[ pisac @ 23.06.2011. 00:55 ] @
Postoji li u Srbiji ili regionu neki aftermarket TPMS sistem (za kontrolu pritiska i temperature u gumama)?

Ja imam 2 aftermarket sistema sa po 4 senzora, jedan dopremljen iz Rusije a drugi iz Nemačke, ali mi trebaju dodatni senzori (jedan senzor je crkao a i imam više felni) i dosadilo mi je da stalno nešto nabavljam iz inostranstva preko veza i vezica. Dakle, ima li to negde u Srbiji?

Eventualno, zna li neko neki način da se iskoriste postojeći senzori (koji mogu da se nabave ovde) sa nekih od vozila koja to imaju fabrički, ali sa posebnom kontrolnom jedinicom (displejem) koji bih ugradio kod sebe u auto? Može i neki "uradi sam" projekat sa mikrokontrolerom, ili nešto slično
[ Milojkovic @ 23.06.2011. 02:45 ] @
Ja sam pre par godina imao jedan amaterski projekat bas na tu tematiku, samo moram da ga pronadjem.Sve u svemu nije bas toliko komplikovano naravno ukoliko posedujes elementarnu opremu i osnovno znanje iz elektrotehnike.
Trebace ti prototipska ploca, nekoliko tranzistora, otpornika, dioda, kondenzatora, i strpljenja.
[ anon115774 @ 23.06.2011. 08:53 ] @
Kod mene na autu postoji sistem za kontrolu pritiska koji koristi senzore abs-a. Mozda bi mogao da vidis da li to ikako moze da se ugradi na tvoj auto. U tom slucaju ti je nebitno koja je felna/guma i koliko ih imas. Dovoljno je kada napumpas na propisan pritisak da kazes sistemu "ovo je ok" pritiskom na dugme i ukoliko dodje do nekih odstupanja sistem ce ti signalizirati. On valjda pazi na predjeni put za svaki tocak pojedinacno i ukoliko dodje do znacajnog odstupanja znaci da je neka negde izasao vazduh. Bar sam ja to tako shvatio.

Sve u svemu vidi da li to moze naknadno da se ugradi ili sta vec...
[ pisac @ 23.06.2011. 09:18 ] @
To sa ABS-om nije dovoljno precizno i brzo, a i ne reaguje kada vremenom (mesecima) sve 4 gume polako ispuštaju pritisak.

Ovo sa prikazom tačnog pritiska i temperature je prava stvar. Samo... gde to naći ovde? Makar da skoknem i do Hrvatske/Mađarske/Bugarske, a ne da se stalno cimam sa Nemačkom i Rusijom.

@Milojković: elektronika je moja (zapostavljena) struka, tako da imam sve što treba.
[ anon115774 @ 23.06.2011. 11:12 ] @
Ne bih rekao da nije precizno i brzo. Probao sam rucno da ispustim malo vazduha i cim sam krenuo odnosno posle pedesetak metara (kad je obrnuto tocak dovoljan broj puta) prijavio je da pritisak nije dobar.

Inace, par puta mi je u toku voznje prijavio problem sa pritiskom i odlazak kod lokalnog vulkanizera je potvrdio da je na jednom tocku pritisak manji za 0.2bar.
[ GMC @ 01.07.2011. 09:25 ] @
Eh kad smo vec kod ovog sistema koji radi uz pomoc ABS...
Mene isto interesuje koliko je pouzdan taj sistem tj. da li se mogu osloniti na njega bez potrebe da povremeno kontrolisem pritisak u gumama? Iako to nije neki veliki problem ali nemam povjerenje u one pokazivace po benzinskim pumpama jer sigurno nisu ispravni tj. precizni a odlazak kod vulkanizera je opet problematican jer covjek uvijek radi nesto drugo i veci posao od kontrole mojih guma.... A sad nije bas prakticno po gradu krstariti i traziti besposlenog :) .


Kod mene se radi o Polo 2009.g sa ovim sistemom za kontrolu na princicpu ABS-a i do sada mi je dva puta se upalila lampica i to redovito nakon promjene zimskih na ljetne i obrnuto. Ja sam se pouzdao u taj indikator pa gume i ne kontrolisem ali opet mi je malo cudno da recimo u sezoni neka guma ne popusti vise od ta 0.2-0.3 bara koja bi kao ovaj sistem trebao registrovati.

