|
[ Slobodan Miskovic @ 23.05.2011. 08:26 ] @
| Interesuje me da li neko odavde koristi filtere za vazduh koji se peru i traju ~100 000km po specifikacijama. Razmisljam da li da ugradim K&N filter koji izadje isto koliko i deset obicnih filtera. Po K&N specifikacijama filter radi bez ciscenja ~50 000 milja (~80 000Km) a posle toga je potrebno samo ga ocistiti njihovim sredstvom i ponovo se moze koristiti u teoriji vecno. Da li se dobija nesto ovim filterima posto cena izadje ista kao da kupujem filter na svikih 10 000 (sto sada i radim). |
[ vladd @ 23.05.2011. 09:09 ] @
Da nije te specifikacije, ne bi se ni kupovao.
Jeste K&N trajan filter, ali zahteva redovnije ciscenje, i nauljivanje takodje, posebnom komponentom.
Prednosti su fensi zvuk usisa, i naravno izgled ispod haube. Prednost je i to, sto se moze pristupiti ciscenju po zelji, bez odlaska u kupovinu filtera
Isplatljiv je samo u predelima sa malo prasine, inace se mora cistiti cesce. Uostalom i klasican filter brze strada.
Mane su prljanje MAF senzora, i cena kozmetike, sredstva za ciscenje i sredstva za nauljivanje. Jedna od "mana", nevezano za sam filter je i to sto usisava dobar deo vruceg vazduha pod haubom, pa zahteva eventualne zahvate oko sprovodjenja spoljnog vazduha do filtera.
Kada se sve sabere, izadje malo skuplje nego obican filter, odnosno zamena nekoliko filtera, ne racunajuci stetu koju nanosi mascenjem senzora i usisnog bloka. Recimo da zanemarimo prasinu, steta je uglavnom u povecanju nekih drugiih troskova.
Poz
[ Slobodan Miskovic @ 23.05.2011. 09:18 ] @
Filter bih koristio na Lybri 1.6 benzin. Hvala za odgovor, nisam bas slepo verovato informacijama sa sajta pa reko da pitam i ovde da li neko ima iskustva. Inace filter je 110e.
[ Java Beograd @ 23.05.2011. 09:19 ] @
Citat: Slobodan Miskovic: Da li se dobija nesto ovim filterima posto cena izadje ista kao da kupujem filter na svikih 10 000 (sto sada i radim).
Ako si pod tim "nešto" mislio na dodatnu snagu - zaboravi. Dobije se samo fensi status među onima koji se lože na custom car styling.
[ jnk @ 23.05.2011. 09:27 ] @
Stavi pod uslovom da stavljaš panel filter u postojeće kućište i da ga redovno održavaš. Pečurke i slični sistemi(kod kojih se dobija bolji zvuk) često mogu izazvati raznorazne probleme.
[ Zarko Silic @ 23.05.2011. 10:12 ] @
Proveri prvo u uputstvu za tvoje vozilo sta tacno pise za vremenski interval zamene vazdusnog filtera.
Na mnogim novim vozilima ono iznosi 60.000 km, mada ga u servisu menjaju na 10.000 (iz neznanja ili neceg drugog).
Ako je 60.000 onda se KN ne isplati kupovati.
(Moze se desiti da ti se ne svidi zvuk automobila nakon ugradnje KNa).
[ Slobodan Miskovic @ 23.05.2011. 10:26 ] @
Hvala na odgovorima. Ovako izgleda filter za moj auto:
Kada se stavi nece se ni videti tako da mi to uopste ne interesuje (izgleda filtera). Po servisnom uputstvu filter se menja na 40.000km. Verovatno cu ga tako i menjati, posto to ne zavisi od starosti vozila niti kilometraze...
[ Ilic Igor @ 23.05.2011. 11:13 ] @
Meni za Alfu 156 benzinac, nisu preporučivali te uljane filtere, vec suvi filter (isto trajni) zbog protokomera.
Proveri sa majstorom koji ti održava kola.
[ Zarko Silic @ 23.05.2011. 11:44 ] @
Citat: Slobodan Miskovic: Po servisnom uputstvu filter se menja na 40.000km. Verovatno cu ga tako i menjati, posto to ne zavisi od starosti vozila niti kilometraze...
Onda samo original i pevaj.
[ Ivan Dimkovic @ 23.05.2011. 11:55 ] @
IMO, ja mislim da je manje cimanje zapravo kupovati obicne filtere posto ti dugotrajni filteri moraju da se ciste/ulje. Razlika u ceni je takva da treba bas vise godina da se isplate, a tu treba onda dodati i to cimanje oko ciscenja i sl...
