[ pisac @ 12.05.2011. 21:57 ] @
Jedan amortizer mi je propao. Test na mašini je pokazao da su svi ostali odlični (držanje tla preko 80%). Saznao sam da je propali amortizer i inače problematičan na mom modelu automobila, odnosno često crkava pre ostalih. Što znači, da je sasvim moguće da bih bez potrebe menjao i drugi amortizer (u paru) koji bi možda mogao da gura još koju desetinu hiljada kilometara.

U ovlaštenom servisu taj jedan amortizer košta koliko par monro ili kajaba amortizera za moj auto. Imam kataloške brojeve originalnih amortizera, i na internetu sam našao slične (skupe) cene, mada ponegde ima i upola jeftinije.



Sad sam u dilemi: da li uzeti par monro/kajaba amortizera, ili za iste pare uzeti jedan originalni i zameniti? U još većoj sam dilemi: kako znati da je ta monro/kajaba zamena apsolutno adekvatna po pitanju udobnosti/stabilnosti, i da auto neće biti posle njih tvrđi (što mi se desilo sa prethodnim kolima) ili se ponašati drugačije. Jako sam sklon da verujem da su cene u ovlaštenom servisu prenaduvane (s obzirom da je i cena jedne obične sijalice naduvana) ali opet ne znam da li je ovo što je duplo jefinije stvarno adekvanta zamena po pitanju karakteristika. Svako može da tvrdi da je njegov amortizer identičan "originalnom", ali kako ja da znam to? Eventualno kako da saznam ko proizvodi "originalne" amortizere, pa da vidim da li oni prodaju to isto ali mimo dranja ovlašćene dilersko/servisne mreže?
[ Nocni @ 12.05.2011. 23:32 ] @
Kupi koje god hoces ali ne mijenja se nikad 1 amortizer vec par na istoj osovini, ovo vazi i za gume. Je li sporni amortizer prednji desni?
[ pisac @ 13.05.2011. 01:14 ] @
Jeste.

Znam da bi trebalo da se menjaju u paru, ali što da menjam u paru kada je drugi amortizer skroz ispravan? Imam sačuvane testove amortizera unazad nekoliko godina, i ispravan je ranije držao 85% a sada 81%, što je razlika koja čak može da prođe i kao greška merenja (zadnji je recimo ranije imao 75% a sada 81% )

Opasna je velika razlika u ponašanju amortizera, a ovde neće biti velike razlike ako stavim original koji bi trebalo da je isti po karakteristikama kao fabrička ugradnja, što ću uostalom proveriti na testu. Čak i kada bi zamena oba amortizera rezultovala apsolutno istim držanjem nakon ugradnje, to bi se već posle nekoliko hiljada kilometara izgubilo jer jedan očigledno brže propada, tako da bih opet dobio neki procenat razlike.

Gume su ipak drugo, trošenje guma tokom vožnje je mnogo linearnije nego trošenje amortizera koji rade skoro isto sve dok ne procure (bar po mom iskustvu), pa je i razlika između nove i korišćene gume mnogo izraženija a i više utiče na ponašanje na putu.

Ostaje pitanje:
Citat:
pisac: kako znati da je ta monro/kajaba zamena apsolutno adekvatna po pitanju udobnosti/stabilnosti, i da auto neće biti posle njih tvrđi (što mi se desilo sa prethodnim kolima) ili se ponašati drugačije.
I ima li šanse da originalne amortizere od originalnog proizvođača iskopam negde mimo dranja dilerske/servisne mreže?
[ sasa022 @ 13.05.2011. 02:41 ] @
Sta je sledece posle amortizera ??? :D
[ jnk @ 13.05.2011. 08:14 ] @
Ne razumem šta je tvoje pitanje?

Ti bi da kupiš neki ne-fabrički amortizer ali se plašiš da će ti auto biti neudobniji? Kupi bilstein ili kayabu i nemoj da brineš, focus je tvrd pa je tvrd. Što se tiče pitanja da li promeniti 1 ili 2 to si sam sebi odgovorio, jeftinije je 1.

I da, cene u ovlašćenim servisima su prenaduvane.
[ pisac @ 13.05.2011. 10:41 ] @
Pitanje je u stari sam naslov teme

Dakle, kako da iskopam ko je proizvođač (proizvođači) originalnih amortizera, pa da te amortizere kupim od njega direktno a ne preko servisa?

