[ pisac @ 26.06.2011. 13:11 ] @
Da li se filter za ulje menja obavezno i isključivo sa zamenom ulja? Tako bi trebalo i tako se radi u praksi, to se smatra normalnim, ali pitanje je zanimljivo iz nekoliko razloga:

Filter je filter, uvek isti. A ulja su razna: obično, polu-, sintetičko; tako da su i periodi zamene ulja različiti u zavisnosti od toga koje je ulje sipano. Ako bi sipali obično ulje koje je potrebno zameniti na 5 000 km, onda bi dakle zamenili i filter na 5 000 km. Međutim, ako sipamo sintetičko koje menjamo na recimo 15 000 km, onda bi onaj isti filter zamenili tek na 15 000 km, iako je to potpuno isti filter koji smo ranije menjali na 5 000 km. Jel' to tačno ili negde grešim? Kako sad taj filter može da traje 3 puta duže?

Neko će reći: filer skuplja prljavštinu iz motora, a i oštećuje se vremenom, pa ga je potretno zameniti. Ok, jasno. Međutim, kako onda sa običnim uljem može da izdrži tek 5 000 km a sa sintetičkim čak 15 000 km, kada su sakupljena prljavština i oštećenja samog filtera tokom vremena (kilometara) ista i za obično i za sintetičko ulje pri normalnoj upotrebi motora.

Ili, ako neko recimo koristi sintetičko ulje koje treba da se menja na 15 000 km (jednom godišnje), ali reši da ga menja na 7 500 km (2 puta godišnje) jer smatra da će tako uvek imati najkvalitetnije ulje u motoru, zašto bi onda morao da menja i filter na 7 500 km s obzirom da taj filter sa tim uljem može da "traje" 15 000 km?

Ukoliko neko nema neko konkretno saznanje/podatak o oštećenjima na filteru i gubitku svojstva filtriranja koje je u direktnoj vezi sa samim uljem koje se koristi, iz prethodnih razmišljanja mogu da izvedem zaključak da zamena ulja i zamena filtera ne moraju da budu striktno vezane jedna za drugu. Čak i ako se iskopa neka logika u tome da filter za ulje mora da se menja na 5 000 km kada se koristi obično ulje, opet ostaje zaključak da nije potrebno menjati filter za ulje kada se vrši prerana (preventivna) zamena sintetičkog ulja na 7 500 km (dva puta godišnje) već je moguće ostaviti stari filter dok ne dostigne 15 000 km. Sem ako neko nema konkretne razloge zašto to ne sme tako?
[ Goran Mijailovic @ 26.06.2011. 15:19 ] @
Citat:
Da li se filter za ulje menja obavezno i isključivo sa zamenom ulja?


Po nekom pravilu filter se menja sa svakom drugom zamenom ulja. Obrati paznju da je upotrebljena rec zamena a ne servis. Vecina ne zeli da rizikuje zbog kvaliteta koji je i ovakav i onakav pa menja filter svaki put, ja takodje.
PS
ovo vazi ako upotrebljavas isto ulje ili bar iste gradacije.
[ codeNO @ 26.06.2011. 15:39 ] @
Mislim da polus/sintetika menja na 10-12000. Zato upotrebis obrnutu matematiku. Umesto da menjas na 5000 menjas filter na 10000 pa taj isti filter traje isto kao drugi filter. Kao sto predhodni rece ti si obrnuo malo, uvek se menja na svako drugo sipanje a to sto vecina menja koplet sve na 5k to je po zelji. Filter ispada da traje uvek isto
[ cozmo_im @ 26.06.2011. 16:38 ] @
Filter se menja sa svakom izmenom ulja a ne sa svakom drugom. Obavezno.

Nije bitno na koliko menjas ulje, vec je bitno filter zameniti sa uljem. Cisto ulje - prljav filter - ne valja.
[ HoT_Steppa @ 26.06.2011. 16:44 ] @
^
+1
[ pisac @ 26.06.2011. 17:05 ] @
Citat:
cozmo_im:Cisto ulje - prljav filter - ne valja.


Pa upravo je to pitanje: Zašto ne valja? Filter zadržava nečistoće, jel tako? Znači, neće iz njega izlaziti kojekakve brljotine dok god vrši svoju funkciju. Količina prljavog ulja zadržanog u (ispražnjenom pa vraćenom) filteru je mizerna u odnosu na količinu svežeg ulja koje je sipano u sistem, i definitivno je manja nego količina starog prljavog ulja zadržanog u karteru i na ostalim delovima motora.

Zašto isti filter sa sintetičkim "traje" 3-4x duže nego sa običnim uljem?

Ako se filter sa jednim uljem menja na 5000 km onda se menja i sa drugim uljem na 5000 km čak i ako ne promenim ulje, a ako se menja na 20000 km onda se menja na 20000 km bez obzira koliko ulja promenio u međuvremenu. Ima li konkretan razlog zašto to nije tako?
[ cozmo_im @ 26.06.2011. 17:19 ] @
Pa cisto ulje ce da krene da spira necistoce i da ih unosi u vec zaprljan filter mnogo vecim intenzitetom nego staro ulje.

Obicno ima onaj obilazni ventil pa ako je ulje zaprljano previse i ne ide kroz filter eto belaja - ulje mora da udje u motor makar bilo prljavo do bola da ne bi zaribo. E sad prljavo ulje ce spasti motor od zaribavanja ali ce naneti stetu.

Filter za ulje koji se koristi na automobilu (recimo tvom) je projektovan za servisni interval koji je naznacen u servisnoj knjizici.
[ pisac @ 26.06.2011. 17:38 ] @
Pa i to nije tačno. Servisni interval koji je napisan u mojoj knjižici je 10 000 km, a servisni interval vozila koja su prodata par meseci kasnije je 20 000 km, dok je na zapadu taj servisni interval (i za moje vozilo) bio uvek 20 000 km. A isti filter je u pitanju. Taj servisni interval je dakle u slučaju Grand Motorsa u stvari politička odluka koliko i kako će da oderu kupca, a kad je marketing sektor Grand Motorsa zaključio da će više novca od prodaje (zbog konkurencije) doneti navođenje 20 000 km kao servisnog intervala nego što su prihodu od redovnih 10 000 km servisa, onda je tako i bilo.

No, znači, ja filter trebam da menjam na 20 000 km jer mu je to projektovani životni vek, a sintetičko ulje mogu da menjam i češće ako želim (a želim), recimo na 10 000 km, i pri tome nema razloga da menjam filter? Ako nekad u budućnosti bude postojalo ulje koje traje 40 000 km, ja opet trebam da menjam filter na 20 000 km iako ne promenim ulje? Znači da zamena ulja i filtera mogu da se poklope, ali i ne moraju.
[ ventura @ 26.06.2011. 18:33 ] @
Citat:
pisac
Neko će reći: filer skuplja prljavštinu iz motora, a i oštećuje se vremenom, pa ga je potretno zameniti. Ok, jasno. Međutim, kako onda sa običnim uljem može da izdrži tek 5 000 km a sa sintetičkim čak 15 000 km, kada su sakupljena prljavština i oštećenja samog filtera tokom vremena (kilometara) ista i za obično i za sintetičko ulje pri normalnoj upotrebi motora.

Pa rekao bih da je upravo to i razlog..

Sa običnim uljem menjaš i ulje i filter na 5000km, sa sintentičkim uljem menaš na 15 hiljada, jer je samo ulje bolje i ima manje prljavštine i oštećenja, pa je i sam vek trajanja filtera duži...
[ goat @ 26.06.2011. 19:29 ] @
posle 5000 i posle 15000kkm filter se ne i do pola ne "zatvori"-propusna moć mu se ne smanjuje ispod 50%.... on se ne oštećuje.... on samo skuplja menaničke nečistoće veličine preko 5 mikrometara
kada se ulje menja menja se i on jer u njemu ostaje "toksično ulje sa svim hemijskim primesama" koje kontaminitraju novo ulje koje treba biti kontaminirano tokom upotrebe...

stvarno mi nije jasno ko obuva nove cipele preko predhodno isprljanih čarapa!?

[ pisac @ 26.06.2011. 19:31 ] @
@ventura
Ali to bi direktno značilo i da je vek motora 3x duži kada se koristi sintetičko ulje, jer se 3x manje haba (sa običnim se za 5000 pohaba kao sa sintetičkim za 15000), a i to nije tačno. Možda razlika postoji u nekom procentu, ali svakako je vrlo daleko od 3x (bar za normalno korišćene motore na normalnim vozilima). Opet znači da nema potrebe da se filter menja 3x češće.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 26.06.2011. u 20:58 GMT+1]
[ pisac @ 26.06.2011. 20:02 ] @
Citat:
goat: kada se ulje menja menja se i on jer u njemu ostaje "toksično ulje sa svim hemijskim primesama" koje kontaminitraju novo ulje koje treba biti kontaminirano tokom upotrebe...


Kako se kontaminira ako filter zadržava čestice, a nije mu istekao životni vek (tj. sposobnost filtriranja)? Ako misliš da se hemijski "kontaminira" (u šta sumnjam da može biti na iole značajnom nivou), onda ću da ponovim da se verovatno više starog "kontaminiranog" ulja zadrži u motoru i karteru nego što se zadrži u filteru koji se skine, ocedi, i vrati. Znači da se novo ulje svakako "kontaminira" ukoliko nisi isprao motor u međuvremenu.
[ Milojkovic @ 26.06.2011. 20:15 ] @
Gde je Pisac tu su i besmislena pitanja i trivijalna naklapanja.
[ Nocni @ 26.06.2011. 22:03 ] @
pisac, toliko su ti glupa pitanja da to nije normalno...

Citat:
pisac:
Ali to bi direktno značilo i da je vek motora 3x duži kada se koristi sintetičko ulje, jer se 3x manje haba (sa običnim se za 5000 pohaba kao sa sintetičkim za 15000), a i to nije tačno. Možda razlika postoji u nekom procentu, ali svakako je vrlo daleko od 3x (bar za normalno korišćene motore na normalnim vozilima)


Kako ovo mozes da isprobas? U vozilo u koje treba da se sipa sinteticko ulje ne mozes sipati mineralno pa ga mijenjati na kraci period. Moze se sipati samo ulje koje je fabrika propisala za odredjeni motor i nijedno drugo.
Citat:
pisac:
Zašto isti filter sa sintetičkim "traje" 3-4x duže nego sa običnim uljem?

Ako se filter sa jednim uljem menja na 5000 km onda se menja i sa drugim uljem na 5000 km čak i ako ne promenim ulje, a ako se menja na 20000 km onda se menja na 20000 km bez obzira koliko ulja promenio u međuvremenu. Ima li konkretan razlog zašto to nije tako?

Opet isto... i ovo pitas zadrto u svakom od svojih postova... U vozilu u kojem se ulje mijenja na 15.000 i filter se mijenja na 15.000... To nije kako ti kazes "isti onaj filter koji se mijenja na 5.000" filteri su razliciti i ne mozes isprobati nikako osim u slucaju da stavis neodgovarajuci filter ili neodgovarajuce ulje...
Inace sva ova ovolika prica i onakve bljuvotine o skidanju pa vracanju istog starog filtera sa auta samo zbog ustede od 5-6 eura koliko taj filter kosta... Ne vidim drugi razlog zbog cega bi pokrenuo ovu besmislenu temu... Ja inace mislim da je taj tvoj fokus u veoma jadnom stanju i to tvojom krivicom... to se vidi za X tema koje si postavio...

Ovo sto kazes da zamjena ulja i filtera "mogu da se poklope ali i ne moraju" je totalna glupost na nivou osobe kojoj je hitno potrebno posmatranje... najbolje je da zamjenis onda samo filter kad je njegov interval zamjene i da vratis staro ulje u motor... ti definitivno nisi normalan... je li tebi zao da kupis novi filter kad mijenjas ulje ili sta je u pitanju, reci otvoreno...