Drugo, ti filteri su cesto uljani i to moze da bude problem ako se pretera i ako automobil ima MAF senzor posle filtera koji moze da se osteti sa tim uljem... Ne znam koliki je problem, firme kao sto su K&N to ostro poricu, ali sta znam... da imam takav auto ne bih rizikovao cimanje sa servisom oko toga... ali to je samo moje misljenje.
[ Slobodan Miskovic @ 23.05.2011. 12:09 ] @
Nastavicu da stavljam originalni filter ali cu menjati na 40 000 a ne na 10 000 kao do sada.
Zanimljivo je sta pise na sajtu:
Citat:
High Air Flow with Excellent Filtration
Designed to Increase Horsepower and Acceleration
Washable and Reusable
Will NOT Void Vehicle Warranty
Lasts up to 50,000 miles before cleaning is required depending on driving conditions
K&N Million Mile Limited Warranty®
Emissions Legal in all 50 US States.
Economical, a K&N Air Filter Will Last the Life of Your Automobile, Motorcycle, or ATV
Works with Original Equipment Manufacturer Vehicle Electronics
Easy High Performance Add-on
Environmentally Friendly
U svakom slucaju 110e je mnogo za tako nesto. Hvala svima na odgovorima.
[ Slobodan Miskovic @ 23.05.2011. 12:14 ] @
Citao sam da radi motor bolje, bolji protok vazduha i slicno. Rekoh da pitam da li neko ima iskustva posto ga ja nemam a bas ne verujem sajtovima proizvodjaca i sta tamo pise...
Nikakv tuning. Cisto zbog performansi i manjeg cimanja kod zamene. Ovako bi samo menjao ulje i filter za ulje ali dobro, posto cu verovatno od sad menjati vazdusni filter na 40 000 to je to. Ne znam zasto sam uopste do sad menjao i vazdusni filter na 10 000....
[edit]Obrisan je u medjuvremenu Javin post a ovo je bio odgovor njemu [/edit]
[ Java Beograd @ 23.05.2011. 12:20 ] @
Da a ja sam u međuvremenu video tvoj odgovor, pa sam obrisao svoj post, koji je suvišan posle tvoje predposlednje poruke.
[ vladd @ 23.05.2011. 19:43 ] @
Citat: Slobodan Miskovic: Citao sam da radi motor bolje, bolji protok vazduha i slicno...
Tesko da bi u tvom slucaju K&N imao bolji protok. Kao prvo, savremeni filteri imaju izuzetno veliku propusnost i veliku povrsinu filtriranja.
Prednost je na strani pecurki, koje izbegavaju odredjene restrikcije usisnog dela, usisne cevi(zaklonjene od vode), kucista filtera, ali im je mana sto sakupljaju vruc vazduh pod haubom.
Povecanje snage je gotovo nemoguce, jeste vazduh jedan od preduslova, ali samo preduslov, za povecanje snage, i ostatak sistema treba da odgovori i iskoristi doticni visak vazduha, koji je, da ponovim, kod savremenih filtera vec veoma visok, da bi poboljsanja sa K&N-om bila primetna.
Filter se "bez diskusije" menja na 40kkm, ali ako se vozika danima kroz oblake prasine, mora cesce. Uostalom, da postoji analiza ulja kod nas, povecanje procenta silicijuma(peska) u ulju je znak za obaveznu zamenu filtera vazduha.
Poz
[ karabaja666 @ 23.05.2011. 20:52 ] @
Citat: vladd: Tesko da bi u tvom slucaju K&N imao bolji protok. Kao prvo, savremeni filteri imaju izuzetno veliku propusnost i veliku povrsinu filtriranja.
Filter se "bez diskusije":) menja na 40kkm, ali ako se vozika danima kroz oblake prasine, mora cesce. Uostalom, da postoji analiza ulja kod nas, povecanje procenta silicijuma(peska) u ulju je znak za obaveznu zamenu filtera vazduha.
Poz
A pojedini proizvodjaci savremenih filtera mnogo stede na filter papiru, tako da je kod vecine, pogotvo ovih jeftinih, ta povrsina filtriranja manja nego sto treba da bude, a opet ove kvalitetnije dosta kopiraju.
Moj savet je da se drzis dalje od domaceg Frad-a, italijanskog Clean-a i ostalih jeftinijih varijanti.
Ako vec kupujes taj neki povoljniji menjaj ga cesce, ne na 40k.
[ vladd @ 24.05.2011. 08:37 ] @
Frad je stara fabrika. Iako imaju ISO sertifikate, marketing im je slaba tacka. A verovatno i tehnologija, ne mogu da tvrdim.
To su filteri iz nekih drugih vremena, kada su standardi bili drugaciji, kao i zahtevi.