Kayaba je OE proizvođač za neka vozila, ali ne znam da li je i za moj auto. Ako bih bio siguran da jeste, odmah bih i uzeo kajabu s obzirom da je duplo jeftinija. Inače, kopao sam na Internetu pa sam našao razne "kayabe" sve zajedno sa kayabinim kataloškim brojevima, koje se naručuju od raznih čing-čongova (chi-ova, wu-ova, i sličnih) iz kine sa minimalnom serijom od 200kom za "good quality, competitive price product", tako da je pitanje da li ću ovde u Srbiji kupiti kayabinu kayabu, ili čongovu "kayabu"

Pisao sam noćas kayabi-europe, i dobio sam malopre ko su njihovi zvanični partneri u Srbiji, tako da sam potvrdio da je ovo cena originalne kayabe a čak sam našao i za 10€ jeftinije kod drugog zvaničnog (sem ako i zvanični partner ne mućka sa čongom )

Jedino još ostaje pitanje da li kayaba proizvodi i OE amortizere za Ford Focus. Ili ko je OE: bilstein, sachs, monroe...?

[Ovu poruku je menjao pisac dana 13.05.2011. u 11:52 GMT+1]
[ Java Beograd @ 13.05.2011. 11:03 ] @
@Pisac
Zar ne možeš da vidiš na samom amortizeru ko je proizvođač ?

Uzgred, ja sam na svom Fiatu TIPU pre dosta godina isto zamenio samo jedan amortizer. Naravno, prednji desni. I ? Vozio narednih 4-5 godina u sreći i zadovoljstvu, sa dva ispravna amortizera !
Da se ne lažemo: obični amortizeri, za obična vozila su isti, ko jaje-jajetu, ma kog proizvođača da odabereš. Ne govori se ovde o F1, WRC, ili o vozilima tipa Lexus, Lamboghini ili Maybah, već o običnim, serijskim automobilma koji se proizvode u serijama od 100.000 - 200.000 godišnje.

Moj savet: raspitaj se u nekoliko prodavnica auto delova šta ima i pošto za tvoj auto (Ford Focus, ako sam dobro shvatio). Kupi jedan, prosečne cene i idi kod "običnog", normalnog majstora "na ćošku" koji će ti to zameniti. Proći ćeš znatno jeftinije nego kod "ovlašćenih", gulikoža.

Naravno ako imaš višak para, kupi dva, zameni oba, i onaj jedan ispravan baci.
[ bakara @ 13.05.2011. 11:32 ] @
A koliko kosta u opste taj "originalni" u ovlascenom servisu...?
A koliko par novih kayaba?
Koliko je kilometara presao tvoj auto?

Ja bih zamenio oba sa kayabom i ne bih vise razmisljao na tu temu.
[ Zarko Silic @ 13.05.2011. 12:20 ] @
Treba potraziti nekakav amorizer specijalno napravljanen sa Piroćansko-Škotskim genetskim kodom.

To su oni amortizeri koji kostaju dzaba, a uz njih dobijete jos 100 eura pride kao nadoknadu za rad ako sami menjate.
[ pisac @ 13.05.2011. 12:31 ] @
Zarsilic, ti si lepo informisan (mada ne uvek u pravu, al' niko nije savršen). Ajd' ne zavitlavaj nego kaži znaš li ko je OE proizvođaš amortizera za Focus?

Citat:
bakara: A koliko kosta u opste taj "originalni" u ovlascenom servisu...?
A koliko par novih kayaba?
Koliko je kilometara presao tvoj auto?

Ja bih zamenio oba sa kayabom i ne bih vise razmisljao na tu temu.


135€, 2x58€, 80000km.

Ja ne bih, ja sam škrtica pa ne volim da dajem pare ako nema potrebe

Citat:
Java Beograd: @Pisac
Zar ne možeš da vidiš na samom amortizeru ko je proizvođač ?
...
Naravno ako imaš višak para, kupi dva, zameni oba, i onaj jedan ispravan baci.


Ne znam, ranije sam gledao neke delove i ne piše ko je proizvođač. Eventualno piše motorcraft, i to je to.

Naravno da nemam višak para, ali imam višak entuzijazma, zato i ovol'ka diskusija

[Ovu poruku je menjao pisac dana 14.05.2011. u 01:22 GMT+1]
[ bakara @ 13.05.2011. 12:37 ] @
Citat:
pisac:135€, 2x58€, 80000km.

