|
[ gileiile @ 03.05.2011. 12:41 ] @
| Pozdrav svima!
Interesuje me vaše mišljenje u vezi LED ubodnih sijalica.
U zadnje vreme pojavile su se varijante sa po četiri, pa čak i sa po osam led dioda umesto klasične sijalice. Svetlost koju daju osetno je jača, ali ih nažalost board computer detektuje kao grešku (u pitanju je Punto2 2001.godište).
Interesuje me da li njihovim korišćenjem može doći do nekog ozbiljnijeg kvara na el.instalacijama? Da li je pokazivanje board computera čisto informativno i može li se na neki način isključiti?
Unapred hvala i svako dobro! |
[ Zarko Silic @ 03.05.2011. 12:51 ] @
Treba da kupis "ubodne" sijalice koje pored svog naziva nose oznaku CAN, ali tre toga da proveris da li je bas sigurno ono da sijaju jace od obicnih zarulja.
Mozda sijaju "jace", ali se ono sto one obasjaju manje vidi od onoga sto obasja klasicna zarulja.
[ inobradovic @ 03.05.2011. 16:33 ] @
ta oznaka CAN gde stoji ?
moze i neka slika
[ dekster2 @ 03.05.2011. 16:48 ] @
@gileiile
U Žarkovom postu u vezi jačine svetla je tačna konstatacija . Citat: zarsilic:
Mozda sijaju "jace", ali se ono sto one obasjaju manje vidi od onoga sto obasja klasicna zarulja.
Ove nedelje trebali su da dobiju sijalice i celog asortimana firme i sada ima da se kupi h4 sa 6500k,ALI ono
što je gore Žarko napomenuo je tačno.Sočivo je konstruisano za odrećen tip sijalice,jače svetlo samo izbacuje iz
balansa i poništava ono što je fabrika konstruisala.Dobijaš da onaj iz suprotnog pravca bude zaslepljen tvojom JAČOM
sijalicom.
[ etjen @ 03.05.2011. 17:17 ] @
e, vala, više mi je tih koji zaslepljuju preko glave. U poslednje vreme ih je sve više i to uglavnom sa nekim krš kolima...
[ Zarko Silic @ 03.05.2011. 17:40 ] @
@dekster2
Ko i gde su trebali da dobiju H4 u LED varijanti od 6500 K?
Slobodno napisi. To bi bilo nesto revolucionarno na srpskom trzistu i red bi bilo da korisnici ESa saznaju nesto vise.
Citat: etjen: e, vala, više mi je tih koji zaslepljuju preko glave. U poslednje vreme ih je sve više i to uglavnom sa nekim krš kolima...
Naravno, ZOBS verlo precizno regulise upotrebu svetala na vozilima. I meni je nejasno zasto se to ne primenjuje.
Tehnicki neispavno svetlo predstavlja direktan atak na bezbednost u saobracaju.
[ dekster2 @ 03.05.2011. 18:09 ] @
Pa jel si mi rekao da se ne reklamira na ES u da mi ne bi brisao postove ja poštujem pravila.
http://www.lampa.it/public/imp...lleryMedia/5/58/58513-C-01.jpg
Kit komerc.Hoćeš da od vlasnika da uzmem pošto smo braća po audiju, lično.
Baš me nevoliš,a i podcenjuješ.
[ gileiile @ 03.05.2011. 18:24 ] @
Našao sam rešenje kako "prevariti" board computer da LED poziciju ne "vidi" kao grešku.
Naime, kako se on upravlja po neodgovarajućoj otpornosti koja mu "govori" da sijalica ne radi i isti je prikazuje kao grešku, dovoljno je redno sa LED vezati i klasicnu pozicionu sijalicu i greška neće biti očitana. Stvar je u praksi proverena i radi!
(Jedino ostaje pitanje gde postaviti klasičnu pozicionu - da li da bezpotrebno osvetljava motor ili put ispod njega).
Inače, slažem se u potpunosti sa ostalim forumašima - svakako treba voditi računa i o ostalim učesnicima u saobraćaju. Bezbednost pre svega!
