Pozdrav svima, primetih danas, da auto (307 2.0hdi 2002 66kw) ulazi u brezine dok je auto ugasen, a kvacilo NIJE pritisnuto.
Kad se auto upali, takvih problema nema. Kad se ugasi, menjac ponovo ulazi u brzine dok kvacilo nije pritisnuto (sasvim normalno, kao da je pritisnuto).
Set kvacila promenjen pre ~5000km.
Sta bi moglo biti?
[ codeNO @ 28.06.2011. 18:48 ] @
Jel ti ovo prvi auto?
[ mizob @ 28.06.2011. 18:55 ] @
O da.
Sto? Da nije to normalno? :)
[ Zarko Silic @ 28.06.2011. 19:13 ] @
A da li menjac ulazi u brzine kada motor radi, a kvacilo nije pritisnuto?
I bilo bi mi drago ako bi mogao da dobijem odgovor, bez skretanja teme ili prozivanja.
Hvala.
[ anon115774 @ 28.06.2011. 19:54 ] @
Ok, ok, izvini, salu na stranu to sto se desava je potpuno normalno i uopste nije problem.
P.S. I nemoj vise, molim te, da pokusavas da menjas brzine dok je motor ukljucen bez pritisnutog kvacila :)
[ Java Beograd @ 28.06.2011. 19:56 ] @
Citat:
Milos Zobenica: .... Kad se auto upali, takvih problema nema.
Mislim da je ovo rečenica koja je nasmejala većinu.
Biće da stvaraš "probleme" sam sebi. Kako može da bude problem (?!) što menjač može da uđe u brzinu dok ja auto ugašen ? Jednostavno, ne diraj ručicu menjača dok je auto ugašen i rešen problem.
Šalu na stranu, evo i odgovora: dok je motor ugašen i auto stoji u mestu, obično se ništa u menjaču ne okreće. Ni jedan jedini zupčanik. Tako, normalno je da ručica menjača može da prikopča bilo koja dva zupčanika dok su u stanju mirovanja.
[ mizob @ 28.06.2011. 19:58 ] @
Znaci normalno.
Znaci kad je auto ugasen, ako hocu da izbacim/ubacim u brzinu, svejedno je jel bez kvacila ili sa? :)
[ DrJekyll @ 28.06.2011. 20:00 ] @
Imam slicno pitanje, kad je auto na dizalici mogu da vrtim zadnje tockove a prednje ne mogu, jel to normalno?
Doduse kad izbacim na ler mogu da vrtim i prednje, jel to do tockova ili menjaca problem?
[ jnk @ 28.06.2011. 20:01 ] @
Kao i u životu, lakše će ući ako ga pritisneš, ali može i bez.
Sve u vezi automobila se može uporediti sa životom.
[ mizob @ 28.06.2011. 20:05 ] @
A jedno malo offtopic bonus pitanje :)
Posle 5-10 minuta rada, primetio sam da kvacilo kada se pritisne/pusti proizvodi neki zvuk nalik zatezanju sajle koja puca (na svakih npr 1cm pritiskanja/pustanja kvacila) cujem taj zvuk(kao pucanje sajle ili zupcanika)
Nebitno jel auto upaljen/ ugasen / u brzini / van brzine, samo stiskanje papucice kvacila proizvodi taj zvuk.
Bio kod majstora, kaze sve u redu, a zvuk sto dolazi, morao bi da rastavlja kvacilo (koje je stavljeno pre ~5000km), sto bi bilo ~100e, i ne garantuje da ce resiti.
Ulje u menjacu nije pogledao.
Pa ako mozda neko ima neki predlog sta bi moglo biti?
[ gigamg1 @ 28.06.2011. 20:23 ] @
a da podmazes ti to malo.
Ovo nema smisla! Kako uopste mozes da postavljas temu a da se ne raspitas? Jel ti covece zivis na pustom ostrvu ili tamo gde niko sem tebe nema automobil?
To si mogao prolaznika na ulici pitati.
E sad sto ti kuckas poruke da uletis u mz, e to je vec nesto drugo
[ anon115774 @ 28.06.2011. 20:27 ] @
Ja sam taj zvuk imao na novom pezou. I stalno se javljao kada je bilo vruce i uvek samo kada se pusta kvacilo. Smaralo je da se zezam sa majstorima pa sam ignorisao :)
[ mizob @ 28.06.2011. 20:27 ] @
Citat:
gigamg1:
Ovo nema smisla! Kako uopste mozes da postavljas temu a da se ne raspitas?
E sad sto ti kuckas poruke da uletis u mz, e to je vec nesto drugo
Pa, pitao sam ovde upravo, ne vidim u cemu je problem - zar forum ne sluzi upravo za to?
Kucam poruke da uletim u mz?
[ mizob @ 28.06.2011. 20:29 ] @
Citat:
Informer: Ja sam taj zvuk imao na novom pezou. I stalno se javljao kada je bilo vruce i uvek samo kada se pusta kvacilo. Smaralo je da se zezam sa majstorima pa sam ignorisao :)
Zvuk koji se cuje kao da puca/zateze sajla - na svakih 1cm pustanja/pritiskanja kvacila?
I sta se desilo sa tvojim pezoom?
