Pre izvesnog vremena sam uvezao Punta 2001 1.2 8v a pre par dana sam na vratima pregradka video nalepnicu koja upucuje na servis airbag/a ove godine.
Pise "Refer to owner handbook, replace gas generator by 3.2011"
O cemu se radi? Da li se airbag servisira?
Evo i slika
[att_img]http://www.djakonovic.com/images/airbag.jpg[att_img]
[ Zarko Silic @ 29.06.2011. 10:15 ] @
Servisira se tako sto se zameni novim.
[ Nocni @ 29.06.2011. 11:23 ] @
Da, airbag na fiatima traje 10 godina i to je tako vecinom da bi se fabrike zastitile u sporovima od osiguravajucih kuca zbog eventualnog nepravilnog rada starog sistema... npr. na VAG grupaciji je ovaj rok 14 godina.
Kod nas narod nece da zamijeni airbag cak ni posle sudara a ne preventivno "iz cista mira"... Dugo vec radim a nikada nisam vidio da je neko preventivno zamijenio airbag cak ni u inostranstvu... mada, ja sam sto se tice inostranstva vezan za aljkave Italijane a oni nece ni ulja da zamjene... moguce je da bi neki pedantni Svajcarac zamijenio preventivno airbag...
Cak i ako zamijenite airbagove po planu niko vam ne garantuje da ce oni ipak da odreaguju bolje nego oni koje ste makli sa vozila ili da ce uopste da odreaguju... ima niz primjera koji potkrepljuju ovakvu tvrdnju... primjer za koji svi znamo je slucaj Toseta Proeskog...
[ jnk @ 29.06.2011. 11:30 ] @
I šta je pokazano u tom opšte poznatom primeru? Postoje saobraćajke gde se airbag ne otvara jer je takav udar da jednostavno ne stigne i ne bi imalo svrhe da se otvara, nigde nije dokazano da se airbag nije otvorio zbog neispravnosti.
[ YU2DBC @ 29.06.2011. 11:54 ] @
Hvala na odgovorima
Da li mi mozete reci u kom se servisu moze uraditi zamena tog dela. Nisam uspeo da pronadjem servis koji je specijalizovan za to a "odvrni - zavrni" majstori me ne interesuju. Zamenio bih ga ako postoji servis koji ce to valjano uraditi.
Da li se zna koja je cena te zamene?
Sto se tice neotvaranja vazdusnog jastuka, poznajem osobu kojoj se to desilo (3 godine star auto, ceoni sudar,teske povrede) i koja je vansudski naplatila prilicnu odstetu od proizvodjaca.
[ vladd @ 29.06.2011. 12:14 ] @
Ja konkretno nisam nasao podatke za koje vreme reaguje sistem air bag-a, ne mislim na marketinske price o brzini reagovanja pojedinih komponenti(tipa patrone ili elektronike, ili brzine isticanja gasa), vec kompletnog sistema.
Grubom racunicom, erbegovi su slabog efekta pri vecim brzinama, samo treba za svaki konkretno postaviti marginu. Nije sve jedno da li se vozilo krece 15m/s(54km/h) ili 50m/s sto je 180km/h.
Od trenutka prvog kontakta do kabine neka je metar, prepreka(teoretski) do kabine stize za 70milisekundi(1/15s), ili za 20(1/50s) milisekundi. Na pola puta(do pola haube) je upola kraci period. Usporenje proizvodi veliku G, tako da imamo veliki porast G sile u ekstremno kratkim vremenima, za organizam, nekoliko milisekundi, kao treptaj oka..
To je dosta vremena za elektroniku, ali je pitanje gde je margina celog sistema, od detekcije, preko odluke(koliko G je u pitanju) do slanja komande i izvrsenja do pune otvorenosti balona.
Ocgledno je da za neke brzine ne treba racunati na erbegove, vec na pamet i dobru vestinu. Naravno, pridrzavanje propisa povecava sansu za prezivljavanjem.
Mislim da je erbeg sprava, koja treba da spreci teske povrede(i fatalne) pri relativno malim brzinama, kada su kolicine kretanja, recimo glave ili tela velike, i naglo zaustavljanje veliki problem za strukturu tela. Tada pojasevi i erbeg mogu da odrade svoj zadatak.
Poz
P.S.
