|
[ pisac @ 05.06.2011. 22:35 ] @
| Pretpostavimo da se svi delovi uklapaju (što nisam proverio) i da je moguća zamena menjača od 5 brzina (koji ide uz 1.8 tdci) sa menjačem od 6 brzina (koji ide uz 2.0 tdci). Zamemarimo sada i pare (recimo da nađem neki dobar a jeftin na nekom otpadu),
Konkretno zanima da li ću nešto i dobiti tom zamenom? S obzirom da po autoputu jurcam oko 160km/h sa povremenim pikovima do maksimalne brzine, motor je sa petobrzinskim menjačem uvek tamo gore jako visoko u obrtajima, pa sam pomislio da bi bilo dobro i za motor i za buku i za potrošnju da se ti obrtaji malo smanje a da brzina ostane ista.
Tu bi možda kao korisna informacija trebalo da se nađu i prenosni odnosi (po brzinama) ta dva menjača, ali ja taj podatak za sada nisam pronašao na internetu.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 07.06.2011. u 23:09 GMT+1] |
[ su27killeryu @ 05.06.2011. 23:45 ] @
nije neka velika razlika, a pogotovo oko forda niko nece to jeftino da ti uradi..ako si sam mehanicar i ako dobro poznajes auto to je druga prica..
[ pisac @ 06.06.2011. 08:49 ] @
Trenutno zanemarujem i sve troškove i uopšte da li je izvodljivo, nego me zanima samo teoretski da li bih (i koliko) imao koristi od zamene.
I ako neko slučajno može/zna da iskopa negde prenosne odnose ta dva menjača (i diferencijala), pošto ja nisam uspeo...
[ pisac @ 06.06.2011. 09:29 ] @
Nađoh, "top gear ratio" (zadnja brzina) = 0.71/1, "final drive ratio" (to je valjda odnos diferencijala?) = 2.85/1
Sadašnji menjač ima: "top gear ratio" = 0.72/1, "final drive ratio" = 3.41/1
Jel diferencijal u sklopu menjača ili je to posebna kutija? S obzirom da je prednji pogon, sklon sam da verujem da nema razloga da diferencijal bude odvojen od menjača, ali nemam iskustva sa tim stvarima.
Pošto je obim točka 1.9845m, to znači da bih:
- Sa šestobrzincem pri 3000 o/min išao 1/(0.71*2.85)*60min*1.9845m/1000m*3000o/min= 176.5 km/h. (Broj obrtaja se množi sa 0.058843587842846553)
- Trenutno sa petobrzincem pri 3000o/min idem 1/(0.72*3.41)*60min*1.9845m/1000m*3000o/min= 146 km/h. (Broj obrtaja se množi sa 0.04849706744868035191)
Ukoliko na 3000o/min ima snage da savlada otpor vetra na 176.5km/h, to je onda to što mi treba. U svakom slučaju, s obzirom da buka iz motora počinje da bude primetna negde malo preko 120km/h (što je po ovom računu oko 2500o/min), sa šestobrzincem biih mogao da vozim do 145km/h bez buke.
Nego, sada me zanima gde da iskopam i prenosne odnose ostalih brzina, da vidim šta bi se promenilo u vožnji na nižim brzinama?
[Ovu poruku je menjao pisac dana 06.06.2011. u 14:04 GMT+1]
[ endre85 @ 06.06.2011. 10:17 ] @
Ja bih pretrazio torrente. Vidim da ima zanimljivih stvari od Haynes manual-a do Ford Workshop Manual-a
Npr.:
Citat: Workshop Manual for following vehicles:
Ford Fiesta 1996
Ford Fiesta 2002.25
Ford Focus 2003.75
Ford Focus C-Max
Ford Focus 2002.5
Ford Fusion 2002.75
Ford Galaxy 2000.75
Ford Ka/Streetka
Ford Maverick 2001
Ford Mondeo 1997
Ford Mondeo 2001 - MK3 (including TDCI)
Puma
Puma Racing
Transit 1995
Transit 2000.5
Transit/Tourneo Connect 2002.5
Covers many topics like Body repair, Suspensions, codes, exhausts, brakes, steering, engine, TSBs (technical service bulletins), etc.
It is in .iso format. Use PowerISO to mount the .iso image as Virtual Drive, then install it using the created virtual drive.
Or just burn it to CD/DVD using ISO Recorder, or other CD burning application.
I also have the EPC Parts 2007 DVD. Please let me know if you want me to upload it.
Mislim da nije dozvoljeno postaviti link, ali ja bih razmisljao u tom pravcu posto mi se cini da google ne daje potrebne rezultate. Barem ne na prvu ruku.
Osim toga, ima par dobrih foruma vlasnika forda. Eventualno se registruj na nekom od njih i raspitaj se tamo.
[ pisac @ 06.06.2011. 12:49 ] @
Sad sam našao neke druge podatke, za šestobrzinac:
-------------------------------------------
Gear Ratio
-------------------------------------------
1st : 3.583
2nd : 1.952
3rd : 1.194
4th : 0.842
5th : 0.943
6th : 0.789
-------------------------------------------
Final Reduction Gear Ratio
-------------------------------------------
1st : 4.067
2nd : 4.067
3rd : 4.067
4th : 4.067
5th : 2.900
6th : 2.900
Sad mi nije baš jasno šta predstavlja taj "final reduction gear ratio" koji se menja u petoj i šestoj brzini?
[ Java Beograd @ 06.06.2011. 13:03 ] @
Pisac, mislim da pokušavaš da postigneš nemoguće: da se voziš brže a da manje trošiš.
Siguran sam da inženjeri u razvojnim timovima velikih auto proizvođača ODAVNO znaju kakav je odnos prenosa optimalno/maksimalno moguć za pojedine kombinacije automobila/motora/menjača. Niko tamo nije blesav. A sa druge strane, tvoj auto sigurno nije prepun snage, pa mu je brzina namerno ograničena na 250 km/h.
Bilo je mnogo sličnih pokušaja (i popušaja) da se namesti petobrzinski menjač sa Yuga 55 (ili kojeg drugog zastavinog modela) na Y45.