[ anon115774 @ 28.06.2011. 20:37 ] @
Nista. Prodao ga :)
Da, taj zvuk se cuo. Od samog momenta kada sa ga kupio (novog). I uvek se desavalo kada je spoljna temperatura malo veca (recimo iznad 25C). Nemam pojma sta je. Racunao sam da je pod garancijom pa i ako se desi neki kvar zbog toga ima servis da ga 'opravi o svom trosku :)
A da... kod mene je bio tri godine i presao za to vreme oko 90.000Km i nikakvih problema sa kvacilom nisam imao.
[ mizob @ 28.06.2011. 20:40 ] @
Ja sam slucajno primetio pre 10ak dana.
Znam da se ranije nije cuo taj zvuk.
Posto je auto u garazi, a tamo je 10-15C, posle 5 min voznje, znam da dolazi do tog zvuka.
Uglavnom dobro, nadam se da ce biti kao kod tebe, jos 90 000 bez problema sa kvacilom ;-)
[ Zarko Silic @ 28.06.2011. 20:43 ] @
Milose,
ako su to jedine mane tvog Pezoa onda ti nisi bogat covek kao sto rece Nocni, vec si ti onda srecan covek.
[ mizob @ 28.06.2011. 20:47 ] @
@Zarsilic, to su jedine neotklonjene mane (izuzev rucice zmigavca). A otklonjene mane, previse je dug spisak :-( Tako da ne bih rekao da sam srecan zbog toga, naprotiv.
[ codeNO @ 29.06.2011. 18:19 ] @
Koliko zena nema pojma sta se nalazi ispod haube a kamoli cemu sta sluzi u voznji a opet imaju dozvolu... Lepo sam pitao coveka dal mu je ovo prvi auto i ovo je pitanje bilo normalno za nekoga koga do sada automobili nisu interesovali (ili nije imao mogucnost da poseduje) a sada posto ga ima mora da zna te sitnice koji su neki odavno te cake prosli. Zbog toga neke teme ce uvek isplivati od bilo koga ili bilo kad i to ne treba uzima za zlo, a uvek se moze istolerisati i objasniti sta su banalne stvari a sta ne.
[ Miro Spiro @ 29.06.2011. 22:00 ] @
Sto se tice programiranja to je proces koji se stalno mijenja nadograđuje tj. dinamički proces pa je logično i da ima glupih pitanja tipa kako se poziva ova naredba itd.
Sto se tice auta logicno je da znas sto je motor ,blok motora,klipovi,zamajac, lamela korpa itd. To su stvari koje se uce u osnovnoj skoli na satu tehnickog odgoja. Isto je logicno da ako je motor ugasen pokretni dijelovi miruju lamela se ne okrece mjenjac miruje pa i zubcanici se lakse uklapaju a SAMO KVACILO SAMO SLUZI ZA ODVAJANJE MOTORA OD MJENJACA ZA VRIJEME MIJENJANJA BRZINE da bi se zubcanici lakse uklopili smanjio broj obrtaja (zaustavio zubcanik) mjenjaca prilikom mijenjanja brzina,zaustavio automobil.S tim u vezi logicno je da si trebao sam zakljuciti da ako motor stoji svejedno mu je da li pritisnes kvacilo ili ne jer se nista ne pokrece.
Sat tehnicke kulture-Motor sa unutrasnjim sagorijevanjem i principi transmisije -sinhron i asinhron.
[ straniplacenik @ 29.06.2011. 23:02 ] @
meni nije jasno da si presao minimum 5000km a da si to sad "primetio"... za tebe je bicikl... sorry
[ komosarz @ 29.06.2011. 23:11 ] @
1.ako zvuk dolazi iz mjenjaca najvjerovatnije je korpa
2.ako zvuk dolazi iza ili ispod moguce je da je cilindar kvacila
3.u nekim slucajevima se problem rjesava mjenjanjem hidraulicnog ulja
[ pisac @ 29.06.2011. 23:11 ] @
@Miro Spiro
Da, da, jako je teško odgovoriti jednom rečenicom na njegovo banalno pitanje, ali je mnogo lako zezati nekog :D, i to pretpostavljam doprinosi ozbiljnosti foruma?
Uzgred:
Citat:
Miro Spiro:S tim u vezi logicno je da si trebao sam zakljuciti da ako motor stoji svejedno mu je da li pritisnes kvacilo ili ne jer se nista ne pokrece.
Ovo je netačno, nije svejedno. Ako se menjač zaustavi u nezgodnom položaju, nećeš moći da ubaciš u neke brzine dok ne pritisneš kvačilo da bi odvojio motor od menjača, kako bi menjač mogao da se "mrdne" prilikom ubacivanja u brzinu.
Citat:
Miro Spiro:Sto se tice auta logicno je da znas sto je motor ,blok motora,klipovi,zamajac, lamela korpa itd. To su stvari koje se uce u osnovnoj skoli na satu tehnickog odgoja.
Zanimljivo. Možda u tvojoj osnovnoj školi, i to u vremenu u kome si ti išao u nju. Ja recimo u osnovnoj školi nikada nisam čuo termine "blok motora", "zamajac", "korpa", itd... Uostalom, većina vozača nema pojma ni šta je korpa ni šta je zamajac.