Kupi ta 2x58, ugradnja je besplatna, ne moras ni da se prljas.
[ pisac @ 13.05.2011. 12:54 ] @
Ugradnja je preko 10€
[ etjen @ 13.05.2011. 14:02 ] @
auuu, nije valjda preko 10 €, stvarno ga preteraše...
[ pisac @ 13.05.2011. 16:27 ] @
Zamisli, za te pare mogu čitava 2 dana da hranim celu porodicu
[ Ivan Dimkovic @ 13.05.2011. 17:04 ] @
Nadji na amortizeru part # - ako se ne vidi, nadji negde na netu bazu delova za tvoj auto i pronadji svoj model, i amortizere za isti.

Kada nadjes part # onda mozes da lepo odes na google, ili na neku od prodavnica (tipa http://www.teilesuche24.de/ u DE) i part # pretraga ce ti baciti sta postoji.

Ako postoji vise proizvodjaca (a obicno uvek postoji, jer proizvodjaci automobila uvek imaju multi-sourcing strategiju) rezultat pretrage ce ti izlistati vise identicnih amortizera, samo proizvedenih od strane drugog proizvodjaca.
[ Deep|Blue @ 13.05.2011. 17:05 ] @
@pisac
Covece i i celu porodicu si nastelovao na nizu potrosnju ...

svaka cast
[ Nocni @ 13.05.2011. 19:03 ] @
Nick je ono što ti misliš o sebi, dok je nadimak ono što obično jesi, sviđalo se to tebi ili ne.
- Ej Žabac koji ti je nik na forumu?
- Kazanova, a što pitaš?

U tvom slucaju: pisac / pirocanac sa skotskom genetikom


P.S. Tvojoj zeni treba dati orden! Otvori se malo... ne zivi se 350 godina...

Za tebe su najbolji ovakvi koji imaju stelovanje visine pa da stelujes i podesavas zavisno od puteva i potreba... e da, jos su i prilicno jeftini...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 13.05.2011. u 20:21 GMT+1]
[ jnk @ 13.05.2011. 20:03 ] @
Citat:
pisac: Ugradnja je preko 10€


Sve više mislim da ti nas malo troluješ.

U slučaju da grešim moje pitanje je zašto lepo nisi kupio juga? Amortizer je verovatno 150 dinara a zamenu u zavisnosti od majstora možeš uraditi za 50 do 100 din. A kad pogledaš realno istu ti svrhu vrši(prevoz od tačke A do tačke B) a za 5x manje para.

Ne, bez zezanja ako ti je mnogo da daš 10e za zamenu amortizera ti stvarno ne bi trebao da voziš focusa. Nije to nikakva sramota nego je normalna stvar živeti u skladu sa svojim mogućnostima. Ili je u pitanju patologija.
[ pisac @ 13.05.2011. 23:50 ] @
Kupljeno, zamenjeno.

Potrošio sam 6h za zamenu, ali od toga najmanje 2h na budženje zaštitne harmonika gume (18A047 sa gornje slike) koja nije mogla da se učvrsti na ovaj kayaba amortizer jednostavno zato što je drugačiji nego što treba da bude . Znači da kayaba nije OE proizvođač za Fokusa, eto da znate. Inače, za 4h (konkretnog rada) sam uštedeo 1200-1600din, što je 300-400din/h odnosno adekvatno mesečnoj zaradi od 530-700€. Smejte se vi smejte, ali nakupi se tih ušteda u toku meseca na raznim stranama , pa još kada se sabere na godišnjem nivou, gratis letovanje za mene i švalerku .

A da ne pominjem da se niko u nijednom servisu ne bi baktao oko zaštitne gume, nego bi je lepo stavio pro-forme da landara ako bi je uopšte i stavio.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 14.05.2011. u 01:01 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 13.05.2011. 23:59 ] @
Kupio si ceo jedan amortizer samo zato sto se amortizeri ne prodaju na pola. :)
[ pisac @ 14.05.2011. 00:04 ] @
Vama k'o da je krivo što sam sam ugradio amortizer?
[ bakara @ 14.05.2011. 00:08 ] @
Citat:
pisac: Vama k'o da je krivo što sam sam ugradio amortizer?
:D

Pa mogao si i 2...i onako nisi placao majstora.

