triac: Nije za dzabe kada imas Benza ili Audija da ti kazu da si uspeo u zivotu, to nikada nisam cuo recimo za Americki "Mercedes" kako zovu Lexus iako je isto dosta skup, ali nema identitet i mnogi modeli su kopija mecke...
Klasicno gasterbajtersko seljacko razmisljanje... Kad kazem seljacko ne mislim da vrijedjam seljake... zemljoradnike... vec se zna na sta mislim izraz "seljacina" se ne odnosi na farmera zemljoradnika... Ne znam treba li uopste komentarisati izjavu "uspeo si u zivotu jer vozis mercedesa" - uzas...
Lexus-a niko ne moze zvati "americki mercedes" niti tu ima ikakve logike... niti je on kopija mercedesa, niti ima veze sa amerikom osim sto se tamo prodaje...
Proizvoljne ocjene "lexus" je isto dosta skup" i slicne nisu bas primjerene ovom forumu... ono sto je nekome dosta skupo, isto to je nekome dosta jeftino, tako da nema potrebe komentarisati sta je skupo a sta nije...
Kad sam kupovao tojotu landcruiser v8 (nije lexus ali je slicno)... u istoj klasi sam mogao da kupim mercedesa GL-a 420 cdi (koji cak ni nema svu opremu koju ima toyota kao kdss i slicne stvari) ali je bio 40.000€ skuplji od nje... Sigurno necu reci da je GL skup ili da je lancruiser v8 jeftin... mozda sam trebao kupiti GL-a da bi uspeo u zivotu?
U zivotu se moze uspeti i bez posjedovanja bilo kakvog auta...
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 21.06.2011. u 00:31 GMT+1]
Izvinite gospodine predsednice sa vama cu na note, sve gospodski sledeci put.
Drago nam je sto se pocastili sedmim automobilom u redu i sto je to landcruiser v8...
Inace koje ste patosnice narucili za Mulsanna, kanda je ovih dana roza u modi...
Kada se u Tojoti budu vozili predsednici sveta javi mi se, i ja bi voleo da budem seljacina ko oni (ni manje ni vise).
Kakav vic od izjave
Citat:
... mozda sam trebao kupiti GL-a da bi uspeo u zivotu?
Ne pogresno, nego treba biti uspesan u zivotu pa da bi mogao da mastas o GL-u.
On se ne poklanja pa da bi ti izigravao uspeh, vec se on zaradjuje, i ja to cenim pre svega.
edit:typo
[Ovu poruku je menjao triac dana 20.06.2011. u 15:06 GMT+1]
[ triac @ 20.06.2011. 15:08 ] @
Citat:
vladd:
Popularnost mercedesa medju predsednicima je najocitija medju banana drzavama
Nije samo specificirano za Mercedes tu se mislilo i na Audi i na BMW, i nemaju ga samo bananice vec i predsednici Balkanskih drzava, Arapskih drzava, Juzno Americkih, Africkih, visoki funkcioneri Ruske federacije...
Ja Lexusa ne vide nigde sem kod Americkih domacica
E sad sto se tice prestiza, malo li je, sto onda svi ne bi taljigali Daciju sa 1.5 dizel motorom i prelazili ko taksisti 300-500k kilometara...
Ali nije tema to, to je bilo usputno, ali neki koji ga nisu mogli kupiti su se nesto nasli lingvisticki nagazeni...
Mi sada pricamo o pretendentu na prvu poziciju po mas proizvodnji Hyundai-u, i o tome kako se u autu izboriti sa rojem osica.
Tu je sad borba doci do resenja, da li resetati ceo auto pa ga filcovati, ili ici po metodi "podmornica" pa ako prodje prodje.
[ Zarko Silic @ 20.06.2011. 21:37 ] @
Citat:
Nocni:Lexus-a niko ne moze zvati "americki mercedes" niti tu ima ikakve logike... niti je on kopija mercedesa,
Ovo uopste "ne" lici na SELa?
[ triac @ 20.06.2011. 22:24 ] @
Nemam pojma za SEL-a, ali ni ovo ne lici na E i na SLK, ljudi teraju svoj fazon...
[ jnk @ 20.06.2011. 22:32 ] @
To što lexus kopira mercedesa ne menja činjenicu da ako misliš da si vozeći mercedes uspeo životu seljačko razmišljanje. Ne reče šta ti voziš.
