[ pisac @ 20.06.2011. 22:13 ] @
Houston, we have a problem

Zamenio sam najzad grejače za TDCi koji su crkli pre jedno 8 meseci (auto cele zime palio bez problema, pa nisam ni pretpostavio da su crkli).

Međutim, naišao sam na nešto čudno:



Dakle, tri grejača su garava, dok je jedan skroz mokar od neke crne tečnosti, toliko da se cedio (ova kap na slici je samo delić, pre toga se pošteno ocedio na drugom mestu).

Sad sam jako radoznao da mi neko kaže šta je (i odakle je došla) ta crna tečnost, i s tim u vezi da li treba da (počnem da) se brinem, ili ne?



[Ovu poruku je menjao pisac dana 20.06.2011. u 23:43 GMT+1]
[ vladd @ 20.06.2011. 23:38 ] @
Da li s ommetrom proverio grejace, vrednost je 1-2 oma.

Ova mljuzga moze da bude ulje koje se provuklo pored neispravne gumice ventila. Da li postoji neka potrosnja ulja, veca od normalne?
[ Milojkovic @ 21.06.2011. 01:50 ] @
Ovo defiitivno nije dobar znak.Propustanje ulja kroz brbotne u delu glave kod treceg grejaca znak je da ce motor uskoro morati da se remontuje.
[ pisac @ 21.06.2011. 06:55 ] @
Novi grejači svi imaju oko 0.6 oma.

Auto odavno vlaži baš tu na poklopcu iznad (svih) grejača, a izgleda i na semeringu radilice. Toliko dugo da sam sklon da mislim da je oduvek i bio takav. Jednom je i otvaran u garanciji zbog nekog sličnog vlaženja. Šta su radili tada, nemam pojma, ali se u poslednje vreme nešto brinem da nisu pojma imali ni oni (s obzirom na neka druga iskustva s njima...)

U svakom slučaju, ne troši ni kap ulja. Što mi je opet čudno.

Ovih nedelja sam sipao Sonax aditiv za čišćenje dizni (posle dužeg razmišljanja da li mi to uopšte treba), i intenzivno sam ga silovao sa ubrzanjima u prvoj i drugoj do 4200 o/min. Bio sam dobio utisak da ne čupa iz kvačila kao ranije (teško/kratko zaškripi na semaforu), mada je i to teško utvrditi s obzirom da koristim mnogo bolje gume nego što sam koristio ranije za takve "testove". A da vuče, vuče. Takođe, sada ima neki skok u snazi na 3000 o/min, tako da zna u prvoj ponekad da zaškripi (iz gasa) kad dođe do tog broja obrtaja. To ranije nisam primetio. Da li sada slabije vuče na 2000 o/min ili sada jače vuče na 3000 o/min, ili sam samo uobrazio, teško je reći. I dal' to sve uopšte može da ima veze sa ovim nauljenim grejačem...
[ anon115774 @ 21.06.2011. 08:37 ] @
Pa znas kako... ako se asfalt dovoljno ugreje mogu i na biciklu da skripe gume :)
[ Milojkovic @ 21.06.2011. 11:12 ] @
Mozda na diznama dobija vecu kolicinu goriva pa zato i ide bolje, a ukoliko potrosnja ulja nije osetna mozda je vlazan grejac od nesagorele nafte na tom cilindru.Mozda ti jednostavno dizna curi i ne dihtuje kad ugasis auto pa usled nezaptivanja elementa okvasi grejac.
[ pisac @ 21.06.2011. 11:45 ] @
Miris tog crnog "ulja" je prilično nagoreo. A pošto grejač nije radio preko 8 meseci, onda nije nagorelo zbog grejača već iz nekog drugog razloga. Mada, možda je miris u stvari rezultat natapanja gareži koja je već bila na grejaču, i nema veze sa pravim mirisom te tečnosti.

Koliko sam našao na Internetu, može biti jedan od 3 razloga: karike, dihtung glave, ili gumice ventila. Pretpostavljam da bi karike mogle da se provere sa merenjem kompresiije, ali kako se meri kompresija na TDCi? Ukoliko je kompresija u redu, onda znači preostaje da se proveri stanje ventila/dihtunga. Da li je za pregled/menjanje dihtunga/ventila potrebno skidati glavu motora, valjda nije? Ako samo otvaram glavu sa gornje strane, da li onda pri vraćanju moram menjati neki gornji dihtung (poklopca)?

I uostalom, da li da se uopšte zamaram sa ovime ili da vozim ovako?
[ vladd @ 21.06.2011. 12:54 ] @
Menjanje dihtunga glave motora jos niko na planeti nije izveo bez skidanja glave.

Gumice su druga prica.

Kompresija se meri slicno kao na benzincima, samo su veci pritisci, pa je nesto drugaciji pribor.

Na ovo zadnje pitanje sta god da ti odgovorimo, ti ces voziti bar jedno 6 meseci tako kako jeste

Poz
[ Nocni @ 21.06.2011. 13:15 ] @
Citat:
pisac: Pretpostavljam da bi karike mogle da se provere sa merenjem kompresiije, ali kako se meri kompresija na TDCi? Ukoliko je kompresija u redu, onda znači preostaje da se proveri stanje ventila/dihtunga. Da li je za pregled/menjanje dihtunga/ventila potrebno skidati glavu motora, valjda nije? Ako samo otvaram glavu sa gornje strane, da li onda pri vraćanju moram menjati neki gornji dihtung (poklopca)?


Zasto tebe uopste interesuje kako se nesto radi, kako se mjeri kompresija... zasto se ne zaposlis kod nekog u servisu pa da naucis ako ti to treba... i ovo sto kazes "da li moram menjati neki gornji dihtung"... ne moras ti nista da mijenjas... mijenjace majstor koji to zna da radi a ne ti... nebi ti sam mogao otvoriti motor bez posljedica... nije u pitanju to sto nemas ili imas odgovarajuci alat, vec je u pitanju neznanje...
Tu majstor treba da otkrije zasto je vlazan grijac... taj novi koji si stavio bi odma ponovo crkao posle par dana nego je ljeto pa ga comp. ne ukljucuje jos uvijek...

Ovo sto pitas da li da se zamaras sa ovim... je veoma smijesno jer si to ti u pitanju... kad se nisi zamarao voznjom u limp home modu pola godine sto bi se bespotrebno zamarao crkavanjem grijaca...
Milojkovic ti je fino objasnio o cemu se radi ali ti, ne da ne znas sta su brbotne, nego jos postavljas ovakva pianja pominjes "otvaranje glave sa gornje strane" kao da ces da bijes nekoga i sl.

[ pisac @ 21.06.2011. 13:37 ] @
Citat:
vladd: Menjanje dihtunga glave motora jos niko na planeti nije izveo bez skidanja glave.

Hehe, naravno mislio sam na gumice ventila, ali sam iz nekog razloga napisao "dihtunge".

Citat:
vladd:Na ovo zadnje pitanje sta god da ti odgovorimo, ti ces voziti bar jedno 6 meseci tako kako jeste
A ne, limp home nije isto što i nauljeni grejač. Ovde ću voziti samo još mesec-dva ovako kako jeste , pa ću ga onda popraviti ako treba, a ako ne treba onda ću ga voziti tako sve dok ne iskrsne drugi razlog za otvaranje motora

Ok, dakle, da rezimiramo: Ako su karike na trećem klipu, merenje kompresije će pokazati? Ako merenje kompresije ne pokaže ništa neobično, onda da otvaram poklopac motora i proverim stanje ventila/gumica? A ako nisu ni gumice ventila, onda je dihtung glave? Ili da preskočim merenje kompresije jer je to malo verovatno, nego da odmah skočim na gumice ventila?

Citat:
Nocni: nije u pitanju to sto nemas ili imas odgovarajuci alat, vec je u pitanju neznanje...
'Ajd opet da kažem: Niko se nije naučen rodio. Jesmo li to apsolvirali? Jesmoooo... odlično, hajde sad da nastavimo sa učenjem:

Citat:
Nocni: Milojkovic ti je fino objasnio o cemu se radi ali ti, ne da ne znas sta su brbotne, nego jos postavljas ovakva pianja pominjes "otvaranje glave sa gornje strane" kao da ces da bijes nekoga i sl.


Ok. "Skidanje poklopca motora"? Jel to dovoljno dobar izraz, ili ima neki precizniji?