btw, ipak ima i besplatna ugradnja kod ovlascenog uvoznika.
[ pisac @ 14.05.2011. 00:15 ] @
Ja pitao, za kayabu nema, kod oba uvoznika. Ako ima neki treći uvoznik, taj nije partner kayabe.
[ bakara @ 14.05.2011. 00:31 ] @
Ja stavio pre par meseci
[ Nocni @ 14.05.2011. 00:40 ] @
pisac, nije nikome krivo i tako nesto uvijek kazes bez ikakve potrebe... ali si digao to kao i sve ostalo sto se tice tvog forda... da vozis phaetona V10 restajlinga za kojeg je amortizer 1.500€ bilo bi mnogo price a ne ovako zavrsio si posao kako si sam rekao od 10 eura... Na isti nacin si svojevremeno obicnu zamjenu plocica razradio jednom u temi na desetak stranica... trazio si da ti se kaze koliko se stezu sarafi itd...
Zasto mislis da nekome moze biti krivo sto si ti nesto zamijenio na svom autu? Pokusaj da shvatis da si ti nama zabavan zbog dosta stvari... to je jos od onda kad si objasnjavao kako se sa sierom spustas nizbrdo i zanosis po krivinama sa ugasenim autom da nebi trosio gorivo i kako je to normalno... Usput, koja je tvoja profesija?
[ pisac @ 14.05.2011. 01:25 ] @
Citat:
Nocni: to je jos od onda kad si objasnjavao kako se sa sierom spustas nizbrdo i zanosis po krivinama sa ugasenim autom da nebi trosio gorivo i kako je to normalno


Deder iskopaj to što si sada rekao negde u mojim postovima, molim te, baš bih voleo da pročitam taj biser

Ma vi ste meni zanimljivi takođe, bunite se što neću da dam 14€ nego hoću sam da uradim? Ha, pa šta je tu problem? Pare koje nisu date su zarađene pare. A iz računa se vidi da ta zarada spada u natprosečnu platu u Srbiji. I što da se odreknem zarade? To što je neko lenj, to opet ne znači da i ja treba da budem isti takav samo da bih bio "normalan". I od svake teme koju počnem mora da napravite komediju, sve vam nešto smešno i/ili smeta što hoću ovako kako ja hoću a neću onako kako mislite da treba. Te mnogo vam žao što sam ja vozio svoj auto 6 meseci u limp-home modu. Pa šta, i u njemu ide 120km/h, nisam išao na trke. Uštedeo sam pare za dijagnostiku, i baš mi je drago zbog toga. Evo sakupilo se u ovih 6 meseci već jedno 300-400€ raznih ušteda na raznim stranama.

Moja stuka je sve što je digitalno i/ili ima veze sa strujom.
[ Zarko Silic @ 14.05.2011. 08:53 ] @
Citat:
pisac: I od svake teme koju počnem mora da napravite komediju,


Jok,

tvoje teme su same po sebi komedija. Tacnije, ti pravis komediju od sopstvenih tema.

Sva sreca, komedija je savrseno jasna, jer sta drugo moze biti nego komedija ako neko menja jedan amortizer i to samo zato sto se ne moze kupiti pola.
Recimo, gornja polovina jer se tamo vidi da curi.
[ bakara @ 14.05.2011. 09:27 ] @
Citat:
pisac
Ma vi ste meni zanimljivi takođe, bunite se što neću da dam 14€ nego hoću sam da uradim? Ha, pa šta je tu problem? Pare koje nisu date su zarađene pare.

Paa...u stvari i nije bas tako...
tih 10 ili 14e nece ici momku koji bi ti zamenio, vec ce ici servisu koji treba da plati porez i radnicima koji sigurno nemaju platu 700e.
A i ti takodje nisi zaradio nista jer si trosio svoje vreme, a ti najbolje znas koliko kosta tvoj radni sat.
[ Goran Mijailovic @ 14.05.2011. 09:41 ] @
Pa ovo je samo delimicno tacno. Mozda covek nije prebukiran poslom ili voli da radi iz hobija. Svaka mu cast i ja bih voleo da sam takav spretan i da mogu da uradim sve sto namerim, ali nisam :(
[ pisac @ 14.05.2011. 09:48 ] @
Citat:
bakara: A i ti takodje nisi zaradio nista jer si trosio svoje vreme, a ti najbolje znas koliko kosta tvoj radni sat.

Zarađivanje je u stvari trošenje svog vremena za novčanu nadoknadu. To je upravo ovo što sam uradio, pa je moj radni sat je u ovom slučaju bio 300-400din i ja nemam nikakvog ličnog problema sa tom cenom radnog sata za posao koji radim prvi put u životu.

