[ ac1bd4 @ 11.05.2011. 00:08 ] @
Naziv teme kaže sve, trebao bih da zamenim set kvačila ovih dana pa me interesuje koji da kupim? |
[ ac1bd4 @ 11.05.2011. 00:08 ] @
[ popovicvl @ 11.05.2011. 06:32 ] @
LUK, LUK i samo iskljucivo LUK. To je prva ugradnja za sve Fordove.
vise o ovim problemima naces na www.ford*** [Ovu poruku je menjao vladd dana 11.05.2011. u 09:30 GMT+1] [ etjen @ 11.05.2011. 12:42 ] @
svima bih preporučio da delove tipa kvačila, kaiševa i slično uzimaju isključivo originalne -tj, istog proizvođača kao i prilikom prve ugradnje.
Možda je malo skuplje u startu, ali sačuva živce (i pare) kasnije. [ Java Beograd @ 11.05.2011. 13:46 ] @
Citat: etjen: svima bih preporučio da delove tipa kvačila, kaiševa i slično uzimaju isključivo originalne -tj, istog proizvođača kao i prilikom prve ugradnje. Možda je malo skuplje u startu, ali sačuva živce (i pare) kasnije. [ etjen @ 11.05.2011. 14:27 ] @
^^prosto ne znam šta da odgovorim na ovo...
Ukoliko ne želim da budem sarkastičan rećiću da ipak zavisi koji je auto u pitanju, ako je kec ili jugo ili zaporožac, onda je bolje ugraditi nešto drugo kvalitetnije nego pri prvoj ugradnji, ali za svaki normalan auto važi ovo moje iz prethodnog posta [ Nocni @ 11.05.2011. 14:34 ] @
^Ovo nikako nije tacno i Java je u pravu... jedino je tacno da zavisi koji je konkretno auto u pitanju i koji su djelovi u pitanju... Ono sto je fabrika ugradila ne mora da bude najkvalitetnije i najbolje... ovo se posbno odnosi na neke od potrosnih djelova... kocione plocice, svjecice/grijaci, sve oko kvacila itd... a da ne pominjemo gume, akumulatore, ulja i ostale djelove koji su "isti" za sva vozila...
[ Java Beograd @ 11.05.2011. 14:42 ] @
@etjen
Ne razumem čemu sarkazam ? Ozbiljno pitam: šta ako nađem deo koji je kvalitetniji od originala ? Evo da malo obrazložim pitanje: Pretpostavimo, makar teoretski, da negde na svetu postoji neka fabrika koja može da napravi zupčasti remen od nekih novih materijala, trajniji i izdržljiviji od onih koji se prave od standardnih materijala. Mada je nebitno za diskusiju, neka pretpostavimo da je taj proizvod i skuplji. E sad, ako nastavimo hipotetički, neka ta fabrika izradi zupčasti remen baš u dimenzijama koje su potrebne za moj auto. (Tip nebitan, neka je i zaporožac). Neka, i dalje hipotetički, pouzdane, renomirane ustanove za standarde nedvosmisleno utvrde da je taj zamenski deo zaista bolji od onog za prvu ugradnju ("original") E sad, ako možeš da zamisliš predstavljenu hipotetičku situaciju, i ako imaš dovoljno para, da li bi ti kupio i ugradio taj kvalitetniji deo umesto "originala". Šta zapravo znači "original" ? Šta kad se "originali" menjaju ? Do godine xxxx za prvu ugradnju se koriste proizvodi proizvođača A, a od naredne godine se ugovor potpiše sa proizvođečem B ! I šta sad ? Ja dakle tvrdim da uvek postoje i gori, i jednaki i bolji zamenski delovi od "originala". I čitava ta fama oko "originala" je zapravo samo način da ovlašćeni servisi prostu svećicu od 2 EUR prodaju za 12 EUR, zato što je "original". [ Java Beograd @ 11.05.2011. 14:57 ] @
Ja bih još produžio spisak koji je naveo Noćni:
Elektrika: akumulator, sijalice, osigurači, svećice, kablovi, razvodna kapa, bobina ... Vešanje: amortizeri, spone, opruge, stabilizatori, "viljuške", ramena ... Kočenje: diskovi, (doboši), pločlice, pakne, kočiona tečnost, sajla ručne kočnice ... Sva ulja i tečnosti, svi kaiševi, svi filteri I još: auspuh, kompletno kvačilo, gume, i još koješta. "Original" je samo neki kompromis između cene i kvaliteta koji je proizvođač u momentu proizvodnje uspeo da nađe na tržištu, uz to da dobavljač garantuje kvalitet, količinu i rokove isporuke. Potpuno se slažem samo sa jednom istinom: nikako ne treba nabavljati delove koji su po kvalitetu ispod onog koji je deklarisan od strane proizvođača. [ etjen @ 11.05.2011. 15:02 ] @
ma sarkazam je zato što je to što si rekao više nego očigledno i nepotrebno je pisati. Ako nađeš deo koji je bolji naravno da je bolje ugraditi njega.
