Pa ta konkretno situacija i nema veze sa samim zakonom o saobraćaju. Štaviše, ovaj poslednji zakon propisuje da ni formalno više nema naplate na licu mesta. Dakle, problem je što državni službenici krše zakon (kakav god da je) i što ne postoji ni jedan mehanizam da se to dovede u red.
P.S. Zar ograničenje u naseljenom mestu nije 40 km/h po poslednjem zakonu??
[MOD: Tema pocinje od poruke ispod]
[Ovu poruku je menjao mmix dana 23.05.2011. u 12:04 GMT+1]
[ rale2rale @ 23.05.2011. 08:43 ] @
Pozdrav!
Ne čini li se i vama da je novi zakon samo uvećao mogućnost za mito i šišanje vozača od strane policije!
Zašto pričam, u subotu sam išao prigradskim naseljem da ne kažem seoskim, i na toj drumu često se na jednom pravcu vidim policijska kola koja kao nešto kontrolišu sabraćaj (da napomenam da to nije nikakva ekstra prometna cesta), elem u subotu oni mene zaustavljaju kaže ono standarno , molimo vaša dokumenta, jel znate zašto smo vas zaustavili?
Rekoh ne znam , pa vozili ste 62 km/h znate ovo je naseljeno mesto ograničenje je 50km, kazna vam je do 20 000 din, šta da radimo? pa ja rekoh ne znam šta da radimo, nije to baš veliko prekoračenje, on kaže znate zakon je takav učinili ste prekršaj, vidim u kom smeru duva vetar, rekoh imam samo 1000 din kod sebe, a on kaže ajde daj tih 1000 i vozi!!!
I ja ,,častih'' majstore sa 1000 din!
E sad fora je što na toj cesti koja je neka vrsta međumesnog puta, nema nigde ograničenja od 50km, niti znaka da je naseljeno mesto u pitanju, tipični seoski drum sa par kuća na svakih 100-200 metara, ne znam koliko bih postigao da se prepirem sa njima, ali nekako se osećam kao ovca koju su upravo ošišali!!!!
[Ovu poruku je menjao rale2rale dana 23.05.2011. u 10:32 GMT+1]
[ mmix @ 23.05.2011. 08:57 ] @
Nije, u naseljenom mestu je 50km/h ako drugacije nije nakom regulisano. Ako si isao 62 napravio si prekrsaj i kazna za taj prekrsaj je 5000 dinara (prekoracenje od 11 do 20 iznad dozvoljene u naseljenom mestu), 20000 moze da te kazni samo sudija i to ako si prekoracio od 21-50 (dakle ako si vozio izmedju 71 i 100km/h u naseljenom mestu) i to ako postoje zesce otezavajuce okolnosti, od par ljudi koji su fasovali prekrsajnog znam da ovde bar sudioje za taj prekrsaj daju 10,000 kaznu i 4 poena. U svakom slucaju mislim da su te provalili da ne znas zakon i da su te zato osisali.
Isto i dalje se gleda samo administrativna granica naselja (dakle tabla za ulaz/izlaz iz mesta). Bilo je neke frke oko toga i obecanje da ce to biti zamenjeno konkretnom tablicom za ulaz u naseljeno mesto ali se to koliko znam jos nije resilo.
[ rale2rale @ 23.05.2011. 09:10 ] @
Znači da im se zahvalim ;-)
[ mmix @ 23.05.2011. 09:34 ] @
Pa, i da i ne. Izvukao si se i ustedeo 4000 za ucinjeni prekrsaj. Al ja im ne bih zahvaljivao, kako puste tebe sa 62 pustaju i manijake koji voze 100+ po naseljenim mestima. Medjutim, to nije problem koji mozemo ja i ti da resimo to je posao za internu kontrolu MUPa, ako hoces ovde imas kontakt adresu, telefon i email pa ih obavesti pa nek im posalju nekog u civilu.
i što je po meni veliki problem i zbunjuje vozače sto na tabli za naziv mesta stoji staro ograničenje od 60km, a ispred ili iza te table je ovaj novi znak za naseljeno mesto od koga se primenjuju propisi u saobraćaju u naselju tj. ograničenje od 50km.
[ mmix @ 23.05.2011. 10:29 ] @
Hmm, taj clanak je star godinu dana a ja jos ne videh taj znak u praksi. Dobro je ako je pocelo sa time.