[ vilil1 @ 29.06.2011. 23:18 ] @
Auh, u sta se pretvori ovaj forum...Cuj, "logicno je da znas..." Sta je logicno? Zasto je logicno? Ako vozi auto, i ne zna kako sve to funkcionise, onda nesto nije u redu, sta li?
Ili, vozis 5000km, iako mozda nisi napravio niti jedan prekrsaj, nije za tebe auto nego bicikl...
Pa zaista nema smisla, ovakvi komentari, kao i neki prethodni ne bi trebalo da imaju mesta na forumu.
[ alionida @ 30.06.2011. 06:25 ] @
Svaka cast moderatorima na brzom brisanju neadekvatnih postova.
Svaka cast i Nocnom, bas je baja!
@Miro Spiro
He he, ja bez znanja o zamajcu ne izlazim iz stana. Tako cu kad se sapletem ili mi nesto padne na glavu odmah znati sta je: da li je zamajac ili nije!!!!!
To je vrlo verovatno i jedino sto znas kad si nasao za shodno da se ovde istresas na coveku koji samo brine za svoj auto i pita.
Ja u osnovnoj takodje nisam naucio sta je lamela....
Ko pita ne skita. Vi ne morate da odgovorite ako necete!
[ straniplacenik @ 30.06.2011. 08:28 ] @
Citat:
vilil1: Auh, u sta se pretvori ovaj forum...Cuj, "logicno je da znas..." Sta je logicno? Zasto je logicno? Ako vozi auto, i ne zna kako sve to funkcionise, onda nesto nije u redu, sta li?
Ili, vozis 5000km, iako mozda nisi napravio niti jedan prekrsaj, nije za tebe auto nego bicikl...
Pa zaista nema smisla, ovakvi komentari, kao i neki prethodni ne bi trebalo da imaju mesta na forumu.
decko izvini kakve veze sada prekrsaji imaju sa menjacem?
ako je 5k km napravio i nije skontao kako radi menjac... msm sta drugo da kazem...
[ Nocni @ 30.06.2011. 08:33 ] @
@alionida, u cemu je tvoj problem i zasto se igras advokata?
Ovo je tehnicki forum na kojem mora da postoji jedan nivo... Ovo nije forum za osnovce. Izgleda da nisi procitao pitanje koje je postavljeno... ono je na nivou osnovne skole...
Citat:
Milos Zobenica: Pozdrav svima, primetih danas, da auto (307 2.0hdi 2002 66kw) ulazi u brezine dok je auto ugasen, a kvacilo NIJE pritisnuto.
Kad se auto upali, takvih problema nema. Kad se ugasi, menjac ponovo ulazi u brzine dok kvacilo nije pritisnuto (sasvim normalno, kao da je pritisnuto).
Set kvacila promenjen pre ~5000km.
Sta bi moglo biti?
Ako se neko nasali, to ne znaci da misli zlo onome sa kim se sali. Milos se nije naljutio, cak se i on malo salio na svoj racun sto je za pohvalu... posle toga se, niscim izazvan, javio drveni advokat sa ukupno svojih 5 postova na ovom forumu, da se zali na rad moderatora, da nam kaze sta je ucio u osnovnoj skoli i da nam kaze da ne moramo da odgovorimo na neko pitanje ako necemo... E pa hvala ti sto si nam to rekao, da to konacno znamo posle 10 godina provedenih na ovom forumu...
[ alionida @ 30.06.2011. 09:01 ] @
@Nocni
Advokata se igram najvise zbog tvog posta koji su moderatori sada izbrisali. U tom postu si se ti igrao drvenog policajca, sa mogucnoscu da biras ko moze imati vozacku dozvolu a ko ne.... Nisi se salio - ko je citao zna.
Sto se tice mog komentara moderatorima, tvoj post je izbrisan, tako da se njima izvinjavam.
A sto se tice tih 10 godina na forumu, dobro mi je da sam te naucio osnovnoj kulturi da kad nemas sta da kazes ne odgovaras. Ipak, to si nekako trebao znati od ranije. To znanje jeste na nivou osnovne skole.
Veliki pozdrav!
[ Nocni @ 30.06.2011. 09:32 ] @
Bilo kako bilo greota je da neko ima vozacku dozvolu a da postavlja onakvo pitanje. Osim same voznje i testova pri polaganju vozackog ispita polagala se jos i prva pomoc i tkz. motoristika, odnosno osnovno poznavanje rada glavnih djelova vozila... Druga je stvar sto se to nije uzimalo za ozbiljno i sto je mogao da polozi cak i onaj koji ne zna da vozi a kamoli onaj koji postavlja ovakva pitanja.
Sto se tice ovog da si ti mene naucio osnovnoj kulturi... imam pitanje za tebe... Koliko si imao godina kad si bio mali?
[ Zarko Silic @ 30.06.2011. 09:37 ] @
Sastavni delovi motora spadaju u gradivo osnovne skole (bar je tako bilo u moje vreme), ili u gradivo prvih razreda zanatske skole; osim toga, pre vozacke obuke duznost instruktora je da upozna mladog vozaca o osnovnim principima rada motora i sklopova poput kuplunga, startera, dinama (alternatora) itd. (takodje, ovo se primenjuje bar 30 godina u nazad).
