[ pisac @ 02.05.2011. 11:19 ] @
Hoću da kupim gradski auto (polovan), a da potrošim ispod 3000€. Godište nije bitno, bitno je sledeće:

Treba da bude ispod 4 metra, da ima ABS i vazdušne jastuke, NCAP 4-5, da se lako upravlja, da je pogodan za samostalne popravke i održavanje (dostupnost delova, razumne cene, jednostavnost), i da mu limarija nije preosetljiva na koroziju. (svu mehaniku nameravam samostalno da popravljam, tako da neki uobičajeni kvarovi ili havarije ne bi trebali da budu problem, ali limarija mi je smor za samoodržavanje tako da je bitno da što manje imam posla sa njom)

Da li postoji auto koji zadovoljava date kriterijume?
[ Slobodan Miskovic @ 02.05.2011. 11:21 ] @
Lancia Y 1.2 ~2002. godiste.
[ cozmo_im @ 02.05.2011. 12:22 ] @
Punto, Corsa, Clio...
[ DrJekyll @ 02.05.2011. 12:29 ] @

Ford Focus
[ Zarko Silic @ 02.05.2011. 13:04 ] @
Ne postoji automobil, ma koliko bio savremen i slozen, koji se SAMOSTALNO ne moze odrzavati: popravljati i kompletno servisirati.

Pitanje je iskljucivo ekonomske opravdanosti takvog jednog servisiranja.
[ pisac @ 02.05.2011. 17:05 ] @
Citat:
DrJekyll: Ford Focus
Predugačak je. Treba da je ispod 4 metra.

Citat:
Slobodan Miskovic: Lancia Y 1.2 ~2002. godiste.
Citat:
cozmo_im: Punto, Corsa, Clio...


Koji od njih ima najjeftinije delove (korpa/lamela, spone, letva, diskovi/pločice)? Koji ima živahniji (malolitražni) motor, a koji je pouzdaniji? Koji ima najbolju limariju?

Punta sam vozio pre neku godinu nekih nedelju dana, i... može da prođe, ali mi nekako nije dovoljno živahan za po gradu (doduše, čini mi se da sam vozio dizela, ne mogu da se setim tačno). Servo mu je jak (ima i još jači city mod) ali se ništa živo ne oseća ispod tog serva.
[ Slobodan Miskovic @ 02.05.2011. 17:16 ] @
Lancia y ima motor ciji je proizvodjac Fiat i skoro svi delovi su od istog proizvodjaca sto ce reci da su jeftini. Motor je jednostavan. Ako uzmes onaj sa 16 ventila imaces ~85 konja sto je sa njenu masu vise nego dovoljno, zivahan i zahvalan auto...
[ Nebojsa Milanovic @ 02.05.2011. 17:20 ] @
Predlažem ti da nađeš Punto Fire 1,25 DOHC 16V.

U varijanti 1 ima 86 KS, a u varijanti 2 (to je onaj što su imali panduri) 80 KS.

Zverčica za grad (0-100 ispod 11 sekundi), jednostavan a dovoljno prostran, malo troši, veoma tih (meni recimo vrlo bitno), itd. Odličan autić.
[ cozmo_im @ 02.05.2011. 17:45 ] @
Puntic sa 16 ventila je najstartniji. Clio II ima isto 1.2 16v ali racunaj da nije tako startan.

Najjeftiniji ti je Punto, ima delova di oces, prost za odrzavanje.
[ HoT_Steppa @ 02.05.2011. 18:08 ] @
Punto, bez razmisljanja.
[ vidan kv @ 02.05.2011. 19:43 ] @
......Yugo 45....pa mu naknadno ugradiš AirBag.....možeš i ABS ali je malo komplikovanije(ali nije neizvodljivo)....ugradiš rolbar(da bi ispunio NCAP 4-5),takođe i plin pa da bude mali potrošač.Za delove kupiš još jedan ali koji je baš pred raspadom(ne košta više od 50€).Ujedno si našao i način da prekratiš sparno leto(kako najavljuju) i da se do kasnih sati družiš sa ortacima iz komšiluka....a da....sve to ne može da te košta više od cca 1000€.Ostatak para stavi u banku,oroči,i za par godina imaš za NOV......
[ Milojkovic @ 02.05.2011. 22:08 ] @
Mnogo zahteva a malo novca.
[ Milojkovic @ 02.05.2011. 22:13 ] @
Auto koji ispunjava te uslove je u domenu perpetum mobile ili naucne fantastike.Ako zazmuris na one zvezdice ABS i vazdusne jastuke i ostale specije ukljucujuci i euro norme Yugo je idealan auto za tebe.
[ pisac @ 02.05.2011. 23:29 ] @
Dobro, koliko vidim Punto vodi

Punto i Clio (2000.god) imaju 4 zvezdice, Corsa ima 3 (2000.god) - 4 (2002.god) a ako je Lancia Y = Lancia Ypsilon, onda ima samo 2 zvezdice :-(
[ MatezYU @ 04.05.2011. 12:18 ] @
Punto 2 ispunjava sve uslove koje si naveo.
Limarija je pocinkovana (nema rđe) a rezervni delovi su veoma jeftini i lako dostupni.
Za 3000e možeš da nađeš varijantu 1.2 8v sa ABS-om i sa 4 vazdušna jastuka. Na crash testu je dobio 4 zvezdice.
Motor sa 8v je najisplativije rešenje jer je veoma jeftin za održavanje i ekonomičan (na otvorenom troši ispod 5 litara).
Max obrtni momenat mu je već na 2500 obrtaja.
Dosta toga možeš i sam da odradiš (svećice, ulje, filteri...)
[ vladd @ 04.05.2011. 12:32 ] @
Koliko ja znam, a mislim da solidno znam, ni jedan auto nije "user frendly" za diy odrzavanje u urbanoj sredini. Uz to je i zabranjeno ceprkanje po parkingu, narocito ako malo duze traje, stizu komunalci i s pravom i po zakonu, naplacuju kaznu.

