Vec neko vreme se razmisljam o kupovini sopstvenog automobila i imajuci u vidu to kakav je saobracaj u Bg i jos neke stvarcice, izbor je definitivno pao na nesto sa automatskim menjacem.
Znam da ovde automatik i nije bas cenjen, a i ja malo znam o tome, pa moram da postavim par pitanja...
Prvo, kakav bi bio odnos auto/motor/menjac u smislu odrzavanja, servisa i cene. Znaci zelim auto uz koga necu da postanem mehanicar, nego hocu da ostanem vozac.
Dakle, koji auto sa automatikom bi u Srbiji mogao da uzmem, a da znam da mogu da nadjem servis.
Drugo pitanje bi bilo oko ponasanja automatike na putu. Ja sam do sada imao prilike da vozim automatik samo jednom i tada sam se osetio kao gospodin, pa zato i gadjam to :)
Zanima me sta radi automatik na nizbrdici. Znaci, pustim gas - i sta se desava. Sta se desava pri velikim dugackim spustovima, da li stalno moram da drzim kocnicu ili postoji nekakva varijanta kocenja motorom.
Takodje zanima me sta se desava pri stajanju na uzbrdici? Da li auto sam daje onoliko gasa koliko je potrebno da auto ne krene nazad ili to zavisi od menjaca.
Inace, jos da napomenem...U ovom trenutku ovo je relativno daleka prica. Ne znam da li cu uzimati novi ili polovan auto, al bez obzira na to voleo bih da cujem vasa misljenja....a da....ciljam na nesto veci auto, karavan po mogucnosti, ali nije neophodno :)
[ codeNO @ 02.07.2011. 03:08 ] @
Aut menjaci idu ranije za zamenu nego manuelni i skuplja je popravka. Sa njima vise trosis pogotovo u kreni stani rezimu. Sa njima tesko da moze da ti se ugasi auto na semaforu kao sa manuelnim. Za nizbrdo svaki aut menjac ima opcije kako hoces da vozis. 1 2 3 D, d je klasicna voznja ostalo je od tezine puta. Za uzbrdo ti dodajes gas al nema spaljivanja kvacila ako preteras. Imas prednosti i mane
[ mserifov @ 02.07.2011. 07:30 ] @
I ja preferiram automatik. Skoro sam položio i vozim se u nekoj maloj ali finoj mazdi koja naravno ima manuelni mjenjač.
Međutim vozio sam i motocikle što one od 50 ccm do one full enduro zvjeri od 600ccm koje se pale na dekompresor. Poput suzuki dr600. Oni svi imaju manuleni mjenjač i kad osjetite mjenjač na motociklu onaj u autu vam dođe kao automatik.
Mada definitivno čim se naučim malo da vozim. Ne da mjenjam brzine nego da vozim u smislu da se znam snaći u određenoj situacija. Da nema nekog straha od voženje. Jednostavno da postanem šofer. Odma ali odma kupujem sebi auto koje je automatik.
Ovo je 2011 godina i nema potrebe da se narod muči kad su današnji automatik mjenjači savršenstvo. Mit da auti sa automatik mejnjačem troše više je gotovo ne opravdan vozila od 2001 pa ovamo imaju savršenstvo od automatik mjenjača koje se ne kvare gotovo imaju zanemarivu potrošnju višu u odnsno na automobile sa manual mjenjačima.
Sa druge strane kad nesikusan vozač sjedne u auto sa manula mjenjačem to auto definitivno više troši od onog sa automatik mjenjačem.
Moj ujak ima suzuki vitaru 4X4 2000ccm 136 kojskih snaga, benzinac naravno ima automatik mjenjač. Auto nije da je lagano za vožnu i da predstavlja užitak. Na semaforu svi oni dječaci sa nekim napucanim autima. Dok se skontaju da puste kuplung ujak mi je već prošao i drugi semafor. Kao praćka se katapultira.
Takođe moj ujak ima merču okonju, mislim da je neki šestak redni 2500 ccm motor. Takođe automatik mjenjač. Karavan je. Ja ljepšeg udobnijg, lakšeg auta za vožnju nisam nikad vidio. Mislim da ga je kupio 2002 polovnog. A servisira ga moj buraz kad ujak dođe iz švice u BiH. Kako ja znam nikad ništa osim kugli na prednjem trapu na tom autu nije zamjenjeno. Samo gorivo dizel i vozi.
Naravno suzuki i troši 10 11 litara ali i ide. Naravno riješenje je u vidu plina. Ali ko ima para njemu svjedno koliko troši.
Moja preporuka je da dobro skontaš koji ćeš auto sa automatik mjenjačem da kupiš. Ali defitnivno kupi automatik. Mercedes znam da ima savršenstno od automatik mjenjača u svojim autima. Takođe i drugi proizvođači. Razlog ove priče je to. Da sam ja čitao malo o tome. I razumio sam da ima dosta vrsta i dosta prozivođača automatik transmisije i da svaki od proizvođača automobila preferira neki tip i neku marku prenosa.
To moraš prije kupovine auta određenog da malo sagledas sa svakog ugla. Ali 1000% siguran ako uzmeš nekog novijeg polovnjaka koji nije zgasio baš puno km. Mečku nekog ili dobrog WW. Da ćeš ti prije prodati ili slupati to auto nego da pokvariš bilo šta na njemu.
Ovo je članka na wikipedi koji dosta dobro opisuje sve činjenice vezane za automatik transmisju. Uključujući i fenomen veće potrošenje i zašto je to tako.
Članak je na engleskom ali defintivno ga vrijedi pročitat. Moj zaključak automatik automatik i samo automatik.
Kad voziš automatik ne osjećaš se gopsodinom nego čovjekom. I ne odustaj od kupovine automatika.
[ jnk @ 02.07.2011. 13:31 ] @
Citat:
Prvo, kakav bi bio odnos auto/motor/menjac u smislu odrzavanja, servisa i cene. Znaci zelim auto uz koga necu da postanem mehanicar, nego hocu da ostanem vozac.
Kod automatika jedina dodatna stavka što se tiče redovnog održavanja je menjanje ulja(i filtera). Naravno postoji veća verovatnoća da će crći nego manuelni ali ako se redovno menja ulje ta mogućnost se znatno smanjuje. Klasičan automatik troši više nego manualni po gradu i po 20%, takođe i generalno sporije ubrzava jer su klasični automatici najčešće sa četiri stepena prenosa u odnosu na manuelne koji su najčešće petobrzinci.
Citat:
Drugo pitanje bi bilo oko ponasanja automatike na putu. Ja sam do sada imao prilike da vozim automatik samo jednom i tada sam se osetio kao gospodin, pa zato i gadjam to :)
Zanima me sta radi automatik na nizbrdici. Znaci, pustim gas - i sta se desava. Sta se desava pri velikim dugackim spustovima, da li stalno moram da drzim kocnicu ili postoji nekakva varijanta kocenja motorom.
Uvek će kočiti motorom s tim da će u D kočiti manje a sa onim opcijama 1, 2, 3 će kočiti više. Na uzbrdici ako ti je u D neće krenuti nazad već će stajati u mestu. Na ravnom će lagano krenuti napred kad pustiš kočnicu.
Generalno što se tiče odabira gledaj neke proverene sisteme, nemoj uzimati sekvencijalne menjače (alfa/fiat selespeed, citroen sensodrive) jer su teška glupost, takođe ja bih izbegavao i CVT menjače(to ti je kao kod skutera, ima ga honda i ne znam ko još), nego bih gledao klasične automatske menjače. Naravno ako cena nije problem najbolji izbor je DSG.
[ 3way @ 02.07.2011. 23:57 ] @
Sto se tice vece potrosnje i vece cene odrzavanja, to je ok. Na to racunam od pocetka, kao i na losije ubrzavanje....ALI...
Sta se desava prilikom preticanja? Recimo da je situacija autoput, brzina 100-110kmh i ja zelim da preteknem toga ispred mene. Koliko je to sporije ubrzavanje izrazeno u tom trenutku? Dobro, pretpostavljam da to zavisi od toga sta vozim....
Citat:
jnk:
Generalno što se tiče odabira gledaj neke proverene sisteme, nemoj uzimati sekvencijalne menjače (alfa/fiat selespeed, citroen sensodrive) jer su teška glupost, takođe ja bih izbegavao i CVT menjače(to ti je kao kod skutera, ima ga honda i ne znam ko još), nego bih gledao klasične automatske menjače. Naravno ako cena nije problem najbolji izbor je DSG.
Jel moze malo detaljnije o ovome?
[ anon115774 @ 03.07.2011. 01:08 ] @
Jos jedan glas od mene za DSG. Vozim ga vec duze vreme i nisam siguran da bih ikad vise kupio nesto bez takvog sistema prenosa.
ZA:
- sedam brzina
- dva kvacila
- vreme promene stepena 8 milisekndi (koliko mi je poznato na trzistu ne postoji nista ni priblizno ovoj brzini a prilicno sam siguran da i menjaci kod F1 znacajno zaostaju za ovom vrednoscu). znaci prakticno se ne oseca promena stepena, nema trzanja, cimanja itd... inace, zbog ove male brzine promene stepena mozes na semaforu iza sebe da ostavis neke jace masine od tvoje samo iz prostog razloga sto njima treba pola sekunde da rucno promene brzinu i za to vreme imaju prekid prenosa a ti prakticno nemas prekid u prenosu
- koci motorom kada se pusti papucica gasa
- nema konvertor obrtnog momenta tako da je vece iskoriscenje snage i to je prakticno pravi "automatski manuelni menjac".
- moze iz bilo kog stepena da prebaci u bilo koji stepen (npr vozim lagano 60km/h i menjac je u sestoj, pritisnem papucicu gasa do kraja i menjac momentalno vrati u trecu brzinu...), naravno ovo ne vazi za brzine ciji se zupcanici nalaze na istom kvacilu (onda mu treba oko 600 milisekundi da odradi prebacivanje ali ja imam utisak da je i to nevidjeno brzo).
