|
[ pisac @ 12.06.2011. 11:34 ] @
| Kakva ultrazvučna kada (zapremina, snaga, grejač) je potrebna/dovoljna za ultrazvučno čišćenje dizni i drugih sitnijih auto delova? (Koristila bi se uzgred i za čišćenje elektronike, recimo pločice mobilnih telefona)
Koji je ukratko postupak u pogledu čišćenja dizni na TDCi? (Da li se pamti redosled dizni, koja tečnost se stavlja, koliko dugo se čisti i kojom snagom, kako se proverava uspešnost, i svi ostali detalji...) |
[ Nocni @ 12.06.2011. 12:23 ] @
Nastavljas sa biserima... otkud ti ideja da tako nesto uopste radis... ti si u zabludi... pritisak na diznama kod common raila je od 300 bari na leru do nekih 1.500 bari zavisno od rezima voznje... i zar mislis da tu moze ostati neka necistoca koju ces ti u ultrazvucnoj kadici da ocistis?
Malo si pobrkao loncice... dizne od benzinca i dizela itd...
[ vladd @ 12.06.2011. 13:08 ] @
Eee ako neko hoce da se uci auto mehanici, sa sitnim priborom, onda kupuje benzinca, sto manjeg to bolje.
Mogu se neke dizne od dizela rasturati, cistiti i na odredjen nacin reparirati, ako stanje dizne to dozvoljava, ali kod modernih dizela najefikasniji i najjeftiniji(iako je u pitanju pozamasna svota novca) metod je zamena dizne.
Uglavnom, za benzince su dovoljne ultrazvucne kadice od 100W, ne smetaju ni vece(snaznije), slabije sluze za sitnu elektroniku, sajdzije i kujundzije
Poz
[ Milojkovic @ 12.06.2011. 14:27 ] @
Opet biseri, vecina ultrazvucnih kada koje bi mogle da obave taj posao u kompletu sa ostalim delom neophodnne opreme za taj posao kostaju daleko vise nego taj auto na kome bi ste zeleli da obavite to ciscenje.A sto se tice opreme za proveru obaveljenog posla cenim da ne bi zalegla ni celokupna vasa imovina.
[ pisac @ 12.06.2011. 16:28 ] @
Citat: Nocni: Nastavljas sa biserima...
Naravno, niko se nije rodio naučen.
Citat: Nocni: zar mislis da tu moze ostati neka necistoca koju ces ti u ultrazvucnoj kadici da ocistis?
Znači, dizel dizne se ne čiste nego samo menjaju? Dobro, a ako mi TDCi troši oko 0.8L goriva više nego kada je kupljen, jel to može da se nekako ublaži nekim čišćenjem (recimo SONAX ili WYNNS aditivom za čišćenje dizel sistema, ili nekom drugom metodom) ili je "rešenje" samo zamena dizni?
Citat: vladd: Uglavnom, za benzince su dovoljne ultrazvucne kadice od 100W, ne smetaju ni vece(snaznije), slabije sluze za sitnu elektroniku, sajdzije i kujundzije:)
Znači li da one zubarske kadice nisu dovoljne, ili mogu i one da odrade posao?
Ako se već na TDCi ne čiste ultrazvučno, koja je procedura za [url=ultrazvucno pranje dizni[/url] na nekom benzincu, recimo punto 1.2 8v?
EDIT zarsilic
linkovi ka drugim forumima nisu dopusterni. Ako postoji potreba za nekom informacijom onda to treba uciniti u obliku citata, ili slicno.
EDIT pisac
Naravno, po staroj praksi, to pravilo se primenjuje samo onda kada moderatoru tako odgovara.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 13.06.2011. u 08:12 GMT+1]
[ vladd @ 12.06.2011. 18:19 ] @
Postoje dve procedure za ciscenje dizni.
Jedna je da se kupi sprava za ciscenje i proveru dizni, oko 1000-1200 evra(ili vise, zavisno od apetita), sto obezbedjuje odredjen konfor u radu.
Ili da se napravi prirucna skalamerija, odnosno par uredjaja, generator promenljivih impulsa za pobudu brizgaljki, cirkulaciona pumpa nekog pritiska, nekoliko bara, naravno i ultrazvucna kada, neko od sredstava za ciscenje dizni, koje je moguce nabaviti u amaterskoj varijanti, par posuda, creva i ventila i moze se odraditi ciscenje i provera oblika mlaza, uz neku menzuru moguce je meriti i kapacitet dizne.