[ Nocni @ 01.07.2011. 09:38 ] @
Ovo su gluposti! Kakav sistem za provjeru pritiska koji radi preko abs-a? Jos na polu? Nije dobro ovakve stvari da kucate ovdje a da nemate pojma o tome o cemu kucate... plus trebalo bi da se izvinete... Lampica abs-a moze da se ukljuci ako se stavi neodgovarajuci tocak koji ima veci ili manji precnik a nikako senzor abs-a ne moze registrovati 0,2 bara kao sto ste rekli... senzor ne mjeri pritisak vec samo broj okretaja tocka kako bi se pravilno rasporedila sila na naglom kocenju u krivini... tockovi na spoljnoj strani krivine prelaze veci put od onih na unutrasnjoj... senzori jos i detektuju skijanje prilikom kocenja i sistem abs-a reaguje munjevito vise puta u sekundi... Znaci, nikakve veze abs nema sa pritiskom u gumama.
Sto se tice aftermarket uredjaja, ima da se kupi a najjeftiniji su iz Kine naravno, precizni jesu ali nisu dugotrajni. Vrsi se zamjena ventila u felnama sa novim u kojima su mjeraci...
[ jnk @ 01.07.2011. 09:39 ] @
Ni meni nije jasno kako na golfu petici funkcioniše taj sistem. Kada stavim letnje felne koje nisu fabričke meni taj senzor ne funkcioniše uopšte a s obzirom da mi kažu da u fabričkim felnama nema senzora već funkcioniše na nekom drugom principu, nije mi jasno zašto ne radi na ne-fabričkim felnama.
[ GMC @ 01.07.2011. 09:43 ] @
@Nocni
Jesi ti na nekim drogama ili sta je s tobom?
Prije nego sto pocnes da mi pametujes tu frajeru, raspitaj se o svemu pa onda pametuj. Ne govorm o lampici za ABS vec lampici OD SISTEMA ZA KONTROLU PRITISKA U GUMAMA koja izgleda kao gazna povrsina gume sa uzvicnikom - zute boje! Ali sistem radi iz pomoci ABS sistema.
Za razliku od tebe necu pametovati o tome jer ne znam na koji nacin tacno ali bas zato i pitam na forumu!!

Prema tome u ovom slucaju ti pricas gluposti a ne ja jer valjda ja znam sta vozim a ne ti! Prema tome ako ne znas i ne zelis da odgovoris ignorisi moj post i nastavi dalje temu a ljudi koji se razumiju u tematiku ce mi ili pomoci ili nece.

[ Nocni @ 01.07.2011. 09:51 ] @
O kojem autu se radi? Ako je ovaj polo o kojem pricas on nema takav sistem. Otkud ti to da taj sistem radi pomocu senzora abs-a? Je li ti to neko rekao? Takvu lampicu ima dosta vozila ali sva imaju senzore pritiska u ventilima... kod renoa npr. imas cak oznaceno na felnama bojom crna, zelena, crvena... i ne moze da se vrsi rokada felni bas zbog tih mjeraca...
Ajde da ne komentarisem ovo za droge i ovo tvoje qrchenje ali kad nesto tvrdis a nisi siguran u to onda napisi "ja mislim da to radi pomocu senzora abs-a" ili neko mi je rekao ili mozda tako sam cuo... i ne ponasaj se ovako ubuduce!

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 01.07.2011. u 11:03 GMT+1]
[ GMC @ 01.07.2011. 10:16 ] @
To pise u uputstvima tj. onoj knjizici.
Lampica nije samo tu "bez veze" jer ima funkciju svoju tj. vec se palila prilikom promjena setova guma, u kaseti imam dugme "set" (zajedno sa simbolom gazne povrsine i uzvicnika) dakle sistem sigurno imam u autu :)

Kako znam na kojem principu radi vec sam rekao jer pise u "uputstvima". Danas cu kad budem u garazi bas slikati stranicu posvecenu tom sistemu iz uputstva pa objaviti da ne bi bilo da "mislim" ili sam "cuo".

A stvarno se radi o Polu 1.6 TDI, 55Kw 2009.g i STVARNO je taj sistem u tom autu :)

P.S.
Pa kad onako napises svoj post izazoves takvu reakciju. Kao sto si prethodni post napisao "normalnim tonom" i ja normalno odgovorim. Jednostavno to je na forumu cesta pojava. Ja se izvinajvam za onakav post ali jednostavno sam se izivcirao u trenu kad sam ga procitao jer je ispalo da ne znam ni sta vozim a kamoli sta od opreme ima auto...
[ anon115774 @ 01.07.2011. 10:58 ] @
@Nocni

Moram priznati da imam veliko postovanje prema tvom znanju o automobilizmu uopste ali si se tako nalupetao gluposti na ovoj temi da to nije normalno. A na ovoj temi ti si jedini sa kurcevitim nastupom.