P.S. Sto se tice toga da u svakoj temi moras da pricas sve najgore o ljudima iz fordovog servisa, govoris o tome kako oni hoce da oderu kupca pa su zato pomjerili servisni interval sa 10 na 20.000 km i ostale gluposti... To su promijenili jer je izasao novi tip vozila sa novijim tipom motora itd i ne mijenjaju to oni vec je to direktiva iz centrale forda, makar ona dolazila iz marketinske sluzbe oni se tome moraju povinovati... Ono sto ti ne znas je da uopste ne moraju biti jednake kilometraze kod servisnih intervala za ovo nase podneblje i za Njemacku a obicno i nisu jednaki ni kod vecine drugih proizvodjaca... razlozi su uglavnom u losijem gorivu i u problemima koje ono izaziva a vezani su i za niz drugih djelova motora pa preko njih i za ulje...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 26.06.2011. u 23:15 GMT+1]
[ Milojkovic @ 26.06.2011. 22:13 ] @
Iz pocetka mi je bilo i zanimljivo da slusam njegova naklapanja i mogao sam da ih podnesem u domenu sale i zabave, ali je ovo sad postalo toliko besmisleno i zaslo je debelo u zonu koja se ne moze opisati bez koriscenja neprikladnih ( a sasvim primerenih) opisnih pojmova za ovu kategoriju likova.

PS.Tek sad shvatam mudre reci onog dobronamernog obavestajca sto nas je upozorio sa kakvim likom imamo posla i koje cemo posledice imati ukoliko doticnom damo prostora da se"razmahne".
[ pisac @ 26.06.2011. 23:11 ] @
Citat:
Nocni: P.S. Sto se tice toga da u svakoj temi moras da pricas sve najgore o ljudima iz fordovog servisa, govoris o tome kako oni hoce da oderu kupca pa su zato pomjerili servisni interval sa 10 na 20.000 km i ostale gluposti... To su promijenili jer je izasao novi tip vozila sa novijim tipom motora itd i ne mijenjaju to oni vec je to direktiva iz centrale forda, makar ona dolazila iz marketinske sluzbe oni se tome moraju povinovati...


Pričaš napamet o nečemu o čemu nemaš pojma. Odem na sajt http://www.etis.ford.com/, tamo ukucam svoj broj šasije, i dobijem koliki je moj servisni interval: 20 000 km. To što Grand Motors lupeta 10 000 km u svojim servisnim knjižicama, to je upravo iz razloga koje sam i naveo: da uzmu više para. A na tom sajtu takođe dobijem i šta sve treba da se menja a šta ne treba da se menja u svakom servisnom intervalu već u svakom drugom. I naravno, ono što ne treba da se menja do 40 000 km, je u Grandu menjano svakih 10 000 km.

Možeš mene da posmatraš i procenjuješ na razne načine, ali daleko od toga da sam naivan i glup da padam na te jeftine pilićarske/majstorske fazone.

Citat:
Nocni: Kako ovo mozes da isprobas? U vozilo u koje treba da se sipa sinteticko ulje ne mozes sipati mineralno pa ga mijenjati na kraci period. Moze se sipati samo ulje koje je fabrika propisala za odredjeni motor i nijedno drugo.


Fabrika je propisala za moj motor polusintetičko ulje "Formula E" koje se menja na 20 000 km. Posle je unapredila to ulje u sintetičko "Formula F" koje se takođe menja na 20 000 km. Reci mi Noćni, da li bi ti držao polusintetiku 20 000 km u motoru? Evo znam da Vladd ne bi držao ni sintetiku toliko dugo, a kamoli polu-.

Svejedno, suština je sledeća: Servisni interval je 20 000 km i to je vek trajanja filtera. Ja mogu da menjam polu-sintetiku na 7500 km, ili sintetiku na 10 000 - 15 000 km, a pri tome da menjam filter na 20 000 km jer on toliko traje. Ukoliko neko ne ospori to sa tehničke tačke u kojoj će pokazati da stvarno ima realnog razloga da se filter obavezno promeni zajedno sa uljem (a sve do sada izrečeno o obaveznoj promeni su samo pretpostavke, verovanja i naklapanja), onda je to tako.

Ti možeš da smatraš da je takav postupak "totalna glupost na nivou osobe kojoj je hitno potrebno posmatranje", ali tvoje mišljenje o meni ne pobija zaključak koji je izveden gore izrečenim. Dakle, da bi pobio zaključak, ti treba da pokažeš zašto se filter mora menjati zajedno sa uljem. Ako to ne uspeš, onda jednostavno filter ne mora da se menja sa uljem, a ti misli o kome god hoćeš šta god hoćeš.

I sem toga, da li sam ja igde pomenuo da sam ikada promenio ulje a da nisam zamenio filter? Što ne znači ni da neću u budućnosti, ali to šta ću ja raditi uopšte nije tema. Ja ću možda da sipam i zejtin u motor a umesto filtera stavim stare gaće, ali to uopšte nije tvoja briga niti ima veze sa ovom temom.

Citat:
Milojkovic: Iz pocetka mi je bilo i zanimljivo da slusam njegova naklapanja i mogao sam da ih podnesem u domenu sale i zabave, ali je ovo sad postalo toliko besmisleno ...


Imao sam ja jednog "kolegu" iz osnovne škole, koji je imao običaj kada ga neko pita za neku ulicu ili nešto, a on uzme pa ga uputi u potpuno suprotnom smeru. I onda, kada ovaj ode u pogrešnom smeru, a tip se samozadovoljno smeška, valjda mu ego poraste i dobije na sopstvenom značaju . Uvek je mene bilo sramota umesto njega. E, ti si isti takav lik. Ovaj Noćni je naporan i tvrdoglav ali ponekad mu se omakne pa i pomogne nešto konkretno, ali ti... 90% pogrešnih smerova. U svakom slučaju, vas dvojca i presvetli sveznajući nepogrešivi zarsilic umete da upropastite temu kada vam se ne dopada, samo zato što se vama ne dopada. Ko da pa vama mora sve da se dopada, jel' to neki zakon na ovom forumu?

[ Milojkovic @ 26.06.2011. 23:23 ] @
Da bih ti smisleno odgovorio na jos jednu u nizu tvojih besmislica i insinuacija" da tebi nece niko da pomogne" a i kad to cini cini to na pogresan nacin predlozio bih ti da se u vezi svih tvojih problema obratis nekom kompetentnijem da ne kazem strucnijem i kvalifikovanijem.
Mislim da kljuc resenja svih tvojih problema neces naci na ovom niti bilo kom forumu.
[ pisac @ 26.06.2011. 23:36 ] @
Citat:
Milojkovic: Da bih ti smisleno odgovorio na jos jednu u nizu tvojih besmislica i insinuacija" da tebi nece niko da pomogne" a i kad to cini cini to na pogresan nacin ...
Kada nemaš ništa pametno da kažeš u nekoj temi, ili kada temu smatraš krajnje glupom i smešnom u odnosu na svoje intelektualne kapacitete i svoja stručna saznanja, bilo bi dobro da treniraš ignorisanje te teme. I ti i ostali navedeni gore. Ako možete da se sudržite.

Dakle, misliš da je tema o tome zašto je menjanje filtera obavezno sa menjanjem ulja, glupa? Odlično... pomisli samo u sebi: "ovaj pisac opet lupeta budalaštine", ignoriši temu i idi radi nešto korisno za sebe . Tema u kojoj niko ne učestvuje će postepeno pasti na dno strane pa na dno foruma, a ti ćeš biti srećan što su glupe teme maknute sa tvog ekrana, i moći ćeš da daješ i dalje pogrešne i podsmešljive savete u nekim drugim temama koje smatraš zanimljivijim
[ DrJekyll @ 26.06.2011. 23:44 ] @

U tom filteru se nalazi pola litra starog ulja, jel ti to nije dovoljan razlog za zamenu?

[ Milojkovic @ 26.06.2011. 23:47 ] @
Citat:
pisac: Kada nemaš ništa pametno da kažeš u nekoj temi, ili kada temu smatraš krajnje glupom i smešnom u odnosu na svoje intelektualne kapacitete i svoja stručna saznanja, bilo bi dobro da treniraš ignorisanje te teme. I ti i ostali navedeni gore. Ako možete da se sudržite.

Dakle, misliš da je tema o tome zašto je menjanje filtera obavezno sa menjanjem ulja, glupa? Odlično... pomisli samo u sebi: "ovaj pisac opet lupeta budalaštine", ignoriši temu i idi radi nešto korisno za sebe ;). Tema u kojoj niko ne učestvuje će postepeno pasti na dno strane pa na dno foruma, a ti ćeš biti srećan što su glupe teme maknute sa tvog ekrana, i moći ćeš da daješ i dalje pogrešne i podsmešljive savete u nekim drugim temama koje smatraš zanimljivijim :D


Da li imas zdravstvenu knjizicu?
[ jnk @ 26.06.2011. 23:50 ] @
Smatram da ukoliko iz nekog razloga skraćuješ interval zamene ulja(loše gorivo npr.) nije potrebno menjati i filter ulja. A to ko je tu u pravu mogu dokazati samo laboratorijske analize a možda neki smisleniji odgovor možeš dobiti na sajtu bob is the oil guy(gugl) gde ljudi redovno vrše analize ulja.
[ Nocni @ 26.06.2011. 23:50 ] @
Citat:
Svejedno, suština je sledeća: Servisni interval je 20 000 km i to je vek trajanja filtera. Ja mogu da menjam polu-sintetiku na 7500 km, ili sintetiku na 10 000 - 15 000 km, a pri tome da menjam filter...

Ovo si ti odredio da mozes da mijenjas jedno, drugo ili trece ulje... a to tako ne moze... Moze samo jedno ulje i to ono koje je odredila fabrika. Ako je odredjeno da se sipa sintetika onda ne moze polu sintetika na manji interval... ovo sam ti vec napisao ali ti ne citas jer si zadrt. To sto ti mislis da je fabrika iz cista mira preporucila sintetiku za motor za koji je ranije preporucivala polu sintetiku... to je zato jer si u zabludi... ima 10-tak vrsta tih tdci motora sa razlicitim pumpama i sa razlicitim mnogim karakteristikama... Ponavljam, ne postoji nacin na koji ti mozes da isprobas ove tvoje tvrdnje osim da odstupis od fabricke preporuke, ili preporucenog intervala, ili kvaliteta ulja ili kvaliteta filtera.
Citat:
pisac: Ovaj Noćni je naporan i tvrdoglav...


Posto ti mene nazivas napornim onda bi ja tebe mogao nazvati magarcem. E pa, pogledaj sta je napisano i prvo to procitaj pa onda odgovaraj ovako...

P.S. ... Imali su prigodnu proslavu u Grand Motorsu kad si ti izasao iz garancije... eto kolika si mora od covjeka i koliko si ih bilo udavio sa svojim zahtjevima... ovdje je svako od nas pokusao da te ispostuje maksimalno ali ne zasluzujes

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 27.06.2011. u 02:13 GMT+1]
[ Milojkovic @ 27.06.2011. 00:00 ] @
Cuo sam da imaju njegovu sliku i da je osoblju striktno naredjeno da cim ga ugledaju momentalno prekidaju bilo kakvu konverzaciju i da mu po svaku cenu onemoguce pristup majstorima.:)
[ pisac @ 27.06.2011. 00:29 ] @
Citat:
Nocni: Moze samo jedno ulje i to ono koje je odredila fabrika. Ako je odredjeno da se sipa sintetika onda ne moze polu sintetika na manji interval...
Određena je polu-sintetika na 20 000 km. Sintetika je napravljena kasnije, samo zbog novih motora, u koje moj ne spada. Znači ja mogu da sipam i polu-sintetiku.

Svejedno, suština je: Filter mogu da menjam na 20 000 km, a ulje na 5, 10, 15 000 km, i nema razloga da pri svakoj promeni ulja promenim i filter. Sve dok neko zaista ne pokaže argumentovano da to nije tako.

Citat:
Nocni: P.S.... Imali su prigodnu proslavu u grand motorsu kad si ti izasao iz garancije... eto kolika si mora od covjeka i koliko si ih bilo udavio sa svojim zahtjevima...