Inače, stvarno, šta su to brbotne?
[ Nocni @ 21.06.2011. 14:42 ] @
A sta da ti kazem, brbotna je naziv koji su koristili stariji majstori, neko kaze bum bolcna a uglavnom, vjerovao ili ne veoma je tesko objasniti ako nikad nisi otvarao sam motor... to, kako da objasnim, zapekne i ne propusta dok neka musterija ili bilo ko nestrucan pocne da cima i cacka bez konsultacije majstora... i onda, narodski receno, sve ode po Q rcu i mora da se radi i zaptiva sve iznova...
Evo ako Milojkovic ima neko bolje objasnjenje ja se necu buniti...
[ vladd @ 21.06.2011. 16:33 ] @
Citat:
pisac:Inače, stvarno, šta su to brbotne?




Obicno stradaju zajedno sa kataklingerima. Dok se skidaju, obavezno vudlovati glajznice, da ne zapeknu..

Bambrezne ne smeju da se pretezu

Moraju majstori malo da se zabave

Poz
[ pisac @ 21.06.2011. 19:55 ] @
Citat:
Nocni: brbotna je naziv koji su koristili stariji majstori ... i onda, narodski receno, sve ode po Q rcu i mora da se radi i zaptiva sve iznova...


Pa da, otprilike je upravo ono što sam i mislio da znači "brbotna", a ti me zbunjuješ. Vidiš da znam dovoljno mehaniku

Nego, dakle, ukoliko su recimo gumice problem zbog koga curi ulje na grejač, da li može nepopravljanje dotičnog curenja da napravi kasniju štetu i na ventilima i nečemu drugome, ili ne?

[Ovu poruku je menjao pisac dana 21.06.2011. u 22:01 GMT+1]
[ Milojkovic @ 22.06.2011. 01:55 ] @
Ja pricam coveku ozbiljno a vi se zezate i segacite a uopste nije naivan kvar.
Moras sto pre sanirati to ukoliko ne zelis da rizikujes da upropastis motor.
Brbotne su vam druze Pisac majstorski naziv za iglicaste bolcn zaptivne elemente koji sprecavaju prodor ulja prema komori za sagorevanje.Neki ih kod nas zovu i bum bolcne ali je mene moj majstor ucio ovako.Inace u Nemackoj kad sam bio na zanatu Nemci ih zovu slicnim imenom nesto kao werboten bolzen sto bi kod nas moglo da se prevede kao igla sprecavanje prodora ulja u kompresioni prostor.Inace ti elementi se u novije dizel motore vise ne ugradjuju posebno nego su integrisani u samu konstrukciju motora, tako da ukoliko popuste onda se mora menjati komplet jer ih je nemoguce podesiti ili doteci zato sto sto su pertlovani i fabricki nivelisani sa nepovratnim gedojzlama.Kod Fordovog motora brbotne cesto znaju da zapeknu zbog loseg ulja i nekvalitetnih filtera a ponajpre zato sto pojedini aljkavi majstori ne ispuste svo staro ulje iz kartera ili brisu merace sa prljavim krpama.
U Nemackoj se za te motore obavezno preporucuje usisavanje ulja kroz sipku meraca, a merac se brise iskljucivo sa cistom japijom.
Pedantni Nemci su testirali da se tako izvuce skoro pola litre vise starog ulja nego kad se klasicno samo odvrne cep kartera i staro ulje ispusti a kad se sipka brise sa japijom onda nema nikakve necistoce.Taj talog koji uvek ostane na dnu kartera i necistoca sa sipke meraca su glavni krivci zbog kojih stradaju brbotne i zasto ulje okvasi grejace koji zbog toga imaju znatno kraci vek.
Nemci nikada ne sipaju hladno ulje u tople Fordove dizel motore zato sto se tako naprezu brbotne koje usled naglog hladjenja popuste.
Cim brbotne popuste ulje prodre do glajznica koje usled prodora ulja pod pritiskom i povecane kompresije zbog smanjenog kompresionog prostora pocnu da popustaju i motor dobije grublji rad, posebno kad je hladan.Sverceri kad prodaju takve automobile kojima su problem brbotne uglavnom pretegnu glajznice to jest bambrezne ili ti kontra matice i motor radi prividno perfektno, kompresija kad se meri cesto ti automobili koji su zapravo na izdisaju pokazu da imaju malte ne fabricke vrednosti,ali ta improvizacija ne drzi dugo vodu jer se komrpesija toliko poveca sve dok se motor ne razleti.E kad neki naivac pazari takav automobil i kad isti prosvira onda se majstori kako rece kolega lepo zabave i debelo naplate svoj rad a bogami i delove.

[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 22.06.2011. u 03:06 GMT+1]
[ pisac @ 22.06.2011. 10:01 ] @
Ili dosta jednostavnijim i ozbiljnijim rečima: Milojkoviću ti tipuješ da je dihtung glave u pitanju?
[ Milojkovic @ 22.06.2011. 16:16 ] @
Nije dihtung glave vec zaptivni deo kod brbotne izmedju vodjica ventila i same osnove glave motora kroz koji se ulje slije i okvasi ti grejace.Kompresiju obavezno proveri i ako je povecana sigurno su u pitanju pretegnute glajznice.Da nisi mozda ti pretezao glajznice da bi dobio mirniji rad agregata na leru?
[ pisac @ 22.06.2011. 16:55 ] @
Na to pitanje ti mogu odgovoriti samo ako mi objasniš šta su glajznice. Ali imam utisak da će objašnjenje biti slično objašnjenju za brbotne
[ Milojkovic @ 22.06.2011. 17:58 ] @
Ispod opruge koja drzi ventil stoje po dve glajznice na koje se oslanjaju hidrostelovi, one osiguravaju spoj stabla ventila i bambrezni.Na nekim modelim automobila nema klackalica nego bregasta osovina direktno preko hidrostelova otvara i zatvara ventile.Postoje i konstruktivna resenja gde nema hidrostelova nego se stelovanje ventila vrsi preko kalibracionih plocica koje su direktno oslonjene na plocaste bum bolcne( zastava) ali ima i resenja gde se umesto kalibracionih plooica stelovanje vrsi preko gedojzli na propisanu meru koja je uglavnom oko 0.20 za usisne i oko 0.30 za izduvne ventile, kazem uglavnom jer ima nekih modela kao sto je Toyota Yaris 1.0 VVTi gde se svi ventili steluju na 0.20 ali im se gedojzle zato menjaju na svakom drugom stelovanju.To je po propisu i tako sam u Nemackoj video da rade mada se kod nas ti delovi uopste ne menjaju i kad ih trazis u prodavnici trgovci obicno samo blenu i namaju pojma o cemu im pricas i redom odgovaraju da takav deo ne postoji.
Tek kad im pokazes deo na poziciji u mikrokarti ili u Tec Docu onda ti poveruju i svoje elemantarno neznanje pravdaju time da im to do sad niko nije trazio.Poslao sam jednom musteriju da za svoj auto ( Ford Fiesta ) kupi novu feder i splentnu zadnjih kocionih paknova sa krunastim osiguracem.
Covek se vratio i kaze da takav deo ne postoji i da mu je trgovac rekao da ga majstor verovatno zeza i da menja majstora.Vratio se covek zelen od besa psuje me i grdi.
Dam mu ja uzorak da ponovo ode i odnese i pokaze trgovcu sta mi treba , i opet nista vrati se on psuje me kaze nema takvog dela na autu i da sam ja neki seret koji ga zeza .
E onda ja lepo odem sa njim do prodavnice i otvorimo program i pogledam tacnu poziciju, nadjem kataloski broj dela ukucamo kad eto cuda covek to ima na legeru a nema pojma cemu sluzi on to zaveo kao " zadnja kocnica" mozes misliti koja je to neznalica.Izgubio sam pola dana na glupost.
Da je ovo prava drzava kao sto nije i da ima zakona kao sto ga nema za takvu budalastinu u Nemackoj bi dobio odmah katanac na vrata od radnje.
[ Ivan Dimkovic @ 22.06.2011. 18:57 ] @
Citat:
pisac
(auto cele zime palio bez problema, pa nisam ni pretpostavio da su crkli).


Pa nisi ni morao da "pretpostavljas"...

http://www.elitemadzone.org/t4...-grejaca-Tesko-mi-da-poverujem - lepo ti je pisalo, sam si rekao:

Citat:
pisac
Ispostavilo se da je kompjuter pokazao da su mi crkli svi grejači, i da ne pokazuje nijednu drugu grešku !? Jeste, kompjuter je pokazao samo tu grešku, ali ja u to ipak ne mogu da poverujem iz nekoliko razloga:


Sledeci put probaj da "poverujes" kada ti kompjuter nesto napise.
[ pisac @ 22.06.2011. 19:26 ] @
Ma neću da poverujem i dalje. To da mi auto uđe u LIMP HOME režim zbog crknutih grejača, to je neviđena glupost i to sam zauvek eliminisao nakon što mi je Noćni dao električnu šemu tog dela. Sada kada budu opet pocrkali grejači, neće se desiti ništa. Ali sada i znam za jadac pa ću ponekad proveravati multimetrom i koliko je grejača ispravno.