Pre nego odlucis da tako nastupas mozda je bolje da si se malo raspitao prethodno.

Dakle, niko nije spominjao "abs lampicu" nego sistem za kontrolu pritiska u gumama koji se oslanja na senzore abs sistema.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tire-pressure_monitoring_system

Citat:
That is why most current advanced indirect systems use the spectral content of the wheel speed sensor signals so no additional sensors are needed and the computations can also be carried out by usual processors for example in usual ABS or ESC control units.
[ jnk @ 01.07.2011. 12:08 ] @
Morate uzeti u obzir različita podneblja i način komunikacije među ljudima.


problem?
[ Nocni @ 01.07.2011. 13:08 ] @
Nemam ja nikakve probleme u komunikaciji sa ljudima... Ne citate sta pise... za pocetak procitajte naslov teme i saznajte sta znaci TPMS... Drugo, senzor koji vrsi monitoring pritiska nema nikakve veze sa dodatkom koji ce vam preko abs-a, odnosno obrtaja pojedinacnih tockova javiti da vam je guma izdusila (ionako ce to svako da primjeti na volanu osim neka zena koja je tek polozila) Tim nacinom se ne moze kontrolisati razlika u pritisku od 0.2 bara jer je to na obrtajima i inace razlika izmedju nove i polupotrosene gume iste dimenzije. E to sam ja i rekao.
Evo probaj na tom polu da ispustis jednu gumu za 0.2 - nista se nece desiti niti ce se lampica upaliti. To sto imas "reset" to je kad mijenjas gume ili kad mijenjas dimenziju guma...
Sistem za kontrolu pritiska u gumama je nesto sasvim drugo, ova tema je o njemu i ukljucuje cak i monitoring rezervnog tocka ako ga vozilo ima...
Informer, ti si rekao:
Citat:
Kod mene na autu postoji sistem za kontrolu pritiska koji koristi senzore abs-a.

Da je ovo tacno imao bi na displeju podatak koja je guma koliko napumpana, makar to bilo priblizno matematicki izracunato iz obrtaja... Ali ti nemas taj podatak... ti imas lampicu koja ce te upozoriti onda kad i sam utvrdis da ti vozilo "vuce" u jednu stranu...
Da li je ovo ovako kao sto ja kazem najjednostavnije je da se isproba...
To sto ti imas je samo dodato u softveru da javlja tebi na tabli kada je broj obrtaja nekog tocka veci od ostala 3... To je postojalo i ranije i palila se lampica abs-a sa zapamcenom greskom. Kada nebi reagovao na tu dojavu o izdusenoj gumi takodje bi ti se posle odredjenog vremena upalila lampica abs/esp (opciono) jer ne moze abs/esp normalno da radi ako su podaci o okretajima tockova razliciti kad je senzor ugla volana na nuli odnosno, kad se radi o ravnom putu...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 01.07.2011. u 14:24 GMT+1]
[ jnk @ 01.07.2011. 14:04 ] @
To u vwu očigledno nazivaju tpms tako piše u u uputstvu i specifikaciji vozila. E sad zašto meni to radi samo na fabričkim felnama meni i dalje nije jasno.
[ GMC @ 01.07.2011. 14:25 ] @
Vjerovatno u tome sto govoris (nocni) ima nesto i istine ali sumnjam da je to bas toliko lose kao sto kazes.

Jednostavno do sada sam promijenio 4 auta novije generacije (niti jedno nije bilo starije od 1 godinu) i do sada nikada nisam imao ovaj sistem za javljanje o ispuhanoj gumi a desavalo mi se cesto da prilikom kontrole uvidim da je guma "opala".

Jednom sam cak na passatu (dok su mi krali kapicu ventila ispuhali su gumu) morao voziti nekih 40-tak KM do prvog mijesta gdje mogu napuhati gumu. A kada sam stigao do vulkanizera pritisak u gimi je bio 0.9bara (guma je bila i vidljivo legla) i niti se upalio ABS niti ESP niti bilo koja drugi sistem (Taj pasat nema bilo kakav sistem provjere pritiska niti ovaj sa senzorima u ventilu niti ovaj o kojem nas par prica koji se veze za ABS).
A oba sistema su sigurno ispravna jer se vozilo redovno servisira a i bez toga potvrdu dobijam prilikom vibriranja papucice kocnice odnosno paljenjem lampice na instrument tabli za ESP...