Poz
P.S. Snagu ultrazvucne kade odredjuje "snaga" prljavstine i naslaga koje treba skinuti.
[ Nocni @ 12.06.2011. 18:32 ] @
Citat: pisac: Znači, dizel dizne se ne čiste nego samo menjaju? Dobro, a ako mi TDCi troši oko 0.8L goriva više nego kada je kupljen...
Nisam ja rekao da se moraju mijenjati... moze se raditi remont naravno, obicno im stradaju ventili koji se mijenjaju i to, zavisno od modela, kosta oko 100-150 € po injektoru + ciscenje cijelog sistema... ali sve ovo nema nikakve veze sa ultrazvucnom kadicom koju hoces da napravis u domacoj izvedbi...
postoji vise vrsta uredjaja za ispitivanje cr injektora... obicno su u pitanju veoma skupi uredjaji... probaj da naucis nesto o tome... nadji spin cr/4 uredjaj npr...
Cak i uredjaj za neko osnovno ispitivanje na samom vozilu sa menzurama kao nextech mora da bude veoma kvalitetno izradjen jer se radi o ogromnim pritiscima koji mogu da naprave stravican problem usled nekvalitetnog alata ili pucanja neke cijevi i sl...
Takav uredjaj nije pametno praviti jer bi inace skuplje kostao nego da se kupi gotov... nikakve improvizacije ne dolaze u obzir ako hoces da radis sa pritiskom od 1000 bari... probaj da nadjes Nextech CIT-2000 to je nesto za osnovno ispitivanje a opet je mnogo bolje tako nesto kupiti nego praviti...
P.S. pisac, to tebi ne treba jer pored uredjaja potrebno je i znanje a ti ga nemas... posebno odma zaboravi druge skupe uredjaje za rastavljanje, zamjenu i fino podesavanje samih djelova injektora koji rade sa mikronskom preciznoscu... kao sto rekoh, nije to za tebe... ako nesto za*ebes (a hoces jer si zadrt) mlaz od 1.000 bari moze da te ubije na mjestu pa bi ovaj forum onda izgubio na kvalitetu
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 12.06.2011. u 20:53 GMT+1]
[ jnk @ 12.06.2011. 23:41 ] @
Sipaj uvozni euro dizel(na molu kažu da je najbolji) umesto d2 i nećeš imati problema sa diznama.
[ Nocni @ 13.06.2011. 01:11 ] @
D2 se ne smije usuti u taj auto, samo euro dizel. Kod nas ni nema na pumpama dizela D2 jos od prosle godine. Nisam obracao paznju kad sam bio u Srbiji a mislio sam da je i tamo ukinut. Mozda ga jos nisu ukinuli jer je domaci proizvod ali vjerovatno hoce brzo.
[ Deep|Blue @ 13.06.2011. 08:56 ] @
Citat: Nocni:...
P.S. pisac, to tebi ne treba jer pored uredjaja potrebno je i znanje a ti ga nemas... posebno odma zaboravi druge skupe uredjaje za rastavljanje, zamjenu i fino podesavanje samih djelova injektora koji rade sa mikronskom preciznoscu... kao sto rekoh, nije to za tebe... ako nesto za*ebes (a hoces jer si zadrt) mlaz od 1.000 bari moze da te ubije na mjestu pa bi ovaj forum onda izgubio na kvalitetu
Svaka cast na komentaru
@pisac ...
na ovom, ali i na brojnim drugim forumima se dosta polemike vodi oko divljih, neopremljenih i lose opremljenih servisa ...
Problem je sto alat i oprema potrebna za rad modernog servisa nije nimalo jeftina, pa se brojni "divljaci" snalaze sa cekicem i pajserom ... sto se na kraju prelomi preko ledja njihovih klijenata i potencijalnih zrtava u udesima koji klijenti mogu da prouzrokuju vozeci neispravna vozila.
A ovde imamo i tebe, koji uporno pokusavas da otvoris svoj servis sa svim potrebnim alatom koji moze da se nabavi do 500 dinara
Shodno tome, ti mu dodjes kao zesci divljak i veliki rizik po sigurnost saobracaja.
Da li ti zivoti clanova porodice ili drugih ucesnika u saobracaju zbilja vrede tih sitnih usteda?
Posto ti tvoj ocigledno nije bitan?!
