[ pisac @ 15.05.2011. 15:07 ] @
Klima u kolima, kako se održava?

Mislim da redovne/preventivene kontrole koje bi trebalo da se obavljaju u servisima. Šta se tu tačno radi i koji namenski alati se koriste? Koliko se auto klime razlikuju od kućnih sistema, odnosno koje su njihove specifičnosti?

P.S. Imam iskustva sa kućnim klimama, i to takvog da sam samostalno instalirao obe jedinice klime i povezao ih, samo sam na kraju zvao "majstora" sa "frižiderom" da mi vakumira cevi pre puštanja gasa pošto ja nisam imao vakum-pumpu.
[ bakara @ 15.05.2011. 20:40 ] @
Klime u automobilima ne zahtevaju specificno odrzavanje, to su sistemi bez odrzavanja.

Znaci mozes da dezinfikujes i to je to..."odrzavaju" samo oni sto imaju busne klime.
[ pisac @ 15.05.2011. 22:43 ] @
Provera pritiska, i tako to?

Ja se tu brinem da je princip rada isti kao i za kućnu klimu: ulje koje podmazuje kompresor je u samom gasu ("freonu") u cevima. Ako oslabi pritisak (iscuri gas) a kompresor nastavi da radi, ode kompresor. Tako da mislim da bar povremena kontrola pritiska ne bi škodila. Pretpostavljam da je negde verovatno i ostavljena cev za jednostavan pristup radi kontrole i eventualnog dopunjavanja.
[ gti2 @ 15.05.2011. 22:54 ] @
Freon sa sobom nosi samo manju kolicinu ulja.Ukoliko dodje do drasticnog pada pritiska u sistemu,reaguje presostat i onemogucuje startovanje kompresora.
[ bakara @ 15.05.2011. 23:14 ] @
Citat:
pisac: Provera pritiska, i tako to?

Ako si i kuci na frizideru proveravao pritisak onda treba i na kolima
[ gti2 @ 15.05.2011. 23:38 ] @
Steta je samo sto kod auta to ne moze da se odradi u kucnoj radinosti,a da bude merodavno.Jbg ipak ce majstori zaraditi nesto.
[ vladd @ 16.05.2011. 07:37 ] @
Nije lose povremeno ocistiti kondenzator, srednjim mlazom vode, zaprljanost utice na kvalitet hladjenja. Zatim provera odliva kondenzata, ciscenje kanala da se kondenzat ne bi zadrzavao i razvijao gljive i alge.

I to je sve sto je potrebno u smislu "odrzavanja".

Poz
[ jnk @ 16.05.2011. 08:05 ] @
I filter klime valja zameniti ponekad. Ma šta lupetam ja izvadi ga i operi i dovoljno je.
[ etjen @ 16.05.2011. 10:31 ] @
postoji mašina koja se priključi na klimu na kolima. Ostavi se jedno 2 sata i ona sama odradi sve.
Zameni ulje, podesi pritisak, doda freon.

Pretpostavljam da može i drugačije, ali ovako su meni radili. Ovim putem sigurno nema greške u dopuni i slično.

Inače, čini mi se da kod mene piše u uputsvu da je prva kontrola klime na nekih 4 godine ako ne grešim...
[ Java Beograd @ 16.05.2011. 10:41 ] @
Ne može drugačije, osim u partizansko-proleterskoj verziji.
Mašina prvo izvuče sav freon sa uljem, ako ga ima. Onda nabije pritisak vazduhom, i nakon 30 minuta proveri pritisak, tj, da li opada. Ako pritisak opada, znači da negde instalacija "pušta" i na radi dalje ništa. Ako je pritisak ok, ubaci u sistem potrbnu količinu freona i ulja i završi posao.
[ kik01 @ 16.05.2011. 10:52 ] @
koliko ja mogu da zakljucim.....nikavo posebno odrzavanje nije potrebno sem filtera i dezinfekcije sistema.
imam samo pitanje oko povremenog ciscenja kondezatora?gde se on nalazi (na golfu 5)cisto da bi mogao...ako uopste to ja mogu..ocistiti ga vodom.
[ vladd @ 16.05.2011. 11:02 ] @
Kog "filtera" klime, ako se misli na polen filter, odnosno kabinski, njega treba redovno menjati, radila klima ili ne.

Ako se slucajno misli na "drejer", to se ne menja tako lako, odnosno jako retko, on izvlaci vlagu iz freona i prakticno je trajniji od celog sistema. Kod nekih sistema se recikliraju zeoliti, kod nekih se menja. BTW, svako vakuumiranje, delimicno reciklira drejer, izvlaceci vlagu iz sistema...

"Majstori" vole da ga menjaju skoro kao filter goriva, potpuno nepotrebno.

Poz
[ Zarko Silic @ 16.05.2011. 12:29 ] @
Citat:
Java Beograd: Onda nabije pritisak vazduhom.


Ovaj posao treba raditi kod onoga koji ovakvu proveru radi za azotom (ne vazduhom).

Malo je skuplje, ali je bolje.
[ pisac @ 23.05.2011. 15:25 ] @
Evo šta kažu u Blicu:

Ugradnja klime od 1.500 do 2.500 evra
Citat:
Servis auto klime potrebno je uraditi na svake dve godine za vozila stara do pet godina odnosno svake godine za starija vozila. Pod redovnim servisom podrazumeva se zamena plina takozvanog freona, kao i ulja u kompresoru, a to se uglavnom vrši mašinski - kažu u auto servisu “Plus” i dodaju da smanjena količina rashladnog plina dovodi do veće potrošnje goriva.