Jos malo racuna, glava 10kg, recimo zbog racuna, pri 15m/s ima inerciju, kolicinu kretanja, 1100kg, odnosno jednu tonu. Pri 180 na sat ima nesto vise, nesto preko 12000kg(srecom i ostatak tela ima brzinu). Pri velikim usporenjima i promenama pravca, razlika brzine izmedju vezanih delova tela i glave moze da bude znacajna, i ta razlika je predmet problema, i za vozace formule 1, koji imaju vratove k'o bikovi i kokpit sa drzacem glave, i za one kojima je muka od brze voznje, a poseban problem je pri sudaru...
[ Nocni @ 29.06.2011. 13:02 ] @
[ Zarko Silic @ 29.06.2011. 13:33 ] @
@YU2DBC
U svakom ovlascenom servisu ce to vrlo rado uraditi, samo mislim da ti se cena nece mnogo svideti. Ne retko su cifre cetvorocifrene (u eurima).
Citat:
Nocni: ... primjer za koji svi znamo je slucaj Toseta Proeskog...
Koliko je meni poznato kod Toseta je Air bio iskljucen na suvozacevom mestu, a nije bio ni vezan. Mozda informacije nisu tacne?
Citat:
vladd: Ocgledno je da za neke brzine ne treba racunati na erbegove
Air radi dovoljno brzo da bi odreagovao i pri vecim brzinama (i preko 250 Km/h). Podrazumeva se uslov da je ispravan pre svega i da je putnik vezan.
Franjo Patafta (45) i Klaudija Marković (34) iz Križevaca, koji su u ponedjeljak zahvaljujući zračnim jastucima skupocjenog Audija A5 Coupe preživjeli frontalni sudar s Golfom „četvorkom“ na Dalmatini kod čvora Bisko, uspješno se oporavljaju u KBC Split i nisu više u životnoj opasnosti.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 29.06.2011. u 14:44 GMT+1]
[ jnk @ 29.06.2011. 14:17 ] @
Nije isto kad se udari u lakšu prepreku od sebe(golf četvorka) koja se deformiše i tvoj auto pobedi ili u mnogo težu(kamiončina od 20 tona). Ako bi udario u zid koji se neće razbiti pri 200 km/h čisto sumnjam da bi se erbegovi otvorili a i kad bi se otvorili naneli bi više štete nego koristi.
[ Java Beograd @ 29.06.2011. 14:25 ] @
Zapravo bitna je dužina zaustavnog puta.
Ako se teoretski auto zakuca u mestu u masivan granitni zid, zaustavni put ljudskog tela je 1 metar: 50 cm ulubljenja prednjeg dela auta i 50 cm od sedišta do air-bega. Sa 250 km/h nema spasa
[ vladd @ 29.06.2011. 14:43 ] @
Koliko vidim, ovaj par u A5 su navodno spasili erbegovi, a ove nesrecnike u G4 nisu. Meni vise lici da je sansu za prezivljavanje imao onaj ko sedi u autu kome je kabina ostala u konturi , nego u drugom slucaju, gde je menjac stigao do vozaca.
Erbegovi u prvom slucaju mogu da pomognu...
Poz
[ Zarko Silic @ 29.06.2011. 15:58 ] @
Ovaj primer saobracajnog udesa koji sam postavio je odlican pokazatelj onoga sta se moze dogoditi ako sistem bezbednosti ne funkcionise.
G4 jeste manji i laksi automobil (ne mnogo; desetak posto). Jeste i generacijski stariji, ali daleko od toga de je to nebezbedan auto. Naprotiv, vrlo je visoko kotiran kada je pasivna bezbednost u pitanju.
Problem je ovde druge prirode: zarad par stotina eura Balkanac je izvadio jastuke i lazirao senzonzore.
Kao nagradu za svoj postupak dobio je vecna lovista.
Sasvim prosto.
Pitanje sta bi se dogodilo da je imao ispravan sistem bezbednosti.
[ Milojkovic @ 29.06.2011. 16:45 ] @
Ja sam vidjao automobile svih klasa pocev od onih "narodnih" pa do luksuznih na kojima je menjan AIR BAG a da nisu bili lupani, uglavnom su to automobili iz Svajcarske koji su prebacili 10 godina.Da li je u pitanju zakon ili navika vlasnika nisam mogao da proverim.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 29.06.2011. 18:09 ] @
Malkice offtopic, ali najcesci razlog smrti prilikom sudara je interno / unutrasnje krvarenje. Srce, ali i ostali organi su povezani jako malim i 'neznim' krvnim sudovima. U slucaju naglog zaustavljanja (ceoni sudar ili sudar sa nepokretnom preprekom tipa zid ili drvo), telu naizgled nije nista mnogo stradalo - ali su se srce i ostali organi 'odlomili' od vena i osoba interno iskrvari. Pojas te u nekoj meri 'kontrolisano' uspori, ali preko odredjenih brzina jednostavno nema spasa.