A onih 2h gratis podešavanja zaštitne gume (što nijedan servis ne bi uradio) možeš da računaš kao hobi i večernju zanimaciju

Citat:
zarsilic: jer sta drugo moze biti nego komedija ako neko menja jedan amortizer i to samo zato sto se ne moze kupiti pola.
Recimo, gornja polovina jer se tamo vidi da curi.


U citatu se lepo vidi ko pravi komediju. Nije to tvoj običaj samo u mojim temama, voliš ti to i na drugim mestima da radiš.

Nego, nemojte da zaključavate ovu komediju dok vam ne dostavim rezultate koliko je držanje tla novog amortizera, pa čisto da uporedimo razliku između levog i desnog. A pare koje sam (pametno) uštedeo na zameni ispravnog amortizera i plaćanja servisima (zajedno sa dijagnostikom) ću (pametno) da preusmerim na kupovinu novih guma što je u stvari mnogo važnija stvar, i što će da me izađe gratis (da se počastim za uspešnu štednju).



[ Goran Mijailovic @ 14.05.2011. 09:54 ] @
@Pisac, poslao sam ti privatnu poruku. :)
[ vilil1 @ 14.05.2011. 10:37 ] @
Citat:
Goran Mijailovic: Pa ovo je samo delimicno tacno. Mozda covek nije prebukiran poslom ili voli da radi iz hobija. Svaka mu cast i ja bih voleo da sam takav spretan i da mogu da uradim sve sto namerim, ali nisam :(

Iskreno, i ja bih voleo da sam kao @pisac i da sam entuzijasta koji zna sve da radi.

Ali stvar je u tome sto on to ne radi iz hobija nego je stipsa. Dva dobra ne idu zajedno. :D

Uglavnom...@pisac, svaka cast!!!
[ Zarko Silic @ 14.05.2011. 10:43 ] @
Dobro je postoje i ovakve teme.

Dobro je da potencijalni kupci polovnjaka imaju na umu i ovakve stvari.

Citat:
pisac: U citatu se lepo vidi ko pravi komediju. Nije to tvoj običaj samo u mojim temama, voliš ti to i na drugim mestima da radiš.


Naravno,
jedan od nacina da se covek bori protiv ovakvih besmislenih radnji je i to da napravi komediju.

I ne samo da je besmisleno vec je i opasno. Amatersko cackanje upravljackog i kocionog sistema nije ni najmanje naivno. Isto vazi i za vesanje na vozilu.

[ vladd @ 14.05.2011. 10:54 ] @
Citat:
pisac:...Nego, nemojte da zaključavate ovu komediju dok vam ne dostavim rezultate koliko je držanje tla novog amortizera, ...


Taman posla da zakljucavamo, ipak je ovo deo MZ.


Nego nema potrebe da saljes rezultate, amortizer je odlican, evo kod mene se tlo ne pomera, amortizer ga drzi perfektno..


Poz
[ etjen @ 14.05.2011. 11:37 ] @
bez uvrede pisac ali ja od tebe nikad ne bih kupio auto, pa da si sto puta prvi vlasnik
[ pisac @ 15.05.2011. 09:55 ] @
Najnovije merenje: nov 87%(odlično), stari 80%(odlično)

Citat:
zarsilic:I ne samo da je besmisleno vec je i opasno. Amatersko cackanje upravljackog i kocionog sistema nije ni najmanje naivno. Isto vazi i za vesanje na vozilu.


Možda možeš pobliže da nam objasniš zbog čega je menjanje jednog amortizera tokom 4h (+2h gratis štelovanje zaštitne gume protiv blata i prašine) nakon koga su zavrnuti šrafovi kilo ključem na fabrički predviđe sile, opasnije od menjanja u servisu za pola sata na brzinu, i zavrtanja šrafova pneumatskom šrafilicom uz eventualno dotezanje ključem onako odokativno kako se "majstoru" ćefne u tom trenutku?

Evo, baš me zanima odgovor na to ključno pitanje. Možda me ubediš da sledeći amortizer menjam u servisu na briznu prenumatskom šrafilicom
[ Zarko Silic @ 15.05.2011. 10:26 ] @
Opasno je zato sto je za pojedine radnje, pored osnovnog tehnickog znanja potrebna i vestina.