[ jnk @ 23.05.2011. 10:35 ] @
Ima po Vojvodini kolko hoćeš. Ali po meni taj znak bi trebao da bude samo informativnog karaktera i da bi najbolje bilo da svuda stoji znak koliko je ograničenje kako je u normalnim zemljama a ne da gatam da li je naselje ili nije.
[ Vole Domu @ 23.05.2011. 10:36 ] @
bo'me, ja sam ih video.
Jos pre nekih pola godine na ulasku u Pancevo, a evo sad sam se vozio po okolini Loznice i Sapca, i za veliku vecinu naseljenih mesta je postavljen...
[ deki77 @ 23.05.2011. 10:48 ] @
Sa poDmicivanjem se otislo malo dalje.Onaj ko nije cesto na drumu i nezna na kakve su sve fore spremni korumpirani policajci.Na "meti" su najvise dostavljaci(kombi) koji prevoze sve i svasta.Pa tako oni sto voze npr. cigare,tarifu placaju u vidu 2 boxa.Cesto se radi o prekoracenju,jer doticni zure da dostave robu na vreme.A znamo kakav je kolaps u saobracaju.Gazela,lazne dojave,strajkovi i sl.
Policajci znaju da ti radnici i nemaju neku kintu pa im naturalno placanje takodje odgovara..
[ X Files @ 23.05.2011. 11:03 ] @
Citat:
Policajci znaju da ti radnici i nemaju neku kintu pa im naturalno placanje takodje odgovara..
Naravoučenije: U automobilu uvek morate imati spreman poseban boks sa "črvenim", a ne da se hvatate za pun novčanik, kad ste maločas rekli "čoveku" da nemate da platite.
[ mmix @ 23.05.2011. 11:09 ] @
Citat:
deki77: Sa poDmicivanjem se otislo malo dalje.Onaj ko nije cesto na drumu i nezna na kakve su sve fore spremni korumpirani policajci.Na "meti" su najvise dostavljaci(kombi) koji prevoze sve i svasta.Pa tako oni sto voze npr. cigare,tarifu placaju u vidu 2 boxa.Cesto se radi o prekoracenju,jer doticni zure da dostave robu na vreme.A znamo kakav je kolaps u saobracaju.Gazela,lazne dojave,strajkovi i sl.
Policajci znaju da ti radnici i nemaju neku kintu pa im naturalno placanje takodje odgovara..
I ja podrzavam 100% da se umesto mita doticnim vozacima naplate kazne po zakonu o bebednosti saobracaja. Bahatost doticnih vozaca je takodje dostigla novi nivo bas zato sto moze da se izvuce sa crvenom i zato sto vozilo nije njegovo/njeno. A kolaps u saobracaju nije nikakav izgovor za krsenje zakona, narocito vozacima prepakovanih teretnih vozila. Firma ne treba da garantuje dostavu ako nije u mogucnosti da je ispuni postujuci zakone.
[ rale2rale @ 23.05.2011. 11:10 ] @
Ja sam mu i rekao da imam samo 1000 din, koliko sam stvarno i imao u novčaniku, na šta on kaže ajde daj!!!
Mislim da nisu sporni bahati, problem je kad oni odu u štek da hvataju na kvarno i fore one koji ama baš nikoga ne ugrožavaju!!!
[ deki77 @ 23.05.2011. 11:30 ] @
Ja ne kazem da podrzavam mito,i krsenje saobracajnih propisa.Vec da ima dosta "fora" na koje mozes biti "uhvacen".
A druga je stvar sto Policija po zakonu mora da radi, i postavlja patrole tamo gde je propisano i najavljeno.
Evo fore koje sam snimio i postavio na youtube.Radi se o nazovi "obilazenje preko pune linije".I tu se mlate pare.A to je dupla traka u jednom smeru.Ostanes u levoj traci,imas dole ukljucenje.Policija te kazni ili ....se dogovoris.Isto hvataju jer je ogranicenje na samoj nizbrdici 40km/h.Po cemu je tu ogranicenje 40kmh.Da li je obavezno preusmeravanje u desnu traku,nije.Ima ovakvih dokaza jos na desetine
[ mmix @ 23.05.2011. 12:00 ] @
Citat:
rale2rale: Mislim da nisu sporni bahati, problem je kad oni odu u štek da hvataju na kvarno i fore one koji ama baš nikoga ne ugrožavaju!!!
