|
[ pisac @ 29.04.2011. 20:48 ] @
| Pošto već 5000 km vozim dizel u LIMP HOME režimu, počela neka prolećna akcija besplatne dijagnostike (u ovlaštenom servisu) i odmah sam je iskoristio da pročitam šta je ta famozna greška koja mi ograničava brzinu na 120km/h već 6 meseci.
Ispostavilo se da je kompjuter pokazao da su mi crkli svi grejači, i da ne pokazuje nijednu drugu grešku !? Jeste, kompjuter je pokazao samo tu grešku, ali ja u to ipak ne mogu da poverujem iz nekoliko razloga:
1) Pre nego što se "engine fault" pojavio i bacio mi auto u LIMP HOME režim, nekoliko meseci je postojala knedla od pola sekunde prilikom ubrzavanja na malim brzinama (10-20km/h) i pri malim obrtajima (između 1500-1800 o/min). Znači, isključivo u tom rasponu brzine i obrtaja. I to skoro isključivo kada na ravnoj ulici usporim, pređem preko ležećeg policajca i odmah krenem da ubrzavam.
2) "Engine fault" se jednog dana pojavio upravo u toj knedli, i to kada sam izašao iz sporedne ulice i čim sam krenuo da ubrzavam na uzbrdici a pri tome je asfalt bio malo neravan (tj. šahta).
3) Ovih 5000 km što vozim u LIMP HOME režimu, postoji ista ta knedla (u blažoj formi jer je motor slabiji) ali samo i isključivo pri istom tom kretanju/ubrzanju (male brzine i mali obrtaji) na uzbrdici, i to ne uvek. Dakle, uzbrdica je očigledno bitan element u svemu tome, mada je tu ranije pomenut i ležeći policajac koji bi možda mogao da se posmatra kao mikro uzbrdica .
4) Cele zime na svim minusima, auto (dizel) je palio bez ikakvih problema. Da su crkli svi grejači, nešto sumnjam da to bilo tako.
5) "Engine fault" se pojavio u toku vožnje, ne verujem da bi se to desilo da su grejači problem.
6) Ne vidim nikakav smisao da se snaga/brzina automobila ograničava zbog crknutih grejača.
Eto, lepo obrazloženo zbog čega ne mogu da poverujem da su grejači izazvali LIMP HOME. Ja bih verovatno i pristao da zamenim grejače pa da vidim šta će da se desi. Međutim, na šalter servisa su došli neki novi (jako nefleksibilni) ljudi koji insistiraju na tome da ako je kompjuter pokazao da su grejači crkli, onda moram da zamenim grejače i da mi ni novac ni stari grejači ne mogu biti vraćeni ukoliko se ispostavi da se "engine fault" javlja i nakon te zamene!
Pošto mi takvi uslovi saradnje nisu baš simpatični, moraću da nađem drugi način da rešim problem.
Ima li ko ideju? Znači, imamo tri ključna elementa misteriozne knedle koja je izazvala "engine fault": 1) Niska brzina i broj obrtaja, 2) Uzbrdica ili prelazak preko ležećeg policajca/neravnine, 3) Ubrzavanje |
[ pisac @ 29.04.2011. 23:12 ] @
Evo ovde identičan problem: http://www.bba-reman.com/forums/Topic100130-1-1.aspx#bm100140
Rešenje je... Citat: fixed. found a problem with the wiring after it leaves fuse 28 going to ecu (fuse 28 goes live when the plugs are on)
Ali nekako mi za sada ne uspevam da protumačim šta je u stvari tu rešeno.
[ pisac @ 29.04.2011. 23:20 ] @
Ok. Koliko kapiram, žica od osigurača do ECU-a je imala problem? Ima nekog smisla, jer i ja sam dobio utisak da se ovde snaga gubi samo kada inercija/gravitacija pomeri nešto u kolima.
Ima li neko slučajno drugu ideju?
[ bakara @ 30.04.2011. 09:19 ] @
Drzite se teme i ne trosite dzaba tastaturu.
