[ djura63 @ 09.07.2011. 13:35 ] @
Kako da zamenim prednji amortizer na Opel Kadetu? |
[ djura63 @ 09.07.2011. 13:35 ] @
[ vidan kv @ 10.07.2011. 11:10 ] @
.........odeš kod majstora
[ djura63 @ 10.07.2011. 11:19 ] @
Ma je l'? To mi nije palo na pamet.
[ vidan kv @ 10.07.2011. 22:25 ] @
........veruj da nisam hteo da budem ni ironičan ni ciničan.....predpostavljam da se radi o cca 20 godina starom vozilu.....prvo što može da te zeza je to da "izbiješ" homozglob iz rukavca.Ume tako jako da zapekne da ni čekić od 10 kg ne može da pomogne;spona takođe,neće da zapekne al nema šanse da je izvadiš bez alata... 2.treba "sabiti" oprugu amortizera.I ne pomišljaj ukoliko nemaš iole ozbiljan alat predviđen za tu namenu.Treba odviti i maticu koja pričvršćuje šolju amortizera.Uobičajeno je da to uradiš sa pneumatskim pištoljem..... .... 3.dolaziš do toga da treba da izvadiš uložak amortizera.Radi se o specijalnoj matici koja ume da zariba do te mere da ti je potrebna brusilica da bi je odsekao(a da ne oštetiš ostatak amortizera).....kad sve to napraviš delove vraćaš obrnutim redom.I sve ide lepo i glatko pod uslovom da te ne zezaju kočiona klešta.....Đuro,ne znam odakle si ali se u Srb taj posao naplaćuje 10-15€ eventualno 20(za jednu stranu)....sam proceni da li ti se isplati to zezanje
[ savasa @ 11.07.2011. 13:16 ] @
Poslušaj čoveka i idi kod majstora. Ja lično ne volim da teram kola kod majstora ali kad su takve stvari u pitanju prepuštam stvar njima. U svakom slučaju bez dobrog alata, podmazivanja najverovatnije grejanja nećeš puno uraditi. Puno sreće ti želim!
[ pisac @ 12.07.2011. 22:15 ] @
Ovaj forum nije ljubitelj DIY majstora, pa čuješ uglavnom takve savete. Ja sam zamenio prednji amortizer sam, i evo nešto o tome ovde: Kako naći aftermarket amortizere iste kao originalne?.
Pogledaj malo youtube snimke, i vidi naročito one snimke na kojima opruge lete preko ulice , pa se dobro pripremi. Trebaće ti nekakav alat za stezanje opruga, bez toga ne počinji. I ne znam kako je to kod Kadeta, ali ako ti je amortizer ujedno i konstruktivni deo prednjeg trapa, onda tu nema mesta za bilo kakvu grešku jer će ti eventualnim ispadanjem amortizera ujedno i točak otići na odmor. [ vidan kv @ 12.07.2011. 22:39 ] @
......u Pisac a ja mislio da nećeš da se javiš......prvo:ovaj forum voli DIY majstore....poenta je u tome kolika je ušteda/zezanje spram cene koju će da naplati profi.......A ti Đuro samo slušaj ovog danguba pa ćeš daleko da doguraš.....i molio bih moderatore da malo obuzdaju ovog "pisca" jer je dosta i dovoljno srozavao ugled ovog foruma......pozzzz!
[ vladd @ 12.07.2011. 23:01 ] @
Menjanje amortizera je poprilicno redak zahvat na vozilu(na Balkanu izuzetno), da bi se sakupljala bespotrebno ncidentna oprema i pribor.
Kao drugo, osim obaveznog pribora i alata, moze da se dogodi da su potrebni dodatni pajseri, poluge, macole, stege, sekaci, izbijaci, brener... Dok zahvat kod profesionalca ne kosta puno. Da je u pitanju samo nekoliko srafcica, poprskanih odvijacem, i stezac za opruge, niko ne bi preporucivao majstora. Problem iznenadjenja i potrebe za dodatnim vestinama i alatima, ne mehanicarskim, vise bravarskim, previse komplikuje proces, da bi se preporucila DIY varijanta. Iako, za lagani diy veliki, sama opruga je u sustnini najmanji, lako resiv, problem. Poz [ pisac @ 12.07.2011. 23:18 ] @
Citat: vidan kv: ....poenta je u tome kolika je ušteda/zezanje spram cene koju će da naplati profi....... Poenta je da nije sve u novcu. Ja nemam nameru da vise idem u servis ni za kakav posao koji mogu sam da odradim, makar bilo i potpuno besplatno. Zasto? Pa kao sto rekoh, nije sve u novcu. [ pisac @ 12.07.2011. 23:26 ] @
Citat: vladd: moze da se dogodi da su potrebni dodatni pajseri, poluge, macole, stege, sekaci, izbijaci, brener... Sve to otprilike vec imam jer godinama radim mnoge stvari DiY, a iskoristio sam samo kilo kljuc (kojim inace srafim tockove), macolu od 1.5kg, i stezac opruga koji sam pozajmio ali imam nameru da ga kupim prvom prilikom (i manju varijantu za opruge ventila) [ Milojkovic @ 13.07.2011. 00:42 ] @
Uopste nisam ni sumnjao da ce te u tom naumu podrzati Pisac.
Amortizer se ne menja tesko( govoreci iz ugla profesionalca) i za taj posao ti je potreban elementaran mehanicarski alat sa izuzetkom alata za sabijanje opruge i alat za izbijanje krajeva spona i kugle. Moj savet ti je da pri zameni amortizera zamenis i odbojne gume i solje amortizera. Amortizeri se uvek menjaju u paru tako da ces ih morati zameniti oba. Ukoliko nemas ove specijalne alate mozes se posluziti i sa prirucnim sredstvima ali ce tada zamena biti malko teza i vremenski ce potrajati duze u odnosu kad se radi sa adekvatnim alatom, ali tebi verovatno vreme ne znaci nista pa ces ga utrositi spram vestine i srece. Prvo moras popustiti safove na tocku odvrnuti centralnu maticu homokinetickog zgloba , zatim sledi izbijanje kugle, izbijanje kraja spone, odvrtanje gornje matice amortizera.Zatim kompletan amortizer skidas sabijas oprugu oslobadjas nosac, uklanjas oprugu odvrces saf uloska amortizera vadis ulozak i stavljas nov, zatim, sve zavrnes po obrnutom redosledu i to je kraj. [ milovanmaric @ 13.07.2011. 11:42 ] @
Redosled radnji je iznet, sad samo koliko imas alata i volje da ga i promenis. Samo pazi dok radis da sebe ili nekog oko sebe ne povredis to ti je najvaznije, a auto da li ces zavrsiti za dan ili dva je najmanje bitno, vazno je da sve prodje kako treba.
[ Java Beograd @ 13.07.2011. 12:12 ] @
Đura ode, a stara trvenja i prepucavanja - ostala.
[ anon115774 @ 13.07.2011. 15:50 ] @
Pa tako ti je to na svakoj temi na kojoj se pametuje kao na ovoj.
Zasto jednostavno ne mozete coveku da date odgovor na njegovo pitanje? Ja uopste nisam procitao da je on rekao da ce sam to da radi vec je samo pitao kako se to radi. Sta se vas tice zasto to njega zanima? Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|