[ triac @ 20.06.2011. 22:42 ] @
A ovo mu dodje ko neka S klasa...
p.s
Kako sad kopira Mercedesa ????
Jer ne bija gore da ima autonomnu stvaralacku istoriju i duh jos iz 1843 godine, dok se jos cale Karla kolebao oce li prinovu u porodici....
[ Nocni @ 20.06.2011. 22:49 ] @
Kad vec postavljas ove slike onda bi trebao nesto i da znas o lexusu a ne samo o mercedesima... Ovaj GS430 je poceo da se proizvodi 2006... a veoma slican mu je bio i prethodnik... znaci godinama prije ove e klase ciju si sliku postavio... Jesi li posjedovao ti lexusa nekad ili samo onako proizvoljno tvrdis da toyota/lexus kopira mercedesa?
Inace, tvoji komentari o predsjednicima i sve ostalo sto si rekao, kao i nacin na koji si to rekao, najvise govori o tebi samom. Ne treba tu nista dodavati niti pojasnjavati...
Ovaj sto si postavio koji lici na S klasu je samo noviji tip od ovog iz '90 godine:
Cak i da ima slicnosti, ta auta nemaju nista zajednicko... Inace, toyota ima slavnu istoriju o kojoj ti ne znas nista... ima terence vec nekih 60 - 70 godina:
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 21.06.2011. u 00:03 GMT+1]
[ triac @ 20.06.2011. 23:04 ] @
Citat:
Nocni: Kad vec postavljas ove slike onda bi trebao nesto i da znas o lexusu a ne samo o mercedesima... Ovaj GS430 je poceo da se proizvodi 2006... a veoma slican mu je bio i prethodnik...
Koji je dorada i kraden dizaj Mercedesa W210 koji se poceo praviti 1995 a njemu ekvivalentan Lexus tek 1997..
Valjda im je trebalo toliko vremena da rasture W210
Citat:
Jesi li posjedovao ti lexusa nekad ili samo onako proizvoljno tvrdis da toyota/lexus kopira mercedesa?
Nisam posedovao nikad kopiju/japanca, samo vozio jesam...i sem mrtvo sive plastike nisam nesto posebno video niti doziveo...
Trebalo im je (Japancima) 30 godina da sivilo izbace iz kabije i da vide da ima i drugih tonova
[ triac @ 20.06.2011. 23:19 ] @
Citat:
Nocni: ... Inace, toyota ima slavnu istoriju o kojoj ti ne znas nista... ima terence vec nekih 60 - 70 godina:
# 1951 - The Toyota "Jeep" BJ prototype (to je ova kocija koju si postavio) was developed in January 1951. This came from the demand for military-type utility vehicles, much like the British Land Rover Series 1 that appeared in 1948.The Jeep BJ was larger than the original U.S. Jeep and more powerful thanks to its Type B 3.4-litre six-cylinder OHV Gasoline engine which generated 85 hp (63 kW) at 3600 rpm and 215 N·m (159 lb·ft) torque at 1600 rpm. It had a part-time four-wheel drive system like the Jeep. Unlike the Jeep, however, the Jeep BJ had no low-range transfer case.
Dakle kradja/kopija koncepta u potupnosti, pa im ni to nije bilo dosta nego su i ime pokrali do totala u slovo (inventivan duh) se to zove u industriji...
#1954 - The name "Land Cruiser" was created by the technical director Hanji Umehara. "In England we had another competitor - Land Rover. I had to come up with a name for our car that would not sound less dignified than those of our competitors. That is why I decided to call it 'Land Cruiser'," he recalls.[5] The name had already been used on the US Studebaker Land Cruiser car from 1934 to 1954 but this didn't cause any problems.
Jel treba jos nesto da znam..
U medju vremenu prouci ko su i sta bili za japance Deming, Jurajn, Crosby...
p.s
Casti mi i svijetloga duha Banicevicu nece biti da si upravu mnogo...
p.s.2
Treba li da dam link ka casnoj i autonomnoj proslosti izrade terenaca...ili je ovo verodostojno sto sam postavio...
[ Nocni @ 20.06.2011. 23:22 ] @
Sve znas sta je kome trebalo... Znas li da je toyota cak i bez lexusa najveci proizvodjac auta na svijetu? I to su postigli kopirajuci druge marke vozila? Pa to je tvrdnja na nivou osnovne skole...
