|
[ NetVitez @ 04.07.2011. 14:32 ] @
| Pozdrav ljudi,
Procitao sam sve teme vezane za d.o.o. i ostala su mi neka pitanja nedorecena.
Naime svi spominju troskove otvaranja koji su kolkiko toliko jasni. Medjutim nisu mi jasni mesecni troskovi. Da li je moguce da otvorim d.o.o i da budem osnivac ali da ne ulazim u radni odnos kako bi izbegao placanje doprinosa. Trenutno mi nije bitno zdravstveno i penzija (dobio sam predlog za ove i jer navodno postoji mogucnost da za godinu - dve mogu da uplatim zaostatak ...).
Trenutno svi moji klijenti su udaljeni odn. usluge vrsim putem Interneta (od projektovanja i programiranja , do reklamiranja na mojim sajtovima ...) i koliko sam upoznat nije mi potreban poslovni prostor (prijavio bi se na stan). Da li je tacnoda moram placati taksu na isticanje firme ?
Zakljucak : Koliki su troskovi d.o.o. ukoliko se ne prijavim kao zaposlen i izbegnem doprinose. (Meni ovo zvuci nelogicno ali su mi vrlo kompetentni ljudi dali ovaj predlog).
P.S. zelim sam da startujem d.o.o.
Hvala puno i sve njabolje.
|
[ Shadowed @ 04.07.2011. 14:41 ] @
Moras imati direktora odnosno odgovornu osobu. Ne moras to da budes ti ali neko mora, tako da je bolje da placas doprinose sebi nego nekom drugom.
[ ljubisal @ 04.07.2011. 14:46 ] @
Citat: NetVitezDa li je tacno da moram placati taksu na isticanje firme ?
Što se tiče firmarine, ako istakneš firmu (iako samo na poštanskom sandučetu) dobićeš rešenje da plaćaš firmarinu.
A to da li moraš ili ne moraš da istakneš firmu, već je drugo pitanje. Za početak ti je bitno da poštar zna da je tu firma sa tim imenom, da se ne bi vraćala pošta. Ima dosta toga o firmarini na ovom forumu, ali su ti informacije protivrečne. To znači da moraš sam da proveriš kako to izgleda u tvom konkretnom slučaju.
[ NetVitez @ 04.07.2011. 14:48 ] @
Znaci moram biti prijavljen (naravno da je bolje sebi da placam :) ) bar to bio i minimalac. Cudno mi kako su mi ljudi govorili da nije potrebno.
Jos jedno pitanje: da li je moguce da neko poseduje d.o.o. i da ne palca doprinose s obzirom da firma nema poslovanja (mozda je - ako to uopste postoji - firma 'zamrznuta'). Ako ovo nije moguce onda sam ja od sada jako zbunjen covek.
[ Shadowed @ 04.07.2011. 14:51 ] @
Nece placati porez ako nema na sta da ga plati, ali plate mora davati pa tako i doprinose.
[ NetVitez @ 04.07.2011. 14:54 ] @
@ljubisal
Upravo to, ima mnogo informacija ali se dosta zavrsava na "probaj pa vidi da li to vazi i za tebe"..
Trenutno su mi najvazniji ti mesecni troskovi (kao i svima).
A sto se tice isticanja firme neko je spominjao da postoji komisija koja izlazi na teren i ukoliko ne moe da nadje firmu lupa neke kazne dok drugi kaze ukoliko ne moze da nadje onda si oslobodjen takse za isticanje. Ja bi svakako sve resio sa svojim postarom :)
----
Prvi komsija mi poseduje d.o.o i trenutno je van poslovanja. Firma je aktivna i on tvrdi da nema troskova na doprinose niti drugih troskova osim na godisnjem nivou takse za zelenilo ... knjigovodja ...
E sad , ja sam sa svojim biznis planom konkurisao za prijem u poslovni inkubator na lokalnom nivou i nakon svih komisija dobio sam odobrenje. Upravo tamo sam i dobio informaciju da se ne moram prijaviti odn. da ne moram zasnivati radni odnos ...
Sad sam stvarno zbunjen.