Moj komentar je pretežno dat za svakodnevne situacije gde ljudi za set kvačila ili veliki servis neće da daju 10-20% više para jer misle da je svejedno i da ih servisi bespotrebno deru (uglavnom zvanični) i onda ugrade kod prijatelja u garaži neki npr Valeo (koji i ne mora biti zaista Valeo) i nakon par hiljada kvačilo im nije nizašta. Deo prve ugradnje UGLAVNOM traje najduže ukoliko je neki ozbiljan proizvođač kola u pitanju, i takav deo je 100% kompatibilan sa tvojim vozilom i ugradnja(od strane stručnog lica) će svakako proći bez problema. Poenta je da na nekim stvarima se ne isplati štedeti. [ Nocni @ 11.05.2011. 15:06 ] @
^Naravno, sto se tice tih potrosnih djelova, ako ima 4 vrste treba kupiti najskuplju jer se tako u stvari stedi... U vecini slucajeva djelovi koji mogu biti bolji nego fabricki su jos prilicno skuplji... razne "jeftine" varijante ispod ruke su najgore - gore i od polovnih djelova...
[ Zarko Silic @ 11.05.2011. 15:30 ] @
Mozda se moze pronaci nesto bolje od prve ugradnje, ali postoje dva problema:
1. Verovatnoca da se tako nesto pronadje je mala sto u samom startu predstavlja rizik pri kupovini; pogotovo ako je rec o nekakvom skupljem delu, i 2. Takvi, bolji i kvalitetniji delovi nisu nimalo jeftini. Cesto kostaju znatno vise od originalnog dela sa prve ugradnje. [ Java Beograd @ 11.05.2011. 15:44 ] @
Sasvim tako.
Zapravo cela ova priča važi za razvijene zemlje, gde se stvarno može naći zamenski deo kvalitetniji od originala. U tome posebno prednjači Velika Britanija, koja, iako praktično nema svoju autoindustriju ima najjaču na svetu proizvodnju aftermarket delova. Kod nas ni originalni delovi nisu orginalni. [ ac1bd4 @ 11.05.2011. 23:45 ] @
Ode tema u off. :) Nego biće LUK, auto je već kod majstora, sad da li će ga on kupiti ili ja sam da ga kupim to ćemo videti. Nego ako bih ja kupovao (menjaću i zamajac) interesuje me gde mogu provereno da kupim LUKov set? Čujem da ima mnogo repariranih, kako to da prepoznam? Naravno može i na PP ako ne sme ovde da se "reklamira".
[ pisac @ 12.05.2011. 00:21 ] @
Ja sam jednom davno (dok sam vozio starog Forda) kupio LUK u Bulevaru Revolucije (tj. Kralja Ace) negde između Cvetka i Kluza kod skretanja za Dom Zdravlja. Radnja još postoji. Taj LUK je počeo da trese posle 10 000 km, a da proklizava posle 20 000 km. Mada, proklizavao je vrlo retko, samo na vrlo velikim naporima i to ne uvek, pa sam ga uspešno vozio još koju godinu dok nisam prodao auto.
E, sad, fora je u tome što sam prethodnu lamelu/korpu... zamenio upravo zbog trešenja i povremenog (isto retkog) proklizavanja. Tako da mi je do danas ostala misterija šta tu u stvari nije valjalo... [ Zarko Silic @ 12.05.2011. 07:17 ] @
Najverovatnije sve zavisi od same serije, medjutim zajednicko za sve njih je da traju 2 do 3 puta manje od prve ugradnje: ili pocne da proklizava, ili toliko otvrdne da je voznja krajnje neprijatna, ili se obe ove stvari dogode za kratko vreme.
U svakom slucaju, uslovno receno, normalno rade na najmanje duplo manjem broku kilometara od prve ugradnje. Bez obzira o kom aftermarku je rec. Kada je rec o diskovima i amortizerima, tu imam pozitivnije iskustvo: traju i funkcionisu kao originali, mozda i bolje. [ popovicvl @ 12.05.2011. 09:31 ] @
Svi su reparirani, ali nema brige to je deo koji se razlikuje 0 % od prve ugradnje. Neki drugi set za Fordove potraje do prvog semafora. Ne znam zbog cega, ali probano vise puta od strane vlasnika medju kojima sam nazalost nekad bio i ja. Posle deset godina i tri Forda, samo LUK set i nema briga.
[ vilil1 @ 12.05.2011. 10:37 ] @
Citat: ac1bd4: Nego ako bih ja kupovao (menjaću i zamajac) interesuje me gde mogu provereno da kupim LUKov set? Ne verujem da igde u Srbiji mozes kupiti provereno dobar set. Ja sam tako po preporuci u "proverenoj" prodavnici kupio takodje "proveren" LUK set, i korpa je pukla na 10.000km. Sada sam uzeo Sachs, videcemo koliko ce da traje. ;) [ ac1bd4 @ 12.05.2011. 23:53 ] @
Tako sam i mislio, u Srbiji teško naći bilo koju kvalitetnu robu. :) No je l druk ležaj ide u paketu sa setom kvačila ili ne?
