[ Deep|Blue @ 28.04.2011. 09:45 ] @
Prvooptuženi krivac:


Po novom ZOBS-u predviđeni novi znakovi za obeležavanje područja naseljenog mesta koji bi usput preuzeli i funkciju postavljanja ograničenja u vožnji prema gradskim uslovima.
U periodu donošenja tog famoznog ZOBS-a, panduri i ostali stručnjaci su jedno vreme pričali da će se ovim rešiti i problem niskih ograničenja na područjima gradova gde nema nikakvih objekata, a shodno tome ni razloga za tako nisko ograničenje.
To je zvučalo sasvim prijatno, jer bi se time malo ublažio naš iščašeni sistem označavanja mesta i vožnje npr. Ibarskom par stotina km sa ograničenjem od 60kmh.

I sve je to lepo zvučalo u praksi ... kao i obično ...

Ovih dana sam se malo vozikao po krasnoj Srbiji i primetih jako simpatične tendencije u kontroli saobraćaja.

- Ibarska -
Po Ibarskoj su postavljene očigledno novije žute table sa nazivima mesta sa standardnim razmakom od 15-tak metara između kraja jednog mesta i početka drugog. Uglavnom nisam primećivao nove table za početak i kraj naseljenog mesta.
Ako se ne varam, jedna od najprometnijih cesta i ujedno izvor mnogobrojnih žalbi na ograničenja je upravo ta Ibarska, a gospoda putari su još pogoršali stvari.

- Vojvodina -
E ovde već je sve teže naći mesto koje nema znakove za obeležavanje područja naseljenog mesta. Jako pohvalno za vrednost i trud putara.
Problem je način postavljanja ...
pošto su putari postavili table tako da znak za početak naseljenog mesta stoji na nekih 20-250 m, pre starih žutih znakova sa nazivom naselja, umesto posle njega.
Istovremeno se kraj naseljenog mesta nalazi na sličnoj udaljenosti posle žutih znakova.

Na ovaj način su putari samo povećali područje gradskih ograničenja umesto da ih smanje.

Da li ja pogrešno shvatam ona obećanja o olakšavanju života vozačima ili je policija opet umešala svoje prste, radi povećanih prihoda od kazni za prekoračenje brzine.








[ bakara @ 30.04.2011. 09:38 ] @
I povrh svega policija se sluzi jednim provereno dobrim trikom.

Uz svaki znak za ulazak u naseljeno mesto obavezno stoji i znak za ogranicenje brzine, a odmah iza znaka ume da se namesti patrola sa radarom koja ustvari snima pre znaka, a zaustavlja posle znaka i dok se vozac snadje sta mu se desilo dobije i kaznu...
[ Deep|Blue @ 04.05.2011. 08:55 ] @
Daaa,
i to mi se desavalo :)
nasi dragi saobracajci se najvise trude da da takvim pogodnim lokacijama kaznjavaju prestupnike ...
jako mi je zalosan i nas "autoput" od horgosa ka NS, kod kojeg se na svakom prikljucenju dodaje ogranicenje od 80kmh, a panduri se redovno kriju ispod nadvoznjaka.

Ipak malo mi je bezobrazno sa njihove strane sto su ovaj znak reklamirali kao resenje ibarske i olaksavanje zivota vozacima, a sad ga koriste u totalno suprotnoj svrsi.



[ Java Beograd @ 04.05.2011. 10:34 ] @
Citat:
Da li ja pogrešno shvatam ona obećanja o olakšavanju života vozačima ili je policija opet umešala svoje prste, radi povećanih prihoda od kazni za prekoračenje brzine

Pogrešno shvataš.
Saobraćajni znaci i saobraćajna policija u Srbiji ne postoje radi kvalitetnog saobraćaja, već radi lešinarenja, na štetu vozača.

Primer: raskrsnica Gandijeve i J.Gagarina, semafor se pokvario. Saobraćajac, umesto da stane na sredinu raskrsnice i upravlja saobraćajem, stoji 50 metara dalje u Gandijevoj i "lovi" one koji su uspeli da isčupaju iz haosa na raskrsnici, i pri tome napravili bilo kakav prekršaj.
[ Deep|Blue @ 04.05.2011. 11:17 ] @
Ma jasno mi je i to
nego su oni lepo rekli da ce nam olaksati zivot
u prakticnom primeru


...
Zuta tabla sa nazivom opstine "Donji jajac"
... (ogranicenje i dalje 80)
... njive, sljivici, stogovi sena i stale ...
oznaka za pocetak naselja "Donji jajac" >> ogranicenje 50
... kucice, kucice,
oznaka za kraj naselja "Donji jajac" >> ogranicenje 80
... njive, sljivici, stogovi sena, stale i poneki pas eventualno krava ...
Precrtana zuta tabla sa nazivom opstine "Donji jajac"
... (ogranicenje i dalje 80)
...


