|
[ d.vader @ 11.07.2011. 11:54 ] @
| Imam dve kreditne kartice kod "Banca intesa" i peti put za redom dolazim u krajnje neprijatnu situaciju.
Pošto u poslednje vreme češće putujem, karte za avion kupujem kreditnom karticom. Interesantno, iako karte kupujem u Srbiji, u agenciji odnosno u predstavništvu avio kompanije, po ceni izraženoj i naplaćenoj u dinarima i sa regularno izdatim računom za dinarski iznos, banka me uvek zadužuje u eurima ali po njihovom najgorem kursu. Situacija iz maja, karta koju sam platio 45.896 dinara banka mi obračunava 472 eura iako je na dan kupovine srednji kurs bio 99,6208.
Pored kamate koja je u Srbiji oko 36% na godišnjem nivou ili oko 9 puta veće nego na zapadu, malo im je i to nego otimaju na kursnim razlikama.
Na uloženu žalbu, sa slipom u kome lepo piše gde sam kupio kartu i po kojoj ceni, banka mi odgovara da je rok za odgovor na žalbu 90 dana?! Ne mogu da verujem dokle ide bezobrazluk?! Njih ne interesuje ni to što je jedino zakonsko sredstvo za plaćanje u Srbiji dinar, to što imam račun o plaćanju u dinarima nego samo njihov harač. Pošto je prošlo više od mesec dana a odgovora nema, nisam hteo da platim u eurima jer nisam ništa ni kupovao u eurima, oni mi skidaju bez mog znanja odeređenu sumu 15. juna sa tekućeg računa i računaju mi euro po 122 dinara a srednji kurs je bio 100,6602 dinara na taj dan.
Pišem i dva dopisa (06.06. i 04.07.) Narodnoj banci Srbije, centru za zaštitu korisnika finansijskih usluga ali mi ne odgovaraju.
Sad se pitam, da li ići zakonskim putem i dalje i verovati u zakon ili đonom, zatvorim tekući i ne platim im dug pa neka me jure i tuže kome hoće. Sticajem okolnosti, znam čoveka koji radi u firmi koja je otkupila dugove i juri dužnike i da je dosta traljavo posebno ako sume nisu visoke. |
[ jnk @ 11.07.2011. 12:16 ] @
Ako kupuješ karte od strane firme koja nema predstavništvo kod nas jedini način je da se naplati u evrima(ako platiš u nekoj drugoj valuti banka će automatski konvertovati u dinare). Zatim ne znam zašto si uopšte očekivao da ti naplate po srednjem kursu? Obično u domaćem poslovanju kada se navode cene u evrima misli se na prodajni(skuplji) kurs u protivvrednosti dinara. Tvoja banka plati tvoj račun evrima koje teoretski mora da kupi. Ti možeš i sam da kupiš evre i da ih uplatiš na karticu i tako rešiš problem ako misliš da ti skupo naplaćuju kurs(a sigurno da naplaćuju skupo).
Slažem se da je 122 dinara pljačka ali to mi deluje nerealno, možda su ti uračunali i kamatu.
[ Predrag Supurovic @ 11.07.2011. 12:16 ] @
Ako ti ni Narodna banka ne odgovara onda možda treba da se obratiš Zaštitniku građana.
[ nkrgovic @ 11.07.2011. 12:19 ] @
Tuzice te ako ne platis. Uterivanje dugova je krajnja solucija, ali sjebaces kreditni skor totalno. Nemoj to sebi da radis. Imas dva resenja:
- Prijavis inspekciji. Nema teorije da ti neko moze naplatiti EUR u Srbiji, to mora da moze da se istera. E, onda zatvoris racun. Iz principa.
- Odes tamo i force choke-ujes ih :). Prethodno im naredis da skinu sa racuna vlasnika banke. :) I ne, "ne moraju da vide dokumenta za taj racun". (You don't need to see my identification). :D Use the schwartz!