Nocni: Sve znas sta je kome trebalo... Znas li da je toyota cak i bez lexusa najveci proizvodjac auta na svijetu?
Pitaj me gde ce biti za 3-5 godina spram kineza
Japan,Koreja, Kina prvo gvirnu u Evropu sta se desava pa se tek onda smele da urade nesto "svoje", a koliko ih ima i nebili najveci proizvodjaci na svetu...
Samo da potkrepe svoja trzista treba napraviti cca milijardu vozila !!!
[ Nocni @ 20.06.2011. 23:42 ] @
Kakve veze imaju Japanska sa Korejskim i Kineskim vozilima? Ti si u blagoj zabludi oko kvaliteta Japanskih proizvoda uopste... Kako bi iskomentarisao to da je vw proizveo terenca 50 i kusur godina posle tojote?
[ triac @ 20.06.2011. 23:49 ] @
Citat:
Nocni: Kakve veze imaju Japanska sa Korejskim i Kineskim vozilima? Ti si u blagoj zabludi oko kvaliteta Japanskih proizvoda uopste...
Pa bili smo u temi gde je bio Korejac...a Kinezi pristizu a djuture svi jedni od drugih kopiraju i pokusavaju da lice na Evropljane pa mnogi i otvaraju "svoja" umetnicka studija po Evropi i hvale se da je taj i taj model specijalno dizajniran u Evropi .
Citat:
Kako bi iskomentarisao to da je vw proizveo terenca 50 godina posle tojote?
Cist hir i obest, ko i kod BMW i ostalih...to ne govori nista o nicemu...samo se pokusava uzeti trzisni kolac i na Balkanu im ta prica odlicno prolazi.
VW moze i bez terenaca kao i bez Bentlija, ali gura se svetski prestiz...i sve je u prestizu...slicno ko i kod Porsea i njegovog dzipa.
[ Zarko Silic @ 20.06.2011. 23:57 ] @
Ne sme se zaboraviti da su prvi VW terenci upravo Toyotini modeli. U Evropi nije postojao interes za ovakvom vrstom vozila. Osim Engleza, gotovo da ih niko nije "masovno" proizvodio.
Vratimo se temi:
[ triac @ 21.06.2011. 00:08 ] @
Japanci imaju dobru prodju kod prosecnih ljudi kojima treba estetska skromnost (ne upadljivost) i pouzdanost.
Oni su tu najbolji, medjutm kada su inovacije u pitanju i tehnicke i dizajnerske oni su truba.
Otuda ces videti u teskim uslovima Tojote i Nisane jer oni su prilagodjeni za takve sredine, dok su evropski dzipovi sa manjim izuzecima mahom gradska (pokazna) vozila.
U Nemackoj postoje posebne sekcije i institucije koje se bave trajnoscu delova, koje se bave time koliko deo "programirano" moze da traje da bi se zaradjivalo na servisu...pa otuda i pouzdanost Nemackih vozila kaska za Japanskim.
Jel Nemce prodaje imidz i autenticnost a japance pouzdanost.
Nemci mogu da porade na pouzdanosti ali im to finansiski nije isplativo, jer vec gube zbog skuplje radne snage.
Spram toga ako zelimo trenutno medju najboljim pouzdanim vozilima tu su Japanci i medju najprestiznijim tu su Nemci...ostali su buranija koji se traze (tamo-vamo)...
Ono sto se javlja kod Hyundai-a i bilo koje druge firme da krcak vozilo, je vrhuncki bezobrazluk i drskost i ja takve proizvodjace zbog te trivijale mrzim iz dna duse, pa mogu da daju ne 7 nego 77 godina garancije..
Otuda moje recenica "kupi nesto krsteno"- sto ce reci provereno, pouzdano (recimo Skoda...)
Nemci su posle drugog rata imali vrhunski pouzdana vozila i time su izgradili imidz, sada se na tome vozaju, oborili su malo kvalitet zadrzali male potrosnje i dobru estetiku i eto demistifikovane tajne.
U potpunosti se slazem, otuda toliki industriski impakt kod Kineza, jel sve kopiraju i time ne ulazu u razvoj i zato napreduju cizmama od sedam milja...