Odgovor na pitanje, i to praktican, postavljac teme je mogao dati sam sebi tako sto ce sesti u par automobila iz komsiluka i videti da je kod svih njih isti slucaj.
Rec je o krajnjie trivijalnim stvarima za koje nije potreban doktorat.
[ anon115774 @ 30.06.2011. 10:02 ] @
Citat:
Miro Spiro: da bi se zubcanici lakse uklopili smanjio broj obrtaja (zaustavio zubcanik)
U istoj toj osnovnoj skoli se ucilo da se ne kaze "zubcanik" nego "zupcanik".
[ mizob @ 30.06.2011. 10:32 ] @
Citat:
zarsilic: Sastavni delovi motora spadaju u gradivo osnovne skole (bar je tako bilo u moje vreme), ili u gradivo prvih razreda zanatske skole;
U moje vreme(pre 10 godina), sigurno ovo nismo ucili. Niti sam isao u zanatsku skolu
Citat:
zarsilic: Sosim toga, pre vozacke obuke duznost instruktora je da upozna mladog vozaca o osnovnim principima rada motora i sklopova poput kuplunga, startera, dinama (alternatora) itd. (takodje, ovo se primenjuje bar 30 godina u nazad).
Mogao bih reci, da ne znam sta mu je duznost, ali sigurno nije bilo upoznavanje sa radom motora kada sam ja polagao (pre 7 godina)
Citat:
zarsilicdgovor na pitanje, i to praktican, postavljac teme je mogao dati sam sebi tako sto ce sesti u par automobila iz komsiluka i videti da je kod svih njih isti slucaj.
Da sam imao pri ruci par automobila da sednem, probao bi sigurno
Citat:
zarsilic: Rec je o krajnjie trivijalnim stvarima za koje nije potreban doktorat.
Rekao bih i da je dosta drugih tema na drugim forumima takodje trivijalno za nekog, i da za njih nije potreban doktorat.
Ali takodje mogu reci, da sigurno od 20 ljudi koje znam, a imaju polozen vozacki, bar njih 15 ne bi znalo ovu trivijalnu stvar.
[ vilil1 @ 30.06.2011. 10:50 ] @
Citat:
straniplacenik: decko izvini kakve veze sada prekrsaji imaju sa menjacem?
ako je 5k km napravio i nije skontao kako radi menjac... msm sta drugo da kazem...
Ako ne zna kako radi menjac ne treba da vozi auto??? Nemam komentar na ovo.
@all
Pa ovo je forum. Covek postavio pitanje. Zasto maliciozni, podsmesljivi...komentari? Nije u redu.
[ Zarko Silic @ 30.06.2011. 11:17 ] @
@Milos Zobenica
Ako je tako kako tvrdis, onda je to zalosno. Ne znam gde si polagao vozackin ispit i ne verujem da je u Somboru drugacije. Pozovi neku od autoskola i proveri.
U autoskolama i danas u osnovnu obuku spada upoznavanje mladog vozaca sa osnovnim sklopovuima i radom motora. Bar ovde u mojoj okolini.
Ocigledno da je negde neko zatajio.
Vozac treba (i mora) znati bar osnove iz ove oblasti. Narocito je pozeljno da zna kako se koji instrumen cita i sta koja oznaka na instrument tabli znaci. Ako 15 od njih 20 ovo ne zna, onda to svakako nije za pohvalu.
Citat:
vilil1: Ako ne zna kako radi menjac ne treba da vozi auto???
Tako je. Ako ne zna osnovne stvari, bolje da ide Taxiem. Bice i jeftinije i bezbednije; kako za njega samog tako i za ostale ucesnike u saobracaju.
[ mizob @ 30.06.2011. 11:28 ] @
Da, sve je kao sto sam prethodno napisao.
Citat:
zarsilic: Tako je. Ako ne zna osnovne stvari, bolje da ide Taxiem. Bice i jeftinije i bezbednije; kako za njega samog tako i za ostale ucesnike u saobracaju.
Pretpostavljam da bi onda 90% ljudi trebalo da ne vozi kola.
[ Nocni @ 30.06.2011. 11:35 ] @
Ne, tu se varas, 90% ljudi zna da ne mora da pritiska kvacilo da bi na ugasenom vozilu izbacio menjac na ler.
Sto se tice toga ko nebi trebalo da vozi auto... orjentaciono, ima tu i 30% sadasnjih vozaca, od onih koji piju svaki dan pa sjedaju za volan pa do onih koji ne umiju da krenu sa parkinga...
[ Zarko Silic @ 30.06.2011. 11:41 ] @
Citat:
Nocni: Ne, tu se varas, 90% ljudi zna da ne mora da pritiska kvacilo da bi na ugasenom vozilu izbacio menjac na ler.
Gresis.
Ne 90% ljudi vec 90% dece uzrasta do 10 godina zna da se u brzinu moze ubaciti ako se nista ne pritisne "dole". U stvari oni to "dole" ne mogu ni da dosegnu.
[ vilil1 @ 30.06.2011. 11:50 ] @
Citat:
zarsilic:
Tako je. Ako ne zna osnovne stvari, bolje da ide Taxiem. Bice i jeftinije i bezbednije; kako za njega samog tako i za ostale ucesnike u saobracaju.