[ d.vader @ 11.07.2011. 12:26 ] @
Kao što sam naveo na početku, ovo mi je peti put. Do sada su mi uvažavali žalbe u roku dan-dva i obavezno uz izvinjenje. Zašto sad ne uvažavaju nemam pojma?!
Citat: jnk: Ako kupuješ karte od strane firme koja nema predstavništvo kod nas jedini način je da se naplati u evrima(ako platiš u nekoj drugoj valuti banka će automatski konvertovati u dinare). Zatim ne znam zašto si uopšte očekivao da ti naplate po srednjem kursu? Obično u domaćem poslovanju kada se navode cene u evrima misli se na prodajni(skuplji) kurs u protivvrednosti dinara. Tvoja banka plati tvoj račun evrima koje teoretski mora da kupi. Ti možeš i sam da kupiš evre i da ih uplatiš na karticu i tako rešiš problem ako misliš da ti skupo naplaćuju kurs(a sigurno da naplaćuju skupo).
Slažem se da je 122 dinara pljačka ali to mi deluje nerealno, možda su ti uračunali i kamatu.
Naveo sam da sam kartu kupio u Beogradu u predstavništvu ČSA, Kralja Milana 6. i da mi je naplaćeno u dinarima i da sam za transakciju dobio račun jer račun obavezno tražim baš zbog toga što mi ovo nije prvi put.
Prvi put da oni prelaze granicu prihvatljivog. Ni u prethodnim slučajevima, iako su brzo rešili reklamaciju u moju korist, nemaju pravo da mi oduzimaju slobodno vreme i da pišem prigovore, prilažem račune kada imaju vreme i mesto gde je kartica provučena.
Perfidan vid profitiranja na kursnoj razlici, a posebno kada pričamo o kamati.
[ jnk @ 11.07.2011. 12:34 ] @
Čudno mi je da ti firma u Beogradu naplati nešto u evrima. Jedino što mi pada na pamet je da je registrovana kao strano predstavništvo(pravna forma) pa ti onda naplati u evrima ali onda je ta firma kriva za te kursne razlike jer ona ispostavlja račun. Ja kad kupujem karte preko lufthanse preko interneta meni lokalna lufthansa naplati račun u dinarima i on bude isti kao što mi prikaže na sajtu. Mada i ovde je lufthansa registrovana kao strano predstavništvo pa opet naplati u dinarima. Isto je intesa u pitanju.
[ d.vader @ 11.07.2011. 12:37 ] @
Citat: jnk: Čudno mi je da ti firma u Beogradu naplati nešto u evrima. Jedino što mi pada na pamet je da je registrovana kao strano predstavništvo(pravna forma) pa ti onda naplati u evrima ali onda je ta firma kriva za te kursne razlike jer ona ispostavlja račun.
Poenta je da nije naplatila u eurima jer i cene ne daje u eurima nego u dinarima i da imam uredan račun sa pečatom gde piše da je naplaćeno 45.896 dinara!
klasična bankarska transakcija samo što idu po sistemu APP.
[ dule_ns @ 11.07.2011. 13:29 ] @
Ne naplaćuje tebi ništa banka, nego ta firma. Tako da njih priupitaj zašto su istakli dinare a naplaćuju ti u evrima.
[ d.vader @ 11.07.2011. 14:06 ] @
Citat: dule_ns: Ne naplaćuje tebi ništa banka, nego ta firma. Tako da njih priupitaj zašto su istakli dinare a naplaćuju ti u evrima.
Nisi u pravu. Posmatrajmo ovako. Kartu sam mogao platiti u kešu, sa čekovima, ili karticom sa tekućim računom. Jel bi po toj logici opet platio eurima?!
Prevara je u sledećem, pošto je inostrana kompanija oni se pravdaju time da transakcija ide u eurima. Po toj logici onda bi koka kolu trebalo da plaćamo u eurima odnosno dolarima a ne dinarima. Nisam ja kupio kartu na konsignaciji nego na prodajnom mestu u Srbiji i zaduženje može biti samo u dinarima a jeste jer imam regularan račun!
