[ ChanMaster @ 12.06.2011. 21:11 ] @
| Pozdrav svima,
Imam malko cudan problem. Necu previse duziti.
Auto: Vw Bora 2002 Decembar presao 120 000 Kilometara TDI
Naime, kad upalim auto i vozim par kilometara cuje se onaj zvuk Turboa, nesto kao viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Kad se dostigne normalna temperatura taj zvuk nestane.
Jel to normalno???
U voznji ne primecujem jel "vuce" kako treba (100-140 izvlaci bez neke prevelike muke (u 5-toj brzini) - vise od toga nisam do sad ni probavao..) jer sam do sada vozio uglavnom dizele i to Opel corsa D
i Polo Classic SDI ... sa malo konja...
Hvala unapred na odgovorima! |
[ Zarko Silic @ 12.06.2011. 21:19 ] @
Koji je TDI motor u pitanju?
[ ChanMaster @ 12.06.2011. 21:21 ] @
Citat: zarsilic: Koji TDI motor je u pitanju?
Hvala na brzom odgovoru!
ALH
Mislim da je proizvodnja za 2003 Godinu
[ Zarko Silic @ 12.06.2011. 21:31 ] @
To je motor sa VP pumpom od 90 ks.
Poreklo zvizdanja prilikom ubrzavanja moze da dolazi od turbine, ili od EGR (AGR) ventila ako je propao. Pogledaj da li oko njega ima tragova ulja. Ima jedna mala rupica na njemu otprilike fi 1 mm iz koje izlaze uljni gasovi kada propadne membrana.
Ponekad je u pitanju fals vazduh kod dihtunga same turbine.
[ vladd @ 12.06.2011. 21:32 ] @
Trebalo bi proveriti zaptivku na blow off ventilu, ako je bas locirano da je zvuk sa turbine.
Poz
[ ChanMaster @ 12.06.2011. 21:36 ] @
Moje je misljenje takodje da dolazi od turbine i problem mi je sto se kasnije izgubi... (nakon 10-tak minuta voznje)... Nekako imam osecaj da taj zvuk tu pripada i da ne bi trebalo da se izgubi! (I ortak mi ej rekao kad smo se vozili " cujes kako pici turbina") ... Jel mozda u kvaru pa se zvuk izgubi?
Jeste 90 ks.
Tragova ulja nisam nigde primetio (mada je sad noc i sutra cu napraviti par slicica pa cu ih okaciti)
[ Zarko Silic @ 12.06.2011. 21:48 ] @
Ako se zvuk izgubi onda je verovatnoca 1:10 da nije turbina, ali sve je moguce. Moraces to odneti kod nekog da to "poslusa" malo detaljnije. Nije bas jednostavno locirati odakle dolazi taj zvuk. Cuo sam ga vise puta i nisam bas siguran odakle dolazi.
Jedno pitanje.
Da li se to zvizdanje javlja onda kada naglo kreces iz mesta, ili samo kada startujes umereno, ili uopste nije povezano sa nacinom, odnosno intezitetom startovanja?
I jos jedno pitanje:
Da li se to zvizdanje cuje kada turiras u mestu, samo kada vozilo ubrzava, ili i kada se krece konstantnom brzinom?
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 12.06.2011. u 23:45 GMT+1]
[ pisac @ 13.06.2011. 18:20 ] @
Zanimljivo je da je neko ovo registrovao kao problem.
Ja to oduvek imam (ali) na TDCi motoru, od kada je kupljen kao nov. Uvek se čuje turbina kada je vrlo hladan (recimo ispod 10oC napolju), prvih par minuta vožnje. Naravno, čuje se vrlo tiho i potrebno je izdvojiti zvuk iz mnoštva zvukova koji dolaze iz motora (drugim rečima: moja žena ne može da čuje jer ne zna šta treba da čuje).
I tačno se čuje da rad turbine nije direktno vezan sa brojem obrtaja motora, već sa snagom koja je potrebna u tom trenutku. Dok sam vozio auto u LIMP (servisnom) modu, to zviždanje je bilo ograničeno na nizak ton (tj. nizak broj obrtaja, po frekvenciji zvuka bih rekao možda do 1000 ili 2000 o/min).
[ jnk @ 13.06.2011. 21:33 ] @
Sad se setih koji si ti car, vozio si 6 meseci u limp modu relativno nov automobil.
chanmaster: na tom automobilu pri otprilike 1800 rpm treba da se čuje zvuk turbine koja kreće da se vrti i posle taj zvuk biva ugušeni zvukom motora. Ali to si valjda do sad primećivao, otvori prozor i probaj da daš nagli gas pri 1800 rpm. Ako je neki drugi zvuk onda može biti svašta i ništa.
[ Zarko Silic @ 13.06.2011. 22:06 ] @
Nije to normalan zvuk kod TDIa euro3 kakav je ovaj njegov motor.