Prema tome, iz iskustva licnog, kazem da sigurno nije to samo tako jednostavno tj. da bi i bez ovih "primitivnih" sistema vezanih uz ABS bilo isto.

Ali to nije niti bitno u ovoj temi. Ako sistem moze detektovati promjenu zimske / ljetne gume istok promjera ali zimske 175 a ljetne 185 vjerujem da moze detektovati i promjenu pritiska ako i ne od 0.1 -0.2 bara sigurno moze vece promjene od te.
Ali ja ipak pitam koliko je u praksi pouzdan taj sistem. Tj. da li se nekome desilo da mu se nije javio a da je guma ispuhala preko granice "prihvatljivog" ili takve slicne nezeljene situacije?

[ Nocni @ 01.07.2011. 20:23 ] @
Citat:
jnk: Ni meni nije jasno kako na golfu petici funkcioniše taj sistem. Kada stavim letnje felne koje nisu fabričke meni taj senzor ne funkcioniše uopšte a s obzirom da mi kažu da u fabričkim felnama nema senzora već funkcioniše na nekom drugom principu, nije mi jasno zašto ne radi na ne-fabričkim felnama.


http://www.volkswagen.com.hr/s.../leksikon_tehnike/reifenf.html
[ Milojkovic @ 01.07.2011. 21:55 ] @
Kolega okani se zaludnih pokusaja da od tutumraka nacinis eksperta.
[ Nocni @ 02.07.2011. 09:19 ] @
Ma problem je nastao samo iz razloga pogresnog nazivanja nekog sistema...

Jedan sistem je ovo:
http://www.volkswagen.com.hr/s.../leksikon_tehnike/reifenf.html

Drugi sistem je ovo:
http://www.volkswagen.com.hr/s...ike/reifenkontrollanzeige.html

Vrlo je jednostavno, trebalo bi procitati prvi post sa kojim je otvorena ova tema i bice vam jasno da se pita za ovaj prvi sistem konji mjeri pritisak i temperaturu cijelo vrijeme...
Da bi vam to priblizio... kad bi stavili run-flat gume na vozilo sa ovim drugim sistemom nebi se upalila lampica ni kada bi pritisak bio nula u svim tockovima.

[ jnk @ 02.07.2011. 13:17 ] @
Ok očigledno ima jeftiniji i skuplji sistem no ja ti kažem da je vw to nazivao sistem za kontrolu tlaka u gumama i kad je taj jeftiniji u pitanju. Ovaj sa senzorima je očigledno znatno precizniji a ovaj drugi reaguje samo na veće promene pritiska ali ipak radi koristeći abs senzore. A opet ne odgovara pitanje zašto ne radi sa ne-fabričkim felnama.
[ Zarko Silic @ 02.07.2011. 17:32 ] @
Citat:
jnk: A opet ne odgovara pitanje zašto ne radi sa ne-fabričkim felnama.


Ako je preko senzora ABSa treba da radi sa bilo kojim felnama, mada ne znam sta podrazumevas pod "neoriginalne"?
[ jnk @ 02.07.2011. 18:43 ] @
Pa one koje nisu došle uz auto. Možda jer je profil manji za 5%(225/40/18 umesto 225/45/17) ali u svakom slučaju taj profil se može dobiti i fabrički. Guma mi je bila izduvana za 1 bar i nije mi se upalilo upozorenje, dok mi se par puta upalio kada su bile fabričke u pitanju.
[ Zarko Silic @ 02.07.2011. 20:11 ] @
Ja sam stavljao razne felne na G6 i sve je radilo besprekorno. Oseti razliku i od 0.1 BAR ali mu treba malo vise vremena, tj. predjenog puta.

Mozda ima tolerantni opseg ispod i iznad koga ne funkcionise? To nisam isprobavao ali prepurucenu dimenziju prihvati kao setup bez problema. Ako na primer 2 zadnje gume namerno ispustim za 0.3 bara, gresku ce prijaviti nakon par stotina metara, a ako mu onda to zadam kao referencu, onda radi normalno: prihvati novi podarak kao referentni.

Ukoliko se menja felna (obim tocka) onda se nova dimenzija mora ubaciti kao difolt uz pomoc dijagnostike. Tek nakon toga ABS senzor moze prihvatiti novi setup.