[ neca @ 11.07.2011. 14:11 ] @
Dule nisi u pravu. Kada platiš na prodajnom mestu i "provučeš" karticu, apsolutno ne postoji način da ukucaš dinare a da ga zadužiš u eurima.
Pre će da bude da je to neka intezina trange frange kombinacija.
Nego, da nije ta kartica kojom si plaćao vezana za devizni račun??? (to mi je jedina moguća kombinacija po kojoj oni mogu da te zaduže u eurima)
[ nnn @ 11.07.2011. 14:48 ] @
Kojom karticom placas?
[ anon115774 @ 11.07.2011. 15:05 ] @
Citat: Predrag Supurovic: Ako ti ni Narodna banka ne odgovara onda možda treba da se obratiš Zaštitniku građana.
Ovo zanemari. NBS uvek odgovara ali mora prethodno da proveri sa bankom na koju se zalis.
Citat: nkrgovic: - Prijavis inspekciji. Nema teorije da ti neko moze naplatiti EUR u Srbiji, to mora da moze da se istera. E, onda zatvoris racun. Iz principa.
Ovo takodje zanemaris. Inspekcija nije nadlezna za finansijske institucije.
Citat: d.vader: Kao što sam naveo na početku, ovo mi je peti put. Do sada su mi uvažavali žalbe u roku dan-dva i obavezno uz izvinjenje. Zašto sad ne uvažavaju nemam pojma?!
Zato sto banka nije vlasnik karticarske organizacije vec postoji odnos dva nezavisna pravna subjekta. Banka mora od karticarske organizacije da zatrazi objasnjenje. Moja pretpostavka je da su u toj agenciji napravili moto transakciju preko terminala koji se nalazi ko zna gde. Ti nekoliko puta instistiras na tome da imas racun ali je mnogo interesantnije pitanje da li imas slip i sta na njemu pise? Koja banka je vlasnik tog terminala?
Citat: jnk: Jedino što mi pada na pamet je da je registrovana kao strano predstavništvo(pravna forma) pa ti onda naplati u evrima ali onda je ta firma kriva za te kursne razlike jer ona ispostavlja račun.
Ovo takodje zanemari. Ne moze niko da ti naplati u stranoj valuti u Srbiji. To sto je neko registrovan kao strano predstavnistvo nema nikakve veze.
Citat: d.vader: Poenta je da nije naplatila u eurima jer i cene ne daje u eurima nego u dinarima i da imam uredan račun sa pečatom gde piše da je naplaćeno 45.896 dinara!
I opet: racun nema nikakve veze. Jedino sto je bitno je slip.
Citat: neca: Nego, da nije ta kartica kojom si plaćao vezana za devizni račun??? (to mi je jedina moguća kombinacija po kojoj oni mogu da te zaduže u eurima)
Ako su mu naplatili 15-og u mesecu zaduzenje po kartici to je onda american express a ona ima i dinarski i devizni deo.
P.S. Moze i djonom ali to onda znaci da nikad vise u ovoj drzavi neces moci da se zaduzis ni po kom osnovu ni kod jedne finansijske institucije. Verovatno za godinu-dve neces moci ni da registrujes auto ako u KB-u stoji da te je neko tuzio zbog duga (ili ne mora da te je tuzio, dovoljno je da samo pise da dugujes). Na tebi je da odlucis da li ti se isplati.
[ d.vader @ 11.07.2011. 16:17 ] @
@Informer:
Svaka čast, vidi se da poznaješ materiju. Da, u pitanju je amex. Upravo, pre desetak minuta, zvali su me iz banke sa broja 066 893 4000 i saopštili da su uvažili moju reklamaciju i da se izvinjavaju i da im je stvarno žao što peti put pokušavaju na istu foru da me nasamare. Ovo na kraju sam malo karikirao. Jesu se izvinjavali ali bez objašnjenja zašto mi to rade već peti put. Naravno, ni reči o kamati za period u kome nisam platio zaduženje jer su oni svojim malverzacijama napravili situaciju koju su napravili. Završilo se sa klasičnim...na obostrano zadovoljstvo...bla,bla,bla.