Opasno je zato sto se uvek, ali uvek pri bilo kakvoj intervenciji, u toku samog rada pojavljuju “sitni” problemi (poput recimo te manzetne) i za cije resavanje je porebno odredjeno iskustvo.

Opasno je zato sto se svaki tip vozila razlikuje jedan od drugog (nema 2 identicna vozila) pa se servisno uputsvo mora selektivno primenjivati (o cemu amateri malo znaju).

Opasno je zato sto se za odredjene radnje primenjuje originalni fabricki alat koji nije isti za sva vozila.

Opasno je sto se prilikom takvih radnji u amaterskoj izvedbi ne primenjuju mere predostroznosti i mogu, ne samo neiskusnom vec i iskusnom majstoru naneti ozbiljne povrede.

Opasno je zato sto amareter ne zna, odnosno nije siguran, da li je posao dobro obavljen jer je servisno uputstvo vrlo cesto manjkavo i bajato i potrebno je izvrsiti jos niz radnji o kojima nista ne pise, a u servisu o tome znaju (servisna uputstva su samo opisna; dopuna servisnog uputstva jesu seminari koji su obavezni za sve fabricke servisere, a za koje je amater uskracen).
itd.

U ovom slucaju menjanja amortizera, recimo jedna od stavki je da se OBAVEZNO MORAJU MENJATI U PARU (ovo stoji kao napomena u tehnickoj dokumentaciji)
(mislim da je jasna vaznost ovoga. Bar toliko tehnickog znanja poseduje vecina)

Primera radi, u slucaju VW Golfa mk4 samo u jednoj izvedbi (variant) postoji u servisno prodajnoj dokumentaciji 40 (nije greska) tipova razlicito markiranih (po bojama) opruga. Znacaj ovolikog broja na raspolaganju, takodje mislim da nije potrebno posebno obrazlagati.

Na kraju,
opasno je da se neko nedovoljno vest, citajuci ovakve stvari, sam upusti u slican posao i da se plikom rada povredi, ili jos mnogo gore, zbog ko zna cega izazove saobracajni udes te povredi i sebe i druge.
Ovo poslednje Opasno je za sam ES kao promotera objavljenih saveta.

Ti Pisce, mozes da pravis i tempirane bombe u svojoj kucnoj reziji, ali to ne znaci da takve stvari imas pravo objavljivati javno.
Iza objavljenih tekstova ipak stoji ES, a ne anonimna osoba sa “problematicnim” nickom bez imena, prezimena i ostalih licnih podatak.

Eto zbog toga su takvi i slicni tekstovi pretvoreni u komediju jer drugo i ne mogu biti.

(Komedija je jedna od efikasnijih metoda u borbi protiv ljudske gluposti i besmisla)






[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 15.05.2011. u 14:11 GMT+1]
[ pisac @ 15.05.2011. 12:20 ] @
Svaka čast, lepo si to obrazložio, jedino si ignorisao šrafljenje amortizera šrafilicom i odokativnog pritezanja koje se radi u 99% servisa, posle čega svi tvoji argumenti gube tlo.

Ako si mislio na zamenu "ovlaštenog" amortizera u ovlaštenom servisu, možda bi i mogao da budeš u pravu (to proznajem) ako je neki servis u Nemačkoj u pitanju recimo, ali ima jedna činjenica koja i tu dosta budi sumnju oko ovih Srpskih servisa. Recimo, meni su u ovlaštenom servisu pri redovnom servisnom intervalu u garanciji, stavili pogrešan filter za vazduh, koji je bio prekratak, tako da je nefiltritran vazduh ulazio u motor.

Da li misliš da je to normalno? Na koji način ja da budem siguran da neće taj isti lik koji stavlja pogrešne filtere, da napravi još ozbiljnije sr*nje tokom ugardnje amortizera, onako ofrlje i na brizinu?
[ vladd @ 15.05.2011. 12:40 ] @
Ne mozes nikako, osim ako ti ne dozvole da im stojis nad glavom dok rade.

Ali to ne opravdava da jedno zlo zamenjujes drugim, valjda je poenta da se uradi kako treba.

Menjanje amortizera u paru je gotovo obaveza zarad stabilnosti i bezbednosti. Trap mora simetricno da reaguje, pogotovo pri "ispitivanjima mogucnosti" u raznim krivinama. Razlicito ponasanje u levim i desnim krivinama, moze kod vozaca da stvori konfuziju, a u trenucima dok ne primeti sve razlike, moze doci i do udesa.
I dalje za voznju po krivinama ostaje dominantan losiji, stari amortizer, tako da je promena jednog u stvari bacanje novca. Bolje je bilo laganije voziti stari komplet, ili ne voziti uopste, dok se ne sakupi novac za par, nego menjati jedan i praviti raspar na trapu.

