[ zdravko vas 5051 @ 11.06.2011. 23:03 ] @
Pozdrav za sve one koji su prosli ovu proceduru i one koji su zapoceli ili tek razmisljaju kako ce i dali zele da uvedu ISO standard .
Auto servis gde sam zaposlen je u postupku dobijanja , trebalo bi da 20 Juna 2011 . prodjemo finalni deo odnosno kontrolu od ovlascene firme koja vrsi proveru svega onog sto zahteva ISO standard ... nadam se da cemo Sertifikat dobiti jer smo sve prilagodili trazenom od strane agencije koja odobrava sertifikat, odnosno na osnovu njihove provere ... Medjutim nije bas sve moguce u nasoj zemlji ... svi znamo kako je svaki dan sve teze vlasnicima vozila .. a koliko sam ja upoznat to jeste prava stvar ali dali je i pravi trenutak za tako nesto .

Moje nekakvo pitanje bi bilo, dali se uvodjenjem ISO standarda dobilo ili izgubilo u delu posla ... ima li ga vise ili je to mozda kocnica koja samo odmaze ....
Pozdrav ... Zdravko ... Novi Sad .
[ pajapop @ 05.01.2013. 22:58 ] @

Ovoliko pregleda...a do sada ni jedan odgovor...To je ono sto ljudi misle o vama. Vi (ovlasceni serviseri) ste se pokazali samo kao nuzno zlo i trajete samo onoliko koliko i "garantni rok". I to je ono sto ljudi misle o vasoj strucnosti, bezobrazno visokim cenama delova (ako su original i nekako), a narocito bezobrazno visokom cenom rada. Da li iko normalan dolazi kod vas kad mu istekne garancija? Skoro svako od nas bi imao neko ruzno iskustvo sa vama...da ste naplatili nesto a sto niste ni uradili, ... Pa meni ste bre skinuli volan i zamenili sa nekim starim eeejjj...a ja dosao na prvi servis u garanciji. Primetio sam tek kad sam dosao kuci. I sta sad...Drugi put...namerno olabavim filter ulja...proverim...isto olabavljen...Srecom, Japanac je Japanac, ni posle 32000 km se ne kvari,... ne trebate mi!!! KOd vas ne bih ni pedale na bicikli zamenio - ne znate! Uffff, ko ovo namesti ovde...ne mogu da se nerviram...
[ Nocni @ 06.01.2013. 00:29 ] @
Sa pravom si ogorcen na ovlascene servise... i meni na prvom servisu nisu promijenili filter ulja zbog cega sam se posvadjao sa njima i ni dan danas nismo u dobrim odnosima...
ALI, u ovoj temi si izabrao pogresnog covjeka... Zdravko je nas kolega koji je jedan od strucnijih uopste od svih skoda servisa koliko ih ima i glavni je majstor u ovlascenom servisu u Novom Sadu...
Veliki broj ljudi sa ovog foruma je bio u pelenama kad je Zdravko popravljao kompleksne kvarove na vag vozilima... tako da je on konkretno jedan od rijetkih dobrih majstora u ovlascenim servisima i sve ono sto si napisao u vezi strucnosti i pedantnosti na njega se ne odnosi nikako...
Ova tema samo pokazuje koliko nam je stalo do ISO standarda... on je ovo postavio prije 2 godine...
[ Zarko Silic @ 06.01.2013. 00:36 ] @
Temu je iz mrtvih podigao jedan spam koji sam ja obrisao, ali se tema ipak zadrzala na prvoj strani AZa.
[ vladd @ 06.01.2013. 11:43 ] @
ISO standardi su poprilicna degradacija, i uglavnom su namenjeni da proizvedu monopole, i naravno zaradu dodeljivacima sertifikata.

Nekada je bilo kao diploma sa privatnih univerziteta, za "ozbiljniji" standard su malo i "propitivali"

Previse se oslanja na isprazne procedure i na veliko gubljenje vremna, ubija kreativnost i fleksibilnost. Za servise je prilicno parcijalno primenljvo.

Poz
[ X Files @ 06.01.2013. 19:48 ] @
S obzirom da mi je ovo delimično i profesionalna delatnost, reći ću u najkraćem da ISO standardi mogu biti used i misused. Na žalost, ovo drugo je u debeloj prednosti, barem kod nas, tako da se iskustva uvek svode na ovo Vladd-ovo. Srećom, poznajem i ljude koji znaju kako ISO standarde treba implementirati u praksi, tako da postanu jako oružje u rukama onoga ko ga ima. Ko ISO standarde uvodi radi mode, modu će i imati.
[ pajapop @ 06.01.2013. 21:20 ] @

Izvinjavam se pokretacu teme, nisam znao da je dobar strucnjak, a to sam ukapirao sad gledajuci i neke druge teme u kojima se pominje. Takodje se izvinjavam i svima drugima koji se osecaju pogodjenim. U principu ja bas i ne mislim tako, samo mi je tako nesto palo na dusi...i jednostavno morao sam malo da otvorim neki ventil. Ali tako nam je u celom drustvu. U zdravstvu, prosveti, sudstvu...svuda, zbog neodgovornih pojedinaca, na kraju i drugi dobri i posteni se vuku kroz blato.
A...na kraju ...svako se cese tamo gde ga svrbi...
[ vladd @ 06.01.2013. 21:25 ] @
Bio sam na kursu za implementaciju ISO, pa otprilike znam "namere". Na kraju nista nije odradjeno po standardu, ali sa kotizacijom(oko 5000 maraka, tada) i papirologijom, se poprilicno lako dobije sitan sertifikat. Za recimo samo proizvodnju.

