[ cicovic @ 20.05.2011. 12:49 ] @
Molba za znalce i vlasnike ovog automobila, za savet oko kupovine.

Prvi komšija je kupio novi automobil i rešio da proda svog mercedesa 190D.

O autu:
Auto je 1986. godište, registrovan je na 1992. jer je u to doba (1995. godine, kad je uvezen, moglo svašta da se radi, pa mu u saobraćajnu upisaše ovako)
Od opreme, koliko sam mogao videti, ima samo šiber, centralnu bravu, elektronsko pomeranje desnog retrovizora i eventualno još neku sitnicu.
Beo je, prošle godine je ofarban (a i zaštićen) i to samo iz razloga što je desna strana auta bila neprimetno izrisovana od stalnih prolazaka pored žive ograde koja deli naša dvorišta, a prilikom uparkiravanja.
Ono što sam mogao da primetim je da nešto blago pišti (zuji, bruji...) kod servo pumpe, blok motora je poprilično nauljen, kao i ceo donji deo motora. Ove zime je palio na minusima bez problema ( a zadnje dve godine nije uparkiravan u garažu već je uparkiravan pod neku strehu.
Komšija (stariji gospodin), je auto kupio od svog poznanika (prvog vlasnika, švajcarskog gastarbajtera) 1995.god. sa 110000km. Sada na satu ima 290000km. U kilometražu verujem da je realna.
Ono što se vlasnik mogao setiti od zamenjenih delova i urađenih popravki tokom godina je sledeće:
- neki amortizer motora (na zna koji, pokazao mi je otprilike),
- ulošci dizni
- grejači
- silen blokovi
- neke kugle (bukvalno njegove reči, a znam da ga te stvari manje interesuju, već ima servis u koji je oduvek vozio automobil pa vidi kad menjaju, moje mišljenje)
- pneumatici po potrebi
- ulja, filteri i ostale sitnice prilikom redovnih zamena.

Odmah da napomenem (da bespotrebno ne navodim razloge zašto), komšiji verujem bezrezervno oko svega što mi je rekao za auto, a pored svega, svaki dan unazad mnogo godina živimo jedni pored drugih da sam imao priliku da vidim kako postupa sa ovim autom. Jedan od primera je, da je do pre dve godine ovaj auto početkom decembra uprarkiravaoo u garažu a isparkiravao ga tek početkom aprila, maja. Kažem do pre dve godine jer je tada njegova porodica imala potrebu da koristi i drugi auto cele godine. Do tada,, kao auto za sitne gradske potrebe i auto za zimu, koristili su korsu, benzinca.

Pitanja koja me muče su sledeća:
Vredi li taj auto kupovati?
Šta sve evidentno može da me očekuje u bližoj budućnosti kao iznenađenje od kvarova ili redovnih popravki?
Znam da dosta ljudi kaže: "Ma prelaze oni i pola miliona bez problema..." Koliko ima istine u tome i mogu li očekivati da ovaj auto izgura neku veću kilometražu? Šta kažu poznavaoci, vlasnici i ljudi sa iskustvom?
Da li zna neko kolika je registracija za ovaj automobil (1997ccm, 55kw)?

I naravno, taj merecedes mi je ponuđen za 2000€ , na varijantu plaćanja "kad imam i koliko imam". Znači, ništa neophodno odmah.

Trenutno sam vozač citroena ax na kom se pojave povremeno neki problemi koji se reše ali ništa komplikovano i skupo i vožna na plin je izuzetno ekonomična, pa me sa tih aspekata interesuju stavovi.

Hvala unapred
[ etjen @ 20.05.2011. 15:52 ] @
najbolja stvar u svemu tome je što znaš od koga kupuješ.
190 je nekad bio strašan auto, a sada...?
Mislim da je 2000 mnogo za auto star 25 godina, ali opet daje ti da platiš kad imaš...

U svakom slučaju moje mišljenje je da se nećeš zeznuti ni ako uzmeš, ni ako ne uzmeš

U svakom slučaju, za AX je zver
[ karabaja666 @ 20.05.2011. 17:49 ] @
Kao sto rece etjen, sve istina. Mrcina je to od auta, taj te nece ostaviti na putu, al je smorcina za voznju i da, to sto je palio citave zime ne znaci da je motor bas sjajan, ljudi na tome steluju dizne na manji pritisak i sa dobrim akumulatoromm i svim grejacima on na kraju upali, al zato sabija 10 litara i jos slabije ide, mozda nije tvoj slucaj al moz da bude. I proklinjaces ga preko zime ako nemas NOVE DOBRE gume i pun gepek olova, a eto ti razlog zasto je stajao do aprila u garazi.