Interesantno, zadovoljan klijent se ne žali pet puta i ja nisam zadovoljan klijent jer me uporno maltretiraju!
Ostaje još da vidim dopis sa zaduženjem i stanjem na računu.
[ d.vader @ 11.07.2011. 16:46 ] @
Da ne bi bilo zabune, evo šta sam imao od priloga za reklamaciju:
Pošto je nečitko a i poučen iskustvom iz prethodnih slučajeva tražim račun:
Koji je obračunat:
Imam i prepisku sa bankom ali ona nije sad važna. Možda je odgovor od 24.06. na moj dopis od 06.06. dovoljan:
[ anon115774 @ 11.07.2011. 17:15 ] @
Interesantno... u 21. veku oni ne rade elektronsku autorizaciju nego i dalje rade sa imprinterima.
Jos interesantnije je sto je na dnu forme napisano da ga je stampala Komercni Banka ( www.kb.cz). To je banka sa sedistem u Ceskoj tako da je moja pretpostavka da su oni poslali taj racun na naplatu tamo. Onda je sasvim normalno sto zaduzenje ide u eurima jer svaka autorizacija koja se vrzi van zemlje je u eurima.
Dolazimo do zakljucka da nije banka ta koja pravi problem vec agencija koja posluje u Srbiji a racune naplacuje iz Ceske. Hmm... pri tom, ne izdaje fiskalni racun nego obican blok... ako u ovoj prici neko mulja ja bih se pre kladio na tu agenciju nego na banku.
Ajde vidi na online-u sta ti tacno pise u opisu te transakcije. Trebala bi i oznaka zemlje da pise.
Citat: zvali su me iz banke sa broja 066 893 4000
Jesi siguran da je taj broj? :)
[ cozmo_im @ 11.07.2011. 17:23 ] @
Malo ti je velika ta kamata na karticu. Meni je godisnja kamata 23,28%, imam grejs period, obracunava se srednji kurs NBS-a kad se zaduzujes u evrima...
[ d.vader @ 11.07.2011. 17:57 ] @
Citat: Informer: Jesi siguran da je taj broj? :)
To mi piše u indetifikaciji...
Kada sam rekao za prethodne slučajeve, dva puta je bio slučaj prilikom kupovine karte u agenciji "Jumbo travel". Oni rade preko Amadeusa... ako se ne varam?
Opet pitanje, kako se onda realizuje transakcija da sam platio kešom, čekovima ili karticom sa tekućeg?
Citat: cozmo_im: Malo ti je velika ta kamata na karticu. Meni je godisnja kamata 23,28%, imam grejs period, obracunava se srednji kurs NBS-a kad se zaduzujes u evrima...
Ne znam koja je to kartica kod tebe. Ne verujem da su smanjivali kamate a priča o srednjem kursu se da videti iz mog primera.
Kamata na amex je 2,2% na mesečnom nivou ili 30,31% na godišnjem za dinare. Za devize, 1,5% mesečno ili 19,36% godišnje. Malo su je smanjili?!
Podatak od pre par minuta (011 201 66 11 opcija 8).
[ anon70939 @ 11.07.2011. 21:09 ] @
Kreditne kartice su zlo...
OK kartice koje nisu kreditne, nego eto za placanje preko neta, podizanje na bankomatima, placanje u prodavnicama, ali pod uskovom da ne moze da se ode u minus. Inace treba zaobici u sirokom krugu
[ nkrgovic @ 11.07.2011. 21:25 ] @
Citat: Informer:
Jos interesantnije je sto je na dnu forme napisano da ga je stampala Komercni Banka ( www.kb.cz). To je banka sa sedistem u Ceskoj tako da je moja pretpostavka da su oni poslali taj racun na naplatu tamo. Onda je sasvim normalno sto zaduzenje ide u eurima jer svaka autorizacija koja se vrzi van zemlje je u eurima.
