[ radecar2 @ 28.04.2011. 19:02 ] @
| Imam čudan kvar na auto klimi, makar tako kažu svi majstori koji su probali popraviti.
Auto je škoda fabia. klima je manuelna.
Prvi kvar se dogodio tako što je kompresor preduvao sistem i izbacio gas iz sistema.
Prvi majstor je utvrdio da ventilator klime neradi pa ga je zamjenio i napunio sistem ponovo.
Klima je radila nekih 100-200 kilometara bez problema međutim čim sam se zaglavio u koloni(kreni stani)
kompresor je ponovo preduvao sistem i ponovo je crkao ventilator.
Prvi majstor je rekao da nezna šta je pa sam otišao kod drugog majstora.drugi majstor je rekao da problem nastaje kad se treba upaliti druga brzina ventilatora ali da on nema shemu (elekro plan auta) ida nezna šta pali ventilator.
dali ima neko elekto plan auta'
Šta pali ventilator(kompjuter ili neki rele)?
POMOĆ |
[ vladd @ 28.04.2011. 21:13 ] @
Da li sve fabie imaju istu manuelnu klimu ..napisi bar godiste auta.
Ako su majstori ronili pod haubom, pa nisu resili, sta da radimo na forumu kada nemamo osnovni podatak.
Uzgred, ne bi bilo lose da napravis par slika, ili bar da procitas da nije u pitanju Sanden kompresor...
Tada bi se mogla ocekivati pomoc.
Citat: radecar2:
Prvi majstor je utvrdio da ventilator klime neradi pa ga je zamjenio i napunio sistem ponovo.
Klima je radila nekih 100-200 kilometara bez problema međutim čim sam se zaglavio u koloni(kreni stani)
kompresor je ponovo preduvao sistem i ponovo je crkao ventilator.
Ovo su malo cudni kvarovi, a "preduvavanje" kompresora nema puno veze sa crkavanjem ventilatora, mada je i sama pojava "preduvavanja" neverovatna..
Poz
[ Reno4 @ 28.04.2011. 21:25 ] @
Kod svih manuelnih klima kod VW grupacije, ventilatori se aktiviraju preko male crne kutije u donjem delu prostora motora, koju još nazivaju i procesor za ventilatore a u atvari je malo komplikovaniji relej. On uključuje ventilatore kad se to zahteva od njega (uključena klima, ventilacija bar na kecu itd.) i najčešći je uzrok ovakvih problema. Malo je čudno da je ventilator ponovo crkao posle samo 200km, verovatnije je da je on ispravan ali ne dobija pobudu sa ovog releja. To se veoma lako ispita, dovedeš napajanje direktno na ventilator sa akumulatora...
[ radecar2 @ 29.04.2011. 22:54 ] @
Fabia je 1.9 tdi(74 kw) 2002 gp.
Oba ventilatora su crkla tj. crkla je samo prva brzina.
otvarao sam oba i u oba isti kvar-izgorio otpornik(reostat ili već kako se zove)koji smanjuje napon.
Tip kompresora ne znam(provjeriću), ali su majstori rekli da je neki "novi" tip.
Moje skromno mišljenje je(nisam baš neki stručnjak) da je možda rele koji pali ventilator zaljepio, pa da neugasi prvu brzinu a upali drug ida tad dodje do crkavanja prve brzine i podizanja temperature u sistemu i preduvavanja.
[ radecar2 @ 09.06.2011. 16:42 ] @
kvar rjesen-rele zaljepio
rele promjenut i sve radi
[ vladd @ 09.06.2011. 19:51 ] @
Koji rele?
Da nije ceo fan kontrol modul zamenjen?
Poz
[ dukagenije @ 19.08.2011. 08:18 ] @
Imam i ja problem sa Skodom Fabijom 1.4 MPI 2011. godište.
Klima je šljakala normalno, ali u poslednje vreme nekad upali a nekad ne (češće ne upali pa se kuvamo kao u expres loncu).
Elem, odem na letovanje u CG i odem kod majstora u Podgoricu koji i servisira i puni klime, pomislim u sebi možda nema freona ili je pri kraju pa rekao ajde da ga dopunim.
On priključi njegovu aparaturu i reče da je freon u fulu i da "nemože da ga dopuni".
Poče nešto da vrda levo-desno, da obleće oko kompresora, čačka i čeprka nešto.
Na kraju mi reče da je falinka na Škodama da na oko 100.000 km najčešći kvar koji se dešava na njima je da se iskrivi neka jeb*** iglica koja svojim hodom napred treba da pušti freon.
Mislim u sebi "dobro sad ćeš ti to da rešiš", kad ono...........kaže lola "ja ti nemam to već mogu da ti menjam samo kompletan kompresor a to ti je oko 600 jevreja".
Pazi majketi, šio mi ga Đura. Navodno toga nema u CG.
Da li ta iglica može da se menja ili je ovaj šaban to samo onako rekao? HELP
[ dukagenije @ 19.08.2011. 08:20 ] @
Zaboravih reći da je u pitanju AC klima!
[ vladd @ 19.08.2011. 10:04 ] @
Na Sanden kompresoru postoji regulacioni ventil(spomenuta "iglica") koji regulise rad kompresora, odnosno nagib radne ploce, i raspon rada kompresora od max do min, zavisno od potrebe.
Moze se izbaciti neispravan ventil i ubaciti, koliko se secam, obican sraf umesto ventila, i tada kompresor radi na maksimumu snage,, sto malo vise povecava potrosnju goriva i skracuje vek ionako kilavog kompresora, mislim kome je valjda predvidjen kratak vek.
Majstor nije zeleo da radi "budzevinu", ventil nema(mislim da na Balkanu nema da se kupi kao rezervni deo), sledece resenje preostaje nov kompresor, koji se krece u rasponu od 250-600 evra..zavisno od broja medjuprodavaca..
Poz
[ dukagenije @ 19.08.2011. 10:14 ] @
Hala prijatelju!!
[ dukagenije @ 19.08.2011. 10:25 ] @
Da li je to tkzv senzor isparivača?
[ vladd @ 19.08.2011. 15:54 ] @
Ne, pricam o ventilu u kompresoru izmedju zone visokog i niskog pritiska, moze se reci diferencijalni ventil, koji daje signal za nagib kompresorske ploce, bez njega, kompresor prestaje da bude "variable" capacity, i radi maksimalnim kapacitetom.
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|