[ ljubisal @ 04.07.2011. 15:33 ] @
Citat: NetVitez:A sto se tice isticanja firme neko je spominjao da postoji komisija koja izlazi na teren i ukoliko ne moe da nadje firmu lupa neke kazne dok drugi kaze ukoliko ne moze da nadje onda si oslobodjen takse za isticanje. Postoje 2 vrste "komisije":
- Prvo ti je terenska kontrola (koja je često u kancelariji) Poreske uprave, a kontrolišu da li su podaci koji dati APR prilikom registracije tačni, a ti podaci su automatski uneti u podatke u okviru PIB-a. Ono što se tu proverava je osnov korišćenja sedišta firme. Recimo APR ne proverava da li neka adresa (ulica i broj) postoji uopšte, već samo unosi podatke onako kako ih osnivač navodi. Nakon registracije Poreska uprava traži osnov korišćenja sedišta firme (vlasnički list, ugovor o zakupu, saglasnost za korišćenje bez naknade od strane roditelja i slično). Često se ovo završi u kancelariji sa poreskim inspektorom, bez izlaska na teren. Tu se proverava i da li osnivač duguje neke pare državi (direktno) ili putem vlasništva u nekoj drugoj firmi. Ako duguje daje se rok 5-6 dana da se plati dug, ili se blokira PIB dok se ne izvrši uplata.
- Druga komisija ti je "komunalna". Oni proveravaju da li si istakao firmu. Ako jesi, šalju ti rešenje da platiš firmarinu. Često pre izlaska te "komisije" šalju ti obrasce da se sam prijaviš. Ovo ti bude nekoliko meseci nakon osnivanja.
- Osnivač ne mora da zasnuje radni odnos. Ali ako je upisan kao direktor, onda mora da plaća doprinose PIO+zdravstvo+nezaposlenost 35,8% na godišnju dobit. Ako nema dobiti onda plaća doprinose na minimalnu godišnju osnovicu - na oko 200.000 dinara x 35,8% = 71.600 godišnje (minimalna osnovica je 35% prosečne bruto plate). Ali ponavljam, ako je dobit veća onda je osnovica ta dobit.
- Direktor (koji nije osnivač - brat, supruga, sin itd) ne mora da zasnuje radni odnos, već može da potpiše tzv. ugovor o pravima i obavezama direktora (član 48. stav 4 Zakona o radu). Moguće je da se ugovori da nema naknade za rad, ali se to u praksi može iskomplikovati.
Recimo direktor je supruga osnivača i prema tom ugovoru nema primanja. Zaposlena je u nekoj drugoj firmi, i tada inspektor verovatno neće tražiti da se plaća PIO doprinos. Međutim ako je supruga nezaposlena i istovremenno direktor, inspektori će verovatno tražiti da se ugovori naknada za rad direktora po ugovoru o pravima i obavezama direktora i da se to isplati (sa porezima i doprinosima).
[ mister no1 @ 05.07.2011. 18:38 ] @
Imam pitanje u vezi doo, mozda ce vecini biti glupo ali nemam veze sa ovom strukom, stoga ne zamerite..
Prijatelj ima otvorenu doo firmu koja se bavi ugradnjnom alarma. Da li postoji mogucnost da se u okviru njegove firme otvori jos jedna delatnost, recimo usluga transporta.
Ako je ovo moguce, Da li su i koliko troskovi za njega veci ukoliko uplata na racun njegove firme(od strane mojih klijenata) ne bude veca od nekoliko stotina evra mesecno.Taj novac bi se iskoristio za nabavku potrosnog materijala, naravno placalo bi se drugim firmama preko racuna.
Ukratko: imao bi odredjenu mesecnu uplatu od strane klijenata i isplatu drugim firmama za nabavku materijala.
Hvala
[ milovanmaric @ 06.07.2011. 08:22 ] @
Evo, ja cu Vam odgovoriti, smatram da mogu, jer sam osnivac i 100% vlasnik jednog d.o.o., koje ce sad u avgustu napuniti pune 2 godine postojanja. Dakle odmah sam otvorio d.o.o., pre toga sam radio u par firmi,, te sam stekao nekog iskustva o nacunu rad i upravljanja u d.o.o., a i moj brat je bio vlasnik s.z.r., te i sa te strane mogu da uporedim moju poziciju kao vlasnika i zaposlenog u d.o.o. u odnosu na vlasnika i zaposlenog u s.z.r.
1. Pitanje je bilo: placanje doprinosa?
Kod s.z.r., ti je jedan od vaznijih elemenata prilikom odredjivanja poreske osnivice za placanje doprinosa (u slucaju da s.z.r. ne vodi knjige), bila sifra delatnosti po kojoj je registrovana, te se u Poreskoj Upravi, pausalno odredjuje tvoja ukupna dobit, pa na osnovu toga kako oni odluce, razrezu ti doprinose. A to odredjivanje ukupne zarade, se radi tako sto se od onih koji vode knjige, a registrovani su u istoj delatnosti, ''izvadi'' prosek, pa te tako oporezuju.