Ako neko moze da napise nesto konkretno ok, ako ne neka se suzdrzi.
Hvala!
[ Nocni @ 30.04.2011. 09:38 ] @
pisac, posle pola godine i posle 5.000 km ti i dalje vozis auto u limp home modu... Sada ce biti i drugih problema osim onog zbog kojeg si usao u rezervni program, vjerovatno ce uz to sto je onda trebalo popraviti sada trebati jos i skidati turbinu, usisnu granu, egr ventil, ventile pritiska itd...
Uostalom sve je vec receno u ovoj interesantnoj temi kada je nastao taj tvoj problem: http://www.elitemadzone.org/t412530-0#2720444
P.S. Gledao sam ranije da je nekome zao da plati majstora, ali ovoliko mucenje koje traje pola godine zbog kvara koji se (vjerovatno) mogao rijesiti kod majstora za veoma kratko vrijeme je smijesno.
Samo nemoj pokusavati nekome da dokazes da si ti u pravu i da je dobro sto hoces sam da popravis auto...
[ pisac @ 30.04.2011. 09:51 ] @
Nocni, vidiš da je problem u grejačima, odnosno u nekoj elektrici koja ima nekakve veze sa njima, tako da te priče o "domino efektu" ne piju vodu u ovom slučaju. Proveriću grejače multimetrom nešto kasnije da vidim da li imaju otpor, pa ću znati da li su stvarno crkli ili je problem na drugom mestu kao što sam ubeđen.
[ vladd @ 30.04.2011. 10:25 ] @
Ne daj se pisac!!!
Gde sada da srusis zivotnu filozofiju, da je dijagnostika bacanje para, da se vecina kvarova popravi sama od sebe, pa jos si i kupio Forda koji se nikada ne kvari, a redovne servise placa fabrika
Vozi ti jos sest meseci, taj limp mod je velika zavera, kada vidi da si uporan, ugasice se sam od sebe .
Nije jos vreme da potezes multimetar, valjda i tvoje vreme i znanje nesto vrede...steta da trosis vreme na sitnice, ionako je previse ogranicenja brzine na putevima.
Poz
[ Nocni @ 30.04.2011. 10:30 ] @
Nije ti jasno bas ali domino efekta posle 5.000 km voznje u limp modu mora biti... samo nastavi sa svojim improvizacijama i popravkama ali si to mogao da rijesis za neku smijesnu cifru jos prije pola godine i da ne razmisljas o tome...
Ne cijenis svoj rad i svoje angazovanje koje traje mjesecima oko tog problema... da to cijenis shvatio bi da te je to vec mnogo skuplje kostalo nego sto bi trebalo... Koliko si potrosio svog vremena oko ovog problema, da si radio nesto drugo sto znas da radis, mogao si zaraditi za to vrijeme da kupis cijeli motor za tog forda...
[ Zarko Silic @ 30.04.2011. 11:53 ] @
Citat: Nocni:da si radio nesto drugo sto znas da radis, mogao si zaraditi za to vrijeme da kupis cijeli motor za tog forda...
Jes baš,
a gde bi tu onda bilo prostora za inat?
Bolje je ovako.
Sad i Ford zna sta je to srpski inat.
A neka mu vala. I treba da zna.
[ pisac @ 30.04.2011. 13:06 ] @
Izmerio sam grejače, i imaju zajedno spojeni 10K, što je znači u proseku 40K po grejaču. To je prevelika vrednost, tako da mogu da zaključim da su grejači zaista crkli. Međutim, gde su navedeni simptomi u celoj toj priči? Na koji način crknuti grejač može da utiče na knedlu pri ubrzavanju na malim obrtajima?
To onda posredno dovodi do zaključka da se grejači koriste i u toku same vožnje, bez obzira da li je motor zagrejan. Međutim, grejači kao takvi ne mogu imati munjeviti odziv, tako da ne verujem da se koriste samo u određenim fazama rada motora (tj. ubrzavanju) tako da ostaje misterija zbog čega se "engine fault" pojavio upravo u toku tog ubrzavanja (tj. knedle), i zbog čega se ta knedla javljala i par meseci ranije?
