[ Milojkovic @ 14.06.2011. 20:50 ] @
Potrebna mi je procedura za adaptaciju kontrolera turbopunjaca za audi q 7 3.0 tdi.
[ Nocni @ 14.06.2011. 22:27 ] @
Taj auto je bio ne popravci kod Toma Kordica u Rumi... mijenjana mu je turbina i tako je dosao iz inostranstva vidi privatne poruke...
[ Milojkovic @ 14.06.2011. 22:29 ] @
Hvala na imformaciji druze ovde na ovom autu ima toliko improvizacija da sam se raspametio sta sve ljudima pada na pamet da budze.
[ Zarko Silic @ 14.06.2011. 23:17 ] @
Pre nego krenes u akciju, moras dobro proceniti vlasnika.

U protivnom ces ostati kratkih rukava
[ Milojkovic @ 14.06.2011. 23:40 ] @
Veruj mi ja sam zadnja stanica za sve krseve ovoga sveta a i sire .Ovde kod mene se zavrsava sve i do sad mi ni jedan nije uspeo da se izvuce..... mislim na automobile....a za musterije, eh tu sam mnogo puta bio ne u kratkim rukavima nego sa treger majicom i u porilicnom minusu, ali naucio sam mnogo toga i stekao iskustvo a i to je neki kapital.Znam ja da svako gleda da prodje jeftinije, i da iz tih poriva obigravaju naokolo u potrazi za novijim i jeftinijim majstorima a da kod mene dodju samo kad nema vise gde , ali i u tome treba imati mere.Retko mi se zalomilo da mi dodje neki auto koji se pokvario a da pre toga nije neko nesto dirao.Sa kolegama i saradnicima nemam problema tu smo da saradjujemo i da se pomazemo koliko mozemo i koliko hocemo,ali musterija sto ima pa to je za pricu.Nisam ja najpametniji ali oko sebe uvek gledam da imam ekipu ljudi koja ce valjano i sa kvalitetnim delovima da odradi posao.To ne moze da bude uslovno receno jeftino kao sto vecina njih ocekuje i zeli ali takav mi je princip.Opredelio sam se od prvog dana za beskompromisan kvalitet i svestan sam da je on velikoj vecini nedostupan.Znam da sam mnogo izgubio zbog tog stava i da sam mogao daleko vise zaraditi da sam na brzaka otaljavao poslove ali jednostavno nisam taj tip.Ne mogu da radim sa losim alatom, tuga me uhvati kad vidim sa cime rade neki servisi koji su fenserski udeseni sa velelepnim objektima a unutra tuga i jad po pitanju alata, delova ulja,potrosnog materijala i ostalog.Nemaju cestitog unimera, lemilice, radioncike lampe, a da ne pricam o nekim naprednijim alatima.
[ Nocni @ 15.06.2011. 12:42 ] @
Evo ti sta je koji kanal ali moras se i za taj 142 logovati sa pinom od motornog... Ono sto je nekad moglo sa 12233 i slicno sad jedino moze sa pinom od tog vozila na kojem radis... osim za regeneraciju dpf-a koja je sa 10016... Ja pin izvucem "rucno" sa bdm-om a mislim da Zarko Silic moze preko obd-a... u svakom slucaju nije pin isti kao u kessy modulu...

[ Zarko Silic @ 15.06.2011. 13:18 ] @
Koja je to verzija Q7?

Koliko pise da je snaga?
[ Milojkovic @ 15.06.2011. 16:14 ] @
BUG 171 KW 2006 godiste.
[ Milojkovic @ 24.06.2011. 01:54 ] @
Procedura podesavanja kontrolera turbopunjaca Audi 3.0 TDI i 2.7 tdi.