[Ovu poruku je menjao Deep|Blue dana 13.06.2011. u 10:10 GMT+1]
[ Java Beograd @ 13.06.2011. 09:30 ] @
Čišćenje dizni za Common Rail dizel motore nije posao koji se može uraditi u Sam-Svoj-majstor varijanti. Te dizne su zapravo prilično komplikovane elektronsko-električno-mehaničke naprave koje se na poseban način uparuju, sinhronizuju i podešavaju. Potraži na Googlu slike, videćeš o čemu pričam.
[ vladd @ 13.06.2011. 09:43 ] @
Ja licno ne smatram da je takva zelja (prilicno) maligna, do mere opste opasnosti.
I sam cesto dobijem zelju da se upustim u slicno, nesto slozenije ceprkanje po kolima, mislim koje je slozeno i zahtevno po pitanju opreme, znanje se nadje..tu i tamo .
Ponekad je previse naporno i komunicirati sa specijalizovanim majstorima, pa zakazivanje, pa filozofiranje, i na kraju usluga osrednjeg do nezadovoljavajuceg kvaliteta. Uvek nesto fali, uvek se nesto zabasuri, uvek se ustedi na nekom glupom dihtungu, srafu ili lezaju, koji kasnije zahteva povratak i novu zaradu za majstora.
Logican je cilj majstora da zaradi, ali ponekad neumerena i pogresno ciljana namera zarade moze da izuzetno da nervira.
Pa gde se moze, bar da se samostalno odrzava nivo.
Medjutim, sakupljanje opreme za jedno vozilo svakako nije resenje, narocito ne za zahvate koji se vrse jednom u nekoliko godina, ili na preko 100kkm.
Naravno, postoje i zahvati koji ne zahtevaju veoma specijalne alate i pribore, i to dovoljna kolicina rakvih zahvata, da bi se nesto sirio asortiman kucne radinosti.
Poz
[ Deep|Blue @ 13.06.2011. 10:30 ] @
pa sama želja uz trunku zdravog razuma naravno da nije maligna
ali ...
ovde imamo pisca, čoveka koji je očigledno rođen (ili začet ) u redakciji čuvenog časopisa "Uradi SAM"
naravno da postoji dosta sistema u automobilu koji su podležni "DIY" proceduri od strane amatera, ali nešto ne verujem da u to spadaju kočioni ili sistem ubrizgavanja ...
Ne znam da li pomenuti časopis i dalje izlazi, al ne znam koliko stručnjaka bi savetovali drage amatere da se zezaju sa modernim automobilima.
[ Zarko Silic @ 13.06.2011. 10:55 ] @
Citat: Deep|Blue:
Ne znam da li pomenuti časopis i dalje izlazi, al ne znam koliko stručnjaka bi savetovali drage amatere da se zezaju sa modernim automobilima.
Ne,
bar ne u onom obliku kakav je nekada bio.
Ovaj casopis je davao poprilicno, uslovno receno korisnih prakticnih saveta, ali nikada nije davao savete tamo gde je postojala opasnost da se nesto pokvari nestrucnim radom, ili, ne daj Boze savete o poslovima gde postoji velika verovatnoca da se samovac povredi. Naprotiv, posebno su naglasavali takve momente i posebno su u takvim slucajevima upucivali ka strucnom osoblju.
To je bilo jos u vreme dok su automobili pravljani sa maximalno 10.000 pozicija. Danas su vozila, realno 3 puta slozenija ne racunajuci pri tome slozenu elektroniku koju danas poseduju.
[ Ivan Dimkovic @ 13.06.2011. 11:04 ] @
CR dizeli imaju visestruko veci pritisak od starih dizela, da ne pominjemo daleko vecu kompleksnost sto Java rece.
Nesto cisto sumnjam da postoji oprema u "kucnoj radinosti" koja moze da ocisti taj sistem posto je energija neophodna za bilo kakvo ciscenje enormna (+ pitanje je da li se opste u CR brizgaljkama nesto moze "zaprljati").
Jedino ti ostaju hemijski aditivi ako ti uopste imas problem sa brizgaljkom.
[ Java Beograd @ 13.06.2011. 12:35 ] @
Dizne nekad i sad.
Dizelaš iz sedamdesetih i s' početka osamdesetih:
JTD dizna:
CR dizna
TDI dizna:
Dakle, čićšenje i štelovanje ovih dizni na prvoj slici, (iz sedamdesetih godina) je bio ne-trivijalan posao. Čak su i iskusni mehaničari ovaj posao prepuštali "bošisti". Dakle, majstor uzme auto da uradi generalnu, odradi hilzne, ležajeve, karike ... a dizne i "boš pumpu" ondnese dobrom bošisti.