Kod d.o.o., kad pocnes da spremas papire za registraciju, (te ako se neces zaposliti, nego hoces da budes samo osnivac) ti podneses poresku prijavu gde predvidjas ukupan promet do kraja godine, kao i ukupne troskove do kraja godine, te ce ti u poreskoj na osnovu tvoje projekcije napraviti doprinose koje ces placati. Prednost ovoga je sledeca - ako nisi pri nekom vecem kesu odmah da sutnes u firmu, onda ces moci preko te poreske prijave da odmah spustis obaveze poreza prema drzavi, i to poreza na dobit, kao i doprinosa. Onda ti nakon mesec do dva od pocetka poslovanja dobij od Poreske Uprave akontaciono resenje za placanje doprinosa, i ti (to jest preduzece ti placa doprinose) po tome placas.
Drugo je ako imas nekog kesa, ili si siguran da ces odmah moci da obezbedis kontinuitet u poslu i naplati potrazivanja, te se ti odmah mozes i zaposliti, ali tu sad imas jedan drugi problem, koji je nastao izmenom zakona, te sad ti kao osnivac nemozes da budes jedini zaposleni u preduzecu, vec moras da zaposlis jednog radnika, pa tek onda da zaposlis sebe. I to ti automatski tovari vece obaveze na mesecnom nivou, imas da placas dva doprinosa, a i to moras da postujes, obavezno doprinosi se placaju do kraja ovog meseca za ovaj mesec, u suprotnom ako neplatis Poreska je azurna da te kazni sa kaznom koja se krece od 100 000 din. pa navise.
2.Drugo je bilo : placanje firmarine?
Nisam video gde zivis, ali komunalna taksa je manja ako ti je sediste firme dalje od centra grada, i to bilo kog, te ti ja blagonaklono predlazem da to registrujes ako mozes sto dalje od centra, jer su manje poreske obaveze. Grad je sigurno zoniran, i obicno ide I zona = najskuplja, II zona =cca 20% jeftinija i td. Tebi to sto se tice poslovanja nista nece da menja, jer su ti knjige kod knjigovodje, a na sediste registracije ti stize sva posta, mada i to mozes da resis, tako sto u tvojoj posti otvoris postanski fah, te ti se posta sva tu skuplja, a ti samo dolazis da je pokupis. Posto sam ispratio da ti poslovni prostor ne treba, znaci, mozes se registrovati i u nekom selu, ti se bavis internetom i programiranjem, dakle prostor (lokacija) je manje bitna. Neko ce ti reci da se mozes osloboditi placanja komunalne takse(a to je mozda i izvodljivo, ali veoma tesko), sto ja nisam uspeo cuti od ljudi sa kojima radim , svi placaju komunalnu taksu.
Dakle sto dalje od centra, to jeftinije, to se raspitas u opstini gde stanujes, koje su zone, i koje cene taksi, pa vidi, ako mozes negde sto jetinije da prodjes.
3.Trece: troskovi?
Ukratko, od mesecnih obaveza imas:
1. knjigovodju - zavisi od mesta gde zivis, da li je malo firmi ili ne, cene se diskutabilne, i idu od 50EURO pa cak i do 200 i vise EURO mesecno, sve zavisi od velicine firme i vrste posla
2.plate i doprinosi - (u slucaju da si zaposlen) doprinosi na primljenu platu iznose 65%, te ako se prijavis na minimalac placas cca 11200 dinara mesecno, plus 1000 dinara okruznoj privrednoj komori, gde ti firma pripada, plus jos 1000 dinara republickoj privrednoj komori, znaci ukupno cca 13200 dinara mesecno po zaposlenom, sad ih mora biti minimum dvoje.
(u slucaju da nisi zaposlen) - ti ces dobiti onda po onoj poreskoj prijavi prilikom otvaranja, neku akontaciju koju ces placati, a konacni iznos ces dobiti kad se podnose konacne poreske prijave o poslovanju d.o.o. na kraju kalendarske godine, dakle pocetkom naredne godine, i tu doprinosi odredjuju na ukupnu dobit preduzeca, ukoliko ti je dobit velika, veci su i doprinosi, a to sve zavisi od poslovanja firme.