Nego, to sve (ipak) nema veze sa time zašto mi je jedan grejač nauljen. Iskreno, možda je on nauljen još od poslednje (misteriozne) intervencije na motoru u Grand Motorsovom servisu. Opasno sam se naljutio danas na njih, napravili su barijeru na šalteru tako da se više ne može doći do normalnih osoba u servisu koji bi mogli da mi kažu da li treba da se brinem ili ne, i da li da dođem na popravku ili da ne dolazim bezveze samo da bih dao 26€ za pregled koji mi inače uopšte i ne treba s obzirom da već znamo da je grejač nauljen. K'o da će takvim stavom prema klijentima da dobiju više para, jelte? Inače, oni (glavonje) čitaju između ostalog tamo verovatno i ovaj forum. Znam da me je jednom pre par godina jedan od tih glavonja kritikovao kada me video u servisu, jer sam na sajtu B92 (http://www.b92.net/automobili/) prokomentarisao nešto ispod članka o Fokusu. Pri tome je komentar bio sasvim OK prema Fokusu, uz kritiku na organizaciju servisa. Mislim, zamislite koliko daleko ide taj animozitet/paranoja kada je tip ladno tačno znao ko je ostavio komentar A nije mi jasno ni zar je očekivao neke druge komentare, s obzirom da sam prilikom kupovine dobio iskopirano(!) crno-belo uputstvo iz Hrvatske za Focus u kome se nisu videle dobro sve slike u boji (evo još ga imam i smejem se samom sebi kako sam to prihvatio), a morao sam prilično da insistiram da bih dobio i (pdf) uputstvo za radio aparat, pa još pri tome nisam dobio svu opremu koju sam naručio nego su mi naknadno (po njihovom mišljenju) činilu "uslugu" da isporuče "besplatno" opremu zbog koje sam pretio i tržišnom inspekcijom.

Zato sam rešio danas da isteram uskoro na čistac zašto mi je jednom u redovnom servisu stavljen pogrešan filter za vazduh.

Nego, pored Milojkovićevog vrlo autentičnog mišljenja da treba da rešavam brbotne/glajznice/bambrezne/cincilagere/bomboce i sl., može li neko da kaže konkretno da li slabo curenje na gumici ventila može da napravi veću štetu ukoliko se ne popravlja?



[Ovu poruku je menjao pisac dana 22.06.2011. u 21:00 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 22.06.2011. 22:10 ] @
Citat:
pisac
To da mi auto uđe u LIMP HOME režim zbog crknutih grejača, to je neviđena glupost i to sam zauvek eliminisao


Pretpostavljam da imas tehnicku dokumentaciju svih relevantnih ECU-ova i svih kondicija koje izbacuju CEL - ili si to "zauvek eliminisao" kao mogucnost na neki drugi nacin?
[ pisac @ 22.06.2011. 22:32 ] @
Piše ti u toj temi što si citirao. Kontrolni port ECU-a više nije povezan sa grejačima, spojen je direktno sa masom i za njega su grejači od tada pa zauvek ispravni
[ Milojkovic @ 23.06.2011. 02:40 ] @
Racunar na Audiju A 6 EDC 16 motor 2.7 "prepoznaje" grejace koji su stradali.
Ulje koje" curi" treba proveriti u svakom slucaju e sad nije mi jasno kako znas da je to curenje kako kazes slabo?
[ pisac @ 23.06.2011. 09:21 ] @
Pa curenje mora biti slabo, s obzirom da motor ne troši "ni kap" ulja, i da ne troši više goriva nego što je trošio kao nov.

E, sad, moguće je da postoji neko blaže gušenje negde do 2800 o/min koje ranije nije postojalo, a da od 2800 o/min nestaje taj "efekat" i motor dobija punu snagu kao ranije.
[ pisac @ 23.06.2011. 12:50 ] @
Na 2000 o/min vuče uzbrdo ko blesav, čim dodam gas cepa kao i obično. Ali pri kretanju sa semafora sve mi se čini da ipak za neku nijansu nije kao ranije, sve do 2800-3000 o/min kada dobija neku novu snagu. Mada taj motor (lynx) nikada nije ni bio munja na semaforu (ima veliki lag), ali je znao dobro da išara zebru

I, da, učinilo mi se danas kada sam išao u rikverc, da sam u jednom trenutku video beli dim umesto uobičajenog crnog . To posle nisam mogao da potvrdim. Ali, ako je beli dim onda bi morao da troši ulje, zar ne? A ne troši.
[ Milojkovic @ 24.06.2011. 01:00 ] @
Tu ipak ima problema a da bi bio siguran da taj dim iz auspuha ne sadrzi motorno ulje trebaces da odes na test izduvnih gasova.Mada koliko sam te ovde upoznao i sve tvoje sklonosti ka samoinicijativi to ces ti ipak sam uraditi .Ovo je pravi posao za tebe a ako imas volje i zelje mozes sam napraviti prirucan test koji ce biti poprilicno precizan i za tvoj auto adekvatan ( ako radis po upustvu imaces potpuno verodostojan test).
Uzmi jedan najlonski dzak ( najbolje onaj od mineralnog djubriva) ubaci u njega neku ciglu stavi ga na izduvnu cev auspuha i dobro zavezi, ali ipak ostavi prostora u gornjem delu dzaka da gasovi mogu isticati.Dakle nemoj ga bas mnogo stezati, neka bude onako ovlas navucen na auspuh.
Dzak prethodno izmeri zajedno sa tom ciglom na nekoj preciznoj vagi.Sve pedantno upisi a i fotografisi da to posle analiziramo.Kad si sve pripreme obavio test moze da pocne.
Upali motor i ostavi ga da radi na leru.Motor mora biti potpuno hladan u startu a ti za to vreme izadji i posmatraj izduvne gasove, snimaj , fotografisi , zapisuj licno opazanje, gledaj stalno kroz najlon od tog dzaka kakva je boja izduvnih gasova i dali se menja sa porastom temperature .
Obrati paznju na boju tog gasa jer spram nje ces odrediti da li u gasovima ima ulja, nesagorelog goriva ili rashladne tecnosti.
Obrati paznju i na kondez koji se stvara u dzaku.
Neka tako motor radi sve dok se potpuno ne zagreje, oko pola sata je neka norma.
Kad prodje tacno pola sata dobro zavezi dzak pa sacekaj da se dzak ohladi i ponovo ga izmeri.
Zapisi tu vrednost.
Zatim ponovo zavezi dzak za auspuh ovoga puta moras pored izduvne cevi staviti jos jednu paralelnu cev da bi laki gasovi mogli isticati i sve to cvrsto vezati sa nekom zicom.
Upali motor stavi mu neku ciglu na gas neka bude na maksimalnim obrtajima, sto jaca turaza preciznije ce biti merenje, ukljuic grejanje u kabini da pomognes hladjenje i klimu ( ako je imas).
Motor sve vreme mora biti na maksimalnim obrtajima.
Ostavi ga tako da radi petnaest minuta.
Posmatraj sad boju gasova koji isticu.
Kad prodje tacno petnaest minuta ugasi agregat i skini dzak.
Izvrsi ponovo merenje dzaka sa ciglom.
Ovu drugu dobijenu vrednost pomnozi sa dva da bi imao uporednu vrednost sa onom prvom od trideset minuta.
Tezinska razlika izmedju prve i druge vrednosti ne sme biti veca od 3.5 za dobre motore koji imaju odlicno sagorevanje, za one koji su popustili pod teretom vece kilometraze ona se krece od 3.5 do 4.5.Sve preko 4.5 je znak neke neispravnosti.
Ukoliko u dzaku primetis masne fleke od ulja znaj da je agregat zavrsio karijeru i da su popustile karike.Ako ima tragova kondeza to jest vode uzmi ulravioletnu lampu i pregledaj boju.Ukoliko je kondez fluorescentan to je znak da u izduvnim gasovima imas antifriza.