Inace kotrola pada pritiska kod VWa je nezavistan sistem ciji je monitoring na instrument tabli, ali se njime ne moze upravljati preko dijagnostike. Postoji nezavisni RESET taster i nista vise.
[ anon115774 @ 03.07.2011. 01:25 ] @
Citat:
zarsilic: Ukoliko se menja felna (obim tocka) onda se nova dimenzija mora ubaciti kao difolt uz pomoc dijagnostike. Tek nakon toga ABS senzor moze prihvatiti novi setup.


Ne bih se slozio. Kako ce sistem da ustanovi da je neka guma izduvala? Tako sto ce da primeti da se tocak ne obrce ravnomerno kao ostala tri. Jel tako? Ako je tako onda dolazimo do zakljucka da sistem samo prati brojeve obrtaja svih tockova i uporedjuje ih. Pa ako se zamene felne, gume, sta god, sistem ce i dalje samo da meri broj obrtaja. Ok, predjeni put ce biti drugaciji zbog precnika celog tocka ali to za sistem nije znacajno. Dokle god se svi tockovi okrenu isti broj puta to znaci da su gume napumpane ispravno.
[ Zarko Silic @ 03.07.2011. 10:43 ] @
Citat:
Informer: Ne bih se slozio.


Ne, nisi pazljivo citao jer nesto mislis, a nisi isprobavao.

Bez obzira kojom se brzinom okrecu, gresku NECE prijaviti ako se tako postavljeni tockovi, odnosno tako napumpane gume RESETUJU i kada se takva pozicija zapamti kao difolt. Naravno, ovo vazi samo onda ako se promene izvrse u paru, sto je i logocno jer nema nikakvog smisla ispumpavati samo jedan pneumatik.

To znaci da ce sistem ABS merenja pritiska, funkcionisati besprakorno ako su na primer prednji pneumatici napumpani na 3 bara, dok su zadnji ispumpani na 1,5 bara i da nece prijavljivati gresku.

Ako se na takvoj postavci jedan od pneumatika, recimo probusi, ili zbog neceg drugog izdubi pritisak, sistem ce uociti promenu i to prijaviti kao gresku. Vreme kada ce to biti uoceno zavisi od vrednosti pada pritiska. Ako je on mali, potrebno je duze vreme ponekad i po desetak kilometara, a ukoliko je pad pritiska veci, dovoljno je voziti par stotina metara.

Jel sad jasnije?

Procedura kod novijih VWa (na primer G6) ide ovako:

Napumpaju se pneumatici na zeljeni (ne preporuceni) pritisak.
Vozilo se vozi dok ne pokaze gresku i istu ne prijavi.
Resetuje se sistem koji onda takvu poziciju prihvata kao difolt.
Nastavi se voznja.

Jel sad jasno?

Vama sve treba crtati kao da imate manje od 7 godina
[ anon115774 @ 03.07.2011. 13:32 ] @
Hoces iskreno? Izgubio sam te jos u prvoj recenici.

Ja sam mislio da je pitanje sta ce se desiti sa sistemom kontrole pritiska ako se stave druge felne i gume a ti ovde pricas o nekom ispumpavanju, resetovanju, prednji, zadnji, ovi, oni...
[ Zarko Silic @ 03.07.2011. 14:10 ] @
Posto imas takvo vozilo hajde molim te isprobaj ovo sto sam napisao. Bila bi to korisna informacija na ESu.

Navedi proceduru sa paramertima i rezultatima koje si dobio.

Ja sam probao samo na jednoj sestici.

[ Nocni @ 03.07.2011. 19:36 ] @
Zasto su obrisani nekoliko zadnjih postova sa ove strane? Jeste da je pisac mnogima dosadio na ovom forumu ali ovaj post i one nase ostale postove posle njega nije bilo potrebno brisati ili sam ja mozda preskocio da vidim neku raspravu dok je Djokovic drao Nadala
[ pisac @ 03.07.2011. 22:36 ] @
Ma obrisani su zato što je komentar o crtanju pogodio zarsilićev ego, pa je izgubio moderatorski racio .

Pošto ja pratim forum preko mailing liste, pročitao sam tvoj komentar na moj post (pošto je srećom mailove na mom kompjuteru malo teže brisati iz daljine ):
Citat:
^Broj obrtaja naravno nece ostati srazmjeran jer za istu brzinu preko koje se preracunava u centrali imas veci ili manji broj obrtaja tocka za isti predjeni put... Dakle, brzina vozila je takodje faktor u tom izracunavanju i kad promjenis velicinu, makar i sva 4 tocka mijenja se i zadati broj obrtaja tocka koji je odredjen na poslednjem resetovanju.