- postoji opcija za potpuno rucno kontrolisanje prebacivanja brzina bilo na rucici menjaca ili preko poluga na volanu (pretpostavljam da ovo za volan zavisi od modela ali preko rucice menjaca je uvek moguce)
- apsolutno ni na koji nacin nije moguce da se menjac dovede u polozaj koji moze da steti ili njemu samom ili motoru. ne moze se nikako spustiti broj obrtaja ispod ler gasa niti se moze oterati "u crveno". cak i kada je u manuelnom modu prilikom dolaska broja obrtaja do "crvenog" menjac ce bez obzira na to sto je u manuelnom modu da prebaci u visi stepen. znaci, apsolutno sve sto vozac bude pokusao da uradi sto nije dozvoljeno ce biti ili izignorisano (nece na zahtev vozaca prebaciti u nizi stepen ako bi to znacilo da ce u nizem stepenu pri trenutnoj brzini klipovi da iskoce kroz haubu) ili nece biti dozvoljeno (nije moguce rucicu fizicki dovesti u polozaj za rikverc ukoliko se auto krece u napred, mora prvo da se zaustavi da bi bilo moguce pomeriti rucicu, ovo doduse nisam probao ali tako sam procitao i nemam razloga ne verujem)
- nije moguce izvaditi kljuc iz brave ukoliko se menjac prethodno ne dovede u polozaj P (parking) pri cemu je zakljucan diferencijal i nije moguce da se auto pomeri.
PROTIV:
- parkiranje je problem. sa ovim menjacem nije moguce polako pustati kvacilo i dovesti auto da se krece neverovatno malom brzinom koja je uglavnom potrebna kod parkiranja "u milimetar" vec cim se kocnica pusti auto krene nekom brzinom na ler gasu od 3-4km/h i veoma ga je tesko kontrolisati prilikom parkiranja na malom prostoru. ono sto se meni javlja kao dodatni problem je auto hold funkcija (ovo nije opcija dsg menjaca vec se dobija posebno) koja ne dozvoljava da se auto pomeri cak ni kada se pusti kocnica vec se treba "pipnuti" papucica gasa da bi krenuo... to je sve vrlo zgodno u voznji po gradu... semafori, raskrsnice... ali za parkiranje je ubistvo.
Eto... to je bilo sve sto mi je palo na pamet... ako te interesujes jos nesto slobodno pitaj.
[ Nocni @ 03.07.2011. 09:51 ] @
Citat:
3way:
Znam da ovde automatik i nije bas cenjen, a i ja malo znam o tome, pa moram da postavim par pitanja...
Otkud ovakva tvrdnja? Ako je vece vozilo u pitanju ili veci terenac onda je upravo suprotno, veoma ga je tesko prodati ako nije automatik.
Citat:
Prvo, kakav bi bio odnos auto/motor/menjac u smislu odrzavanja, servisa i cene. Znaci zelim auto uz koga necu da postanem mehanicar, nego hocu da ostanem vozac.
Dakle, koji auto sa automatikom bi u Srbiji mogao da uzmem, a da znam da mogu da nadjem servis.
Servis mozes da nadjes za svaki auto sa automatskim menjacem u Srbiji naravno. Nisi naveo koju bi klasu vozila kupio pa je zato problem sa ovakvim smijesnim komentarima koji kazu "najbolji je dsg jer ga ja vozim" ili "brze saltuje dsg nego formula 1" i sl... Ne znamo za sta si zainteresovan od mercedesa S 500 pa do neke toyote ili mozda neceg sasvim treceg... rekao si da ciljas na veci auto ali to je relativan pojam... ne moze ti se dati konkretan odgovor.
U svakom slucaju dsg nije toliko superioran i ima dosta boljih menjaca od njega. Desavalo se na golfu R32 da se mijenja kompletan menjac dsg dok je u garanciji, odma posle godinu ipo...
Sa aspekta dugotrajnosti i lakog odrzavanja u dosadasnjoj praksi su se najbolje pokazali Japanski automatski menjaci, onda menjaci na americkim vozilima itd...
Citat:
Drugo pitanje bi bilo oko ponasanja automatike na putu. Ja sam do sada imao prilike da vozim automatik samo jednom i tada sam se osetio kao gospodin, pa zato i gadjam to :)
Zanima me sta radi automatik na nizbrdici. Znaci, pustim gas - i sta se desava. Sta se desava pri velikim dugackim spustovima, da li stalno moram da drzim kocnicu ili postoji nekakva varijanta kocenja motorom.
Takodje zanima me sta se desava pri stajanju na uzbrdici? Da li auto sam daje onoliko gasa koliko je potrebno da auto ne krene nazad ili to zavisi od menjaca.
Lako ces se naviknuti na automatik u svim situacijama... menjaci su u danasnje vrijeme "pametni" i usaglaseni sa ostalim sistemima na vozilima ali opet zavisi o kojem se konkretno vozilu radi... npr. kod novih menjaca nije isti rezim voznje u razlicitim uslovima, razlicito saltuje po klizavom a razlicito po suvom putu, drzi obrtaje u pripravnosti kod naglog pustanja gasa i ispred krivine nece sam presaltovati u vecu brzinu itd... Jedina je preporuka da ne uzimas vozilo sa velikom kilometrazom jer su remonti automatskih menjaca prilicno skupi zahvati na svim menjacima, ima i onih koji se usled veceg kvara bas tesko popravljaju a taj dsg je jedan od njih... Nekada je vazilo pravilo da je za vozilo sa automatskim menajcem bio potreban jak motor ali danas vozila vecinom imaju zadovoljavajuci obrtni momenat i automatik dobro radi i u malim vozilima... Mala vozila vecinom nisu sa automatskim menjacima zbog cijene jer je sa njim u startu "isto" vozilo skuplje i 20-30%...
Citat:
Inace, jos da napomenem...U ovom trenutku ovo je relativno daleka prica. Ne znam da li cu uzimati novi ili polovan auto, al bez obzira na to voleo bih da cujem vasa misljenja....a da....ciljam na nesto veci auto, karavan po mogucnosti, ali nije neophodno :)
Za uslove voznje po BG-u a i po ostatku Srbije, penjanje na ivicnjake i prilicno lose puteve uopste gdje se stalno nesto popravlja a nikako da se zavrsi je najbolji terenac ali ukusi su razliciti naravno...
Citat:
Sta se desava prilikom preticanja? Recimo da je situacija autoput, brzina 100-110kmh i ja zelim da preteknem toga ispred mene. Koliko je to sporije ubrzavanje izrazeno u tom trenutku? Dobro, pretpostavljam da to zavisi od toga sta vozim....
Rijeseno je to... automatici su oduvijek imali kick-down dugme koje pritisne papuca kad das gas do daske i on vrati nazad nekoliko brzina koliko to dozvoljavaju obrtaji... Kod novijih menjaca je to jos usavrseno i zavisi od vise parametara... nece jednako odreagovati u razlicitim uslovima voznje i spoljne temperature... bice ovo mekse ubrzanje ako postoji mogucnost poledice... opet sve zavisi da li je vozilo sa pogonom na svim tockovima ili nije itd...
Moze se uopsteno reci da su sve moguce situacije dovedene do savrsenstva i da se onaj manuelni mod koji je ostavljen koristi u veoma rijetkim situacijama kad nekoga vuces ili se spustas po nekom snijegu i ledu i sl.
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 03.07.2011. u 11:21 GMT+1]
[ anon115774 @ 03.07.2011. 11:18 ] @
Citat:
Nocni: Servis mozes da nadjes za svaki auto sa automatskim menjacem u Srbiji naravno. Nisi naveo koju bi klasu vozila kupio pa je zato problem sa ovakvim smijesnim komentarima koji kazu "najbolji je dsg jer ga ja vozim" ili "brze saltuje dsg nego formula 1"
Vidi, ako ti imas neki problem sa sujetom ili egom to treba sam da resis a ne ovde sa svima nama. Ovde smo svi radi neobavezne diskusije i razmene korisnih informacija a tvoj stav u poslednje vreme mislim da nije u skladu sa obicajima lepog ponasanja. Mozes da mi kazes da nisam ili jesam u pravu i da izneses argumente ali da nazivas necije komentare "smesnim" mislim da nije lepo. Ja sam poruku napisao da bih coveku pomogao oko izbora a ne da bih dao podlogu nekom da leci svoje komplekse.
E sad, posto si ti naveo da su moji komentari smesni a nisi naveo argumente evo ja cu ti pokazati kako se to radi pa cu navesti argumente zasto moji komentari nisu smesni:
Nisam rekao da je "dsg najbolji jer ga ja vozim". Ako mislis da gresim citiraj mi deo poruke gde to pise. Osim auta sa dsg menjacem vozio sam i hondu accord i land cruiser, oba sa "obicnim" automatskim menjacima (znaci jedno kvacilo i konvertor obrtnog momenta) i razlika je neverovatna kada je u pitanju promena stepena prenosa i samog osecaja. Nema cimanja, trzanja i slicno. Kod LC-a sam imao osecaj kao da me udari neko po ledjima kada prilikom prilaska semaforu vrati u manji stepen prenosa. Po meni je nevidjena razlika u komforu zbog toga. Zato sam i napisao da dsg to radi za 8 milisekundi. Trenutno, koliko sam ja uspeo da iskopam po net-u ni jedan menjac na trzistu nema brzu promenu stepena prenosa. Sa wikipedije (mada ima na raznim mestima):
Prosecan vozac: 500 ms - 1 s
Aston Martin Vanquish: 250 ms
Ferrari 575M: 220 ms
BMW M3 E36 with SMG I: 220 ms
Audi TT Quattro 3.2 (Direct Shift): 200 ms
Nissan GT-R: 200ms
Lexus LFA: 200 ms
Ferrari 360 Challenge Stradale & Ferrari F430: 150 ms
Enzo Ferrari: 150 ms
Ferrari FXX: Under 100 ms
BMW M3 E46 with SMG II: 80 ms
Ferrari 430 Scuderia & FXX Evoluzione: 60 ms
Bugatti Veyron (DSG): 8 ms
Golf GTI (DSG) : 8 ms
A da... a F1 menja za oko 50 milisekundi.
E sad, sto se tice tvog komentara da nije naveo koji auto bi kupio, pa nije ni bitno. DSG se ugradjuje u:
- skoro svi modeli Audija ukljucjuci i terenac Q5
- Bugatti veyron
- Seat (ibica, leon, altea, toledo i alhambra)
- svi modeli Skode
- svi modeli VW-a
Dakle, sasvim je nebitno koji bi on auto kupio jer ako ga interesuje da ima automatski menjac i odluci se za dsg ima na raspolaganju sve od malog gradskog automobila (polo) pa preko sportskih (tt, scirocco...), limuzina (jetta, passat, a4, octavia...), luksuznih (a8, superb...), terenskih (q5, tiguan, tuareg, yeti) pa sve do privrednih vozila tipa caddy ili transporter.
