|
[ pisac @ 02.05.2011. 02:35 ] @
| Levi kraj letve volana mi lagano lupa. Letva ima (elektro)servo. Zamena ili popravka?
Nova je 640€, a to mi nije baš simpatično, pa sam pomislio da negde postoji mogućnost popravke. Ali ne znam koliko je to pouzdano.
Na ranijim kolima sam radio zamene letvi volana (samostalno), ali su te letve bile bez serva (a i kola bez kompjutera). Zadnji put kada sam menjao letvu volana na prethodnim kolima, stavio sam servo letvu umesto obične ali sam za taj zahvat otišao u servis.
Dakle, ukoliko popravljam letvu, otišao bih u neki servis koji to radi, ali me zanima ima li vajde od te popravke ili će za 10 000km opet da prolupa?
Ukoliko menjam letvu, to ću uraditi sam, ali me zanima da li na novim (kompjuterizovanim, TC/ESP, itd) kolima ima nekih posebnih začkoljica prilikom zamene letve (sa servom), ili se ta zamena obavlja isto kao i na svim starijim vozilima? |
[ pisac @ 02.05.2011. 21:54 ] @
Ma upao sam pre nekoliko meseci u rupetinu i iskrivio čeličnu felnu, pa je verovatno tada i letva načeta. Spone su za divno čudo dobre.
Ja se trudim da gradsku vožnju po ovim rupetinama što više odvojim od vangradske po autoputu, imam i posebne točkove za vožnju po gradu a posebne za vožnju po autoputu, ali ipak ne vredi, letvu i amortizere nemam posebne za grad . Zato sam zaključio da je možda pametno da u neko dogledno vreme kupim poseban mali i jeftini auto samo za po gradu (a i za ženu), i njega da akam maksimalno po rupetinama, i menjam gume, felne, letve, spone svakih 6 meseci ako treba.
Nego, koliko su pouzdane i trajne te popravke letvi? Šta se tu tačno menja/obrađuje/dodaje? Ne bih da mi obrađena letva vrisne dok jurcam 160 na autoputu, ne bih se baš osećao prijatno . Nekako sam sklon da verujem da je sigurnija ova fabrička letva iako lupka, nego obrađena i popravljena na meni nepoznat način u domaćoj radinosti, ali možda i grešim?
[Ovu poruku je menjao pisac dana 02.05.2011. u 23:47 GMT+1]
[ Milojkovic @ 02.05.2011. 22:03 ] @
Citat: pisac: Ma upao sam pre nekoliko meseci u rupetinu i iskrivio čeličnu felnu, pa je verovatno tada i letva načeta. Spone su za divno čudo dobre.
Ja se trudim da gradsku vožnju po ovim rupetinama što više odvojim od vangradske po autoputu, imam i posebne točkove za vožnju po gradu a posebne za vožnju po autoputu, ali ne ipak vredi, letvu i amortizere nemam posebne za grad :D. Zato sam zaključio da je možda pametno da u neko dogledno vreme kupim poseban mali i jeftini auto samo za po gradu (a i za ženu), i njega da akam maksimalno po rupetinama, i menjam gume, felne, letve, spone svakih 6 meseci ako treba.
Nego, koliko su pouzdane i trajne te popravke letvi? Šta se tu tačno menja/obrađuje/dodaje? Ne bih da mi obrađena letva vrisne dok jurcam 160 na autoputu, ne bih se baš osećao prijatno :D. Nekako sam sklon da verujem da je sigurnija ova fabrička letva iako lupka, nego obrađena i popravljena na meni nepoznat način u domaćoj radinosti, ali možda i grešim?
Najsigurnija je ispravna letva.
Sa kocnicama i sistemom upravljanja nema igre i svaka usteda te moze skupo stajati.