Dakle, šta je "pisac" (a i Informer) hteo da kaže (da vam nacrtam): Auto meri brzinu preko obrtaja točkova. Kada smanjiš obim svih točkova, auto će ići sporije ali će misliti da ide i dalje onom brzinom kojom bi trebao da ide sa većim točkovima. Pri tome će svi točkovi da se okreću srazmerno toj pretpostavljenoj brzini (ako uzmemo da su sve gume identično napumpane kao one gume na prethodnim točkovima).

Primer: Svi točkovi 2.3 bara, auto ide 100km/h. Smanjiš obim svih točkova za 10%, auto će misliti da ide 100km/h ali će ići 90km/h, međutim pošto su svi točkovi identično smanjeni i identično napumpani, oni će se i dalje vrteti istom međusobnom brzinom i auto neće primetiti nikavu promenu.

E, shodno tome, ukoliko sve gume vremenom (mesecima) gube istu količinu vazduha, taj sistem to ne može da primeti jer će svi točkovi ostati u međusobnoj srazmeri. Tako da se sa 2.3 bara (na svim gumama) nakon recimo 6 meseci može doći do 1.9 bara (na svim gumama), a da dotični sistem ništa ne primeti.
[ Nocni @ 03.07.2011. 23:18 ] @
Nisi u pravu ponovo ... greska je u tome sto si napisao da auto mjeri brzinu preko obrtaja tockova...Dimenzije gume se unose kao pocetna vrijednost dijagnostikom a auto mjeri brzinu preko senzora na menjacu koji salje impulse tabli... broj impulsa se podesava i dakle zavisi od velicine tocka koja je unesena... brzinomjer ce raditi i ako skines sva 4 senzora abs-a.
[ pisac @ 03.07.2011. 23:45 ] @
Ma nebitno, sve je to isto. Broj obrtaja točka će ostati srazmeran i broju obrtaja menjača, a auto će ići sporije. Broj obrtaja svega je direktno vezan međusobno. Možeš da staviš i točkiće od kontejnera, auto ne može da ukapira da je bilo šta promenjeno ako to uradiš na svim točkovima. Menjač će da se vrti kao što se i uvek vrti, točkovi će da se vrte kao što se i uvek vrte, a jedno će brzina da bude 10km/h umesto 100km/h
[ Nocni @ 04.07.2011. 00:24 ] @
^Nisi u pravu. Dimenzija tocka se unosi dijagnostikom u racunar i za tu dimenziju senzor sa menjaca salje odredjeni broj impulsa. Ako stavis manje tockove oni ce se okrenuti vise puta u odnosu na onu defaultom postavljenu vrijednost i sistem ce znati da je precnik smanjen jer se promijenio odnos broja obrtaja menjaca i tocka. Broj obrtaja svakog tocka se takodje mjeri posebno.
[ Zarko Silic @ 04.07.2011. 08:52 ] @
Ne samo to.

Ako svim pneumaticima identicno padne pritisak (sto je prakticno neizvodljivo jer uvek bar jednom nece biti pad pritiska isti kao ostalim trima) ABS senzori ce registrovati promenu pa ce greska biti prijavljena.

Ne postoji automobil kod kojeg su sva 4 tocka jednako opterecena. Obicno su pod vecim opterecenjem oni tockovi (osovina) kod kojih se nalazi motor i na koje motor utice svojom masom.
Ako hipoteticki, sto je neizvodljivo prakticno jer bar 0.1 Bar ce biti razlika, opadne pritisak u svim pneumaticima podjednako, kod opterecenijih tockova ce doci do izracenije promene dinamickog polupracnika cija ce vrednost biti razlicita od onih sa manjim opterecenjem. Ovakva manifestacija je dovoljna da bi ABS uocio razliku i prijavio gresku.

[ pisac @ 04.07.2011. 19:19 ] @
Citat:
Nocni: ^Nisi u pravu. Dimenzija tocka se unosi dijagnostikom u racunar i za tu dimenziju senzor sa menjaca salje odredjeni broj impulsa. Ako stavis manje tockove oni ce se okrenuti vise puta u odnosu na onu defaultom postavljenu vrijednost i sistem ce znati da je precnik smanjen jer se promijenio odnos broja obrtaja menjaca i tocka. Broj obrtaja svakog tocka se takodje mjeri posebno.


E tu grešiš. Na pogonskoj osovini nije tako! Neće se točak okrenuti više puta, okrenuće se tačno onoliko puta koliko bi se okrenuo da je i veći prečnik u pitanju, zato što je broj obrtaja točka u krutoj vezi sa brojem obrtaja motora (preko menjača). Auto nema mogućnost da sazna da su na vozilu (na pogonskoj osovini) postavljeni točkovi koji nisu u skladu sa dijagnostikom.