[ jnk @ 29.06.2011. 18:57 ] @
Lik sa golfom četvorkom je očigledno bio psihijatrijski slučaj kada 20 kilometara nije provalio da vozi suprotnim smerom. Interesantno da je stiglo 20 poziva građana koji su javljali da neko vozi suprotnom stranom na autoputu. Dok kod nas klinci gledaju i smeju se.
[ botr @ 01.07.2011. 07:49 ] @
Citat:
jnk: Lik sa golfom četvorkom je očigledno bio psihijatrijski slučaj kada 20 kilometara nije provalio da vozi suprotnim smerom. Interesantno da je stiglo 20 poziva građana koji su javljali da neko vozi suprotnom stranom na autoputu. Dok kod nas klinci gledaju i smeju se.
Mislim da je kljuc ovde:"Naime, vozač Golfa 4 bosanskohercegovačkih registarskih oznaka je vozio u krivom smjeru, i to punih dvadeset minuta! "
[ jnk @ 01.07.2011. 08:10 ] @
Ma daj to su stereotipi.
[ Zarko Silic @ 01.07.2011. 11:11 ] @
Jeste vozio u suprotnom smeru 20 minuta i to nije sporno.
Zanimljivo je to kako se taj automobil uopste nasao u suprotnom smeru jer se na tom delu autoputa nikako nije fizicki mogao nepravilno ukljuciti.
Lik je promasio iskljucenje sa auto puta pa je to uklavirio. Onda je nazvao Jarana preko mobilnog koji mu je rekao: "Ej, promasio si iskljucenje, vrati se nazad!"
Ovaj je to bukvalno shvatio i okrenuo je automobil na svojoj traci.
Tako se nasao u suprotnom smeru.
[ pisac @ 01.07.2011. 12:39 ] @
Gde si to čuo? Link?
Ne mogu da verujem da je tako, jer ako je tako, lik je bio izuzetno glup, i sumnjičav sam da je uopšte mogao da položi vožnju (regularno) sa toliko količinom neinteligencije. Jedino ako je bio pod nekim sedativima/drogama/alkoholom...
[ anon115774 @ 01.07.2011. 12:41 ] @
A gde si ti cuo da je on regularno polozio voznju? :)
[ Zarko Silic @ 02.07.2011. 01:54 ] @
Vozio Mujo autoputem u USA,i u jednom tenutku cuje na radiju sledece:
"Postovani vozaci,vodite racuna,jedan idiot vozi autoputem u suprotnom smeru, a
Mujo ce:
"Sta Ba jedan, stotine"
Propadalo nije cuo za autoput,
a Djordjevic za Google:
Citat:
...Tada se izgubio. Nije ranije vozio autocestom, nije imao nikakvog iskustva, pa se odlučio potražiti savjet. Nekoga je nazvao na mobitel i kazao gdje se nalazi.
– Promašio si izlaz u Bisku, moraš se vratiti natrag – otpilike je glasio odgovor. No dio “vratiti natrag” Zdravko Propadalo shvatio je, na nesreću, doslovno i polukružno se okrenuo!
Kako kamere ne pokrivaju svaki djelić autoceste, ne zna se točno gdje, ali je jasno da se Propadalo polukružno okrenuo, po svemu sudeći negdje iza Zagvozda, gdje je prvi put viđen kako vozi u suprotnom smjeru. Želio se vratiti do Biska, istim putem kojim je došao, vjerojatno ne znajući da vozi u suprotnom smjeru....
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 02.07.2011. u 09:14 GMT+1]
[ inobradovic @ 25.05.2012. 18:37 ] @
zna li neko pravu cenu za neki model zamenu airbegova koji su iskocili ?
[ sasa022 @ 26.05.2012. 00:17 ] @
@inobradovic
Ili nadjes polovne ( mozda moras i prednju konzolu da menjas ) ili se "ispruzis" za neku cetvorocifrenu svotu € u ovlascenom servisu.