[ Nocni @ 02.05.2011. 22:26 ] @
pisac, nabavi neki strug i instaliraj ga u garazu da mozes to sam da rjesavas... to je najsigurnije... a i sto bi kupovao nesto sto mozes sam napraviti
P.S. Jos samo fali i limariju i farbanje da pocnes da radis
[ Milojkovic @ 02.05.2011. 22:29 ] @
To nije "najsigurniji" vec najbrzi put da se gosn Pisac preseli u vecna lovista i da uz put povede jos koga.
Neka se on drzi pera ili neka se prekvalifikuje u masin bravara.
[ pisac @ 02.05.2011. 22:38 ] @
Citat: Nocni: P.S. Jos samo fali i limariju i farbanje da pocnes da radis
Radio sam već . Pre jedno petnaestak godina ili tako nešto sam rekonstruisao Reno 4 i digao ga iz mrtvih. Skidao krila, haubu, vrata, krpio rupe i rupetine sa onim gitom sa vlaknima (zaboravio sam kako se zove) pa to šmirglao sa nekoliko šmirgli (ručno), jedino sam platio komšiju da ofarba pošto nisam imao kompresor. Ah, da, platio sam istom komšiji i da mi zavari novi pod koji sam skrojio od lima (pošto je stari pod skroz bio truo), jer nisam imao brener.
Ma jasno je to meni. Nego, sada ozbiljno: Da li je popravka letve dovoljno pouzdana, i trajna? I kako se uopšte ona radi (ne pitam da bih ja radio, nego pitam da bih znao)?
[ Milojkovic @ 02.05.2011. 22:48 ] @
Cena remonta je cca oko 250 evra a cena da te to neko nauci je 250 X 1000.
[ pisac @ 02.05.2011. 23:15 ] @
I koliko je takva letva posle toga trajna i precizna? Kao nova, ili ima manji vek trajanja i manju preciznost?
Inače ne treba da me nauči, nego samo pitam šta se radi kada se pravi remont letve? Dodaju se delovi, ili se menjaju delovi, ili šta već?
[ pisac @ 07.05.2011. 11:14 ] @
Izgleda da (ako ne dobijem odgovor) ću morati sam rasklopim letvu, da bih video šta unutra lupa i kako može da se popravi.
Dakle, zna li neko (i hoće li da kaže) konkretno šta se popravlja u letvi kada se radi remont, i koliko je to trajno u odnosu na novu letvu? To su dva ključna pitanja za donošenje odluke o remontu ili kupovini nove, pa ako neko da odgovor uštedeće mi dosta truda oko otkrivanja tople vode
[ jnk @ 07.05.2011. 11:22 ] @
Možda je samo kraj(nastavak) letve volana? Cena te spone je smešna u odnosu na celu letvu(15ak eur). Mada ako to ne vidiš odmah onda ne znam kako misliš da sam rasklapaš letvu.
U krajnjem slučaju vidi polovnu u Šapcu cena bi bila max 150e. Samo je problem što se fordovi ne kradu toliko pa je pitanje da li ćeš naći. Inače ako ti je za utehu letva za vw golfa je 1,300 eur.
[ milancle @ 15.05.2011. 10:57 ] @
U mom slucaju (Ford Mondeo 1.8 '97 godiste, cale vozi), letva ne da je lupkala nego je i prosipala ogromnu kolicinu ulja. Onda je poslata na remont u jedan servis u Trsteniku na izlasku ka krusevcu, covek samo to radi, ako sam ga dobro shvatio, promenio je gumice i obradio neke klipove ili sta vec ima i to je to. Cena je bila oko 100 evra ne secam se tacno. Cak daje i garanciju. Ima od tada nekoliko godina, mondeo se ne vozi puno ali nema problema (sa letvom). Presao je od tada reda 20.000km.
Sad sledi nastavak. Ubrzo posle tog dogadjaja moj dobar prijatelj ima isti problem, ali malo blazi, nije pustala ulje bas toliko. (Ford fokus 1.8 TDCI 2001god). I ja njemu sve ispricam iscimam ga, odvezemo auto da se skine letva, pa mojim autom u Ts kod majstora pa sve nazad. Spakovali, uradili reglazu, super, vozio 10dana i opet isto. On poludeo, ja se osramotio a ni kriv ni duzan. Na kraju lik vratio pare a ovaj nabavio letvu iz inostranstva , polovnu, reda velicine 200 evra. Jos se vozi na tom autu. Presao od tada bar 50 000km.