Iz toga se može doneti jedan od ova dva zaključka:
1) Grejači su crkli potpuno nevezano od te knedle, i to neko neodređeno vreme nakon što se taj engine fault pojavio. To onda znači da u dijagnostici uopšte nije prikazan pravi uzrok engine fault-a.
2) Postoji drugi poroblem sa ožičenjem koji reaguje na inerciju/gravitaciju, i da je pored drugih problema u vožnji posredno uzrokovao i crkavanje grejača
Dakle, da li postoji mogućnost da neispravan grejač uzrokuje simtome (knedle čak i kada je motor zagrejan) koje sam naveo u prvom postu?
[ Ivan Dimkovic @ 30.04.2011. 14:29 ] @
Citat: pisac
To onda znači da u dijagnostici uopšte nije prikazan pravi uzrok engine fault-a.
Mislim da je ovo pravi momenat da krenes u izgradnju svog automobila od nule! Kao sto vidis, ne samo sto su majstori nepouzdani i pojma nemaju... vec ocigledno i Ford.
[ vladd @ 30.04.2011. 14:33 ] @
Ne verujem da su grejaci vezani redno, cak ni u fordu .
Grejac reba da ima par oma, ili manje. Moguce je da je jedan grejac izazvao nekakvu knedlu, a da se naknadnim crkavanjem ostalih pojavio i limp mod.
Mozda si proveravao brizgaljke?
Poz
[ Nocni @ 30.04.2011. 16:28 ] @
pisac, pravi uzrok problema se ne mora pokazati kroz sami fault code odnosno ubiljezenu gresku u memoriji niti je dijagnosticiranje samo puko citanje gresaka... Treba "posmatrati" dijagnostikokm zive parametre i sta se desava u samoj voznji kada vozilo ulazi limp home mod.
Nisi procitao nase ranije odgovore detaljno i nemoj da mislis da je nekome ovdje od nas stalo da ti odvedes tvoj auto kod majstora... sto se mene tice ne moras jos 10 narednih godina...
Nismo svi isti, neko moze pokvaren auto da vozi pola godine kao ti a neko jedva ceka da rijesi problem na svom autu... to je isto kao sto se neko vozi u skroz prljavom autu u kojem smrdi a ima i nas koji volimo da nam je auto besprekorno cist unutra...
[ anon115774 @ 30.04.2011. 18:25 ] @
Citat: pisac: Međutim, gde su navedeni simptomi u celoj toj priči? Na koji način crknuti grejač može da utiče na knedlu pri ubrzavanju na malim obrtajima?
A jel ti nije palo na pamet da "knedlu" uopste ne izaziva crknuti grejac nego sam limp mode? Ne razumem se preterano u auto elektriku ali koliko mi je poznato limp mode radi upravo sve da spreci da motor potegne previse goriva, vazduha, ovoga, onoga... dakle taj mod je upravo tu da spreci guranje motora "to-the-limit" koje je inace dozvoljeno kada limp mode nije aktivan.
Ja bih na tvom mestu prvo zamenio te grejace (ako su zaista crkli) i ako su oni bili problem onda ce limp mode da se iskljuci i onda vidi da li i dalje ima "knedlu". Sve ostalo sada ti je samo nagadjanje.
Neka me ispravi neko ko se bolje razume ako gresim...
[ pisac @ 30.04.2011. 19:25 ] @
Knedla se javljala i par meseci pre pojave rezervnog programa, tako da nije knedla posledica rezervnog programa, već obrnuto. Što se tiče toga da će rezervni program sam da se isključi kada se zamene grejači... sumnjam. Zna li neko?
Citat: vladd: Ne verujem da su grejaci vezani redno, cak ni u fordu:).
Grejac reba da ima par oma, ili manje. Moguce je da je jedan grejac izazvao nekakvu knedlu, a da se naknadnim crkavanjem ostalih pojavio i limp mod.