Ako ćeš ti da ih braniš ne znajući o čemu se uopšte radi, onda ću ja da ih napadam da bih ti objasnio: Baš sam imao naporne i nemoguće zahteve u garanciji:
1) Da mi poprave automatski brisač koji je radio samo prva 2 meseca kako treba, a onda je počeo da brljavi (nikad popravljeno, evo i sada mi ne radi).
2) Da mi poprave podizač jednog prozora koji se zaglavljuje (popravljeno tek posle više insistiranja, ali tako da je se kvar vratio čim je istekla garancija).
3) Da mi zamene deformisanu šoferku (šteta što nisam pokrenuo veštačenje, dobio bih ga sigurno).
4) Da mi upale dnevna svetla u softveru (što tada u to vreme nisu znali da li uopšte može da se uradi)
5) Da mi ne diraju pritisak u gumama tokom redovnog servisa (nikad ispoštovano, uvek ispuste zagrejane gume na 2.3 bara što nikako ne bi smeli da rade, i taj pritisak posle padne na 2.0 bara što je smešna i potpuno pogrešna vrednost za taj auto sa tom težinom. Zamislite kakvog efekta to ima na potrošnju goriva i guma kod ljudi koji se ne razumeju u te stvari)
6) Da mi sipaju fordovo ulje iz kantica a ne valovolinovo ulje iz bureta.
7) Da mi upakuju sve delove koje zamene tokom redovnog servisa (nakupio sam se toliko tih stvari koje se po etis-u menjaju na 40 000 km a Grand ih je menjao na 10 000 km pod pretnjom ukidanja garancije, da ih imam još za nekoliko godina)
itd...
Imali su oni posla samnom i van garancije, bilo je i suđenje, čik pogodi kakva je presuda?


[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 27.06.2011. u 02:14 GMT+1]
[ Nocni @ 27.06.2011. 00:38 ] @
Izvini za ovo za "magare" neću te tako zvati... ti si ipak ovdje maskota auto zone foruma

Nisi u pravu za ulje a naravno nisi u pravu ni za grand motors... imao je pravo da smanji u Srbiji interval na 10.000 iako je u Njemackoj interval 20.000...
Gorivo je i dalje prilicno loše, automatski su losi i izduvni gasovi koji utiču i na turbinu a kroz egr i na sami usis/ventile... znači ukupno motor...
Razlog zašto mijenjati filter svaki put? Zato što košta koliko i par sladoleda. Zato jer je gorivo loše. Zato što normalom čovjeku tehnička kultura nalaže da izbaci i to pola litra starog ulja iz mašine...


[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 27.06.2011. u 02:15 GMT+1]
[ Marko83 @ 27.06.2011. 00:53 ] @
@Pisac, ne bi mogao ti reci nesto pametnije osim nekog mog subjektivnog osecaja da ne bi voleo da "prljam" novo ulje sa starim filterom pa ga zbog toga svaki put menjam
Motor prati bi bilo previse ali skloniti prljav filter...to je bar lako
Ako ne skodi onda koristi ;-)



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 27.06.2011. u 02:16 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 27.06.2011. 01:21 ] @
Ako neko zeli dobro svom motoru tako sto ce ulje promeniti pre isteka predvidjenog vremena, ne postoji opravdana logika da to ne ucini i sa filterom; pogotovo ako se zna da je filter ulja, kao stavka, dostupan i jeftin.

U principu, treba koristiti ono ulje koje preporucuje proizvodjac. Tako je najbezbednije. Dozvoljeno je koriscenje uslovno kvalitetnijeg ulja samo onda ako je to 100% sigurno da je kvalitetnije.

Postoje posebni tipovi motora koji striktno zahtevaju odredjeni tip ulja i za njih ne vazi pravilo koriscenja kvalitetnijeg.

Servisni intervali se posebno propisuju za pojedina trzista i ne moraju se poklapati. Isto tako za pojedina trzista su namenjene i posebne verzije samih agregata.
[ pisac @ 27.06.2011. 01:56 ] @
Citat:
Nocni:imao je pravo da smanji u Srbiji interval na 10.000 iako je u Njemackoj interval 20.000...
Gorivo je i dalje prilicno loše, automatski su losi i izduvni gasovi koji utiču i na turbinu a kroz egr i na sami usis/ventile... znači ukupno motor...

Da, to stoji, i deluje logično, a tako je i napisano u servisnoj knjižici: zbog otežanih uslova eksploatacije. Ali to sve stoji samo dok ne saznaš za činjenicu da su par meseci kasnije povećali servisni interval za sva nova vozila (sa istim motorom) na 20 000 km, a meni i svim prethodnim vozilima zadržali stari servisni interval pod pretnjom ukidanja garancije. Da li to znači da sva nova vozila prodata par meseci kasnije imaju neke bolje uslove eksloatacije koje ja nemam? Vozimo li na različitim putevima i sipamo različita goriva? Ili su eventualno ugrađeni bolji delovi u iste motore a u mojoj servisnoj knjižici je naveden lažni razlog skraćenog servisnog intervala (što je samo po sebi obmana kupca i osnov za tužbu)?

Citat:
zarsilic: Ako neko zeli dobro svom motoru tako sto ce ulje promeniti pre isteka predvidjenog vremena, ne postoji opravdana logika da to ne ucini i sa filterom; pogotovo ako se zna da je filter ulja, kao stavka, dostupan i jeftin.
Filter ulja košta koliko polovina potrebnog ulja. Znači, +50% na svaku zamenu. Sem toga, za filter ulja se treba zavlačiti i prljati, dok se samo ulje može zameniti sa sisaljkom i dok se ide na svadbu u svečanom odelu i belim rukavicama. Dakle, postoje (opravdani) razlozi da se ne menja baš uvek i filter ako mu nije kucnuo čas.
[ jnk @ 27.06.2011. 08:19 ] @
Pa koji to filter ulja kupuješ?? Ili je bolje pitanje koje ulje kupuješ kad ti je filter pola cene ulja? Kao što rekoh niko ovde nije vršio laboratorijsku analizu ulja nakon x kilometara pa da ti kaže stanje ulja kada se promeni filter između menjanja jedino od odgovora što ćeš dobiti su subjektivne ocene kako bi šta trebalo. Za analizu pogledaj sajt što sam ti rekao i tamo ćeš dobiti odgovor jer je to usko stručno vezan sajt samo za ulje i njegovu eksploataciju.
[ pisac @ 27.06.2011. 08:58 ] @
Pa u Grandu, Fordovo ulje oko 30€ i Fordov filter oko 15€. Nisam tražio u drugim radnjama, ali kao što rekoh nije samo cena nego i sama procedura zamene koja je mnogo jednostavnija kada nije filter u igri - pa što menjati onda ako nema potrebe? I uostalom, ovo bi trebalo da je teoretska rasprava o tome da li je nešto neophodno ili samo preporučeno, a ne rasprava o tome koliko košta filter.

Zaključak (dok neko ne dokaže suprotno): nije neophodno menjati filter ako mu nije prošao servisni interval, mada je naravno nov filter uvek bolji nego stari (što niko nije ni doveo u pitanje).
[ jnk @ 27.06.2011. 09:29 ] @
Citat:
nije neophodno menjati filter ako mu nije prošao servisni interval, mada je naravno nov filter uvek bolji nego stari


Ako ćemo teoretski niko nije dokazao da je nov filter bolji od starog ako se ulje menja na pola servisnog intervala. Jedini validan argument bi bila analiza ulja u dva slučaja.
[ cozmo_im @ 27.06.2011. 09:55 ] @
OK ti nemoj da menjas filter kad i ulje i skratices vek trajanja motora. Ja znam neke koji su radili to na automobilu kakav ja vozim i moj motor je u mnogo boljem stanju nego njihov. Samo zbog te proste cinjenice. Znam jos neke koji tako nisu menjali filter za ulje pa ostali bez pritiska ulja... no dobro, pisac, ti sve znas...

Nece naravno biti nista spektakularno na prvi pogled ako na dve izmene ulja jednom promenis filter. Ali na duze staze - hoce. Mesanje pola kile starog ulja sa novim nije bas dobro na duzi period.

I stalno se pitas zasto je u Srbiji skracen interval zamene ulja. Zbog loseg goriva i losijih uslova voznje (prljaviji putevi, vise prasine), ali prvenstveno gorivo koje je jako lose i ulje mora duplo da radi svoj pos'o. Isto vazi i za filter:)

No dobro, ako ne zelis da zadrzis taj auto radi sta oces...
[ pisac @ 27.06.2011. 10:22 ] @
Citat:
cozmo_im: OK ti nemoj da menjas filter kad i ulje i skratices vek trajanja motora.


A ako menjam ulje duplo češće (nego filter), onda ću produžiti trajanje motora

Vidiš, sve je stvar toga iz kog ugla se gleda ista stvar.
[ kik01 @ 27.06.2011. 12:31 ] @
moze li neko navesti intervale zamijene filtera.. (u nasim uslovima voznje)
ok za filter ulja mi je jasno..sa svakom zamijenom ulja
a ostali filteri(kod tdi motora)
nafte...vazduha.. filter klime...
jel dovoljno to sve mijenjati jednom godisnje ili na nekih 15000-20000(u nasim uslovima voznje)
pozdrav
[ cozmo_im @ 27.06.2011. 12:31 ] @
Neces. Upravo obrnuto. U filteru ti ostaje pola litre starog ulja koje u dodiru sa novim pravi vise stete nego koristi. Uporno zaboravljas tu cinjenicu.
[ Zarko Silic @ 27.06.2011. 13:08 ] @
Citat:
kik01: moze li neko navesti intervale zamijene filtera.. (u nasim uslovima voznje)
ok za filter ulja mi je jasno..sa svakom zamijenom ulja
a ostali filteri(kod tdi motora)
nafte...vazduha.. filter klime...
jel dovoljno to sve mijenjati jednom godisnje ili na nekih 15000-20000(u nasim uslovima voznje)
pozdrav


Mada sam vec nekoliko puta odgovorio na ovo pitanje, izmedju ostalog i u temi u kojoj si i ti ucestvovao (ocigledno nisi pazio na casu ), ponovicu.

Nije svejedno koji TDI je u pitanju, ali posto i vrapci znaju da posedujes G5 19 tdi za koji mislis da je presao onoliko kilometara koliko pise na satu i posto znamo da si iz HNa, onda za tebe vazi

zamena filtera vazduha svakih 90.000 km (ili svakih 6 godina po principu sta pre nastupi). Isto vazi i za filter goriva, i

zamena polen filtera svakih 60.000 km (ili svake 2 godine) kao sto propisuje i sam proizvodjac.

Da si u Vojvodini savet bi izgledao malo drugacije.
[ Milojkovic @ 27.06.2011. 15:08 ] @
Ljudi okanite se uzaludnog naklapanja sa Piscem zar ne vidite da mu treba publika za te nebuloze.Covek je umislio nesto( uvek nebulozno i pogresno) i tu je kraj i sad mu treba publika da sa njom polemise o toj nebulozi.
Otvara teme koje apsolutno nemaju blage veze sa bilo cime iz normalne struke i time krati dokolicu.
Filter ulja menjati ili ne, pitanje je sad.Logika belog odela i svatovske povorke umesana sa zamenom ulja, pa tu zaista treba imati....hm, hm maste.
Filter kao filter ako ne zelis da menjas iz razloga "ustede"nemoj ni ulje menjati jer u njemu ce uvek ostati starog ulja ma koliko ga ti cedio.
Logika da ti je nepristupacan i da se ulje samo moze zameniti u belom odelu je opet protiv tebe jer se sad vadis na komfor a ne na ekonomiju ( menjaces ulje sa sisaljkom bez potrebe da ga odvrces jer je nepristupacan )a onda iznosis cinjenicu apsolutno smesnu da isti po tvojoj tvrdji kosta kao polovina ulja?
Sa ovakvim nedoslednostima sam sebi zabijas autogolove i sebe predstavljas u onom pravom svetlu kojim su te i opisali iz Grand Motorsa.
[ botr @ 27.06.2011. 16:06 ] @
Citat:
pisac:Ali to bi direktno značilo i da je vek motora 3x duži kada se koristi sintetičko ulje, jer se 3x manje haba (sa običnim se za 5000 pohaba kao sa sintetičkim za 15000), a i to nije tačno. Možda razlika postoji u nekom procentu, ali svakako je vrlo daleko od 3x (bar za normalno korišćene motore na normalnim vozilima). Opet znači da nema potrebe da se filter menja 3x češće.


GLUPOST!

Ulje se ne menja na propisanom intervalu zbog habanja motora, vec zbog razgradnje ulja! I jedno i drugo ulje podmazuju motor, sinteticko nesto malo bolje, dok se mineralno daleko brze razgradjuje, i posle 5-10 hkm je totalno razgradjeno, i nije adekvatno za upotrebu!
[ pisac @ 27.06.2011. 16:22 ] @
@botr

Ne znam što si citirao moj tekst i replicirao sa "GLUPOST" pa pri tome naveo otprilike isto što se može zaključiti i iz mog teksta samo si napisao direktnije? Mora da si replicirao pre nego što si uopšte shvatio šta tu piše.