A kako ce to biti bezbednije? Recimo ne znas kako funkcionise menjac, a vozis po propisu, ne pravis prekrsaje...postujes znake...i kako si ti nebezbedan vozac, a ja koji znam kako funkcionise menjac, krsim propise, vozim prebrzo...sam bezbedan vozac? U kakvoj je to vezi?
Citat:
Nocni: Osim same voznje i testova pri polaganju vozackog ispita polagala se jos i prva pomoc i tkz. motoristika, odnosno osnovno poznavanje rada glavnih djelova vozila..
Kada i gde se to polagalo? Ja sam polagao pre 30god. i polagali su se testovi i posebno prva pomoc. Nista vise.
[ Emil Ranc @ 30.06.2011. 11:54 ] @
Citat:
zarsilic:
Ako je tako kako tvrdis, onda je to zalosno....
U autoskolama i danas u osnovnu obuku spada upoznavanje mladog vozaca sa osnovnim sklopovuima i radom motora. Bar ovde u mojoj okolini.
Ocigledno da je negde neko zatajio.
Ajd mali offtopic
Drugarica je položila prošle godine. I vozi me ona, prvi put, dođemo na semafor, ona drži pritisnuto kvačilo i kočnicu, i stoji u brzini. Reko ajde, verovatno misli da će brzo promena, međutim, na sledećem semaforu isto. Pitam je što ne izbaci iz brzine, pa kaže da su ovako učili. Ja da ne verujem. I posle razmišljam, i jedino "logično" objašnjenje mi je bilo, da je instruktora smaralo da se polaznicima gase kola kad zaborave da izbace iz brzine pre no što puste kvačilo. Bilo je još nekih "bisera" u toj njenoj "obuci", ali sad ne mogu da se setim... E da, sećam se da je valjda na polaganju jedna devojka sela u auto, i rekli joj upali auto i kreni, ona zbunjena "ne znam kako, ja sam uvek sedala u upaljen auto na časovima" :-o
[ Zarko Silic @ 30.06.2011. 12:06 ] @
vilil1, tebi kao poznatom i uvazenom troleru na ESu , odgovoricu:
Za bolju i efikasniju bezbednost vazno je poznavanje osnova iz "motorike" kako je to Nocni spomenuo. Bez nje nema bezbednosti. Bar osnove. Od nje se pocinje. Saobracajni znaci, ogranicenje brzine, prvenstvo prolaza, ... sve to ide, ali nakon "motorike".
Kod nas se nije posebno polagala (u nekim regionima bivse SFRJ mozda), ali su postojala pitanja u okviru samog testa koja su se odnosila na ovu problematiku i ne samo pitanja. Itekako se padalo kada je auto poskakivao.
Mozda ovih 15 od njih 20 koje Milos spominje ne znaju osnove iz tehnike voznje, ali zato odlicno znaju da je razgovor mobilnim telefonom Zakonom zabranjen, opasan, pre svega kako po njih same tako i po ostale ucesnike u saobracaju, pa opet razgovaraju..
Edit:
U medjuvremenu si napisao svoj post (Emil Ranc) u kojem si odlicno zapazio bas ono o cemu se ovde diskutuje: osnovi tehnike voznje i nepravilan rad ucitelja voznje..
[ Nocni @ 30.06.2011. 12:11 ] @
@vilil1, oduvijek se to polagalo s tim sto je to bila formalnost i svodila se na samo par pitanja, vjerovatno si zaboravio.
Mozemo da sprovedemo anketu ovdje od clanova foruma pa da vidimo ko je u pravu...
@Emil Ranc, u pravu si to je katastrofa... ali nije to tako samo kod nas vec ima toga i u drugim djelovima svijeta... cak i u Americi moze da se polaze "preko veze". Jedan nas covjek je polagao u Cikagu i imao je vezu... tamo se poznavanje znakova ispituje tako sto vam clan komisije pokaze znak a vi treba da kazete koji je to znak... Njemu su, posto je imao vezu, pokazali znak "STOP"
[ Miro Spiro @ 30.06.2011. 12:12 ] @
Naucio sam ja kako se pise zupcanik ZUBCANIK ali nisam na mobitelu mogao da ispravim sve greske jer treba scrolati.
Sto se tice kvacila znaci svaki put kad stanes,ugasen motor,zupcanici se nece uklopiti pa ces morati pritisnuti kvacilo inace nista od mijenjanja brzina ( 1 od 100 stajanja neces moci promijeniti brzinu).
Sto se tice skole bome ja sam ucio dijelove motora kao i imao knjigu TEHNICKOG ODGOJA u kojoj je to sve fino napisao. Druga je stvar sto je vecina bjezala sa tehnickog jer ih nije interesovalo.
Sto se tice logicnog pa normalno da je logicno da zna osnovne dijelove motora tj .automobila jer ucilo se nekoliko puta tijekom "skolovanja" tako da ne razumijem.Jedino ako osoba "nije bila zainteresovana" da nauci.
P.S
Nadam se da opet nisam negdje pogrijesio pravopis
Pozz
[ vilil1 @ 30.06.2011. 12:13 ] @
Citat:
zarsilic:
Za bolju i efikasniju bezbednost vazno je poznavanje osnova iz "motorike" kako je to Nocni spomenuo. Bez nje nema bezbednosti. Bar osnove. Od nje se pocinje. Saobracajni znaci, ogranicenje brzine, prvenstvo prolaza, ... sve to ide, ali nakon "motorike".
