[ apesic @ 05.07.2011. 18:32 ] @
Pozdrav,
vozim Megana koji ide na evrodizel. Do sada sam pazio da gorivo tocim samo na pumpama OMV, jer su mi tako rekli majstori, ali nisam uvek u prilici da nadjem OMV tuda gde prolazim. U razgovoru sa jednim serviserom pumpi receno mi je da sto se tice evrodizela nemam problema bilo gde da ga sipam, jer se navodno i ne pravi kod nas, nego se uvozi. Medjutim, danas sam bio na obliznjoj privatnoj benzinskoj pumpi i trazio da vidim koje ce gorivo da mi sipaju. Pokazali su mi otpremnicu da je gorivo uzeto od Knez petrola, koji je pak gorivo uzeo od Lukoila, a za dalje odakle je sve to nemaju pojma. Kad tako pogledam vise mi nista nije jasno ko sve uvozi gorivo, ko ga proizvodi i ko ga prodaje, a samim tim nemam ni blage veze kakav je kvalitet onoga sto sipam. Nije mi drugo, ali ne bih voleo da sipam neki otpad u vozilo.
Ima li neko pojma kakav je kvalitet evrodizela koji tocimo na nasim benzinskim pumpama i sta tu valja, a sta ne valja? Postoji li neka oznaka kvaliteta ili je sve po principu "daj sta das"?
[ MMaarrCCoo @ 05.07.2011. 19:55 ] @
Mol ima evro 5 dizel odlicnog kvaliteta.Ja vozim 1.5dci,prezadovoljan njihovom naftom.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 07.07.2011. 20:23 ] @
Pazi gde i šta sipaš...jer ako ne budeš pazio može lako da se desi da, u budućnosti(posle godinu dve tri), imaš velike probleme zbog nekvalitetne domaće nafte.

Izbegavaj NIS gorivo po svaku cenu, sipaj isključivo EURO 5 dizel u svoj automobil.

Koliko ja znam,EURO 5 dizel imaju i OMV pumpe. Ja na njima sipam EURO 5 benzin i prezadovoljan sam performansama mog auta. Razlika je kao nebo i zemlja. Kada sipam ponovo naš NIS benzin, odmah primetim kako se auto vuče i nije startan toliko.

[ apesic @ 09.07.2011. 14:01 ] @
Dobro, evrodizel na NIS pumpama ne valja.
Koja je onda situacija sa pumpama Lukoila? I sta da radim kada dodjem na privatnu pumpu, gde nema sanse da negde vidno pise odakle je stiglo gorivo? Jel ja imam prava da trazim da vidim koje cu gorivo da sipam ili mogu samo da se molim bogu sta ce da mi se zalomi?
[ Boris Tadić @ 09.07.2011. 16:06 ] @
Na privatnoj pumpi pitaj odakle se snabdevaju.
Gde god da sipaš, nemoj štedeti obrtaje da se ne zapuše dizne i čuda, jer to onda košta mnogo više od virtuelnog litra uštede sa ekrana.
Kako god da okreneš, nećeš se nigde preterano usrećiti. Nismo ni Mađarska ni Austrija.
Razlike postoje svakako, ali samo je jedan siguran način da se utvrdi svaka pojedinačno, tj. 20-30l u rezervoar i na put.
[ vaske2 @ 09.07.2011. 16:24 ] @
Zadnjih 10 godina vozim iskljucivo dizelase i gorivo u 90% slucajeva sipam na NIS-ovoj pumpi koja se nalazi u blizini mesta gde zivim ,a ispred firme u kojoj radim i mogu reci da bar sto se tice evro dizela niste u pravu.Nikakvih ama bas nikakvih problema nisam imao ni sa jednim autom,a na pomenutoj Nis pumpi sipamo gorivo i u sluzbena vozila koja prelaze enormne km. bez ikakvih problema.Uostalom ima sigurno vise od godine kako se i na NIS-u toci euro 5 dizel.

U isto vreme,odnosno od 2007 godine moj roditelj je iskljucivo u svoje vozilo sipao euro dizel na OMV-U jer mu je ona naj bliza.Blago je reci da kvalitet goriva varira od sipanja do sipanja(valjda zavisi od toga ko im je isporucioc),a bilo je problema i sa diznama i Egr-om.Takodje se desava da potrosnja varira pa tako na potpuno istim relacijama auto nekada uhvati prosek 5,a nekad 6,5l euro dizela.

Ne znam kako je sa drugim vrstama goriva ali...sto se tice evro dizela moje iskustvo sa Nis-ovim je sasvim zadovoljavajuce.
[ codeNO @ 12.07.2011. 10:35 ] @
Skoro je bila bas ovakva tema gde sipati. Kad krenemo istoriju ko je nekad mogao da otvori pumpu? Rafinerije i muckarosi koji su imali neke veze u rafineriji. Ovde jedino nis ima skladista i rafineriju, odakle onda drugima gorivo? Nis uvozi sto nema a ostalo gorivo prodaje drugima. Nis jedino izbegavam jer kradu. A sve vise ljudi bezi od omv jer im na pumpama kvalitet postaje neujednacen
[ Java Beograd @ 12.07.2011. 13:03 ] @
Skladišta ima i Lukoil (bivši Beopetrol). Od kako se liberalizovalo tržište, oni ponekad gorivo uvoze iz Rumunije, iz svojih rafinerija tamo. Ali ne uvek.

NIS i inače treba izbegavati, jer su najgori lopovi.
[ apesic @ 13.07.2011. 23:41 ] @
Evo opet ja nastavio sa traganjem.
Nas zakon kaze ovako: Ako zelis da budes uvoznik goriva, ti moras da imas skladiste od bar 100.000,00 litara (mozda sam pogresio u brojci). A ko ima takva skladista? E pa, samo Jugopetrol (NIS) i bivsa INA (Beopetrol, odnosno Lukoil) i - niko vise. Sad vi meni onda kazite: kako moze neko da mi preporucuje da je dobro (uvozno, testirano) Euro 5 gorivo na pumpama madjarskog MOL-a, kada ga oni fakticki ne mogu uvesti, sto nam samo ostavlja mogucnost da ga direktno uzimaju od NIS-a ili Lukoila, a sto onda znaci da je apsolutno isto gorivo svuda? Ja jos nisam video cisternu za prevoz goriva na kojoj eksplicitno pise "MOL". Tu se samo pojavljuju usluzni "prevoznici" goriva, npr KLASCSKA Jugoslavija d.o.o i koliko sam ja cuo oni okapase u NIS-ovoj rafineriji. Nemaju oni veze sa prelazenjem granice ili pak sa nekim drugim skladistem goriva, a da to i dalje nije gorepomenuti tandem.
Nista tu ne valja i izgleda da se ovde samo radi o sarenim reklamama da deca pomisle da imamo izbor pri kupovini necega sto defakto navlaci velike pare u budzet. Stvarno me nervira situacija da prilikom kupovine ratluka mora na proizvodu da stoju deklaracija o poreklu proizvoda, a da prilikom kupovine goriva nema ni pomisli da ti neko kaze sta sipas u auto.
Voleo bih da me neko demantuje da nisam u pravu.
[ anon70939 @ 06.11.2011. 21:43 ] @
Zadnjih godina sipam gas na OMV i nisam ni primecivao koliko je lose. Odnosno pre par meseci sam poceo da sipam na NISu i tu je bilo jos gore. Daju neki satro popust, ali je plin katastrofa.

Isao sam za BG i juga sam jedva razvrteo na 120 km/h autoputem. Isto tako i kada sam se vracao. Tada sam stao na EKO pumpi da dolijem plin i kao da sam sipao benzin a ne gas, tako sam se osecao. Razvrteo sam lagano na 140-150, doduse nisam dugo vozio tom brzinom, ali mogla se primetiti razlika izmedju NIS i EKO. Zadnjih par puta sam sipao u KG na Eko, i zadovoljan sam.
[ goat @ 08.11.2011. 22:35 ] @
na NIS-u kupujem stalno (bmb 95).. letos sam hvatao prosek 5.7l/100km, a sada 6.3l/100km.... inače daju popust sada neki ... malo manji nego što kradu(ckaju)...
kvalitet drastično varira i NIS, LUK i OMV... prošlog leta sam par puta pomislio da mi je motor "otišao"... naježim se kada čujem zvuk "yugo-vog motora" kada ga "ošamariš" po gasu.