Pre sprovodjenja procedure prekontrolisati sam kontroler.
Po fabrickom upustvu to se radi iskljucivo sa nekim VAS XXXX ali to cudo retko koji servis da ima, dakle zaboravite odmah na to jer ipak je ovo Srbija a i ne pada mi na pamet da se bacam u taj trosak kad moze i peske uz malo improvizacija , bez tih cudesa naravno kao sto to uvek u zivotu biva da nista nije nezamenljivo.
Dakle posto se nov kontroler prodaje iskljucivo sa turbinom a polovnih ima svakojakih (ponajmanje ispravnih) prvo ide provera kontrolera.Dakle pribavili ste kontroler ili kontrolere( ne placajte ih dok se ne utvrdi da rade i to barem par dana da ne budete zavrnuti kao moja musterija koja je iskesirala jedan kontroler koji je potpuno neadekvatan uz to i ostecen i neispravan a drugi je adekvatan ali je poluispravan sto je jos gora solucija jer vas moze dovesti do ludila da posumnajte u sve i svasta i da danima pokusavate da ga adaptirate a on nekad radi a nekada ne.
Dakle uradite to ovako.
Skinite vas stari kontroler sa turbine.
Stavite ga na prikladno mesto odakle ga mozete videti( ako radite sami ) i prikopcajte ga na konektor.
Sa flomasterom obelezite krajnje pozicije hoda regulacione poluge.
Zatim od pocetne pozicije uz pomoc uglomera obelezite tacku na nekih osamdeset stepeni, dakle za malo pa da bude zamisljeni pravi ugao u odnosu na pocetak to jest pplaznu tacku.
Kad ste to sve obavili postupak provere mzoe da pocne.
Dajte kontakt ( ne palite vozilo) i posmatrajte kretanje.
Poluga kontrolera mora otici do krajnje tacke i vratiti se na pocetnu poziciju i potom zauzeti poziciju na onih osamdeset stepeni.Dakle napred nazad i onda na onu tacku koja je recimo na polovini hoda.
Ukoliko je to pravilno odradila jos uvek ne znaci da je ok i da mozete poceti proceduru adaptacije.
Ukoliko je poluga otisla ponovo do krajnje tacke to jest "omasila je onu srednju poziciju" i vratila se na pocetnu poziciju kontroler je dakle neispravan i ne lupajte glavu vise( kao sto sam ja to radio u poslednjih deset dana ).Kontroler ima daleko veci hod nego sto mu mehanizam turbine dozvoljava sto cete lako videti na licu mesta kad budete proveravali to.Taj mehanizam mora ici lako.
Kontroler koji nekada odradi a nekada ne je takodje neispravan.Ne pokusavajte da ga osposobite jer je problem neispravnosti u samom kolu kojeg avaj nema nigde( za sad)
Pod mikroskopom sam kompletnu plocu pregledao sve elemente ocistio od silikona i prostudirao ih u nadi da cu to resiti.
Na moju nesrecu ovde na ovom autu je bila u problemu i instalacija i racunar , softver i konektor i uh uh uh ......jao majko moja auto me je doveo do histerije.....
Obratite paznju na vod instalacije koji ide do kontrolera jer on je tako podlo postavljen da ide pored turbine i kad svucete buzir pregledajte kablove posebno kabal zute boje koji je vod povratnog signala i crni kabal koji je takodje signal.Crveni kabal je plus a braon je masa
Dakle ukoliko je uspesno prosao taj prvi deo testa onda ga mozete dalje istestirati sa identicnim visestrukim ponavljanjem procedure davanja i skidanja kontakta.Ukljucite start motora i posmatrajte hod kontrolera mimo turbine dok dajte gas da bi ste bili sigurni da je taj kontroler ok da ne biste bili u zabludi( kao sto sam bio ja) dok sam pokusavao drugi pa onda i treci neispravan, poluispravan kontroler da podesim a onaj potpuno neispravni da popravim spram ovog poluispravnog na koji sam resio da se "ugledam".
Boga im prevarantskog sta sve ovi nasi nece prodavati pod polovno, porvereno i ispravno....
Kada ste ga minimalno deset puta proverili da odradjuje proceduru( savetujem vam i pedeset) onda prikljucite dijagnostiku i u testu izvrsilaca probajte na kontaktu da pobudite kontroler.
Ukoliko sve tece po planu i nema gresaka tek tad zavrnite kontroler na turbinu i povezite ga.