Mislim da je tvoja greška u sledećem: misliš da je potrošnja na (na primer) 3.000 obrtaja uvek ista, pa k'o veliš, ako mogu sa 3.000 obrtaja u 6-toj biće brže nego u 5-toj, a potrošnja je ista. Ali nije.
[ pisac @ 06.06.2011. 13:05 ] @
Rekoh da su bitni buka i broj obrtaja. Potrošnja mi uopšte nije presudna stvar, već samo "jedna od".
[ Java Beograd @ 06.06.2011. 13:14 ] @
Veliko opterećenje motora na niskim obrtajima je pravi i najefikasniji put da ga definitivno pošalješ na otpad.
[ endre85 @ 06.06.2011. 13:15 ] @
Ja pretpostavljam da je to ukupan prenosni odnos. U petoj i sestoj se taj odnos smanjuje na ustrb ubrzanja a zarad rada na nizim obrtajima. Mozda bih i rekao da je taj broj odnos obrtanja vratila menjaca na izlazu i pogonskih tockova. Dakle, za jedan obrtaj pogonskog tocka u petoj radilica se obrne 2.900x0.943(prenosni odnos na osnovu brzine u kojoj je auto) puta.
[Ovu poruku je menjao endre85 dana 06.06.2011. u 14:26 GMT+1]
2,900x0,943=2,7347
Ako vozis na 2734 rpm, to je da zaoukruzimo 1000 obrtaja tocka po minuti.
Rekao si da je obim tocka 1,9845m, sledi da ides brzinom od 1.984,5 m/min. Tacnije se sa skoro 120km/h (119,07). osim ako nisam negde pogresio u racunici. Sad to mozes izracunati koliko bi obrtaj bio nizi za istu brzinu, i da li vredi upustati se u ovu zajebanciju. Ja nisam nesto ubedjen.
[Ovu poruku je menjao endre85 dana 06.06.2011. u 14:32 GMT+1]
Sad da vidimo broj obrtaja u sestoj za istu brzinu.
2,900x0,789=2,2881
Ako se ne varam, sada bi za gornju brzinu trebao voziti na 2288rpm.
Proslo je vec vise od godinu dana od kako sam vozio Mondea karavan 2.0 sa sestobrzinskim menjacem, i nesto se prisecam da sam ga na toj brzini cesce drzao u petoj nego sestoj. Nisam nesto bio zadovoljan rezervom snage koju je imao. Mada, da se ogradim, moguce je da me secanje vara, ali sumnjam.
No, ako je tvoj fokus dosta laksi od tog Mondea, mozda bi i bilo neke primetne razlike.
[Ovu poruku je menjao endre85 dana 06.06.2011. u 14:48 GMT+1]
[ pisac @ 06.06.2011. 14:02 ] @
Focus2 1.8
Ma rezerva snage je nebitna, bitni su obrtaji i buka na autoputu (a možda se smanji i potrošnja na 130km/h). Ako mi treba rezerva snage, lako ću da spustim petu.
Citat: Java Beograd: Veliko opterećenje motora na niskim obrtajima je pravi i najefikasniji put da ga definitivno pošalješ na otpad.
Verujem da ga više rastura česta vožnja na 4000 o/min, nego nešto veće opterećenje na 2000 o/min (s obzirom da mu je maks. obrtni momenat već na 1800 o/min). Ako ima (bude imao) snage da ubrzava lako na 2000 o/min, znači da nije na granici snage. Mada meni i nije cilj da ga vozim na 2000 o/min, već oko 3000 o/min, i da povremeno vozim do 140km/h na obrtajima koji ne prave buku u kabini (pošto sada pravi buku čim se pređe 120km/h).
A verujem da je menjač od 6 brzina stavljen samo na 2.0 tdci a ne i na 1.8 tdci prvenstveno zbog kalkulisanja proizvođača kako da uzme više para od kupca, a ne zato što nema potrebe da se stavi. Takođe verujem da postoje druge marke automobila sa 115ks tdci koje imaju menjač sa 6 brzina.
Citat: endre85: Ja pretpostavljam da je to ukupan prenosni odnos. U petoj i sestoj se taj odnos smanjuje na ustrb ubrzanja a zarad rada na nizim obrtajima. Mozda bih i rekao da je taj broj odnos obrtanja vratila menjaca na izlazu i pogonskih tockova. Dakle, za jedan obrtaj pogonskog tocka u petoj radilica se obrne 2.900x0.943(prenosni odnos na osnovu brzine u kojoj je auto) puta.
Ma da, moguće je, nego me zbunjuje što se onda podaci uopšte ne poklapaju sa prethodnim podacima. Ako je ovo drugo tačno (gear ratio + final reduction gear ratio), onda je ukupan odnos u šestoj brzini 2.2881/1. Ako je ono prvo tačno (gear ratio + final drive ratio), onda je ukupan odnos u šestoj brzini 2.0235/1. Razlika nimalo nije zanemarljiva. Da ne fali tu još neki podatak koji je bitan za pravi prenosni odnos?
[ jnk @ 06.06.2011. 14:53 ] @
Citat: pisac:
Verujem da ga više rastura česta vožnja na 4000 o/min, nego nešto veće opterećenje na 2000 o/min (s obzirom da mu je maks. obrtni momenat već na 1800 o/min)
Max obrtni moment mu definitivno nije na 1800 rpm. Kad ideš uzbrdo 5x ti je gore da ga voziš na 2000 rpm nego na 4000 rpm. Takođe proveri tu računicu oko menjača jer fokus sa 6obrzinskim menjačem definitivno ne ide 178 pri 3000 obrtaja.
[ pisac @ 06.06.2011. 20:46 ] @
Maks.momenat je 250Nm pri 1850o/min, a maks.snaga je 85kw pri 3800o/min. To su podaci iz prospekta, i nema ja tu šta posebno da mudrujem.