A da... ovde ne treba izostaviti ni cuveni golf sa svojim gti i r32 varijantama.
Znaci, izbor je prilicno veliki.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.07.2011. 11:31 ] @
DSG menjač nisam vozio i to je prva stvar koju nameravam u skorije vreme detaljno da istestiram.
Informer, niko ne osporava to što si rekao da je sa njim menjanje naviše glatko i praktično trenutno.
Ono što ja osporavam kod svih automatskih menjača, pa i kod DSG-a, je trenutak promene naviše (na koji u vožnji ne možeš da utičeš), zatim broj obrtaja pri ravnomernoj vožnji (često je prenizak, sa TSI motorima drži 1300 obrtaja, što je zaista premalo, već 1500 bi bilo dovoljno), i logika i brzina prebacivanja na niže.
To su stvari koje nijedan automatski menjač, pa ni najnapredniji, po meni ne može bolje da uradi od iskusnog vozača, iz više razloga.
Zato bi bilo dobro da preciziraš kako ti se DSG menjač ponaša u tim situacijama, kao i kojoj motor voziš. Ako je dizel, zbog malog raspona obrtaja u kome ima dobar momenat DSG je kod dizela možda najbolji izbor, ali pošto na primer mene dizeli više ne zanimaju, sa TSI benzicima opravdanost i uopšte svrhovitost DSG-a zbog tih (i ne samo tih) parametara se dovodi pod znak pitanja.
edit: par slova
[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 03.07.2011. u 13:29 GMT+1]
[ Nocni @ 03.07.2011. 12:17 ] @
Informer, sto se odma cimas... ovo sto kazes da je razlika u konforu izmecu toyote LC i nekog golfa sa dsg menjacem ja se slazem ali obrnuto jer vozilo sa dsg menjacem nema tu ugladjenost voznje kao toyota a ako si imao udare u menjacu prilikom smanjivanja brzina onda si vjerovatno imao kvar na tom vozilu. Svaki dsg menjac koji sam do sada vozio ima to "nervozno saltovanje" i kad treba i kad ne treba a posebno na jakim motorima kod audija tfsi npr.
Sto se tice smijesnih komentara nije pametno porediti poluautomatski menjac iz formule 1 koji prima 17.000 obrtaja od motora i koji kosta milione eura sa nekim serijskim vozilom tipa golf ili pasat... babe i zabe nikad nisu mogle u istu recenicu... zato nemoj da kucas ni o ovim ferarijima jer nema potrebe, imaju mnogo bolje i mnogo skuplje menjace od dsg-a.
Marketinski podaci o brzini saltovanja kod dsg-a i o superiornom kvalitetu nisu bas uvijek tacni i ne treba im slijepo vjerovati... ponavljam, ima bas dosta boljih menjaca, posebno sa aspekta odrzavanja i cijene samih kvarova... kod dsg-a je usled veceg kvara je najbolja zamjena cijelog menjaca jer se veoma tesko popravlja... Sta bi ko kupio nije predmet ove teme i nema nikakve potrebe ovdje vrsiti promociju vag vozila jer onda ispada da su to najbolja vozila sto svakako nije tacno...
Nebojsa, ovo sto kazes da se promjena stepeni na vise ne moze kontrolisati to je zato jer nisi vozio ili si nedovoljno dugo koristio automatik... moze se kontrolisati i moze se prakticno "gasom" presaltati kad god hoces u koju god brzinu hoces... to je stvar rutine...
Sto se tice brzine prebacivanja u nize nema ni tu problema osim na nekoj jurnjavi na vecim nizbrdicama kroz krivine kada se obicno koristi manuelni mod...
Kad se naviknes na auomatik onda shvatis da on prakticno mnogo bolje iskontrolise snagu, posebno kod velikih jakih motora, nego sto moze odlican vozac sa manuelnim menjacem... U novim vozilima su ogromni obrtni momenti (ja npr. vozim 650 Nm) i to jednostavno tesko moze da podnese obicno kvacilo sa obicnom lamelom i tesko moze da se kontrolise udarna sila porilikom spajanja... sto automatik odradi ugladjenije i mekse (znam da ces ti ovo shvatiti)
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 03.07.2011. u 13:33 GMT+1]
[ jnk @ 03.07.2011. 12:43 ] @
3way: sekvencijalni menjači funkcionišu kao manualni menjači sa automatskim prebacivanjem brzine, dok konvencionalni automatici imaju torque konverter koji tu promenu ublaži i učini udobnom. Dok kod tih starijih sekvencijalnih je promena bila vrlo spora, sa mnogo cimanja kao u toj alfi ili u citroenu i ti menjači ne valjaju ništa jer recimo voziš i ubrzavaš i odjednom moraš 2 sekunde da čekaš da promeni brzinu i ubrza. Danas postoje menjači sa dvostrukim kvačilom kod svih normalnih proizvođača ali to je relativno nova i skupa tehnologija pa ne znam kolko je pametno kupovati neki polovnjak sa više od 200k km sa tim. CVT menjač je menjač kontinualnog prenosa http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission Po meni dobar je samo za skutere jer nikakvog osećaja u vožnji nemaš.
Ono što ja osporavam kod svih automatskih menjača, pa i kod DSG-a, je trenutak promene naviše (na koji u vožnji ne možeš da utičeš), zatim broj obrtaja pri ravnomernoj vožnji (često je prenizak, sa TSI motorima drži 1300 obrtaja, što je zaista premalo, već 1500 bi bilo dovoljno), i logika i brzina prebacivanja na niže.
Pa u suštini nije idealno, nikad ti ne može automatik predvideti ono što ti smatraš da bi bio idealan trenutak menjanja brzine. I mene malo smara to što prerano prebacuje u višu kada je u D modu, ali vrlo lako se rešava prebacivanjem u S. Takođe, sad ima u ponudi i reprogramiranje DSG-a koje već u D modu vozi mnogo sportskije.
[ anon115774 @ 03.07.2011. 13:12 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Ono što ja osporavam kod svih automatskih menjača, pa i kod DSG-a, je trenutak promene naviše (na koji u vožnji ne možeš da utičeš)
O da, itekako mogu da uticem u voznji. Jednostavno pritisnem dugme "+" na volanu i bez obzira sto je u "D" modu prebacice navise momentalno (cak i ako je kick-down dugme pritisnuto).
Citat:
, zatim broj obrtaja pri ravnomernoj vožnji (često je prenizak, sa TSI motorima drži 1300 obrtaja, što je zaista premalo, već 1500 bi bilo dovoljno), i logika i brzina prebacivanja na niže.
Ja vozim 2.0 tdi koji prilikom ravnomerne voznje drzi izmedju 1000-1200rpm. Ako se pri brzini 60km/h u sestoj brzini papucica gasa pritisne do kraja vratice u trecu, ako se pritisne do pola vratice u cetvrtu a ako se pritisne trecinu vratice u petu. To je neka logika a brzina promene zavisi od toga da li je brzina u koju ce prebaciti na istom kvacilu koje je trenutno angazovano ili nije.
Citat:
To su stvari koje nijedan automatski menjač, pa ni najnapredniji, po meni ne može bolje da uradi od iskusnog vozača, iz više razloga.
Upravo tako, jer menjac ne zna sta se desava okolo odnosno kakva je siutacija u saobracaju, da li ce za 100m da bude neka uzbrdica/nizbrdica/krivina, da li vozac planira nekog da pretice itd itd itd... Mnogo toga menjac ne zna sto vozac zna.
Citat:
Zato bi bilo dobro da preciziraš kako ti se DSG menjač ponaša u tim situacijama
Ok, evo situacije prilikom preticanja:
- vozim iza vozila 80km/h, brzina 6, rpm 1400 (nisam siguran za rpm ali recimo da je tu negde)
- na volanu pritisnem dugme "-", vraca u petu brzinu, rpm 1600, menjac je iskljucio mozak i drzace u petoj sve dok mu se ne kaze drugacije*
- ukoliko procenim da je rpm dovoljan pritisnem papucicu gasa do kraja (ali ne toliko da pritisnem kick-down dugme)
- preticem vozilo ispred sebe
- kada zavrsim preticanje pritisnem dugme "+" i vracam u sestu
- kada menjac "shvati" da mi komandovanje pedalama vise nije interesantno (posle 20-30 sec) ponovo ce da ukljuci svoj mozak i da menja kako misli da treba (ovo ce isto da se desi i ako malo duze zadrzim dugme "+")
*ovo "dok mu se ne kaze drugacije" ne mora da bude tacno uvek. Naime, moze i sam bez obzira sto vozac nije trazio da izvrsi prebacivanje a to je u situacijama kada je rpm iznad ili ispod dozvoljenog.
Citat:
ovo sto kazes da je razlika u konforu izmecu toyote LC i nekog golfa sa dsg menjacem ja se slazem ali obrnuto jer vozilo sa dsg menjacem nema tu ugladjenost voznje kao toyota a ako si imao udare u menjacu prilikom smanjivanja brzina onda si vjerovatno imao kvar na tom vozilu
Da ne bude zabune ja sam govorio o komforu prilikom menjanja brzina. Naravno da Golf i LC ne mogu da se porede kada je komfor svega ostalog u pitanju. Nisam imao nikakve neuobicajene udare vec jednostavno, po meni, dsg to radi mnogo bolje.
Citat:
Sto se tice smijesnih komentara nije pametno porediti poluautomatski menjac iz formule 1 koji prima 17.000 obrtaja od motora i koji kosta milione eura sa nekim serijskim vozilom tipa golf ili pasat... babe i zabe nikad nisu mogle u istu recenicu... zato nemoj da kucas ni o ovim ferarijima jer nema potrebe, imaju mnogo bolje i mnogo skuplje menjace od dsg-a.
Sve je to meni savrseno jasno ali ja sam uporedjivao samo vreme potrebno za promenu i apsolutno nista drugo. Hteo sam samo coveku da napravim poredjenje koliko je to zaista brzo jer ni ja nisam imao predstavu sta znaci "8 milisekundi" kada sam prvi put cuo za to dok nisam seo i probao. Naravno da sve ostale komponente navedenih automobila ne mogu da se porede sa serijskim VW-om ili Audijem. E sad, da li je to marketinski trik ili ne o tome zaista ne mogu da govorim jer nemam mehanizme kojima bih to mogao da proverim ali ono sto iz iskustva znam da je neuporedivo bolje od "obicnih" automatskih menjaca koji se ugradjuju u serijske automobile.