To je tvoja subjektivna procena. I onaj sto vozi 100+ na sat ima adekvatnu racionalizaciju kako nikog ne ugrozava jer je on kao supermen, ima vreme reakcije koje se mei u pikosekundama i ako nekog on ubije ili se sudari to je samo zato sto mu je neko uvalio kriptonit u kola. Tu stvarno ne moze biti rasprave i po zakonu je i nema, ogranicenje je 50 i postoji gradacija kazni i kad ne bi bilo podmicivanja taj problem bi se brzo resio. Bilo bi bolje i za tebe da si umesto hiljadarke ostao bez 5 koje bi uplatio uplatnicom. I kazna stvara naviku.
Citat:
deki77: Radi se o nazovi "obilazenje preko pune linije".
Zasto "nazovi", na snimku se lepo vidi puna linija. Puna linija se ne sece, kraj price, cak ni kad su obe trake u istom smeru. Isto i za ogranicenje, bez urede ali nisi ti nadlezan da odredjujes te stvari, svaka deonica puta ima svoju studiju i rezon za postavljanje trajnih znakova. Cak iako se situacija na terenu promeni dok se ne uradi nova studija i znakovi ne promene duzan si da postujes one koji su postavljeni.
[ Boris Tadić @ 23.05.2011. 12:05 ] @
Glavno je da se NE potpiše zapisnik, sve i da je najpravičnije moguće sastavljen.
"Čašćavanjem" se jedino stimulišu nove "fore".
Staloženost nije mana, jer prepirka nikome ne ide u prilog niti na kraju umanjuje krivicu.
A lažna pristojnost nije vrlina, to svaka budala provali. Ono "prijatelju"...
U Srbiji nije bezbedno kršiti ograničenja za više od 15km/h, jer je potpuno normalno da se preko noći iskopaju "kocke" na zdravom asfaltu i ne ostavi nijedan znak upozorenja ili postavi grana od drveta sa zakačenom potkošuljom koju posle cigani ukradu, a ostave granu.
[ rale2rale @ 23.05.2011. 12:42 ] @
Na tom istom putu do pre godinu dana ograničenje je bilo 60km/h i nije bio problem, a sad jeste! Da sam išao 100 km/h onda bi bio problem, i tad ne bih postavljao ova pitanja i šišanju ovaca, u tome i jeste stvar što oni i ne love ove od 100 km/h nego se sakriju na drumu gde je 60 km/h maksimum s obzirom na stanje seoskog puta, i sačekuju traktoriste bez rotacionog svetla i čistih tablica.
A što se tiče kazni, ja nisam imao nekih velikih problema sa njima, ne zato što ih podmićujem, nego zato što se trudim da ne izigravam ludaka na drumu!!!
Jednom prilikom sam se vraćao sa fruške gore starim novoosadskim putem, vikend, leto oko 19h, sunce zalazi, ali se još vidi, kolona od nekih par km, brzina prosek 40-50km/h, nekoliko puta se desilao da likovi koje mrzi da se voze u istoj, ko ludaci pretiču kolonu, niko ih ne zaustavlja niti kažnjava, ali zato na ulazu u Inđiju stoji patrola, koja me nakon stajanja na semaforu isključuje iz kolone, uz standarnu priču i pitanje dal znate zašto samo vas zaustavili, objašnjavaju mi kako sam imao upaljena svetla za maglu (koja jesam imao uključena, ali ih nisam namerno upalio, bila nova kola tek se navikao na raspored poluga za svetla) kreće da mi piše prijavu jer nisam ni pokušao da ga častim jer sam imao 120 din u novčaniku, i uz kaznu od 1500 din, koju btw. je pisao za pojas,kaže vidim da si fin i kulturan dečko i dodaje komentar ,,sledeći put pokušajte da se dogovorite'' !!!
Tako da su ludaci na drumu lepo nastavili da voze , a ja sam sam sutradan otišao u poštu da uplatim kaznu!!!!
Ovca!!??
[ vilil1 @ 23.05.2011. 12:43 ] @
@deki77
Pa sta je sporno u onom snimku? Po meni je sve ispravno, znakovi su postavljeni o suzenju puta, imas dovoljno mesta iza znaka da se prestrojis u jednu traku a da ne seces punu...stvarno mi nije jasno!?
Koliko vidim to je bio dvosmerni put, pa se nesto radi, valjda, i oni su to parce "pretvorili" u jedan smer. Ili...
Ili je to sve jedan smer, a zbog ukljucenja u dvosmerni put, napravili su suzenje da bi se vozaci na vreme prestrojili?
Pa sta je sporno u onom snimku? Po meni je sve ispravno, znakovi su postavljeni o suzenju puta, imas dovoljno mesta iza znaka da se prestrojis u jednu traku a da ne seces punu...stvarno mi nije jasno!?