Zanemari ovo poslednje i kad sednes u njega, posle ax-a, svaki sledeci ce ti biti mercedes...
[ goat @ 20.05.2011. 18:50 ] @
u veme dok se proizvodio i deceniju posle toga je bio u samom vrhu u svojoj klasi...

pouzdana je to mašina, napravljena da traje

2000E je mnogo za 25g star automobil... to što ne moraš odmah sav novac da daš nije nikakava pogodnost - ko ne plati na mostu plati na ćupriji.... ako si već rešio da baciš 2kE onda prelisataj oglase
[ Milojkovic @ 20.05.2011. 21:15 ] @
Taj automobil je odlicna investicija ako mislis da ga zadrzis duze jer ukoliko ga dovedes u ispravno stanje imaces da se navozas poprilicno uz smesne troskove.Dizeli koje je tada proizvodio Mercedes su bili neunistivi i gutali su svakojako djubre od goriva bez posledica.Ovo danas smece koje se proizvodi je bukvalno rupa bez dna .Troskovi su toliki da je potpuno suludo kupovati ih kao polovnjake cim predju 150.000 km odmah komotno mogu pod presu jer se kvare svaki cas, a tvoj 190 je na 500.000 km jos uvek pouzdan i sa njim stizes sigurno za razliku od ovih sa kojima nikad ne znas na cemu si i kad te mogu ostaviti.
[ cicovic @ 21.05.2011. 01:47 ] @
Citat:
karabaja666: Kao sto rece etjen, sve istina. Mrcina je to od auta, taj te nece ostaviti na putu, al je smorcina za voznju i da, to sto je palio citave zime ne znaci da je motor bas sjajan, ljudi na tome steluju dizne na manji pritisak i sa dobrim akumulatoromm i svim grejacima on na kraju upali, al zato sabija 10 litara i jos slabije ide, mozda nije tvoj slucaj al moz da bude. I proklinjaces ga preko zime ako nemas NOVE DOBRE gume i pun gepek olova, a eto ti razlog zasto je stajao do aprila u garazi.

Zanemari ovo poslednje i kad sednes u njega, posle ax-a, svaki sledeci ce ti biti mercedes...

Ovaj auto sam vozio više puta kada mi je trebao veći auto da odem na dalji put i utiaci su bili pozitivni, međutim nije ni smor jer sam navikao na penzionersku vožnju. On reče da nikada nije lepo palio ako sva četiri grejača nisu bila OK.
Prilikom pozajmljivanja auta, pošto je komšija uvek držao natankovan auto, kada se vratim, i vratim mu auto i ja ga dopunim, ispadala mi je potrošnja manje od 6L, doduše, otvorenog puta



[Ovu poruku je menjao cicovic dana 21.05.2011. u 08:51 GMT+1]
[ tdusko @ 21.05.2011. 15:29 ] @
Ako svarno pali zimi i ne trosi mnogo ulja uzimaj slobodno. Mali potrosac, nema elektronike, prosta mehanika, jeftino odrzavanje... Na 2 stvari treba obratiti paznju koje ostavljaju na putu dok kazes keks.
1. Kugle prednjih tockova. Koliko vidim vlasnik je to menjao ali pitanje kada i koliko je presao. Moj savet je prekontrolisati to obavezno i ako ima i najmanje sumnje menjati
2. Brava za paljenje. Ukoliko postoji i najmanja nepravilsnost u funkcionisanju ove brave treba reagovati momenalno jer tako podmuklo zaglavi i pomoci nema. Samo konopac. Danas je tesko naci originalu bravu, a i ako se nadje jako je skupa. Predlazem srafciger varijantu, najsigurnija je.

Od ostalih stvari, problematicni su silen blokovi pozadi, plivajuce kugle(to je ono sto skripi na svakom 190 danas), centralni nosas spona, nosaci prednjih amortizera itd.