[ Zarko Silic @ 03.05.2011. 18:29 ] @
O tome vec postoji tema na ESu.
http://www.elitesecurity.org/p2811450
Ove sijalice ciju si sliku postavio su slabe sijalice. Nekoliko puta slabije od klasicne H4 zarulje (isprobano).
P.S. Rekao sam ti da postavis zato sto sam pretpostavio sta ces postaviti
Po starom obicaju, pricas napamet.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 03.05.2011. u 20:08 GMT+1]
[ dekster2 @ 03.05.2011. 18:38 ] @
Nema problema,pare nisu problem .Platiću homologacija na nečijem auto koji ima
Uložak za h4 sa ovom diodom,iskreno jer ti neverujem.Sijalica da li je u prodaji,ne znam ali biće
sa kojom si ti Žarko probao to ti znaš.
Nema potrebe @gileiile da varaš kompjuter.Imaš sijalice sa resistorom i to radi provereno jer ovih sijalica
ima na tržišto ohoho.Piše na pakovanju.
http://www.lampa.it/en/prod-84..._led_power_6_bifocus___12v.asp
Naravno nije napamet.
[Ovu poruku je menjao dekster2 dana 04.05.2011. u 09:30 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 03.05.2011. 18:57 ] @
Citat: gileiile: Našao sam rešenje kako "prevariti" board computer da LED poziciju ne "vidi" kao grešku.
Naime, kako se on upravlja po neodgovarajućoj otpornosti koja mu "govori" da sijalica ne radi i isti je prikazuje kao grešku, dovoljno je redno sa LED vezati i klasicnu pozicionu sijalicu i greška neće biti očitana. Stvar je u praksi proverena i radi!
(Jedino ostaje pitanje gde postaviti klasičnu pozicionu - da li da bezpotrebno osvetljava motor ili put ispod njega).
Inače, slažem se u potpunosti sa ostalim forumašima - svakako treba voditi računa i o ostalim učesnicima u saobraćaju. Bezbednost pre svega!
A koji je onda smisao ugradnje LEDa ako obicnu zarulju sakrivas po kabini?
Pored toga sto ne postoji smisao, ovaj posao je i opasan. Ne treba zaboraviti da se zarulje vrlo ozbiljno zagrevaju i da nihovo "sakrivanje" nije bas jednostavno.
---------------------------------------------------------------
Atest za sijalicu glavnog svetla (H4, H7, H1,...) sa temperaturom svetla od 6500 K u Srbiji se ne moze dobiti. Nece ga izdati ni jedna institucija.
Prodavati se moze svasta (na zalost). Nadam se da ce organizacija za zastitu potrtosaca pravilno odreagovati. Trenutno je takva situacija na trzistu da se prodaje sve i svasta i svako pokusava da zaradi.
Vecina, velika vecina LED sijalica na trzistu ne ispunjava osnovne kriterijume. Postoje i one koje to ispunjavaju ali je njihova cena nekoliko puta veca (10 do 100 puta) od klasicnih zarulja.
Kao sto sam rekao:
Citat: Queste lampadine a led hanno un elevata intensità luminosa e rendono il veicolo visibile a grande distanza anche in condizioni atmosferiche critiche (nebbia, pioggia...). Il fascio luminoso proiettato però, non è adeguato ad illuminare la carreggiata durante la guida notturna.
U prevodu: nije za osvetljavanje puta nocu.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.05.2011. u 11:03 GMT+1]
[ pisac @ 04.05.2011. 02:17 ] @
Sa svetlima u vezi, bio sam pre nekoliko dana na tehničkom pregledu. Očekivao sam nekakva čuda (po novom ZOBS-u), ali sam doživeo najprostiji tehnički u životu: 1) Izduvni gasovi, 2) Kočnice.
I to je to. Svetla nisu pogledali ni da li uopšte rade, a kamoli da li svetle gde treba i kako treba.
[ Predrag Supurovic @ 04.05.2011. 07:51 ] @
Citat: gileiile: Našao sam rešenje kako "prevariti" board computer da LED poziciju ne "vidi" kao grešku.
Naime, kako se on upravlja po neodgovarajućoj otpornosti koja mu "govori" da sijalica ne radi i isti je prikazuje kao grešku, dovoljno je redno sa LED vezati i klasicnu pozicionu sijalicu i greška neće biti očitana. Stvar je u praksi proverena i radi!