[ Boris Tadić @ 08.11.2011. 23:51 ] @
Isključivo EKO, širom Srbije je isti kvalitet i benzina i dizela i plina već 2 godine(80 hiljada km lično mojih). Ista potrošnja u "istim" uslovima vožnje, isti zvuk, ista snaga. BMB95 stiže iz NIS-ove cisterne, dok plin i dizel se ne usuđujem da sipam na NIS-u. Lukoil nije loš, ali nije ni za neku specijalnu pohvalu. Može da posluži kao prva pomoć, eventualno tokom godišnjeg odmora(da se ne putuje 150km do sledećeg grada da bi se sipalo bolje gorivo).

MBG, MOL, OMV i Knez Petrol su klasični mentoli. Preporučuje ih samo ko ima neispravno vozilo, pa mu se na trenutke učini da motor radi malo manje mrtvo nego inače. Privatne seoske pumpe takođe treba izbegavati, nisu bezveze jeftinije po 5 dinara za litar. Prosto, količinski popust za seosku/prigradsku pumpu nikada ne može biti ni blizu popusta za pumpu na autoputu ili u opštini sa 30000+ stanovnika(sa ~30-40 puta većim prometom).

Naravno, štekarenje obrtaja vodi samo u probleme, da li mehaničke, da li saobraćajne(spucaće vas neko otpozadi sa 50km/h više nego što mislite, a posle toga nijedna odšteta ne vredi ništa).
[ AstralPro @ 10.11.2011. 17:05 ] @
Eko helenik ima ujednacen kvalitet, dobru uslugu i ne kradu kao NIS.
Jesu malo skuplji ali su najbolji.
[ codeNO @ 11.11.2011. 00:42 ] @
Skuplji? Ne nikako, bmb95 129.9, ebmb 136.9 plin 68.9.d2 124.9 sta je tu skuplje od NIS? Nesto je dinar gore a nesto 2dole... Zbog toga upravo ne treba ici na nis nikad. Eko i lukoil drze konstantu dok, kao sto preshjednik rece ovu drugu boraniju izbegavati...mada jedino na Avia nisam bio...a ni cuo nesto lose o njima a i nalaze se na tako glupim mestima
[ veon @ 17.11.2011. 14:05 ] @
ljudi jel ima negde da se sipe 98 oktana u srbiji?
[ etjen @ 17.11.2011. 15:27 ] @
ima na Eko Helenic pumpama sigurno
[ Virked @ 19.11.2011. 18:37 ] @
Ja sam nekih 2 godine sipao gorivo na OMV-u i sta znam bilo je ok gorivo. Onda sam resio malo da eksperimentisem i presao MOL. Nikakve razlike nisam osetio sve dok jednom prilikom moj Punto povuce 13l, sutradan dolazi ortak i pocne da mi kuka kako mu auto trosi 13-14l a isto sipao na MOL-u. Od tada je proslo pa sigurno godinu dana i ja tamo vise ne sipam gorivo.
U zadnjih 6 meseci sipam na NIS-u i meni je to isto ko i na OMV-u. Nista mi auto ne trosi vise BMB-95 niti mi auto kao satro losije ide a gorivo je 4-5 dinara jefitnije po litri.
Moje neko licno misljenje da je sve gorivo iz Pancevacke rafinerije, razlika je samo koliko ga ko ,,krsti'.
PS. pre neki dan drugar se vratio iz Bajine baste i kaze mi da je tamo gorivo jeftinije 5-6 dinara i da je mnogo kvalitetnije. Razlog drugacije cene je sto su svi prelazili u Bosnu da sipaju gorivo.
[ centaur @ 19.11.2011. 19:32 ] @
Gas i evrodizel su najbolji na MOL-ovim pumpama.
BMB 95 je u 99% NIS-ov, gde god ga kupili.
BMB 98 na EKO pumpama je isto dobar, ali je malo skuplji.

[Ovu poruku je menjao centaur dana 19.11.2011. u 20:55 GMT+1]
[ centaur @ 19.11.2011. 19:38 ] @
Citat:
apesic: Ja jos nisam video cisternu za prevoz goriva na kojoj eksplicitno pise "MOL". Tu se samo pojavljuju usluzni "prevoznici" goriva, npr KLASCSKA Jugoslavija d.o.o i koliko sam ja cuo oni okapase u NIS-ovoj rafineriji. Nemaju oni veze sa prelazenjem granice ili pak sa nekim drugim skladistem goriva, a da to i dalje nije gorepomenuti tandem.

Neces nikad ni videti. Gorivo stize barzama, a onda Klacka razvozi do pumpi.
Mol, a verovatno i ostali (naravno osim NIS-a) nemaju kamione za prevoz goriva jer im je jeftinije da plate transport klacki nego da organizuju svoju mrezu.
[ veon @ 22.11.2011. 12:45 ] @
pa sad sta se krije iz reklame tipa mol ili omv, dal je to stvarno njihovo gorivo ili su samo napravili pumpu
[ seaboy @ 22.11.2011. 18:55 ] @
Primjetio sam kroz Srbiju da cijene goriva znatno variraju, na autoputu, u gradu, cak i na istim pumpama... Nemam neko veliko iskustvo, osim toga da sam jednom sa nisove pumpe mijenjao novi filter goriva na 500 km prije god dana, a posle toga sa nisove je bilo ok... Mislim da bi po pravilu trebalo da na pumpama sa istim nazivom bude isto gorivo, mada to ne mora da bude uopste pravilo svasta se radi i mulja. U Rep Srpskoj je daleko bolje gorivo, uvijek ga sipam u Trebinju kada odem, kao i vecina odavde, jeftinije je, ali je nivo kvaliteta uravnotezen. Sto se tice Crne Gore, cijene goriva su apsolutno identicne na svim pumpama, a sto se tice kvaliteta def ima nivo kvaliteta, na EKO pumpama je sigurno i provjereno dobro, do sad nisam cuo primjer da se neko pozalio. Sto se tice privatnih pretpostavljam da je to nesto slicno i ispunjava neke norme, ali EKO def provjeren.

Poz
[ centaur @ 25.11.2011. 08:44 ] @
Na eko pumpama (važi i za ostale pumpe), BMB 95 je najčešće isti onaj koji se prodaje i na NIS-ovim pumpama (dolazi iz NIS-ove rafinerije).
Kažem najčešće zato što ostavljam mogućnost da se uveze neka količina BMB 95, ali i ako se uvozi, ta količina je realno zanemarljiva.
Sad, zašto vam je taj isti benzin na EKO pumpama bolji nego na NIS-vim, ne bih znao.

Pričam o "običnom" BMB 95, kakav najveća većina ljudi kupuje.
Neznam za ovaj euro BMB 95 (ili kako god da se zove).

Inače, da ne bude da pljujem EKO, i sam najčešće kupujem gorivo kod njih (što "običan" BMB 95 što BMB 98) ali samo zato što mi je njihova pumpa na idealnom mestu na putu od kuće do posla.
[ vladd @ 25.11.2011. 14:37 ] @
To sto se svi "napajaju sa istog izvora" jedino znaci da ne moze biti bolji nego sto jeste. A losiji moze znacajno, narocito ako se cesto rezervoarima menja namena ili se pojavi vodurina, mulj ili talog...

Od objekta do objekta situacija moze da bude dramaticno razlicita..nevazno odakle je stigla cisterna da dopuni..