Sve će biti isto samo što će auto sporije da ide.

Ako su zamenjena sva 4 točka sa manjima, auto neće ništa primetiti jer će se svi vrteti kao što je i predviđeno.

Citat:
zarsilic: Ako svim pneumaticima identicno padne pritisak (sto je prakticno neizvodljivo jer uvek bar jednom nece biti pad pritiska isti kao ostalim trima) ABS senzori ce registrovati promenu pa ce greska biti prijavljena.


Identične gume na identičnim felnama sa identičnim ventilima, rezultuju identičnim padom pritiska, bar kod mene.

Citat:
zarsilic:Ako hipoteticki, sto je neizvodljivo prakticno jer bar 0.1 Bar ce biti razlika, opadne pritisak u svim pneumaticima podjednako, kod opterecenijih tockova ce doci do izracenije promene dinamickog polupracnika cija ce vrednost biti razlicita od onih sa manjim opterecenjem. Ovakva manifestacija je dovoljna da bi ABS uocio razliku i prijavio gresku.


To da li je dovoljno ili nije, to treba probati. Ispustiti sve gume za tačno 0.20 bara i videti šta će da se desi. U svakom slučaju, poluprečnik je drugačiji i u toku vožnje ukoliko je jedna osovina više opterećena.
[ Zarko Silic @ 04.07.2011. 19:47 ] @
Na Golfu 6 sam letnje pneumatike 205/55R16 zamenio zimskim 195/65R15 koje su bile napumpane na identicne vrednosti pritiska (i letnje i zimske), ABS je uocio i nakon desetak kilometara prijavio "gresku".

Nakon reseta ide sve kako treba.

Isto to se dogodilo kada su vraceni letnji.

ABS nacin detekcije funkcionise odlicno, po logicnom algoritmu i vrlo jednostavno za korisnika. Dozvoljava rotaciju tockova bez odlaska u servise na dijagnostiku. Od dodatnih aktivnosti postoji samo jedna: pritisak na RES taster.

[ anon115774 @ 04.07.2011. 20:04 ] @
Citat:
Nocni: Ako stavis manje tockove oni ce se okrenuti vise puta u odnosu na onu defaultom postavljenu vrijednost i sistem ce znati da je precnik smanjen jer se promijenio odnos broja obrtaja menjaca i tocka.


Rizikovacu da ispadnem glup ali moram da insistiram na objasnjenju.

Imamo tockove normalnih dimenzija.
Menjac u prvoj brzini.
Auto pokrenemo napred na ler gasu u trajanju od 10 sekundi.
Svi moguci i nemoguci zupcanici su napravili odredjeni broj krugova i tockovi su napravili na primer deset krugova.
Auto je presao recimo 10 metara.

Skinemo tockove normalnih dimenzija.
Stavimo "tockice od kontejnera" na auto.

Pustimo auto ponovo deset sekundi na ler gasu.
Opet su svi moguci zupcanici okrenuli isti broj puta kao i na prethodnom slucaju sa tockovima normalnih dimenzija.
Cak su i "tockici sa kontejnera" napravili isti broj okreta.
Jedina razlika izmedju prvog i drugog puta je u predjenom putu koji ni jedan sistem u autu ne moze da primeti osim ako nema gps ugradjen.

E sad me vrlo zanima gde tacno gresim u ovoj ideji?
[ Nocni @ 04.07.2011. 23:15 ] @
Senzor na menjacu "vidi" koliko se puta okrenuo menjac a drugi senzor na glavcini tocka "vidi" koliko se puta okrenuo tocak. Znaci 2 razlicite vrijednosti. Postojala je vrijednoast koja je postavljena kao default za te dvije velicine a ona vise nije ista i taj odnos broja obrtaja nije jednak sto rezultuje greskom...
Grijesis u tome jer nisi primijetio da centrala dobija podatak i o zadnjim tockovima koji se skroz nezavisno okrecu od prednjih.


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 05.07.2011. u 00:26 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 04.07.2011. 23:54 ] @
... ali ta dva senzora ce pokazati iste vrednosti nezavisno od velicine tocka.

Negde drugde je kvaka.