Vađenje dizni iz CR motora je sulud posao za ne-profesionalca, i najbri put da se auto uništi.
[ pisac @ 13.06.2011. 15:05 ] @
Dobro momci, to smo apsolvirali: TDCi se ne čisti u ultrazvučnoj kadi. Da se vratimo na bezinske dizne, pošto u naslovu teme nisam insistirao na dizelu već sam ovo zamislio kao opšte "uradi sam" uputstvo za svako čišćenje ultrazvukom (i ne moraju biti čak ni dizne u pitanju).
Prolaze li u principu ove zubarske kadice? Nađoh negde 2L za 180€, sa grejačem, ali ne piše snaga. Da li je potreban grejač (i koja temperatura) ili je to nebitno? Okvrino vreme čišćenja u kadici?
Inače, izgleda da ja lično ipak nemam problem sa diznama, danas sam merio potrošnju i bila je sasvim normalna: 2.7-2.8L/100km @50km/h, 2.9-3.0L/100km @80km/h, 4.4-5.0L/100km @120km/h. Uvek sipam na istim EKO ili MOL pumpama, tako da ne znam iz kog razloga je u jednom trenutku potrošnja skočila (ipak loše gorivo, ko zna)
[ Milojkovic @ 15.06.2011. 00:11 ] @
Izvini molim te da li si zaista ti ovo napisao da si izmerio potrosnju tvog Forda "Inače, izgleda da ja lično ipak nemam problem sa diznama, danas sam merio potrošnju i bila je sasvim normalna: 2.7-2.8L/100km @50km/h, 2.9-3.0L/100km @80km/h, 4.4-5.0L/100km @120km/h"
2.7 litara na 100 km ?????????
[ jnk @ 15.06.2011. 01:10 ] @
Možda u tom jednom trenutku ti to pokaže bord kompjuter ako si na blagoj nizbrdici ili već imaš momentum od prethodnog davanja gasa ili slično. Ali naravno tako se ne meri potrošnja i nema veze sa realnošću.
[ pisac @ 15.06.2011. 01:48 ] @
[offtopic]
Pokazuje toliko na podužem ravnom delu puta ka aerodromu pri 50km/h kada nema vetra i kad klima nije uključena, a isto pokazuje u oba smera (što znači da je put zaista ravan). Dakle, nikakvi momentumi i nizbrdice, jednostavno pokazuje da toliko troši pri toj brzini u trećem stepenu na oko 2000o/min, kada (tempomatom) samo održava brzinu tako što savladava otpor guma, prenosa, motora, i vetra.
Kada je blaga uzbrdica onda pokazuje oko 4L/100km pri toj brzini.
Meni se inače prosečna potrošnja prilično poklapa sa pokazivanjem bord kompjutera, tako da nemam posebnog razloga da pomislim da je ovo (mnogo) netačno. Vodim preciznu evidenciju od nultog kilometra: Prosečna potrošnja od kada je auto kupljen pa do sada je 7.49L/100km, uz nimalo nežnu vožnju i u gradu i na autoputu.
[/offtopic]
Nego, da se vratimo mi na temu? Ima li ko šta da doda u vezi ultrazvučnog čišćenja?
[Ovu poruku je menjao pisac dana 15.06.2011. u 08:19 GMT+1]
[ jnk @ 15.06.2011. 08:27 ] @
Pa eto, sam si rekao, prosečna kombinovana potrošnja ti je 7.49l. Kada bi išao na neki duži put i držao prosek najekonomičniju brzinu od 100 km/h teško da bi mogao da spustiš ispod 4.8 litara na 100 km pa je zato rečeno da je ta potrošnja od 2.5 l nerealan pokazatelj. Pusti gas pa će ti pokazivati 0.0 l na 100 km.
[ vladd @ 15.06.2011. 08:39 ] @
[ Java Beograd @ 15.06.2011. 08:58 ] @
^
Kakve je ovo poslastica za Pisca !
[ Milojkovic @ 15.06.2011. 18:32 ] @
Sa ovakvim upustvom zaista je u mogucnosti da "sredi" svoje dizne.Pitanje je samo da li ima strpljenja i zelje da se bavi sa time.Ovo je ipak posao za entuzijaste i one koji su pedantni i uporni a uz to su i zeljni novih saznanja.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|