Poz
[ etjen @ 25.11.2011. 15:47 ] @
ja sipam euro premium 95 na Petrol pumpi koja mi je usput u kraju (slovenačka pumpa). Kažu da dodaju neku gomilu aditiva u ovaj običan 95 da bi bio čistiji. Nisam primetio nikakav problem (doduše vozim nov auto). I baš obraćam pažnju, na leru mi auto radi na nekih recimo 750 obrtaja, i skoro da nema nikakvih podrhtavanja koja bi ukazivala na neku nečistoću u gorivu.

Jedino mi je malo bezveze što je cena na toj Petrol pumpi 139.9 dinara za litar Euro premiuma 95, što je, koliko znam, nekoliko dinara skuplje od konkurencije.
[ centaur @ 25.11.2011. 16:22 ] @
Citat:
vladd: To sto se svi "napajaju sa istog izvora" jedino znaci da ne moze biti bolji nego sto jeste. A losiji moze znacajno, narocito ako se cesto rezervoarima menja namena ili se pojavi vodurina, mulj ili talog...

Nisi baš u pravu.
Svi savremeni rezerovari za gorivo imaju i takokozvane klopke za mulj i separatore za vodu (i ostale "štetne" primese) + filteri koji sprečavaju da bilo kakve krupne čestice budu u gorivu koje se istoči na točionom mestu.
Takođe, kontrola kvaliteta goriva se radi svakodnevno na svim boljim mrežama (OMV, EKO, MOL....) te je uticaj rezervoara i radnika na pumpi na kvalitet goriva sveden na minimum (mada nije u potpunosti isključen).

Naravno pričam o pumpama novijeg datuma (grubo do 10 godina starosti), koji imaju i savremene rezervoare i savremene aparate za točenje.

[ vladd @ 25.11.2011. 16:53 ] @
Savremeni aparati nisu garancija savremenog rezervoara, otprilike jedno sa drugim nema veze, zato se kod NIS-a moze naleteti i na lose gorivo.
Cinjenica je da na novoizgradjenim objektima postoji manja sansa za prljavo gorivo..

Poz
[ Zarko Silic @ 25.11.2011. 17:32 ] @
Citat:
etjen:Kažu da dodaju neku gomilu aditiva u ovaj običan 95 da bi bio čistiji.


Pa zar nije logicno obrnuto: da bi nesto bilo cistije onda treba nesto da se izvadi, a ne da se doda?


centaur je u pravu. Gorivo na sve pumpe uglavnom stize iz NISovih postrojenja. Sta im radi, NIS im dupe pomera



Pa onda ovi "moraju" da sipaju carobne napitke (aditive) kako bi popravili kvalitet i Raja u to treba da poveruje?!


P.S. Nemojte biti smesni ljudi. Kako to radnik na benziskoj pumpi moze da ispita kvalitet goriva? Inace, on je posebno merodavan za procenu kvaliteta.
[ jnk @ 25.11.2011. 18:38 ] @
Bilo bi lepo da na pumpi mozes da se informises ko je uvoznik goriva. Ok, svi znamo da eurodizel odavno dosta njih uvozi ali sada je dopusten i benzin pa kolko znam uvoze ga eko, mol i lukoil tako da su razlike sad vise nego moguce, naravno nema sumnje da je i dalje najgoreg kvaliteta u regionu.
[ Zarko Silic @ 25.11.2011. 19:02 ] @
Da, uvoze ga.

Na sličan način kao što se pravi pašteta od papagaja,

ali pošto nema dovoljno papagaja, meso se meša sa govedinom u razmeri jedan prema jedan.

Jedna krava, jedan papagaj.
[ djricky @ 26.11.2011. 00:14 ] @
blagi off-topic: beh u bugarskoj pre par dana, pa rekoh da sipam i ja taj Shell V-Power Diesel u 1.9JTD-a...
priznajem, vecito sam mislio da me loze ljudi ili da se tripuju, ali... stvarno ima razlike... ubrzanje bolje, potrosnja manja, po BC-u (za Riplija) 4.3l/100km prosecna... tempomat na 110kmh...
od gradine do beograda ~350km potrosio cetvrtinu rezervoara... i odlasku za istu relaciju potrosio malo vise od trecine MOL-ovog EURO5 dizela... pffff...
[ Ka2 @ 26.11.2011. 16:15 ] @
Citat:
etjen: ja sipam euro premium 95 na Petrol pumpi koja mi je usput u kraju (slovenačka pumpa). Kažu da dodaju neku gomilu aditiva u ovaj običan 95 da bi bio čistiji. Nisam primetio nikakav problem (doduše vozim nov auto). I baš obraćam pažnju, na leru mi auto radi na nekih recimo 750 obrtaja, i skoro da nema nikakvih podrhtavanja koja bi ukazivala na neku nečistoću u gorivu.

Jedino mi je malo bezveze što je cena na toj Petrol pumpi 139.9 dinara za litar Euro premiuma 95, što je, koliko znam, nekoliko dinara skuplje od konkurencije.


Otkud ova pumpa u Srbiji ? Nisam ih nikada video.
Ja sipam iskljucivo EKO BMB 98, uvozni je sigurno.
Nije mi toliko vazna oktanska vrednost koliko cinjenica da je sigurno mnogo cistiji nego nase djubre.
Takodje, od kako ga koristim nemam odredjenih problema sa paljenjem koji sam imao sipajuci drugo djubre sto znaci da je sigurno bolje gorivo.

[ etjen @ 27.11.2011. 13:33 ] @
ima već 5-6 godina ili više. Nalazi se preko puta Djelmaša iznad Čukaričke padine ka Žarkovu.

Sada gledam njihov sajt, izgleda da ih ima samo tu u BG-u. Nikad sa njima nisam imao problema, ni sa evrodizelom ni sa evropremiumom. Kažu da je svaka pumpa (aparat) povezana direktno sa centralom u Sloveniji i da nema šanse da kradu ni malo (meni je uvek identično skakala skala uvek kad sipam)
Deluju izuzetno ljubazno i poslovno

Evo ti link sa njihovog sajta gde sve imaju pumpe

http://www.petrol.co.rs/index.php?sv_path=98,99

[ ArsenLupen @ 27.11.2011. 14:06 ] @
Kome Bijeljina nije daleko, sve preporuke za Nestro benzinske pumpe - ekipa Rusa koja drzi pumpe kupila je i rafineriju u Brodu(a i fabriku ulja u Modrici), znaci kao NIS ali mi se cini da kvalitetnije rade posao.

Iako nisam iskusan vozac i te kako primetim razliku u radu i snazi motora na Zuntu, a i u novcaniku - 95oktana je 2.22 marke, 98 2.24 KM (ugrubo marke x 50 = dinari)
[ Zlatni_bg @ 28.11.2011. 18:44 ] @
Samo bih rekao da je na NIS-ovoj pumpi drugar sipao 90 litara benzina u auto u koji staje ~70 litara, a da je pritom jos i imao nesto goriva u vozilu.
[ Ka2 @ 28.11.2011. 19:31 ] @
Citat:
etjen: ima već 5-6 godina ili više. Nalazi se preko puta Djelmaša iznad Čukaričke padine ka Žarkovu.