a sad postavljaju totalno suprotno i jos vise sire "naseljene" zone

kako su poceli, za par godina cemo imati ogranicenja od 50 kmh na 10km pre prve kuce u naselju.
[ del-boy @ 05.05.2011. 00:13 ] @
Nisam išao negde daleko od kad su počeli da ih stavljaju, ali na relaciji na kojo sam često (Novi Sad - Sremska Mitrovica) sam primetio da je recimo na ulazu u Irig (kad se ide iz Novog Sada) znak lepo postavljen, odnosno ima otprilike 1 km od znaka sa imenom sela do znaka za naseljeno mesto. Isto tako je na ulazu u Sremsku Mitrovicu, samo mi se čini da je razdaljina još veća. Tako da ima nekog efekta, bar ponegde...

Išao sam i prema Sremskoj Rači par puta i tu je situacija manje - više onako kao što si opisao, ali u tim selima (Kuzmin, Martinci, Bosut) uglavnom i počinje naselje tu gde je znak, možda 50-100 metara dalje od znaka, što i nije strašno...

A za ovo skrivanje policije iza znaka - nemam reči... :-/
[ Deep|Blue @ 05.05.2011. 14:03 ] @
hmm,
ja sam se vozikao oko Panceva, Kovina, ... gde su znakovi postavljani upravo po ovom naopakom sablonu, iako se pocetak naselja tj. kuce ne pojavljuju jos par stotina metara i vise.
[ del-boy @ 05.05.2011. 14:28 ] @
Moguće... Sutra baš idem na drugu stranu, do Čente, idem preko sela (Kać, Budisava, Šajkaš, Titel, Perlez), pa ću obratiti pažnju...
[ joojant200 @ 06.05.2011. 09:15 ] @
Citat:
del-boy: Nisam išao negde daleko od kad su počeli da ih stavljaju, ali na relaciji na kojo sam često (Novi Sad - Sremska Mitrovica) sam primetio da je recimo na ulazu u Irig (kad se ide iz Novog Sada) znak lepo postavljen, odnosno ima otprilike 1 km od znaka sa imenom sela do znaka za naseljeno mesto. /


Ja sam svugde video kako je deep napisao :/
Cak i da je prvo zuta tabla -na svakoj garant stoji i znak ogranicenjem brzine na 50km ili 40km pa moze biti samo gore?

btw radoznao sam: Da li se zna ko je dizajnirao beli znak? Meni izgleda kretenski :) I zasto je BAS bele boje?
[ MatezYU @ 06.05.2011. 10:15 ] @
Prošle nedelje sam se vozio po Vojvodini, čini mi se da su ispravno postavljeni znakovi (ovi beli su iza žutih).
[ Markoxxx @ 06.05.2011. 11:05 ] @
Po ovom novom ZOBS-u ogranicenje u naseljenim mestima je 50 umesto 60, ako se dobro secam?


A na Ibraskoj magistrali konkretno ima mnogo manje saobracajnih patrola nego ranije...
[ del-boy @ 08.05.2011. 20:12 ] @
Vratih se s puta i malo sam obratio pažnju... Generalno mislim da sam samo na jednom mestu video nelogično postavljen znak, odnosno ja bih ga postavio malo bliže selu, ali uglavnom je znak postavljem malo ispred prvih kuća, kad i ima smisla smanjivati brzinu. U nekim slučajevima to je odmah do žutog znaka sa imenom mesta, ali po meni to nije pogrešno... Možda nismo išli istim putevima :)

Citat:
joojant200:
btw radoznao sam: Da li se zna ko je dizajnirao beli znak? Meni izgleda kretenski :) I zasto je BAS bele boje?


Izgleda kao da je znak za groblje :)
[ jnk @ 08.05.2011. 20:19 ] @
Umesto tih znakova za obeležavanje naseljenog mesta mnogo bi bolje bilo da uvek stoji znak koje je ograničenje dozvoljeno i onda ne bi morao da razmišljaš da li je i gde znak bio postavljen. A ne da putujem Srbijom i pojma nemam da li je naselje ili nije jer ima kuća pored puta koje su nelegalno izgrađene pa sad ja treba da razmišljam da li je naselje ili ne odnosno da li je ograničenje 50 ili 80.
[ pisac @ 03.09.2011. 22:27 ] @
Imam ja jedno konkretno pitanje u vezi tih znakova: Prošao sam malo neke delove Srbije ovog leta lokalnim putevima, i primetio da su u nekim regionima ti znakovi uredno postavljeni, a u nekim regionima ih nema uopšte.