2000 uopste nije velika cifra sobzirom da dobijas ozbiljan auto, a ne kantu.
[ cicovic @ 21.05.2011. 18:55 ] @
Hm.
Popodne sam otišao do auto mehaničara da pogleda auto. Kaže da su te kugle dosta dobre (vlasnik se ne seća kada ih je menjao) a silen blokovi i ostalo na zadnjem trapu je kao novo (vlasnik kaže da je to rađeno pre godinu dana).
Jedino na šta mi je majstor skrenuo pažnju je ležaj servo pumpe i diferencijal na kojem kaže da je otišao semering pa postoji bojazan da je diferencijal ostao bez ulja (a čuje se hučanje u vožnji). Kada sam to rekao mom komšiji iznenadio se i ponudio da on reši te probleme. Mislim da je korektnost poprilična sa njegove strane.
Sa bravom nisam imao problema ovih dana ali ću je testirati. Hvala na skretanju pažnje.
[ Nocni @ 21.05.2011. 22:23 ] @
Ne kupuj u 2011 godini auto bez airbega. Nije dobro auto sa zadnjom vucom bez ikakvih kontrola stabilnosti. To su bila dobra auta nekad...
[ cicovic @ 21.05.2011. 23:19 ] @
Naravno, u potpunosti se slažem sa tobom Nocni.
Međutim, mislim da nisi primetio koji ja automobil vozim trenutno.
Kada bih na taj način razmišljao o sigurnosti u saobraćaju sa vozilom koje vozim (i opet, naravno, znam da bi trebao, a i razmišljam) ja sa mojim ax-om ne bih nikad izašao u saobraćaj, jer je na njemu faktor sigurnosti mizerno mali (dosta plastike, tanki limovi...)
A o kupovini drugog auta nisam ni razmišljao dok nije ovaj automobil neplanirano iskrsnuo, kao "povoljan".
Delimično i iz razloga pitanja sigurnosti, ovaj automobil mi izgleda privlačno (u odnosu na moj trenutni automobil)
Ne brine me zadnji pogon, posedujem određenu dozu iskustva i sa tim.
[ su27killeryu @ 22.05.2011. 01:52 ] @
Citat:
tdusko: sobzirom da dobijas ozbiljan auto, a ne kantu.


ma daj kako moze auto kome treba 20 sekundi do 100(tj. toliko mu je trebalo kad je bio nov) da bude ozbiljan? pa imace problem da pretekne kamion i na najmanjoj uzbrdici...ako zivi u nekoj ravnici i penzionerski se vozi (kao sto je rekao) onda OK, taj auto je dobar iskljucivo zbog toga sto je relativno robustan i sto ga je ako mu bude hitno za pare relativno lako preprodati a da ne izgubi bas duplo..
[ tdusko @ 22.05.2011. 08:31 ] @
Ja kada dajem savete ja to radim uvek u kontekstu cifre koju vlasnik ima i potreba koje ima. Za 2000 koliko ima, tesko da ce kupiti auto sa airbag-o koji ide od 0 do 100 za 10 sekundi, a da nije nedavno promenio vlasnika i prethodni vlasnik ne zna ko je sadasnji vlasnik. Na znam cemu zamerka na ubrzanje od 0 do 100 ako je vlasnik vec rekao da voli penzionersku voznju?

Znaci, ako je auto dobar uzimaj ga jer 2000 nije nikakva cena za taj auto. U nemackoj se recimo 190 jos uvek dosta vozi, a bez 3000 ne mozes da kupis dobar.
[ cicovic @ 22.05.2011. 09:59 ] @
@tdusko, ono sto si i napisao mi je delovalo kao potpuno realan pogled na stvari.
I drugi su realni, i to je činjenica koju ne mogu da zanemarim, samo mislim da su perspektive malo drugačije.
Moje razmišljanje vodi u pravcu da je bitno da znam šta kupujem (da nije mačka u džaku), stvari odnosno fakti koje znam o vozilu, koje sam mogao videti tokom godina i stvari koje mi je rekao komšija a kojem verujem, i stvari koje ne znam za konkretan model auta, a za šta mi treba pomoć forumaša kao što ste svi Vi. Bez obzira, volim čuti svačije mišljenje, od kojih gradim svoje, jer jedino tako bih mogao biti koliko toliko objektivan.