Sta je sledece, zamena jedne plocice na disku, druga "ima mesa", a na drugom tocku su "dobre", mogu jos malo...

Gde je granica mahnite stednje?

Poz
[ Zarko Silic @ 15.05.2011. 12:42 ] @
Citat:
pisac: Na koji način ja da budem siguran da neće taj isti lik koji stavlja pogrešne filtere


Vrlo jednostavno: kupis VW i dodjes na servis u Temerin.



Salu na stranu.

Ovo sto si napisao, ukoliko je istoinito, za svaku je osudu. Ovlasceni servis, i ne samo ovlasceni, na takav nacin ne sme da funkcionise bilo o kojoj drzavi da je rec.

Nebitno je to da li se servis nalazi u Nemackoj, ili u Srbiji, ili u Azerbejdzanu. Originalni delovi su originalni svuda, a fabricki serviseri trebaju imati istu obuku obzirom da pohadjeju iste seminare.

Za one koji imaju slicna iskustva postoje forumi: naravno, samo argumentovano sa fotografijama; po mogucnosti.
[ pisac @ 15.05.2011. 14:50 ] @
Imaj ja taj filter sačuvan za uspomenu i dugo sećanje na poslednji odlazak na redovni servis u ovlašteni servis.

Citat:
vladd: Ne mozes nikako, osim ako ti ne dozvole da im stojis nad glavom dok rade.

Upravo tako i upravo zato.

Citat:
vladd:Ali to ne opravdava da jedno zlo zamenjujes drugim, valjda je poenta da se uradi kako treba.

Veće zlo zamenim manjim? Meni je to OK, ako moram da biram između 2 zla. Uzgred, amortizer je ugrađen tačno kako treba, tako da zla u stvari i nema i nikada ga nije ni bilo

Citat:
vladd:dominantan losiji, stari amortizer, tako da je promena jednog u stvari bacanje novca. Bolje je bilo laganije voziti stari komplet, ili ne voziti uopste, dok se ne sakupi novac za par, nego menjati jedan i praviti raspar na trapu.


Neispravan je imao 34% držanje tla, što je u stvari potpuno neispravan amortizer. Znači, zamena je morala da se obavi. Ispravan je i dalje ispravan, tako da uopšte nije "lošiji" već je samo za nijansu manje odličan od novog najodličnijeg.

Citat:
vladd:Gde je granica mahnite stednje?

Granica je na gumama, kočnicama i upravljačkom sistemu. Amortizeri (prednji) jesu fizički deo upravljačkog sistema, ali njihova amortizacija nije u funkciji direktnog upravljanja već stabilizacije vozila (zajedno sa balans štanglom). Shodno tome, razlika od 7% je sasvim OK jer je razlika od nekoliko procenata postojala pri svakom dosadašnjem testiraju amortizera unazad nekoliko godina, i to je nebitno (razlika na potpuno ispravnim kočnicama se recimo kreće oko tog procenta). Što se mene tiče, ja ukoliko uskoro primetim da mi ta razlika smeta pri naglim manevrima (ili se razlika poveća), ja ću da zamenim dotični amortizer iako može i dalje da spada u ispravne, ali čisto sumnjam pošto sam već istestirao auto 200km i po rupčagama i po autoputu i sa naglim manervima i kočenjem.

U međuvremenu ću sebe da častim parom novih guma što je mnogo bitnije
[ Zarko Silic @ 15.05.2011. 16:01 ] @
A kako ti to meris procenat istrosenosti amortizera?
[ pisac @ 15.05.2011. 16:12 ] @
Na mašini koja daje dijagram oscilacija točka u odnosu na frekvenciju oscilacija, i procenat držanja tla kao ocenu celog dijagrama.
[ etjen @ 15.05.2011. 16:46 ] @
kada zameniš samo jedan amortizer uskoro te čeka i drugi (ako zameniš odmah oba nema te brige da dva puta u kratkom roku moraš jedno te isto da radiš)
Drugo, u zvaničnom servisu dobiješ garanciju na rad i na deo. Šta god da se desi u garantnom roku i kako god da si nezadovoljan oni su dužni da to otklone sa osmehom na usnama. Plus, ne cimaš se da juriš delove sam, nego ti lepo sve oni odrade dok ti kuliraš. (ispijaš kaficu ili šta već)
[ Zarko Silic @ 15.05.2011. 18:54 ] @
Citat:
pisac: Na mašini koja daje dijagram oscilacija točka u odnosu na frekvenciju oscilacija, i procenat držanja tla kao ocenu celog dijagrama.