Cek, ta motorika se proveravala na lekarskom. I to je u redu. Slazem se da je neophodna. Ali @Nocni je pricao o "motoristici". Ta motoristika se nije polagala, a bogami nije se ucila ni u auto skoli. U moje vreme se obavezno islo u auto skolu na teorijsku obuku mesec dana, pa se onda polagao interni test, pa tek kada polozis taj test, mogao si da pocnes sa obukom voznje. Ali u skoli nismo ucili mehaniku, niti bilo sta slicno, nego propise, pravila koja vaze u saobracaju...
@Nocni, nisam sigurno zaboravio. Kao sto je Zarko napisao, mozda se negde polagalo. Ne znam. U moje vreme, u BG sigurno nije.
[ Miro Spiro @ 30.06.2011. 12:22 ] @
Citat:
vilil1: Cek, ta motorika se proveravala na lekarskom. I to je u redu. Slazem se da je neophodna. Ali @Nocni je pricao o "motoristici". Ta motoristika se nije polagala, a bogami nije se ucila ni u auto skoli. U moje vreme se obavezno islo u auto skolu na teorijsku obuku mesec dana, pa se onda polagao interni test, pa tek kada polozis taj test, mogao si da pocnes sa obukom voznje. Ali u skoli nismo ucili mehaniku, niti bilo sta slicno, nego propise, pravila koja vaze u saobracaju...
@Nocni, nisam sigurno zaboravio. Kao sto je Zarko napisao, mozda se negde polagalo. Ne znam. U moje vreme, u BG sigurno nije.
Moj stari kad je polagao prije 40-50 godina sad ga pitao fino na poligonu dosao cika ispitivac kaze otvori haubu i pitao sta je ovo a ovo aha a ovo.Onda presao na gepek pa pitao sta se sve mora imati u gepeku pa ceka da nabrojis.
Kad sam ja polagao prije nekih 10-15 godina ista stvar se pitala.
Najveci fazon je bio da nekima instruktor nije pokazao gdje je rucica gdje se otvara hauba pa je jedan kandidat pao ispred mene na ispitu zbog toga.
[ Nocni @ 30.06.2011. 12:35 ] @
Citat:
vilil1: Cek, ta motorika se proveravala na lekarskom. I to je u redu. Slazem se da je neophodna. Ali @Nocni je pricao o "motoristici". Ta motoristika se nije polagala, a bogami nije se ucila ni u auto skoli. U moje vreme se obavezno islo u auto skolu na teorijsku obuku mesec dana, pa se onda polagao interni test, pa tek kada polozis taj test, mogao si da pocnes sa obukom voznje. Ali u skoli nismo ucili mehaniku, niti bilo sta slicno, nego propise, pravila koja vaze u saobracaju...
@Nocni, nisam sigurno zaboravio. Kao sto je Zarko napisao, mozda se negde polagalo. Ne znam. U moje vreme, u BG sigurno nije.
A oduvijek se i polagala s tim sto su to bila kasnije uopstena pitanja i odgovori tipa:
- "od sistema na vozilu imamo upravljacki sistem, kocioni sistem i... "
- "u redu je - prosao si"...
Obuka koja je dosad mogla da se završi i za mesec, dva, trajaće minimum šest zbog "učenja motoristike i prve pomoći"
Citat:
- Iako će cena svakako biti viša, kandidatima će biti omogućena mnogo kvalitetnija obuka. Oni koji su dosad dobili dozvolu, uglavnom, nemaju dovoljno znanja i veštine, te su na ulici često tempirane bombe.
Edit: dodat citat.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 30.06.2011. u 13:50 GMT+1]
[ vilil1 @ 30.06.2011. 13:10 ] @
@Nocni
He, mi mozemo do sutra. ;) Polagali su se testovi, a prva pomoc se posebno polagala. Bar kada sam ja polagao. A ako hoces, napisi kada i gde si ti polagao, i da li si posebno polagao i prvu pomoc i motoristiku...
[ Zarko Silic @ 30.06.2011. 13:41 ] @
Citat:
vilil1: Cek, ta motorika se proveravala na lekarskom.
Svakako. Motorika se odnosi na probleme vezane za Yutube link koji je Nocni postavio, a motoristika je ono sto se uci i polaze.
Nezavisno je nije bilo "u nasem kraju", kao sto je to na primer bio slucaj sa prvom pomoci, ali je u okviru testa bilo pitanja (pogotovo na usmenom delu). Pojedine komisije su pitanja postavljala i u toku voznje.
Ispiti, a i sama obubuka je bila temeljnija nego sto je to u poslednjih par godina (decenija). Otprilike je bila onakva kakva se trenutno predvidja ovim novim pravilnikom.
(Samoupravni socijalizam se nije polagao, mada je bilo inicijative i za to )
[ pisac @ 30.06.2011. 14:18 ] @
Citat:
zarsilic: Za bolju i efikasniju bezbednost vazno je poznavanje osnova iz "motorike" kako je to Nocni spomenuo. Bez nje nema bezbednosti. Bar osnove. Od nje se pocinje. Saobracajni znaci, ogranicenje brzine, prvenstvo prolaza, ... sve to ide, ali nakon "motorike".