Sada gledam njihov sajt, izgleda da ih ima samo tu u BG-u. Nikad sa njima nisam imao problema, ni sa evrodizelom ni sa evropremiumom. Kažu da je svaka pumpa (aparat) povezana direktno sa centralom u Sloveniji i da nema šanse da kradu ni malo (meni je uvek identično skakala skala uvek kad sipam)
Deluju izuzetno ljubazno i poslovno

Evo ti link sa njihovog sajta gde sve imaju pumpe

http://www.petrol.co.rs/index.php?sv_path=98,99


PETROL je sigurno dobra firma. Slovenci su i tu nema sta. Steta samo sto nemaju BMB 98 a prema sajtu, reklo bi se da nemaju cak ni Evro BMB mada i da ga imaju ne verujem da ga uvoze.
[ etjen @ 29.11.2011. 08:26 ] @
ma, imaju ga (evro bmb ) od pre jedno pola godine, nego pretpostavljam da baš nisu ažurni na sajtu
[ codeNO @ 20.12.2011. 14:33 ] @
Evo ne znam sta me je navelo al prosle nedelje natocio plin na NIS Zmaj ka gradu i sa natocenih 35l presao 440 km, a od toga bar 10-15% na benzin, nista to ne bi bilo cudno ali uvek predjem preko 500km i ostane plina a sada do poslednje kapi.... Uslovi voznje su ostali isti cak je pre bila veca guzva zbog Gazele, da uzimam jos neki faktor sto je potrosnja bila veca...ne znam koji, ali sada cu da sipam gde inace sipam pa cu opet da uporedim potrosnju, ali NIS postali su gori od MB.. ostajem na LUKOIL i EKO
[ kristina990 @ 21.07.2012. 16:12 ] @
Točio sam pre neki dan na NISu potaknut nižom cenom i mogu reći da je odličnog kvaliteta iako nije neophodan za moj karburatorski motor,potrošnja je baš značajno manja,motor se manje greje,a svećice koje su dosad bile sivo čađave dobile su lepu biskvit boju.
Moja preporuka.
[ pajapop @ 21.07.2012. 18:26 ] @

Ja na NIS u tj bivsem "Jugopetrolu", nisam sipao jos od rata, tj. masovnije pojave privatnih pumpi. Ne mogu brate da im oprostim... sve one kradje...vodeni benzin..., mi radimo za 5DM a oni... zlatne kajle, dzipovi, motori... uzas! Pre neki dan sam bio na teskoj rezervi...prolazim pored NISa, rekoh sebi... "guracu ga, al tu necu sipati".
[ kristina990 @ 21.07.2012. 18:58 ] @
...a odakle njima 50 dinara da kupe benzinsku....mislim na privatnike....sve je to isto ako tako posmatraš i kapital stečen u isto vreme i teška vremena za narod....po tome bi trebao promeniti državu jer je ista rasprodana,pokradena i zadužena za sva vremena,no duga priča....
zasad NIS ima odličan kvalitet i nižu cenu,redovno daju fiskalni i pune budžet,a to što su krali krali su i sad verovatno kradu,ali manje kao i svi ostali....

[Ovu poruku je menjao kristina990 dana 21.07.2012. u 20:34 GMT+1]
[ pajapop @ 21.07.2012. 20:10 ] @
Pa meni i ostali daju fiskalni...znaci i oni pune budzet. Ali brate, to je jace od mene, prosto ne mogu... Skoro sam imao jednog pacijenta, bivseg pumpadziju, pao s motora pa se skrsio. Mator, a vozi "Dukati". MIslis da mi ga je bilo zao, makar kao coveka. Ispoveda mi se kako je marisao... cak je i rodjake podkradao...sto ti je moc navike, nista im nije sveto.
[ etjen @ 21.07.2012. 20:15 ] @
pa fiskalni valjda daju svi na pumpama, ali ne vidim da je to neko merilo da li kradu ili ne.
[ MMaarrCCoo @ 23.11.2012. 20:41 ] @
Da li je NIS poceo da isporucuje EVRO 5 dizel iz nove rafinerije na trziste?
[ Lavlja_Jazbina @ 24.11.2012. 17:17 ] @
Da li je tacno kako kazu da je bolje pola rezervoara,nego pun zimi,kao zbog brzeg grejanja goriva koje
pumpa vrati u rezervoar i Euro5 bez aditiva ili ipak mora.
[ Zarko Silic @ 24.11.2012. 19:33 ] @
Ako e5 diesel ima propisane karakteristike, nebitna kolicina goriva u rezervoaru. Ako su deklarisana svojstva dizela lazirana, nema pomoci cak i ako se u rezervoaru nalazi samo jedna litra goriva.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NIS je poceo isporuku "novog" goriva, ali ga jos, zbog postojecih zaliha, nema na svim pumpama.
[ Nebojsa Milanovic @ 15.02.2013. 00:45 ] @
Verujem da su mnogi već čuli za aferu koja se ovih dana dešava, a razlog joj je prljavo gorivo.

Na pri pogled bi se reklo "ništa novo", ali ovaj slučaj zaslužuje da se opiše ceo:
Citat:

