[ pisac @ 04.05.2011. 21:51 ] @
Koja je normalna radna temperatura TDCi motora?

Meni je oduvek normalna temperatura tokom vožnje bila ova:



Vidi se sa slike da skala pokazuje temperaturu (antifriza) ispod 90oC, dok kompjuter pokazuje temperaturu motora 124oC. To me nikada nije posebno zbunjivalo jer sam mislio da motor ima veću temperaturu od vode. Uvek je prikazana temperatura motora za nekih 30oC veća od temperature vode.

Ali danas sam nešto počeo da sumnjam da li je to baš tako kako piše.
[ cozmo_im @ 05.05.2011. 08:11 ] @
Pa da je prava temperatura vode 124c odavno ti ne bi vozio taj auto:)

Bitna je temp. rashladne tecnosti - to sto pokazuje merac temperature.
[ Zarko Silic @ 05.05.2011. 09:27 ] @
92-98 C (antifriza). Onoliko koliko ti pokazuje analogni cager.

Ovaj podatak se smatra radnom temperaturom, mada to u biti nije. Temperatura motora je sasvim drugi pojam i njen monitoring zavisi od mesta na kome se meri. Ako se ona meri kod ispusnih plinova moze biti i vise stotina stepeni.
[ pisac @ 05.05.2011. 10:31 ] @
Onda tu nisu tačni ni skala ni kompjuter. Skala pokazuje negde oko 85oC, a kompjuter 124oC, a radna temperatura je negde između toga

Ovaj senzor koji pokazuje 124, vrlo je osetljiv na način vožnje i brzinu vetra, tako da kada posle jače vožnje stanem (na semaforu recimo) temperatura skoči do 135oC, a opet ako vozim na leru na nizbrdici onda padne na oko 115oC. Takve promene se ne primećuju na skali.

Pretpostavljao sam da je taj senzor negde u motoru na nekom ključnom mestu, pa da pokazuje realnu temperaturu na tom mestu? Ono što je u stvari počelo da mi budi sumnju zadnjih dana da je taj podatak uopšte ispravan jeste da se ne sećam da sam ikada video tu temperaturu da je ispod nekih 35-40oC, čak i kada auto nije vožen par dana, zimi. Uvek sam mislio da grejači odrade posao pre nego što ja stignem da dođem do podatka o temperaturi (treba da kliknem 16 puta) ali najnovija saznanja (da mi grejači ne rade već 6 meseci) su pobili tu teoriju do koske.

Sad sam čudu.


Inače, skala stoji zakucana na 60 dok temperatura motora ne počne da prelazi nekih 94, a onda je prati sa istim zaostatkom do nekih 110 ili slično tome.





[Ovu poruku je menjao pisac dana 05.05.2011. u 11:48 GMT+1]
[ tdusko @ 05.05.2011. 13:43 ] @
Citat:
pisac: Onda tu nisu tačni ni skala ni kompjuter. Skala pokazuje negde oko 85oC, a kompjuter 124oC, a radna temperatura je negde između toga :D



Ovo sto je Zare napisao je normalna radna temperatura, odnosno ona koja bi trebala da bude. To sto tebi analogni cajger ne pokazuje toliko ne znaci da je neprecizan vec verovatno znaci da ti je termostat neispravan ili delimicno ispravan pa ti motor ne dobacuje do radne temperature. Taj digitalni pokazuje ko zna sta i savetovao bih ti da ne obracas paznju na njega jer ocigledno ne pokazuje nista smisleno.
[ Reno4 @ 05.05.2011. 23:25 ] @
Temperatura rashladne tecnosti kod zagrejanog motora varira u intervalu 80 - 105 C, mereno obicno na izlazu iz glave motora. Na dig displeju je temperatura ulja u motoru, i ona varira u zavisnosti od opterecenja motora.
Termostat je ispravan, a analogni pokazivac je napravljen da stalno stoji u jednom polozaju (obicno 90 C), dok god je temperatura u zadatim granicama (obicno 70 - 105 C).
[ jnk @ 06.05.2011. 07:58 ] @
Na nizbrdici nemoj voziti u leru nego u brzini, verovao ili ne manja je potrosnja.
[ pisac @ 09.05.2011. 00:45 ] @
Potrošnja je 0 ali spust u brzini usporava auto, a ja to ne želim baš uvek.