Ovo za 190 u inostranstvu si potpuno u pravu.
Imao sam neku ideju da za "ne daj Bože" razmislim o kupovini stranca za eventualno jeftinije popravljanje ovog. Zaprepastio sam se cenama onih koji su očuvani kao ovaj koji bezecujem. A da ne govorim i o onim koji se mogu naći u Nemačkoj za relativno manje pare (1000), uslovno rečeno, od kojih je jedan sa kilometražom 3.255.000. Pitao sam prodavca, koji se navodi kao prvi vlasnik, da li je u ptanju greška oko kilometraže. Odgovorio mi je da je u ptanju auto korišćen za teren, i da ima ponegde tragove rđe, na gepeku, u gepeku i zadnjim levim vratima, i da je kilometraža realna, sa urađene dve velike popravke motora (moj slobodan prevod uz pomoć google-a) i da auto ne troši ulje... Pa takvim autima valjda otpadaju točkovi od zamora materijala. A ipak, 1000€. Hteo sam da kažem da ti je tačna komparacija cena ovde i "tamo".
[ etjen @ 22.05.2011. 12:36 ] @
iskreno govoreći, da kupujem tako stari auto, to bi mi sigurno bio jedan od prvih izbora.
Definitivno su dobri i izdržljivi (samo ako je očuvan naravno)
[ inobradovic @ 22.05.2011. 16:21 ] @
tako se kvare dobrosusedski odnosi sa komsijama, kupis auto star 25god i posle 2 nedelje se nesto pokvari i onda se prica znao za to prodo namerno, nije mi reko,
prevedeno na srpski jezik izjebo me.
[ cicovic @ 22.05.2011. 16:33 ] @
:-).
Slažem se. U potpunosti ide sa našim mentalitetom. Neka komšiji crkne krava.

Ali ovo nije takav čovek.
Da ne ponovim neke ustupke od ranije koje sam ovde naveo, a koje mi je on napravio, i odnos koji imamo svih ovih godina (pola dvorišta ništa ne deli) deca se igraju u oba dvorišta kao u jednom...
Postoji taksista , lokalni, koji je već spremio novac da ga kupi, i čeka da li ću ja da kupujem ili neću.
Međutim, ja sam odluku već doneo :-).
[ milovanmaric @ 22.05.2011. 16:54 ] @
Ajde, ako neces ti da kupis, kupicu ga ja posto je po tvom opisu to vrlo dobro stanje auta,a kinta je fina, ipak je to Meca.

http://www.youtube.com/watch?v=UIv0bOd9XtA&feature=related

I SIGURNO JE SIGURAN AUTO
[ cicovic @ 22.05.2011. 17:46 ] @
))
Alal vera
[ Nocni @ 22.05.2011. 18:27 ] @
Smijesni ste sa "sigurno sigurnim" autima starim 25 godina. @milovanmaric, ti stvarno mislis da je Ben Collins sjedio svo vrijeme u onom mercedesu 124 dok je eksplodirao... detonacija je raznijela pola auta, polomila stakla, oduvala je siber, otvorila gepek a on se nije ni isprljao? Ajde da si u prvom osnovne pa da tako nesto tvrdis ali ovako nema se sta reci...
Pokusajte da shvatite da da su to stara i trula vozila i da vrijede tacno onoliko koliko ste ih i platili. Taksisti nisu mjerilo za nikoga normalnog, btw nema vecih ragetina od voznog parka Beogradskih taksista.
[ Milojkovic @ 22.05.2011. 19:50 ] @
Sa tim autom ces ti da se lepo i jeftino navozas bez obzira sta ti ovde budu rekli.
[ Zarko Silic @ 22.05.2011. 20:01 ] @
Citat:
Nocni: btw nema vecih ragetina od voznog parka Beogradskih taksista.


Varas se.
Nisi bio u Mianmaru i na Kubi.
[ karabaja666 @ 22.05.2011. 21:48 ] @
Citat:
tdusko: Ja kada dajem savete ja to radim uvek u kontekstu cifre koju vlasnik ima i potreba koje ima. Za 2000 koliko ima, tesko da ce kupiti auto sa airbag-o koji ide od 0 do 100 za 10 sekundi, a da nije nedavno promenio vlasnika i prethodni vlasnik ne zna ko je sadasnji vlasnik. Na znam cemu zamerka na ubrzanje od 0 do 100 ako je vlasnik vec rekao da voli penzionersku voznju?

Znaci, ako je auto dobar uzimaj ga jer 2000 nije nikakva cena za taj auto. U nemackoj se recimo 190 jos uvek dosta vozi, a bez 3000 ne mozes da kupis dobar.



Upravo tako, dodaj jos hiljadu i nesto i kupi 10 godina noviju c klasu, dodaj 30k i kupi novog, poenta je da se svako pruza koliko moze.
A sto se tice svega sto si rekao, deluje da je auto ok, sto se delova tice, ima toga po otpadima koliko hoces a i masa delova je ista kao za 124-ku.