Osećam odgovornost prema drugim automobilistima i uopšte prema svim kupcima goriva u RS, da iznesem moj slučaj i objasnim vam moj problem, kako se ovako nešto ne bi ponavljalo. Isto tako, kada vas upoznam sa mojim slučajem, zamolio bih vas za savete kako dalje da postupim sa mojim slučajem i na koji način da zadovoljim pravdu, budući da se osećam kao usamljeni i mali potrošač u zemlji Srbiji, a štetu mi je pričinila velika internaciona naftna kompanija.
Budući da sam veliki zaljubljenik u automobile, i da se redovno informišem o automobilizmu putem brojnih nacionalnih i internacionalnih foruma, kao i putem časopisa, upoznat sam sa činjenicom da je kompanija MOL dobitnik brojnih nagrada za kvalitet goriva i da je dobitnik business excellence nagrade za poslovanje kompanije. Isto tako, poznato mi je da kompanija MOL na naše tržište, uvozi Euro premijum BMB 95 iz EU. Upravo ovo su glavni razlozi zašto od prvog dana kad sam kupio svoj novi automobil, sipam gorivo samo na MOL pumpama, budući da želim samo najbolje za moj automobil. Međutim, u poslednje vreme sam svedok nedopustovog propusta MOL kompanije i zakazivanja njihovog čitavog sistema poslovanja, kao i činjenice, da kupac u Srbiji tesko moze ostvariti svoja prava, budući da mi je u glavi misao, šta bi bilo da mi se ovo desilo u Nemačkoj?
Naime, u utorak, 15.01.2013. u 17:09h, na točionom mestu broj 1, sipao sam 10,26 litara Euro premium BMB 95 (benzin), na MOL pumpi u Novom Sadu, Futoški put 2. Lično sam sipao dotično gorivo u moju Ford Fiestu 1.4 benzin, 2010. godiste. Dakle, dva puta sam proverio (za svaki slučaj) da li sipam Evro premijum BMB 95, i da li koristim crveni pištolj za sipanje goriva. Nakon sipanja goriva, na vrhu pištolja sam primetio belu kapljicu koja me je podsetila na parafin. Ali sam pomislio da je nemoguće da je kompanija MOL napravila takav propust i da ona ne bi dozvolila da išta ugrozi svoju prestižnu reputaciju. Isto tako, pomislio sam da mora da je gorivo više zapenilo pa da mu se boja za trenutak promenila u neprozirnu belu. Otišao sam na kasu, platio gorivo, uzeo račun, seo u auto i otišao sa pumpe. Tu već počinju moji problemi.
Posle neka dva minuta voznje, stao sam na semaforu i izbacio auto iz brzine. Budući da tokom vožnje po gradu nikada ne slušam muziku u kolima, kao i da novu Ford Fiestu 1,4 karakteriše izuzetno tih (gotovo nečujan) i miran rad motora, primetio sam nešto čudno. Kazaljka obrtomera je sa normalnih 800 rpm (i bez ikakakvih i najmanjih oscilacija), za trenutak pala na 600 rpm, da bi se odma zatim vratila na normalnih 800 rpm. Treba imati u vidu da je motor bio zagrejan, dakle na normalnoj radnoj temperaturi, budući da sam iz Futoga došao na MOL pumpu u Novom Sadu da natočim gorivo, pa je automobil imao dovoljno vremena da se ugreje. Kako se ovo desilo, momentalno sam pomislio na onu belu kapljicu na kraju crvenog pištolja na MOL pumpi. Isto tako, pomislio sam da se sigurno u tom trenutku potrošilo ono gorivo koje je već bilo u crevima, pa da je sigurno auto krenuo da troši novo gorivo i da su se tu javili problemi. Međutim, kako je to bio samo taj trenutak, a auto nije pokazivao nikakve druge znake za loše gorivo, pomislio sam da je bila u pitanju samo trenutna necistoća i nastavio sam sa vožnjom. Posle nekih tri ili 4 minuta vožnje, opet sam stao na crveno svetlo semafora i posle par sekundi, kazaljka obrtomera je pala sa 800 na 500, pa se vratila na 800 rpm. Tada sam shvatio da iako mi se auto u vožnji ponašao normalno, da moram odmah da se vratim na tu MOL pumpu i da im ovo sve prijavim. Napravio sam polukružno skretanje i krenuo na MOL pumpu koja mi je bila udaljena oko 2 km. Međutim, u povratku je auto ( nova Ford Fiesta koja je prešla 28 000 km, koja se održava samo u ovlašćenom Ford servisu i koja nije imala ni najmanji kvar) počeo da slabije vuče i da sporije ,,hvata“ obrtaje u drugoj brzini u rasponu od 2000 do 3000 rpm, da bi posle 3000 rpm za trenutak dobio ubrzanje kao da ima turbinu.
Na MOL pumpu sam se vratio nekih 20 minuta pošto sam sipao gorivo na toj pumpi. Čim sam stigao, video sam da zaposleni na pumpi sipaju ED u novu mazdu 6 baš na tom točionom mestu broj 1, na kojem sam ja sipao Evro premijum BMB 95. Odmah sam rekao zaposlenim na pumpi da sam imao problema sa kolima i da sumnjam na njihovo gorivo Evro premijum BMB 95 sa točionom mesta broj 1, i da želim da sipaju malo goriva u menzuru ili neku staklenu čašu, pa da se uverimo da li je gorivo bele boje i da li je gusto i da vizuelno proverimo da li ima nekih vidljivih onečišćenja. Onda su me uputili u njihov objekat i da pričam sa njihovim šefom, pošto oni nemaju ovlašćenja to da urade.
Uputili su me na jednu gospođu, kojoj sam objasnio sve do detalja. Prvo me je pitala ko vam je sipao gorivo, ogovorio sam ja lično. I onda mi je cinično istakla. A VI ste sipali gorivo?! U smislu da sam možda pogrešio pištolj. Zatim sam odgovorio da sam apsolutno siguran da sam sipao odgovarajuće gorivo, i da imam fiskalni račun, a da oni imaju kamere, pa svakako može sve da se proveri. Rekao sam joj kako mislim da su sipali pogrešno gorivo u podzemnu cisternu namenjenu za Euro premijum BMB 95 ili da je gorivo u cisterni bilo pri kraju pa da je povuklo talog. Ona mi je odgovorila da je to nemoguće jer su tog dana sipali novo gorivo u podzemnu cisternu. Ja sam odgovorio, pa utoliko je veća verovatnoća da ste sipali pogrešno gorivo. Ona je rekla da postoje striktne procedure i da to nije moguće. Zatim me je pitala kako mogu biti siguran da je do goriva. Ja sam odgovorio da ne mogu jos da tvrdim da je do goriva, ali da duboko verujem da je do goriva i da su oni prva stanica gde moram da svratim i da prijavim problem, a da ću zatim auto odvesti u ovlašćeni servis, pa da će oni ustanoviti da li je do goriva ili ne. Tokom duzeg razgovora, zatražio sam da sipaju uzorak goriva u menzuru i da ga pa samo pogledamo. Ona je rekla da mora da priča telefonom sa svojim šefom. Posle njihovom razgovora, žena mi je dala telefon da pričam sa njenim šefom (imam zapisana i imena, ali ne bi ih sada iznosio). On je odmah krenuo da mi objašnjava kako oni imaju jedno od najkvalitetnijih goriva na svetu. Kako se to gorivo uvozi iz EU. Kako oni poseduju sve licence i dozvole. Kakva im je reputacija. Kako se tokom pretakanja goriva iz kamionske cisterne u podzemnu cisternu, gorivo proverava, da podzemne cisterne, kao i sami pištolji imaju najsavremenije senzore koji ukoliko očitaju i najmanje onečišćenje goriva odmah prekidaju dotok goriva. I tokom celog razgovora sa podsmehom mi objašnjavao kako je nemoguće da se to desi MOL kompaniji, i da ne može biti do njihovog goriva. Takođe mi je objasnio kako ne mogu da sipaju malo goriva u neku menzuru jer nije takva procedura već da moram da napišem žalbeni zahtev i da potom odvezem auto u ovlašćeni servis. Tako sam i uradio, kopirali smo fiskalni račun, ja sam sve što mi se do tada desilo zapisao u žalbenom zahtevu. Zatim je ta žena rekla hajde da vidimo ko je sve sipao gorivo posle vas. Ja sam odmah pomislio da sam sigurno prvi sipao gorivo posle njihovog sipanja novog goriva u podzemnu cisternu, da bi na kraju saznao da je to i bio slučaj. Žena je pristupila kompjuterskom sistemu i rekla da je posle mene to gorivo sipalo jos samo dvoje ljudi. Kada sam završio popunjavanje žalbenog zahteva,otišao sam u kola. I kad sam ulazio u kola, žena me je sa podsmehom upitala, vi i dalje mislite da je problem do bele guste kapljice na kraju pištolja? Ja sam odgovorio da ce ovlašćeni servis i Jugoinspekt utvrditi da li je do goriva i koje je gorivo u pitanju. Moja devojka koja je bila sa mnom u kolima je bila zatečena tim pitanjem i ciničnim smehom, jer sam se ja odmah vratio na pumpu, prijavio im problem sa gorivom, za koji niko još nije znao u čitavom sistemu, postupio društveno odgovorno prema drugim kupcima i prema njihovoj kompaniji, a oni mi se podsmevaju.
Ovlašćeni Ford servis je udaljen nekih kilometar ili dva od MOL pumpe na Futoškom putu, pa sam se odmah uputio tamo. Međutim, nekih 500 m od servisa, kazaljka koja pokazuje nivo goriva je od polovine rezervoara došla do ¼ i board computer me je obavestio da mi je nivo goriva sa 230 km na pumpe palo na 114 km, ja sam pogledao da li negde curi gorivo, ali je sve bilo u redu i nije se ni osećalo gorivo niti je igde curilo. Posle desetak sekundi, kazaljka goriva mi je pala na totalnu 0 i kompjuter je je obavestio da nemam ni malo goriva u kolima i onda me je zvučni signal i simbol pumpe (koji se upalio na komandnoj tabli) informisao o nestanku goriva. Zatim je auto krenuo neravnomerno da radi i da jako slabo vuce i da osecam vibracije. Tada sam bio udaljen nekih 200 m od servisa. Zatim mi se na komandnoj tabli upalio simbol za havariju motora, sve je počelo da pišti i automobil mi je stao na semaforu nekih 30m od servisa. Izašao sam iz kola i gurao ga do servisa, koji nije radio jer je bilo oko 18 h. Pozvao sam oca i objasnio mu čitavu situaciju. Rekao sam mu da uzme kanister i da kupi 5 litara Euro premijum BMB-a na toj pumpi, pošto oni već neće da ga sipaju u menzuru. Otišao sam sa njim na tu MOL pumpu, gde smo ostali zatečeni i šokirani sa novonastalom situacijom. Naime, pumpa je i dalje radila, a samo taj crveni pištolj koji toči Evro premijum BMB 95 je bio povezan crveno belom trakom (zapečaćen) i bio je nalepljen natpis ,,PIŠTOLJ U KVARU“. Moj otac je pitao zaposlene da mu sipaju 5 litara Evro premijuma BMB 95, na šta su oni odgovorili da ne mogu jer je pištolj u kvaru. Kada ih je upitao šta je sa pištoljem, ogdovorili su da ne znaju, jer nešto neće da radi. Bili smo šokirani da MOL pumpa i njeni zaposleni lažu kupce i da se pored takve prestižne reputacije služe lažima. Moj otac ih je pitao, a da nije do goriva? Na šta je zaposleni odgovorio kako može biti do goriva? Mi imamo najkvalitetnije gorivo. Na šta je moj otac odgovorio da može biti i jeste, jer je njegov sin sipao kod njih gorivo i automobil se potpuno pokvario. Moj otac je slikao i taj natpis i taj zapečaćeni pištolj.Onda su nas zamolili da uđemo kod njih u objekat.
Tamo nas je jedan zaposleni radnik dočekao sa rukama na glavi i sa pitanjem-joj jel je još jedan automobil pokvaren? Onda nam je priznao da je do goriva i da je posle razgovora došao njihov šef, proverio gorivo i video da je bele boje i gušće viskuoznosti. Kako im je gorivo došlo iz Mađarske. Kako oni priznaju da je do goriva i da ne bi trebali njihovi u centrali da prave problem da plate fakure za popravku novog automobila. Kako je to težak udarac za čitavu njihovu kompaniju i da se nešto tako nikad nije desilo i da je čitav sistem zakazao. Kao i da sam ja prvi kupac koji je sipao to gorivo nakon sipanja novog goriva u podzemne cisterne i da sam prvi koji ih je obavestio o problemu i da su posle mene sipale još dve osobe to gorivo. Onda nas je zamolio da naš slučaj ne iznosimo medijima i da nikako nije u interesu kompanije da se slučaj provlači po sudovima. I da nema potrebe da zovemo tržišnu inspekciju jer oni priznaju odgovornost i da su poslali uzorak goriva u Jugoinspekt. Ja sam ga pitao kako samo da poprave novi automobil za koji još tri godine otplaćujemo kredit i da ga potpuno rastavljaju, i da ću svakako biti bez automobila par nedelja ili čak meseci. Na šta mi je on rekao da oni žele da se dogovore, pa čak i da mi daju novi automobil, samo da to ne ide po medijima i sudovima.
Sutradan su me zvali iz servisa oko 13 h i rekli da su izvukli gorivo iz rezervoara i da nije ni pogrešno gorivo (dizel), već da je u pitanju neka teška hemija. I da su sve slikali, uzeli uzorke i da će nama dati uzorak goriva. Takođe su rekli da je potrebna nova pumpa goriva i nove dizne da bi se uopšte upalio automobil. Ti delovi se poručuju iz Nemačke, čekaju se 10-ak dana i da sa ugradnjom samo to košta 1300 eura. Postao sam jako zabrinut, jer ne znam kako ta hemija reaguje sa gumom, metalima, da li su mi nastali talozi na katalizatoru, kao i da li ću imati kasnije neke troškove koje su direktno uzrokovane uticajem ove hemije na druge delove automobila koja su u direktnom i indirektnom kontaktu sa gorivom.
Naredni dan smo otišli na MOL pumpu da napišemo novi žalbeni zahtev, gde smo naveli da se automobil pokvario. Tada nas je njihov šef uveravao da nije krivica do njihove pumpe nego do njihovog prevoznika, na šta sam mu postavio pitanje- ko je odgovoran za gorivo na njihovim pumpama? Kada sam ga pitao da nam dostave kopiju izveštaja Jugoinspekta (na šta imamo pravo kao oštećena strana), on je odgovorio da su dobili nalaze i da je upitanju voda. Bili smo šokirani što nas opet lažu, i pokazali smo mu fotografije goriva i pitali ga kakva je to voda. On je odgovorio da je taj prevoznik možda pre u cisterni vozio mleko koje nije dobro isprao i potom prevozio benzin. Tada smo uvideli da njihov bezobrazluk u laganju ne poznaje granice, zahvalili se, uzeli kopije zapisnika i otišli kući.
Do sada mi još nisu poslali kopiju nalaza Jugoinspekta, ali su mi poslali dopis u kojem su rekli da je politika njihove kompanije takva da se priznaju fakture ovlašćenog servisa, i da žele njih da podmire. I tim dopisom su isto tako rekli da žele da me obaveste, kao njihovog stalnog potrošača, da je do navedene situacije došlo iz razloga za koju njihova kompanija nije odgovorna i da su preduzete mere u cilju sprečavanja mogućnosti ponovnog nastanka istih ili sličnih problema na njihovoj benzinskoj stanici. I da iskreno veruju da je ovo prvi i poslednji put da se njihovi potrošači nalaze u neprijatnoj situaciji zbog kupovine goriva na njihovim stanicama, te da se nadaju da ovaj izuzetak neće promeniti moj dosadašnji stav u pogledu kvaliteta proizvoda i usluga na njihovim benzinskim stanicama. Ovaj dopis su potpisali direktori, a datum je napisan kao 21. 07.2013. godine!
Potom sam poslao dopis centrali MOL-a u Mađarskoj sa detaljnim objašnjenjem svih mojih problema uzrokovanih njihovom greškom. Do sada nisam dobio nikakav odgovor.