Postoje opcije filtera sa predfiltriranjem, ali to za obicnog korisnika predstavlja i napor i problem, kako od prosecnog filtera doraditi da bude vrhunski.
Ne hvale se nanofiber tehnologijama, ne daju podatke za filtere(osim da su zamenski), i prosto ne ulivaju poverenje.
Ali je nesumnjivo da su ispunili postavljene standarde, da imaju iskustvo(od 1958-e godine, malo su mladji od mene:)), ali i da su u specificnom okruzenju , koje tesko da moze da ide u korak sa svetom.
Poz
[Ovu poruku je menjao vladd dana 24.05.2011. u 13:18 GMT+1]
[ Slobodan Miskovic @ 24.05.2011. 09:06 ] @
Bosch filter, orignial je ovde 12e. Tako da cu to uzimati od sad.
Kataloski broj: 1 457 433 791
[ vladd @ 24.05.2011. 12:12 ] @
Za alfiste
Oil filter.
OE numbers: 60810852, 46796687, 46808398, 60612882, 60621830, 60621890, 60810852
BOSCH: P3300 (0451103300)
KNECHT/MAHLE: OC272 (09691312)
MANN: W712/16
Fuel filter.
OE numbers: 11354 32 06100, 60506968, 60506969, 60585533, 60810503
BOSCH: F5087 (0450905087)
KNECHT/MAHLE: KL204 (08434482)
MANN: WK725
Air filter.
OE numbers: 60811342, 60603977
BOSCH: S3791 (1457433791)
KNECHT/MAHLE: LX914 (08445603)
MANN: C1589/3
Poz
[ karabaja666 @ 24.05.2011. 17:23 ] @
Citat: vladd: Frad je stara fabrika. Iako imaju ISO sertifikate, marketing im je slaba tacka. A verovatno i tehnologija, ne mogu da tvrdim.
To su filteri iz nekih drugih vremena, kada su standardi bili drugaciji, kao i zahtevi.
Postoje opcije filtera sa predfiltriranjem, ali to za obicnog korisnika predstavlja i napor i problem, kako od prosecnog filtera doraditi da bude vrhunski.
Ne hvale se nanofiber tehnologijama, ne daju podatke za filtere(osim da su zamenski), i prosto ne ulivaju poverenje.
Ali je nesumnjivo da su ispunili postavljene standarde, da imaju iskustvo(od 1958-e godine, malo su mladji od mene:)), ali i da su u specificnom okruzenju , koje tesko da moze da ide u korak sa svetom.
Poz
[Ovu poruku je menjao vladd dana 24.05.2011. u 13:18 GMT+1]
Posle privatizacije su bas pukli, svakih par meseci dizu cene, a stede gde god je moguce i nemoguce, najcrnje je to sto imaju sa cime da rade kvalitetno, ali ih to ne zanima izgleda.
vladd je l se bavis filterima?
[ vladd @ 24.05.2011. 19:45 ] @
Ne, nista posebno, sakupljam informacije i pravim odabir, kao i za svu ostalu potrosnu robu na vozilima.
Odustao sam od pojacavanja motora, ali neke kozmeticke izmene sam radio, tipa neka poboljsanja usisa. Tako se i obrati paznja na filtriranje, protok vazduha i moguce ili vec vidjene probleme..
Poz
[ HoT_Steppa @ 11.01.2012. 10:11 ] @
Ko je kupio Frad fabriku?
[ karabaja666 @ 13.01.2012. 15:09 ] @
Bane Zabunovic.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.01.2014. 20:29 ] @
Naleteo na kineze i proizvodnju,pa da osvezim temu pitanjem.Ti intervali od 40-60k za vazdusni filter,kako je definisana kilometraza
kada se ne zna u kojim uslovima se vozi ? Asfvaltni put nije sto i seoski (zemljani-leti) pa kako onda ti intervali tacno odredjeni ?
A sad kinezi.Koju boju zelite.
http://www.alibaba.com/product...icated_Cured_Phenolic_oil.html
[ veselinovic @ 06.01.2014. 09:22 ] @
Pored problema uvlacenja toplog vazduha postoji i problem
gubitka efekata rezonantne usisne grane ( ukoliko ista postoji na motoru).
[ inobradovic @ 06.01.2014. 12:20 ] @
imao sam na fiat bravu 1.8 16v pecurku mislim marke yed, koristio sam je nekoliko godina bez problema i kad sam resio da prodam auto skinuo sam je i vratio ono originalno kuciste sa obicnim filterom i tako prodao auto a pecurka mi je ostala kuci za sledeci auto.
nema problema sa vrucim vazduhom ako se stavi lepo namesti sve pod haubom i namesti lepo crevo za dovod héadnog vazduha.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|