|
[ eloiza @ 24.06.2011. 05:51 ] @
| Vozim PUNTO sa ABS kočenja oko godinu i po dana.
Pre oko 40 godina sam bio veliki zaljubljenik automobilizma i čitao sam sve živo o automobilizmu uopšte.
Između ostalog bio je članak o vozilu marke "Mercedes" sa prvim ABS kočenja u saobraćaju. Sećam se kako je novinar prilikom testiranja ovog vozila hvalio na sva zvona ABS kočenja tj. pri punoj brzini vozila naglim pritiskom nije se čulo uopšte škripanje guma niti je ostavljao tragove kočenja na asfaltu iza sebe.
U svom PUNTU imao sam nekoliko slučajeva kad sam morao naglo kočiti pri punoj brzini vozila, i svaki put se čulo škripanje guma uz vibriranje pedala, i nisam uopšte video tragove kočenja iza sebe.
Iako je ABS kočenja zadnjih 40 godina znatno uznapredovao, postavljam pitanje - uz iznenadni i nagli pritisak pedale ABS kočnice pri brzini od 80 km/h, da li treba da se čuje škripanje guma ili ne?
[Ovu poruku je menjao eloiza dana 24.06.2011. u 10:04 GMT+1] |
[ tdjokic @ 24.06.2011. 07:49 ] @
Govorim napamet, moguce je da lupam bez veze: ABS se verovatno razlicito ponasa prilikom normalnog i radikalnog kocenja. Kad kocis normalno, ide bez skripanja i lepo se zaustavi. Ako je gusto, pa pritisnes iz sve snage, onda je moguce da tocak kratko blokira pa ga ABS vrlo brzo malo popusti, pa on opet blokira i tako dok ne stanes. Zato skripi a nema traga, jer za trag treba malo vise vremena, da pocne guma da se topi. Vibriranje pedale ide u prilog ovom mom nagadjanju.
[ Ivan Dimkovic @ 24.06.2011. 09:11 ] @
Prvo, nisu sve ABS implementacije iste, ima vise proizvodjaca ABS logike.
Drugo, kratko proklizavanje se desava i sa ABS-om i tragovi kocenja se mogu videti u nekim slucajevima (drugaciji od "starih dobrih", sa prekidima i daleko svetliji).
Ne bi trebao puno da se brines oko toga - pod uslovom da nisi nista menjao na sistemu kocenja i sl.... ako ABS sistem prestane da radi, auto ce te obavestiti o tome sa CEL-om ("idi u servis" lampicom).
[ Deep|Blue @ 24.06.2011. 11:14 ] @
^ +1
Za svaki slučaj, proveri napumpanost guma, ali ako ne svetlucka ili ne proklizava ... to ti je to.
Vozi i uživaj.
[ eloiza @ 24.06.2011. 12:00 ] @
?!
Citat: Deep|Blue:Za svaki slučaj, proveri napumpanost guma, ali ako ne svetlucka ili ne proklizava ... to ti je to.
Vozi i uživaj.
Gume su mi punjene azotom pre oko 3 meseca tako da ne zahteva češće kontrolisanje pritiska. Ako proverim češće, gubim azot iz guma tako da ne proveravam sve do izmene letnjih zimskim.
[ vladd @ 24.06.2011. 12:38 ] @
Azot u gumama ne garantuje i napumpanost guma. Ima nekih akademskih prednosti, ali ako ventil ispusta ili postoji neka nedoslednost, izaci ce kao i najprostiji vazduh
Poz
[ eloiza @ 24.06.2011. 12:42 ] @
Citat: vladd: Azot u gumama ne garantuje i napumpanost guma. Ima nekih akademskih prednosti, ali ako ventil ispusta ili postoji neka nedoslednost, izaci ce kao i najprostiji vazduh:)
Znam, napumpanost guma proveravam vizuelno tj. da nije neki točak malo više spušteniji nego inače.
[ Java Beograd @ 24.06.2011. 13:17 ] @
Citat: eloiza: Znam, napumpanost guma proveravam vizuelno tj. da nije neki točak malo više spušteniji nego inače. Apsolutno pogrešno ! Da to može tako ne bi ljudi izmišljali manometar za gume. Vizuelno ćeš da primetiš tek kad se izgubi 0.5 bara ili više.
Uostalom, običnom proverom, običnim manometrom izgubi se zanemarljivo malo gasa. Slobodno možeš da proveriš desetak puta, nećeš izgubiti ni 0.01 bar
[ eloiza @ 24.06.2011. 15:47 ] @
Citat: Java Beograd: Apsolutno pogrešno ! Da to može tako ne bi ljudi izmišljali manometar za gume. Vizuelno ćeš da primetiš tek kad se izgubi 0.5 bara ili više.
Uostalom, običnom proverom, običnim manometrom izgubi se zanemarljivo malo gasa. Slobodno možeš da proveriš desetak puta, nećeš izgubiti ni 0.01 bar
OK, prihvatam sugestiju.
Da li dobra ili loša napumpanost guma ima veze sa škripanjem guma?
[ Zarko Silic @ 24.06.2011. 18:05 ] @
Citat: eloiza: U svom PUNTU imao sam nekoliko slučajeva kad sam morao naglo kočiti pri punoj brzini vozila, i svaki put se čulo škripanje guma uz vibriranje pedala, i nisam uopšte video tragove kočenja iza sebe.
Iako je ABS kočenja zadnjih 40 godina znatno uznapredovao, postavljam pitanje - uz iznenadni i nagli pritisak pedale ABS kočnice pri brzini od 80 km/h, da li treba da se čuje škripanje guma ili ne?
1. Moze da se cuje, a i ne mora. Sve zavisi od okolnosti: vrsta asfalta, vrsta pneumatika, vrsta putanje (pravolinijsko, kruzno), spoljna temperatura,...
2. Vibriranje pedale je normalna pojava.
3. Bez tragova kocenja je normalna pojava.
4. Pneumatik treba biti propisno napumpan nevezano sa skripom kocnica.
[ tdjokic @ 24.06.2011. 18:46 ] @
Malo off topic - nazalost, nemam auto, cak ni tudjim ne idem nigde, zbog bolesti godinama ne izlazim iz stana (osim preko Interneta :-) ) pa sam u svakom slucaju dosta izvan realnosti. Sta se dogadja u slucaju neke nezgode / nesrece - ranije je trag kocenja pokazivao da je vozac reagovao "na vreme"(?) a cime sada da dokaze da je reagovao na vreme?
[ Zarko Silic @ 24.06.2011. 19:08 ] @
Uzima se u obzir posedovanje ABSa.
Inace, postoji trag kocenja i u slucaju ABSa, samo on nije isti kao sto je kod "obicnih" kocnica. Nije onako "crn" kako smo navikli da izgleda.
[ tdjokic @ 24.06.2011. 20:16 ] @
Hvala.
[ Milojkovic @ 28.06.2011. 00:07 ] @
Sa razumnim ljudima je lako, eh da ih ima vise.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|