|
[ Vole Domu @ 26.04.2011. 08:32 ] @
| Vozim Pezo 307, 1.6, i vecinu vremena mu sipam BMB95 bezolovni, sto je ujedno i najcesci bezolovni na domacim pumpama.
Medjutim, s vremena na vreme imam placene putne troskove i to na neke relacije po okolini, pa mi se desavalo da se bahatim kad odem u npr. Sloveniju i onda kad vec neko drugi pokriva racune sipam BMB98 ili sta je vec najvise sto imaju.
Na jednom od tih puteva mi otpadne auspuh, i sad me ortak ubedjuje da je to zato sto sam sipao visokooktansko gorivo a moj auto nije predvidjen za to. Je l' istina ovo? Da li zaista ne treba sipati najskuplje moguce gorivo?
Meni je bilo logicno da ako je viseoktansko da je cistije i samim tim bolje po motor... |
[ Nocni @ 26.04.2011. 10:02 ] @
Nije u pravu. Nema veze to sto ti je otpao auspuh sa gorivom koje ima 3 oktana vise.
[ Vole Domu @ 26.04.2011. 10:07 ] @
Okej, hvala. Tako sam i mislio. Nego ima li smisla uopste uzimati viseoktansko gorivo za ovaj tip automobila?
[ Slobodan Miskovic @ 26.04.2011. 10:14 ] @
Ja sipam Shell V-Power a nekad i V-Power Racing, nema neke velike razlike, oseti se ali samo u potrosnji koliko sam uspeo da primetim na duzem putu...
[ Nocni @ 26.04.2011. 10:34 ] @
Nema nekog velikog smisla ali kod nas (i u svim bivsim republikama) tek taj benzin od 98 oktana ima realno 95 ili nesto malo vise... Onaj od 95 ima manje nego sto treba... Nije neka velika razlika u cijeni da se nebi koristilo to bolje gorivo... Ljepse motor radi i uz neku normalnu voznju trebalo bi manje i da trosi pa ce u krajnjem biti jeftinije voziti se na tom skupljem gorivu...
[ jnk @ 26.04.2011. 12:28 ] @
Cena klasičnog bezolovnog u Srbiji je 1.24 eura a tog euro bezolovnog od 98 oktana je 1.43 eur što je 15% skuplje. U zavisnosti od mogućnosti i automobila biraš da li ćeš uzeti
1. klasičan bezolovni 1.24 eur/litar - najveći krš, sipao bih ga samo u vozila starijeg tipa
2. europremium 1.31 eur/litar - kobajagi malo čistiji ali nije ni blizu evropskim običnim bezolovnim
3. euro bmb 98 1.43 eur/litar - jedini uvozni benzin, pitanje je kolko je isplativo sipati ga i ko kontroliše da li nam braća grci uvaljuju krš.
[ vidan kv @ 26.04.2011. 12:39 ] @
........ja sam 100% ubeđen da se,ovde kod nas,radi o prostom uzimanju para.....imao sam priliku da u inostranstvu sipam V-Power i sl benzine i razlika se u snazi bitno oseća a i potrošnja je bila manja.....
[ su27killeryu @ 26.04.2011. 15:03 ] @
ma 100% je otpao zbog goriva, oce i guma da izdusi od toga..
[ Vole Domu @ 26.04.2011. 15:53 ] @
ma znam, nego eto aj da proverim 'zvanicno'...
a ovo za visokooktansko gorivo i obicne automobile, kazu sledece:
http://www.wanderings.net/note...n/IsHighOctaneGasWorthTheMoney
wikipedia se izgleda slaze da se ne radi o cistoci i kvalitetu goriva nego o necem drugom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
[ vladd @ 26.04.2011. 21:54 ] @
To je tako u teoriji, oktanska vrednost nema veze sa kvalitetom.
U praksi, narocito na Balkanu, nekako se uspostavila korelacija, uz manje oktana, sleduje i vece djubre od goriva, sa vise necistoca i vodurine.
I treba posmatrati komplet, i masinu i gorivo, kod nekih se jednostavno manje primeti, dok sa druge strane, neki motori vape za boljim gorivom.
Po meni, deo problema je u necistom gorivu, a veci deo problema u manipulaciji, proizvodnji, transportu i skladistenju goriva.