To ti je moje iskustvo. Savet kao sto vidis je prvo bezi od Forda :), a dalje probaj ako ima neko da prepakuje letvu, to je jeftinije ali da ti garantuje za rad ako ne onda opet polovnu da kupis i tu moras traziti garanciju. U svakom slucaju, znam da letvu nije lako skinuti bar ovu na mondeu, a sto se samostalnog rasklapanja tice, tu nemam komentar. Valjda sam ti bio od koristi.
Poz
Milan
[ pisac @ 15.05.2011. 15:53 ] @
Citat: jnk: Možda je samo kraj(nastavak) letve volana?
Nije, baš letva je. Lupka lagano. To su mi rekli i na tehničkom pregledu (nakon što sam insistirao da mi pogledaju i upravljački mehanizam iako su hteli da ga zaobiđu) a i u ovlaštenom servisu na besplatnom pregledu. Mislio sam da nema potrebe da proveravam tačno o čemu se radi s obzirom da su na dva mesta rekli da je baš letva... ali, možda bih i mogao, nikad se ne zna.
U polovne letve nemam nekog poverenja, jer ne znam odakle dolaze i šta je sve rađeno sa njima pre nego što su došle do mene. U popravljane letve opet ne mogu da imam poverenja dok ne shvatim šta se tačno tu menja i koliko je to inženjerski korektno a koliko je majstorsko budženje i krpljenje. Nekako mi najviše poverenja uliva upravo ova moja letva koja lupka lagano, mada mi se svakako to "lupkanje" ne sviđa, jer znam šta sam sa njom prešao i koliko sam felni (1 komad) iskrivio sa njom.
I šta to može da lupka na jednom kraju letve? Znači, nije luft u celoj letvi nego samo na jednom kraju. Onda bi se moglo zaključiti da nije problem unutar letve, nije istošena, već je problem na samom spoju letve i nastavka. Međutim, pošto 2 pregleda kažu da lupa baš letva (na levom kraju), onda sam evo baš malopre zaključio da ako su oni u pravu onda je to samo istošenost sa jedne strane nekih tih klizača/nosača/gumica ili kako god se to zvalo, po kojima klizi osovina letve. Ukoliko je to slučaj, onda to i nije kritičan kvar koji bi mogao izazvati ispadanje letve ili već neki slični karambol, već je u pitanju kvar koji samo utiče na manju preciznost upravljanja (zbog toga što jedna strana letve ima razlokano ležište).
Jesam li u pravu?
[ jnk @ 15.05.2011. 18:00 ] @
Problem je što ne možeš kupiti klizače odvojeno(bar kod vw-a) već celu letvu koja je preskupa. Najbolje bi bilo da pronađeš polovnu letvu i kupiš samo klizače i to je to. Takođe privremeno rešenje je da se malo dotegne letva.
Inače šabačka auto industrija je veoma razvijena(poznata još iz doba konjokradica) i vrlo je moguće da dobiješ odličnu letvu sa nekog polupanog/ukradenog focusa za 20% cene nove.
[ Zarko Silic @ 15.05.2011. 18:57 ] @
Citat: jnk:
Inače šabačka auto industrija je veoma razvijena(poznata još iz doba konjokradica) i vrlo je moguće da dobiješ odličnu letvu sa nekog polupanog/ukradenog focusa za 20% cene nove.
Fordovi se ne kradu.
Verovatno iz razloga sto lopovi nisu sigurni da sa njim mogu pobeci.
[ Milojkovic @ 16.06.2011. 11:11 ] @
Kad se pocnu krasti Fordovi znacu da je doslo ono "Zadnje vreme"
[ jnk @ 16.06.2011. 11:44 ] @
A kad počnu pežoi znači da smo totalno poludeli.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|