Ocekujem da se ChanMaster javi sa novim podacinma vezanim za zapazanje pa cemo onda videti sta dalje. Ima tamo par stvari koji umeju da prave ovakve probleme.
Ako je ispravan katalizator turbina ne sme ni malo da se cuje, kao ni bilo kakvo zvizdanje.
[ ChanMaster @ 14.06.2011. 07:09 ] @
Necete verovati ali me jedan deda pukao juce sa strane i napravio mi sr*nje na vratima suvozaca i zadnja... Tako da sam aparat iskoristio za slikanje stete radi osiguranja... (sreca samo su male ogrebotine i malo je udubljeno)
Danas popodne se javljam sa tacnim izvestajem kad zvizdi koliko zvizdi i napravicu par slicica od tubine iz svih uglova.
[ Zarko Silic @ 14.06.2011. 09:58 ] @
Ako si u prilici, izmeri ubrzanje od 80 do 120 u 5. stepenu prenosa na sledeci nacin:
Na 70 prebacis u 5. i stisnes papucicu gasa do kraja. Kad cager dostigne 80 startujes stopericu a kada dostigne 120, zaustavis stopericu. Taj podatak zabelezi i napisi koliko je.
Ovo merenje izvrsi na ravnom putu i po mogucnosti u oba pravca. U automobilu treba da bude samo vozac (tj. ti) a rezervoar napunjen ne vise od pola. Napisi da li je rec o limuzuni ili variant verziji.
[ ChanMaster @ 14.06.2011. 16:47 ] @
Citat: zarsilic: Ako si u prilici, izmeri ubrzanje od 80 do 120 u 5. stepenu prenosa na sledeci nacin:
Na 70 prebacis u 5. i stisnes papucicu gasa do kraja. Kad cager dostigne 80 startujes stopericu a kada dostigne 120, zaustavis stopericu. Taj podatak zabelezi i napisi koliko je.
Ovo merenje izvrsi na ravnom putu i po mogucnosti u oba pravca. U automobilu treba da bude samo vozac (tj. ti) a rezervoar napunjen ne vise od pola. Napisi da li je rec o limuzuni ili variant verziji.
Nisam mogao bas tacno da se pridrzavam (imao alat u gepeku oko 25 Kg) i skroz ravan put nisam mogao naci (malka uzbrdica) 3, 4 Merenja i u proseku 12,8 Sekundi ...
Sto se tice turboa suv je ko barut sa svih strana, (slikao sam pa kad smanjim slike postavicu ih )
Ono tiho zvizdanje (koje se kako je neko naveo jedva razaznaje izmedju ostalih zvukova) se javlja samo kad je motor skroz hladan, cim iole dostigne radnu temperaturu nema sanse da se cuje...
Pri turiranju u mestu razaznajem ga izmedju 1800 i 2400 o/s...
A u voznji se najbolje cuje u drugoj brzini kad otpustim gas..
[ Nocni @ 14.06.2011. 17:15 ] @
@ChanMaster, nisi rekao kakav problem imas ti sa tim autom u stvari? Samo taj zvuk koji cujes dok se motor ne zagrije ili nesto drugo?
Koje si ulje sipao prilikom zamjene - navedi tacnu oznaku... reklo bi se da su problemi prisutni dok se ulje malo ne razrijedi...
[ ChanMaster @ 14.06.2011. 17:55 ] @
@Nocni u principu ispitujemo jel postoji neki problem sa tim zvizdanjem (koje se vremenom izgubi) i jel normano da zvizdi ...
Sto se ulja tice nije jos menjano (kupio sam auto pre dva meseca) ...
[ Zarko Silic @ 14.06.2011. 18:19 ] @
Ako si auto kupio pre 2 meseca, nisam tako razumeo iz tvog 1. posta; pretpostavio sam da si 1. vlasnik, onda ona kilometraza od 120.000 km ne mora biti tacna pa je vrlo moguce da je lezaj u turbini dobio mali zazor te se zbog toga cuje mali zvizduk. Obicno se kod TDIa javlja na 200 do 250.000 km, ali ne mora da bude. Vidjao sam auta sa znatno vise kilometara koji ga nemaju.
Povecanjem temperature, ujedno i povecanjem zauljivanja zvizduk prestaje sto ukazuje na lezajeve u turbini.
Inace, uzrocnik zvizdanja moze da bude i pukotona auspuha na pletenici kao i pukotina na Verbindungsrohru :
a moze da bude i na samim spojevima.
12,8 sec je normalan podatak za tvoje vozilo. Nema pada snage.
[ Nocni @ 14.06.2011. 19:06 ] @
Da, vjerovatno je slabo ulje u kombinaciji sa malo slabijom turbinom... pretpostavka je da je auto preslo vecu kilometrazu od ove navedene... Zarko ti je servirao svapski naziv za ovu cijev koja dovodi gasove iz izduva do egr-a zato sto je vidio da si iz Austrije pa da mozes da objasnis majstoru... ali da je ta cijev pukla zvizdanje nebi prestalo ni kada se motor zagrije...