Što se tiče vožnje na uzbrdci (ili pod nekim drugim opterećenjem), dok god auto može da ubrzava sa lakoćom nije preopterećen. Mogu da prihvatim da je bolje za motor da se vozi na višim obrtajima u nižoj brzini ukoliko u sledećoj brzini na nižim obrtajima ne može da "povuče", ali reći da je uvek bolje 4000 o/min umesto 2000 o/min (a motor lepo vuče i u višoj brzini) ne stoji. Eto, recimo, ja mogu u trećoj da vozim na uzbrdici i 2000 o/min, i 4000 o/min, i tu je očigledno da nije bolje voziti 4000 o/min jer je radilica opterećena isto a motor je više opterećen na višim obrtajima.
Što se računice tiče, ona je tačna ali je pitanje da li su tačni (i da li su kompletni) ulazni podaci. Sve mi se čini da je ovaj drugi podatak koji sam našao tačniji od onog prvog, ali onaj prvi se pojavljuje na mnogo više mesta.
Možda mene zbunjuje povezivanje "top gear ratio" sa "final drive ratio", ako uopšte kapiram šta je taj "final drive ratio".
[ pisac @ 06.06.2011. 22:09 ] @
Koliko god sam kopao, nisam našao razliku između "final drive ratio" i "final reduction gear ratio". Izgleda da je to isto, odnosno da je to prenosni odnos diferencijala. Pošto se u drugom slučaju prenosni odnos menja u 4-toj i 5-toj brzini, to valjda znači da je diferencijal u menjaču jer aktivno učestvuje u menjanju brzina.
Sada mi ništa nije jasno, jer su neki podaci očigledno pogrešni. Ovi drugi podaci (koji deluju kompletnije i logičnije) su za powershift menjač, za koji piše da je manuelni mada sam na Internetu negde našao da je to u stvari automatski (6 brzina?).
Nego, našao sam na Internetu na nekoliko mesta i neki "ford focus 1.8 tdci viva", koji ima menjač sa 6 brzina. (npr: http://www.ukmotorists.com/car...odel=Focus%201.8%20TDCi%20Viva) Postoje dve varijante tog "viva": jedna ima sve podatke kao moj motor (ista snaga, isto sve) a druga je slabija za 15ks (12kw) a isto ima menjač sa 6 brzina.
Dakle, menjač sa 6 brzina nije nikakav bauk za moj motor, nego ovde jednostavno takva verzija nije nuđena iz raznoraznih (komercijalnih) razloga.
[ endre85 @ 06.06.2011. 22:37 ] @
Napisao sam odgovor na prethodnu poruku, ali nisam je objavio jer nisam siguran da su moje tvrdnje bile ispravne. No ono sto bi ti mozda pomoglo je sledece:
Citat: Most front-wheel-drive transmissions for transverse engine mounting are designed differently. For one thing, they have an integral final drive and differential. For another, they usually have only two shafts; input and countershaft, sometimes called input and output. The input shaft runs the whole length of the gearbox, and there is no separate input pinion. At the end of the second (counter/output) shaft is a pinion gear that mates with the ring gear on the differential.
http://www.youtube.com/watch?v=vzYGcDZXgWQ&feature=relmfu
[ supermario @ 06.06.2011. 22:48 ] @
A da se ipak nastavis baviti pisanjem...?
[ endre85 @ 06.06.2011. 22:56 ] @
Ne znam lika, ne zelim da mu pretrazujem stare poruke, ali ne razumem cemu toliko protivljenja?! Ako on zeli da eksperimentise, i spreman je da ulozi svoj novac i auto u ovakav "projekat", zasto da ne? Moze samo da uspe ili da spektakularno zavrsi u plamenima...u svakom slucaju show za nas. Ili barem za mene. A i usput i naucim ponesto, istrazujuci odgovore ili saznanjem "what not to do".
Sad ne znam da li je pri ovakvoj promeni potrebno ici na atest, ali valjda na tehnickom primete ako je nesto debelo zeznuo.
[Ovu poruku je menjao endre85 dana 07.06.2011. u 00:06 GMT+1]
[ pisac @ 07.06.2011. 14:37 ] @
Zvao sam ovlašten servis da vidim da li je moguća zamena menjača, i dobio sam "odgovor" sa šaltera da oni niti znaju niti smeju ikome da daju takvu informaciju niti mehaničari smeju da pričaju sa klijentima (htedoh da ih lično pitam). A bili su nekada normalan servis, kada sam kupovao auto zvao sam ih više puta i razgovarao direktno sa mehaničarima o nekim stvarima. No dobro, kako poseješ tako i požanješ.
Svejedno, našao sam na internetu da za moj menjač (mtx75) nude i "dog engagement kit" (npr: cpbost, quaife, autotech, info: dog vs sinhro 1, dog vs sinhro 2, info) koji se ubaci umesto postojećih zupčanika, i pruža "sportskiji" osećaj u vožnji jer nema sinhrone već se menjanje brzina vrši direktno i munjevito. Ujedno ako sam dobro ukapirao, negde nude i "custom ratio", tako da mogu sam da odredim odnos zupčanika (razvučem četvrtu/petu, a bogami i prva mi se uvek činila prekratka). Naravno, ti kitovi koštaju više nego nov menjač, ali za sada razmatram samo teoriju a kasnije ću da se bavim finansijama.
To mi deluje kao jako zanimljivo rešenje ukoliko stavljanje 6-brzinca sa 2.0 tdci nije moguće, niti nađem 6-brzinac iz onih "viva" fokusa. Naročito što znam da su mi oduvek ovi menjači sa sinhronom previše spori, odnosno vrlo često menjam brzine munjevito (i uz jači pritisak da bi što brže ušao u brzinu) a to definitivno nije preporučljivo za sinhrone.
Što se tiče tog direktnog menjanja brzina bez sinhrona, sećam se da sam jednom sa Sijerom ostao bez kvačila (pukla sajla) negde kod Zrenjanina. Vrlo brzo sam ukapirao kako da vozim auto i bez ikakvog kvačila: Prilikom ubrzavanja, na određenoj brzini na trenutak samo popustiti gas i u istom tom trenutku brzinu direktno i odlučno promeni u sledeću, uz samo jedan "dang" koji se čuje. Tako da sam bez problema vozio sve do kuće, uključujući i kroz grad i uz čekanje na semaforima (auto ugasim u drugoj ili trećoj kočnicom a palim u prvoj). E to je valjda vrlo slično i sa ovim "dog engagement kit"-ovima (bez gašenja na semaforu, naravno ).