Citat:
cozmo_im: Neces. Upravo obrnuto. U filteru ti ostaje pola litre starog ulja koje u dodiru sa novim pravi vise stete nego koristi. Uporno zaboravljas tu cinjenicu.


Cozmo, ti si sada ovime rekao da ukoliko filter menjam na 20 000 km onda je bolje da vozim i ulje 20 000 km umesto da ga menjam na 10 000 km, jer ću ukoliko zamenim ulje na 10 000 km napraviti štetu motoru! Drugim rečima, 5L nagorelog ulja je bolje za motor nego 4.5 L novog ulja pomešano sa 0.5 L nagorelog ulja?

Ta tvrdnja je vrlo uvrnuta i nelogična, a upravo takva razmišljanja su i tema rasprave. Ako to tvrdiš onda moraš da daš i konkretne podatke na osnovu čega to tvrdiš?
[ vladd @ 27.06.2011. 16:49 ] @
Citat:
pisac: A ako menjam ulje duplo češće (nego filter), onda ću produžiti trajanje motora

Vidiš, sve je stvar toga iz kog ugla se gleda ista stvar.


Upravo tako

Samo sto ti posmatras problematiku sa filozofske, preciznije logicke strane, a to nema puno veze sa tehnikom. Mislim, ovo je verbalna logika, nema nikakvog dodira sa tehnickom logikom, oslanjas se na igru reci.

A pitanje ustede je posebna prica. Ako planiras da prodas auto, tada je svejedno kada menjas ulje ili filter i koje sipas, glavobolje ce imati sledeci vlasnik, a ustedu predhodni.

Filter ulja treba minimalno menjati uz zamenu ulja, posto za neku raniju potrebu zamene ne mozemo da obezbedimo odredjene argumente, tipa analiza ulja.

Filter se menja iz vise sitno-krupnih razloga.

Mala je, relativno, kolicina materije koju zadrzava filter. Problem je, kada se napuni, nema dojavu kvaliteta o nefiltriranosti ulja, vec proradi bajpas i prosto se ne filtrira ulje, odnosno, krupni partikli kolaju motorom i taloze se na pogodnim mestima, ge je uvecana ili umanjena temperatura(kako je drago partiklima), ili vece ili manje opstrujavanje. Neki se nanose talozenjem a neki centrifugalnim silama...

Drugi razlog, manji ali bitan, je ostatak starog ulja. To je slicno kao kada bi u serpi u kojoj je ostalo malo pasulja, krenuo da kuvas novi..jbga, pasulj je pasulj, skuvace se i prvi i drugi.

Staro ulje je ulje povecane kiselosti(jedan od razloga intervalnog menjanja), i grubo receno, neutralisace deo sposobnosti novog ulja. Zatim, novo ulje ce veci deo starog "tretirati" kao necistocu, i umanjice neke sposobnosti novog ulja, u vecoj meri nego sto je predvidjeno, tipa disperzivnosti, detergentnosti.., degradirace, vise nego predvidjeno, sve one osobine koje su u starom ulju vec degradirale.


Sto se "duplo kraceg" perioda zamene ulja tice, svako ulje poseduje recepturu koja funkcionise u odredjenom periodu. Zamenice se ulje koje ima dobar TBN, dobru boju, dobru konzistentnost, sa jedne strane, pomalo bespotrebno. Ali aditivi protiv habanja imaju svoj ciklus, i funkcionisu tako sto se rasporedjuju po povrsinama u kontaktu sa uljem, zatim reguju na visokim temperaturama i pritiscima(tvrdih kliznih povrsina), formirajuci staklasti sloj, koji se sa padom koncentracije dodatno polira i proizvodi kvalitetnu, glatku povrsinu klizanja. Naravno, ako se ulje zameni pre pada koncentracije, rezim ZDDP-a je nekompletiran, nece se formirati dovoljno kvalitetne povrsine klizanja.

Ukratko, aditiv nije odradio ciklus, i nije obavio zadatak.

Tako da je ranija, bespotrebna zamena, u stvari visestruko stetna, uopsteno i finansijski.

Lose gorivo, veca kolicina kiselih produkata, vlage i ostalih necistoca svakako otezava posao ulju i skracuje mu vek..u vezi odluke servisa da skrati interval, btw, nije to njihov izum, period se skracuje i na ostalim nepovoljnim svetskim lokacijama, bilo da je klima, gorivo ili nesto trece u pitanju. Nevezano za marku automobila-motora.

Rezime je, da ponovim, prost, menjati filter sa svakom promenom ulja, najmanje, ako se brine o motoru. I tehnicki opismenjuje.
Kada se steknu ostali uslovi, pristupacne lab analize, mozda cemo menjati i filter i ulje cesce, duzi period zasigurno nije(i nece biti) u opticaju.

Naravno, i sitni konstruktivni detalji motora igraju ulogu, recimo moj AQY za razliku od naizgled identicnog ATU (1984ccm, 85KW, 8 ventila), ima poprilicno drugacije (unutrasnje)detalje, ukljucujuci recimo i brizgaljke za hladjenje klipova. Naravno da neko opusteno i povrsno posmatranje ova dva modela ne moze dovesti do kvalitetnih i upotrebljivih zakljucaka oko izbora ulja.

Kvalitet ulja definise konstrukcija, odnosno povrsno je reci kvalitet, posto postoje i kvalitetna mineralna ulja, preciznije je reci da osobine motora definisu set osobina ulja, a dugotrajnost ulja zavisi od uslova eksploatacije. Svakako da pregrejavan i maltretiran motor, ne moze ocekivati "pun" broj kilometara za zamenu. Takodje i motor u koji se sipa gorivo sa dosta sumpora i ostalih elemenata koji proizvode kiseline.

Poz
[ pisac @ 27.06.2011. 17:53 ] @
@Vladd

Ti si, otprilike, potvrdio Cozmovu nelogičnu tvrdnju da je bolje držati ulje 20 000 km, nego promeniti ulje na 10 000 bez promene filtera? Da ili ne?
I, moglo bi se naslutiti da je bolje držati sintetičko ulje 20 000 km nego menjati na 10 000 km čak i uz promenu filtera? Da ili ne?

Inače, da te podsetim na jednu tvoju izjavu iz druge rasprave:

Citat:
vladd: Za onog ko povremeno przi motor, ili ne hladi turbinu nakon voznje, tesko da ce bilo kakvo ulje pomoci, narocito ako se slepo pridrzava maksimalnog moguceg perioda zamene.


A pošto je ovde Cozmo pristalica obavezne zamene filtera zajedno sa uljem, na ma kojoj kilometraži, ja bih i njega podsetio šta je napisao pre 3 godine u jednoj temi:

Citat:
cozmo_im: Sto se tice zamene ulja, potrebno je menjati ulje kako proizvodjac nalaze.

Kod mene pise zamena ulja na 10.000km,(ili na 12 meseci). Ukoliko se motor vozi u tropskoj klimi ili konstantno u gradu ili u otezanim uslovima voznje onda na 5000km ili 6 meseci. Filter za ulje na 10.000km - INSPECT OR REPLACE, inace na 20.000km.
...
Filter BEZ problema izdzava dve propisane izmene ulja, dakle kod mene 20.000km, ali je preporuceno da se menja i on sa svakom zamenom ulja.


Ovde vidimo da čak postoji teoretska mogućnost da se ulje menja na 5 000 km, a filter na 20 000 km!

Tako da mislim da je moj filozofsko/logički zaključak apsolutno ispravan: filter ne mora da se menja sa zamenom ulja, iako je to naravno poželjno. A ulje može da se menja češće nego što je propisano (naročito ako je motor redovno silovan), i neće ništa da škodi.




[Ovu poruku je menjao pisac dana 27.06.2011. u 19:51 GMT+1]
[ botr @ 27.06.2011. 18:30 ] @
Citat:
pisac: @botr

Ne znam što si citirao moj tekst i replicirao sa "GLUPOST" pa pri tome naveo otprilike isto što se može zaključiti i iz mog teksta samo si napisao direktnije? Mora da si replicirao pre nego što si uopšte shvatio šta tu piše.

Glupost je to sto ti tako nesto pada na pamet! Interval zamene ulja NEMA VEZE SA HABANJEM MOTORA!

[ Goran Mijailovic @ 27.06.2011. 18:40 ] @
E sad, sto se tice zaostalog ulja u filteru ;) Sta mislite koliko ostane starog ulja u motoru i prilikom zamene filtera?

Ja vozim staro vozilo i nisam neki parametar ali reci cu vam da kod mene u motor sa zamenom filtera staje oko 4.5l ulja. Posle intervencije na motoru majstor poceo da sipa ulje i ja doneo kanticu od 4l i imao sam skoro litar u posebnoj boci. Sipa covek 4l kaze ne dohvata merac, (vec sam bio pomislio da negde otice ulje) dolijemo i onih skoro 1l i jedva da je bio na minimumu, te sam kasnije dokupio jos litar, uglavnom preko 5.5l je stalo da bi merac bio na sredini. Ovaj podatak nema u auto dati a ni u servisnoj knjizici ;) Sto znaci da meni skoro litar starog ulja ostane u motoru prilikom zamene ulja i filtera (ok, mozda kod mene ima razlike u zapreminama filtera jer ne koristim "original" filtere ali ipak je velika razlika).
[ Goran Mijailovic @ 27.06.2011. 18:41 ] @
Citat:
Glupost je to sto ti tako nesto pada na pamet! Interval zamene ulja NEMA VEZE SA HABANJEM MOTORA!


Ovako kako je receno i za tvoju izjavu se moze ustvrditi isto
[ Nocni @ 27.06.2011. 18:48 ] @
pisac, jednostavno nisi u pravu a uporno trazis da ti neko potvrdi da si u pravu... ti si otprilike vec zamijenio samo ulje pa te sada kopka jesi li trebao i filter...
Na svakoj zamjeni ulja treba mijenjati filter... Jedino je dobro sto si skratio sam interval zamjene ulja... ulja jesu mnogo bolja nego ranije ali te intervale od 20.000 ili kod pezoa 30.000 ne postuju ni ovlasceni servisi i oni su vise marketinske prirode... Po meni bi trebalo ulje mijenjati na maksimum 15.000 a u nekim motorima i na 10.000. Nije svejedno koji je motor u pitanju i kako se eksploatise... Nekome ko zna da se ponasa ulje moze i 20.000 a neko ko vozi na gornjoj granici mogucnosti vozila, mnogo je i 10.000...
Po tom pitanju mnogo su bolji benzinci, zbog same konstrukcije, kompresije itd...
Nije lose novije motore, koji su presli do 150.000 tretirati i sa nekim cistacem prije same zamjene ulja... npr. liqui moly motor clean... posle njega kad uspete novo ulje morate malo da pomjerite ful za mjerenje lijevo desno da bi vidjeli koliki je nivo ulja jer je ulje potpuno cisto... na starijim motorima nije pametno sipati ovo jer moze da napravi probleme iz vise razloga...


[ botr @ 27.06.2011. 18:54 ] @
Citat:
Goran Mijailovic: Ovako kako je receno i za tvoju izjavu se moze ustvrditi isto ;)


Hm, ko je rezumeo, razumeo je!
To sto je interval zamene ulja kod jednog auta na 10 hkm, a kod drugog 20 hkm, ne znaci da ce motor drugog automobila trajati duplo duze, niti da ce uopste trajati duze u odnosu na onaj prvi! Interval zamene se propisuje na osnovu vremena razgradnje ulja! Po piscevoj poruci, za koju sam ja napisao da je glupost sto mu je uopste tako nesto palo na pamet, ispada da je trajanje motora ograniceno odredjenim brojem zamena ulja!
[ pisac @ 27.06.2011. 20:44 ] @
@botr
Onaj koji nije razumeo, to si ti.

Hajde lepo pročitaj celu temu ispočetka, da ne bi širio neistine o tome šta sam ja rekao. Naročito ono što si sam citirao, a što očigledno nisi i ne uspevaš da ukapiraš.
[ milovanmaric @ 27.06.2011. 21:56 ] @
Evo, sad cu se i ja ukljuciti, posto se svi vrtite uslovno u krug, i reci iz mog iskustva, u pitanju je Peugeot Boxer. 1.9D. 1998 godiste, kombi je putnicki, i ne gazi se pod teretom, vise od 70% voznje je sa cca 100 kg tereta, par torbi i slicno, i pola voznje u gradu, pola na otvorenom putu. Ulje se uvek menja na 10 000km, polusintetika u njega ide.