Pa im se desavaju recimo ovakve stvari:
Dok neko ko vodi racuna i kada se potera ka zidu sa masom od cca 2t prodje ovako...
Recimo da treba promena farova, hladnjaka i haube mozda i neka sitnica i auto je operativan za 1 dan...
[ Zarko Silic @ 21.06.2011. 00:30 ] @
Ne treba zaboraviti da se isto ovo, vezano za krasch testove desavalo i Korejancima samo par godina ranije!
Danas je to sasvim druga prica.
[ triac @ 21.06.2011. 00:32 ] @
Citat:
zarsilic: Ne treba zaboraviti da se isto ovo, vezano za krasch testove desavalo i Korejancima samo par godina ranije!
Danas je to sasvim druga prica.
I Kinezi ce napredovati i ljudi ce kupovati kojima treba prevozno sredstvo, dok ce neki drugi dokle god se mogu drzati "stare" skole...Zasto?
Jednostavno, jel se lepse osecaju da imaju "pionira" pod nogama.
[ Nocni @ 21.06.2011. 00:34 ] @
Mozda od nazad lici malo na bmw mada dosta novih vozila lici medjusobno i ne mislim da je bilo namjere... ipak bmw 5 je prilicno drugaciji... ls460 je po meni prilicno autentican i meni ne lici na mercedesa... pogotovo unutrasnjost ima vanserijsku...
Kada sam 1991. godine bio na jednom Toyota festivalu u Svajcarskom gradu Wetzikonu, jedan od posetilaca, inace novinar jednog automobilskog lista, prilikom prezentacije LS400 ciju sam fotku postavio u prethodnom postu, nakon sto je seo u Lexusa postavio je pitanje:
Ha sad su se promrcili pa im u nekim serijma radi MarkLevinson , sto moze ozbiljno da pomeri bubrege (ali na fin nacin).
[ triac @ 21.06.2011. 01:27 ] @
Najvise sam voleo mecke koje su imale ovakav volan
dok nisu presli na uska cetiri i na tri paoka,
koliko vidim neki su ih sa dodatkom par dugmica jos dosta dugo kopirali...
Na jedno pitanje novinara upuceno Mercedesovom dizajneru, zasto su toliko radikalno promenili dizajn unutrasnjosti (u zadnjih par godina) i dota odstupili od svojih "korenih" linija, dizajner je rekao da im je dosta kopijata i da moraju da nesto menjaju jel ce po ulici biti sve isti modeli Mercedesa
[ jnk @ 21.06.2011. 01:46 ] @
Nova e-klasa je ove prednje farove napravila posle leksusa gs ili kako već se zove i moj utisak kad je izašla nova e klasa da je isti leksus tako da se malo menja situacija u tome ko koga kopira.
Ako je tema evropa vs japanci ili eu vs usa ili germany vs france ili vs italy, zna se kako te rasprave završavaju. Uvek će ostrašćeni braniti svoj omiljeni brend i niko nikoga neće ni u šta ubediti :) Ko šta voli...
[ codeNO @ 21.06.2011. 02:11 ] @
VW ima terenca jos od prve gestapo bube preko ilisa taro pa u blizoj istoriji fancy touarega itd. Evropu nisu interesovali ni minivanovi do 1990 a u usa se vozilo jos od 70tih. Sve zavisi od zahteva trzista. Samo se nadam da necemo preuzeti i pick-up za voznju do opere pa da budemo i pravi seljaci.
[ codeNO @ 21.06.2011. 02:24 ] @
Toyota se dokazala u usa kao narodni auto, i hteli su jos. Da su stavili na superluksuzni auto znak toyote nista ne bi uradili. Stvorili su novi brend i morali su da pocnu od neceg. Sta je najvise bilo popularno po statusu voziti u usa tada? Porsche i Mercedes. Koji cabrio se vozio u Dinastiji? Porsche je bio suvise sportski tako da se kopirao najbolji. I uvek ce Zvezda biti na vrhu.
[ triac @ 21.06.2011. 04:27 ] @
Citat:
jnk: ... tako da se malo menja situacija u tome ko koga kopira.
Takve farove je imao prvi Mercedes W210 dok je jos Lexus licio na penzionerski Ford...