Čemu onda sav trud. Ako isključimo mogućnost da ti LED stavljaš samo zato jer je fensi, postoje samo dva razloga da se obične sijalice zamene sa LED:
- da se reši problem pregorevanja sijalica
- da se smanji opterećenje u električnom sistemu
Stavljanjem paralelno obične sijalice LED poništavaš oba pozitivna efekta zamene, a otpornikom samo prvi. Uz to, imaš problem gde da smestiš to dodatno opterećenje koje se uz to i veoma greje.
Citat: etjen: e, vala, više mi je tih koji zaslepljuju preko glave. U poslednje vreme ih je sve više i to uglavnom sa nekim krš kolima...
Hm, pa čovek je pričao o zameni sijalica u kabini.
Citat: zarsilic:
Mozda sijaju "jace", ali se ono sto one obasjaju manje vidi od onoga sto obasja klasicna zarulja.
Silom prilika sam na svom autu sva svetla osim farova zamenio LED. Naprosto, propala su ležišta za sijalice a nisam mogao da nađem novo da zamenim. Sad su mi pozicije, stop, rekiverc svetlo i žmigavci (osim bočnih) na LED. Nisam koristio kupovne LED zamene (jer bih imao isti problem sa ležištima) nego sam sam svetiljke prepravio u ugradio ručno pakovene LED složene u matrice. Svetli primetno jače od običnih sijalica i mnogo je uočljivije.
Brinuo sam oko toga da li će ovakvo svetlo, smetati drugima u saobraćaju međutim to nije slučaj. Nisam korsitio jake LED, nego umerena li zato mnog njih složene u matricu.
Ljudi greše kada misle da je bolje da stave jednu jaku LED i da če to da im reši stvar. Upravo je obrnuto. LED imaju karakteristiku da su previše usmerene, a to ne odgovara ovakvoj upotrebi. To se rešava postavljanjem više LED tako da su različito usmerene, obradom vrha LED tako da se njena površina matira kako bi se svetlo raspršivalo (a mogu se kupiti i fabrički matirane LED) ili postavljanjem matiranog materijala između LED i spoljnog stakla svetiljke.
To praktično znači da su one gotove LED sijalice koje se stavljaju u ležište umesto originalnih promašena stvar. LED sijalica treba da ima istu površinu kao i svetiljka da bi imalo odgovarajući efekat, a to u suštini znači da ga treba praviti namenski za datu svetiljku.
Kao što sam rekao, bočne žmigavce nisam prepravljao. Em nije bilo potrebe em nisam mogao da na zadovoljavajući način rešim osvetljavanje.
E da, kad smo kod svetla. Treba koristiti LED sa toplim belim svetlom, osim ako baš ne volite ono plavkasto. To se naročito odnosi na LED koje se stavljaju u svetiljku u boji (crvenu ili žutu). Hladna bela boja LED je u stvari plava i kada to prođe kroz crveno staklo dobijete roze a kroz žuto se dobije neka povrać zelenkasta. Dakle LED mora biti ili toplo bela ili u boji svetla koje je potrebno. Za žmigavce, ako je staklo belo, moraju se koristiti žute LED.
Kod prepravke žmigavaca treba računati na to da će biti problema sa automatom za žmigavce, kome je LED opterećenje premalo i on se ponaša kao da je sijalica crkla. Jedino ispravno rešenje je prepravka ili zamena automata tako da radi kako treba. Postavljanje veštačkog opterećenja, osim što napravi da sve izgleda kao da radi, je besmisleno. O toma sam pričao na početku poruke.
[ vladd @ 04.05.2011. 09:51 ] @
Ovo toplo - hladno je "umetnicki" osecaj, posto fizicki, boje sa vise kelvina teze plavoj, ljubicastoj i ...uv... da ne bi bilo nejasnoca.
Po meni, konfornu opciju detekcije pregorelog svetla treba iskljuciti, ili softverski ili spajanjem "sense" kabla na masu. Dodavanje balasta, otpornika ili sijalice samo komplikuje instalaciju i proizvodi probleme.