[ pisac @ 14.06.2011. 19:09 ] @
Citat: zarsilic: Obicno se kod TDIa javlja na 200 do 250.000 km, ali ne mora da bude. Vidjao sam auta sa znatno vise kilometara koji ga nemaju.
Povecanjem temperature, ujedno i povecanjem zauljivanja zvizduk prestaje sto ukazuje na lezajeve u turbini.
Drugim rečima, po tvom mišljenju, dotična turbina koja se i kod mene (na TDCi) godinama čuje kada je motor jako hladan ima neispravne ležajeve? Ili je to mišljenje ograničeno samo na TDi motore?
[ Nocni @ 14.06.2011. 19:18 ] @
pisac, kod tebe moze da se cuje svasta jer mi smo stvorili sliku da je tvoj ford prilicno zapusteno vozilo u losem stanju iako je relativno dobro godiste... Turbinu mozes da nagrdis ako samo jednom uspes pogresno ulje sto me od tebe nebi cudilo da si uradio radi ustede...
[ Milojkovic @ 14.06.2011. 22:26 ] @
Od Pisca ocekujte i neocekivano.Jadan je taj Ford kad je njemu u sake dospeo, cenim da je na tom autu izvrsen pravi genocid.
[ pisac @ 14.06.2011. 22:29 ] @
Ma to kakvu sliku vi stvarate to je vaš lični problem , lični strahovi/fobije i ego. Nema to veze samnom
Nego, ulje je uvek bilo original fordovo: Formula E ili F (polu- ili sintetičko). Menjano je uvek na 10-15kkm, sem jednom na 20kkm (što je u stvari fabrički preporučen interval). Ulje uvek menjao ja lično ili pod mojim nadzorom, sem nekoliko puta na početku dok je auto bio u garanciji. S obzirom da sam kasnije našao pogrešan filter za vazduh (stavljen tokom redovnog servisa u garanciji) ne bi me čudilo da i sa uljem nešto nisu odradili kako treba.
U svakom slučaju, turbina se tiho čuje kada je motor jako hladan oduvek. To oduvek, to je koliko se sećam već od prve zime koja je naišla negde kada je auto već prešao valjda oko 10 kkm.
[ vladd @ 14.06.2011. 22:53 ] @
A pucval je valjda od pidzamice Henrija Forda. Ne bi bilo dobro da nije fordovog porekla
Vec sam ti napomenuo da Ford i Reno imaju zajednicki motor(ne tvoj konkretno, po Zaretovoj ispravci), i mislis da Reno preporucuje Fordoovo ulje, a Ford recimo Elf
Potpuno nebitan detalj, da se istice, pogotovo sto je fabricka preporuka za minimalno dozvoljeni kvalitete i za nekakvu (predvidjenu) prosecnu voznju.
Za onog ko povremeno przi motor, ili ne hladi turbinu nakon voznje, tesko da ce bilo kakvo ulje pomoci, narocito ako se slepo pridrzava maksimalnog moguceg perioda zamene.
Postoji cak i tabela(kopiracu je kada je nadjem, ponovo) o trajnosti ulja zavisno od temperature, pa ulje koje je bilo na preko 350C, ima vek nekoliko sati, a ono na 400C zivotni vek mu je 30-ak minuta.
A turbina je malo toplija komponenta...
Poz
[ Milojkovic @ 14.06.2011. 22:59 ] @
Ako je to ulje menjao zaista na 15.000 ili 20.000 onda se on zaista i navozao, ali kao sto sve lepo ima kraj tako i "sparanje" kasnije dodje na naplatu.Mozda je zadnji put sipao ulje u kom nije bilo pucvale pa mu se turbina zbog toga oglasava i buni....:)
[ Zarko Silic @ 23.06.2011. 12:13 ] @
@ChanMaster
i sta bi na kraju?
[ pisac @ 26.06.2011. 09:40 ] @
Juče bio parkiran pasat u ulici, celo popodne. Ja se slučajno zatekao u blizini kada je doš'o vlasnik uveče da krene kući. Kad je upalio i krenuo, turbina je toliko pištala da je otprilike svojim pištanjem nadjačala i buku motora
[ ChanMaster @ 25.07.2011. 08:35 ] @
Citat: zarsilic: @ChanMaster
i sta bi na kraju?
Izvinjavam se sto se duze vreme nisam javio, bio na odmoru...
Naime, malko ponesen pricom o Ulju resio da promenim isto. Zvuk se maaalko pojacao sto me je navelo na zakljucak to JESTE turbina koju je neko pomenuo i da u stvari treba da se cuje...
Kao sto rekoh imao sam utisak da je u pitanju zvuk koji tu pripada i malko me je nerviralo sto se izgubi nakon par minuta voznje. Sa promenom ulja (Castrolovo 05-30 Longlife) zvuk se cuje i nakon 100 predjenih kilometara.
Hvala puno na pomoci!!!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|