[ pudar @ 18.05.2011. 21:18 ] @
Ipak je stari - dobri remont tvog kvacila najbolja solucija ( zasto placati "necije" remontovano,kad imas svoje - jos samo da ga remontujes!)
[ pisac @ 18.05.2011. 22:00 ] @
Kako se tačno radi remont, i koliko to košta?
[ vladd @ 18.05.2011. 22:33 ] @
Kossta od 20-50% cene novog, zavisno od stepena remontovanja. Najjeftinije i najlakse je promena frikcionih ploca na lameli, uz obaveznu zamenu druk lagera, uz eventualno brusenjee dodirnih pvrsina.
Tezi remont podrazumeva zamene odredjenih komponenti, slomljenih pera ili opruga. Pitanje je koliko je set u osnovi izdrzljiv za remont, obicno osim standardnih, opterecenih komponenti, stradaju i zupci, deformise se korpa.. Poz [ Java Beograd @ 19.05.2011. 07:36 ] @
Ranije se remontovalo SVE, uključujući i kočione pakne, i amortizere i još koješta. Kad je kvačilo u pitanju, lamela se nije menjala već se nitovala nova obloga. A o korpi da ne pričamo, ona se eventualno menjala posle 2-3 promenjene lamele. Druk lager - takođe.
Ali odavno to nije praksa. Radni vek lamele je produžen, a i radni sat majstora je mnogo skuplji. U zadnjih 10 - 15 godina (i više) svaka izgradnja menjača podrazumeva zamenu lamele, korpe kvačila i druk lagera. Kod nekih proizvođača u kompletu ide i plivajući zamajac. [ ac1bd4 @ 19.05.2011. 16:58 ] @
Set je zamenjen, sve u svemu sa druk ležajom 58000+ruke. Korpa i lamela su mogle da se repariraju ali otom potom, nije bilo vremena za to. Zapravo lamela i nije toliko loša, mogla je još da ide ali kad se već rasklapa ceo... Druk stvarno ne znam da li može da se reparira, nov je bio oko 12000, a zamajac samo što se nije rastavio na dva dela, delovi opruga su ispali iz njega, a na dva mesta su pojedeni delovi zuba, oni što idu u špic da se laše uzupče, pa je ponekad anlaser proklizavao. Da ne pričam o količini špone oko bendiksa. Auto sada mnogo mirnije radi i mnoooogo manje se oseti udaranje na pedalama u radu i na velikom opterećenju. Vidim na par Mondea da im je to karakterističan rad, čak i na tom istom motoru ali TDDI gde je još izraženije mada mislim da bi dobro došlo jedno čišćenje dizni.
[ nnn @ 14.06.2011. 10:56 ] @
Ja sam prosao sjajno. Mazda 3 1.6 benzinac 2007mo godiste, nema plivajuci zamajac( hvala bogu :) ) u servisu su mi trazili 45000 sa ugradnjom, onda sam cuo da je LUK dobar, i od zvanicnog uvoznika uzeo u veleprodaji za 9000 din LUK set kvacila. MOj cale je u toj bransi uvoz auto delova, tako da znam sta sam uzeo. I jos 60e za ugradnju i 150e komplet. :)
[ dilbernis @ 14.06.2011. 12:31 ] @
Pozdrav svima. Mislim da su LUK i SACHS priblizno istog kvaliteta i trebalo bi da budu deo automobila koji verovatno uz normalnu upotrebu neces vise menjati. Jedino sto sam cuo da SACHS set moze imati neke delove koji su reparirani. Ja licno ne verujem u tu pricu ali nije nemoguca jer je SACHS uvek jeftiniji od LUK-a, a tu pricu sam cuo od prodavaca.
[ mishkom @ 14.06.2011. 23:04 ] @
Ja sam skoro menjao set kvacila na bmw-u E46, fabricki set je bio na njemu, sachs,280000km presao auto, i ne bi bilo za zamenu nego se druk lezaj raspao, u parcice.
Kupio sam navodno LUK, placen je skoro 20.000 i zamena je bila 80e. Korpa je lukova i vidi se da je odlicna, medjutim lamela je valeo. Zasto? Jel to prodavci tako pakuju ili sta? Da kucnem u drvo, sa 3.000predjenih kilometara do sada,sve je ok [ Milojkovic @ 14.06.2011. 23:10 ] @
Nije to nista strasno vecina prozivodjaca u svom proizvodnom programu i nema kompletan asortiman i medjusobno se"dogovaraju" i dele posao.Znas ono po sistemu ja tebi ti meni.......:)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|