[ pedjam @ 11.06.2011. 08:20 ] @
Ljubazno molim za misljenje:

Vec duze vreme se cuje diferencijal u voznji. Menjac je bez problem vrlo lako ulazio u svaku brzinu.
Pre nekih 5000 km sam sipao aditiv za menjac pa se zvuk diferencijala umanjio.

Pre par dana dogodilo se sledece:
1. U voznji se poce cuti zvuk, kao kada je propao homokineticki zglob
2. Menjac je vrlo tesko ulazio u petu brzinu i jos teze se iz nje izbacivao - bilo je neophodno upotrebiti znacajnu silu
3. U pojedinim trenucima cuo se neartikulisani zvuk tokom voznje u drugoj i trecoj brzini, kao kad metal cese od metal ili kao da melje

Juce pre podne, je pocelo zvizdanje u prve cetiri brzine a problem sa petom brzinom je i dalje postojao.

Odjednom, juce popodne zvizdanje prestaje, peta brzina bez problema pocela da funkcionise, a od simptoma ostao je samo zvuk kao kada je propao homokineticki zglob.

Sta uraditi:
1. Da li samo zameniti ulje menjaca kako bi se uklonili opiljci za koje pretpostavljam da su nastali od lezaja diferencijala i poceli da glave zupcanike? Koje ulje uzeti i ukojoj kolicini?
2. Da li zameniti ceo menjac drugim polovnim?
3. Nesto drugo

Svestan sam da je zamena ulja jednostavnija/jeftinija, i samim tim za pocetak logicnija, ali voleo bih da cujem misljenje nekoga ko bolje poznaje ovu tematiku.

Hvala unapred

[ vladd @ 11.06.2011. 10:06 ] @
Zamena ulja nece resiti mehanicke probleme.
Nije problem piljevina medju zupcanicima, vec je problem...(ne samo) sirotinja raja, vec nastajanje piljevine, odnosno ljustenje lezajeva ili kucista menjaca.

Raubovanost, do odredjenog nivoa, je moguce sanirati, ali prevelika ostecenja uzrokuju zamenu menjaca.

Zamena ulja nece resiti gubitke osa zupcanika i osovina snopova.

Poz
[ Milojkovic @ 11.06.2011. 11:45 ] @
Problem je trebalo resiti cim se pojavio prvi simptom .Najcesce je u pitanju lezaj na snopu i to se resava relativno brzo i lako a sad posle ovolikog broja km sa rpoblemom verovatno c etrebati jos nesto da se zameni.Bilo kako bilo najbolja je solucija otvoriti taj menjac i videti na cemu si.Mojs avet je uvek da uradis svoj menjac jer je to bolja solucija od kupovine macka u dzaku u vidu neispitanog polovnog.Po mom iskustvu ovi sto te delove prodaju za svaki deo "garantuju da je bio ispravan" a kad im izlozis problem neispravnosti istog onda bude klasican odgovor" pa auto je dosao na tockovima i ja sam ga rasklopio" po meni je sve bilo uredu.Dakle otvori prvo taj svoj menjac pa onda odluci.
[ pedjam @ 12.06.2011. 08:06 ] @
Hvala najlepse na odgovorima.

Da li mozete molim vas da mi preporucite dobrog majstora za menjac na podrucju Beograda, uzimajuci u obzir da su retki oni koji bi umeli/hteli da se bave otvaranjem i popravkom menjaca?