Ovo je, naravno, besmislica. Poznavanje motoristike nema ama baš nikakve veze sa bezbednom vožnjom (već sa održavanjem vozila).
Vozač treba da poznaje propise i postupke u određenim situacijama, da poznaje signalizaciju na svom automobilu, da ima dobru koordinaciju oči-glava-ruke-noge i rutinu kako se pravilno pokreće, ubrzava, usporava, i zaustavlja auto, i da zna na koliko treba da svrati u servis na redovno održavanje. To je sve što mu treba za bezbednu vožnji, i ne treba mu baš nikakvo drugo znanje, ni o elektronici, ni o motoru, ni o kojekakvom stručnom poznavanju ovoga i onoga.
Jel' ljudima treba poznavanje elektronike da bi gledali TV? Poznavanje radio-tehnike da bi koristili mobilni telefon? Poznavanje programiranja ili digitalne elektronike da bi upotrebljavali kompjuter? Poznavanje elektrotehnike da bi upalili bojler ili sijalicu? Poznavanje mašinstva da bi koristili šivaću mašinu?
Ima takvih razmišljanja, i uvek dolaze od ljudi koji se bave tom određenom oblasti, i koji u svom ego-tripu uobraze da je to što oni poznaju i u čemu su stručni jako značajno i za sve ostale ljude i da i svi ostali moraju poznavati bar osnove toga istoga. To je naravno veoma daleko od istine, ali takva razmišljanja uspevaju ponekad nažalost da se probiju i do zvaničnih propisa/zakona, i time recimo dobijamo učenje i polaganje suvišnih bekorisnih besmislica na kojekvim ispitima.
[ Nocni @ 30.06.2011. 15:51 ] @
I naravno po 100-ti put nisi u pravu. Kucam s telefona pa ne mogu da te lako citiram ali sve sto si pomenuo, tv, telefon i ostalo ne moze nikog da ugrozi ali kao vozac koji ucestvuje u saobracaju mozes usled neznanja da ubijes nekoga jer nisi recimo znao sta je fading...
[ pisac @ 30.06.2011. 16:15 ] @
Naravno da sam u pravu. A ti si (sa mobilnog telefona) čitao letimično i bez razumevanja, pa si replicirao na pogrešan detalj:
Citat:
Nocni: mozes usled neznanja da ubijes nekoga jer nisi recimo znao sta je fading...
Citat:
pisac: ...i rutinu kako se pravilno pokreće, ubrzava, usporava, i zaustavlja auto...
Dakle, za poznavanje kvačila, zamajca, filtera za vazduh, ulje, glave/bloka motora, klipova, svećica, i drugih besmislica, nema potrebe.
[ Miro Spiro @ 30.06.2011. 17:56 ] @
Citat:
pisac: Naravno da sam u pravu. A ti si (sa mobilnog telefona) čitao letimično i bez razumevanja, pa si replicirao na pogrešan detalj:
Dakle, za poznavanje kvačila, zamajca, filtera za vazduh, ulje, glave/bloka motora, klipova, svećica, i drugih besmislica, nema potrebe.
Itekako ima veze poznavati te "besmislice"
Ides autoputem vozis nekih 130-140 na sat prema npr Francuskoj. Naravno negdje se treba stati i odmoriti .Praksa je kad se vozi na velikim relacijama pri tim brzinama da se povremeno provjeri razina ulja u motoru,razina rashladne tekucine bez obzira na instrument tablu .
Isto tako kad se nalazis na moru pa se auto ne vozi 2-3 sedmice pogleda se prije puta razina ulja itd.
Ili ces jednostavno na autoputu otici u "servis da ti oni pogledaju razinu ulja "
Ili jedan banalniji problem .Posto su sada popularni kineski skuteri sa dvotaktnim motorom poznato je da se zaulji svjecica pa nece da upale pogotovo kad su zagrijani.
Znaci ide se u servis da izvadi svjecicu uzme krpe i ocisti malo svjecicu.
To zna dijete od 10 godina da uradi kad vidi prvi put.
[ codeNO @ 30.06.2011. 19:32 ] @
Razina?
[ pisac @ 30.06.2011. 19:38 ] @
Razina=Nivo (za one koji ne znaju Hrvatski)
Citat:
Miro Spiro: Itekako ima veze poznavati te "besmislice"
Ides autoputem vozis nekih 130-140 na sat prema npr Francuskoj. Naravno negdje se treba stati i odmoriti .Praksa je kad se vozi na velikim relacijama pri tim brzinama da se povremeno provjeri razina ulja u motoru,razina rashladne tekucine bez obzira na instrument tablu
Slušaj, ti brkaš ono što je neophodno sa onim što je poželjno.