Kada znakova ima, onda je sve jasno: ograničenje brzine 50 km/h. Međutim, u ovim regionima u kojima znakovi (još) nisu postavljeni, postoje naravno i dalje table sa nazivom mesta ali na mnogim mestima ne postoje (a nisu ni ranije postojali) posebni znakovi sa ograničenjem brzine. Tako da ispada da je sada kroz ta mesta dozvoljeno voziti 80km/h sve dok se ne postave ovi novi znakovi. Ili grešim?

Šta kaže novi zakon: da isključivo ti beli znakovi označavaju naseljeno mesto i ograničenje 50km/h?

Ja sam inače na takvim mestima vozio do 70km/h, pa kud puklo da puklo... ako sam u pravu -> ne bih platio nikakvu kaznu, ako nisam -> platio bih za prekoračenje do 20km/h, i to je to.

P.S. Mislim da ih i na ulazima u Beograd nema
[ Stoj @ 05.09.2011. 15:44 ] @
Kod mene u Šumadiji putari su ih tako postavili kao da su bili slepi ili pijani.Pa znak za početak naseljenog mesta je postavljen u pola naaselja ili tako isto znak za prestank naseljenog mesta u pola naselja.Tako da oni ispred i iza znaka ispada da nisu u naselju,što je vrlo opasno i zbunjuje vozače.Ovakav nered i neznanje putara nisam očekivao.Ali što je žalosno njih niko ne kontroliše i niko i ne pokušava da ispravi ovo.Na mnoge meste sam video da je tabla za naseljeno mesto postavljena na dva metara ispred neke druge table a najčešće ispred table gde piše ime mesta pa se ona više ne pidi.Strašno šta su i kako su to uradili.Za ovo bi mnogi trebali da dobiju trenutni otkaz .U stvari ovi znakovi su bezpotrebni jer nigde u Evropi ne postoje i niko sa strane neće znati čemu služe.Normalno je da se ispred svakog naselja postavi tabla sa dozvoljenom brzinom kao svuda u svetu.
[ Zarko Silic @ 05.09.2011. 16:07 ] @
Vi ste jos dobri.
Sta da kazu vozaci koje put nanese ka Loznoci iz pravca Sapca.

Postoje deonice puta gde se na svakih pedesetak metara nalaze saobracajni znaci zabranjeno preticanja i dozvoljeno preticanje i to tako neizmenico u nedogled sa rastojanjem koje je manje od rastojanja na kojem se uopste moze izvrsiti bilo kakvo preticanje.

Stice se utisak kako su se mladi saobracajni inzenjeri, umesto jamba, ovde igrali znanja. Samo "ne" znamo na ciji racun.
[ pisac @ 05.09.2011. 17:26 ] @
Verovatno za preticanje traktora. Nego, počinjem da verujem da pravu svrhu eksplozije besmislenih znakova treba tražiti u podatku ko to zarađuje od pravljenja tih silnih znakova.

I, zna li neko, da li kroz naseljeno mesto u kome nema belog znaka niti ograničenja brzine, može da se vozi 80?
[ Zarko Silic @ 05.09.2011. 19:28 ] @
Ne moze,

ako u naseljenom mestu nema nikakvog znaka onda vazi ogranicenje od 50 km/h.
[ pisac @ 05.09.2011. 20:42 ] @
Ali kako znaš gde počinje naseljeno mesto? Čemu onda trošenje para na ove bele znakove kada ničemu ne služe.
[ Zarko Silic @ 05.09.2011. 21:09 ] @
Znas po tome sto vidis ocima. Ovako je bilo i pre stupanja novog ZOBSa na snagu s tom razlikom sto je nekada bilo 60, a od sada je 50km/h.

Drzava se obavezala da ce sva naseljena mesta u dogledno vreme, propisno obeleziti. Bar se tako nesto moglo cuti od zvanicnika i potparola MUPa.

Mnogo je veci problem na mestima gde se kuce ne vide (ne moze se zakljuciti da postoji stanovnistvo), a mesto ima tretman naseljenog mesta i gde propisno stoje saobracajni znaci.
Mora se voziti 50, ili jos gore, 40 km/h, a nigde zive duse.
[ pisac @ 05.09.2011. 21:25 ] @
Ma ne mogu ja da gledam u pasulj da li je naseljeno mesto ili nije. Ako svaka kuća predstavlja naseljeno mesto, onda znakovi uopšte nisu ni potrebni. Ovi beli znakovi su nekad postavljeni tako da završavaju naseljeno mesto nekoliko stotina metara pre zadnjih kuća, ili ga započinju dosta nakon pojavljivanja tih kuća. Prema tome očigledno je da postojanje kuća ne znači da je to i naseljeno mesto. Ako (po tvom tumačenju) ja treba da usporim i ograničim na 50km/h čim vidim kuće pored puta, a ne kada mi nakon nekoliko stotina metara naiđe taj beli znak (ako uopšte naiđe pošto ja to ne mogu znati ako je put kriv), onda znak nema nikakvu svrhu: samo je trošenje para svih nas da bi neko zarađivao na izradi i montaži i porezu. Stvar jasna k'o dan.