Citat:
ima bas dosta boljih menjaca, posebno sa aspekta odrzavanja i cijene samih kvarova
Moguce. Ja sam ovde izneo svoja zapazanja i iskustva sa strane vozaca. Nisam mehanicar i ne znam koliko se to kvari, kako se resavaju kvarovi, da li se resavaju uopste i koliko sve to kosta. Nadam se da necu ni saznati.
edit:
@Nebojsa
Tek sada videh poruku korisnika jnk gde se pominje "S" mod. Covek je potpuno u pravu, S mod mozes da koristis ako ti se ne svidja sto je u D modu mali rpm. Jednostavno prebacis u S i imaces 1800-2000rpm (kod dizela) u ravnomernoj voznji. Naravno, to radis ako ti nije bitno koliko trosi.
E sad, sto se tice nekog ubrzavanja i menjanja brzina prilikom toga ja uopste ne vidim poentu S moda obzirom da i u D modu prilikom jaceg pritiska papucice gasa moze da se tera rpm do "crvenog". Ja sam taj S mod jednom probao i vise ga ne koristim.
Ono za sta mozes S mod da koristis je ako na kilometar ispred sebe vidis neku prepreku (zatvoren semafor, kolona...) i zelis da kocis motorom onda pustis papucicu gasa i prebacis u S pa ces onda ranije da vraca brzine i vozice na vecim obrtajima tako da ce kocenje motorom biti jace nego u D modu gde se kocenje motorom obavlja u rasponu 1000-1200rpm.
[Ovu poruku je menjao Informer dana 03.07.2011. u 14:23 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 03.07.2011. 14:15 ] @
heh, ne čudi me što niste shvatili poentu toga šta sam rekao, jer kada se priča o DSG menjaču obično se govori o ovome što ste naveli.
Sve ja to znam, i za S mod, i za ručno menjanje jedan stepen naniže, da je i ono trenutno, itd. ali nije u tome stvar :)
Citat:
O da, itekako mogu da uticem u voznji. Jednostavno pritisnem dugme "+" na volanu i bez obzira sto je u "D" modu prebacice navise momentalno (cak i ako je kick-down dugme
pritisnuto).
To je nesporno, ali stvar je u tome što u odsudnim trenucima vožnje u viši stepen treba da prebaci kasnije nego što on radi. Jasno je da je u S modu to moguće, ali ako ga prebaciš u S mod on to onda radi stalno, što takođe nije dobro.
Drugim rečima, meni bi najviše odgovarao D mod da nešto višim pragom najnižih obrtaja, npr. 1500 umesto 1200-1300, i mogućnošću da sam odredim kada prebacujem u viši stepen.
Osim toga, vi koji vozite dizele niste svesni da TSI benzinci imaju vrlo širok i opseg max. momenta, a i širok raspon obrtaja gde je najveća snaga (recimo 1,8 TSI ima jednaku snagu na 4500-6200 rpm).
To je potpuno suprotno ponašanje nego kod dizela koji imaju i usko podurčje max. momenta, a i strmo opadanje snage kasnije, što dovodi to toga da je trenutak idealne promene njima uvek približan (tj. da se od jednog do drugog režima vožnje malo razlikuje), što dovodi do onoga što sam rekao da je DSG najbolje rešenje za dizele.
Ali što se tiče modernih benzinaca, stvar je malo drugačija :)
Sve u svemu, iz ugla modernih benzinaca gledano, automatski menjač previše stvari ne zna, i previše stvari usrednjava, tako da mislim da bi me u vožnji (bržoj, naravno) više nervirao nego što bi mi pomogao.
btw, siguran sam da nisam jedini koji ima takvo mišljenje, ali neću nikog da prozivam, prepoznaće se on (ili oni) i sam :)
[ Zarko Silic @ 03.07.2011. 15:16 ] @
Citat:
[url=/p2900511]heh, ne čudi me što niste shvatili poentu
heh, kanda ti to nisi vozio
Informer je to lepo napisao i to sto je napisao je tacno.
Nemoj brigati ako kupis TSI. Sve je to tamo idealno podeseno i radi bolje i preciznije (i brze) od svakog manualnog, pogotovo starog automatika. Sa starim automatikom nema bas nikakve veze.
Jedini problem je skupo odrzavanje, odnosno skup servis kada za njega dodje vreme.
P.S. Ne slazem se sa Nocnim da VW DSG nije najbolji . Bar kada su ovi mali automobili u nizoj klasi u pitanju.
Neverovatno kako to lepo radi.
Osim toga, DSG, za razliku od klasicnog automatika, omogucuje manju potrosnju goriva od manualnog menjaca.
[ anon115774 @ 03.07.2011. 17:26 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: heh, ne čudi me što niste shvatili poentu toga šta sam rekao, jer kada se priča o DSG menjaču obično se govori o ovome što ste naveli.
...
To je nesporno, ali stvar je u tome što u odsudnim trenucima vožnje u viši stepen treba da prebaci kasnije nego što on radi. Jasno je da je u S modu to moguće, ali ako ga prebaciš u S mod on to onda radi stalno, što takođe nije dobro.
Bice pre da ja nisam dobro objasnio.
Ja ne pritiskam "+" pre nego sto bi menjac promenio brzinu u normalnim uslovima voznje. Ja "+" pritiskam kada sam prethodno pritisnuo papucicu gasa do poda pa ne zelim bas da ga pustim da tera do "crvenog" da bi promenio. A ako necu da koristim "+" onda jednostavno u momentu kada zelim da promeni brzinu samo popustim papucicu gasa tako da on shvati da necu bas da tera rpm do kraja i odmah promeni u veci stepen.
Poenta je da se odgovarajucim koriscenjem (pritiskanjem) papucice gasa moze sasvim lepo kontrolisati momenat kada ce se prebacivati u visi/nizi stepen. Meni je ovo u pocetku bilo nezamislivo ali sada posle predjenih X kilometara mogu da prebacujem u visi/nizi stepen prenosa samo koriscenjem papucice gasa tako da mi pedale na volanu kao i rucni i S mod mi uopste nisu potrebni. Samo treba uci u stos odnosno vezbati par hiljada km i to je to.
[ Nocni @ 03.07.2011. 17:59 ] @
^ Da, to sam isto ja ranije rekao... mozes saltovati gasom kad god hoces i u koju god brzinu hoces ne koristeci + i - i ne koristeci sportski mod uopste pogotovo na ravnom putu bez uzbrdica i nizbrdica... ako steknes rutinu u tome ni za jurnjavu kroz krivine ti ne treba manuelni mod uopste...
Zarko, kad si tako odusevljen onda kad ti crkne zamajac na golfu nemoj popravljati nego ces doci kod mene da ti namontiamo jedan dsg koji slucajno imam i presao je samo 20.000 pa ces to platiti kroz tuniranje kasnije
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 03.07.2011. u 19:11 GMT+1]
[ StORM48 @ 03.07.2011. 18:07 ] @
Ma bre... današnji automatik i nekadašnji... blage veze nemaju jedan s drugim. Ne postoji apsolutni nijedan nedostatak automatskog menjača u odnosu na manuelni, osim činjenice da vam leva noga više neće biti asimetrična posle hiljadu pređenih kilometara
Ja ne znam da li sam 3-4 puta ukupno koristio manuelni mod. A i tada više kao egzibiciju, iz čiste dosade.
Pozdrav
[ Zarko Silic @ 03.07.2011. 20:17 ] @
Citat:
Nocni: Zarko, kad si tako odusevljen onda kad ti crkne zamajac na golfu nemoj popravljati nego ces doci kod mene da ti namontiamo jedan dsg koji slucajno imam i presao je samo 20.000 pa ces to platiti kroz tuniranje kasnije
Jes,
pa da mi oduzmu auto .
Salim se,
mislim da taj DSG koji imas nije onaj o kome pise Informer. Osim naziva tesko da imaju jos nesto zajednicko.
[ BB308 @ 03.07.2011. 20:36 ] @
I ja glasam isto za automatik.Imam ga na autu ML motor 320 cdi mislim da je 7 brzina.ima paletice na volanu za manuelno menjanje, koristim ih samo u Srbiji po brdskim predelima, ne secam se da sam uspeo da ga uteram u crveno ne secam se.Nemam problema sa parkiranjem ni u milimetar.Obilazak, kad pritisnem papucicu do poda lepi za sediste i pri vecim brzinama.
Sad kad gledam auta uopste mi ne dolaze u obzir manuelni menjac, jedino bas, bas povoljna cena.Preporucujem automatik. Poz.
[ Milojkovic @ 04.07.2011. 00:37 ] @
Sto se mene tice to cudo tehnike u moj automobil nece krociti nikada.
[ Mlaznjak @ 04.07.2011. 01:12 ] @
Iz mog dosadasnjeg iskustva mogu reci da je moderan automatski menjac zaista za svaku preporuku i ne moze da se poredi sa manuelnim! Ljudi, lepo uzivate dok vozite, ne maltretirate se itd... Jedini problem kod automatika jeste njegova cena i ako mozete sebi da priustite tu dodatnu investiciju onda mislim da ne biste trebali da se dvoumite!
[ jnk @ 04.07.2011. 02:01 ] @
Rekao bih to ovako - Menjač sa dvostrukim kvačilom je 99% udoban i uglađen kao klasičan automatik, a otprilike 90% zabavan kao manuelni što se tiče sportske vožnje. Znači ako bi me samo vožnja na stazi interesovala tu ipak nema dileme izabrao bih manual. Klasičan automatik je možda za nijansu uglađeniji pri laganom kretanju ali je zato težak krš za žustru vožnju(u poređenju sa dsgom i manualom).
Sve se svodi na to ko šta voli. Novi audi a4 se recimo može kupiti sa klasičnim automatikom(tiptronic), CVT menjačem(multitronic) i DSG menjačem(s-tronic), kao i sa manualnim. Da je moglo da se kaže taj i taj je najbolji za sve pravili bi ga samo u toj opciji i to je to.