[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 24.06.2011. u 03:47 GMT+1]
[ Goran Mijailovic @ 24.06.2011. 07:44 ] @
Citat:
Milojkovic: Tu ipak ima problema a da bi bio siguran da taj dim iz auspuha ne sadrzi motorno ulje trebaces da odes na test izduvnih gasova.Mada koliko sam te ovde upoznao i sve tvoje sklonosti ka samoinicijativi to ces ti ipak sam uraditi .Ovo je pravi posao za tebe a ako imas volje i zelje mozes sam napraviti prirucan test koji ce biti poprilicno precizan i za tvoj auto adekvatan ( ako radis po upustvu imaces potpuno verodostojan test).
Uzmi jedan najlonski dzak ( najbolje onaj od mineralnog djubriva) ubaci u njega neku ciglu stavi ga na izduvnu cev auspuha i dobro zavezi, ali ipak ostavi prostora u gornjem delu dzaka da gasovi mogu isticati.Dakle nemoj ga bas mnogo stezati, neka bude onako ovlas navucen na auspuh.
Dzak prethodno izmeri zajedno sa tom ciglom na nekoj preciznoj vagi.Sve pedantno upisi a i fotografisi da to posle analiziramo.Kad si sve pripreme obavio test moze da pocne.
Upali motor i ostavi ga da radi na leru.Motor mora biti potpuno hladan u startu a ti za to vreme izadji i posmatraj izduvne gasove, snimaj , fotografisi , zapisuj licno opazanje, gledaj stalno kroz najlon od tog dzaka kakva je boja izduvnih gasova i dali se menja sa porastom temperature .
Obrati paznju na boju tog gasa jer spram nje ces odrediti da li u gasovima ima ulja, nesagorelog goriva ili rashladne tecnosti.
Obrati paznju i na kondez koji se stvara u dzaku.
Neka tako motor radi sve dok se potpuno ne zagreje, oko pola sata je neka norma.
Kad prodje tacno pola sata dobro zavezi dzak pa sacekaj da se dzak ohladi i ponovo ga izmeri.
Zapisi tu vrednost.
Zatim ponovo zavezi dzak za auspuh ovoga puta moras pored izduvne cevi staviti jos jednu paralelnu cev da bi laki gasovi mogli isticati i sve to cvrsto vezati sa nekom zicom.
Upali motor stavi mu neku ciglu na gas neka bude na maksimalnim obrtajima, sto jaca turaza preciznije ce biti merenje, ukljuic grejanje u kabini da pomognes hladjenje i klimu ( ako je imas).
Motor sve vreme mora biti na maksimalnim obrtajima.
Ostavi ga tako da radi petnaest minuta.
Posmatraj sad boju gasova koji isticu.
Kad prodje tacno petnaest minuta ugasi agregat i skini dzak.
Izvrsi ponovo merenje dzaka sa ciglom.
Ovu drugu dobijenu vrednost pomnozi sa dva da bi imao uporednu vrednost sa onom prvom od trideset minuta.
Tezinska razlika izmedju prve i druge vrednosti ne sme biti veca od 3.5 za dobre motore koji imaju odlicno sagorevanje, za one koji su popustili pod teretom vece kilometraze ona se krece od 3.5 do 4.5.Sve preko 4.5 je znak neke neispravnosti.
Ukoliko u dzaku primetis masne fleke od ulja znaj da je agregat zavrsio karijeru i da su popustile karike.Ako ima tragova kondeza to jest vode uzmi ulravioletnu lampu i pregledaj boju.Ukoliko je kondez fluorescentan to je znak da u izduvnim gasovima imas antifriza.



[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 24.06.2011. u 03:47 GMT+1]


Kako te nije samo mrzelo :)
[ Milojkovic @ 24.06.2011. 10:53 ] @
Kad nasem radoznalom i upornom entuzijasti Piscu treba pomoci nista mi nije tesko.

[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 24.06.2011. u 12:15 GMT+1]
[ tdusko @ 24.06.2011. 12:43 ] @
Ako mu je agregat iole u ispravnom stanju posle ovog testa sigurno nece biti :). 15 minuta pod punim gasom ce ga dotuci nacisto
[ Milojkovic @ 24.06.2011. 13:11 ] @
Nema te cene koja je velika spram zadovoljstva spoznanja.Nece mu biti nista ne brini se , svaki agregat je fabricki ogranicen po broju obrtaja na granicu koja je bezbedna.Sad je Pisac na potezu, cekam njegov izvestaj pa da vidimo kakvi su rezultati testa.
[ Deep|Blue @ 24.06.2011. 13:38 ] @
Citat:
tdusko: Ako mu je agregat iole u ispravnom stanju posle ovog testa sigurno nece biti . 15 minuta pod punim gasom ce ga dotuci nacisto

Pa ne treba da ga vergla u crvenom,
a pisac je rekao da često vozi auto na granicama njegovih mogućnosti
[ pisac @ 24.06.2011. 15:43 ] @
Cccccc, balkan i balkanci: Ako već ja nemam kravu, neka crkne i komšiji

No, svejedno, gumice ventila ću lično ja prekontrolisati i po potrebi zameniti kada pročitam dovoljno članaka na Internetu i snimaka sa jutuba, ako evenutalno ne nađem u međuvremenu stručnog i pedantnog mehaničara koji je raspoložen to da uradi uz moju asistenciju . Od neke konkretne i korisne pomoći na ovom forumu po ovom pitanju sam naravno odustao.

Ja već X-ti put dam šansu ovom forumu, ali se redovno ispostavi da oni ovde koji znaju jednostavno ne trpe one koji pitaju da bi saznali. Sve mi se čini da je u pitanju neka vrsta sujete i očuvanja sopstvenog ega, jer ako se recimo ispostavi da svako to može da nauči ako hoće (čak i jedan običan "pisac" škrabalo), onda neko može sam sebi da postavi nezgodno pitanje da li je on sam zaista nešto relativno jedinstveno, sa nekim znanjem koje ima svojevrsnu vrednost u društvu, ili je samo običan zanatlija koji poznaje jednostavne stvari koje može ako poželi da nauči baš svako ko ima 3 čiste u glavi. To je to nezgodno pitanje.

Mislim, bre, da mi se podsmeva neki teorijski i eksperimentalni ili nuklearni fizičar iz CERN-a kada pitam nešto o kvantnoj mehanici ili o crnim rupama, to bih apsolutno mogao da prihvatim kao normalno i podrazumevano. Ali ovo...
[ Milojkovic @ 24.06.2011. 21:27 ] @
Kakvi su rezultati testa?
[ Nocni @ 24.06.2011. 23:27 ] @
Apropo price da komsiji crkne krava... Posle te zelje zlatna ribica je pitala covjeka koja je sledeca a on odgovara:
"da i meni crkne krava"...
"a zasto i tebi"?
"Kad komsija dodje da trazi malo mlijeka da kazem NEMA"

btw pisac, nezahvalan si, ali i to je odlika naseg naroda... nekome 100 puta mozes da pomognes ili pozajmis, ako 101 put dodje i ako mu kazes "nemam, ne mogu ti pomoci" pljuvace po tebi odma cim ode i u sekundi ce zaboraviti da si mu pomogao 100 puta... takav si i ti...
[ Milojkovic @ 25.06.2011. 00:12 ] @
Tek kad ugleda klip i klipnjacu na cevi auspuha shvatice da je pogresio sto me nije slusao i na vreme otklonio kvar.
[ pisac @ 25.06.2011. 06:57 ] @
Citat:
Nocni: btw pisac, nezahvalan si, ali i to je odlika naseg naroda... nekome 100 puta mozes da pomognes ili pozajmis, ako 101 put dodje i ako mu kazes "nemam, ne mogu ti pomoci" pljuvace po tebi odma cim ode i u sekundi ce zaboraviti da si mu pomogao 100 puta... takav si i ti...


Sve mi se čini da je proporcija obrnuta na ovom forumu. 100 puta "nemoj, nikako, nemaš pojma, ne možeš, smešan si" pa ja to odradim sam na osnovu uputstava sa nekih drugih foruma i sajtova, a onda najzad 101.-vi put pomoć, i odmah nakon toga: "nezahvalan si"
[ Nocni @ 25.06.2011. 07:18 ] @
Ponasas se kao da je neko ovdje duzan tebi da pomaze... pa jos kazes "ja vec X-ti put dajem sansu ovom forumu..."
Problem je u tome sto tebi ne odgovaraju savjeti u kojima ti se kaze da trebas na dijagnostiku ili oni u kojima ti se kaze treba kupiti ovo ili ono... davno si ovdje rekao da i dijete kad ti se razboli ne vodis ga kod doktora nego mu sam postavljas dijagnozu... sto je sramno...
Problem je jos i u tome jer ti mislis da je nekome ovdje krivo sto ti nesto sam uradis na svom autu... sto nema veze sa mozgom... Zasto mislis da je nekog briga sta ces ti sa svojim autom da radis? Sto se mene tice mozes i da ga zapalis ili da ga pozlatis, bice mi svejedno...
[ Milojkovic @ 25.06.2011. 07:40 ] @
Cigla na pedali gasa resice sve probleme.Ispunjava sve uslove, ne treba mu majstor, ne mora da kupuje delove, sve moze da uradi sam.Dakle sinko sta cekas?
[ pisac @ 25.06.2011. 20:55 ] @
Citat:
Nocni: Problem je u tome sto tebi ne odgovaraju savjeti u kojima ti se kaze da trebas na dijagnostiku ili oni u kojima ti se kaze treba kupiti ovo ili ono...
Takvi saveti su nekad i za neke ljude dobri, a nekada i za neke su korisni isto koliko i kao vrlo popularni odgovor na raznim forumima: "kucaj u googlu...". Mislim, sve se može otkucati u googlu, jel tako? Isto tako se svaki problem može rešiti u servisu, jel tako? Onda forum i gubi smisao, jer je na svako pitanje vrlo jednostavno odgovoriti: "idi u servis / kucaj u guglu".