Pravljenje slozenije elektronike je moguce, da se odrzi i funkcija kontrole ispravnosti svetlosnog izvora, ali se postavlja pitanje potrebe, s obzirom na dugotrajnost LED, jedino ako je nepouzdano izradjeno LED osvetljenje, da bi se kompenzovao los kvalitet izrade.
Za zmigavce postoje razlicita resenja, od elektronskog tajmera, koji radi nezavisno od potrosnje, do balasta, kada se zbog slozenosti instalacije ne preporuciju drugi zahvati. Sta je najbolje, zavisi od tipa vozila, odnosno instalacije...
Poz
[ Zarko Silic @ 04.05.2011. 10:21 ] @
Citat: Predrag Supurovic: Svetli primetno jače od običnih sijalica i mnogo je uočljivije.
Upravo tako. Vise puta sam ovo napomenuo i ponavljam jos jednom.
LED rasveta je dobra tamo gde je potrebno da budete uoceni i na takvim mestima se moze primeniti. Na primer: dnevna svetla, pokazivaci pravca, poziciona svetla, stop svetla,...
Na mestima gde je potrebno nesto osvetliti da bi se videlo, odnosno da bi vozac mogao nesto da vidi, trenutno ne postoji prihvatljivo LED resenje. Na primer: glavno dugacko i oboreno svetlo.
Naime, tehnicki je i to izvodljivo (HPC LED rasveta),
ali je takvo resenje visestruko skuplje (10 do 20 puta) od postojeceg halogenog, odnosno xenonskog.
Sto se tice veka trajanja LEDovki. Onu pricu od 100.000 sati rada mozete slobodno da zaboravite. Bilo bi savrseno da je i 1000 sati. (Bar kada su u pitanju trenutno dostupne LED diode na trzistu.)
[ vladd @ 04.05.2011. 12:16 ] @
Klasicna LED je projektovana za 80000 sati.
Za neke bele LED garantovan tajming je 50000 sati MTBF, tj rada pod propisanim uslovima(razne virtualne-budz seme indirektnog, tj "jeftinog" strujno-naponskog ogranicenja znacajno skracuju vek, a deluje da "sprava radi").
Uz sve to, vibracije u automobilu, mogu samo da smanje vek trajanja.
Za osvetljenje pozicije, i za LED do 1W se moze ocekivati 10-20000 radnih sati, dok zivotni vek Power LED zavisi od kvaliteta napajanja, hladjenja i montaze, pa bi svako licitiranje preko 20k sati bilo preterivanje.
I to uz ostre i profesionalno kontrolisane uslove rada, struje, napona, montaze, hladjenja...
Domaca radinost, pod parolom "sto jeftinije", tesko da moze da ocekuje preko 10000 sati pouzdanog rada.
Poz
[ codeNO @ 04.05.2011. 15:06 ] @
Nije u pitanju samo domaca radinost LED sijalica vec i sama instalacija u kolima, ako napon stalno varira po kolima, mislite da ce LED sijalica to bolje trpeti od obicne sijalice?? Ne mislim samo na far. Domaca radinost ume da napravi i kako valja, ako neko zna da doda i "filter" za napon kod LED, onda tehnicka dokumentacija je tacna da LED moze da izdrzi 5k sati. http://jubox.info/kabina/
Drug je uzeo kod kineza za poziciju i kako je stavio, napon je bio previsok i crkla je odmah, npr
[Ovu poruku je menjao codeNO dana 04.05.2011. u 16:32 GMT+1]
[ Java Beograd @ 04.05.2011. 15:31 ] @
Nije mi jasno otkud vama ideja da LED-u smeta nizak napon ?
[ codeNO @ 04.05.2011. 15:32 ] @
U pravu si, moja greska pri kucanju
[ Igor88 @ 04.05.2011. 19:33 ] @
Citat: codeNO: Nije u pitanju samo domaca radinost LED sijalica vec i sama instalacija u kolima, ako napon stalno varira po kolima, mislite da ce LED sijalica to bolje trpeti od obicne sijalice??
Jedno pitanje i jedna konstatacija:
Kakve veze ima što napon varira, dok god je ta varijacija u vrijednostima dozvoljenog (ispod max. projektovanog)?? Shvatam da bi "plastično" se moglo prikazati kao zamor materijala pri dinamičkom opterećenju, pa možda sa te strane da skrati vijek trajanja, ali ipak...