Tek sad mozete poceti sa tom tako famoznom adaptacijom koju gle cuda "niko ne zna" il ce biti da je u pitanju nesto drugo.

Ako je niko ne zna evo ja sam je izmislio.....:) a necu je u grob odneti niti cu je u rupe saopstavati pa da posle deca prave svirale koje ce da je odaju.....

Ona vam drage moje "neobavestene"kolege ide ovako (oni obavesteni ovo ne treba da citaju jer oni verovatno to znaju....... samo ne znam kako).

Upalite motor neka radi na leru.
Sacekate da dostigne minimum 80 stepeni.
Prikljucite dijagnostiku.
Ugasiti na kratko motor i odmah ga upalite.
Udjite u osnovno podesavanje ( basic seting) kanal 033
Pritisnite prvo pedalu kocnice i zadrzite je.
Zatim pedalu gasa i zadrzite je do kraja. ( ne brinite se motor ce i dalje raditi na leru)
Sve vreme dok traje podesavanje obe pedale moraju biti pritisnute.
Pokrenite osnovno podesavanje pritisnite ON
Na instrumet tabli ce se upaliti lampica grejaca sto je znak da je osnovno podesavanje pocelo.
Obratite paznju na blokove u kojima ce biti prikazan broj obrtaja , pritisak i polozaj kontrolera,
Vrednosti treba da se krecu sa zatvorenim turbo punjacem na 1000 obrtaja 960-1160 duty cicle oko 80%
Otvoren turbo 1000 obrtaja 920-1060 duty cicle oko 20%
Razlika se moze kretati u okviru od 50 do 135 mbar sto je znak da je pritisak u referentnim granicama.
Po zavrsetku adaptacije gasi se lampica grejaca i obrtaji padaju.
Sve vreme pedale gasa i kocnice su pritisnute.
Iskljucite osnovno podesavanje.
Zatvorite aplikaciju, Pustite pedalu kocnice i pedalu gasa.
Skinite auto sa kontakta.
Sacekati minimum oko 60 sekundi.
Ponovo prikljuciti dijagnostiku i porveriti da li ima greski.
Izbrisati greske i u blokovima mernih vrednosti ocitajte vrednosti punjenja u odnosu na referencu.
Upaliti auto i proveriti ga u voznji.
A onda potom valjano naplatite svoj rad, jer ovu adaptaciju svi "ovlascen a bogami i oni ostali " redom kriju kao zmija noge i frljaju se sa nekim kodovima, pinovima , cudima tehnike, posebnim adapterima , on line konekcijama ..... koja s nezamenjiva i neophodna za ovu proceduru.



Postoji jos laksa procedura koju mi je demonstrirao genijalni maher Puki ( Miroslav Boskovic) koga ja zovem Fluki zbog pasionirane zaljubljenosti u merne instrumente firme Fluke.
Moj precanski komsija inace elektronicar genije iz Sapca demonstrirao mi je onako u par poteza adaptaciju kontrolera bez dijagnostike.
U mojoj radionici adaptirao mi je kontroler uz pomoc dizalice ???? posto sam pre toga bio skeptican i nepoverljiv prema njegpvoj zamisli ostao sam uskracen za tu foru .Adaptacija je izvrsena za nepunih minut na potpuno hladnom agregatu uz jedini uslov da dam kontakt na vozilu ( audi Q 7) i da se sklonim .Cika Puki je koliko sam video podigao prednji levi tocak i zarotirao ga napred i nazad, nesto je odbrojao dok je pritiskao pedale kocnice i gasa , skinuo je kontakt i to je bilo sve.Adaptacija je zavrsena i nije bilo potrebno paliti agregat, brisati greske grejati motor, pratiti temperature.......

Ostao sam potpuno zatecen i gorko se kajem sto sam bio skeptican.......Puki legenda, guru , genije, car kralj, prvak u skoku u dalj.....




[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 24.06.2011. u 03:08 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 24.06.2011. u 03:12 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 24.06.2011. u 12:12 GMT+1]