Što bih uopšte postavljao ikakvo pitanje ovde da bih dobio preporuku da odem u servis? Zar nije jednostavnije da odmah odem u servis?

Citat:
Nocni: dijete kad ti se razboli ne vodis ga kod doktora nego mu sam postavljas dijagnozu... sto je sramno...
Nisi ti to dobro zapamtio. Pretraži poruke pa pročitaj ponovo. Nije da ga ne vodim kod doktora, nego je moja reč zadnja jer to što doktori kažu ja propustim kroz filter i odbacim mehanička blebetanja i lupetanja (>80%) a zadržim i primenim samo pametne stvari (<20%).

Ja inače nekoliko puta pitam ovde prostu stvar, i nikako da dobijem odgovor. Ali nije problem u tome što ne dobijam odgovor, niko nije dužan da daje odgovore, nego je problem u tome što nekome smeta što ja uopšte postavljam pitanje. E to je taj problem.

Dakle, ima li ko odgovor na ovo pitanje, a ako nema ili ne želi da odgovori onda najbolje neka ćuti, ako može da izdrži:
Da li vrlo lagano curenje ulja na gumicama ventila, ukoliko se ne popravlja može da trajno ošteti ventile ili nešto drugo u motoru?
1) Može
2) Ne može
3) Teško je reći, zavisi od nekoliko drugih faktora: ....







[ Milojkovic @ 25.06.2011. 22:02 ] @
Da bi se tacno utvrdilo sta je u pitanju najbolje je da odes u neki servis.
[ Deep|Blue @ 27.06.2011. 07:33 ] @
eh pisac, opet ti krećeš po svome ...
Citat:
pisac: Dakle, ima li ko odgovor na ovo pitanje, a ako nema ili ne želi da odgovori onda najbolje neka ćuti, ako može da izdrži:
Da li vrlo lagano curenje ulja na gumicama ventila, ukoliko se ne popravlja može da trajno ošteti ventile ili nešto drugo u motoru?
1) Može
2) Ne može
3) Teško je reći, zavisi od nekoliko drugih faktora: ....


Ako se ne varam, barem u ovoj temi si dobio savet od 2 (dva) iskusna automehaničara, koji su u svemu ovome neutralni, tj. geografski ti ne odgovaraju da odlaziš kod njih.

Rečeno ti je da to nije jednostavno i da bi valjalo da proveriš kompresiju i dijagnostiku, što ti naravno ne radiš.
Zatim si dobio detaljno i sasvim OK objašnjenje dijagnostike tipa "Uradi sam" od Milojkovića, na osnovi analize boje dimova pri laganom radu i pri opterećenju, što si ti doživeo kao provokaciju.

Pošto je vidovnjaštvo zakonom zabranjeno u Srbiji (ajde ovo baš i ne pogađa Noćnog ), ne vidim kako bi ti drugačije ljudi pomogli da rešiš problem sa autom.
Stoga ili poslušaj ekipu i idi na dijagnostiku ili poslušaj Milojkovića i odradi test sa ciglom, samo prestani sa traženjem saveta i pljuvanjem po onima koji ti pruže pomoć.
[ pisac @ 03.02.2012. 19:59 ] @
Inače da obavestim cenjene članove foruma da sam pred kraj prošle godine video crnu masnu fleku ispod auspuha, to sam eventualno povezao sa masnim grejačem, svratio do servisa koji se bavi mašinskim obradama da priupitam za neke cene, i nakon malo propitivanja o tome koliko auto troši ulje i kako ide, dobio odgovor da ne zajebavam nego da vozim to još 300 000 km bez brige.

A to masno na grejaču, to je po rečima stručnjaka, dizel.
[ Zarko Silic @ 03.02.2012. 20:40 ] @
Citat:
pisac
A to masno na grejaču, to je po rečima stručnjaka, dizel.


Onda im postavi pitanje:

"Da li dizel masti samo jedan grejac?"
[ pisac @ 03.02.2012. 21:39 ] @
Ma čovek mi je objasnio zašto masti samo jedan grejač, ali ja nisam bio dovoljno pametan da to objašnjenje zapamtim. U svakom slučaju, pošto ulje ionako ne troši ni gram, a dizel troši , deluje mi dovoljno prihvatljivo
[ Zarko Silic @ 03.02.2012. 23:35 ] @
Ma, salim se.

Jedan grejac se "masti" zato sto je neispravan. Da su neispravna 2 onda bi se 2 "mastila".
[ AstralPro @ 04.02.2012. 00:37 ] @
Brate mili prodaj tog fokusa i kupi novog ili se zaposli u auto servisu!

Ovih trojica ti daju savete i uporno te salju u servis da ti postede muke i bacanja para a ti se jos i ljutis.

Ako ti ne odgovara GrandM nadji nekog drugog ko radi Ford-a i problem resen.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.02.2012. 07:28 ] @
Ili da se skupi prilog u novcima,ako je to problem.Sve ostalo spada u MOBING.
Laicki,da li moze da vrh grejaca izgori,pa tu nekako nafta da izbija i masti.

Ps.
Pisac,nov sam ali sam iscitao istoriju bolesti tog fokusa.Pitanje je od vas dvojice ko ce izdrzaT natezanje.
Znas da u apotekama sada samo sa receptima,a ti bas nevolis da slusas,cek-momenat-nesto sam cuo.
Uhh dobro je.Grana popustila pod snegom,a pomislio sam da je jedan digao ruku na sebe sa konopcetom.
[ pisac @ 04.02.2012. 11:29 ] @
Citat:
AstralPro: Ako ti ne odgovara GrandM nadji nekog drugog ko radi Ford-a i problem resen.
Odlično. Nađi nekog normalnog, obrazovanog, poštenog i pedantnog servisera, pa mi preporuči. Ja onog što sam znao, taj je umro. Ovi ostali... ne vredi trošiti reči. Svi uobrazili da su bog-zna-kakvi majstori i autoriteti, a u stvari su priučene zanatlije čije znanje prevaziđem sa nedelju dana analiziranja problema i 2 pokušaja rešavanja.
[ bakara @ 04.02.2012. 12:09 ] @
Citat:
pisac:Svi uobrazili da su bog-zna-kakvi majstori i autoriteti, a u stvari su priučene zanatlije čije znanje prevaziđem sa nedelju dana analiziranja problema i 2 pokušaja rešavanja.

Ovo ko da si sebe opisao
[ vidan kv @ 04.02.2012. 13:17 ] @
.....ja sam davno zamolio Moderatore da ovom liku zabrane ovakvu vrstu aktivnosti na forumu jer ga upravo takvi i uništavaju svojim glupostima.....a i odavno mislim da je ovom Piscu jako dosadno pa dođe ovde da potqecuje ljude.....
[ pisac @ 04.02.2012. 14:11 ] @
Jok, forum uništavaju uobraženi majstori koji misle da su popili svo znanje sveta, a ne shvataju da su uglavnom zanatlije sa umerenim iskustvom i mnogo sujete. I to nije slučaj samo sa auto-mehaničarima, nego "majstorima" svih vrsta koji imaju jedva skrpljenu srednju školu i veliki kompleks sopstvene (ne)stručnosti za posao kojim se bave.

Ja da hoću da odem u servis da mi tamo trpaju pucval u karter, oštećuju navoje na točkovima zašrafljujući direktno iz pneumatskog pištolja, da mi ispumpavaju vruće gume, stavljaju pogrešan filter za vazduh, zacepaju vatrostalna creva za vazduh zbog sopstvene lenjosti da utroše 5 sekundi na pravilnu montažu, menjaju pumpe za gorivo umesto da promene zapušen filter za gorivo, obrađuju samoventilirajuće diskove koji se ne smeju obrađivati, i rade druge gluposti... to bih uradio odmah, i ne bih postavljao nikakva pitanja ovde.

Skoro sam se natezao sa "iskusnim majstorom" koji je radio betonsku košuljicu u jednoj povećoj prostoriji, objašnjavajući mu (uzaludno) da se ujednačen neprimetni pad ka slivniku iz svih delova prostorije ne može postići samo libelom (ma koliko bila tačna) već sa prethodno iscrtanim vagresom po zidovima, i korišćenjem izmerenih "čapova", i na kraju libele. Naravno da me nije poslušao, hteo je da uštedi sat vremena, i naravno da nije uradio dobro. A to isto ja, koji se time uopšte ne bavim, izvedem savršeno poštujući pravila i procedure.