Koliko vidim to je bio dvosmerni put, pa se nesto radi, valjda, i oni su to parce "pretvorili" u jedan smer. Ili...
Ili je to sve jedan smer, a zbog ukljucenja u dvosmerni put, napravili su suzenje da bi se vozaci na vreme prestrojili?
Naravno da nista sporno nije, jer sam naveo da je to fora.Ako si iz nekog razloga ostao na drugoj traci-levoj,oni to kvalifikuju kao obilazenje preko pune linije.A nigde nema znak da je obavezno da se prestojis u desnu,niti je taj put nekom signalizacijom odvojen tako da moras da se prestrojis u desnu.Cak ako si video ima ukljucenje iz leve u desnu,skroz na samom kraju.Ja sam ostao u levoj iz razloga sto je bila kolona teretnjaka..
Mislim sta kad dodjem do kraja ove jednosmerne sa 2 trake..Fora!!
update:
@mmix
ja mogu da samo dam upozorim jer je to takodje Pandurska fora sa saucesnicima putarima.Takvu nizbrdicu na fruskoj gori tesko je voziti 40.Taj znak 40 nalazi se na samom kraju kad izlazis iz sume i krivine.Vec te je radar upecao.Da je znak 50 bilo bi normalnije jer onih 5-10km je tolerancija na ovakoj nizbrdici.40 kmh je ono da covek uoci znak,vidi pandure i legne na kocnicu.Sto moze imati posledice na klizavom terenu.
Posle toga imate znak koji je 60kmh ogranicenje u zimskim uslovima...Koje tu lood
[Ovu poruku je menjao deki77 dana 23.05.2011. u 16:13 GMT+1]
[ vilil1 @ 23.05.2011. 15:09 ] @
U pravu si. Postavili su pogresne znakove za suzenje puta pa vozac moze da se zbuni. Pravilno bi bilo da su postavili znak "Suzenje puta sa leve strane" da bi vozaci mogli blagovremeno da se prestroje u desnu traku. Mislim da krivica nije na policiji, nego na B. putu, ili kako se vec zove firma koja je tu zaduzena za postavljanje znakova. Ali da je bezobrazluk, jeste.
[ deki77 @ 23.05.2011. 16:32 ] @
Citat:
vilil1: U pravu si. Postavili su pogresne znakove za suzenje puta pa vozac moze da se zbuni. Pravilno bi bilo da su postavili znak "Suzenje puta sa leve strane" da bi vozaci mogli blagovremeno da se prestroje u desnu traku. Mislim da krivica nije na policiji, nego na B. putu, ili kako se vec zove firma koja je tu zaduzena za postavljanje znakova. Ali da je bezobrazluk, jeste.
bilo bi normalno kao svugde u svetu da se na vreme kretanje-smer preusmeri iz jedne trake u drugu.A ne, da dodjes do samog kraja i kuda onda??.Put se odvaja betonskim preprekama ili metalnim svejedno.Uz cestu signalizaciju i obelezene linije zutom bojom da bi se lakse uocio smer.Ovde se od prljavog kolovoza linije skoro i ne vide.. A pandur ti soli pamet kako si preticao preko pune linije..
[ pctel @ 23.05.2011. 20:22 ] @
Citat:
deki77: Ako si iz nekog razloga ostao na drugoj traci-levoj,oni to kvalifikuju kao obilazenje preko pune linije.
Pre svega treba znati razliku izmedju obilazenja i preticanja. Preticanje preko pune linije je zabranjeno a obilazenje dozvoljeno. U clanu zakona koji to regulise jasno pise "kaznom od xxxx dinara kaznice se vozac koji izvrsi preticanje..."
Drugo, treba znati sta se smatra preticanjem a sta ne. Malo dalje isti zakon kaze "ne smatra se preticanjem brze kretanje vozila u istom smeru ako vozilo ne predje u prostor namenjen kretanju vozila iz suprotnog smera". ja sam svojevremeno "pretekao" traktor prestrojivsi se preko pune liniji u saobracajnu traku za skretanje u levo, i vrativsi se potom u saobracajnu traku za kretanje pravo, ispred traktora. Tu mi je policajac pisao prijavu za preticanje preko pune linije, ja kod sudije nisam sporio da se navedeni dogadjaj dogodio, ali sam ukazao na clan zakona po kom se to ne smatra preticanjem i predlozio sudiji da me kazni za nepravilno prestrojavanje. Medjutim, sudija nikada ne kaznjava za ono sto nije trazeno zapisnikom, pa je prijava odbacena.
update:
@mmix
ja mogu da samo dam upozorim jer je to takodje Pandurska fora sa saucesnicima putarima.Takvu nizbrdicu na fruskoj gori tesko je voziti 40.Taj znak 40 nalazi se na samom kraju kad izlazis iz sume i krivine.Vec te je radar upecao.Da je znak 50 bilo bi normalnije jer onih 5-10km je tolerancija na ovakoj nizbrdici.40 kmh je ono da covek uoci znak,vidi pandure i legne na kocnicu.Sto moze imati posledice na klizavom terenu.