Nisi pažljivo čitao, tačno sam napisao ukupan otpor i pretpostavljene pojedinačne otpore iz kojih se zaključuje da su vezani paralelno (jednom debljom žicom na kojoj je 9.3v kada je dat kontakt).
Grejač bi izazvao knedlu samo jednom, tokom crkavanja, zar ne? Konkretno pitanje, da li neispravan grejač može da izaziva knedle tokom nekoliko meseci, čak i kada je auto vruć?
Citat: Nocni: pisac, pravi uzrok problema se ne mora pokazati kroz sami fault code odnosno ubiljezenu gresku u memoriji niti je dijagnosticiranje samo puko citanje gresaka... Treba "posmatrati" dijagnostikokm zive parametre i sta se desava u samoj voznji kada vozilo ulazi limp home mod.
Ok. Znači li da sam u pravu da je sasvim moguće da je uzrok LIMP HOME-a neki sasvim drugi, nepovezan sa grejačima odnosno sa jedinom zabeleženom greškom P0380?
[ veselinovic @ 30.04.2011. 19:30 ] @
Pisac,
ako na grijacima ima 9.3 V onda oni NISU crkli garant.
ipak nesto povuce struju da napon toliko opadne.
Kad si mjerio lose si mjerio, uprkos tvom znanju elektronike.
Poslusaj ljude, ko da si mi zemljak, tako si tvrdoglav.
[ Nocni @ 30.04.2011. 19:44 ] @
Evo pomoc od mene... sema elektronike za tvog forda... imas i boje zica pa gruvaj
Grijaci nebi trebali biti uzrok upadanja u rezervni program 100% ima jos nesto...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 01.05.2011. u 11:51 GMT+1]
[ pisac @ 30.04.2011. 20:44 ] @
Toooooooo!
Najzad nešto konkretno. Idem da gruvam čim svane
[ Nocni @ 30.04.2011. 21:18 ] @
Ona zica koju je pominjao onaj da mu je bila sporna je ova sa releja grijaca koji je u semi oznacen sa K22... sa njegovog drugog pina ide na motorni comp na konektor B na pin e1... crno crvena zica... a sa osiguraca 28 ide na konektor B na pin d4...
Ako bas hoces mozes je provjeriti a mozes i van tvoje instalacije sprovesti novu zicu i zakaciti je nekoliko santimetara od compa... zanimljiva je kolicina entuzijazma sa kojim prilazis problemu...
Evo ti i sta treba da ima na kojem pinu compa kad se mjeri ali ipak, bez dijagnostike vjerovatno neces rijesiti nista...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 01.05.2011. u 11:53 GMT+1]
[ pisac @ 30.04.2011. 23:58 ] @
E nocni hvala ti za šeme, najzad smo našli zajednički jezik
Problem je rešavan u međuvremenu dok si pisao drugi post, i rešen je! Kada sam detaljnije pogledao prvu šemu koju si dao, shvatio sam da napon 9.3v ne može biti radni napon grejača. Pošto nisam bio siguran da li sam uhvatio dobru masu prilikom prvog merenja, otišao sam odmah da razjasnim problem ( jbg, nisam mogao da izdržim do jutra, ne bih mogao da spavam) Sada sam odabrao 100% sigurnu masu, i utvrdio da je napon baš taj koji sam već izmerio: 9.3v. Tada sam zaključio da 9.3v nije sa releja K22 već dolazi sa ECU-a preko osigurača F28, i da je to u stvari testni napon sa porta koji služi za proveru ispravnosti grejača, a 10 Koma je otpor tog porta na ECU-u a ne otpor crknutih grejača. Skinuo sam osigurač F28 i potvrdio multimetrom to što sam i pretpostavio (grejači imaju beskonačan otpor, ECU ima 10 Koma).