[Ovu poruku je menjao pisac dana 07.06.2011. u 23:11 GMT+1]
[ pisac @ 07.06.2011. 22:04 ] @
Mnogo sam iskomplikovao, ali pošto teoretišem(o) to bi valjda trebalo da je u redu. Međutim, vidim da nema zainteresovanih za suvo teoretisanje, pa da pitam nešto konkretno one koji se razumeju u menjače:
Ovih MTX75 menjača ima gomila sa raznih automobila u razni prenosnim odnosima.
1) Da li su delovi međusobno zamenljivi? Recimo skinem zupčanike sa dizela i stavim na benzinac (isti menjač mtx75)?
2) Postoji li mogućnost da se samo neki zupčanici zamene (recimo samo peta brzina)?
[ Milojkovic @ 08.06.2011. 00:11 ] @
Postoje svakojake mogucnosti samo je pitanje koliko si kvalifikovan za taj posao.
[ Nocni @ 08.06.2011. 09:42 ] @
Citat: pisac: Zvao sam ovlašten servis da vidim da li je moguća zamena menjača, i dobio sam "odgovor" sa šaltera da oni niti znaju niti smeju ikome da daju takvu informaciju
fenomenalno
Citat: pisac: Mnogo sam iskomplikovao, ali pošto teoretišem(o) to bi valjda trebalo da je u redu. Međutim, vidim da nema zainteresovanih za suvo teoretisanje, pa da pitam nešto konkretno one koji se razumeju u menjače:
Ovih MTX75 menjača ima gomila sa raznih automobila u razni prenosnim odnosima.
1) Da li su delovi međusobno zamenljivi? Recimo skinem zupčanike sa dizela i stavim na benzinac (isti menjač mtx75)?
2) Postoji li mogućnost da se samo neki zupčanici zamene (recimo samo peta brzina)?
1) Da
2) Da
[ Milojkovic @ 16.06.2011. 10:59 ] @
Danas sam probao Fokusa 115 ps sa menjacem koji ima 6 brzina, u 6 stepenu motor je totalno rasterecen.
[ pisac @ 16.06.2011. 15:18 ] @
Ovaj novi Fokus3, 1.6 tdci?
[ Milojkovic @ 16.06.2011. 18:11 ] @
U pitanju je stariji model 1.8 TDCI bio je automatik pa je izbacen automatski menjac i stavljen je sestobrzinac.
U sestoj brzini na nekih 3000 obrtaja ide po satu 180.
[ pisac @ 16.06.2011. 20:52 ] @
Fokus1.5 (2001-2004)? Onda je to isti motor "lynx" (DLD-418) kao moj.
Ako ide po satu 180 (a gume su mu 205/55/16 ili 195/65/15) onda je to otprilike upravo ono što sam napisao: Citat: pisac: Pošto je obim točka 1.9845m, to znači da bih:
- Sa šestobrzincem pri 3000 o/min išao 1/(0.71*2.85)*60min*1.9845m/1000m*3000o/min= 176.5 km/h. (Broj obrtaja se množi sa 0.058843587842846553)
Znaš li možda koji je model menjača upasovan (ili sa kog motora)?
[ Milojkovic @ 16.06.2011. 21:59 ] @
Nisam obratio paznju covek je dosao u servis zbog problema sa sofer sajbnom, ali mislim da imam negde njegov broj telefona pa ako ga nadjem poslacu ti ga da ga pitas za te detalje.
[ Zarko Silic @ 16.06.2011. 23:50 ] @
Citat: Milojkovic: Nisam obratio paznju covek je dosao u servis zbog problema sa sofer sajbnom,
Verovatno je rec o seriji sa ugradjenom polarizacionom soferkom na kojoj su pogresili ravan polarizacije (o tome se pisalo na stranim forumima) pa umesto da je postave horizontalno, oni su je postavili vertikalno sto za posledicu ima neugodnu voznju pri suncanom danu, uzrokujuci glavobolju kod pojedinih vozaca.
Najcesce su na ove simptome ukazivale zene vozaci.
edit: slova.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 17.06.2011. u 02:00 GMT+1]
[ Milojkovic @ 17.06.2011. 00:49 ] @
Nisam bas do detalja upucen ali mi je vlasnik rekao da ovde nije mogao da ostvari garanciju i da mu niko nije verovao da sa soferkom na njegovom autu nesto nije u redu.Auto je kupljen ovde od prvog vlasnika koji je bio invalid i imao je automatski menjac koji je po recima prvog vlasnika odvratno zezao posle prvog redovnog servisa koji je uradjen u Bosni sa delovima koji su ovde kupljeni posto je mislio da to nece uticati na garanciju . Po izlasku sa servisa odmah mu je curilo ulje i kaze da su mu tamo bezuspesno to pokusavali da rese .Mislio je iz prva da je to motorno ulje i nije obracao paznju ali se iz dana u dan to kapljanje sve vise i vise povecavalo.Menjac je sve losije radio a onda se potpuno batalio.Coveku se auto smucio zbog meseci provedenih na vanrednim servisima i nemogucnosti popravke pa je auto ovom liku prodao kao neispravan.Ovaj je ubacio polovan menjac sestostepeni umesto automatika i resio je problem.Kod mene je doneo taj automatik cisto da vidimo sta je stradalo .Nasao sam vrlo brzo u cemu je greska kod tog njegovog automatika. Verovao ili ne neki serviser je sa silikonom izmazao ceo karter menjaca verovatno kad je menjao ulje ili filter u menjacu, mada mi nije jasno zasto to nije upisano u servisnu knjigu.Interesantno je to da se taj silikon uopste nije video sve dok nisam odvrnuo karter automatskog menjaca.Na prvom servisu se radi samo kontrola nivoa ulja u menjacu a ne zamena.Ostecen je i jedan navoj u deklu i tu je ulje zapravo i curilo.Taj saf je proklizao i nije drzao karter pa je tu ulje kapljalo.To je sanirano sa tom losom zaptivnom masom Ta zaptivna masa koje je bilo previse podvukla se u karter menjaca i blokirala je protok ulja u napojnom vodu vendler pumpe .Filter je bio pun tog silikona koji je izgleda neki obicni staklarski koji nije otporan na Dextron ulje.Auto je zaista ekstra ocuvan a i kilometraza mu je 39.000 km.Cim je ubacio menjac i provozao auto covek je primetio nesto cudno.