I desavalo se par puta da je filter ulja menjan na svakoj drugoj zameni ulja, i uvek mi se desavalo da mi ulje pocne prije nego li dodje na zamenu da pocne ranije da ''nestaje'' iz motora, pa sigurno se doliva 1 do 1.5 litra na 10 000km, dok nisam poceo sa zamenom filtera na svakih 10 000km, i primetio sam da se potrosnja ulja smanjila te sad ako se dolije do pola litra max na 10 000Km, kao i da ulje koje se ispusta ima vecu kompaktnost, u odnosu kada je bila zamena filtera na svake dve zamene ulja, tada je ulje bilo dosta redje.

Tako da sam konkretno na tom motoru ja primetio da filter ima dosta uticaja na ulje. Sad ne znam kakva su vasa iskustva, ja zbog toga menjam filter uz svaku zamenu ulja.

[ vladd @ 27.06.2011. 22:30 ] @
Citat:
pisac: @Vladd

Ti si, otprilike, potvrdio Cozmovu nelogičnu tvrdnju da je bolje držati ulje 20 000 km, nego promeniti ulje na 10 000 bez promene filtera? Da ili ne?
I, moglo bi se naslutiti da je bolje držati sintetičko ulje 20 000 km nego menjati na 10 000 km čak i uz promenu filtera? Da ili ne?

Inače, da te podsetim na jednu tvoju izjavu iz druge rasprave:

Ovde vidimo da čak postoji teoretska mogućnost da se ulje menja na 5 000 km, a filter na 20 000 km!

Tako da mislim da je moj filozofsko/logički zaključak apsolutno ispravan: filter ne mora da se menja sa zamenom ulja, iako je to naravno poželjno. A ulje može da se menja češće nego što je propisano (naročito ako je motor redovno silovan), i neće ništa da škodi.



Ne vidim kako si doneo zakljucak, odgovor je NE.

Poenta je da se celokupna problematika posmatra integralno, ne samo po jednom detalju. Interval zamene odredjuju i ulje i motor i nacin voznje.
Fabrika ne predvidja ceste ulicne trke, vece opterecenje cini jako mali procenat eksploatacije, tako da se ostrim nacinom voznje smanjuje predvidjeni "fabricki" interval.

Sinteticko predvidjeno za 20kkm(tvoj primer) ne treba menjati na 10kkm, ako se pristojno vozi uz kvalitetno gorivo. Posto kvalitetno gorivo nemamo, opadanje TBN broja ce se ranije dogadjati, tako da ulje nece obavljati sve funkcije.

Period "anti wear" ciklusa je u nekim aspektima identican kao za mineralna ulja(disperzija aditiva po dodirnim povrsinama, proces nevezan sa tipom nosioca aditiva), tako da se moze smatrati da sinteticko ulje odradi zastitu na 5-8-10kkm(razlika je u tipovima aditiva i intenzivnosti reakcija) u kompletnom ciklusu, ulju preostaju druge osobine, razgradjivanje, antioksidaciona svojstva i viskozitet, sto sinteticka ulja mogu da podnesu u duzem periodu od mineralnih.

Na 10kkm sa losim gorivom se umanjuju antioksidacione mogucnosti ulja.

O "silovanim" motorima potrebna je neka druga tema, njima ulje nece spreciti preterana habanja, pa se ulje menja posto brze gubi viskozitet i pregoreva(oksidira, tinja na visokim temperaturama). Anti wear zastita je ionako nedovoljna, prevelika steta se pravi u motoru, da bi ulje moglo nesto sa te strane da kompenzuje.

Silovan motor je motor izuzetno kratkog veka, cesce menjanje ulja malo produzava, za nijansu, taj kratak vek, samo uz pomoc viskoziteta, "wear" je prevelik da bi ga neka "anti- wear" hemikalijica sprecila..


Sto se filtera tice, i sam znas da ne postoji nista APSOLUTNO, a narocito ne tvoji zakljucci. Jedino mogu da zakljucim da si apsolutna tvrdica, koja apsolutno pogresnom logikom pokusava da opravda apsolutno nepotrebnu i opasnu sitnu ustedu.

Filter je bolje menjati cesce nego sto je propisano, pogotovo sto se sastoji iz mehanickih delova, kojekakvih gumica, i opruga jeftinih tehnologija. Filter je jeftina komponenta, odredjene pouzdanosti, ali ne znaci da je apsolutno siguran deo, moze da dodje do internih curenja, pucanja opruge bajpasa i skrivenog loseg funkcionisanja.

Iako se diskusija vodi pod predpostavkom apsolutno ispravne i pouzdane komponente, u praksi to ne mora da je istina. Jedino sto se kvar ne vidi, i ne detektuje, pa se i ne pomislja da postoji.

Bolje je cesce menjati filter, i dopuniti nesto ulja, nego propustiti termin zamene ulja za zamenu filtera.

Poz
[ pisac @ 27.06.2011. 23:34 ] @
Ok. Svako tera svoje mišljenje. Što se mene tiče, ja sam sada definitivno ubeđen da filter ne mora da se menja sa uljem, naročito od kada sam iskopao ono što je Cozmo naveo pre 3 godine.

I doneo sam definitivan zaključak: Ubuduće, ukoliko ulje budem menjao na polovini vremenskog intervala (u 6 meseci od prethodne zamene) neću menjati i filter. Mada je najverovatnije da će sve ostati kao do sada: 15 000 km godišnje = jedna zamena ulja i filtera.

Ko se ne slaže samnom, ima puno pravo da to i nastavi , ja mu ne branim da razmišlja drugačije.
[ jnk @ 28.06.2011. 00:57 ] @
http://www.bobistheoilguy.com/...bb=showflat&Number=2259301

Evo ovde imaš naklapanja o tom tvom problemu, nadam se da zarad postizanja višeg cilja nije problem što je link ka drugom(stranom) forumu.
[ vladd @ 28.06.2011. 07:10 ] @
Ne, BITOG je koristan sajt, mada je i sponzorisan, pa neke hvalospeve treba uzeti sa rezervom. Tipa, ja se (ne kao pisac) javim sa problemom ili nekom dilemom, a onda mi odgovara direktno ekspert iz Exxona...sto moze da bude spontano, a moze i rezirano.

Citat:
pisac: Ok. Svako tera svoje mišljenje.


S tim sto neki teraju inat radi teranja inata i prostog "posedovanja" razlicitog misljenja, a neki svoj stav argumentuju.

Nismo ni ocekivali da u tvrdu glavu dopre neko saznanje, ili, ne daj boze, da dodje do korekcije stava , inace pisac ne bi bio pisac (administratori bi vec pokrenuli ispitivanje kradje identiteta), vec samo u diskusiji iznosimo odredjene stavove, sa ili bez argumenata, zarad ostalih korisnika.

Ne daj se pisac, nece tebi zlikovci da cede parice iz fonda za gladne foke

Poz
[ pisac @ 28.06.2011. 07:29 ] @
Pa i tamo je rasprava na istom nivou kao ovde: Puno verovanja i ubeđenja i preporuka a bez konkretnih pouzdanih zaključaka. Isto su pomenuti neki japanci koji dozvoljavaju zamenu filtera na svakoj drugoj zameni ulja. Isto se javljaju oni koji su ubeđeni da je to glupost što je proizvođač napisao. Isto se i pominje kako je filter ultra-jeftin pa je gre'ota biti škrtica i ne zameniti ga, a na to se isto replicira da je zamena filtera smaranje i da nije razlog štednja... sve isto.

Tamo postoji i mišljenje da je umereno korišćen filter bolji nego skroz nov . To smo ovde čuli za ulje, a tamo eto za filter

Takođe se, kao i ovde, može pročitati da mnogo više starog ulja ostane u motoru tokom zamene nego što ostane u filteru (tako da znači otpada argument o "kontaminaciji").

Pomenuto je i da posle svake zamene filtera imate nekoliko sekundi rada motora na suvo, makar i napunili filter koliko može da se napuni a da se ne prospe prilikom montaže. Dakle, koliko štete motoru donosi nekoliko sekundi rada na suvo? Da li je ta šteta manja ili veća od štete koju donosi rad filtera koji nije zamenjen jer u stvari nema potrebe da bude zamenjen?

Ja bih izdvojio ovo:

Citat:

But, changing the filter every other OC will not alter the life of the engine, it really makes no difference in a properly operating engine. Don't believe me, do three oil changes one the normal interval and don't change the filter and then do it again and change the filter and get a UOA and then after the next change get anotherrUOA and I will be the results will be basically the same. It was when I did it.

You give way too much credit to what an oil filter does!!!!!!!!!


A onda bih dodao:

Može filter da bude i besplatan i da ga dele na trafikama, ali ako nema potrebe da se menja, onda dakle nema potrebe da se menja . Što se mene tiče, kao što rekoh, moj definitivan zaključak je da neću menjati filter ako ulje menjam na polovini servisnog intervala, jer nema nikakve potrebe za time, i to je definitivno ispravno razmišljanje.




P.S. Da dodam još jedan argument koga sam se upravo setio: Ako verujete u ekologiju, i u to da kap ulja zagadi ne-znam-koliko-beše litara vode za piće, onda ćete i filter i ulje menjati što ređe možete Znači jedna propuštena zamena filtera = čistija planeta

@Vladd, ja sam svoje stavove jasno argumentovao, samo vi ne želite da vidite te argumente. Zamena filtera na polovini servisnog intervala je besmislena. Zamena ulja nije, jer ulje pri "lošim uslovima eksploatacije (ili silovanju motora)" izgara brže, a za filter je to samo mala razlika. Pri tome sam u raspravu/temu ušao sa početnim razmišljanjem a ne stavom, ali sam u toku rasprave zaključio da je to moje razmišljanje definitivno ispravno i da može da postane stav. NIjedan kontra-argument mom stavu koji sam čuo, nije zasnovan na činjenicama već samo na verovanjima.





[Ovu poruku je menjao pisac dana 28.06.2011. u 08:55 GMT+1]
[ botr @ 28.06.2011. 07:44 ] @
Ma ok, vazno je da ti znas kud teras, i da svakog dana otvoris po jednu temu radi neke gluposti!
[ Deep|Blue @ 28.06.2011. 07:58 ] @
@pisac
ako ćemo objektivno da gledamo, ti svoje stavove nikad ne argumentujes.
možda tebi ta tvoja argumentacija zvuči ok, ali tvoji argumenti su samo izlivi tvog presvetlog proviđenja.
U stanju si da svaku temu u koju se uključiš istroluješ do kraja i da na kraju zaključiš da si ti u pravu samo zato što si ti u pravu.

Što je takođe zanimljivo,
uvek izbegavaš da odgovoriš na tuđa argumentovano iznesena mišljenja koja pobijaju tvoja i posle se požališ da niko ne odgovara na tvoje argumente.
Svestan sam da si ti duboko uveren u svoje božansko proviđenje, ali to ne uspevaš da dokažeš nama.

Ali bez obzira na sve, ja se zbilja slažem da te postavimo kao maskotu foruma
[ pisac @ 28.06.2011. 08:58 ] @
Za razumevanje argumenata je potrebna i određena sposobnost kritičkog nesubjektivnog razmišljanja i logičkog zaključivanja, a to ima manjina ljudi. A za "trolovanje" prvo probaj da nađeš objašnjenje šta je to uopšte.

Evo za one sa "jeftinijim ulaznicama":

Argument 1:
Citat:
cozmo_im: Sto se tice zamene ulja, potrebno je menjati ulje kako proizvodjac nalaze.

Kod mene pise zamena ulja na 10.000km,(ili na 12 meseci). Ukoliko se motor vozi u tropskoj klimi ili konstantno u gradu ili u otezanim uslovima voznje onda na 5000km ili 6 meseci. Filter za ulje na 10.000km - INSPECT OR REPLACE, inace na 20.000km.