Onda je nadalje sve bilo lako: Pošto je otpor porta 10 Koma, bez ikakvih problema sam ga direktno spojio za masu i time prevario ECU da su mi grejači ispravni. Dao sam kontakt, i auto je izašao iz LIMP HOME režima! Provozao sam par krugova, i to je to, prava vožnja sa pravim motorom!
Na kraju je ispalo da je auto u LIMP HOME ušao isključivo zbog grejača, a da sam ja u potpunosti pogrešio misleći da je uzrok misteriozna knedla! E, sada, meni je bila velika misterija kakvu je i da li je uopšte imala neku ulogu ta knedla koja se javljala i pre i posle nastanka ENGINE FAULT greške. Razmišljao sam i zaključio da sam ja u stvari verovatno pod utiskom ranijih knedli koje su se dešavale, samo uobrazio da je greška nastupila upravo u toj knedli! Kako, pa ovako: izašao sam iz sporedne ulice malom brzinom, dao gas (situacija identična ranijim knedlama: mali broj obrtaja i mala brzina) i šta se tada desilo - auto je sasvim slučajno upravo u tom trenutku ušao u LIMP HOME režim i odmah izgubio snagu, a ja sam jednostavno uobrazio da je taj gubitak snage bila ta već viđena knedla! A u stvari to nije imalo veze sa knedlama nego sa detekcijom crknutih grejača koja se u tom trenutku desila. To mora da je to, nema druge.
I šta je sada zaključak? Pa zaključak je da će se knedla verovatno javljati i dalje, i da ću morati da vozim sa time dok jednog dana slučajno ili namerno ne nađem uzrok te knedle. Srećom nije veliki problem, pa se sa time može živeti. A drugi zaključak je da se grejači koriste i u toku vožnje. Možda ne kada je motor na punoj radnoj temperaturi, ali u tom trenutku kada se meni javio FAULT ja sam vozio tek nekoliko minuta. Izgleda da je upravo u tom trenutku ECU isključio relej koji napaja grejače, i tada shvatio da grejači ne rade (po šemi mogu da zaključim da ECU može da detektuje neispravnost samo dok grejači nisu pod naponom).
Znači, to je to. Grejači se menjaju i problem rešen, a knedla ostaje do daljeg.
Nocni, hvala ti opet (a nadam se i ubuduće ).
[ pisac @ 01.05.2011. 00:13 ] @
P.S. Što se tiče Forda, sada imam ambivalentne utiske
1) Razočarao sam se što zbog običnih grejača baca auto u LIMP HOME što nije nimalo simpatičan način da ti kaže da su grejači crkli
2) Drago mi je što je u sred zime na minus koliko-već-beše palio svo vreme bez ikakvih grejača i bez ikakvih bitnih problema
3) Prijatno me iznenadilo to što je sam uklonio LIMP HOME kada je detektovao da su grejači ispravni. Mislio sam da će me terati u servis na reset greške
Sve u svemu: nit smrdi nit miriše
[ jnk @ 01.05.2011. 00:37 ] @
Osim da je ford dizel ja nisam zakljucio koji model i motor je u pitanju?
Citat: Pa zaključak je da će se knedla verovatno javljati i dalje, i da ću morati da vozim sa time dok jednog dana slučajno ili namerno ne nađem uzrok te knedle. Srećom nije veliki problem, pa se sa time može živeti.
Bolje je saznati u cemu je problem pa onda da vidis da li se stvarno sa tim moze ziveti ili ce to mozda stvoriti mnogo veci problem. Inace do sad na kolima ama bas nikad mi se neka nepravilnost nije resila sama od sebe.
[ pisac @ 01.05.2011. 00:39 ] @
Focus 1.8 tdci
[ dekster2 @ 01.05.2011. 08:57 ] @
Ali ništa od jela bez zaprške.
Konstatovanje kvara od ovlašćenog servisa u prvom postu teme i tvoj zaključak.