Ovo neko radi besplatno?
[ pisac @ 15.05.2011. 19:06 ] @
Uračunato u cenu tehničkog pregleda, zajedno sa dodatnim proverama nakon popravke uočenog nedostatka. Jedino treba zatražiti da se uradi, pošto po defaultu za vreme tehničkog pregleda ne rade te banalnosti kao što su provera svetala, amortizera, upravljačkog mehanizma , itd...
[ bakara @ 15.05.2011. 20:44 ] @
Citat:
zarsilic: Ovo neko radi besplatno?

Pa nasao je on...

@pisac

nego mene bas zanima kako si uspeo da skines oprugu sa starog amortizera posto sumnjam da si imao alat za to?
[ jnk @ 15.05.2011. 21:26 ] @
To što si sam zamenio amortizer je za pohvalu i verujem da uz neki detaljni DIY uopšte nije pretežak posao, ali to što nisi hteo da zameniš oba da bi uštedeo 50ak eur je ipak čin judaizma jer je to ipak nešto što je bitno za bezbednost.
[ Java Beograd @ 16.05.2011. 08:10 ] @
Obratite pažnju na gornji snimak. Veoma je karakterističan. Vidi se da je servis moderan, velik, sa bar dve dizalice. Štono bi se u Srbiji reklo - "ovlašćeni" ! I, evo na slici kako to majstori "stručno" rade !

Ja sam još kao dečak, sa 18 godina, znao šta je bometar i šta se njime meri. A onda sam jednom kod jednog "starog, iskusnog i dobrog" električara u kraju video da napunjenost i snagu akumulatora meri tako što otanjim liscnastim kablom (od stone lampe na primer) spoji + i -. Stoga još od najranijih dana održavanja automobila sve šta znam - uradim sam.
Doduše, moram priznati ne pada mi napamet da sam menjam amortizer.
[ pisac @ 05.04.2012. 20:57 ] @
Evo par detalja o zameni, čisto kao podsetnik za mene samog za sledeću zamenu (lakše mi da gledam šta sam napisao na forumu nego da kopam po kompjuteru):

Skidanje:

1) Okrenuti točkove pravo, i zapamtiti položaj opruge amortizera
2) Prvo dobro olabaviti srednji šraf sa gornje strane amortizera, ali nikako ga ne odvrnuti skroz
3) Zatim, dok je amortizer nategnut (glavčina/točak naleže na nešto), naći način da se otkači sa njega spona balans štangle, pošto će to biti skoro nemoguće kasnije
4) Odvrnuti stezni šraf amortizera na nosaču glavčine, i čekićem izbiti nosač glavčine sa amortizera (staviti pre toga slušalice za zaštitu od buke)
5) Paziti da glavčina ne visi na crevu za kočnice
6) Onda odvrnuti preostala 3 šrafa i skinuti amortizer

Montiranje:


1) Na amortizeru na podu, stegnuti srednji šraf rukom do kraja dok je opruga stegnuta stezačima
2) Paziti na pravilne pozicije opruge i drugih delova dok se stezači otpuštaju
3) Staviti amortizer na auto i stegnuti 3 šrafa na propisanu silu (Na levom točku stegnuti privremeno, pa kasnije ubaciti tačku 6b)
4) Išmirglati i nauljiti donji deo amortizera i prihvatnik na nosaču glavčine
5) Hidrauličnom dizalicom uz pomoć čekića uvuću amortizer u nosač glavčine pazeći na jezičak iza amortizera. Može pomoći ako se glavčina/točak okrene ka spolja
6) Stegnuti šraf na nosaču glavčine a zatim gornji srednji šraf na propisane sile
6b levi točak) skinuti ona 3 šrafa, staviti ono besmisleno gvožđe i vratiti 3 šrafa pa stegnuti na propisanu silu
7) Okrenuti glavčinu/točak samo malo ka unutra, i dok je amortizer nategnut (dizalicom) spojiti sponu balans štangle.