Argument 2:
Citat:
Eddie: Filter performance improves with usage up to a point, so too frequent changes may not be the best. I'd rely on the engineers recomendation based on real data that is in your owners manual before taking other well meaning advice. JMO. Ed


Argument 3:
Citat:
Goran Mijailovic:...kod mene u motor sa zamenom filtera staje oko 4.5l ulja. Posle intervencije na motoru majstor poceo da sipa ulje ... uglavnom preko 5.5l je stalo da bi merac bio na sredini. ... Sto znaci da meni skoro litar starog ulja ostane u motoru prilikom zamene ulja i filtera


Argument 4:
Citat:
db500: contaminated oil? whether you change the filter or not the oil gets contaminated by the little oil still in the engine. Cut open a filter that has been on a car 7K or 10K with no engine problems and you will see the filter is not used up or maxed out. You can leave the filter on easily with no issue while changing the oil only.


Argument 5:
Citat:
vladd: Sinteticko predvidjeno za 20kkm(tvoj primer) ne treba menjati na 10kkm, ako se pristojno vozi uz kvalitetno gorivo. Posto kvalitetno gorivo nemamo, opadanje TBN broja ce se ranije dogadjati, tako da ulje nece obavljati sve funkcije.
=> Zbog lošeg goriva ili teške vožnje, propada ulje, ali ne i filter. Znači, češća zamena ulja je možda i potrebna, a češća zamena filtera nije.


Argument 6:
Citat:
Spector: But, changing the filter every other OC will not alter the life of the engine, it really makes no difference in a properly operating engine. Don't believe me, do three oil changes one the normal interval and don't change the filter and then do it again and change the filter and get a UOA and then after the next change get anotherrUOA and I will be the results will be basically the same. It was when I did it.


Argument 7:
Citat:
jnk: Smatram da ukoliko iz nekog razloga skraćuješ interval zamene ulja(loše gorivo npr.) nije potrebno menjati i filter ulja.


Argument 8:
Citat:
pisac: posle svake zamene filtera imate nekoliko sekundi rada motora na suvo, makar i napunili filter koliko može da se napuni a da se ne prospe prilikom montaže. Dakle, koliko štete motoru donosi nekoliko sekundi rada na suvo? Da li je ta šteta manja ili veća od štete koju donosi rad filtera koji nije zamenjen jer u stvari nema potrebe da bude zamenjen?


itd...

[ jnk @ 28.06.2011. 09:01 ] @
pisac pobedio
[ cozmo_im @ 28.06.2011. 09:31 ] @
Nije u pravu. Ja sam pogresio gledajuci workshop, evo skenirane strane uputstva:

Menja se i filter i ulje na 10.000km (R - Replace). Ono je bilo za produzeni interval zamene, moguce da je tad bio "nesporazum", odnosno pisalo je tamo I(R). Ja sam se pogresno izrazio tada (misleci da je to tako predvidjeno ali nije, u pitanju je produzeni interval zamene ulja a ne filtera). I(R) znaci inspect and replace. Pogresi covek sta ces, a ipak je u pitanju produzeni interval zamene gde filter MOZE da izdrzi umesto 10 hiljada citavih 20.000km jer je predvidjen za to. Znaci NE dve zamene ulja, vec produzeni interval.



Ovo sto sam sad okacio je originalno uputstvo za moj auto koje sam dobio uz njega.



[ Deep|Blue @ 28.06.2011. 10:14 ] @
@Pisac
jel to sad hoćeš da dokazuješ da si ti pristojan sagovornik koji sagledava tuđe argumente i brani svoje argumente realnim podacima?
Ajde da ne zalazimo u starije teme, kad ti je i ova tema dokaz tvog proviđenja
Citat:
pisac: ... Što se mene tiče, kao što rekoh, moj definitivan zaključak je da neću menjati filter ako ulje menjam na polovini servisnog intervala, jer nema nikakve potrebe za time, i to je definitivno ispravno razmišljanje.


no ajde ...
- Argument 1 - ti je otpao ispravkom @cozmo_im-a
- Argument 2 - WTF is Eddie!? Inače očigledno je da si ovu rečenicu izvukao iz konteksta >> "... improves with usage up to a point ..." Koja je to tačka i kako se kreću vrednosti.
- Argumenti 3, 4 - Znači ako već ostane malo starog ulja u sistemu, onda nema veze u biti koliko ćemo ostaviti starog ulja, tako da na kraju ispada da i ne moramo da menjamo ulje, već je dovoljno da se ulje istoči iz sistemai dobro procedi, a filter ulja se produva kompresorom.
I na taj način uštedimo mnogo para.
- Argument 5 - hmm, ovo je jako zanimljiv argument i naravno po običaju u biti predstavlja tvoje mišljenje. Da li bi mi objasnio kako to filter ostaje netaknut tj. devičanski čist pored iskorišćenog ulja?
- Argument 6 - 3 ciklusa ulja na 1 filter, jako simpatično mišljenje, mada ne vidim koliko je ovaj argument relevantan, pošto i ti imaš slične famozne tvrdnje, ali te ipak ne bih negde navodio za potvrdu mišljenja.
*uostalom imaš izjavu @milovanmaric kao kontraargument.
- Argument 7 - isključivo lično mišljenje @jnk, koji sam u nastavku kaže ...
Citat:
jnk: ... A to ko je tu u pravu mogu dokazati samo laboratorijske analize a možda neki smisleniji odgovor možeš dobiti na sajtu bob

Opet vadiš izjave van konteksta
- Argument 8 - mada bi ovde bolji odgovor dao neko od forumasa servisera ...
Ulje ima poveću viskoznost i kao takvo po ispuštanju ne napušta sistem u potpunosti, tj. i dalje ostaje sloj ulja na dodirtnim površinama.
Nisam siguran koliko je potrebno vremena da se ulje rasprši po sistemu pri tom prvom startu, al ine verujem da je to suviše dugo jer

Simpatična mi je tvoja tvrdnja pod Arg.5 o netaknutim filterima ...
Ako nisi primetio ulje i filter ulja u u tesnom intimnom spoju i kao takvi utiču jedni na druge. U ovom slučaju apsolutno je nemoguće da jedna komponenta ostari bez druge, jer zapitaj se gde odlaze oni isluženi proizvodi upotrebe ulja u motoru?
[ jnk @ 28.06.2011. 10:27 ] @
Odgovor od servisera može biti samo subjektivne prirode zasnovane na nekim ličnim uverenjima 'kako bi trebalo' bez naučnih dokaza. Mislim da bi najbolji argument pisca bio da nađe neku laboratoriju da izvrši analizu ulja u oba slučaja. Ili ako nema kod nas može poštom ulje da se pošalje u inostranstvo da urade. Neko će reći da je možda to gubljenje vremena ali jedino tako će se znati ko je u pravu.
[ pisac @ 28.06.2011. 11:59 ] @
Citat:
cozmo_im: Nije u pravu.
Naravno da sam u pravu.

Citat:
Deep|Blue: - Argument 1 - ti je otpao ispravkom @cozmo_im-a
Nije otpao jer ima još japanaca koji dozvoljavaju zamenu u lja bez zamene filtera:
Citat:
cadfaeltex: Got the Acura service manual for the 2007 Acura MDX ... There are two types of maintenance mentioned - type 'a' and type 'b'. The type 'a' -as I notice now- is an oil change without filter change



Citat:
Deep|Blue: - Argument 2 - "... improves with usage up to a point ..." Koja je to tačka i kako se kreću vrednosti.
To je tačka usklađena sa servisnim intervalom. Meni je interval 20 000 km, znači filter se menja na 20 000 km. Ako zamenim ulje ranije, ne moram i filter jer je on verovatno u toj tački. Krajnje logično.


Citat:
Deep|Blue - Argumenti 3, 4 - Znači ako već ostane malo starog ulja u sistemu, onda nema veze u biti koliko ćemo ostaviti starog ulja, tako da na kraju ispada da i ne moramo da menjamo ulje
Novo ulje je u svakom slučaju mnogo više "kontaminirano" starim uljem koje uvek ostaje u motoru u mnogo većoj količini nego u filteru, tako da je tvrđenje da moramo da zamenimo filter samo zbog toga da se ulje ne bi kontaminiralo, dokazano netačno. Mislim, to sa kontaminacijom postaje smešno tvrđenje i kada se upotrebi samo zdrava logika, ne treba tu ništa dokazivati posebno, ali eto ja sam i to odradio.


Citat:
Deep|Blue - Argument 5 - hmm, ovo je jako zanimljiv argument i naravno po običaju u biti predstavlja tvoje mišljenje. Da li bi mi objasnio kako to filter ostaje netaknut tj. devičanski čist pored iskorišćenog ulja? ... Ako nisi primetio ulje i filter ulja u u tesnom intimnom spoju i kao takvi utiču jedni na druge. U ovom slučaju apsolutno je nemoguće da jedna komponenta ostari bez druge, jer zapitaj se gde odlaze oni isluženi proizvodi upotrebe ulja u motoru?
Pa to će ti biti jasno kada shvatiš koja je razlika između funkcije filtera i funkcije ulja. Ulje podmazuje, a filter skuplja opiljke motora. Ulje stari, ali to ne utiče na više opiljaka motora sve dok ulje zaista ne izgori i prestane da podmazuje. Znači, zamenom ulja na vreme (pre nego što izgori), nema potrebe menjati i filter jer količina opiljaka nije uvećana (pošto je ulje bilo dobro), pa filter nije zapušen. Filter može da odradi ceo svoj ciklus predviđen servisnim intervalom, jer smo ulje zamenili preventivno da ne bi imali više opiljaka motora. Logično?


Citat:
Deep|Blue - Argument 6 - 3 ciklusa ulja na 1 filter, jako simpatično mišljenje, mada ne vidim koliko je ovaj argument relevantan, pošto i ti imaš slične famozne tvrdnje, ali te ipak ne bih negde navodio za potvrdu mišljenja.
Nisi primetio da je čovek odradio UOA (Used Oil Analysis)? E kad to primetiš, biće ti jasna i težina tog argumenta.


Citat:
Deep|Blue - Argument 7 - isključivo lično mišljenje @jnk, koji sam u nastavku kaže ...
Ok. Tu si jedino u pravu. Ovo nije argument.


Citat:
Deep|Blue - Argument 8 - Ulje ima poveću viskoznost i kao takvo po ispuštanju ne napušta sistem u potpunosti, tj. i dalje ostaje sloj ulja na dodirtnim površinama...
Argument je jak kao stena. Ako se zameni zdrav i ispravan filter bez potrebe, koji je mogao da radi bez problema ceo svoj servisni interval, motor će bez potrebe biti izložen kratkotrajnom radu bez (dovoljno) ulja. Tih nekoliko sekundi, to je recimo 4x850=3400 obrtaja motora koji skida preostali sloj ulja sa zidova a ne dobija novo ulje. Šteta neće naravno biti iole značajna, ali će biti veća nego da filter nije ni menjan jer je skroz ispravan i u zenitu svog radnog (servisnog) veka.


I uostalom, najjači argument br. 9 je upravo to da filter ne ostaje u upotrebi duže nego što je servisnim intervalom propisano. Prema tome, nema baš nikakvog razloga za zamenu filtera ako se ulje zameni ranije, nikakvog. Niko nije dao realan razlog, sve su samo verovanja da je tako "bolje" i "čistije" (apropo "kontaminacije"), ali to su već religijska ubeđenja a ne konkretni dokazi.
[ Zarko Silic @ 28.06.2011. 12:11 ] @
U rezimu produzenog intervala zamene ulja ne menja se filter ulja. To je tacno, ali se za takav rezim koristi sasvim drugo ulje koje u takvim slucajevima propisuje sam proizvodjac vozila.

Kod fixnih servisnih rezima zamene: godinu dana, ili xx kilometara koristi se jedna vrsta ulja, a u slucalu produzenog intervala ili LongLife intervala druga vrsta.


Za Srbiji, koliko je meni poznato, ni jedan proizvodjac vozila ne predvidja LL servisni rezim iz nama dobro poznatih razloga navedenih i u ovoj temi.


Za Ford 18 TDCI nije predvidjen LL rezim, odnosno produzeni interval servisa.
[ cozmo_im @ 28.06.2011. 12:15 ] @
Ti ne razumes uopste.

U filteru ti ostaje pola litre STAROG ulja. Staro ulje koje je izgubilo sva svojstva kad se pomesa sa novim nije dobro resenje, odnosno jako je lose resenje.

To ulje ne mozes da isisas kako god okrenes. Znaci mesas ga sa novim uljem. Ajde da ti motor trosi litru ulja na 500km pa dolivas pa te bas briga jer ce staro ulje jako brzo se istrositi kako god. Ali u motoru koji nema potrosnju ulja to se ne sme raditi da ne bi umanjilo moc podmazivanja novog ulja - ulje se ne trosi a matoro ulje se pomesa sa novim i cirkulise narednih 10.000km.