[Ovu poruku je menjao triac dana 21.06.2011. u 05:43 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 21.06.2011. 07:03 ] @
Citat:
triac: Ha sad su se promrcili pa im u nekim serijma radi MarkLevinson , sto moze ozbiljno da pomeri bubrege (ali na fin nacin).
I za to postoji izreka (u odredjenim krugovima ;-) da su to MarkLevinson modeli sa kojima se dobija Lexus kao poklon :-)
[ ventura @ 21.06.2011. 08:51 ] @
Kupci Lexusa mi nikada neće biti jasni... To je najobičnija Toyota, sa dodatim elementima od plastike koja na sebi ima dezen mahagonija... I malo jeftine i jadne kože na vratima i sedištima...
Toyota LandCruiser i Lexusov džip (ne znam kako se tačno zove model) su bukvalno identična auta... Samo što u slučaju Lexusa kao da je neki 'tjuner' Žika iz Male Moštanice skinuo Toyotin logo spreda i pozadi i stavio neki svoj skarabudženi, umetnuo imitacije mahagonija gde je bilo zgodno, i tapacirao vrata i sedišta a da pri tome i nije baš nešto vičan u tapaciranju... A ono u kabini i dalje prepuno sve najjeftinije plastike koja je ista i na toyoti od 10.000 dolara i na lexusu od 100.000 dolara...
Što se tiče ostalih modela, što bi neko kupovao kopiju, kad za slične pare može da kupi original...
[ jnk @ 21.06.2011. 09:20 ] @
Tojotini/lexusovi aduti nisu kvalitet enterijera ili zanimljiva spoljašnost već pouzdanost i izdržljivost i recimo kod land cruisera off road mogućnosti i preživljavanje na celoj zemaljskoj kugli. Mislim land cruiser je do skoro ugrađivao kasetaš što i nije baš za poređenje sa bang 'n' olufsenom kod audija. Ali isto tako tojota se ne krade i kasko je recimo 5x jeftiniji za automobil iste nabavne vrednosti i svaka tojota će sahraniti svakog nemca.
I onda se sve svodi na prioritete. Ako hoćeš da spavaš bez bojazni da će ti auto biti na meti kriminalaca i da znaš da ćeš moći da ga poteraš na ozbiljniji offroad ti uzmeš tojotu land cruiser, ako ti nije problem da budeš na meti lopova i nećeš ići na ozbiljniji offroad, a ne smeta ti ni kasko koji je oko 5x skuplji ti onda kupiš audi q7 za sličnu cenu.
[ Nocni @ 21.06.2011. 09:22 ] @
Ne mogu da vjerujem sta citam... Evo ja vozim tojotu V8 i tvrdim da u kabini nema plastike uopste ili ako je ima presvucena je najfinijom kozom.
Sto se tice stare e klase nju su kupovali taksisti i gasterbajteri iz istocnih zemalja... bio je i ostao prakticno simbol primitivaca.
Sam dizajn novih mercedesa kreiraju Rusi, Kinezi i Arapi jer su to najveca trzista i on ne moze biti uzor nikome normalnom.
Najbolji komentar je bio onaj Dimkovicev za novu e klasu da mu samo jos fale dijamanti oko onih obrnutih slova "L" u led-u i da te diode budu u raznim bojama na kineski nacin.
O kakvim kasetasima vi govorite? Ne postoji nista od opreme sto je izmislila autoindustrija a da ovo vozilo to ne posjeduje... ukljucujuci infra red kamere za nazad i naprijed, gledanje iza coska itd... Off road sistemi i aktivno ogibljenje sa kdss-om ostali proizvodjaci nece imati jos vjerovatno 10-tak godina...
Sad ce onaj strucnjak da kaze da mu volan lici na neku odrtu e klasu...
@jnk, kazes "Tojotini/lexusovi aduti nisu kvalitet enterijera" ... vjeruj da to nema veze sa mozgom...
Cak i kod manje klase kao sto je landcruiser150... isto ima odlicnu unutrasnjost:
Sto se tice lexusa u najjacim klasama iz vasih komentara se da zakljuciti da ga niste vozili...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 21.06.2011. u 14:36 GMT+1]
[ Slobodan Miskovic @ 21.06.2011. 09:26 ] @
Ajd ventura ne pricaj gluposti.