Primetio je da nesto nije u redu sa soferkom, auto je bio jos u garanciji pa je zahtevao drugu soferku .To mu ovde kod nas nisu hteli priznati a ni prvom vlasniku to izgleda nije smetalo.
Kontaktirao je centralu Forda i izneo im je detaljnu primedbu.Trazili su mu broj sasije vozila i servisnu knjigu da kopira i posle nekih mesec dana poslali su mu drugu sofer sajbnu koju su mu ovde morali ugraditi besplatno a staru su skinuli jer onako u servisu nezvanicno kazu cela serija je bila sa nekim nedostakom zbog folije koja je u strukturi soferke bila namenjena za neki drugi tip ali se o tome ovde nije javno nista pricalo.Soferka je zamenjena i taj problem je nestao.Eh ali je problem sto je taj posao zamene odradjen izgleda traljavo jer covek kaze da se sad cuje neki misteriozni sum na vecim brzinama kog pre toga nije bilo.Danas sam pokusao da odgonetnem odakle taj sum dolazi ali nisam uspeo da ga lociram.Auto je na 180 po pitanju motora totalno besuman motor radi na tri hiljade obrtaja onako bas tiho a ima jos rezerve snage , ali zaista se cuje neki iritirajuci sum vetra onako tek da se nasluti.Meni licno dok sam ga testirao taj sum nije smetao ali verovatno na duzim relacijama to moze zestoko da iritira.
Zakazao sam mu da dodje za vikend kad ne budem imao toliko posla pa cemo to da pogledamo detaljnije.
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 17.06.2011. u 02:02 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 17.06.2011. u 02:05 GMT+1]
[ Nocni @ 17.06.2011. 01:20 ] @
^ Ma da, ovdje nece ni disk plocice koje cvile da zamjene besplatno dok je auto u garanciji... cudo je svabo... oni hoce da ispostuju musteriju do daske...
Ovo oko sofersajbne mi je skroz nepoznato ali znam da su ljudi imali problema na blindiranim audijima na kojima su one debele sofersajbne sa dioptriom koja sve "vraca" na normalnu udaljenost, da su porucivali nove a da su ove sporne bile iz neke fabrike u Engleskoj... ali to je ipak nesto drugo i to su male serije...
Takav auto koji ima probleme sa soferkom jedino je i mogao da bude prodat ovdje na Balkanu ili na nekim istocnim trzistima... za takav propust je njima odlicno da daju novu soferku a da ih niko ne tuzi... na zapadu bi im advokat izvukao petostruku vrijednost vozila za takav propust ako bi dokazao da su znali za to a ipak su prodali auto...
[ pisac @ 17.06.2011. 08:02 ] @
Ja sam imao dioptričnu šoferku, i pravila mi je glavobolje posle par sati vožnje. Naravno da nisu hteli da mi priznaju garanciju, i taman sam se naoštrio za suđenje i veštačenje (pripremio papirologiju sa normama i testovima), kada je iznenada iskrsao način da mi šoferka bude zamenjena iz nekog sasvim drugog (i mnogo banalnijeg) razloga . Sad, priči tu nije kraj, jer je tupson iz servisa (mrzelo ga da čita broj šasije) naručio i ugradio pogrešnu šoferku pa sam morao ponovo da reklamiram i ponovo da menjam...
Nego, ako mu šoferka pravi zvukove, treba ravnomerno popuniti nekim silikonom sve šupljine ispod ivica spoljne strane šoferke (pošto tu nastaje zvuk). Ukoliko to nije moguće, onda je jedino rešenje skidanje i ponovna montaža ali ovaj put sa pedantnim i ravnomernim nanošenjem lepka.
A što se tiče fokusa, ako pominješ garanciju i malu kilometražu, onda to nije ovaj MK1.5 već MK2/2.5? Ako je skidao automatski, onda je morao menjati i softver i još mnogo toga?
[ Deep|Blue @ 17.06.2011. 08:27 ] @
Citat: Milojkovic: Nisam obratio paznju covek je dosao u servis zbog problema sa sofer sajbnom, ali mislim da imam negde njegov broj telefona pa ako ga nadjem poslacu ti ga da ga pitas za te detalje.
Hmm, a da ovim ne kršiš malo zakon o zaštiti informacija?
ccc
Ima li neko broj od poverenika za zaštitu informacija?
[ Milojkovic @ 17.06.2011. 11:21 ] @
Citat: pisac: Ja sam imao dioptričnu šoferku, i pravila mi je glavobolje posle par sati vožnje. Naravno da nisu hteli da mi priznaju garanciju, i taman sam se naoštrio za suđenje i veštačenje (pripremio papirologiju sa normama i testovima), kada je iznenada iskrsao način da mi šoferka bude zamenjena iz nekog sasvim drugog (i mnogo banalnijeg) razloga :D. Sad, priči tu nije kraj, jer je tupson iz servisa (mrzelo ga da čita broj šasije) naručio i ugradio pogrešnu šoferku pa sam morao ponovo da reklamiram i ponovo da menjam...
Nego, ako mu šoferka pravi zvukove, treba ravnomerno popuniti nekim silikonom sve šupljine ispod ivica spoljne strane šoferke (pošto tu nastaje zvuk). Ukoliko to nije moguće, onda je jedino rešenje skidanje i ponovna montaža ali ovaj put sa pedantnim i ravnomernim nanošenjem lepka.