Znači, mislite da je ova preporuka u stvari obično navlačenje zarade servisima koji se time bave, i da nema potrebe za takvim intervencijama? Ja lično ne vidim zašto bih menjao "freon" kao takav, ali u zameni ulja već mogu da nađem neki smisao.
[ Zarko Silic @ 23.05.2011. 17:21 ] @
Prelistao sam servisno uputstvo za VW vizila i nisam pronasao podatak koji ovako nesto govori.

Meni nije jasno ni ovo:

Citat:
Takođe, treba znati da nije preporučljivo tokom leta uključivati klimu kada motor nije zagrejan ili kada automobil stoji ili mili u koloni - kažu u servisu “Plus”.


jer se onda namece pitanje: cemu klima ako cu se u koloni preznojavati u vozilu?

Ili mozda klimu treba koristiti samo zimi. Tada je valda preporucljivo.
[ etjen @ 23.05.2011. 17:57 ] @
ma ti tekstovi u blicu su totalni kretenizam.
Uglavnom reklama za neki servis ili auto plac
[ vladd @ 23.05.2011. 19:52 ] @
Citat:
pisac
Znači, mislite da je ova preporuka u stvari obično navlačenje zarade servisima koji se time bave, i da nema potrebe za takvim intervencijama? Ja lično ne vidim zašto bih menjao "freon" kao takav, ali u zameni ulja već mogu da nađem neki smisao.


Yup, i to namerno zatupljivanje korisnika, mistifikacija i izmisljanje posla.
Uzgred, PAG ulja koja se koriste u sistemu, prakticno traju vecno, i dopunjavaju se specificno(uz preduslove oko odredjivanja potrebne kolicine), tek nakon havarije i remonta sistema.

Sreca za majstore je sto su savremene klime kompletirane sa slabijim tehnoloskim kvalitetom, pa su cesta ostecenja, curenja ili lose funkcionisanje nekih sklopova. Pa majstori i dobiju neki posao, nakon >4 god eksploatacije.

Ostale preporuke u tekstu su duboko u retardiranoj zoni...bez komentara...

Poz
[ Java Beograd @ 24.05.2011. 08:19 ] @
Citat:
etjen: ma ti tekstovi u blicu su totalni kretenizam.
Uglavnom reklama za neki servis ili auto plac

Bruka ! Neuki novinarčić, psikaralo koji pojma nema o problematici o kojoj piše, prenosi "velike mudrosti" priučenog šegrta, koji nikakvu školu nije mogao da završi pa ga otac poslao da šegrtuje. U celom tekstu mi se jedino slika sviđa !

Ova opaska se ne odnosi samo na ovaj konkretan tekst o klima uređajima u kolima, i ne samo na Blic. To je ukupna slika i prilika srpskog novinarstva.
[ davidm91 @ 28.07.2011. 19:10 ] @
Radi sve dok se neeto ne poremeti...to se odmah primeti...a sto se ne primeti a treba proveriti su gume oko vrataproveri ih jer ako su busne ili pokidane to ce se odraziti na klimu.
[ Milojkovic @ 28.07.2011. 22:55 ] @
Klima se kao i sve ostalo na automobilu mora odrzavati.Servis podrazumeva zamenu filtera, dezinfekciju, zamenu susaca, kontrolu kolicine gasa,pranje hladnjaka , zamenu lezaja na kompresoru, tad se radi i zamena semeringa.Oni koji cekaju da im nesto otkaze pa se tek onda bacaju u popravku uglavnom placaju tu traljavost daleko vise od onih koji redovno sve kontrolisu i servisiraju.
[ barcode @ 30.07.2011. 22:41 ] @
Hm, da vidimo to oko odrzavanja....
Frizider, komada 2, jedan 25 godina minimum, bez odrzavanja, dopune ili bilo cega drugog.

Drugi frizider 15 godina minimum, radi kao prvog dana.

Klima u stanu, 8 godina, kineska, zloupotrebljavana najgore, leti duva sve vreme, zimi je palio slucajno na -10, spoljna jedinica odbrundala par sekundi, ali nastavila da radi...

Druga klima u stanu, 4 godine, proslog leta zasmrdelo iz nje, otvorio, naprskao asepsolom u vrednosti od 0.5 RSD, pustio da se osusi, smrad nestao.

Klima u kolima, 6 godina, nikad dirana, prodao auto pre 2 godine, i dalje radi, ne smrdi i ne curi.

Da saberemo troskove odrzavanja: 0.5 RSD


Da saberemo troskove 'redovnog servisa' koji nikada nisam uradio:
Klime u stanu, ukupno 12 godina po 25 nepostojecih eur= 300 eur
Klime u kolima 8 godina po 30 nepostojecih EUR = 240 EUR.

Ukupno 540 EUR.

Za te pare mogu da zamenim obe klime u stanu, a ne znam zasto bih, ako ne curi za 8 godina nece ni za 80.



[Ovu poruku je menjao barcode dana 31.07.2011. u 00:13 GMT+1]