Auto je popravljan, evo ishoda:
Citat:

Namerno sam upotrebio izraz da je automobil doveden u vozno stanje, jer ni dan danas nisam dobio potrebni izveštaj, da bi znao od čega je sačinjena ona tečnost. Samim tim ne znam kako je reagovala sa ostalim delovima i komponentama automobila, kao i to da li će mi se u skorijoj budućnosti manifestovati neki kvarovi direktno prouzrokovani sipanjem te nepoznate tečnosti u automobil. Za sada je faktura servisa oko 140 000 rsd.

..i epilog za sada:
Citat:
U četvrtak sam (konačno) primio poziv od gospođe zaposlene iz odeljenja za odnose sa kupcima, gde me je ona tom prilikom obavestila da je faktura ovlašćenog servisa plaćena. Zatražila je i moj broj tekućeg računa da mi refundiraju (1600 RSD), koje sam potrošio sipajući onaj ,,Evro premijum BMB 95". Narednog dana (petak) sam preuzeo automobil iz ovlašćenog servisa, a taj dan mi je stigao i dopis koji potvrđuje to što mi je ta gospođa iz MOL kompanije prenela. Isto tako, u tom dopisu mi se izvinjavaju na problemima i neprijatnostima i žele da me časte sa jednim rezervoarom goriva jer su oni kompanija kojima su zadovoljni kupci na prvom mestu. U ponedeljak imam zakazan sastanak sa advokatom sa kojim ću se posavetovati o svim mojim narednim koracima u vezi sa celim mojim slučajem.


Pratićemo i dalje šta se dešava, ali ovo je veoma poučan primer o tome šta sve sipamo u naše aute.

U nastavku slede slike tog sadržaja koji je izvađen iz rezervoara, a negde sam pročitao da je rečeno da je u cisterni prethodno voženo mleko, pa nije dobro oprana...

Može biti, čak je i verovatno, ali niti je to kakva uteha, niti može biti opravdanje, niti je to verovatno usamljen slučaj...



[ Zarko Silic @ 15.02.2013. 00:52 ] @
Mleko mozda jeste bilo. Verovatno je i cisterna dobro oprana.

Problem je samo to sto ta voda nije ispustena


Pricam ja vec godinama da njima svima NIS dupe pomera.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.02.2013. 07:51 ] @
Ima malo tu nejasnoca u njegovoj prici.Sipao dizel a njegov bezinac radi-NA LERU.
Citat:
Čim sam stigao, video sam da zaposleni na pumpi sipaju ED u novu mazdu 6 baš na tom točionom mestu

Benzin u dizel,pa da se progura prica.Negde sam cuo da je pumpama dozvoljeno da krste goriva.Loz sa euroD?
Ako je tako,zastita od takvih propusta.Ja NIS preferiram,ali ni OMV,AVIA se ne preskacu ako moram sipati.
[ Nemanja @ 15.02.2013. 08:10 ] @
Stvarno, gde je najmanje lose sipati u Srbiji ?
[ vladd @ 15.02.2013. 08:21 ] @
To je tesko pitanje za koje nema pravog odgovora.

Jednostavno zakon dozvoljava da se gorivo "krsti", pa cak i ovaj najnoviji pokusaj dodatnih klasifikacija(i navodno raznih kvaliteta), vise ce posluziti da se "formiraju" nove, naravno vise cene, uz siroku paletu nekvaliteta.

Stari je obicaj, da pri tocenju u rezervoar, umoce kantu u cisternu, ili dve, izvade malo goriva "za sefa"(ili jos po nekog, i naliju razliku vodom..