[ dilbernis @ 04.07.2011. 08:43 ] @
Ako se to tebi svidja pazari, tvoje pare i tvoja volja. Sto se mene licno tice ja ne volim automatski menjac ali ima kome se to svidja. Za kvalitet i performanse ne brini, nisi ni prvi ni poslednji koji ce pazariti takav auto a i to nije naprava iz garaze iza coska pa drzi bure vodu. Privuklo mi je paznju pitanje da li ce da koci motor na nizbrdici. Sigurno da hoce jer ni jedne standardne kocnice ne bi izdrzale takvo opterecenje. Dajem glas za kupovinu takvog auto ko voli, i to je kvalitetna stvar u rangu proizvodjaca kao i sa manuelnim menjacem, jedino je mozda skuple odrzavanje.
[ anon115774 @ 04.07.2011. 09:00 ] @
Citat:
Milojkovic: Sto se mene tice to cudo tehnike u moj automobil nece krociti nikada.
Postoji li neki konkretan razlog?
[ Milojkovic @ 04.07.2011. 10:06 ] @
Komplikovano drzavanje,nepouzdana elektronika,elektro instalacija i citava cuda kojekakvih budalastina koja se desavaju kod gorepomenutih.
[ anon115774 @ 04.07.2011. 11:33 ] @
Ja kad god razgovaram sa nekim oko kupovine automobila sticem utisak da ga taj neko kupuje ili da bi ga prodao ili da bi mu se pokvario jer prilikom kupovine se samo o tome razmislja.
[ StORM48 @ 04.07.2011. 12:08 ] @
Citat:
Milojkovic: Komplikovano drzavanje,nepouzdana elektronika,elektro instalacija i citava cuda kojekakvih budalastina koja se desavaju kod gorepomenutih.
Da pogodim još jedan razlog - to je za žene?
Dobri su ovi gore argumenti... samo na žalost - netačni.
Pozdrav
[ HoT_Steppa @ 04.07.2011. 12:15 ] @
Slazem se sa Milojkovicem. To samo povecava mogucnost nekog kvara na autu. Auto treba po meni da bude sto jednostavniji, samim tim se nema ni sta pokvariti.
[ jnk @ 04.07.2011. 12:48 ] @
Eno jugo nikad jednostavniji a opet se kvari.
[ StORM48 @ 04.07.2011. 12:57 ] @
@HoT_Steppa
Ja se ne slažem.
Kada sam svojevremeno vozio 307-icu, dva puta sam imao velikih problema sa manuelnim menjačem, a nisam neko ko ih uništava (čak naprotiv!). Suprotno tome, sa automatik vozilima nisam imao apsolutno ni jedan problem, nikada. Sva vozila održavam isključivo u ovlašćenim servisima.
Sada guram već treći automatik i ko zna koliko stotina hiljada km pređenih, bez ijednog problema. Šta bih ja trebao da zaključim? Da se manuelni daleko više kvare? A drugo, s obzirom da se u top-class automobile danas ugrađuju praktično samo automatski menjači, lako je zaključiti koliko taj urbani mit o kvarljivim automatik menjačima ima smisla.
Noćni je sasvim dobro elaborirao prednosti automatika i tu nemam šta posebno da dodam. Automatik se samo jednom proba. Posle se zauvek koristi.
Pozdrav
[ Milojkovic @ 04.07.2011. 13:50 ] @
Vi koji sud o pouzdanosti automatskog menjaca donosite na osnovu licnog koriscenja dva ili tri automobila sa automatskim menjacem ste mi relevantni taman koliko i naklapanje vesele druzine kod lokalnog kioskka.
Svaki dan u servis mi dolaze automobili na kojima su instalirani automatski menjaci i mislim da sam daleko kompetentniji da dam sud o istim.
Ovi novi automatici su kud i kamo nepouzdaniji od onih prethodnih da ne kazem starijih.
Razlozi su brojni ali navescu ih samo nekoliko.
Vecina elektronike ovih savremenih automatika dakle senzori , razni ventili pa cak i same pumpe su sad integrisani u jednu ( vrlo kompaktnu ) da ne kazem minijaturizovanu i vrlo problematicnu celinu.
Ta celina je ubacena u sklop menjaca, dakle izlozena je grejanju potresima, dejstvu fluida i svakojakim cudima koja snalaze istu.
Bilo sta da otkaze od banalnog senzora neutralnog polozaja pa do same pumpe menja se komplet elektronika.
A to bas ume da kosta.
Dalje i samo odrzavanje je otezano.
Banalna zamena filtera ulja automatskog menjaca na Audiju A6 2.0 tdi znaci vadjenje menjaca rasklapanje istog i tek onda moze da se pristupi zameni istog.Ko to radi? vrlo mali broj a posledice voznje sa zapusenim filterom su kobne.
Audi A 6 3.0 tdi menjac ispravan radi besprekorno u smislu saltanja, ali avaj povremeno se desava da nema signal polozaja selektora u P i tad se kljuc iz brave ne moze izvuci.Resenje komplet nova elektronska ploca automatskog menjaca, a to je oho hohoho cifra 1700 evra.
Ok zamenices to ali avaj ne zadugo dfoci ce na red i mehanicki sklop istog a to je opet cifra, dakle zakljucak ili ti naravoucenije.
Automatski menjac ima dakle i vozi samo onaj ko ima poprilicno novaca ili ima rezervni automobil pored gorepomenutog.
[ anon115774 @ 04.07.2011. 14:12 ] @
Citat:
Milojkovic: Automatski menjac ima dakle i vozi samo onaj ko ima poprilicno novaca ili ima rezervni automobil pored gorepomenutog.
Ili neko ko ima garanciju 4 godine :)
[ Milojkovic @ 04.07.2011. 14:16 ] @
A kad ista isteke onda trazi "zrtvu" kojoj ce da uvali kvarishu.Sa tog stanovista razumem zasto se voda navodi na tu vodenicu.Dok je ovaca bice i vune.
[ StORM48 @ 04.07.2011. 14:30 ] @
Vidi se koliko si kompetentan po ovakvim izjavama.
Malo je reći da si prvi od kojeg sam ovo čuo.
Meni je prelaženje ogromne kilometraže više nego savršen dokaz da nešto nije onakvim kakvim ga Ti predstavljaš. Takođe, mnogo je modela (među kojima prednjači ekskluziva) koji se i nude isključivo sa automatik menjačem.
Izvinjavam se, argumentacija Ti je i dalje šaljiva. Noćni je takstativno naveo neke prednosti, a Ti nisi naveo ništa konkretno osim "majke mi, eo meni dolaze kvariše, teško se menja filter, ovo, ono...".
Pozdrav
P.S. BTW, da nije raznih priučenih "servisera", možda bi i ovakvih mitova bilo manje.
[ Milojkovic @ 04.07.2011. 14:53 ] @
Priuceni vozaci su na nasu (ne)srecu brojnija kategorija, a njihove izjave i "zapazanja" su u domenu tragikomedije.
[ Zarko Silic @ 04.07.2011. 15:00 ] @
"exluzive" se ne voze dugo. Par godina i gotovo. One ne mogu biti nikakav reper.
Srednja klasa i niza, ona koja je najmasovnija i okojoj se diskutuje jeste repar za ocenu kvaliteta pojedinog sklopa, u ovom slucaju menjaca.
Zatim, nije isto stanoviste onoga koji kupuje novo i onoga koji kupuje polovno vozilo. Pogotovo se u nezgodnom polozaju nalazi onaj koji kupuje vozilo sa nepoznatim brojem predjenih kilometara, kakvi su uglavnom svi polovnjaci.
Ako se kupuje novo vozilo onda se moze razumeti opravdanost kupovine automobila sa automatskim menjacem Medjutim, kada je polovnjak u pitanju, onda je to veliki znak pitanja. Vrlo cesto cena popravke automatika prevazilazi vrednost samog automobila pa nije redak slucaj da se iz vozila izbacuju kompletni automatski menjaci, a umesto njih stavljaju manualni
(za obrnuti slucaj jos nisam cuo ).
P.S. Ponovo da naglasim. Automatski menjac o kome ovde vecina diskutuje i DSG menjac nemaju, osim neposedovanja poluge kuplunga i cene popravke, ama bas nikakve veze jedno s drugim.
Klasican automatik i DSG se razlikuju kao voznja u lokomotivi sa voznjom u supersonicnom avionu. Promena stepena prenosa u klasicnom automatiku je spora i zamarajuca. Promena stepena prenosa na DSGu je munjevita. Brza nego sto to moze uciniti iskusni vozac na manualcu sa kratkom rucicom.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.07.2011. u 16:12 GMT+1]
[ Milojkovic @ 04.07.2011. 15:11 ] @
Neka se raspita kod Bobana u Sopotu koliko izadje popravka automatskog menjaca za pezo 607.Dakle samo elektronski sklop bez zamene Vendlera, i frikcionih lamela pa da cujem onda komentare.Za neupucene elektronika kod gorepomenutih ne moze da pregura 250.000 km i to u najboljem slucaju a elektronika sa osnovnim servisom i zamenom tricavih 4000 evropljana.
mislim da taj DSG koji imas nije onaj o kome pise Informer. Osim naziva tesko da imaju jos nesto zajednicko.
Vidi, ovaj nije taj novi sa suvim lamelama vec onaj sa uljem i sa 6 brzina... ali je presao samo 20.000
Informer ima taj sa 7 brzina ali nije on bolji nista, posebno sa aspekta kvarova... samo mu je jeftinija izrada i laksi je jedno 30 kila. Kod tih sa 7 brzina su vec poceli kvarovi... trebalo bi njega izbacivati na N kada se stoji na semaforu jer se grije taj koji ne pliva u ulju... isto kao kada bi sa manuelnim drzao kocnicu i malo spregnuo kvacilo a stajao i dalje u mjestu pod opterecenjem...
Onaj koji ima jos 6 litara ulja moze tako kad je spregnut u D da stoji cijeli dan a ovaj suvi ce da strada... Kad ga vozis veoma polako na ogromnom usponu i jos stajes na takvom putu... na vrhu malo smrde lamele... Taj ima jos jedan problem, odvojene su parne i neparne brzine ali ako hoces da ubrzas pa se naglo predomislis i pustis gas on se "zbuni" i onda mu treba dosta duze da ukopca... kad to pocne da se desava treba poceti pripremati novac za popravku... a kvarovi su... pa recimo 2.000 € zato Milojkovic ovo i prica. Ovlasceni servisi ga ne rastavljaju vec ga salju kod svaba a oni mijenjaju sve cak i radi sitnice...