Za vožnju više nije neophodno išta znati o motoru. Čak autoindustrija namerno skriva sve podatke koje može sakriti, samo da bi što češće išao u servis. Čak i sijalicu više ne možeš da zameniš sam, nego moraš u servis da ti skinu branik i pola motora da bi došli do sijalice
Dakle, prešaltajte se na novo doba koje je već došlo: poznavanje motora, znanje ovoga-onoga, je apsolutno nepotrebno za bezbednu vožnju. Bezbedna vožnja je nešto sasvim sasvim drugo, i nema nikakve veze sa motoristikom. Ne treba nikome ikakvo znanje o uljima, kvačilima, glavama... da bi bezbedno vozio. Sada je tu auto sa svim svojim lampicama, kada mu se upali "check engine" ili neka crvena lampica, vozač odveze (ili odšlepa) auto do servisa, i to je to. Isto kao sa televizorom, veš mašinom, kompjuterom, i bilo čim drugim: običan potrošački proizvod koji se koristi striktno po uputstvu, bez potrebe da se samostalno servisira i da se uopšte zna šta je unutra i kako to radi.
Ja sam recimo u autoškoli naravno učio da se po mogućnosti što više (pravilno) koči motorom kada je potrebno i kada uslovi dozvoljavaju, sa obrazloženjem zašto je to dobro. Uopšte se ne sećam da li sam išta učio o kvačilu, lameli, korpi, i sličnim banalnostima, samo se sećam da su mi pričali o kočenju motorom. Za kočenje motorom (i time izbegavanje fadinga kočnica) ne moraš apsolutno ništa da znaš o samom tom motoru!
Za bezbednu vožnju su potrebna samo ona znanja koja sam naveo, i to je to, ništa više.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 30.06.2011. u 20:52 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2011. 19:55 ] @
U principu, pisac jeste u pravu ako pricamo o modernim vozilima... nije apsolutno neophodno znati bilo sta osim provere pritiska u gumama na nekom intervalu, posto su servisni intervali i elektronika takvi da se "upali lampica" za sve, i sve se moze resiti odlaskom u servis. U tom slucaju se podrazumeva da se kupac "ne pravi pametan", i apsolutno postuje ono sto je propisano u uputstvu, i da uvek uradi ono sto pise u slucaju pojave neke "lampice". Cak i tecnost za brisace kupac ne mora sam da dosipa - moze da se odveze do servisa kada mu se pojavi poruka.
Medjutim, kao i sa svim u zivotu sto su pravili ljudi, tako i sa najnovijim automobilima nesto moze otici dodjavola bez adekvatne reakcije ugradjenog kompjutera. U tim slucajevima se i te kako isplati imati odredjen nivo tehnickog znanja o funkcionisanju automobila.
Sa druge strane, osim menjanja filtera za vazduh, ulja, eventualno svecica nisam bas siguran koliko je danas uopste pametno da prosecan svet uopste i razmislja o nekakvim intervencijama na bilo cemu oko motora, kocnica, i sl...
Zbog kompleksnosti danasnjih sistema moze lako da napravi neku glupost koja moze rezultovati povredom ili smrcu, ili vlasnika automobila ili drugih ucesnika u saobracaju.
Prost primer, jedan od milion - Mercedesov SBC sistem koji drzi pod visokim pritiskom kociono ulje cak i kada je motor ugasen... bez adekvatne procedure koja zahteva posedovanje profesionalne opreme moze da dodje do povreda, da ne pricamo o tome da se ulje ne moze izbaciti "pumpanjem" kao na stari nacin.
[ botr @ 30.06.2011. 20:09 ] @
Znaci, ispada da ako hoces da vozis auto, moras da znas da uradis generalnu motora, da zamenis plocice i diskove, amortizere...... jer ako to ne znas, ti u tom slucaju nisi bezbedan vozac :D
[ Zarko Silic @ 30.06.2011. 20:13 ] @
Pod tehnickom obukom vozaca ne podrazume se znanje potrebno za servisuranje vozila.
Pod "motoristikom" (u ovom vozackom kontekstu) podrazume se onaj deo tehnickog obrazovanja koji vozaca uci da pravilno vozi svoj automobil. Da pravilno odabira stepen prenosa, da pravilno i najbolje kontrolise obrtaje motora, da ume da procita instrument tablu i tome slicno.
Bez tehnicke osnove ovo nece savladati vecina vozaca.
Primer da postoje oni kojima je takva tehnicka osnova potrebna je i postavljac ove teme koji nije kriv sto ne zna; krivi su oni koji ga nisu blagovremeno naucili. U protivnom, znao bi da se moze ubacivati u brzine kada motor nije u pogonu. Nije tesko pretpostaviti sta sve jos ne zna ako ovo nije znao a ima, ocigledno, vise od 10 godina i sto je jos mnogo gore, sumnjam da je on usamljeni primer.
[ jnk @ 30.06.2011. 22:44 ] @
botr: Ko god vozi juga duže vreme zna da sastavi i rastavi motor za pola sata.
[ straniplacenik @ 30.06.2011. 23:24 ] @
posle toliko napisanih slova svodi se na to da doticni ne zna da koristi vozilo, sta je tome uzrok da li skola ili nesto drugo sada je apsolutno ne bitno.
znaci neophodno je da poznaje i da zna kako funkcionisu sistemi u vozilu i to oni koji se odnose na samu voznju (sto danas ukljucuje i niz "lampica") i to u operativnom smislu a ne da zna sta se unutar svega toga odvija.
dakle on ne zna da vozi kola.
a ovde smo mi, ako vec nije naucio u skoli ili sam (sto je neverovatno) da mu pomognemo sto je postavljac teme i trazio. on je odgovor dobio u tu bi diskusija mogla se privesti kraju.