@Ispostavilo se da je kompjuter pokazao da su mi crkli svi grejači
@lepo obrazloženo zbog čega ne mogu da poverujem da su grejači izazvali LIMP HOME
Konstatovanje lica sa foruma koji su u struci i savete koje si negirao pa,
@Na kraju je ispalo da je auto u LIMP HOME ušao isključivo zbog grejača, a da sam ja u potpunosti pogrešio misleći da je uzrok misteriozna knedla!
Jako bitno za tebe i dalji razvoj.
Poenta za ubuduće,što je lepo od tebe da si shvatio za ubuduće.
@Nocni, hvala ti opet (a nadam se i ubuduće ).
I našalost opet ti i to ne govoris istinu.
@2) Drago mi je što je u sred zime na minus koliko-već-beše palio svo vreme bez ikakvih grejača i bez ikakvih bitnih problema.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 01.05.2011. u 17:58 GMT+1]
[ pisac @ 01.05.2011. 15:59 ] @
Auto sam testirao danas malo u gradu više na autoputu, radi odlično. Nisam uspeo da uočim ni knedlu u gradskoj vožnji, ali nisam mnogo ni vozio u gradu. Doduše, u gradu u jednom trenutku pri jačoj uzbrdici i maksimalnom gasu je pokazao nekakvo kratko gušenje, ali nisam siguran da li je to proradio TC/ESP (pošto je bilo kiše a put malo neravan) ili je stvarno bio neki problem. Kasnije na autoputu nikakvih problema, vuče kao ranije, na Begaljičkom Brdu (ka Nišu) bez problema u petoj brzini sa 120 dostigne 160 pre polovine uspona.
Citat: dekster2:I našalost opet ti i to ne govoris istinu.
@2) Drago mi je što je u sred zime na minus koliko-već-beše palio svo vreme bez ikakvih grejača i bez ikakvih bitnih problema.
Nije laž, cele zime sam vozio i nisam primetio ikakve probleme. Samo jednom sam morao da verglam 2 puta jer prvi put nije upalio u 7-8 sekundi. U svim ostalim slučajevima je palio isto kao i prethodnih zima: iz prvog pokušaja u prvih nekoliko sekundi. Tako da ja razliku u paljenju nisam primetio.
Inače, i dalje sam u čudu da je auto samo zbog grejača bio u LIMP HOME-u. Pa grejači bar ne utiču nimalo na vožnju. Mogli su to na milion drugih načina da odrade: Recimo, da lampica za grejače gori non-stop, ili da trepti na početku, ili da rezervni program radi samo dok se auto ne zagreje (što bi možda imalo nekog smisla), ili.... a ne da zbog crknutih grejača trajno ograniče snagu motora. Nebuloza. Kako je na drugim automobilima?
[Ovu poruku je menjao pisac dana 01.05.2011. u 21:04 GMT+1]
[ pisac @ 02.05.2011. 00:23 ] @
Da li bi 6 meseci paljenja motora bez grejača (čak i preko zime) moglo da ostavi neke posledice na motor, i kakve tačno?
Ja ne primećujem ikakvu razliku u odnosu na ranije, ali sam radoznao šta bi teoretski mogla da bude posledica.
[ Zarko Silic @ 02.05.2011. 00:30 ] @
Katalizator i partikel filter, ako ga posedujes, sigurno su stradali.
[ pisac @ 02.05.2011. 01:12 ] @
Što se tiše DPF-a, moj motor to nema (jedna briga manje). Što se tiče katalizatora, pretpostavljam da bi to trebalo da ima . Međutim, bio sam na tehničkom pregledu pre nekoliko dana, merili su izduvne gasove i nisu našli da nešto ne valja. Valjda bi ustanovili da je katalizator odsvirao svoje?
[ Milojkovic @ 02.05.2011. 22:34 ] @
Tehnicki pregled je toliko "siguran" i merodavan da je spram njih onaj antologijski vrbov klin nesto najpouzdanije na ovome svetu.
[ pisac @ 02.05.2011. 23:32 ] @
Pa ako prolazi tehnički pregled, onda nema problema jel tako? Katalizator i služi samo da vozilo prođe tehnički pregled, nema drugu krucijalnu funkciju
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|