Sa druge strane, ne crkava LED zbog napona, već zbog amperaže, koliko je meni poznato??? (Sa te strane, dimenzioniše se LED tako da pri max. naponu struja LED-a ne prelazi nominalnu, i šta će crknut`???)
Kod mene LED i SMD stoje preko dvije godine u autu (kompletna unutrašnja rasvjeta je u LED i SMD + zadnje pozicije, rikverc svjetla i AE prstenovi) i nikada niti jedna nije pregorila. Da ne pričam da sada mogu ostaviti sve popaljeno dva dana, a da ne izvuče bateriju.
Druga stvar je što većina ljudi odokativno postavljaju LED, ne pridržavajući se specifikacija (radnog napona, snage diode i otpornika i amperaže) prilikom proračuna, pa posle "ne valja LED", a vamo, ili je postavio otpornik koji nema potrebnu snagu da otrpi struju ili spali led-icu većom amperažom od dozvoljene.
Ovo je neko moje amatersko iskustvo sa LED i SMD.
Poz.
[ Zarko Silic @ 04.05.2011. 20:15 ] @
LED diode ne crkavaju ni od napona ni od struje vec od loseg kvaliteta.
Kinezi imaju embargo na prodaju kvalitetnih i originalnih dioda, a ovi sto kopiraju, takodje Kinezi, ocigledno to rade lose jer ne znaju.
[ Igor88 @ 04.05.2011. 20:53 ] @
Citat: zarsilic: LED diode ne crkavaju ni od napona ni od struje vec od loseg kvaliteta.
Malo morgen, al` nema veze, da ne zaguljujemo u glupost.
Primjer:
Za informaciju, kod mene u obje sobe, već 4. godine za redom ("ama baš svaku noć" od kako sam dobio prvo, pa kasnije i drugo dijete), u prosjeku 12h svaki dan (jer zaboravimo isključiti iste), rade po dvije 5500K SMD u seriji, na 250 mA struje, na 6V DC, na pijačarskom adapteru AC-DC (služe kao diskretno svjetlo-lampa). Trebam li reći da su iz Kine :)))
[ Zarko Silic @ 04.05.2011. 21:17 ] @
...
[ Igor88 @ 04.05.2011. 22:49 ] @
@zarsilic
Ma sve ja to poštujem, zaista, ali prije svega ti si kupio gotov proizvod (da kažem: sklop), a ne samo diodu. Apsolutno nemaš predstavu koja struja teče svakom od tih dioda i nemaš predstavu koliki su otpornici i koje snage, na svakoj od njih. Čim je u pitanju ovakav gotov sklop, tu odmah postoji mogućnost loše elektronike, netačnog dimenzionisanja, itd. (tu se uklapa tvoja priča o lošem kvalitetu), ali ja sam govorio o diodi (kao osnovnoj komponenti, bilo kojoj, pa i onoj iz upaljača) + umijeće dimenzionisanja pri postavljanju jedne ili više u sklop (znači pojedinac sam sebi pravi sklop po želji i zna šta je napakovao) i o dugotrajnosti takvih, nazovi sklopova. Tu stranu ja branim. Za ostalo si apsolutno u pravu.
[ Zarko Silic @ 04.05.2011. 23:21 ] @
Citat: gilechampion: (znači pojedinac sam sebi pravi sklop po želji i zna šta je napakovao) i o dugotrajnosti takvih, nazovi sklopova. Tu stranu ja branim. Za ostalo si apsolutno u pravu.
ES bi bio zahvalan kada bi postavio nesto konkretno sto si napravio i sto funkcionise. Posebno bi pozeljno bilo napraviti nesto vezano za svetlosnu signalicacju na putnickim vozilima kada je rec o AZ.
[ vladd @ 05.05.2011. 10:11 ] @
Ovo je krajnje sumnjiv proizvod
Obicno, najoptimalnije je vezati tri LED na izvor 12(14)V, uz kvalitetan strujni izvor, ne prost otpornik, posto omogucava variranje struje preko 15%.