Mislim, nisam blesav da vodim auto u servis u kome se priučeni obučavaju i eksperimentišu, a onda mi još to i naplate sve zajedno sa štetom koju su oni sami napravili. Neka hvala. I nema više smisla gnjaviti sa takvim komentarima.

Postavim pitanje ovde, ko hoće da odgovori može, ko neće ne mora. Ja ću problem ovako ili onako (na lakši ili na teži način) rešiti i sam, i to nije ničija briga. Posle ću verovatno ovde ostaviti rezultate šta je bio kvar i kako se rešio, pa neki drugi entuzijastični član foruma može da iskoristi moje iskustvo. Po meni sasvim korektno, i mnogo korisnije nego: "idi u servis".

Jedini koji je pomenuo da bi mogla biti nafta umesto ulja, je Milojković dok je bio u svojoj manje-više normalnoj fazi.. .pre nego što je počeo da pominje kojekakve cigle i džakove. Ali njega je teško shvatiti ozbiljno s obzirom na razne druge postove, pa sam to pominjanje nafte zanemario
[ vladd @ 04.02.2012. 15:30 ] @
Nema ovde, na forumu, uobrazenih majstora, koji pride malo znaju..ali su nekako prisutni svuda oko nas.

I nisu samo krivi "majstori", nego opsta tehnicka nepismenost, i posebno zelja "malog" coveka da ima veliki auto.

Mentalitet+tehnicka neobrazovanost, proizvode odredjene probleme, koje svakodnevno susrecemo.

Postoje i druge varijante(po belom svetu), gde i u bogatim sredinama nema dobrih majstora i naplacuju ogromne svote novca za odredjene usluge.

Na forumu iznosimo svoje muke i saznanja, i koliko vidim, jedini problem je povremena tvrdoglavost korisnika, nicim izazvana...

Poz
[ jnk @ 04.02.2012. 15:46 ] @
Ne ulazim u to da li je neko tvrdoglav ili ne ali to u vezi priucenih majstora se apsolutno slazem. Moje iskustvo sa ovlascenim servisima je katastrofalno, pocev od 5 skodinih servisa preko porschea i autokomerca. Jedini ovlasceni servis kod kojih se sa kilometar vidi da je odnos totalno drugaciji nego bile gde drugo je bmwov i jedini je on vredan pomena. Moje automobile odrzavam kod nezavisnog, neovlascenog majstora u koga imam poverenja iako ni sa njim nisam uvek 100% zadovoljan, njegov rad mi je neuporedivo bolji nego ovi navedeni.
[ AstralPro @ 04.02.2012. 18:10 ] @
@pisac

Sta mislis da si jedini koji ima problem sa serviserima (da ne kazem majstorima jer nisu svi majstori)?

Ja sam za godinu i po dana kako vozim Forda promenio 2 servisa i tek sam sa ovim trecim zadovoljan a u pitanju su dvojica relativno mladjih majstora koji su posteni i vredni a zanat poznaju dobro..

Da navedem banalan primer, odem u jedan od ford servisa u NS pred odlazak na duzi put i trazim kompletan pregled auta i naglasim da lose vuce tj turbina kao da i ne radi. Auto sam ostavio u podne i otisao, kao zvace me kad bude gotovo. Ok. Vidim 5 sati ne zovu, nazovem ih kazu nisu ni poceli da rade, u guzvi su.
Ok ajde sutra ce ujutru uzeti prvo njega da rade. Dodje i drugi dan podne oni ne zovu, odem licno imam sta i da vidim jos nisu poceli da rade! Auto stoji gde sam ga ostavio. Poceli su negde oko 4 sata tj pred kraj radnog vremena i jedino sto su uradili je bilo zamema plocica na prednjim diskovima. Ostalo je navodno u redu a mogu da se kladim da nisu ni pogledali sve kako treba. Dijagnostikovanje stanje motora i turbine je bilo to sto jedan udje u kanal i nesto pritiska oko motora a drugi turira auto do max obrataja i kao sve je ok auto tako treba da (ne) ide. ?!!!! Izadjem na auto put vozim 130 a motor na 3000 obrataja znaci nije to to.

Prvi ford servis, kod njih sam uradio veliki servis kad sam kupio auto jer tako mi je dosao interval na tadasnjoj kilometrazi.
Set kaisa i spanera to sto ide na veliki servis su zamenili navodnim originalnim setom. Oderali su me platio sam 320 evra za to i jos par sitnica da bi posle 25000km umesto 80000km skripao jbn kais. Sta ce biti do 80.000 nemam pojma ali reklamaciju na uvazavaju jer "nije to nista mora nekad da zaskripi".

Tako da i ti druze pisac ne ocekuj med i mleko jer auto mehanika je zanat kao i svaki drugi, malo je ozbiljnih majstora a ima da popizdis dok ne nadjes to sto hoces. Najbolje ti je po preporuci drugog zadovoljnog korisnika ford vozila sa tvog geografskog podrucja.


[ Zarko Silic @ 04.02.2012. 18:51 ] @
Citat:
AstralPro
Set kaisa i spanera to sto ide na veliki servis su zamenili navodnim originalnim setom. Oderali su me platio sam 320 evra za to i jos par sitnica ....


A koliko mislis da treba da kosta veliki servis kod savremenijih dizelasa?
[ AstralPro @ 05.02.2012. 00:27 ] @
200-250 evra? Aj bar da je za tih 320 evra uradjeno kako treba inace nebi skripalo prvih 5 min voznje.
[ AstralPro @ 05.02.2012. 00:30 ] @
25, o tome se radi.

[Ovu poruku je menjao AstralPro dana 05.02.2012. u 01:46 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 05.02.2012. 08:47 ] @
Ne moze da kosta 200 do 250 nikako.

Normalan set sa kaisem (Continental, Pirelli i sl) i lezajevima kosta oko 200 eura. Plus vodena pumpa plus rad.

Ako je rec o originalnim delovima iz rikambi programa, onda je cena jos veca.

Zar mislis da bi ti neko radio dzaba i jos, eventualno dometnuo 100 eura iz svog dzepa?


P.S. Cesto se dogadja da se novi kais nakon ugradnje cuje i da malo cvili.
[ vladd @ 05.02.2012. 10:05 ] @
Mene je kostalo 350, a sam sam radio..istina nije ford, ali su cene slicne. Medjutim, saznao sam da su ruke za tu akciju oko 50 evra, pa sledeci put mozda prerustim igranjac mehanicaru.

Koliko se secam, sve je delovao jeftino, jedno 80, drugo 40, trece 35, antifriz 25...pa ova sitnica, ona sitnica...dok se sve sabere, a da se uradi i zameni i ono sto se krenulo da zameni, plus ono sto se primetilo...nakupi se troskova.

Tako sam plocice krenuo da zamenim, cena sitnica, 25 evra, a stigao sam do zamene dva para plocica, prednjih diskova, dve kugle(jedna je bila dobra, ali sam menjao u paru, nisu skupe..ali gomilaju trosak), pa sam ugledao manzetnu spone...za cas sa 25 ode na 90...

Ne znam sta je gore, da mehanicar zameni SAMO ono sto sleduje nekom "velikom" servisu, ili da primeti usput jos neke neispravnosti ili nekorektnosti, ili da nakarika nesto sto nije radio, a naplatio...uz neke nesuvisle bajke..


Poz
[ Zarko Silic @ 05.02.2012. 10:22 ] @
Ako imas iskustva u obavljanju ovakvih radova,
ako posedujes odgovarajuce alate,
ako imas vremena na pretek,
ako su ti dostupni svi delivi,
i ako imas zelju i volju za ovakvim poslovima, najbolje je posao uraditi sam.


Ako samo jedan od ovih uslova nije ispunjen, bolje je, a i pametnije, posao prepustiti profesionalcu kome je ovo rutina.
[ Boris Tadić @ 05.02.2012. 10:49 ] @
Vidi se da niste servisirali Hondu u Srbiji i nemate pojma sta su "majstori" i ko to od zadovoljnih musterija hvali* kakve, kolike i cije "kvalitete" i sta pod tim podrazumeva.

* - iz dna zeluca, korena bica, van svakog okvira za makar pomisao na kritiku(pa i dobronamernu)

Zlatne ruke na sve strane, neupitna mudrost drevnih Inka, bele rukavice i laptopovi na svakom koraku, a od 3 srafa dva ukrivo zavrnuta i treci nedovoljno, zaboravljen alat pod haubom i kojekakvi poklopci, srafovi, kljucevi od stana, baterije od fiksnog telefona.

