Garmin kalkuliše tokom proizvodnje uređaja, osobine dodaje na kašičicu tako da uvek nešto fali i uvek želiš da imaš više ali za to moraš ili da kupiš skuplji uređaj ili da čekaš sledeću generaciju koja će to da donese (ali ujedno izgubi nešto staro). Tipična firma sa imenom (brendom) koja svoje ime koristi da bi po istoj (ili većoj) ceni prodala uređaje manjih mogućnosti.
Mada, nije Garmin loš, samo je problem što ima boljih za iste pare
. Ne znam eventualno ako kupuješ neku visoku klasu (za masne pare), možda je tada situacija sasvim drugačija što se tiče Garmina.
Stekao sam utisak da je hardver na Garminu jača strana (od konkurencije), za razliku od softvera koji im je slabija strana. Ali, za udobnu navigaciju je najbitniji softver, ili se varam?
Imao sam nekada utisak da bi TomTom trebalo da bude dobra navigacija... pa sam nabavio softver za PDA, testirao na simulacijama (pošto nisam imao mape Srbije/Balkana) i delovalo je fenomenalno... sve dok nisam probao u EU kako to stvarno radi, i onda se totalno razočarao jer je jedva upotrebljivo. Ne znam, možda samo softver ne valja, moda bi original uređaj bio bolji. Dimković ima (imao je) TomTom, pa vidi sa njim koliko je zadovoljan.
Ja Mio (softver) ne koristim, nemam iskustva, ali PDA mi je MIO samo što je softver za navigaciju na njemu IGO8 pošto valjda nisam uspeo da pokrenem MIO softver. Nekada su valjda na Mio uređajima bile uvek IGO navigacije, pa su se nešto razlišli ako sam ja dobro ukapirao te njihove odnose. Ima i IGO mana, nije da nema, neke stvari su bolje rešene kod Garmina, ali kada sve na kraju sabereš i oduzmeš, IGO je bolji za manje para.
IGO ima i taj nekakav lane assist, koji meni ne znači baš puno mada nekad zna da koristi. Ali recimo, kada izlazim sa autoputa na komplikovanim isključenjima koja imaju više grana i uključenja/isključenja, IGO uputstva su teško razumljiva i lako je pogrešiti, tako da sam skoro u obavezi da pogledam u displej (i taj lane asist) koji mi lepo pokazuje kuda i kojim trakama treba da se krećem. Za razliku od toga, Garmin (moj nuvi 250) nema lane assist, ali tako lepo objasni kuda treba da idem da uopšte i ne moram da gledam u displej
Garmin na jednom malo komplikovanijem kružnom toku blizu Pariza jedini uspe tačno da objasni kuda treba da se krećem, samo što nažalost zakasni sa objašnjenjem i poslednje uputstvo za skretanje mi da u trenutku kada više ne mogu da se prestrojim a da ne rizikujem (što mi se često dešava sa Garminom). Za razliku od Garmina, i IGO i TomTom na tom komplikovanom kružnom toku kažu sve na vreme ali nisu ni blizu da iole razumljivo mogu da objasne kuda treba da se krećem, tako da sam u obavezi da gledam u displej (i taj lane assist) a to je meni eto mana (ne volim da
gledam u navigaciju tokom vožnje).
Ali, što se tiče onog brljanja sa rutama kada imam više mapa, tu je Garmin totalno pukao u mojim očima. To brljanje je radio i nüvi 255, kao i Garmin softver na PDA. Sem tog brljanja, svaki od navedenih Garmina koje sam imao zna da pravi i besmislene rute kada mu dam start/cilj sa nekih 1500-2000km razlike (naročito kad stavim najkraći put a ne najbrži) pa mu ponestane memorije tokom računanja. Te rute su toliko besmislene, da čak može recimo da napravi pravu liniju preko mora negde do Afrike, pa iz te tačke u africi drugu pravu liniju negde do evrope, i tako neke neviđene gluposti. To nisam doživeo ni sa IGO ni sa TomTom-om.
To je naravno stanje od pre 1-2 godine, kao što rekoh, jer novije uređaje i softvere ne poznajem. Mada onda ne znam koliko ti ovo išta znači s obzirom da si rekao da su teme na GPS delu foruma bajate, a ovo mu dođe kao ponavljanje bajatih konstatacija
[Ovu poruku je menjao pisac dana 12.05.2011. u 22:13 GMT+1]