak nije realno da se baci, ipak nesto vredi.
Taj pro ceed ce za 8 godina, kad istekne garancija, i vlasnik se nauziva, vozeci bez ulaganja u motor, sem redovnog odrzavanja, vredeti bar 3000 eura

Lep pozdrav
[ HoT_Steppa @ 28.04.2011. 15:54 ] @
Kako cemo taksijem u vikendicu/plac, na izlet ili kod rodjaka na selo? Kako cemo da nosimo/prenesemo i ono sto nam treba i ono sto nam ne treba kroz tudja kola? Zna se cemu sluze kola.

[Ovu poruku je menjao HoT_Steppa dana 28.04.2011. u 18:23 GMT+1]
[ srdjee @ 28.04.2011. 16:21 ] @
Bicikl je najisplativiji, trotinet i roleri za one ekstremnije
[ Nothingman @ 28.04.2011. 17:21 ] @
Citat:
mmix:
Sto se tice garaznog dela, ako imas garazu u vlasnistvu mozes da je rentas, dosta ljudi u mom komsiluku to radi pa samim tim u Beogradu bi se sigurno nasla klijentela. Ako nemas kola a imas garazu to ti je izvor love koji jos vise potpomaze taxi varijantu.


Isto tako onda mozes reci da ako imas auto mozes povesti na posao jos 1-2 coveka, pa da delite troskove za gorivo i slicno. To su sada vec specificne situacije (posedovanje svoje garaze, mogucnost prevoza kolega na posao i slicno), i ne spadaju bas u neku prosecnu racunicu :)
[ divx_by_jasmin @ 28.04.2011. 18:30 ] @
posto nam je preskup i taksi i sopstveni auto(sa motorom na unutrasnje sagorevanje) a daleko smo od evropskog standarda, onda je najbolje da se okrenemo jos siromasnijim zemljama i njihovom nacinu ustede i jeftine voznje.

posto je po racunicama koje su ovde iznesene 1km taksijem ~50din a sopstevnim vozilom -20din , sto je opet mnogima preskupo, onda nova tehnologija nudi da cena 1km bude 0.5din. sto bi nama najvise odgovaralo

50 para po kilometru, ili ~100din za 200km..

Francuska tehnologija koja se primenjuje trenutno u Indiji kao siromasnoj zemlji , a uskoro zbog ekologije i u ostalim(U.S.A..)

u pitanju su automobili koji za pogon koriste komprimovani vazduh, sav trosak jeste potrosnja elektricne energije za rad komresora koji bi napunio rezervoar vazduhom sa kojim se moze preci 200KM

tehnologija :

http://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_air_car#Tata_Motors


Indijski automobil Tata Mini C.A.T.

http://www.themotorreport.com....by-compressed-air-blow-me-down

cena sitnica ~6000€ a s obzirom da nema skupih popravki i odrzavanja kao kod komplikovanih motora sa unutrasnjim sagorevanjem, osim zamene biljnog ulja na 50.000km i to samo 1l, onda je to san svakoga ko zeli vise voznje a manje troska. a jos uvek zakon ne obavezuje registraciju vozila koja nisu motorna, tako da bi lako i registraciju izbegli , ali zakon bi se vrlo brzo promenio ukoliko ovo zazivi, a s obzirom da nema neku snagu , i da je ogranicen na 110km/h, verovatno bi i njegova registracija bila sitnica

PS. na pumpama je vazhuh za gume besplatan tako da se i on moze iskorisiti..

e sad posto je ovo svemirska tehnologija za nas, i ko zna kada ce i da li ce da zazivi u punom sjaju , ali ostaje mogucnost uvoza iz Indije cak mozda i narucivanje kao sto ima sa elektricnim automobilima koji su takodje ekonomcini, Tesla motors je jedan od proizvodjaca elektricnih automobila

http://www.teslamotors.com/

primera radi Tesla Model S koji ima autonomiju baterije do 500km i brzinom punjenja od 45min, a plus ima ubrzanje kao kod sportskih automobila a i luksuzno je opremljen, je jedan od najboljih automobila u svojoj klasi ekonomicnih i zero-emissions automobila

kada bi posedovali neki od ovih automobila sama pomisao da je taksi jeftiniji je smesna, a pogotovo kod domacih takstista koji vrlo lako mogu da nasamare putnike, pogotovo strane ukljucujuci trecu zonu na taksimetru u sred bela dana..


[ Miroslav Jeftić @ 28.04.2011. 18:34 ] @
Tesla S? Jel to neka šala? Štednja pomoću automobila koji košta blizu 100.000€?
[ divx_by_jasmin @ 28.04.2011. 19:17 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić: Tesla S? Jel to neka šala? Štednja pomoću automobila koji košta blizu 100.000€? :)


samo 30.000€ :) roadster je skuplji jer je sportski, a model S kolko se secam je oko 30.000€

daleko da je i to povoljno, ali opet sve zavisi od potrebe vozaca, ako ce ga neko voziti do pijace i nazad onda se svakako ne isplati , dok mozda neki kurir bude obavljao transport robe po gradu, moze ga isplatiti za par godina, a cena voznje bi mu bila minimalna .. :)

edit : cena je $49900 sto je nekih 33.729€