Kako su crkle dve, to je za posebno razmatranje o konstrukciji i raspodeli struje po diodama. Ako su bile dve, preko otpornika, verovatno je crkao otpornik, i ugasio je obe trenutno.
Zato je bitan KVALITET izrade i konstrukcije, moze da radi i ovako i onako, i sa otpornikom ili sa par tranzistora(i par otpronika), lemljeno prosto ili sa dodatnim lepkom ili gelom... ali je velika razlika u trajnosti
Poz
[ Predrag Supurovic @ 05.05.2011. 10:31 ] @
Zarko, ne bi bilo lose da kad vec ocrnjujes LED, to radis korektno. Sve tvoje primedbe imaju smisla samo u jednom nacinu primene LED kao svetla. U ostalim slucajevima LED ce vrlo dobro da radi posao i ima mnogo prednosti.
Iz tvoje dikusije se to tesko moze zakljuciti. Ko se ne razume, pomislio bi da LED ne valja nikako.
[ Zarko Silic @ 05.05.2011. 17:16 ] @
Citat: Predrag Supurovic: Zarko, ne bi bilo lose da kad vec ocrnjujes LED, to radis korektno. Sve tvoje primedbe imaju smisla samo u jednom nacinu primene LED kao svetla. U ostalim slucajevima LED ce vrlo dobro da radi posao i ima mnogo prednosti.
Iz tvoje dikusije se to tesko moze zakljuciti. Ko se ne razume, pomislio bi da LED ne valja nikako.
Naravno da nije tako. Vise puta sam to napominjao i ponavljam: LED je odlican, ali ne LED koji je dostupan sirokom trzistu. Veliki procenat onoga sto se prodaje je lose, neprovereno, neispitano itd.
Ono sto je Vladd napisao za vek trajanja, kao i ono sto pise u reklamnom materijalu ovih, pijacnih varijanti, a sve su uglavnom pijacne bilo gde da ih kupite ako za njih relativno malo platite, vazi samo sa firmiranu LED rasvetu poput recimo Osrama ili Helle.
Problem je u tome sto se "nas covek" zatrcava i kupuije jeftini kineski proizvod misleci da je kupio nesto dobro i vredno, a posle biva neprijatno iznenadjen.
Zbog toga sam i napomenuo gilechampion-u da, ukoliko poseduje resenje sa jednim trajnim kvalitetom, a kaze da ga ima, to podeli sa nama.
Mislim da bi bilo vrlo zanimljivo videti i saznati kako je gilechampion resio na svoj nacin LED ubodne sijalice, o kojima je u ovoj temi rec, koje traju i da se bar malo razlikuju od ovih "pijacnih" kod kojih je procenat skarta 80% ili od 10 kuplenih ledovki u narednih mesec dana rada, otkazu, ili na drugi nacin ispolje anomaliju, njih 8.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.05.2011. u 18:28 GMT+1]
[ Predrag Supurovic @ 05.05.2011. 18:10 ] @
U suštini, tri LED an red i odgovarajuci otpornik proracunat za napon od 13.8 ili bolje 14V ce da radi posao. LED nece biti u rezimu rada koji im steti, cak ce svetleti nesto slabije u realnom radnom rezimu, sto nije problem jer su ionako vise nego dovoljno svetle. Naravno, bolje je da im se napajanje obezbedi kroz ogranicavac struje.
Podrazumeva se da treba koristiti kvalitetne LED. Kada neko kupi LED zamenu u sijalicnom grlu i to plati dva dolara, ne može očekivati kvalitet.
[ Predrag Supurovic @ 05.05.2011. 18:12 ] @
Citat: zarsilic: Naravno da nije tako. Vise puta sam to napominjao i ponavljam: LED je odlican, ali ne LED koji je dostupan sirokom trzistu. Veliki procenat onoga sto se prodaje je lose, neprovereno, neispitano itd.
Nije uopste stvar o tome, nego sto ti stalno govoris o LED u kontekstu zamene glavnog fara (a to ne naglasis), a diskusija je uglavnom o tome kako zameniti svetla za oznacavanje kako unutra tako i spolja.