Pa kako se kome zalomi, najbezbednije je sacekati nekoliko sati nakon istakanja i otvoriti cetvoro ociju na boju, miris i sta god treba za gorivo koje se toci i koristi..
Ne ignorisati "bele", "crne" ili crvene mrlje, kapljice ili sta god se drugo cedi umesto goriva..

Poz
[ pajapop @ 15.02.2013. 18:49 ] @

Cekaj...cekaj...ja nesto ne razumem...Kako se to u cisterni za mleko prevozi gorivo i obratno. Kakav je to mehanizam pranja??? Kako je to moguce???
[ Lavlja_Jazbina @ 15.02.2013. 19:42 ] @
To da krste gorivo je u stvari dodavanje aditiva,za bolji kvalitet goriva.Tako cuo.
Nego, ja bih pitao zasto na OMVu pistolj bar 3x brze toci nego na ostalim pumpama i njihovim aparatima.Samo ovi imaju novije ili...?
[ codeNO @ 15.02.2013. 20:56 ] @
A zasto creva na pumpama nisu providna da moze da se vidi sta se to sipa? NIS je imao nekada na svojim pumpama na vrhu malu providnu kupu u kojoj je moglo da se vidi kakvo gorivo prolazi kroz pistolj.

NIS ni malo nije dobar, isto je los kao i mnogi drugi, setimo se price od cuvenog proslog februara kada su na -25 C samo novi mercedesi ostajali po autoputevima, jer garancija im vazi samo ako sipaju na NIS a njihov dizel imao aditive samo do -15 i gorivo zamrzlo. To je ovde na forumu covek koji radi slepovanje sam pricao

A tacno je, malo je covek s`brda s`dola pisao

-Jel on sipao pre podne il popodne kad je sve to uspeo da se i raspravlja i odveze auto u servis
-Mleko pre goriva??? postoje cisterne namenjene za gorivo i za mleko i ni malo ne lice, znaci muvanje od strane prevoznika
-Covek se dobro zapitao, sta ce biti sa katalizatorom(+sonda) i to je trebao da im naplati, ili jos bolje, on rece da su mu ponudili nov auto, jer bez obzira na popravku, to vise nije isti auto
-Kao potrosac imas pravo da trazis da se gorivo sipa u menzuru i svaka pumpa mora da to ima i nema tu dodjite sutra ili pisite zahtev pa za 5 godina cemo vam odobriti, bilo da sumljas na kolicinu ili kvalitet goriva, moraju odmah da ti udovolje bez cekanja, znaci sipa se o njihovom trosku
-Nadam se da ce ih odrati

Ovo samo pokazuje da nema onih nedodirljivih po pitanju kvaliteta goriva, svi muvaju......svaki put kada sam sipao na NIS meni je manje goriva stalo u rezervoar, cim sam igrom slucaja sipao na EKO, meni je stalo vise goriva za iste pare
[ etjen @ 15.02.2013. 21:05 ] @
ma NIS je katastrofa, to smo već valjda još prošle zime apsolvirali.

Nego, ovo na slici u flaši liči na vodu u gorivu. Tj, emulzija koja se napravi kad se u benzin sipa voda. Nažalost, imao sam susreta sa time u vreme ''nepravednih i ničim izazvanih sankcija''

A to što mu je skakala skala za gorivo, verovatno je potonuo plovak u nije mogao da ispliva od te emulzije koja se napravila od vode. Ne verujem da su neke hemikalije u pitanju, mada, sve je moguće očigledno...
[ Zarko Silic @ 16.02.2013. 00:36 ] @
Kako bre NIS ne valja, a ovi drugi kao valjaju? Po kojoj logici, ako je vec i vrapci znaju da gorivo stize iz NIS-ovih skladsta?

Ovo gorivo sa MOL-ove pumpe neodoljivo podseca na tajno oruzije Zirinovskog
[ vaske2 @ 16.02.2013. 10:39 ] @
Od nove godine je gorivo na NIS pumpama odlično,što se tiče Evro dizela mogao sam se i lično uveriti,mada ljudi kažu da je i benzinu značajno poboljšan kvalitet. Mislim da se situacija značajno promenila po pitanju kvaliteta jer su Rusi pustili u rad novo postrojenje u rafineriji. Razliku su primetili mnogi a ne samo ja,auto dosta bolje ide,a potrošnja se smanjila za čitav 1l. Lično sam video kada su sa specijalnim vozilom dolazili i vršili pranje rezervoara i pražnjenje istog da ne bi došlo do mešanja pređašnjeg i goriva proizvedenog po novim standardima.Ranije sam ih i ja izbegavao i sipao na OMV-u ali sada se primećuje značajna razlika u korist NIS-a i možda bih pre njih došao u obzir jedino avio dizel sa ECO pumpi,da mi najbliža ECO pumpa nije udaljena 30-tak km...
[ BEOVOR @ 16.02.2013. 11:12 ] @
Pogresno utoceno gorivo, NIS pumpa i moje iskustvo. Ucite se na tudjem iskustvu. Najpametnije!

Citam prethodne postove , pa sam pozeleo da podelim svoje iskustvo sa vama.

Prosle godine, povratak sa letovanja, nakon devet sati voznje, 800km, na par raskrsnica od kuce, pozeleh da natocim gorivo do vrha, pet minuta jos, pa da polako sabiram utiske i pripremam za skorasnji radni dan.

Mala NIS ova pumpica, nekoliko automata...Dobar dan- Dobar dan. –Evropremijum?-Evo , tu iza! ...-OK....izadjem iz auta, otkljucam cep. Momak, tocilac hvata se za pistolj –Koliko? –Do vrha!..okrecem se do kabine da uzmem novcanik, par sekundi...pogledam ka pistolju i .....GROM!Evrodizel!!!...Stani! viknem....Momak se ukoci...-Izvinite, pogresio sam!-E,jbg....sad!!! 6,5lit je sipano. Sef pumpe(ispostavi se moj poznanik) kaze da prihvata svoju krivicu, mogu i da ih tuzim, ali ce mali da ostane bez posla. Kud coveka da ostavljam bez hleba, danas!? Okrecem brojeve ovlascenih servisa ne bi li mi neko dao savet sta da radim. 17h popodne, taman svi zatvoreni. Auto pun prtljaga, ja vec umoran, kuca na pogled daleko...

Dobijem Kulica iz Bgd, objasnim gospodinu koji se javio u kakvoj sam situaciji, pita koji motor..TU1JP (Peugeot-Citroen)... kaze da bi najbolje bilo da se istoci gorivo, da postoji varijanta sa brikovanjem releja pumpe , ali kad je cuo koliko sam sipao, predlozi da sipam do vrha i da ne bi trebalo da smeta motoru...
Druga varijanta je slepanje auta do servisa, vadjenje prtljaga, taksi....Prevagne savet servisera, natocim do vrha, jos 30ak lit , upalim motor ostavim da radi i za to vreme napravim interni zapisnik sa sefom pumpe , ako nesto krene po zlu da imam neki dokaz.
Minut do kuce, motor lepo radi...odvezem se do kuce i cvrsto resim da sutradan odem do ovlascenog servisera , pa ako treba da sve ispraznimo i operemo.

Sutradan , zaverglam, motor proradi i ugasi se nakon tri sekunde. Probao sam jos jednom i odustao. Pretpostavljam da se evrodizel slegao na dno rezervoara kod usisa pumpe. Zovnem sefa pumpe, kazem mu da moram na servis, covek dodje , odslepa mi auto. Ja, ljut kao ris. Vidim da u zelji da niko ne strada, kandidujem se za gubitnika. Ali, ajde, kad je bal nek je bal.
Serviser (MS) je sve ispraznio(skoro 50lit mesavine), proprao, napomenuo da misli da nema neke vece stete jer motor nije dugo radio, ali ako imam nekih problema sa jutarnjim startom da ce morati da se uradi i ciscenje brizgaljki. Ceh 5500din.