Posle toga imate znak koji je 60kmh ogranicenje u zimskim uslovima...Koje tu lood
[Ovu poruku je menjao deki77 dana 23.05.2011. u 16:13 GMT+1]
E to sa radarom sam ja u prosli cetvrtak i video bas na tom mestu, ja se kolima krecem ka Fruskoj Gori, a gospoda policajci izneli nov '' tronozac'' (radar) i nisane u sumu, na put koji vodi sa Fruske Gore. E da i tu sam u tim krajevima i video ove znakove ulazak i izlazak iz naseljenog mesta (kod mene Cacak i okolina nema tih znakova). I jos jedna stvar, i Cacku je ogranicenje u gradu 40km/h (pored skola, cini mi se da je 30km/h, ili 25km/h, negde sam video i tih 25 al ne znam gde), a ovde procitah da je zakonska regulativa 50km/h za grad. I u cemu je tu sad fora?
[ pctel @ 24.05.2011. 21:18 ] @
Citat:
milovanmaric: cini mi se da je 30km/h, ili 25km/h, negde sam video i tih 25 al ne znam gde), a ovde procitah da je zakonska regulativa 50km/h za grad. I u cemu je tu sad fora?
Pa to ti je ono - 50 ako knjaz ne kaze drugacije :)
Salu na stranu, trebalo bi da je svakom vozacu jasno ali da napomenem, ogranicenje je 50 ako nema ynaka, a ako ima onda kao sto pise na znaku, a na znaku moze da pise manje ili vise.
[ Slobodan Milivojevic @ 24.05.2011. 22:05 ] @
Bas zato postoje gradacije kazni u zakonu, i sami oni znaju da ce ogromna vecina vozaca ipak biti u granicama +20 km/h od ogranicenja u naseljenom mestu, naravno veliki deo njih ce voziti i ispod ogranicenja, ali ja mislim da je cilj onoga ko je pisao zakon da upravo time sto su kazne za prekoracenje preko 20km/h bas vece od ovih do 20km/h, da bar 95% vozaca ipak vozi u tim granicama.
Vrlo cesto vozim na relaciji Pirot - Nis i sam sam dosao do zakljucka da i ako nekad prekoracim ogranicenje, jer ne obratim paznju na brzinu kretanja u nekom trenutku, to ne bude van ovih granica (bar toliko imam osecaj da li idem bas prebrzo ili ne). Naravno, za to mogu da ocekujem zakonske sankcije, ali ponekad ima bitnijih stvari na putu od gledanja u brzinomer.
Ali ono sto cu mozda i da slikam sledeci put kad budem isao iz Nisa je da postoji sledeca situacija: sama obilaznica oko Nisa je auto put sa dva puta po 3 trake za kretanje vozila, i naravno ogranicenje brzine na 120km/h. Slobodna procena je da na 500-700m pre samog kraja obilaznice (gde se put suzava i postaje put rezervisan za saobracaj motornih vozila), da tek tu postoji znak da se auto put zavrsava, i znak za suzenje, i prvo ogranicenje na 100km/h, nakon cega dolaze ogranicenja od 80 i 60 km/h na mestu gde se zavrsava auto put.
Sad zamislite neko ko ne poznaje deonicu puta, krene da pretice krajnjom levom preticajnom trakom brzinom od 120km/h, i od jednom ispred sebe vidi suzenje puta, koje je vrlo vrlo lose obelezeno, jedino sto moze da uradi je da nagazi kocnicu, kako se ne bi "zakucao" u betonsku ogradu, ali ponovo sta ako nije sam u toj brzoj preticajnoj traci?
Mozda ovo nema veze sa time da li ce policija nekoga da kazni ili ne, samo sam hteo da kazem da i na medjunarodnom putu E80 (deo koridora 10), mozete da naidjete na situacije koje u najmanju ruku nisu prijatne, da ne idemo dalje. Strucnost nasih saobracajnih inzinjera je bas na zavidnom nivou.