Naravno, tada je davio fabrike(kasnije su udavljene detaljno) posto im je zabranjivao razvoj, i intencija je da se razvojno tehnoloski procesi otrgnu od privrede. Preskupo je imati lab sa ISO standardom, pa je razvoj prepusten "zapadu"...

Naravno, ko je zanemario tu glupost, prosperirao je, tipa dalekog istoka, na kraju, kada su se odvalili od para, mogli su da priuste i standarde i sertifikate..

Poz

P.S.
Za servis vozila ne garantuje poboljsanje kvaliteta usluge, ali garantuje drugaciju organizaciju, vise papirologije i slozenije sistematizacije, naravno, mnogo skuplje za stranku i neefikasno za servis.
Slicno danasnjim propisima za lekare opste prakse. Sto manje bavljenja pacijentom, sto jeftiniji lekovi, i sto manje specijalistickih pregleda..pa ko prezivi
[ joojant200 @ 06.01.2013. 22:11 ] @
Meni na poslu svake godine uvedu po jedan novi iso...
[ jnk @ 06.01.2013. 22:20 ] @
Nisu svi ovlaščeni servisi isti iako se slažem da je većina dno. Pozitivan primer su bmwov i mercedesov servis koji su miljama daleko od konkurencije po svemu ali zato fino i naplate svoje usluge za razliku od drugih koji samo fino naplate.

U suštini najbitnije je da ovlašćeni(autorizovan od strane proizvođača vozila) ispunjava standarde koje mu zada proizvođač a da li će time potkačiti i iso procedure to i nije toliko bitno za krajnjeg korisnika. Nešto kao ono kad šešelj kaže moji branioci moraju da ispunjavaju uslove koje im ja zatražim a vi možete samo da...
[ Lavlja_Jazbina @ 07.01.2013. 07:44 ] @
Da odvojis vreme i budes jedno 3-4 sata ispred parkinga bmw-a bilo bi ti malo jasnije o ekipi koja radi.
Ima,ima dobrih ali test vozac motora i vozila na parkingu stvara sliku neke prcije.O dolasku u radnju i pitanja
da li imaju lanac za skidanje filtera necu komentarisati.
Pricam o sevisu u Radnickoj.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.01.2013. 11:28 ] @
Koliko ja znam zahtev proizvodjaca je da ulozi jedno 100k,kupuje alat i na tome se zavrsava,a to sto ce
on ugraditi aftermarket i naplatiti kao original, nikoga ne zanima.U Nemackoj ako dimi auto,salje se na vanredni tehnicki.Ovde su delovi sa istampanim
ISO standardom a to sto je to samo stampa isto inspekciju ne zanima.Kontrola veleprodaja (uvoznika) bi bila prvi korak ka postavljanju u
funkciju necega vec propisanog,a koga se vecina ne pridrzava.Delovi mogu biti od kartona,ali ako pise,e to je ok.Isto i servisi koji imaju 2 dizalice
a zovu se ovlasceni taj posao ne bi obavljali jer nemaju uslova za to,a prosli su standard.
[ X Files @ 07.01.2013. 14:15 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:[...] Ovde su delovi sa istampanim ISO standardom [...]


1) Kada se kaže ISO, još ništa nije rečeno. ISO je najveća i najpriznatija međunarodna organizacija za standardizaciju. U konkretnom slučaju, verovatno se misli na ISO 9001 (engleski: "Quality management system, requirements"), odnodno međunarodni standard koji sadrži zahteve za sisteme menadžmenta kvalitetom u poslovnoj organizaciji, koje organizacija mora ispuniti da bi uskladila svoje poslovanje sa međunarodno priznatim normama.

2) ISO 9001 nije standard za proizvod, već za proces, tako da stavljanje etikete ISO 9001 na proizvod govori o totalno nepoznavanju suštine, ali i želje proizvođača da "pojača" utisak ma kupca :)
[ Java Beograd @ 07.01.2013. 14:32 ] @
Napokon da neko napiše nešto smisleno. ISO pa ISO, niko ne kaže koji ISO !? Čitam i tek nagađam, da li možda ovi misle na Standard o kontroli kvaliteta ?