Imao sam prilike da se vozim Lexus Ls 600h modelom (hybrid :D) i to veze sa Toyotom nema, pogotovo sto Toyota uopste nema auto te velicine. Idi do salona pa ugovori test drive pa se javi. LS 600 je za S klasu avion...
State car je čisto politička odluka, a ne pokazatelj kvaliteta nekog automobila...
[ Deep|Blue @ 21.06.2011. 10:14 ] @
Citat:
ventura: Kupci Lexusa mi nikada neće biti jasni... To je najobičnija Toyota, sa dodatim elementima od plastike koja na sebi ima dezen mahagonija... I malo jeftine i jadne kože na vratima i sedištima...
Toyota LandCruiser i Lexusov džip (ne znam kako se tačno zove model) su bukvalno identična auta... Samo što u slučaju Lexusa kao da je neki 'tjuner' Žika iz Male Moštanice skinuo Toyotin logo spreda i ...
Negde od 2003 Lexus je odvojio razvojni i dizajnerski centar od Toyote, tako da noviji Lexus-i u biti i nisu toliko Toyote ...
Citat:
Btw evo slike poslednjeg Lexusa RX (dzipa) i Land Kruzera... Slicnosti niDJe.
Koliko je ružan LX.... šteta što se odvojiše Toyota sa svojim dosadnim dizajnom je ovde dala mnogo bolji izgled.
[ jnk @ 21.06.2011. 10:21 ] @
nocni: land cruiser(ne v-8 nego onaj manji) je do pre 2 godine dolazio u osnovnoj opremi sa kasetašem(za v8 nisam siguran) i koštao je oko 40k eur. Znam ja da je na v8 enterijer sasvim solidan ALI da se ne lažemo ne može se porediti sa q7icom ili gl-om. Ne kažem ja da je to nešto loše ali jednostavno ako se porede ta dva enterijera evropljani su za klasu iznad. Kao što rekoh zato je tojota u prednosti u nekim drugim stvarima.
[ Nocni @ 21.06.2011. 10:49 ] @
Moze se naravno porediti i sa Q7 i sa GL-om... zasto da ne?
Jesi li ovo ti odredio da su evropljani za klasu iznad ili je to proizvod neke ankete i sl?
GL je naravno za postovanje i odlican je na svim poljima a Q7 je smijesno vozilo... mada, ako znamo da je Q7 prvi audijev terenac onda se to moze razumjeti... bice bolji u narednih desetak generacija...
Ovo u Q7 je ipak unutrasnjost iz starog A6 veoma malo modifikovana... mozda si ti i u pravu kad kazes da se ne moze porediti...
[ Milojkovic @ 21.06.2011. 11:33 ] @
Iskreno receno te velike automobile sa" impozantnim kubikazama" ja ne bih vozio nikada.Jednostavno nisu prakticni i sa mog gledista i prakse koju sam sa tim glomaznim skandalama imao to je sve preterivanje.
Za obicnog coveka u ciji red spada 99.99% populacije ta cudesa su cisto izivljavanje.
A sto se tice price ko koga kopira i ko koga krade tu je sad sve relativno.
Generalno gledano Japanci su uvek koristili vec vidjeno i isprobano uz opasku da su oni dobra i inovativna resenja nekad u sretna vremena dovodili do savrsenstva.
Danas kad je sve podredjeno potrosackom mentalitetu i kod njih je kvalitet pao i ni po cemu ne vdiim da su iznad onoga sto je trenutno u ponudi.
Tragicni su mi likovi koji dodju na servis i hvale mi svoju novu Toyotu sa recima da je to" kvalitet" kom premca nema i da se tu ne kvari nista i da samo pgledam sta bi trebalo ustelovati ili eventualno ocistiti.
Pokazem im na njihov neispravan protokomer i natpis "Bosch" i onako ravnodusno ga pitam " Prika zasto mislis da je Bosch ovaj protokomer uradio bolje nego za recimo VW, i zasto si ubedjen da se on ne moze pokvariti"
[ triac @ 21.06.2011. 15:09 ] @
Citat:
Milojkovic:
Pokazem im na njihov neispravan protokomer i natpis "Bosch" i onako ravnodusno ga pitam " Prika zasto mislis da je Bosch ovaj protokomer uradio bolje nego za recimo VW, i zasto si ubedjen da se on ne moze pokvariti"