Bice da u podatak za izracunavanje ulazi i ugao volana.
[ Nocni @ 05.07.2011. 00:47 ] @
Ne treba ugao volana... brzina se mjeri u jedinici vremena pa je negdje u memoriji centrale zapisano da ce pri XXX obrtaja menjaca sa tockom od 16 coli senzor sa zadnjeg tocka poslati XXX impulsa za XX sekundi... a on posalje razlicitu vrijednost i jedino sa cime se uporedjuje je ona unaprijed odredjena defaultna vrijednost.
[ anon115774 @ 05.07.2011. 10:06 ] @
Citat:
Nocni: Senzor na menjacu "vidi" koliko se puta okrenuo menjac a drugi senzor na glavcini tocka "vidi" koliko se puta okrenuo tocak. Znaci 2 razlicite vrijednosti.


Hoces da kazes da ce se sa manjim tockovima tocak okrenuti manji broj puta?

Izgleda da sam ja za neku ustanovu...
[ Zarko Silic @ 05.07.2011. 10:25 ] @
Ima tu vise podataka koji ulaze u racunicu, jer kako onda objasniti da se greska ne pojavljuje kada se usled duze voznje na vrucem asfaltu pritisak u pneumaticima poveca i do 50%?
Tada gresku ne prijavi, a ako zamenimo tockove sa tockovima ciji je obim gotovo identican, onda prijavi? O manjim ili vecim tockovima i da se ne diskutuje (nisam siguran da sa drasticno promenjenom dimenzijom tocka ne bi usao u rezervni mod).
[ Nocni @ 05.07.2011. 10:39 ] @
^To je sigurno tacno... vjerovatno vrsi monitoring za koliko je vremena nastalo do promjene... ako je vrijeme kratko, makar bilo na svim tockovima upisace gresku... Moguce je da su neki od parametara, drugaciji rezim rada pri vecim brzinama i spoljna temperatura takodje... a moguce je i da veci pritisak (obim) koji se doibija jurnjavom po autoputu ima veci prag tolerancije nego nizak pritisak koji bi prijavio ranije. Taj sto je projektovao sistem nije bio ni malo naivan a to se vidi iz jednostavnosti upotrebe i lakoce resetovanja, na dosta drugih vozila gdje postoje senzori u tockovima znaju prilicno da smaraju i "prevelika preciznost" po meni nije ni potrebna osim kod sportskih vozila.
Na bmw-u E60 npr. ne mozete resetovati podatak da je guma bila izdusena bez dijagnostike makar je propisno napumpali... sto je veoma lose
[ Backy @ 05.07.2011. 17:39 ] @
Citat:
zarsilic: kako onda objasniti da se greska ne pojavljuje kada se usled duze voznje na vrucem asfaltu pritisak u pneumaticima poveca i do 50%?


koliko sam ja shvatio, to je zato što je sistem projektovan da vozača upozori na pad pritiska u gumama, a u normalnoj eksploataciji je nemoguće da se pritisak sam od sebe poveća do nebezbedne vrednosti
[ Zarko Silic @ 05.07.2011. 18:21 ] @
E sada vec moram da se nasmejem

Pa valda ce se taj pneumatik jednom i ohladiti?

Osim toga, gresku ne prijavi ni ako padne pritisak u pneumatiku: na primer napumpate ga na +15C i nakon prijave resetujete. Onda odete, na primer na Kopaonik i tamo se teperatura spusti ispod -20C.

Sistem ni tada ne prijavljuje gresku a prtisak u pneumaticima sigurno nije isti kao onaj na +15.
[ anon115774 @ 05.07.2011. 23:06 ] @
Aman ljudi sta je vama? Pa taj sistem nema mehanizme kojima meri pritisak. On samo meri da li je neki tocak poceo da se obrce brze ili sporije od ostalih...
[ Backy @ 06.07.2011. 01:35 ] @
Citat:
Informer: Pa taj sistem nema mehanizme kojima meri pritisak.


meni se čini da naslov teme onda ne odgovara :D
[ anon115774 @ 06.07.2011. 08:31 ] @
Taj sistem na osnovu broja obrtaja svakog tocka dolazi do zakljucka da li je doslo do promene pritiska u odnosu na unapred zadatu vrednost ili ne.
[ Zarko Silic @ 06.07.2011. 08:55 ] @
Nije to uopste sporno da sistem uoci promenu brzine jednog tocka.

Diskusija se razvila zbog necek drugog: sistem je reagovao i nakon zamene tockova (letnji-zimski) sa skoro identicnim precnikom i sa identicnim pritiscima u pneupaticima na kojima se svi tockovi, uslovno receno, rotiraju istom brzinom.

Zbog toga sam te i zamolio na pocetku teme za onaj mali experiment.