Nego, evo situacije od malopre: Auto nije vožen 38 sati (više od dan ipo), parkiran napolju. Temperatura vazduha napolju je sada 8oC. Dajem kontakt ali ne palim auto (grejači motora inače ne rade već mesecima) i kliknem koliko treba puta da bih video trenutnu temperaturu motora:



Dakle, 42oC posle 38 sati mirovanja na hladnom vremenu? Čisto sumnjam da to može da bude realna temperatura.
[ vladd @ 09.05.2011. 08:21 ] @
Tebi je neispravno pokazivanje temperature, ili je crkao davac, senzor ili neka referenca ili otpornika u kolu pokazivaca temperature, kada imas konstantno +35-40C na digitalnom displeju.

Poz
[ pisac @ 10.05.2011. 01:20 ] @
Misterija rešena: Displej pokazuje temperaturu koja je tačno 34oC veća od realne.

Kada je auto hladan a napolju 8oC, pokazuje 42oC, kada je napolju 14oC, pokazuje 48oC (to sam utvrdio pre nekoliko sati), a u toku vožnje najčešće je na 124oC što je u stvari tačno 90oC kada se oduzme 34.

E, sad, zašto je to tako, nemam pojma. Tako je bilo od kada sam kupio auto, ali taj podatak uopšte i ne bi trebalo ja da vidim pošto je to podatak iz servisnog menija u koji uđem na neku foru koju sam davno pokupio sa Interneta. Valjda taj netacan podatak serviserima ima nekog smisla. Na Internetu sam sad našao da se i neki korisnik Mondea isto žali da mu je temperatura (prikazana u servisnom meniju) previsoka, i isto tokom vožnje šeta u istom rasponu kao kod mene. Sve u svemu, to znači da je realna temperatura tokom vožnje 81oC-101oC, a najčešće je upravo 90oC.


[Ovu poruku je menjao pisac dana 10.05.2011. u 07:25 GMT+1]
[ vladd @ 10.05.2011. 07:35 ] @
Pokazivanje temperature je prilicno prost zadatak.
Kolo se sastoji od panelmetra, kola za prilagodjenje i senzora. Kolo za prilagodjenje, pretvara promenu senzora u odredjeni opseg napona da bi panelmetar, ili nekakav drugaciji pokazivac, pokazivao odredjene brojke kao temperaturu.

Treba videti vrstu senzora, tesko da bi neispravan NTC pokazivao linearno uz dodatu temperaturu.

Znaci da se mora na pokazivacu pronaci referentni blok, u odnosu na koji se pokazuje temperatura. Mozda je samo razdelnik napona sa dva otpornika, a mozda je i neka naponska referenca(tipa zener diode ili tl431). Ako je referentni napon manji nego sto treba, pokazivac ce pokazivati visu temperaturu.

To je moguce u slucaju crkavanja zener diode, ili loseg rada nekog trimera koji sluzi za fino podesavanje reference.

Da bi se lociralo mesto, treba ispratiti instalaciju od senzora do instrumenta, zatim semu ploce instrumenta, gde pristize informacija sa senzora, zatim u okruzenju doticnog kola pronaci sklop za postavljanje referentnog napona(sema ic-a bi bila neophodna), i proveriti, podesiti ili na neki nacin povecati referentni napon.

Poz
[ pisac @ 11.05.2011. 12:55 ] @
Citat:
vladd:To je moguce u slucaju crkavanja zener diode, ili loseg rada nekog trimera koji sluzi za fino podesavanje reference.


Ma to im je "feature" , tako je izgleda na svim fordovima. Zašto, pojma nemam. Evo slučajno sam na ovom snimku iz druge teme video (na 0:21) da je temperatura potpuno ista: 124oC


http://www.youtube.com/watch?v=LyEsW_H86t4