Daju ti do znanja na svakom koraku da bi kvalitetniju i temeljniju uslugu dobio od pacijenata iz Palmoticeve, a onda se uvek nekako nadje neko da kaze da je to samo tvoj licni "ukus" i "utisak" ili "misljenje", jer su njemu besprekorno zavrnuli filter ulja, tj. extra precizno i sad mu auto radi extra...

Sve bi i bilo donekle u mentalno prihvatljivim okvirima da za 100% redovnih servisa ne treba

1 Philips srafciger
1 gedora, eventualno 2
2gr mozga
3min vremena, od pocetka analize pristupa do stampanja fiskalnog racuna. Mada ni racune vise ne daju, posto "niko ne trazi".

U Srbiji svako ko ume kako, ima gde i cime prosto MORA sam da servisira svoj auto, jer ce ga ove horde nepismenih i nabedjenih mentola upropastiti pre ili kasnije, a cesto je u zivotu najmanji problem neki kvar od par stotina eura, jer cesto auto ne sluzi da stoji na parkingu kao ukras i tera komsije na zavist, nego da bi zaradio pare, pa ce neciji urodjeni nemar nekome direktno upropastiti bitan posao, u krajnjem slucaju i zivot.
[ Java Beograd @ 05.02.2012. 11:06 ] @
Citat:
Boris Tadić: U Srbiji svako ko ume kako, ima gde i cime prosto MORA sam da servisira svoj auto, jer ce ga ove horde nepismenih i nabedjenih mentola upropastiti pre ili kasnije, a cesto je u zivotu najmanji problem neki kvar od par stotina eura, jer cesto auto ne sluzi da stoji na parkingu kao ukras i tera komsije na zavist, nego da bi zaradio pare, pa ce neciji urodjeni nemar nekome direktno upropastiti bitan posao, u krajnjem slucaju i zivot.
Odavno ja ovo pričam. Eventualno, bolje je naći "svog" dobrog majstora (daleeeko od ovlašćenih) i posećivati za radeove koje nema smisla izvoditi u DIY varijanti.
[ vladd @ 05.02.2012. 12:19 ] @
Ja sam uvek za to, ali je i dalje veliki problem(nisam mislio da ce trajati i ovih, proteklih 10god)..iskreno, sto se ne mogu naci specificni a kvalitetni alati po razumnim cenama.

Razumnu cenu smatram cenom uvecanom za 10-20% od cene u inostranstvu, recimo zelj proizvodjaca alata.

A sada se pojavio vrhunski efekat ludila, da je "preko racuna" gotovo upola jeftinije (do 90%) nego za kes!!!

Tesko se nabavlja XZN, ili ZX, ili kako ga nazivaju "sve je to torx", tesko se nalazi alat za skidanje filtera, a da nije sa kaisem ili lancem, tesko se nalazialat za skidanje kugli, sto je nekada bilo u svakoj ozbiljnijo prodavnici cekica...

Sve sami megamarketi koji prodaju pelene i kineski alat, trgovci najvise drze delove i potrosnu robu, a kod Wurth-a je nestavak za gedoru za skidanje svecica 50€!!!

Inace me majstori ne bi videli ni za zamenu lamele...

Ovako, moram da visim majstoru nad glavom...i da se osecam kao pisac

Poz
[ AstralPro @ 05.02.2012. 14:05 ] @
Citat:
Ne moze da kosta 200 do 250 nikako.

Normalan set sa kaisem (Continental, Pirelli i sl) i lezajevima kosta oko 200 eura. Plus vodena pumpa plus rad.



Vodenu pumpu nisu menjali to znam 100%.

Racune od delova nisam dobio a zato mi je sumnjiva ta cifra.


No nebitno, necu vise da smaram ali svi smo mi prosli kao "pisac" bar jednom



[Ovu poruku je menjao AstralPro dana 05.02.2012. u 17:08 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 05.02.2012. 16:56 ] @
Citat:
AstralPro: Vodenu pumpu nisu menjali to znam 100%.



a ulje i filtere?


P.S. Treba menjati i vodenu pumpu.
[ jnk @ 05.02.2012. 17:09 ] @
Citat:
AstralPro
Izadjem na auto put vozim 130 a motor na 3000 obrataja znaci nije to to.


Makar ti auto imao i 1000 konja opet ce pri 130 raditi na 3000 obrtaja ako zadrzis iste prenosne odnose u menjacu.
[ Milojkovic @ 05.02.2012. 21:18 ] @
Danas sam u radionicu doslepao jedan ford focus sa identicnim problemom koji je mucio i naseg forumskog mudrijasa pisca.
I na ovom fordu je takodje stalno "kvasio" treci grejac.Nivo ulja po recima stranke nije padao i auto je isao sasvim normalno.
Covek je menjao vis eputa grejace ali je simptom uvek bio isti, treci grejac je uvek bio mokar a na izduvu po njegovim recima nije bilo dima.
Motor je tako bolovao dve godine dok nije zakucao jutros na debelom minusu "iz cista mira je okinuo pri startu ,bez ikakvog simptoma."Sva sreca te je pukao i zupcasti kais pa je havarija vecih razmera izbegnuta.
Otkrio sam sta je bio problem , problem je bio u dizni koja je curila na trecem cilindru i tu je hilzna skroz oderana.
Trosio je taj agregat ulje ali je nivo ulja uvek bio na maksimumu iz razloga sto je gorivo nadomestilo nivo ulja i davalo je lazan prikaz da je sve ok.
Pukla je klipnjaca al na svu srecu nije pokidala blok jer je pukla na velikoj pesnici i klip je ostao u gornjem polozaju.
[ pisac @ 05.02.2012. 21:30 ] @
Hehm, a kako curenje dizne odere hilznu?
[ Zarko Silic @ 05.02.2012. 21:35 ] @
To je bar jednostavno:

tako sto umesto ulja karike podmazuje nesagorela nafta.

Ovo je stara boljka dizelasa jos iz vremena predkomora.
[ pisac @ 05.02.2012. 21:50 ] @
Pa koliko bi to dizela trebalo da curi (tokom rada motora) da bi podmazivao umesto ulja?
[ Zarko Silic @ 05.02.2012. 23:10 ] @
Uzrocnik ove pojave moze biti dvojak.

Moze biti to da je dizna lose radila (majstori kazu pišala) i da je pri tome ucestalo i periodicno kalila grejac koji je zbog toga pukao i otkazao, a moze biti i obrnuto da je grejac otkazao sam od sebe i da je dolazilo do nepravilnog sagorevanja u odredjenim mometima te da su zbog toga ostali tragovi od nafte na grejacu.

Verovatnije je ono prvo kao sto kaze i Milojkovic.

Koliko tako jos moze da radi vrlo je tesko prognozirati i zavisi od niza faktora koji se samo delimicno mogu predvideti.

U svakom slucaju nije dobro da motor radi na takav nacin. Zbog toga treba (u tvom slucaju bolje reci trebalo je) brzo reagovati i u najkracem vremenu otkloniti kvar kako nebi prouzrokovao lancanu reakciju.

Ako se ne varam, ti si u servisnom modu vozio automobil pola godine, a ocigledno nije taj servisni mod slucajno aktiviran kada otkaze samo jedan grejac.
[ pisac @ 05.02.2012. 23:49 ] @
Ne, servisni mod se pali kada otkažu svi grejači. Ja sam vozio 6 meseci u servisnom modu zato što su otkazali svi grejači. Naravno nije mi palo napamet da su crkli grejači, jer genije projektant iz Forda nije hteo da stavi neko upozorenje na tablu (recimo lampicu grejača koja blinka) nego samo "call service" budalaštinu, a auto je cele zime palio bez problema.

Servisni mod sam isključio spajanjem porta ECU-a koji kontroliše stanje grejača, za masu, pa sam vozio još 2 meseca sa neispravnim grejačima. Onda sam zamenio grejače, i tada sam video da je jedan vlažan. Znači, jedan od 4 crknuta grejača koji nisu radili 8 meseci, je bio vlažan, a ostali su bili samo garavi.

Ulje inače ne troši "ni gram", što mi je samo po sebi malo čudno, naročito zato što je motor inače fino vlažan kod dihtunga i semeringa. Oduvek bio, i u garanciji su ga i otvarali zbog toga, a šta su uradili nisam uspeo da saznam.

Potrošnja dizela takođe nije primetno uvećana.

---

No, svejedno, računajmo da je Milojković ovaj put u "normalnoj" fazi i da bi mogli da uzmemo njegovo svedočanstvo kao istinito, pa prema tome i poučno.