Znaci tacno je to da je skupo odrzavanje... jedan moj prijatelj koji razmislja slicno kao Milojkovic kaze "necu automatik, hocu da ja vozim auto a ne da auto vozi mene"
P.S. Ali pogresno ste shvatili, ne smeta Milojkovicu sto se kvare automatici, njemu to odgovara
[ StORM48 @ 04.07.2011. 15:18 ] @
@zarsilic
Pa nije bitno. Ja sa svojim kolima prelazim prilične distance, tako da to "voze se par godina" ne znači previše. Kilometraža je kilometraža.
Evo jedan konkretan primer. Jedan od automobila iz mog bliskog okruženja, Toyota Hilux D4D 3000cc, za par godina je (u ulozi radnog konja) napucala 340.000km, permanentno opterećena sa minimum nekoliko stotina kg u tovarnom delu. Uz redovno održavanje bez posete raznim "majstor Mićama" iz kraja, jedini problem koji se javio se ticao ubrizgavanja goriva (zbog "kvalitetnog" domaćeg goriva). Pritom je sa autom rađeno sve (i vožen baš svuda), sem maženja.
Inače Žare, ovo što si napisao je faktički i srž problema - pitanje automatskog menjača je jedino kod nas poprimilo ovakve mitske razmere, jer je štos baš u tome što (prilikom kupovine polovnog) ne znaš šta je prethodnik radio, ili nije radio (a trebao je). To međutim ne pokazuje da je menjač po definiciji loš izbor, već da gomila ljudi kod nas voli da vozi auto do potpunog otkaza i tek se onda seti da je možda trebao ponekad i da pogleda šta se dešava ispod haube (figurativno rečeno).
Pozdrav
[ Nocni @ 04.07.2011. 15:31 ] @
^Nemoj porediti taj menjac iz te toyote sa ovom sminkom od DSG-a jer ce taj u hilux-u da predje pored toga sto si presao jos 300.000 prije nego sto se pokvari... posebno ako se vozi po otvorenim putevima... tebi je jedini problem da nadjes originalno ulje za njega... u ovim danasnjim prodavnicama ga vjeruj nema. Ono kad pogledas sve je u redu, sve su to legalni uvoznici itd... a razlika je kao izmedju one koka kole u mekdonaldsu i one obicne iz prodavnice...
Nema brzinu saltovanja i nema potrebe opterecivati se milisekundama ali zato nema ni kvarova i ima ugladjenost voznje na kojoj ce mu pozaviditi i taj najnoviji dsg koji na dizelu, kad prebacuje iz prve u drugu ipak trgne cijelo auto i kad je nov...
edit: Sto se tice ovih popravki menjaca... mi smo prinudjeni da gledamo iz naseg ugla a ne iz nekog Evropskog... jer kad bi ljudi imali plate po 3 ili 4.000 onda popravka od 2.000 i nebi izgledala tako skupa... Realnost je kod nas ipak prilicno drugacija... Kod dsg-a je dobro sto se, kad dodju problemi, moze naci i polovan cijeli menjac za neku pristojnu cijenu... kod ostalih ovo ide mnogo mnogo teze
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 04.07.2011. u 18:06 GMT+1]
[ anon115774 @ 04.07.2011. 19:15 ] @
Citat:
Nocni: trebalo bi njega izbacivati na N kada se stoji na semaforu jer se grije taj koji ne pliva u ulju... isto kao kada bi sa manuelnim drzao kocnicu i malo spregnuo kvacilo a stajao i dalje u mjestu pod opterecenjem...
Onaj koji ima jos 6 litara ulja moze tako kad je spregnut u D da stoji cijeli dan a ovaj suvi ce da strada
E vidis, to je nesto sto nikako ne mogu da provalim. Ne znam da li je kvacilo u tim situacijama potpuno odvojeno ili nije. Trazio sam po raznim forumima i nigde nema tacnog odgovora nego gomila kontradiktornosti a o varijanti da pitam ovlasceni servis ne vredi ni razmisljati jer oni ne znaju odgovore i na mnogo jednostavnija pitanja. Ako poredim sa "obicnim" automatskim menjacima rekao bih da je kvacilo potpuno odvojeno jer ne krece odmah cim pustim kocnicu (nema onog trzanja kao da ga su ga kocnice drzale da ne krene) vec tek kada pustim potpuno pedalu kocnice pocne polako da ubrzava. Toliko polako reaguje da ako hocu na uzbrdici da ne krene prvo malo u nazad jedina varijanta je ako je ukljucen "auto hold". To mi se na LC i Accordu nije desavalo.
Inace, nemam problem sa drzanjem u D na semaforu jer ionako "start-stop" sistem radi svoj posao.
[ jnk @ 04.07.2011. 19:58 ] @
DSG trgne iz prve u drugu? To nisam video ni pri punom gasu ni lagano. Veći je problem lagano kretanje koje trgne iz prve brzine ako nisi pažljiv sa gasom. Jedino može nekad trgnuti na tfsi-u pri promeni na punom gasu i 4000 rpm ali to ne trgne zbog menjača već zbog pumpe za gorivo doživi fuel cut.
Druga stvar, dsgovi što su pocrkali su pocrkali vrlo brzo, dok su još bili u garanciji. Evo meni pređe 80k+ paklene vožnje i ni jednu jedinu nepravilnost u radu nije imao niti će imati(fora je da veruješ da neće).
Da, samo ja ne bih rekao da bas "trgne" ali recimo da se oseti da je doslo do velike razlike u isporuci obrtnog momenta. To se najvise oseti kod normalnog starta kada se sa 2400rpm broj obrtaja spusti na 1500 (ne znam sad tacno ali tako nekako). Tu se oseti velika razlika.
E sad, kada se stisne do poda onda se sa 4000rpm promena na 3000 ne oseti uopste jer je obrtni momenat u oba slucaja ogroman.
Sve ovo vazi samo za varijantu iz prve u drugu. Sve ostalo funkcionise nenormalno glatko.
[ Nocni @ 04.07.2011. 22:36 ] @
@Informer, vidis primijetio si to a auto ti je predpostavljam malo presao... Dobro je sto imas start-stop jer se tako osim nevazne ustede goriva i manjeg zagadjivanje u velikim gradovima zbog cega je to i izmisljeno, stiti i menjac... mada, ta start-stop funkcija meni nebi odgovarala nikako, nebi mogao da stojim u ugasenom autu nekako mi je to bezveze a ne znam konkretno zasto... On je spregnut kad se drzi na kocnici dok je u D kako sam vec rekao i nije dobro rijeseno ni samo kretanje na njemu... i tu se osjeti trzaj i sustinski nije ugladjen jer prebrzo krece na ravnom putu...
Neki drugi automatik... koji vi zovete "klasicni" ali oni su svi daleko od klasicnog i mnogo su napredovali u zadnjih nekoliko godina... ponasa se ugladjeno... Kad sa mercedesom kreces sa semafora ili treba da budes precizan u nekoj javnoj garazi, tu je sve ugladjeno i milimetarski precizno, nema trzaja i ne smeta mu da stoji na D i da se drzi na kocnici jer nema fizickog kontakta vec se pritisak prenosi preko ulja...
@jnk, nisi dobro procitao sta sam ja tamo napisao... napisao sam da je to kod dizela slucaj i da to rade ovi novi sa suvim kvacilom... koliko se sjecam ti vozis tfsi benzinca koji ima stari tip dsg-a... Nemoj misliti da je na golfu gti isti menjac kao na dizelima... podesen je bolje... gti je vecinom imao probleme prilikom brzog vracanja vise brzina u nazad pod kocnicom... desavalo se da promasi brzinu u koju treba da ubaci i to je u sustini pocetak vecih problema na njemu... kod nekih se to rjesavalo sa flesovanjem softvera koje je trebalo da bude besplatno ali su dileri u SRB i CG to papreno naplacivali....
U nekoj krajnjoj liniji, ni za manuelni menjac na golfu 5 i 6 se ne moze reci da je ugladjen i besprekoran kao na nekim ranijim modelima audija, da prilikom samog kretanja ne pravi probleme nekada i iskusnim vozacima bez ikakve najave i nicim izazvan, cak i kod potpuno novog seta kvacila... Zna prilicno da zatrza u samom kretanju i to zna da bude neprijatno... ovo samo oni koji to namjerno ignorisu "nisu primijetili" na svojim tdi azdajama koje voze...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 05.07.2011. u 00:00 GMT+1]
[ Milojkovic @ 05.07.2011. 13:31 ] @
Citat:
Nocni: Vidi, ovaj nije taj novi sa suvim lamelama vec onaj sa uljem i sa 6 brzina... ali je presao samo 20.000
Informer ima taj sa 7 brzina ali nije on bolji nista, posebno sa aspekta kvarova... samo mu je jeftinija izrada i laksi je jedno 30 kila. Kod tih sa 7 brzina su vec poceli kvarovi... trebalo bi njega izbacivati na N kada se stoji na semaforu jer se grije taj koji ne pliva u ulju... isto kao kada bi sa manuelnim drzao kocnicu i malo spregnuo kvacilo a stajao i dalje u mjestu pod opterecenjem...
Onaj koji ima jos 6 litara ulja moze tako kad je spregnut u D da stoji cijeli dan a ovaj suvi ce da strada... Kad ga vozis veoma polako na ogromnom usponu i jos stajes na takvom putu... na vrhu malo smrde lamele... Taj ima jos jedan problem, odvojene su parne i neparne brzine ali ako hoces da ubrzas pa se naglo predomislis i pustis gas on se "zbuni" i onda mu treba dosta duze da ukopca... kad to pocne da se desava treba poceti pripremati novac za popravku... a kvarovi su... pa recimo 2.000 € zato Milojkovic ovo i prica. Ovlasceni servisi ga ne rastavljaju vec ga salju kod svaba a oni mijenjaju sve cak i radi sitnice...
Znaci tacno je to da je skupo odrzavanje... jedan moj prijatelj koji razmislja slicno kao Milojkovic kaze "necu automatik, hocu da ja vozim auto a ne da auto vozi mene" :o)
P.S. Ali pogresno ste shvatili, ne smeta Milojkovicu sto se kvare automatici, njemu to odgovara :o)
Musterije koje poseduju automobile sa automatskim menjacima su mi najdraze tu si potpuno u pravu, obozavam ih, volim njihove novcanice i svakojake kvarove koji se pojavljuju konstantno ali ne mogu biti toliko licemeran da ih lazem da su kupili nesto sto je pouzdanije od manuelnog.
[ StORM48 @ 05.07.2011. 13:46 ] @
Kako Te ne zamara da pišeš ovako paušalno?