A što se tiče fokusa, ako pominješ garanciju i malu kilometražu, onda to nije ovaj MK1.5 već MK2/2.5? Ako je skidao automatski, onda je morao menjati i softver i još mnogo toga?
Mk 1.5 je u pitanju a automobil je kupljen sa fabrickom preradom za ivalida zato je i imao automatski menjac a kilometraza je iz tih razloga i bila mala.Inace automobil naravno vise odavno nije u redovnoj garanciji ali za sofer sajbnu imaju obavezu garancije jer je ona zamenjena kod njih po preporuci centrale Forda koja je priznala reklamaciju.U vezi zvukova provericu sta je problem , mozda je zaista u pitanju zaptivna masa.
Citat: Deep|Blue: Hmm, a da ovim ne kršiš malo zakon o zaštiti informacija?
ccc
Ima li neko broj od poverenika za zaštitu informacija?
Imam ja ali ti ga necu dati:) Inace musteriju sam konsultovao i pitao je da li smem dati njen broj telefona ako je rad da pomogne Piscu u vezi problematike menjaca.Tako da ti komentar nije na mestu.
[ Zarko Silic @ 17.06.2011. 11:47 ] @
Obrati samo paznju na te zvukove.
Zbog zakrivljenosti polarizacione ravni vertobranskog stakla dolazi do povecanja temperature u kabinskom delu prostora gde obicno strada plastika oko same pepeljare pa su neatrikulesani zvukovi negde iz tog smera.
[ Milojkovic @ 17.06.2011. 12:06 ] @
Tu si potpuno u pravu, zaista je cela plasticna unutrasnjost u delu ispod soferke nekako dobila cudnu "krutost" i nije onakva kava je na velikoj vecini Focusa te generacije koje sam imao prilike da srecem.U celom gornjem delu je ravnomerno tvrdja dok je u delu gde nije eksponirana daleko eleasticnija.Bas bih voleo da mogu uporediti kolika je razlika u temperaturi unutrasnjosti vozila sa i bez te problematicne soferke.
[ Milojkovic @ 17.06.2011. 12:07 ] @
Treba nam neko ko jos uvek ima tu soferku na svom Focusu pa da sve to istrazimo.
[ Deep|Blue @ 17.06.2011. 12:36 ] @
Šteta što taj penzos nije sačuvao tu šoferku,
u biti pogrešna polarizacija se časkom dokaže, optička zakrivljenost takođe nije toliki problem,
ali nema teoretske šanse da fabrika prizna starenje instrument table usred optičkih grešaka, nažalost.
Čudo jedno šta sve ne mogu da provuku kao starenje materijala usred redovne eksploatacije ...
Inače slična fora se dešavala i sa Ladama Samarama godišta '92-'93 ... Ti primerci su bili uočljivi što ime je već posle 3-4 godine intrument tabla ličila na hrastovu koru. Sva ispucala u sitne parčiće. Srećom smo lajku uzeli '91 godine .
Naravno problem je bio do optike, a ne do polarizacije, nisu rusi bili toliko napredni
[ Milojkovic @ 17.06.2011. 12:44 ] @
Znaci i ti si imao taj problem?
[ Deep|Blue @ 17.06.2011. 13:02 ] @
Srećom ne,
mislim da je instrument tabla na toj Lajci glatka i dan danas (neki poznanici je vozikaju)
Ali sam negde '95-96 počeo da primećujem te Lajke sa ispucanim instrument tablama i nije mi bilo jasno dok mi jedan serviser nije objasnio problem sa soferkama ...
A u to vreme i nije bilo nekog stalnog zastupnika za Lajke, tako da ništa nije moglo da se izboksuje od fabrike.
Inače te table su odvratno izgledale pošto su se pukotine kretale od 1-4 mm u dubinu i širinu pritom formirajući "pločice" veličine čak i do 1x1 cm...
Delovalo je kao umanjeni prikaz neke zemlje posle 5-6 meseci suše
[ Nocni @ 17.06.2011. 13:06 ] @
Znas sta je meni krivo, uvijek se ti problematicni prizvodi guraju ovamo na balkan ili na neka istocna trzista gdje nije razvijena i organizovana drzavna sluzba zastite potrosaca... sve se plati kao na zapadu a dobije se trecerazredni proizvod... Nije to samo kod forda tako vec za dosta tehnike je tako... ja kad sam kupovao televizor pitam jednog prijatelja koji je takodje elektronicar a bavio se dugo godina popravkama, koji da uzmem. On mi kaze: "uzmi sony lcd ali da nemas srpski i ove istocne jezike kad udjes u meni" ...
Ajde za ladu nekako covjek da shvati (mada ni lada sa takvom greskom vjerovatno nije prodavana po zapadnoj Evropi) ali ipak ford je placen dosta da bi se tako nesto desavalo...
E da ima dobar advokat pa da to pogura sa kvalitetnom tuzbom, u normalnoj drzavi uzeo bi ogromnu cifru za odstetu i za sve one rizike kojima je potrosac izlozen zbog koriscenja jednog takvog proizvoda... To u fabrici znaju izgleda bolje nego mi...
[ Milojkovic @ 17.06.2011. 13:15 ] @
Klasika , "istocno trziste " guta sve.Kod nas zavrsi sve problematicno ili sa greskom, a neretko i sami proizvodjaci za nas svesno prave nizi nivo kvaliteta.Podjite samo od obicne Milka cokolade koja se ovde moze kupiti i one koju kupis u Nemackoj, deterdzent, ili Nivea kreme koja sa ovom koja se prodaje kod nas po prodavnicama nema apsolutno nista zajednicko osim iste ambalaze.Nisam mogao da verujem koliko je razlicita, cak joj ni miris nije isti.
[ Deep|Blue @ 17.06.2011. 13:25 ] @
aaa, pa to je sasvim normalno.
na kraju krajeva, ko nam kriv.
Zakon o zaštiti potrošača smo uveli tek prošle godine.