Za malo ozbiljnije odrzavanje, osim otvaranja haube i coktanja i pipkanja creva i kablova, potreban je specifican alat(naravno da svako vozilo ima svoj set potrebnih igracaka), i specificna oprema.
Vrednosti od 300€ pa do.... kraja licnih zahteva..

Za neko ceprkanje, malo "ostrije", bez 1000-1500 evra opreme nema govora o ozbiljnim akcijama pod haubom(osim ako neko ne zeli da rizikuje sklopove od nekoliko stotina evra sa "opremom" od 50-ak evra). I to sve da bi se izbegla dijagnostika od 20 evra, ili zamena ulja od 10€..

Poz
[ Deep|Blue @ 04.05.2011. 13:03 ] @
nije valjda da odustaješ od Forda?!
A celu zimu je palio bez grejača ... jadničak

tendencija u proizvodnji novijih vozila jeste povećanje broja senzora i elektronike u vidu pojačanong nivoa samokontrole, da je nazovemo ovako.
tako da povećanje sigurnosti, abs, vazdušni jastuci i slične zanimacije uz diy održavanje i nekorišćenje dijagnostike malo zvuči kao paradox ...
možda logan?


inače,
šta rade ljudi kojima ti prodaš svoja vozila posle višegodišnjeg vlastoručnog održavanja i veišemesečnog limpovanja?


[ pisac @ 04.05.2011. 13:09 ] @
@vladd
Alat nije nikakav problem. Kupljen alat se u razumnom roku isplati a zatim nadalje donosi uštede . Bitno je samo znati kako ga koristiti.

A da ne govorim da je zadovoljstvo kada nešto sam odradiš sa sopstvenim alatom i znanjem, neprocenjivo

Citat:
Deep|Blue: šta rade ljudi kojima ti prodaš svoja vozila posle višegodišnjeg vlastoručnog održavanja i veišemesečnog limpovanja?

Ja ne prodajem svoja vozila, samnom su dok se ne raspadnu . Zeznuo sam se pa sam prodao prošli auto koji je imao 19 godina (a nisam trebao, bio je dobar i mogao je da mi bude rezervni auto još 10 godina najmanje) i tip koji ga je kupio je sam sredio neki problem koji nismo umeli ni ja ni razni (nijedan) servis da sredimo po razumnoj ceni (jedna svećica nije mogla da se odvrne pa sam je vozio zadnjih 100 000km, jer ju je neki serviser pre mene krvnički pretegao).

[Ovu poruku je menjao pisac dana 04.05.2011. u 14:27 GMT+1]
[ MatezYU @ 04.05.2011. 13:18 ] @
Niko nije rekao da može na parkingu da se izvrši dijagnostika automobila u kućnoj radinosti.
Naravno da za sve malo ozbiljnije intervencije auto mora kod redovnog majstora u servis.
Ali što se tiče redovnog održavanja, može dosta toga da se odradi i kući.
Primera radi - zamena filtera klime je veoma jednostavna.
U ovlašćenom servisu bi ga odrali bar 2-3 hiljade a treba samo par šrafova da se odvrne.
U tom smislu je punto jednostavan za održavanje.
[ vladd @ 04.05.2011. 14:19 ] @
Necemo o "ekstremima". Filter klime moze da zameni svako, sa minimalnim znanjem i sa par komadica alata. Takodje i poneku sijalicu...

Medjutim, za skidanje svecica, slozenijih sklopova, usisne grane..treba puno iskustva i nesto vise alata.
Pribor, podrazumevam solidan unimer(po mogucstvu sa sondom za merenje temperature), neki dijagnosticki alat(firmiran-legalan), par analognih instrumenata, tipa vakuummetar, merac pritiska..sto, sve zajedno, tesko da kosta ispod 400-500 evra, za "licnu" upotrebu...

Jos ako se tretiraju brizgaljke, grejaci, lambda sonda, sledi jos malo alata, pribora, da ne kazem opreme, set konektora, delova instalacije..sto je dodatnih nekoliko desetina evra..

Silaskom na nize, trap ili kocnice, prosiruju se zahtevi za posebnim priborom, drzacima i dizalicama, crevcima i posudama...uz obilje hemije, lepkova i maza..

Da bi makar malo, redak a skup zahvat, opravdao gomilanje alata.

Sto se filtera tice(ako nije neki VW fiter goriva), obicno se menjaju bez problema, ali zamena filtera vazduha je retka i laka operacija, laksa od ciscenja enterijera, da bi se smatrala "odrzavanjem"..koje "isplacuje" neko znanje i alat..

Poz
[ etjen @ 04.05.2011. 14:48 ] @
ja mislim, pisac, da bi ti trebao da napraviš sam auto. Tako bi ti se baš isplatilo, a i potencijalno bi mogao da uđeš sam u maloserijsku proizvodnju
[ axone @ 10.05.2011. 23:40 ] @
Bas sam se zagrejao za ove benzinske Puntice(od 2002g pa novije), mislim da bi mi takav auto odgovarao.
Inace imam Punto 1.9D, 2002g.

Interesuje me koliko kilometara realno moze da izdrzi benzinski motor u pomenutom puntu 1.2 80(86)KS?
U oglasima su svi sa oko 100tinak Kkm, neki i manje-pretpostavljam da su vracali kilometrazu
bar 30ak Kkm.

I generalno, da li su benzinci redji izbor za sluzbena kola u inostranstvu ili treba odmah
gledati auto kao da ga je akao "sluzbenik"?