Kod Tebe mora da dolaze neki vanzemaljci, kad ja u svom okruženju znam samo jednog koji je imao ozbiljan problem sa automatikom i morao je da ga menja za manuelni (Volvo iz '83). Šta sam ja - taličan?
Prihvatam da je automatik skuplji za održavanje (to nisam ni sporio), a sve ostalo su priče za malu decu. Pre će biti da je mnogo priučenih koji ne umeju da završe posao, pa im nije u interesu da bude više automobila sa automatik menjačem, jer onda mogu samo da ga gledaju ili šalju van zemlje na servis.
Ne mogu reći da se to ne uklapa u Srbiju™.
Pozdrav
[ Zarko Silic @ 05.07.2011. 15:45 ] @
Upravo je obrnuto Storme.
Kada se automatski menjac na vozilu starom vise od 5 godina, pokvari ili se "nasluti" ozbiljan servis, onda se takvi auti salju udarnicima. (Srbima, Madjarima, Poljacima itd).
Za Zapadu se to ne isplati popravljati.
Vek trajanja jednog automatika je od 200.000 do 400.000 km nakon cega nastupaju ozbiljna ulaganja. Sve zavisi kako se koristi i sve zavisi koliko se ima srece.
Vek trajanja jednog manualnog menjaca takodje zavisi od nacina koriscenja, ali u principu nije definisan.
[ StORM48 @ 05.07.2011. 17:25 ] @
Pa dobro, a kako onda objasniti činjenicu da meni ni jedan nije pravio problem i svi koji su prodati i dalje prelaze velike kilometraže? Sa raznim stvarima bude problema, ali se ne sećam da mi se iko žalio na menjač.
Subaru ima jako dugu tradiciju ugradnje automatskih menjača i 4x4 pogona i jednostavno - u nekim trenucima ne znam da li diskutujem sa statističarima, vozačima ili serviserima...
Pozdrav
[ Nocni @ 05.07.2011. 17:48 ] @
Prvo, SVA vozila subaru su 4x4 tako da je nepotrebno naglasavati... Ovo sto kazes "nije mi se niko zalio na menjac" ... nisi bas najjasniji jer ne znamo sa cime se bavis... ali ako si mislio uopsteno od drustva se nije niko zalio kroz pricu onako... onda da ti kazem da se svaki tehnicki uredjaj moze pokvariti... pokvari se i avion i padne sa 500 putnika a kostao je na desetine miliona i isto ce neko reci "nije se niko zalio..."
Kvare se auta svaki dan naravno, menjac moze da crkne kao sijalica cak i na novom skupom vozilu...
Posebna je stvar sto ima magaraca za volanom kojima se sve kvari 100 puta vise... evo ga jedan od njih, pogledajte samo tu eleganciju :
Posle ce da kaze "izletjelo mi dijete na ulicu sa strane i ja sta cu..."
Rijetko se moze cuti da je neko udario a da mu nije neko zasmetao ili izletio
[ StORM48 @ 05.07.2011. 18:12 ] @
Ne bavim se automobilima, ako na to misliš. Kad sam rekao "niko mi se nije žalio", mislio sam na nove vlasnike tih automobila koje sam ja vozio (pa im prodao).
Naravno da je sve kvarljivo - nisam ni tvrdio suprotno, samo - kažem da se preteruje u toj fobiji od AT menjača, a to je posebno izraženo baš kod nas. Da je sve baš tako kako se navodi, pa ne bi se u najsnažnije rage stavljao AT menjač, jer bi upravo sa tim super-jakim motorima, sa ogromnim obrtnim momentima, najbrže i stradao. Dakle, može da se pokvari, ali mu ono, što bi Englezi nazvali "failure rate" nije visok kao što se potencira tu i tamo. Mislim - koga bre boli trepavica što će neki tamo menjač da totalno rikne nakon 500.000km. Ja mislim da bi trebalo zabraniti vožnju takvih automobila, zbog drugih stvari, jer vlasnici koji toliko istrajavaju u korišćenju jednog-te-istog auta, skloni su na štednji i na ključnim bezbednosnim sistemima (kočnice, upravljački sistem...), čime ugrožavaju i sve ostale učesnike u saobraćaju.
A ovo za Subaru... dozvolićeš da ne znaju svi tu činjenicu.
Pozdrav
P.S. Video je urnebesan. Mogli bismo da otvorimo jednu temu sa takvim likovima.
[ Nocni @ 05.07.2011. 19:01 ] @
^Treba otvoriti temu obavezno... prije neki dan pojavljuje se lik koji se parkirao na jednom velikom parkingu na mjestu za invalide i neko mu je preko cijele strane novog auta, preko oboje vrata nekim ekserom ili kljucem napisao "invalid" Ja sam se odusevio tom idejom... Nisam slikao a trebao sam makar telefonom... mora da farba cijelu stranu auta...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 05.07.2011. u 20:32 GMT+1]
[ pisac @ 07.07.2011. 11:42 ] @
Juče prođem pored neke glanc nove škode (motor radi, vozač unutra) zaustavljene pored trotoara. Mislim da je superb, fsi. Kad sam prošao pored, smrdi lamela. Prvo sam pomislio da je čovek stao (na uzbrdici) jer mu je crkla lamela, ali sam posle shvatio da on čeka nekog. E, sad, zašto mu smrdi lamela to je za mene ostala misterija, ali se setih ove teme . Svejedno, posle par minuta mu je došla gospođa u miniću dopičiću, pa kad se sagla sve je bilo na izvolte , ali to je neka druga tema.
Nego, ono što sam ja hteo da pitam u ovoj temi je sledeće: Smara me vožnja sa menjačem po gradu, ali je nezamenljiva za (oštru) vožnju po krivinama/uzbrdicama/nizbrdicama (tj. serpentinama). Da li postoji automatski menjač koji bi mogao da vozi po serpentinama sa istim ili većim nivoom kontrole od manuelnog menjača?
[ vaske2 @ 07.07.2011. 12:31 ] @
@milojkovic
I zar pored svog alata koji si naveo da imas i tolikih popravki automatskih menjaca i ostalih elektronskih itd. sklopova na vozilima stizes da budes naj aktivniji na forumu???
Svaka cast...skidam kapu.
[ Milojkovic @ 07.07.2011. 12:54 ] @
Ja sam poreklom Nemac a zna se sta je "Svapska upornost i doslednost".Prekljuce sam radio jednog C 3 pasata do 5 sati ujutro. Istusirao sam se i odspavao do 8 sati i krenuo ponovo na rad.
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 07.07.2011. u 14:07 GMT+1]
[ anon115774 @ 07.07.2011. 14:07 ] @
Citat:
pisac: Da li postoji automatski menjač koji bi mogao da vozi po serpentinama sa istim ili većim nivoom kontrole od manuelnog menjača?
Sta tacno podrazumevas pod vecim nivoom kontrole?
[ pisac @ 07.07.2011. 23:31 ] @
otkud znam, to sam lupio apstraktno. Recimo da ne moram da skidam ruke s volana a da mogu da promenim brzinu i rucno ako pozelim. Ili da menja brzine brze od mene (<0.25s), i slicne "bolje" stvari.
Koji menjaci se koriste na WRC i IRC relijima?
[ Nocni @ 08.07.2011. 00:45 ] @
pisac, ne opterecuj se sa wrc vozilima i njihovim sekvencijalnim osmostepenim i devetostepenim menjacima... wrc fokus "kao tvoj" kosta milion eura.
Nema nista na tom autu nikakave veze sa fokusom osim sto lici od spolja po malo radi reklame... evo samo 1 podatak npr. ima na jednom prednjem tocku cetvoro kocionih klijesta a na zadnjim po dvoje... znaci ukupno 24 kocione plocice na autu...
Ne treba porediti reli vozila niti u jednom segmentu sa bilo cim sto je serijsko a stalno se to radi... pocev od toga da bi se dokazala superiornost nekog proizvodjaca pa cak i u nekim razgovorima o sudarima koje ta auta i posade prezivljavaju...
Nevazno je koje menjace oni koriste kad taj njihov menjac kosta koliko desetine tvojih cijelih auta... Na razvoju nekoliko takvih vozila rade timovi koji imaju na desetine inzenjera i ogroman broj mehanicara... evo samo uzmi trosak za plate tih ljudi po nekoliko hiljada mjesecno, da se ne opterecujemo ostalim stravicnim ciframa...
[ anon115774 @ 08.07.2011. 07:19 ] @
Citat:
pisac: otkud znam, to sam lupio apstraktno. Recimo da ne moram da skidam ruke s volana a da mogu da promenim brzinu i rucno ako pozelim. Ili da menja brzine brze od mene (<0.25s), i slicne "bolje" stvari.
Glupo da pisem ponovo. Procitaj ovu temu od pocetka. Bas sve do detalja pise.
[ jnk @ 08.07.2011. 07:25 ] @
nocni jel ti dođe nešto onaj banićević trkač iz cg?
[ 3way @ 08.07.2011. 07:37 ] @
Kakvo je misljenje o menjacima u VW i Skoda automobilima?
Malo sam listao oglase i vidim da ima dosta Golfova 4 i pasata sa cenama od 5000e, pa navise, godista od 02-03...
Koliko se uopste moze ocekivati od kola starih skoro 10 godina sa ovakvim menjacem? S obzirom nanjihovu kilometrazu i ono sto se spominje u temi, rekao bih ne bas najbolje.
Takodje, vidjao ne previse stare Corse za nesto vise para i ne toliko kilometara...
[ vaske2 @ 08.07.2011. 10:00 ] @
Citat:
jnk: nocni jel ti dođe nešto onaj banićević trkač iz cg?
Mislim da je to on...licno.
[ pisac @ 08.07.2011. 11:26 ] @
Citat:
Informer: Glupo da pisem ponovo. Procitaj ovu temu od pocetka. Bas sve do detalja pise.
Pa jedino što mogu da zaključim je da je DSG bog i batina za sve menjače, bilo automatske bilo ručne. Ali vidim i da ne misle svi tako. Noćni ima sumnje prema kvalitetu tih suvih DSG-a. A s obzirom da se taj DSG ugrađuje i u Škode Superb2, sklon sam da verujem da je ona nagorela lamela na zaustavljenoj Škodi u stvari rezultat stajanja tog menjača u D, što i nije baš ohrabrujuće.