[ Igor88 @ 05.05.2011. 19:10 ] @
Sad kad Žara vidi "moje sijalice", u odnosu na ove njegove "fensi-šmensi" od minimala 10 ojra (što krepavaju za 10 min), ja sam završio karijeru!
Ona moja "lampa" koja ima dobrih 10000 h rada (dvije SMD na žici, malo selotejpa na zid i sakri je u ćoše princip, da ne sija previše - diskretno osvjetljenje):
Zadnja pozicija i rikverc svjetlo (vidi se sasvim solidno čak i na dnevnoj svjetlosti, mada se može dimenzionisati i dva puta jače, bez ikakvih problema):
Enterijer - dok se malo "namrači".
Zaboravio sam osvjetljenje tablica. Možda će neko reći da ponešto ružno izgleda, ali ovo apsolutno ispunjava moje potrebe, i ono što je najvažnije i o čemu vodimo raspravu je da nema kvarova pri svakodnevnoj upotrebi.
[Ovu poruku je menjao gilechampion dana 05.05.2011. u 21:32 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 05.05.2011. 23:38 ] @
Ne bi bilo lose da na jedanu stranu postavis LED a na drugu postavis obicne zarulje pa tako sve zajedno fotkas.
Na primer ovako:
http://www.elitesecurity.org/t...vetla-upotreba-pregradnja-ZOBS
Citat: Predrag Supurovic: Nije uopste stvar o tome, nego sto ti stalno govoris o LED u kontekstu zamene glavnog fara (a to ne naglasis), a diskusija je uglavnom o tome kako zameniti svetla za oznacavanje kako unutra tako i spolja.
Niko ne govori o LEDu na mestu glavnih svetala jer je to jos ne bliska buducnost.
One moje fotke su fotke pozicionog svetla.
[ codeNO @ 06.05.2011. 01:14 ] @
Odavno zelim da doskocim kako da imam ukljucena svetla a da mi se vek sijalice ne skracuje po danu.
Napominjem, jedinu preporucenu varijantu od ozbiljnih firmi a da nije tuning styling je ovo
Philips
Hella
sto naravno nema da se kupi kod nas
Zasto afirmirano.. svi su po oglasima poceli da prodaju LED dnevna svetla i to mnogi stavljaju a kad gledas u kola nista se ne vidi i onda te zaustavi pandur kome se bas taj dan cefnulo da drnda ljude. Kako da mu objasnis da je to legalno i ispravno sto si zakacio kao aftermarket na svoj branik?? Jer on je tebe zaustavio da vozis bez ukljucenih svetala. Ovako imas neku satisfakciju da si kupio od firme koja nije mogla tek tako da to baci na trziste a da nije radila neka ispitivanja o kvalitetu svog proizvoda, trajnosti, vidljivosti i univerzalnosti za automobile koji nemaju fabricka dnevna svetla... Uostalom neko mora da proizvodi kvalitetna dnevna svetla za auto fabrike koje stavljaju u svoje modele u prvu ugradnju, ali tu informaciju jos nisam nasao koje.
HELLA je nesto experimentisala jos 2006 sa dugim i kratkim LED svetlima
[Ovu poruku je menjao codeNO dana 06.05.2011. u 23:47 GMT+1]
[ pisac @ 06.05.2011. 18:28 ] @
Ček, ček, ova tvoja poruka mi je skrenula pažnju:
Citat: codeNO:svi su po oglasima poceli da prodaju LED dnevna svetla i to mnogi stavljaju a kad gledas u kola nista se ne vidi
To mi je sasvim jasno, to viđam redovno po ulici. Međutim, onda kažeš:
Citat: codeNO: i onda te zaustavi pandur kome se bas taj dan cefnulo da drnda ljude. Kako da mu objasnis da je to legalno i ispravno sto si zakacio kao aftermarket na svoj branik?? Jer on je tebe zaustavio da vozis bez ukljucenih svetala.
Pa si me potpuno zbunio. Ja nešto ne mogu da prihvatim da su ta svetla koja se "ništa ne vide" u stvari legalni aftermarket i da pandur nema šta tu da se meša. Naravno da treba da se meša, ne vidim smisao kineskih "nevidljivih" dnevnih svetla koja svetle taman malo više nego pozicija.