To da li je znak postavljen ili nije (još) postavljen u nekom naseljenom mestu ali će biti, ja ne mogu znati. Možda sa razlogom nije postavljen jer mesto nije dovoljno gusto naseljeno da bi se kategorizovalo kao naseljeno mesto sa obavezom spuštanja brzine na 50 km/h. Neki delovi "pregrađa" koji sa tim belim znakovima nisu svrstani u naseljeno mesto već iza njega, su gušći nego neka cela naselja koja nemaju taj znak.

Prema tome, znak ili nema baš nikakvu funkciju već služi isključivo za isisavanje para od građana, ili ima funkciju i znači da bez njegovog prisustva nisi u naseljenom mestu. Sasvim je moguće da je ovo prvo, ne kažem ja da nisi u pravu.

---

Uzgred budi rečeno, u Grčkoj kroz neka manja naseljena mesta nema znakova za ograničenje brzine na 50km/h, a i podaci sa GPS-a se slažu sa time da je ograničenje zaista 90km/h.
[ Zarko Silic @ 06.09.2011. 09:28 ] @
Sasvim sam siguran da postoje znaci cija je osnovna namena isisavanje para.


Jedaj od takvih saobracajnih znakova nalazi se na ulazu u Gospodjince iz pravca Temerina kojim se brzina ogranicava na 40 km/h mada ne postoji ni jedan opravdan razlog za takvo ogranicenje. Problem je u tome sto se sve to "desava" iza nepregledne krivine na ulasku u naseljkeno mesto gde je prakricno nemoguce prilagoditi brzinu a da se posteno ne stisne kocnica kako bi se brzina sa 80 smanjila na 40 km/h; sto je savrseno besmisleno, a i opasno ukoliko neko vozi iza vas.
Medjutim, i pored takvog jednog kocenja radar moze da vas ulovi jer ga obicno postave tako da meri tik nakon samog znaka.
[ jnk @ 06.09.2011. 12:31 ] @
Citat:

ZOBS

Član 7

Izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:

30) naselje je izgrađen, funkcionalno objedinjen prostor, koji je
namenjen za život i rad stanovnika,



Oko ovoga je bilo polemike prilikom uvođenja novog zakona jer je ovo totalno neodređeno šta je naselje a šta ne. U prošlom zobsu je bila definicija da je naselje niz kuća pored puta ili tako nešto slično. Znači ti znakovi su bukvalno samo konfekcija i obaveštenje a u suštini sve što liči na naselje je naselje. Rešenje je kao što rekoh da van grada uvek stoji znak koje je ograničenje a kad stoji znak prestanak ograničenja tu počinje ograničenje od 80 km/h.
[ Zarko Silic @ 08.09.2011. 14:11 ] @
A pazi sada ovo:

[ botr @ 08.09.2011. 16:28 ] @
Kod mene su na ulazu u grad postavili znak za naseljeno mesto, kilometar od nekadasnjeg za oznacavanje naseljenog mesta, s tim sto je stara tabla na kojoj je pisalo ime mesta skinuta, i nije premestena, tacnije, nema znaka na kome pise o kom mestu se radi. Taj stari znak je sluzio za uzimanje para, jer naselje pocinje upravo od tacke gde je postavljen novi znak, dok je posle starog sledila krivina, pa pravac od 300-400m, a okolo suma, idealno za policijske sacekuse. Blizu ulaza u Zajecar, na regionalnom putu koji vodi iz pravca Negodina, Kladova itd., godinama je stojala tabla ogranicenja od 20 kmh, a put je sirok i prav, prava magistrala?! Naravno, iza znaka na pumpi su svakodnevno cekali policajci, i tarifa im je bila daj koliko das da ne pisemo kaznu. SKinut je pre 2-3 godine, a pre toga je stajao 4-5 godina.
[ veselinovic @ 08.09.2011. 20:28 ] @
Citat:
zarsilic: A pazi sada ovo:



Tacno,
u BiH je brzina ogranicena samo i iskljucivo samo u naselju, a naselje je definisano jednoznacno.
To je dio naselljenog mjesta gdje put ima izgled ulice.
A ulica se definise kao put sa ivicnjacima i trotuarom.
Elem, kad nema trotuara nije naselje i ogranicenje je 80 ako nema znaka.
[ SASASTA @ 13.09.2011. 21:25 ] @
Zato je i napravljeno da bude nejasno pa kad te zaustavi uvek je u pravu.jedna kuca je dovoljna .da je jasno mogao bi da dokazes da si u pravu kao sto su i naprvili sa evropskim izvestajem pa ako ih zoves placas 2500 zato mnogo manjih udesa i nije prijavljeno pa sad kazu da je smanjen broj udesa samo je povecan broj poginulih.lopovski.