Inače, pre par meseci neka slovenačka agencija je testirala prehrambene proizvode za "zapadno" i "istočno" tržište,
"Proizvodi koji su ušli u istraživanje su Coca Cola, čokolada Milka, papar i crvena paprika tvrtke Kotanyi, instant kava Nescafe Gold, kava u zrnu Jacobs Kronung i espresso kava Tshibo."
Na kraju je ispalo da jedino Milka ima identične proizvode (mada mi je i ovo sumnjivo), dok je kod Kotanyi začina razlika drastična.
Jedino se valjda Coca Colja bunila, govoreći da su im proizvodi svugde isti jedino "... u nekim zemljama koristimo različite tipove zaslađivača, ali to nema nikakva utjecaja na kvalitetu proizvoda"
Eh,
dakle ko nam je kriv,
niti nas je država štitila,
a proizvođači samo koriste mogućnosti koje im naša država omogućava tako što omogućava upotrebu nekih sastojaka koji nisu dozvoljeni u EU.
Što se tiče tehnike, Samsung je bio poznat što imao neke serije koje su crkavale u extremnom broju ...
[ Milojkovic @ 17.06.2011. 13:34 ] @
Nekako mi za te "istocne " proizvodjace nije cudno da brljaju oko robe koja je jefina ili spada u kategoriju potrosnih dobara.
Cudi me da je jedan ozbiljan proizvodjac kao sto je Ford to sebi dozvolio.Ipak je u pitanju skup proizvod i ozbiljan renome jednog brenda da bi se igrali sa takvim stvarima koje uopste nisu bezazlene.
[ Nocni @ 17.06.2011. 13:52 ] @
Na linku koji je postavio Deep|Blue kaze se:
Citat: Udruga je, kako u srijedu pišu europski mediji, testirala proizvode kupljene u velikim trgovinama u osam zemalja članica EU-a: Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj i Bugarskoj
znaci ipak su to sve zemlje EU... ko zna sta bi nasli da su provjerili bivse republike stare yuge... smio bi da se potpisem da bi nasli svasta...
[ Deep|Blue @ 17.06.2011. 13:59 ] @
@Nocni
hmm,
vidiš to sam predvideo ...
nadam se da mi nismo daleko od Bugara i Rumuna
@Milojkovic
Iskreno ne znam dal' bih Ford nazvao toliko obzirnim i kvalitetnim
Oni mi malo više deluju kao srednja marka za široke narodne mase
[ Milojkovic @ 17.06.2011. 14:29 ] @
Ipak su ozbiljan proizvodjac cim su coveku izasli u susret u vezi sofer sajbne.Doduse morao je da se angazuje kod Nemaca ali ipak su bili korektni sobzirom da je automobil bio izvan garantnog roka.
[ Deep|Blue @ 17.06.2011. 14:33 ] @
Da, ali pogrešnu polarizaciju je lako dokazati, a i greške u optici ...
e sad preterano raubovanje određenih pozicija usred grešaka u proizvodnji i nije tako lako ...
[ pisac @ 17.06.2011. 15:14 ] @
Ma nema to veze samo sa Fordom. Proizvođači za šoferke na svim vozilima su isti: Saint-Gobain, Pilkington,... a grešku (sa polarizacijom) je verovatno napravio proizvođač - serijski.
Problem je samo što je moguće da sve te granične proizvode (ne mislim na ove sa slučajnom kardinalnom greškom) malo više trpaju na ovo tržište nego na neko bogatije i uređenije.
Obilazio sam ja salone i salone, i gledao šoferke na mnogim markama. Jedino kod Suzukija nisam našao nijedno izloženo vozilo koje ima šoferku sa dioptrijom (sva vozila su bila perfektna po tom pitanju), a u svakom drugom salonu sam našao bar jedno vozilo sa vrlo sumjivom šoferkom koja po mojoj proceni ima velike šanse da padne na homologacionom testu deformacije zraka svetlosti (i obično još nekoliko vozila "nit smrdi nit miriše"). Čak i kod mercedesa S klase.
[ Milojkovic @ 17.06.2011. 15:38 ] @
Zar je moguce da je na novoj S klasi ubcena takva soferka, mislim da je to apsolutno nemoguce jer je to premijum klasa .
[ pisac @ 17.06.2011. 16:39 ] @
Tako je bilo kada sam ja gledao pre nekoliko godina. Jedino Suzuki je sačuvao obraz. Taj "S" nesrećnik je imao dioptriju koja se opasno približila ovoj mojoj što mi je pravila glavobolje, a ostali mercedesi u salonu (bila je još poneka S klasa) su bili kako koji, neki perfektni a neki "nit smrdi nit miriše".
[ Milojkovic @ 17.06.2011. 21:46 ] @
kako si primetio da imaju te nedostatke, da li imas neku opremu?
[ pisac @ 17.06.2011. 22:57 ] @
Aha: oko. Sedneš u "kokpit" i mrdaš glavu gore dole dok gledaš u jednu tačku relativno blizu ispred vozila (pošto je deformacija skoro uvek u donjoj polovini šoferke). Imam i napravljene neke snimke sa kamerom.
Evo uploadovao sam jedan delić snimka. To je izazivalo glavobolju posle 3-4 sata vožnje. Od kada sam zamenio šoferku, mogu da vozim i 16h bez ikakvih problema.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 18.06.2011. u 00:33 GMT+1]
[ Milojkovic @ 18.06.2011. 01:12 ] @
Hm sta ce pomisliti oni u salonu kad te vide da se tako naizgled "cudno" ponasas u automobilu u kom sedis.Nisam uspeo na onom tvom snimku da opazim tu nepravilnost verovatno je slaba rezolucija kamere ili je moja moc zapazanja slaba.E sad i ja nesto razmisljam o glavobolji jer i ja imam slicne simptome kad vozim duze ali sam to pripisivao ukljucenoj klimi, umoru i problemima sa sinuzitisom.Koliko bi kostala provera da mi pregledas soferke na mojim automobilima? naravno ako si voljan da to ucinis.