Apropo menjanja ulja bez filtera, mozda je i taj koji ima Accuru pogresno razumeo, kao i ja.

Jel tokom eksploatacije servisni interval se apdejtuje - ako se pojavi ulje koje ide 20.000km u tom i tom motoru moze da se sipa i to je produzeni interval i pise I(R). I znaci inspect, R - replace.

ALI KAD JE ODVOJENO. Kad stoji I(R) to znaci inspect AND replace, znaci dodatni nadzor PRI ZAMENI.

Zato sam razjasnio jer je i meni nejasno pa mozda ljudi pomisle da tako moze.

Kao sto Zare rece...
[ vilil1 @ 28.06.2011. 12:33 ] @
Ne bih da ulazim u raspravu sta je bolje sta ne, samo...

Citat:
cozmo_im:  Kad stoji I(R) to znaci inspect AND replace, znaci dodatni nadzor PRI ZAMENI.


I(R) znaci pregledati, po potrebi zameniti. Zato je R u zagradi.
[ Zarko Silic @ 28.06.2011. 12:33 ] @
Zaboravih da napisem i to da su uljni filteri kod vozila koji imaju predvidjenu mogucnost LL rezima servisiranja razliciti od ovih obicnih (standardnih).
[ pisac @ 28.06.2011. 12:49 ] @
Citat:
cozmo_im: U filteru ti ostaje pola litre STAROG ulja. Staro ulje koje je izgubilo sva svojstva kad se pomesa sa novim nije dobro resenje, odnosno jako je lose resenje.


Kao što rekoh, u motoru ostaje litar starog ulja pri svako zameni. U odnosu na 5-6 litara novog ulja, to da li će biti litar ili litar-ipo starog ulja, nije bitna razlika.

I zaboravljaš da je ovde u pitanju preventivna zamena ulja pre isteka servisnog intervala. Po tebi ispada da je bolje to uopšte ne raditi nego voziti staro ulje i stari filter

Citat:
cozmo_im: Jel tokom eksploatacije servisni interval se apdejtuje - ako se pojavi ulje koje ide 20.000km u tom i tom motoru moze da se sipa i to je produzeni interval i pise I(R). I znaci inspect, R - replace.
Mom motoru je oduvek normalni servisni interval bio 20 000 km. Čak i sa starim polusintetičkim uljem. Naravno, ne računam komercijalna blebetanja u servisnoj knjižici koja se menjaju zavisno od političkih odluka, već zvaničan podatak koji etis.ford daje za moj broj šasije. Oni su uostalom i napravili vozilo, oni su i stavili servisni interval, i napisali šta je projektovano kada da se menja, a lokalnu servisnu knjižicu je štampao neko kome je u interesu da vozilo što češće posečuje servis i menja što više delova.
[ cozmo_im @ 28.06.2011. 12:50 ] @
Citat:
vilil1: Ne bih da ulazim u raspravu sta je bolje sta ne, samo...
I(R) znaci pregledati, po potrebi zameniti. Zato je R u zagradi.


Kod mene ne stoji tako u workshopu.

Ima I, R i I(R). Pise za I(R) inspect and replace. Ima i A (Adjust).

A kad stoji I onda stoji inspect i po potrebi zamena.

Sad, mozda za nekog drugog proizvodjaca.... mada ovo je iz workshopa a ne iz mog uputstva, kod mene ima A I R samo.

Zato sam ja bio, u prvom redu, zbunjen.
[ cozmo_im @ 28.06.2011. 12:51 ] @
Citat:
pisac:Kao što rekoh, u motoru ostaje litar starog ulja pri svako zameni. U odnosu na 5-6 litara novog ulja, to da li će biti litar ili litar-ipo starog ulja, nije bitna razlika.


Kod mene staje 2,9 litra ulja, znaci po tvom pola je staro? Kako to kad ispustim ulje i zamenim filter (novi) stane TACNO koliko je fabrika propisala a ne litru manje>?
[ pisac @ 28.06.2011. 12:58 ] @
Mijailović je naveo koliko njemu staje ulja i koliko ostaje u motoru. Ja ne znam koliko je kod mene, a još manje kod tebe. U svakom slučaju ostaje sigurno količina koja bi mogla da napuni filter, a najverovatnije i više od toga. To znam i po tome što posle zamene ulja i filtera, novo ulje 60-80% pocrni odmah posle prvog paljenja. Znači da je bilo mnogo starog ulja.
[ cozmo_im @ 28.06.2011. 13:09 ] @
Postoji kod mene:

A: Suvo punjenje kad se motor puni u fabrici (pise fabricko): 3,2l
B: Pri zameni ulja s filterom: 2,9

Kod mene filter zadrzava ulje radi brzeg (povratni ventil) podmazivanja i u njemu je svo ulje koje ostane. Posle se isisa i to je to, kad nalijem 2,9l tacno je na MAX. oznaci.

Litra starog ulja na oko 5 litara novog je 20%. To je previse. Kao kad bi ti kocioni sistem kocio 20% slabije.

[ Nocni @ 28.06.2011. 13:13 ] @
U ovoj temi se radi o vozilu starom samo par godina sa varijabilnom turbinom gdje je dobro podmazivanje strasno vazno, tako da izvodi iz uputstva starog preko 20 godina za Cosmovu toyotu ne vaze za ovo vozilo... A i inace, ne vidim nacin kako bi moglo da stoji "inspect" za filter ulja... Ne moze se pregledati kao lanac ili kais npr. jer je hermeticki zatvoren... mozda su mislili da se vidi da ne vlazi ispod dihtunga...
Sustina je sledeca... ne postoji nijedan razlog da se filter ulja ne zamijeni prilikom zamjene ulja osim da je nekome skup ili da mu je problem da ga odvrne i stavi novi. Zato je sva ova prica bespotrebna. Sto se tice ocuvanja planete ako se zamjeni 1 filter ulja manje... koju si ti pisac pomenuo kao "argument"... sjecamo se slika onog otvorenog kanala koje si svojevremeno postavio ovdje na forum, hvaleci se kako sam mijenjas svoje ulje i tamo se vidjelo da ga prosipas direktno napolje u prirodu... sve oko onog kanala je bilo nagrdjeno i kontaminirano do te mjere da je ono kriminalno i da bi trebala da reaguje komunalna policija. I ti se posle onog usudjes da pricas o ekologiji kao nekakvom argumentu... Da ne upotrijebim neku tezu rijec ali to je u najmanju ruku bezobrazno.
[ cozmo_im @ 28.06.2011. 13:36 ] @
Tacno tako.

Ja se iznerviram kad se prospe par tackica pri zameni ulja. Sve drzim u flajkama, a kum predaje to nadleznim sluzbama posto je sef transporta jedne velike firme i to rade svaki dan.... pa ponesemo i nase staro ulje da se to reciklira/obradi/odlozi sta god rade s njim.

Moje uputstvo se ne moze primeniti na novije vozilo, nego sam pokusavam da piscu kazem da pogleda svoje uputstvo.

Nije to dzaba napisano.
[ Nocni @ 28.06.2011. 14:13 ] @
^Postoje kotlovi za centralno grijanje koji rade na ovo iskorisceno ulje i to je najbolja varijanta njegove "reciklaze"...
Sto se tice onog startovanja "na suvo" kod zamjene filtera... on se veoma jednostavno moze izbjeci ako se motoru na odredjen nacin ne dozvoli da startuje na suvo dok ne ostvari pritisak kroz par veoma kratkih verglanja...
[ cozmo_im @ 28.06.2011. 14:16 ] @
Moze i tako, ali meni se posle svake zamene ulja trenutno gasi lampica, pa nisam to praktikovao...
[ Java Beograd @ 28.06.2011. 14:21 ] @
Brate, baš ste se primili. Ali žešće. Opet je Pisac uspeo da vas izvede iz takta.

- Činjenica je da ulje može da se promeni bez zamene filtera. Činjenica je da u mnogim današnjim savremenim "User manuel" stoji (otprilike): " ... količina ulja x,xx litara, a ako se menja i filter onda je y,yy litara ...".


- Činjenica je takođe da u tim istim manuelima stoji da je interval zamene ulja jednak intervalu zamene filtera (u 99,99%).

--------


- Novo ulje se neće kontaminirati (?!) starim uljem. Otkud to ? Kakav je to oblik kontaminacije ?!

- Dobro se sećam da je moj ćale na 125 PZ menjao ulje na 5.000 (INA, iz velike plave konzerve) a filter kod svake druge ili treće zamene ulja. Bilo nekad, sad se spominjalo

- U savremeno doba, niko normalan ne menja ulja a da ostavi stari filter. Zašto bi to radio ? Ne znam koliko kilometara treba da pređe u kom vremenskom intervalu da ispuni hipotetičku granicu zamene ulja ali ne i filtera. I šta kasnije ? Doći će do granice zamene filtera ali ne i ulja ?!

- Cena filtera je danas tako niska (relativno, u odnosu cenu ulja, radnog sata mehaničara ...) da je smešno, glupo, neisplativo, nezamislivo promeniti ulje a ne i filter.


Pisac je ovde željan TEORIJSKE, INŽENJERSKE AKADEMSKE diskusije o filterima, a svi se redom "polomiše" da mu objasne da nema logike menjati ulje bez zamene filtera. Onda se on hvata hipotetičke teorije a svi ostali redovne prakse i logike.



[ milovanmaric @ 28.06.2011. 21:32 ] @
Rekoh sledece:

I desavalo se par puta da je filter ulja menjan na svakoj drugoj zameni ulja, i uvek mi se desavalo da mi ulje pocne prije nego li dodje na zamenu da pocne ranije da ''nestaje'' iz motora, pa sigurno se doliva 1 do 1.5 litra na 10 000km, dok nisam poceo sa zamenom filtera na svakih 10 000km, i primetio sam da se potrosnja ulja smanjila te sad ako se dolije do pola litra max na 10 000Km, kao i da ulje koje se ispusta ima vecu kompaktnost, u odnosu kada je bila zamena filtera na svake dve zamene ulja, tada je ulje bilo dosta redje.

Tako da sam konkretno na tom motoru ja primetio da filter ima dosta uticaja na ulje. Sad ne znam kakva su vasa iskustva, ja zbog toga menjam filter uz svaku zamenu ulja.


I da rezimiram na kraju i finansijski aspekt price:

prilikom svake zamenje ulja i filtera, mene filter kosta koliko 1 litar polusintetickog ulja, a dok sam imao jednu izmenu filtera na dve zamene ulja, mene je taj filter kostao 3 litra ulja, jer sam na 10000km trosio do 1.5l, te je na 20000km potrosnja bila 3 litra ulja vise.

Ali kod pisca, on nema ovu pojavu sa potrosnjom ulja ukoliko ne menja filter, a i ima vece ulazne cene i ulja i filtera, jer cini mi se da je kod njega 1 filter = 1/2 litra sintetickog ulja, tako da on fakticki ustedi za 1 litar ulja, kada filter menja jednom pri dve zamene ulja.


Tako, da on na kraju ima ustedu kada filter menja svaki drugi put, a ja kada filter menjam svaki put, i to navodi na zakljucak da se nemogu gledati svi motori u jednom kosu, i da svaki motor sto zbog svoje konstrukcije, sto zbog drugih komponenti ima svoje servisne intervale koje treba postovati, te je kod njegovog motora ocigledno projektovana zamena filtera pri 20 000km, dok u mom upustvu (sad proverih ) za vozilo stoji 10 000km.

Pa ako su rekli 20 000 km, ti se pisac toga drzi, ali taj tvoj stav da se nemora menjati filter svaki put nikako se ne moze prisvojiti za sve motore koji postoje, eto konkretno moj slucaj, gde sam ja i iskusio i uocio razlike.

Pozdrav

[ pisac @ 10.07.2015. 20:46 ] @
Nakon ponovnog čitanja ove teme, i svih "argumenata" koji su izneseni, zaključio sam (ponovo, i definitivno) da je obavezna zamena filtera običan mit koji se zasniva na verovanju i na strahovima.