Epilog:

-izgubio jedan dan odmora
-iznervirao se maksimalno
-izvadjenu mesavinu dao tociocu, ovaj to prodao, ne interesuje me kome, dao mi novac
ostatak stete , tj. servis obecao da ce da plati....u medjuvremenu je ostao bez posla, a meni bilo zao, pa ga nisam ni ganjao za to :)
-uverio sam se da auto ne trosi manje kad ide na evrodizel
-stavise, uopste ne ide
-dobio savet da je dobro sto nisam pokusavao da istocim sam i ostetim pumpu zbog rada na suvo i bez hladjenja
-naucio se da samo par sekundi nepaznje, moze da mnogo kosta. Od tad idem na pumpe gde je samousluga i dobro se preslisam koji pistolj ulazi u rezervoar
-ah, da...pomenuta pumpa je najblize mesto za kupovinu goriva, samo par stotina metara od Rafinerije :)
[ etjen @ 16.02.2013. 12:08 ] @
Citat:
Zarko Silic: Kako bre NIS ne valja, a ovi drugi kao valjaju? Po kojoj logici, ako je vec i vrapci znaju da gorivo stize iz NIS-ovih skladsta?

Ovo gorivo sa MOL-ove pumpe neodoljivo podseca na tajno oruzije Zirinovskog :D


Žarko, problem je do točionog mesta, dakle benzinske stanice. Nije problem na izvoru uvoza (da se tako izrazim)

NIS je stara državna firma (bila) pa su valjda navikli da kradu kao i po svim sličnim takvim firmama. Ranije se to i nije toliko primećivalo jer su mahom bili automobili sa karburatorima ili običnim duzel pumpama koji su gutali sve. Sada je to sve drugačije...

Moguće da se sada sa dolaskom istočne braće to nešto promenilo, mada ja im ne bih poklanjao poverenje, barem ne dok imam izbora.
[ Zarko Silic @ 16.02.2013. 14:05 ] @
Uvek je na NISu bila najsigurnija kupovina goriva.

Na pojedinim ispostavama (blize Beogradu) bilo je pronevera, ali je i pored toga gorivo na NISu u najgorem slucaju isto kao i gorivo na toboze inostranim pumpama.

U najboljem slucaju, i najcesce je ono bolje jer sama logika nalaze da mora biti bolje. Zasto bi se konkurenciji isporucivalo kvalitetnije? Po kojoj bi to bilo logici?

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 16.02.2013. u 18:44 GMT+1]
[ etjen @ 16.02.2013. 14:55 ] @
pa kažem ti da nije problem u isporučenom gorivu, nego u ispostavama. Najviše su krali na NIS-u jer kontrola skoro nije ni postojala.
Na privatnim pumpama dobiješ otkaz na keca ako kradeš, a na NIS-u ćeš teško da dobiješ otkaz kao u bilo kojoj državnoj firmi.

Kažem, tako je bilo ranije, sada ne znam, možda je bolje.

I da se ograničim, govorim za Beograd, jer su moja iskustva uglavnom bazirana na beogradskim pumpama.
[ vaske2 @ 16.02.2013. 15:17 ] @
Sada je 99% Nisovih pumpi povezano(pištolji sa fiskalnim kasama)i mogućnost zloupotrebe je svedena na minimum. Takođe imaju vrlo česte kontrole(blizak rođak mi radi tamo) i nije slučajnost što se dosta starijih pumpara koji su se primakli penziji,odlučilo da uzme otpremninu. Rusi su poprilično zaveli red pa nije čudo što NIS u poslednje 2 godine posluje pozitivno,a dok je bio u vlasništvu države,bio je rupa bez dna...
[ kristina990 @ 14.06.2014. 15:32 ] @
Oduvek i redovno točim na NISu.Pre mesec,dva znalo se desiti da ostanem bez goriva i da natočim u flašu kod najbliže privatne pumpe,auto se tada redovno gasio u leru....
Pre jedno desetak dana svratim na NIS,natočim,isti simptomi gašenje motora u leru,međutim tad sam primetio Knezpetrol cisternu parkiranu preko puta NIS pume pokraj vulkanizera,nisam ni sanjao da Knez Petrol snabdeva NIS,mislio sam da su slučajno stali da poprave gumu...kasnije izguglao pošto mi bilo sumnjivo...nakon toga natočio na MOLu,nikakvih problema...
Inače NISovo gorivo je perfektno na izlazu iz rafinerije i najviše kilometara sam pravio baš s njihovim gorivom...šta se dešava od rafinerije do pumpe u režiji Knezpetrola zaključite sami...
[ Java Beograd @ 24.09.2015. 15:03 ] @
Ajde da malo oživimo temu ....

Vidim, ovih dana, već na svim pumpama ima onog Ultra dizela. Malo je skuplji, a bemliga, ima kao neke aditive.

Da li neko zna koji su aditivi ? Dal' kao manje troši / bolje vuče ili, u čemu je poenta ?
[ vladd @ 24.09.2015. 16:05 ] @
JA sam nalio neki "super" benzin na LUL pumpi, i mogu reci da motor mnogo bolje i zdravije radi. Jos kada bih mogao da uporedim potrosnju, bilo bi dobro. Kada je motor zivahan i ne stuca, prosto je tesko odoleti a ne zgaziti pedalu gasa na kratkim ubrzanjima.
[ Flo33 @ 24.09.2015. 20:37 ] @
Inače, kaže mi pumpadžija na MOL-u da se mnogi žale na potrošnju i rad motora sa srpskim dizelom, dok ja imam primer, zadnja pumpa pred Batrovcima, MOL, tankao zadnji put kao i uvek taj neki 95+ kao sa aditivima, naredio više km na autoputu nego sa slovenačkim, hrvatskim, grčkim, makedonskim, italijanskim, mađarskim, austrijskim, i to osetno, skoro 100km. Uvek isto vozim, tempomat na 140km/h.
[ AstralPro @ 24.09.2015. 23:35 ] @
Da li neko ima proverene informacije u vezi Nis Ultra dizela?
Jako su dosadni na pumpama sa tim i ubedjuju kako ce auto da radi bolje i da manje trosi i svaki put im objasnjavam da nema apsolutno nikakve razlike.
Auto ide kako ide a trosi koliko ga stiskas. Sipam nedeljno oko 70 l kad se upali rezerva, nekad obican dizel a nekad ultra i zaista ne mogu da primetim da ide bolje ili da manje trosi.
Isti slucaj kod OMV-a, Eko i ostalih koji nude "bolji" dizel,ubedjen sam da prodaju muda za bubrege.

[ Java Beograd @ 25.09.2015. 07:59 ] @
Ja sam letos vozio do Amsterdama. 1850 km. Točio dozel u Austriji, Nemačkoj, Holandiji. Ma jok. Sve je isto.

Kod nas točim na Euro Petrol pumpama. Kristalno čist dizel. Menjam filter na 20.000 km. Nema kapi vode. Jednom sam razbucao stari, zamenjeni filter, da osmotrim kakav je filter papir. Čist ko suza. Bi mi žao bačenog filtera.

Ranije je kod nas bilo svakakvih vnago na pumpama, pod imenom Euro Dizel. Od kako su uveli markiranje, od kako NIS dobio novog gazdu, sve se promenilo. Ništa ne fali gorivu.

Nego, ljudi često, misle da bi 15 godina stari izraubovani TDI trebalo da radi neznamnija kako, ali "eto, ovo naše gorivo ..."
[ etjen @ 25.09.2015. 17:02 ] @
hmm, evo ja sam se baš vratio iz Rapala (ispod Đenove).
Dizel sipam isključivo na Petrol pumpi u Beogradu.
Nemam nikakvih zamerki na taj dizel, ali sam sipao u Sloveniji na isto Petrol pumpi i potrošnja je pola litre niža.
Takođe u Italiji na Q8 pumpi ili na Esso pumpi, sipano gorivo i potrošnja je takođe pola litre niža nego sa našim gorivom.
Ide apsolutno isto, ali troši manje.

Sa dizelom iz Grčke nisam primetio nikakvu razliku.