Proveri prelivna creva na diznama, da nisu trula, to na svakom autu moze da se desi, ali slucajno znam jednog koji je bas tako za malo zapalio mercedesa. pozz
[ Java Beograd @ 23.05.2011. 08:20 ] @
Kupuj !
[ milovanmaric @ 23.05.2011. 08:31 ] @
Citat:
Nocni: Smijesni ste sa "sigurno sigurnim" autima starim 25 godina. @milovanmaric, ti stvarno mislis da je Ben Collins sjedio svo vrijeme u onom mercedesu 124 dok je eksplodirao... detonacija je raznijela pola auta, polomila stakla, oduvala je siber, otvorila gepek a on se nije ni isprljao? Ajde da si u prvom osnovne pa da tako nesto tvrdis ali ovako nema se sta reci...
Pokusajte da shvatite da da su to stara i trula vozila i da vrijede tacno onoliko koliko ste ih i platili. Taksisti nisu mjerilo za nikoga normalnog, btw nema vecih ragetina od voznog parka Beogradskih taksista.


Dobro Nocni nemoj mi zameriti, nisam stvarno mislio da je sedeo u njemu, to je bila sala i nista drugo, jer sta su sve u TopGearu radili sa Mercedesima, vise sam hteo da unesem malo komike u celu pricu. Na toj emisiji su jednog Mercedesovog karavana, potapali u vodu, gazili , bacali , i on je jos uvek finkcionisao. Auto je veoma kvalitetan bio u tim godinama, i dan danas se vozi kod nas.

Znaci, imam prijatelja koji je imao 190D, duzi niz godina, i po njegovoj prici, auto mogu opisati sledecim recima : '' nije za preticanja, jer je trom, auto koji ide ne koliko ti hoces, nego koliko on hoce kad pritegnes papucicu gasa, udobno auto, stabilno i vrlo zahvalno, nikakvih vanrednih popravki ili ti nekih nepredvidjenih zahvata prilikom servisa vozila''. I na kraju ga je prodao, stigla sitna deca, gomila stvari, te je postalo malo mesta, i uzeo je nesto vece.



[Ovu poruku je menjao milovanmaric dana 23.05.2011. u 09:43 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 23.05.2011. 10:18 ] @
Citat:
milovanmaric: i dan danas se vozi kod nas.


U pravu si. Voze se, ali spadaju u najvece krseve na drumovima. Generalno.

Nazalost.

Za upravljacem uglavnom sede preplanuli.
[ Java Beograd @ 23.05.2011. 10:46 ] @
Sama činjenica da kupuje auto od komšije, i da pouzdano zna kako je vožen, kako je održavan i sve u vezi dosadašnjih kvarova i održavanje mnogo znači.
Na placevima, auto pijaci, ili preko oglasa u 99% slučajeva kupuješ mačku u džaku. To naravno ne znači da su 99% automobila prevara, ali znači da realno pojma nemaš šta kupuješ.
Mercedesu 190D 250.000 km stvarno nije mnogo. Recimo da je tek zakoračio u drugu polovinu radnog veka.
2.000 EUR malo ili mnogo ? Po meni - realno uz veeeeliki plus, opisan u prvoj rečenici.


[ cicovic @ 25.05.2011. 20:07 ] @
Transakcija obavljena. Hvala svima.
[ milovanmaric @ 26.05.2011. 08:00 ] @
I na kraju fotka, kad ga malo sredis.
[ tdusko @ 26.05.2011. 13:43 ] @
Blago tebi, mozes na D2 da vozis :)

Uzdravlje i lepo da se navozas u sta nemam sumnje.
[ cicovic @ 10.06.2011. 09:42 ] @
Evo i fotki:








[ tdusko @ 10.06.2011. 11:10 ] @
Fino izgleda mada mu hauba malo nesretno stoji ili je menjano levo krilo pa stavljeno neko DZ.

I da, prokleta plava tabla. Nema nijedne da nije ispucala na sve strane.
[ cicovic @ 10.06.2011. 11:59 ] @
:-)
Dobro zapažanje. Levo krilo menjao DOZ '95 u nekom servisu u BG. Komša čuvao sve zaspisnike. Vozilo je u to vreme "uvezeno" (kupljeno) sa oštećenim krilom. Razmišljao sam da ispravim to neslaganje u haubi i krilu ali koliko sam mogao da vidim, za sada mi je to suvišno zezanje. Čak je i prednji branik malo nespretno vraćen posle farbanja... Čekam malo hladnije dane kada se ima više vremena.
A za tablu od kada ja pamtim ovaj auto, bila je ispucala. A auto je retko ostavljan na suncu. Verovatno loša izrada same table.
[ Java Beograd @ 10.06.2011. 12:10 ] @
Ekstra merdža. Slatko ćeš se navozati !