[ pisac @ 18.06.2011. 07:52 ] @
Pa vidiš na snimku da zebra na pešačkom prelazu leluja k'o da je ispod vode, dok ja mrdam pogled (kameru) od donje zone šoferke do gornje zone. E tako isto leluja i dok je pogled fiksiran a vozilo se kreće prema zebri (ili bilo čemu drugome). Deformaciju možeš još lakše da primetiš gledajući sa spoljne strane šoferke odsjaj neba, zgrade, plafona u salonu, ali ta metoda nije pouzdana jer ukoliko je unutrašnja strana šoferke identično deformisana kao spoljna, onda nećeš imati izraženu dioptriju (tj. krivljenje slike) na većoj površini već eventualno samo po ivičnim zonama te deformacije. Prema tome, najlakše je u stvari uraditi sledeće: Sa 2-3 metra ispred vozila pogledaš prvo odsjaj zgrade/neba/plafona sa spoljne strane šoferke, pa ako imaš izraženo "jaje" u odsjaju (obično na donjoj polovini) onda uđeš u auto i probaš da gledaš neki objekat kroz to "jaje" dok mrdaš glavu gore-dole da vidiš da li stvarno krivi sliku.
Moja stara šoferka je imala jako izraženo to "jaje" u odsjaju, i iznutra je definitivno krivila sliku što se čak vrlo lako primećivalo (i jako smetalo) tokom offroad vožnje pošto se tada vozi sporije i više pažnje obraća na put u blizini vozila. Ova nova ima slabo izraženo jaje, a baš nikakvo deformsianje se ne primećuje tokom offroad vožnje.
Inače, glavobolja može da bude i zbog položaja vrata (mislim na onaj vrat na kome je glava, a ne na vrata od vozila ), pa probaj da tokom vožnje držih glavu uspravnije nego obično (tj. pomeri nagib naslona malčice napred a glavu malčice nazad, i menjaj s vremena na vreme položaj) da vidiš da li će to pomoći.
[ Nocni @ 18.06.2011. 22:53 ] @
Vozis off road sa fokusom i onda se cudis sto ti je crkla letva volana. Ako tako nastavis kad budes prelazio prugu mislices da puca neko na tebe.
[ pisac @ 18.06.2011. 23:49 ] @
Letva se "izluftirala" jer sam naleteo na rupčagu u sred "onroad" grada Beograda. Vožnja po Beogradu je mnogo štetnija za auto nego lagani offroad po selima. Inače, neću valjda da kupujem poseban auto samo za 2-3 offroada godišnje?
[ Milojkovic @ 19.06.2011. 01:22 ] @
Ima neka fora za tu letvu volana pricala mi musterija koja je prepravljala svog fokusa sa onim manuelnim menjacem od 6 brzina .Greska je bas za te letve i cini mi se da je pominjao neku biksnu koja se usled udarca cesto pomeri iz svog lezista i da je u sustini samo potrebno ponovo pozicionirati i da luft istog trena nestane, naravno ako se pre toga nije dugo vozilo sa pomerenom biksnom.
[ Deep|Blue @ 20.06.2011. 08:58 ] @
Citat: pisac: ... Sa 2-3 metra ispred vozila pogledaš prvo odsjaj zgrade/neba/plafona sa spoljne strane šoferke, pa ako imaš izraženo "jaje" u odsjaju (obično na donjoj polovini) onda uđeš u auto i probaš da gledaš neki objekat kroz to "jaje" dok mrdaš glavu gore-dole da vidiš da li stvarno krivi sliku.
Ovo mi bas nije jasno, kako primecujes to "jaje"? Soferka je zaobljena sama po sebi.
Da li su konture tog "jajeta" fizički uočljive ili je ipak samo reč o refleksiji?
Koliko se sećam, dioptrija bi trebalo da bude relativno lako merljiva preko optičarskih prizmi ... naravno pošto su dimenzije šoferki poveće, tako bi i merenje potrajalo.
[ vladd @ 20.06.2011. 09:15 ] @
Postoje ljudi sa osetljivim vidom, kao i sa osetljivim sluhom ili drugim culima. Imam koleginicu na poslu kojoj je muka kada su naocare za sunce sa losom optikom, sa kineskim naocarima joj se gotovo povraca.
Za licni osecaj nije potrebna oprema, a i da se poseduje, samo bi otkrila nepravilnosti u optickom materijalu, konkretno staklu. I eventualni uzrok deformacija, sto korisniku ili nekome sa osetljivim vidom nije od znacaja, njemu je prosto neprijatno, muka.
Poz
[ Deep|Blue @ 20.06.2011. 09:32 ] @
I moja žena je veoma osetljiva na optičke distorzije, ali ništa ne primećuje kod nas
Problem je što "ovlašćeni servisi" ne priznaju subjektivne fizičke doživljaje, već je to potrebno potvrditi merenjem.
[ pisac @ 20.06.2011. 17:24 ] @
[ Deep|Blue @ 21.06.2011. 09:54 ] @
Ovo već ne izgleda loše
Kakav ti je komentar iz servisa na fotku?
[ pisac @ 21.06.2011. 13:18 ] @
Nadležni je rekao da je staklo ispravno jer je prošlo homologaciju, kao i da ja gledam sa pogrešne strane. A nije se ni potrudio da pogleda video, niti da lično pogleda iznutra. Čak je u jednom trenutku pokušavao da se vadi i na to da staklo ima garanciju samo 1000 km (a ja do tad prešao nekoliko hiljada), ali sam ga ja podsetio da sam deformaciju stakla prijavio već par dana posle preuzimanja automobila, pa je taj argument kasnije izbacio iz svog repertoara.
[ Zarko Silic @ 21.06.2011. 13:52 ] @
A da li su te bar uputili na neku od nadleznih institucija gde se ovkav i ovome slicni problemi resavaju?
[ pisac @ 21.06.2011. 14:26 ] @
Ma nisu me uputili nigde, sam sam se uputio i našao veštaka koji mi je objasnio neke stvari. Posle sam našao svu papirologiju i način testiranja stakla, i taman se spremio za akciju, kada je iskrsao banalni razlog koji priznaju kao razlog za zamenu, i staklo je zamenjeno (i to 2 puta zahvaljujući vrhunskoj internoj organizaciji).
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|