I samo da potenciram. ISO 9001 nije standard o kvalitetu, već standard o kontroli kvaliteta. Potvrda da će iste stvari uvek biti urađene ne isti način.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.01.2013. 16:02 ] @
Java....pa i je li uradjena kontrola kvaliteta.kako ti sa svoje strucne strane procenjujes situaciju?
Jesu li iste stvari uradjene na isti nacin.

Xfiles..valjda posle nekog procesa i sledi finalni proizvod ili imas da dodas jos neku strucnu konstataciju?
[ X Files @ 07.01.2013. 16:56 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:Xfiles..valjda posle nekog procesa i sledi finalni proizvod ili imas da dodas jos neku strucnu konstataciju?

Kao što rekoh, ISO 9001 sam po sebi ne utvrđuje zahteve za proizvode. Ako proizvodiš rakiju, neka interna/nadzorna/sertifikaciona/resertifikaciona provera ISO 9001 se neće baviti ocenom kvaliteta rakije, već ispunjenošću ZAHTEVA koji su navedeni u pomenutom standardu ISO 9001. Ti zahtevi se uopšteno rečeno baziraju na tzv PDCA ("Plan, do, check, act") iterativnom postupku, odnosno metodologiji od četiri koraka ("Planirajte, uradite, proverite, delujte"), koja se koristi za upravljanje, kontrolu i stalno unapređivanje poslovnih procesa i (posredno) proizvoda.

Drugim rečima, ako imaš vrhunsku rakiju, ISO 9001 ti ne može izdati potvrdu o kvalitetu rakije, niti ti može na osnovu kvaliteta rakije dati sertifikat ISO 9001. S druge strane, neko ko ne pravi dobru rakiju, može imati validan sertifikat ISO 9001.


Verovatno ćeš se onda zapitati u čemu je onda smisao svega ovoga. Smisao itekako postoji, ali o tome jednom drugom prilikom, ne može se baš u par rečenica objasniti.... :)
[ vladd @ 07.01.2013. 18:20 ] @
Poenta je u strukturi firme i procedurama, a sam kvalitet usluge i proizvoda ne potpada u standard.

Struktura i procedure treba da osiguraju odrzivi novo kvaliteta i reproducibilnost kvaliteta, a kog kvaliteta(rakije ili usluge) to je stvar drugih odluka ili propisa.

Poz
[ edi maj @ 07.01.2013. 18:23 ] @
Pošto smo utvrdili da se radi o ISO9001 da dodam par stvari. ISO 9001 nije standard kontrole kvaliteta, mada je proizašao iz njih, već sistematično ispunjavanje zahtjeva koji se tiču proizvoda/usluge bilo da potiču od zakona, standarda ili kupca (propraćeno adekvatnim resursima, reagovanjem na reklamaciuje kupaca i stalno poboljšanje). Dakle, bitno je da firma koja želi imati certifikat, osim ispunjenja zahtjeva samog ISO standarda, ispunjava zahtjeve koji se odnose na proizvod/uslugu iz njenog proizvodnog/uslužnog programa, da je to jasno i cijenom propraćeno. Suština nije u tome da si kvalitetniji/najkvalitetniji, nego da prodaješ ono šta deklarišeš i da ne uzimaš poslove koje ne možeš uraditi. Firma koja kaže da proizvodi vijke po JUS xx može imati certifikat za sistem upravljanja kvalitetom za proizvodnju vijaka po JUS xx ako ti vijci ispunjavaju minimum zahtjeva tog standarda (da ne bude zabune, za proizvod se kaže da ispunjava JUS, a sistem upravljanja kvalitetom procesa kojima se obezbjeđuje taj proizvod ISO certifikat). Međutim, firma koja tvrdi da proizvodi vijke koji kvalitetom zadovoljavaju neki EN xx ali u suštini ne može da postigne taj kvalitet, ne bi smjela imati cerifikat, bez obzira što su njeni vijci kvalitetniji od prvih. Sažeto, ključne riječi kada se govori o ovome (tri osnovna stuba) su: ispunjenje zahtjeva, zadovoljstvo kupca, stalno poboljšanje.

I ono što je bito za pitanje autora teme. Ovaj standard nije uspostavljen da bi neko bio bolji ili gori kada uvede sistem. Ko ne umije raditi, standard mu neće pomoći. Certifikat je stvar imidža i povjerenja. Ideja je bila da se nezavisnom certifikacijom ukaže na "ozbiljne firme" koje ispunjavaju zahtjeve kupca, vode računa o njegovom zadovoljstvu i ne uzimaju poslove koje ne mogu realizovati, kak ne bi svaki kupac morao prije ulaska u poslovne aranžmane sa tom firmom dolaziti u audite da se uvjerava u njenu "ozbiljnost". Ali kao i sve drugo na ovim prostorima i to je izgubilo svoj smisao.

[Ovu poruku je menjao edi maj dana 07.01.2013. u 19:34 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao edi maj dana 07.01.2013. u 19:54 GMT+1]