Kod nas i da uvezu najfiniji benzin(ili dizel), zagadice ga na razne nacine...
Poz
[ Ivan Dimkovic @ 26.04.2011. 22:21 ] @
Citat: vladd
U praksi, narocito na Balkanu, nekako se uspostavila korelacija, uz manje oktana, sleduje i vece djubre od goriva, sa vise necistoca i vodurine.
Verovatno je razlog taj sto se 98-oktansko gorivo uvozi... Mada opet, ko garantuje da je to uopste 98-oktansko gorivo kvaliteta po EU normama + da nije "mesano" od kada je preslo granicu :-)
Ako nije uradjeno do sad, dobra ideja bi bila da neka organizacija radi slucajne testove kvaliteta goriva po pumpama... mada, opet, ko garantuje da oni ne bi bili na necijem platnom spisku ;-)
Dakle... resenje je samo jedno, sipati 98-oktana u auto i videti da li imate dobitak u potrosnji/performansama. To zavisi od modela motora tj. da li je predvidjen da iskoriscava takvo gorivo... resenje je jedino u probanju (ili citanju na netu ako je vec neko radio te testove).
Sto se cistoce tice... cenim da od toga nema nista, ili jeste ili nije... a to znati verovatno ne mozete osim ako ga ne posaljete na hemijsku analizu.
[ codeNO @ 26.04.2011. 23:21 ] @
Sad sam prolazio kroz sloveniju i video sam na omv pumpi prodaju super100.... Prosto nisam smeo
[ vladd @ 27.04.2011. 07:25 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Verovatno je razlog taj sto se 98-oktansko gorivo uvozi... Mada opet, ko garantuje da je to uopste 98-oktansko gorivo kvaliteta po EU normama + da nije "mesano" od kada je preslo granicu :-)
Ako nije uradjeno do sad, dobra ideja bi bila da neka organizacija radi slucajne testove kvaliteta goriva po pumpama... mada, opet, ko garantuje da oni ne bi bili na necijem platnom spisku ;-)
Dakle... resenje je samo jedno, sipati 98-oktana u auto i videti da li imate dobitak u potrosnji/performansama. To zavisi od modela motora tj. da li je predvidjen da iskoriscava takvo gorivo... resenje je jedino u probanju (ili citanju na netu ako je vec neko radio te testove).
Sto se cistoce tice... cenim da od toga nema nista, ili jeste ili nije... a to znati verovatno ne mozete osim ako ga ne posaljete na hemijsku analizu.
Sta god da uvezu, to se sipa u strokave rezervoare u kojima je bilo svasta.
Sto se tice ispitivanja, jedino je katedra za tribologiju opremljena, i opremom i znanjem i voljom da budu neutralni. Ali ispitivanje nije brzo, uzorkovanje moze da bude problematicno..da im gigant ponudi sempl koji nije u prodaji...
Sa druge strane, nekada je propis bio +2-6 oktana od navedene vrednosti, nemam podataka da li je menjan, ali je ocigledno da se stiti monopolista.
Sama oktanska vrednost je prakticno poseban "problem", mulj, talog i voda su druga prica, nazalost podjednako aktuelna.
Poz
[ Zarko Silic @ 27.04.2011. 11:32 ] @
Ispitivanje oktanske vrednosti goriva zahteva ozbiljno mehanicko postrojenje "nelaboratorijskog" tipa.
Mislim da sve sto je potrebno za ispitivanje goriva postoji u Kragujevcu, osim mozda malo dobre volje.
Citat: codeNO: Sad sam prolazio kroz Sloveniju i video sam na omv pumpi prodaju super100.... Prosto nisam smeo
Slobodno si ovakvo gorivo mogao sipati bez obzira kakvo vozilo na benzinski pogon posedujes.
Kriticno je samo onda ako je ovo obrnuto: vozilo predvidjeno za viseoktansku vrednost, a na raspolaganju manjeoktansko gorivo.
[ miklosch @ 28.04.2011. 20:11 ] @
Ranije dok je bilo olovnog 98 oktanskog , sipao sam kad god je bila prilika ( kod mene ga nije bilo ) jer sam cesto vozio ture od 200 km tamo i nazad pa sam proverevao potrosnju. Nesto veca cena se prakticno ponistavala manjom potrosnjom a motor je bolje radio , bio zivahniji.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|