[ codeNO @ 06.05.2011. 18:54 ] @
Pa da, samo sto ti imas utisak da vozis potpuno slobodan prema zakonu sa takvim dodacima bez trunke osecaja dal je to prekrsaj, a jeste. Mnogi nemaju taj osecaj, Kad te niko ne iskljucuje iz saobracaja ili opominje da to sto imas ne moze da prodje, sto bi se onda brinuo dal si kupio dnevna svetla iz oglasa ili si narucio Helline ili druge proverene za debele pare. Ja sam za varijantu sa ova dva linka sto sam postavio, jer ako bude pocela provera, ja bih imao satisfakciju da imam dokument uz uredjaj da je to napravljeno bas kao dodatak faru kao dnevno svetlo.
Za sada policija ne iskljucuje niti pise kazne za takve dodatke na branicima koji se ne vide
[ vilil1 @ 06.05.2011. 20:06 ] @
Mozes ti da stavis i Heline, kao i najjeftinije moguce, koje god zelis...ama nemas pravo da ih koristis kao dnevna svetla bez atesta. ;)
[ Zarko Silic @ 06.05.2011. 20:56 ] @
Atestiranje dnevnih svetala se jos ne radi.
Trebalo bi i to uskoro da se regulise.
Na putevima moze da se vidi mnogo toga sto ne moze posluziti kao dnevno svetlo.
[ codeNO @ 06.05.2011. 22:39 ] @
E, da prvi serijski automobil sa LED nocnim kratkim svetlima
link
[ Zarko Silic @ 07.05.2011. 00:02 ] @
http://www.gizmag.com/audi-r8-...comes-first-all-led-car/10655/
Citat: Audi R8 V10 becomes first all-LED car
P.S. Ima na ESu tema o tome pa koga zanima neka potrazi.
[ codeNO @ 07.05.2011. 01:51 ] @
Ja sam prvi put lepo rekao. U aprilu 2006 je predstavljena verzija LS600h L sa LED nocnim svetlima ali naglaseno da je za veliko svetlo projektorsko i dalje gasno
R8 V10 je dobio full-LED u modelima kao opciono krajem 2007
ne znam sta je greska
[ Zarko Silic @ 07.05.2011. 12:00 ] @
U prinipu je nebitno, ali ako je diskusija vec skrenula, bar onda da bude tacno to o cemu se prica.
http://www.motorblog.rs/automo...potpuna-led-svetla-za-audi-r8/
Citat: Da podsetimo, prvi automobil sa svim svetlosnim grupama u potpunosti izrađenim na bazi LED tehnologije je bio Audi Nuvolari koncept predstavljen 2003. godine.
http://www.google.com/search?h...aq=f&aqi=&aql=&oq=
Ne vidim da se Toyota spominje kao lider.
http://www.google.com/search?h...aq=f&aqi=&aql=&oq=
[ codeNO @ 07.05.2011. 14:18 ] @
Ako je ne bitno sto si postavio linkove? Prica je trebalo da se zavrsi na prosloj strani
koncepti se ne racunaju, a zna se da je prvi poceo Audi sa koriscenjem LED tehnologije u dnevnom svetlima
Sve te cinjenice znam i bez linkova. A cela moja prica je bila iz razloga koriscenja LED sijalica za glavno nocno svetlo jer je spominjano kako nedovoljno dobro svetle kao halogena i dosta nepouzdana. Nasuprot tome dao sam primer da se LED svetlo moze koristiti u automobilima za masovnu proizvodnju sa dobrim kvalitetom, trajnoscu i dobrom vidljivoscu... i da se drzimo hronoloskog reda...prvi put LED se koristilo u glavnom faru kod LS600h (restilizovanoj varijanti na tom modelu predststavljenom na sajmu u NY 2006 malo kasnije u Japanu iste god sa LED) kao kratko , dok je u R8 tek sa varijantom V10 kasnije dobio standardno kao kratko i dugo svetlo u faru i za full-LED je Audi prvi. Mozda te je povredilo sto nisam odmah dodao da je R8 kasnije dosao sa full-LED...
i nemoj da vuces paralele ko sta vozi jer cela prica nema veze sa tim
http://en.wikipedia.org/wiki/Headlight#LED_light_sources
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|