[ jnk @ 08.07.2011. 11:40 ] @
Desi se i meni ponekad na ne-suvom dsgu da se posle 'intezivnije' vožnje oseća miris lamele ali nije isti kao kod manuelnog već specifičan.
[ anon115774 @ 08.07.2011. 12:20 ] @
Citat:
pisac: Pa jedino što mogu da zaključim je da je DSG bog i batina za sve menjače, bilo automatske bilo ručne. Ali vidim i da ne misle svi tako. Noćni ima sumnje prema kvalitetu tih suvih DSG-a. A s obzirom da se taj DSG ugrađuje i u Škode Superb2, sklon sam da verujem da je ona nagorela lamela na zaustavljenoj Škodi u stvari rezultat stajanja tog menjača u D, što i nije baš ohrabrujuće.
To zasto se osecala lamela mozemo samo da nagadjamo. Lamela moze da se oseca mnogo nakon samog dogadjaja koji je izazvao pojavu mirisa. Ja sam jednom prilikom morao zestoko da angazujem lamelu da bi krenuo u rikverc uzbrdo (manuelni menjac) i pojavio se miris. Nakon toga sam presao 100km i sutra ujutro se i dalje osecao miris.
Ko zna sta je taj sa skodom radio.
Sve u svemu, ja sam i dalje ubedjen da je kvacilo odvojeno kada auto stoji jer krece lagano i to tek sekundu nakon sto se pusti kocnica (ako se pre toga ne pritisne papucica gasa).
A tebi ako je to jedini problem onda nabavis auto sa start-stop i auto hold sistemom (ja ih ne bi odvajao odnosno prvi mi nikako ne ide bez drugog) i nemas nikakvih problema sa lamelom a jos ces i malo goriva da ustedis.
[ StORM48 @ 08.07.2011. 13:37 ] @
...i malo manje akumulatora
Pozdrav
[ pisac @ 08.07.2011. 14:45 ] @
Ja sam bio u dilemi kada sam kupovao auto, da li da uzmem CVT menjač, jer mi to deluje kao idealni prenos. A sem toga, i taj CVT ima simulirane brzine, pa se može koristiti i u režimu ručnog menjanja "brzina".
Međutim, ovde u (ovlaštenom) servisu, isto kao i ja, nikada nisu ni videli CVT menjač (verovatno ni na slikama ), a kamoli da imaju kakava iskustva sa njim. Takođe se on nudi samo uz slabije motore (što verovatno govori o tome koliko je pouzdan pri jakim naprezanjima), a i na internetu ima dosta negativnih iskustava.
Tako da sam se opredelio za stari dobri ručni menjač. Za sada
jnk: nocni jel ti dođe nešto onaj banićević trkač iz cg?
Željko Banićević iz Risna mi je rođak
Što se tiče ovog da je lamborđini ukinuo klasični menjač... tu snagu je tesko voziti sa klasičnim menjačem... već je bilo riječi o tome...
Kod tih sportskih auta ima kontradiktornosti... mada od vozača dosta zavisi... brži je na krugu npr. porše sa samo zadnjom vučom od istog takvog sa istim motorom koji je kvatro, sa vozačem profesionalcem...
Loš vozač je mnogo brži u kvatro modelu...
Na automaticima najviše kvarova prouzrokuju sami vozači svojim neznanjem, stradaju posebno u zimskim uslovima vožnje... Generalno, moj savjet bi bio da se ne čvrka mnogo menjač i da se ne siluje stalno u tiptronik modu ili na ručnom šaltovanju... treba ubaciti u "D" i zaboraviti na njega, tako je najdugotrajniji...
[ vaske2 @ 08.07.2011. 16:58 ] @
A da li je pozeljno na semaforima i u slicnim situacijama izbacivati u N ili ga ostaviti u D i drzati nogu na kocnici?
[ Nocni @ 08.07.2011. 17:10 ] @
Zavisi koji je menjac... onaj klasicni moze da stoji u D... cak se tako i mjeri ulje u njemu, stavi se u D i povuce se rucna i tada se mjeri na fulu ili dijagnostikom... ako bi mjerili na ugasenom vozilu onda bi bilo ulja "3 prsta" preko maksimuma...
Sto se novog dsg-a tice vec je svako rekao sta misli...
[ vaske2 @ 08.07.2011. 20:38 ] @
Tiptronik na Pasatu b5.5
[ jnk @ 08.07.2011. 21:10 ] @
pisac: cvt je teška dosada, zamisli daš pun gas i on ubrza na recimo 3,5000 obrtaja(dizel) i tako drži od 20 do 160.
[ pisac @ 08.07.2011. 21:34 ] @
Ma nebitno da li je monoton zvuk motora ili nije, bitno je koliko ubrzava. A i za vožnju po brdima/serpentinama mi deluje kao idealno rešenje (samo daš gas, i auto piči uvek u optimalnom broju obrtaja). Mada ja to napamet pričam, možda i nije tako optimalno kao što deluje.
[ Sceka @ 13.07.2011. 21:20 ] @
U vezi CVT-a me interesuje sve! :) Imam nameru da na jesen, mozda i pre ali videcemo, pazarim NISSAN Murano 2006 ili 2007-mo godiste. Imam neku varijantu sa burazerom iz Holandije a mnogo mi se svidja sve u vezi tog auta. Nazalost, nisam ga vozio ali sam se vozio u njemu, 2007-mo godiste, AWD, full sve sto postoji... i bas mi se dopalo sve, narocito udobnost, mesta koliko hoces... Ortak je zurio, samo je prolazio kroz BGD, imao je nesto da zavrsi kod nekih rodjaka na minut pa sam isao sa njim od Banovog Brda do Karaburme i nazad i retko kad sam uzivao toliko u voznji a da me neko drugi vozi!!! On mi je rekao da se u zadnjih desetak godina nije bolje osecao za volanom nego od kako je kupio Murana (pre godinu ipo). Pre toga je imao ML-a 320 i tako redom, nije bitno. Murano ima 3500 kubika i 240 konja i to se oseca tako mocno kad startuje sa semafora da jednostavno ne mogu da ga uporedim ni sa cim sto sam ja vozio (najbolji, ako tako moze da se kaze - dobro, za mene-, auto koji sam ja vozio je Porshe 911 - ovaj Murano bolje startuje od njega, takav je moj utisak iako sam samo sedeo kao suvozac!). Pa sad, neko pomenu CVT u negativnom svetlu pa me zato interesuje... Hvala!
Da dodam, pregledao sam Internet u vezi toga ali zato bi voleo da ovde cujem jer u svetu su podeljeni u smislu "onaj ko ima - mnogo hvali CVT - onaj ko nema skoro obavezno ga kudi" tako da... :)
Pozdrav!
Da, jos da dodam, nije bitno koliko kosta registracija, koliki su troskovi... to sve znam... bitno je ovo sto sam pitao, hvala! :)
[Ovu poruku je menjao Sceka dana 13.07.2011. u 22:35 GMT+1]
[ Nocni @ 13.07.2011. 23:46 ] @
^Koja je sustina citave ove price o nisanu? Taj murano ima CVT menjac? Nije mi jasno sta si u stvari pitao?
[ BB308 @ 14.07.2011. 13:40 ] @
Pre par godina kad sam uzimao ML, u ponudi imao isto Murano sa 38000km pravih, od prvog vlasnika, nije mi se svideo unutra, nekako mi izgledao prosto zbog toga sam odustao.Uzeo ga jedan prijatelj i posle par meseci je imao problema sa menjacem, radio servis istog, pa opet problem menjaca tako da je to moje jedino iskustvo u vezi Murana.Poz
[ Sceka @ 14.07.2011. 14:02 ] @
Citat:
Nocni: ^Koja je sustina citave ove price o nisanu? Taj murano ima CVT menjac? Nije mi jasno sta si u stvari pitao?
Pa lepo pise na pocetku mog posta "U vezi CVT-a me interesuje sve!" pa ako neko zna o toj vrsti menjaca neka kaze, voleo bih da cujem! Tema je o automatskim menjacima a ova vrsta se najmanje pominje! Sta tu ima da nije jasno!
Ja sam naveo primer mog iskustva (kakvo je - takvo je, indirektno) sa tom vrstom menjaca uz napomenu da bih kupio vozilo koje ima u ponudi samo takav menjac pa me i zato interesuje vase misljenje jer sam ceo zivot posedovao vozila sa manuelnim menjacem a ovde dosta kompetentnih ljudi moze da da savete ne samo u vezi menjaca... Opet, sta tu ima da je nejasno?!
Pozdrav!
@BB308 - Hvala! Ne dopada mi se ML, probao sam ga, ima ga nekolicina kojih ortaka, meni je nekako 'glomazan' i uobicajeno 'mercedeski' a imao sam dosta Mercedesa u zivotu...
[Ovu poruku je menjao Sceka dana 14.07.2011. u 16:12 GMT+1]
[ Backy @ 15.07.2011. 11:09 ] @
ja imam konkretno pitanje :D jel se na automobilskom cvt menjaju rolnice isto kao na skuteru?
[ Sceka @ 15.07.2011. 13:52 ] @
Citat:
Backy: ja imam konkretno pitanje :D jel se na automobilskom cvt menjaju rolnice isto kao na skuteru?
Mislim da ne, koliko sam se ja informisao na Internet-u, kod 'automobilskog' CVT menjaca se uglavnom ne vrse popravke nego se menja ceo menjac. Zato sto je CVT menjac daleko prostiji (mnogo manje delova) od ostalih menjaca, bilo automatslih ili manuelnih, tako da je neisplativo popravljati ga u smislu zameni se jedna lamela pa teraj dalje. Opet naglasavam, to sam negde procitao na Net-u. A i dalje me interesuje da li neko vise zna ili ima iskustva sa CVT menjacem?!
Pozdrav!
[ Backy @ 15.07.2011. 16:34 ] @
nisam mislio na kvarove, već na relativno laku regulaciju (finalnog?) prenosnog odnosa...
[ Sceka @ 15.07.2011. 19:33 ] @
Citat:
Backy: nisam mislio na kvarove, već na relativno laku regulaciju (finalnog?) prenosnog odnosa...
Ne razumem ali ako mislis na 'budzenje' ne bih znao... Predpostavljam da ako kazu da se ne isplate popravke nego se menja ceo menjac onda i nekakvo 'budzenje' nije isplativo?! Opet, to je moje laicko i proizvoljno razmisljanje, ako si uopste na to mislio?! :)