Sve u svemu, ove godine sam tokom zamene proverio u servisnoj knjižici koliku kilometražu je auto imao na prethodnoj zameni ulja, i ustanovio da je prešao samo 6 000 km. Iako sam kupio filter nije mi padalo napamet da ga menjam jer bi to bilo skoro isto kao da sam nov filter bacio u đubre. Oko 0.5L starog ulja je u njemu ostalo, ali pri svakoj zameni ulja (kada se menja filter) ionako ostaje negde 0.6L starog ulja tako da je sada u motoru 24% starog ulja (1.1L starog : 4.5L novog) a obično je to 12% (0.6L starog : 5L novog). S tim da ovo 24% staro nije toliko staro kao ono 12% staro, zbog kilometraže jelte.

Mislim, mogao sam da odvijem filter i istresem ulje iz njega, pa ga zavijem opet, ali me to mrzelo. Možda ću neki sledeći put tako uraditi.

Eto, kome se ne sviđa i ima fobije može da se nervira, ja samo da zaključim temu.
[ Java Beograd @ 10.07.2015. 21:16 ] @
A da poslušaš savet proizvođača ?
Takoreći sam siguran da piše da filter treba menjati kad i ulje.
[ ssi @ 11.07.2015. 13:20 ] @
Citat:
Java Beograd: A da poslušaš savet proizvođača ?
Takoreći sam siguran da piše da filter treba menjati kad i ulje.


Zakljucice on da ne treba menjati ulje. A posle i da motoru ulje ne treba.

Onda ce auto ispustiti dusu.

Znas ono kao cigin konj. Taman ga je navikao da ne jede, a konj crkao.
[ vladd @ 11.07.2015. 14:52 ] @
U principu, preporuceno periodicno odrzavanje, odnosno "shedule maintenance", kao i mnoge druge osobiine vozila su prezentovane korisniku uz nekakvu prosecnu upotrebu vozila..koju je zamislio proizvodjac vozila..motora..

Elem, ako se vec zalazi u diskusiju da li postoje tehnicki uslovi za zamenu filttera(ili ma kof dela vozila) u nekom trenutku, osnova za diskusiju svakako ne treba da budu preporuceni termini(koji sluze da obezbede predvidjenu trajnost u predvidjenim uslovima), vec analiza stanja i funkcije doticne komponente.

Posto kod nas jos nema(a nece skoro ni biti) sistema ili firmi za analizu ulja, smatram da preporuceni termin treba korigovati za onoliko koliko je nacin eksploatacije vozila odudarao od "projektovanog".

Ako se vozilo opterecivalo vise od predvidjenog, skratiti period odrzavanja, prevedeno na filter, ako se vozilo u teskim uslovima(temperatura, opterecenje, prasina), svakako ga treba ranije menjati...

Naravno, i kvalitet, tip ulja ima uticaja na sam filter, koliko je ulje stabilno i koliko moze da podnosi zaprljanost, odrazice se na zapunjenost filtera.

Ulje usaglasiti sa motorom i nacinom eksploatacije, kvalitet filtera prema ulju, a realni period zamene se moze ustanoviti nakon par probnih zamena na nekim predvidjenim kilometrazama.

P.s.

Ne razmatram opciju preporuke da se ulje menja jednom godisnje, bez obzira na predjenu kilometrazu, to bih ipak svrstao u zonu nepotrebne preporuke. Bar za ovu klimatsku zonu.
[ Gost2 @ 15.07.2015. 01:19 ] @
Racionalnost je vrlina koja neretko prevazilazi granice realnog.

Nezameniti filter prilikom zamene ulja samo zato što nije u potpunosti iskorišćen je isto kao i odlagati toaletni papir u stranu kada imate tvrdu stolicu kako bi ga više puta koristili.
[ denisu @ 15.07.2015. 07:09 ] @
Ja godinama ulje sam menjao na svakih 5000km a filter svaki drugi put. Medjutim posto neko mi je rekao da i u sam filter nalazi se skoro pola litre starog ulja koji je izgubio viskozitet, pa eto vec zadnih godina menjam svaki put filter kada menjam i ulje.
- Preporucim to raditi jer filter nije skup a dobro je kada se stavi novo ulje da bude sav nov u motoru. Plus u filter se skuplja iz motora i sva prljavstina ili sitna piljevina od radilice, karike itd...
[ pisac @ 15.07.2015. 20:52 ] @
Citat:
Gost2:isto kao i odlagati toaletni papir u stranu kada imate tvrdu stolicu kako bi ga više puta koristili.


Ne, nego je isto kao ne menjati rolnu papira pošto ovih dana nisi mnogo sráo pa nije do kraja potrošena.
[ ssi @ 16.07.2015. 14:11 ] @
Citat:
pisac: Ne, nego je isto kao ne menjati rolnu papira pošto ovih dana nisi mnogo sráo pa nije do kraja potrošena.


Majstore, probaj ti da vozis auto bez ulja, jedno 6 meseci. Mozda ce tvoj analiticki um doneti zakljucak da ulje motoru nije potrebno :).
[ pisac @ 16.07.2015. 17:58 ] @
Klinac, ja sam jasno rekao da filter za ulje nije prešao kilometražu za koju je projektovan, i da nema porebe da se menja.
Ti tvoje budalaštine koje veze nemaju sa mozgom prosipaj nekome drugome.
[ ssi @ 17.07.2015. 09:32 ] @
Citat:
pisac: Klinac, ja sam jasno rekao da filter za ulje nije prešao kilometražu za koju je projektovan, i da nema porebe da se menja.
Ti tvoje budalaštine koje veze nemaju sa mozgom prosipaj nekome drugome.


Ako moze bez turba, mozda moze i bez ulja.
[ denisu @ 17.07.2015. 10:05 ] @
Sto se prepucavate bezveze.
Moze i bez ulja kratko ako koristite nemacki "Liqui Moly" ali ne 6 meseci kao sto kaze ssi hehe
[ vladd @ 18.07.2015. 10:45 ] @
Logicno je da se filter menja kada se menja ulje, bez obzira na "predjenu" kilometrazu.
I tehnicki opravdano.

To nije nezavisan sistem u uljnom traktu, i znacajno narusava karakteristike novog ulja. Smanjuje mu detergentske osobine, menja mu kiselost, i umanjuje sposobnost da rastvara i transportuje necistoce.

Te osobine(i to vazne) ulja se postizu miligramskim kolicinama aditiva, tako da "pola kile" djubreta u filter nije zanemarljiva kolicina, odnosno ne moze se kalkulisati da ce pola litre krsa iz filtera na 3-4 litre novog ulja smanjiti osobine za 20-25%.

Doticne osobine ce smanjiti za preko 60%, posto ce ulje odraditi svoje zadatke ali samo do nivoa zasicenja, posto nema gde da "odlaze" djubre.


P.S.

Bolja bi logika bila, da se promeni samo filter a ne i ulje, dolije potrebna kolicina ulja, i moze se za nijansu produziti interval zamene ulja.
[ pisac @ 21.11.2017. 23:03 ] @
Evo update. Posle ove teme sam definitivno počeo da menjam filter samo kada za to ima potrebe, što je kada pređe recimo 10-15 000 km (ili procenim da će preći u sred intervala korišćenja novog ulja), jer ništa što je rečeno na ovoj temi nije obrazložilo zašto to ne treba raditi. Sve su bila obična iznesena verovanja i strahovi.

Kada bi se verovalo u te ovde ispoljene strahove, filter za ulje bi se menjao kada god se menja ulje čak i ako je auto prešao samo recimo 200km. Besmislica naravno.

Auto vozim retko i 99% van grada uglavnom autoputem, tako da sam pre dužeg puta u inostranstvo ulje zamenio samo zbog "starosti" običnom srkalicom, odozgo, brzo i efikasno. Ni ulje ni filter nisu prešli preko 6000 km dotične vangradske autoput vožnje, tako da je realno sve daleko manje potrošeno nego da je to bila gradska semafor-vožnja. Ulje sam zamenio posle godinu-ipo jer eto kažu da "stari", što mogu i da ne verujem ali ne mogu da tvrdim da nije tako, ali za zamenu filtera ne postoji jednostavno nikakvo opravdanje, u ovoj temi niko nije dao konkretno i jasno obrazloženje zašto trošiti svoje vreme i menjati filter koji nije odradio svoj radni ciklus.

Citat:
Gost2:
Ako neko ne razume zašto je potrebno promeniti uljni filter prilikom svake promjene ulja u motoru ma koliko takvo ulje bilo zamoreno, mada mu je jedan od moderatora to lijepo objasnio, kako se može očekivati da razume molekularnu strukturo veštačkog kaučuka i ulogu katalizatora na fizička i hemijska svojstva gume i njeno starenje?

Radi objašnjenja pojedinih pojava kao preduslov, potrebno je određeno tehničko znanje koje nemaju baš svi.
(Vjerovat jer nijesu studirali na Megatrendu)

Vladika Grigorije bi rekao: bena. :)


Zanimljivo da uopšte nisi ukapirao da klizanje nije imalo nikakve veze sa starošću gume, pa i dalje teraš svoju fiks ideju povezanosti između "škrtice" koja ne menja filter za ulje zbog cicijašenja, i "jefinih" Goodyear ultragrip guma koje su "ostarile", i mene glupavog cicije koji to "ne razumem". Mada si sad dodao i molekularne strukture bla bla...

Šta ti to govori? Verovatno ništa. Meni govori da jedna bena bolje kapira od tebe, pa nema potrebe da se raspravljam sa tobom jer je to čist gubitak mog vremena.

Citat:
Java Beograd:
Ono kad se istuširaš i promeniš jednu čarapu, ali ne i drugu, jer, nije se isprljala i nema potrebe.


Ako već koristite metafore, onda ih koristite pravilno. I Gost2 je imao svoju netačnu metaforu. U tvom slučaju, nije promena jedne čarape, nego promena obe čarape. Da, ja ne menjam čarape posle tuširanja ako su mirišljave i čiste, što je uvek kada su nošene samo nekoliko sati. Jednostavno nema potrebe. Isto kao filter za ulje koji je odradio samo par hiljada kilometara i to autoputem. Nema ama baš nikakve potrebe, makar mi i davali pare da ga zamenim, ne bih to uradio jer neću da gubim vreme na gluposti.

Panični strah od nepromenjenog filtera (ili čarapa) koji ispoljavate je u stvari isti kao iracionalni strah od bakterija. Usta su vam prepuna bakterija, ali i dalje imate fobiju od bakterija na tepihu, stolu, stolici, gde god, i sve to morate da dezinfikujete do besvesti. E to je to. Ja nemam tu fobiju, bez ikakvog problema mogu da podignem keks sa poda u kući i da ga pojedem.

Razlika između poda u kući i ulice je ista kao razlika između malo korišćenog i puno korišćenog filtera. Vi se gadite i poda u kući? Ok, vaša stvar, menjajte filter do besvesti svakih 1000km samo da izbacite te zamišljene "nečistoće" iz sistema :D
[ botr @ 22.11.2017. 09:46 ] @
Pisac bi mogao da bude u pravu da pod:

a) U starom filteru ne ostane odredjena kolicina prljavog ulja koja kontaminira novo, samim tim skracuje vek svezem ulju

b) Da je flter kvalitetan, tj. da je u njemu odgovarajuca kolicina filter papira kako se ne bi zasitio pre roka. Pre nekog vremena sam nasao neki test uljnih filtera i dosao do saznanja da losiji filteri mogu da izdrze svega 3-5k km pre nego sto se zasite, jer se stedelo na filter papiru.
[ Java Beograd @ 22.11.2017. 11:22 ] @
Materijali koji se koriste za izradu savremenih blokova, hilzni, karika, ležaja, bregaste, radilice .... su znatno bolji od onih iz 70-tih, 80-tih. Nekad se generalka radila na 60.000 do 100.000 a sada motor neretko nadživi auto.
Sve šta treba, sve šta ja najiskrenije savetujem prijateljima, rodbini - "kupuj kvalitetno, i menjaj redovno ulje i filter ".

Zarad troška u iznosu jednokom jedne - dve pakle cigareta dovodi se u pitanje stanje motora.
[ HoT_Steppa @ 22.11.2017. 12:34 ] @
Nije isto 10 000 km vožnje u gradu i na otvorenom. Ko vozi samo autoput može da menja po evropskim preporukama. Ko vozi isključivo grad može da prepolovi interval zamene.
[ Žika 11 @ 27.11.2017. 20:00 ] @
Ova budalaština traje šest godina i dalje nasedate.