Dakle, javljaju se sledeća pitanja:
1) Ako je "pišanje" dizne, onda bi potrošnja goriva bila primetno veća, ili ne bi?
2) Ako dizna ne zaptiva kada motor ne radi, onda se taj dizel koji curka sliva u karter, ili ne?
3) Ako već dizel negde curi, da li postoji mogućnost da je samo neka podloška (zaptivka) dizne?
[ Milojkovic @ 06.02.2012. 00:55 ] @
Potrosnja goriva ne mora biti uvecana barem ne znatno kad je samo jedna dizna u problemu pogotovo kad je taj problem povremen ili samo u odredjenom rezimu rada.

Dizna koja ne zaptiva i iz koje gorivo curi uvek ce okvasiti klip a to gorivo ce uvek procuriti u karter.
Kolicna jeste mala ali malo po malo i kad se to desava cesto bice dovoljno da se ulje degradira.

Dizne na novijim automobilima su vrlo kompleksne i na njima se uglavnom ne menjaju "podloske" niti je popravka istih svedena na "samo" i "dotezanje" .



[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 06.02.2012. u 02:11 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 06.02.2012. u 02:11 GMT+1]
[ Milojkovic @ 06.02.2012. 01:04 ] @
Dizne sam odneo kod kolege da ih stavi na test i tamo se pokazalo da bas ta treca dizna ne radi dobro.Druge su bacale savrsen mlaz dok je ova treca kapljala i to bas poprilicno sve dok se nije zagrejala i tada je prestala da kaplje i radila je u granicama koje su referentne mada i dalje ne kao one ostale tri.Ohladili smo je sa ledolom i tad je opet pocela da curi.Sto je temperatura bivala niza to je kapljanje bilo sve vece.Na minus dvadeset koliko sam izmerio laserom bacala je bukvalno samo kapi a nije bilo ni trunke mlaza .Zato je taj automobil cim se iole zagreje i radio savrseno a uvek je zagrejan i bio kad je odlazio na kontrolu u servis.Probleme je imao samo na ekstremno niskim temperaturama i u desetak sekundi rada kad je bas hladan.
U prvim trenutcima rada verovatno je zbog rada pod sauhom kapljanje te dizne prolazilo neprimetno jer agregat tad radi rpeko 950 obrtaja,a nesagoreli produkti su se bas tad slivali u karter i dizali su nivo ulja koje je time bivalo degradirano.To gorivo koje se slivalo pored klipa je slabilo i uljni film na hilzni.Ostale hilzne su bukvalno nove dok je ova bas zajedena.karike su dobre ali je popustio blok.Covek tvrdi da su u Grand Motorsu merili komrpesiju pre godinu dana i da je bila identicna mada mi nije pokazao test listic sa prikazom ali je vrlo moguce da je kompresija i tad bila na ovom cilindru barem nesto niza samo to nisu zapazili.
Menjao je vis eputa grejace jer su mu tako savetovali i tvrdili su da je verovatno u ptanju kvalitet istih.
Ulje je uvek bilo na maksimumu sto mi je nelogicno jer znam da svi agregati pa i ovaj potrose nesto ulja ili ga izgube na dihtunzima i semerinzima koji nisu bas sjajni na Fordu.
Svaka kolicina ulja preko maksimuma kod ovog agregata se preko iber laufa izvuce i sagori tako da je sve delovalo ok iako tako evidentno nije bilo.
Motor je onako na par mesta bio masan od ulja ali je i pored toga nivo ulja na meracu uvek po recima stranke bio na oznaci maksimuma.Zbog katalizatora se nije mogao primeiti plavi dim jer je sve u njemu sagorevalo i izduvni gasovi su bili prividno dobri, mada da je uradjen test izduvnih gasova definitivno bi se otkrio veci sadrzaj cestica i nox-a i co, ali to ovde retko ko hoce da radi a definitivno je korisna stvar.Eto sta glupost i nemar ucine da se jedan agregat sa nepunih 120.000 km mora generalno remontovati.
[ pisac @ 06.02.2012. 01:30 ] @
Ulje kod mene inače nije na maksimumu nego na polovini. Tako sam ga sipao i tu stoji.

Inače mi je bilo zanimljivo što se ranije (za razliku od benzinaca) nakon zamene i par vožnji munjevito brzo dobijala crna boja ulja na šipki, a nakon zadnje zamene je bogami dosta više prošlo dok ulje nije postalo crno.
[ Milojkovic @ 06.02.2012. 01:36 ] @
Vrlo je tesko bilo sta reci bez provere izduvnih gasova posebno NO X-a i unakrsnog merenja kompresije na toplo i hladno i kontrole svih dizni u svim rezimima i testu same VP pumpe.
Na novim agregatima su sve te stvari vrlo kompleksne i povezane su uzrocno posledicno.
Takodje bi trebalo proveriti i tajming paljenja.
Ukoliko gorivo dospeva u ulje ulje ce duze vremena biti svetlije zbog ispravanja deterdzenta za ciscenje koji gorivo razgradi pa ulje ne ispira motor i ostaje duze vremena svetlije boje.
Kod tebe je ocito kvar uznapredovao.
[ pisac @ 06.02.2012. 14:16 ] @
Citat:
Milojkovic: Ukoliko gorivo dospeva u ulje ulje ce duze vremena biti svetlije zbog ispravanja deterdzenta za ciscenje koji gorivo razgradi pa ulje ne ispira motor i ostaje duze vremena svetlije boje.
Kod tebe je ocito kvar uznapredovao.


To sa bojom ulja je u stvari bilo "trik pitanje" da bih video da li ćeš da se uhvatiš za taj detalj. Ulje je duže bilo čisto verovatno zbog toga što sam ga promenio ranije nego obično, pa je motor bio čistiji u trenutku zamene.

Uzgred, od nultog kilometra imam eksel tabelu u koju unosim sva sipanja goriva sa trenutnom klometražom i preostalom rezervom. Tabela naravno sama izračunava apsolutni prosek od nultog kilometra (trenutno je to 7.51L), kao i razne druge proseke kao što je recimo prosečna potrošnja u zadnja 4 sipanja goriva... i tako, da ne davim mnogo.. prosečna potrošnja ove zime je oko 6L, a prosečna potrošnja u vreme kad sam započeo ovu temu je bila oko 8L, a prošle zime je bila nešto manje od 9L. Sve je gradska vožnja.

Potrošnja ne da se ne povećava nego se smanjuje




[Ovu poruku je menjao pisac dana 06.02.2012. u 20:11 GMT+1]
[ Nocni @ 06.02.2012. 15:22 ] @
Opet pisac sa svojim teorijama zavere
Citam i ne vjerujem, doslo se cak i do trik pitanja u diskusijama...
Samo se ti pisac pripazi ako budes to htio sam da ispitujes i provjeravas da li i gdje curi... imas na leru 300 bari a u voznji i do 1.500 bari pritiska na tim diznama... tako da ne improvizujes nista jer to moze da ubije covjeka na mjestu...
[ Milojkovic @ 06.02.2012. 16:20 ] @
Verovatno je upoznat sa tom cinjenicom i ne verujem da je toliko blesav da cacka oko dizni dok je agregat u radu. Po pitanju sistema ubrizgavanja amateri nemaju sta da traze na ovim novim sistemima.
[ pisac @ 10.02.2012. 09:55 ] @
Update:

potrošnja nije 6L u gradu, već je oko 9L. Prvo sam zaboravio da sam u jednom sipanju vozio van grada, a zatim izgleda da je ova preostala rezerva jako nepouzdan podatak pre ili nakon iznenadne vožnje u drugačijim uslovima, da ni 4 sipanja nije dovoljno da bi se utvrdio koliko-toliko realan prosek. Prosek za 10 sipanja je trenutno 7.92L.

I drugo, jedan servis iz Jugoslavije koji ima praksu i da odgovara na online pitanja, je na moje pitanje o 4 pregorela grejača od koji je jedan mokar, i o masnoj crnoj fleki ispod auspuha, odgovorio ovako:
Citat:
Grijač je mokar od goriva a razlog je sto taj isti grijač ne radi. Crna fleka je kondenzat ( voda ) iz auspuha. Nastaje kao produkt izgaranja goriva. Ta pojava je normalna.


Eto, toliko o tome.

[ kristina990 @ 16.02.2012. 08:50 ] @
ako je grejač mokar posle neuspešnog hladnog starta,mokar je od nafte i znači da je mrtav....ja sam izvadio sva četiri nakon neuspešnog palenja,dva su bila mokra i naravno crkla,ostala dva su bila suva i dobra nakon ispitivanja
[ Lavlja_Jazbina @ 16.02.2012. 09:53 ] @
To sam i ja rekao,a da li je moguce to je vec level za mehanicare.Da li otpadne vrh pa nafta tako dospe
__??????.
[ pisac @ 19.02.2012. 21:06 ] @
Znači, na kraju svega, ispade da ja treba da se brinem zašto su ova tri grejača bila suva, a ne zašto je jedan bio mokar