3.komunalna taksa, u strogom centru moze da bude i 10 000 dinara mesecno, sto dalje to i jeftinije
4.porez na dobit - iznosi 10% od ciste dobiti preduzeca (sad ti u startu mozes da stelujes tu obavezu prilikom otvaranja firme i popunjavanja poreske prijave o predvidjenim ukupnim prihodima i rashodima, te ti to stavis da su ti troskovi malo ispod prihoda , tako da ti je dobit par hiljada, pa ti se 10% od tih par hiljada deli na preostale mesece do kraja ove godine)
5.PDV - ako udjes u PDV, on ti je 18%, te se on placa za ovaj mesec do desetog u sledecem mesecu, ako budes mesecni obveznik PDV-a. Tu moras da budes isto veoma oprezan, da ga platis u zakonskom roku, inace su kazne velike
6. i neko je pitao, ako se pridoda neka nova delatnost- transport?
Uvek se moze siriti delatnost, kupis opremu i pocnes da proizvodis nesto, vrsis usluge i td. Sad da li ima potrebe da se dodaje delatnost u APR, treba pitati, mada mislim da je to vise proceduralna stvar oko doregistrovanja usluznih delatnosti. Uglavnom, se trazi sifra preovladjajuce delatnosti, to sto firma pokusava da prosiri delatnost neznaci i da ce da ta delatnost opstane u firmi, tako da je po meni gubljenje vremena da stalno nesto menjam u APR-u.
[ S A J A @ 06.07.2011. 15:30 ] @
SZR iliti preduzetnik može biti oporezovan paušalno a može i po ostvarenom prometu (slično kao i doo).
Nezaposleni osnivač plaća doprinose na celokupnu dobit firme a ako se zaposli u svojoj firmi onda na svoju platu. Prema tome, najbolje je da se osnivač zaposli u svojoj firmi na minimalnu zaradu. Nije tačno da u firmi moraju da budu dva zaposlena, može samo osnivač da bude zaposlen.
Porez na dobit je 10% ali uzimanje te iste dobiti se takođe oporezuje sa 10% tako da ti na kraju ispadne 19% poreza na dobit ako sve hoćeš da uzmeš za sebe.
Dodatne delatnosti se ne registruju u APR. Registruje se samo ona koja je pretežna a to znači ona koja donosi najveću dobit. To znači da ako bi bavljenjem transportom počeo da praviš više para nego od osnovne delatnosti firme, onda bi trebalo da odeš u APR i da prebaciš delatnost firme da bude transport.
[ milovanmaric @ 06.07.2011. 18:17 ] @
Citat: S A J A: Nije tačno da u firmi moraju da budu dva zaposlena, može samo osnivač da bude zaposlen.
.
Molim te hajde proveri mi to, evo meni je d.o.o. u Cacku, i knjigovodja mi kaze da je od aprila izasao zakon da osnivac ne moze da bude sam i jedini zaposlen i da po tom osnovu prima platu, vec da mora da ima barem jos jednog zaposlenog, pa tek tada ima zakonski osnov da sebi isplacuje platu. Ta uredba je dovedena sad u zadnjem setu zakona o aktivnim merama zaposljavanja, cini mi se kad su i doneli uredbu da na deset zaposlenih ide jedno invalidno lice.
I sad spremam papire da zaposlim jedno lice, da bih mogao da ostanem zaposlen u sopstvenoj firmi. Apsurd ili ne, ali te teraju da siris posao u doba besparice i teske naplate, sto je stvarno neverovatno, a kao se podrzavaju mala preduzeca.
[ S A J A @ 06.07.2011. 19:01 ] @
Citat: milovanmaric: Molim te hajde proveri mi to, evo meni je d.o.o. u Cacku, i knjigovodja mi kaze da je od aprila izasao zakon da osnivac ne moze da bude sam i jedini zaposlen i da po tom osnovu prima platu, vec da mora da ima barem jos jednog zaposlenog, pa tek tada ima zakonski osnov da sebi isplacuje platu. Ta uredba je dovedena sad u zadnjem setu zakona o aktivnim merama zaposljavanja, cini mi se kad su i doneli uredbu da na deset zaposlenih ide jedno invalidno lice.
I sad spremam papire da zaposlim jedno lice, da bih mogao da ostanem zaposlen u sopstvenoj firmi. Apsurd ili ne, ali te teraju da siris posao u doba besparice i teske naplate, sto je stvarno neverovatno, a kao se podrzavaju mala preduzeca.
Pitaj ti knjigovođu po kom je to zakonu, po mogućstvu neka ti navede i član tog zakona, pa ću da proverim.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|