Zato sam ja i rekao inspekcija. Covek plati u Srbiji, a oni posalju na naplatu u Cesku.... Ako platim u Srbiji, hocu da platim u dinarima. Imam na to pravo a oni imaju obavezu. Dobra je to fora za njih da naplate u valuti, ali.... mislim da to nije bas legalno. Lepo pise da je u Srbiji moguce naplatiti samo u dinarima, te fore meni ne mirisu bas kako valja.
[ anon115774 @ 12.07.2011. 09:39 ] @
Mene i dalje vrlo zanima sta pise na online-u u opisu transakcije :)
[ Java Beograd @ 12.07.2011. 10:08 ] @
U Češkoj je valuta Kruna !
[ Java Beograd @ 12.07.2011. 10:12 ] @
@ d.vader
Ovu temu počinješ rečima:
"... Imam dve kreditne kartice kod "Banca intesa" i peti put za redom dolazim u krajnje neprijatnu situaciju. ..."
Pa zašto čoveče bar ovaj peti put nisi platio keš novcem, podignutim u bankomatu sa ćoška, nego svesno srljaš u probleme, kamate, prepiske, žalbe ... ?!?
Mislim, OK, u pravu si, moralo je biti naplaćeno u dinarima, ali zašto mazohistički sebe peti put dovodiš u situaciju da EUR plaćaš 122 din ???
Kad znaš da su vnago, ne diraj da ne smrdi. Ili baš voliš da se boriš sa vetrenjačama ?! Džaba ti preklapanje na forumima, sa dokonim misliocima.
[ d.vader @ 12.07.2011. 10:27 ] @
Citat: Java Beograd:
Pa zašto čoveče bar ovaj peti put nisi platio keš novcem, podignutim u bankomatu sa ćoška, nego svesno srljaš u probleme, kamate, prepiske, žalbe ... ?!?
Mislim, OK, u pravu si, moralo je biti naplaćeno u dinarima, ali zašto mazohistički sebe peti put dovodiš u situaciju da EUR plaćaš 122 din ???
Kad znaš da su vnago, ne diraj da ne smrdi. Ili baš voliš da se boriš sa vetrenjačama ?! Džaba ti preklapanje na forumima, sa dokonim misliocima.
Ne znam ali uvek mi se poklapa da kartu kupujem oko polovine ili u drugoj polovini meseca pa koristim kreditnu kao most do prve plate a, plus, obećavaju da se to neće više ponavljati.
Citat: Informer: Mene i dalje vrlo zanima sta pise na online-u u opisu transakcije :)
A gde i kako da dođem do te informacije?
U pravu si, zašto me zadužuju u eurima pa da sam kartu kupio i u Pragu. Evo, u Rusiji sam koristio karticu i zadužene nije u rubljama nego u eurima?! Muljanjem sa kursevima oni uvek ubace koji procenat. Po nekoj logici, sva potraživanaj bi trebala da su dinarska jer je dinar navodno "konvertibilan"?
[ anon115774 @ 12.07.2011. 10:54 ] @
Sva potrosnja u zemlji se zaduzuje u dinarima a u inostranstvu u evrima. Bez obzira koja je lokalna valuta.
Citat: d.vader: Muljanjem sa kursevima oni uvek ubace koji procenat.
Sad vec pocinjes da smaras tim pausalnim optuzbama. Ja se trudim da pomognem a ti navalio da kleveces (i to javno) kao mutav na telefon a o temi ocigledno ne znas nista (za sta je dokaz sledeci citat).
Citat: Po nekoj logici, sva potraživanaj bi trebala da su dinarska jer je dinar navodno "konvertibilan"?
Nemoj da se ljutis, ali treba ti jos mnogo da naucis o ekonomiji da ne bi dosao u situaciju da odvalis ovako nesto.
Citat: A gde i kako da dođem do te informacije?
Eto vidis. Ne umes sve ni da proveris kako treba ali znas da tebe neko krade i da ti radi o glavi.
Ulogujes se na online sistem. Pa ides na opciju kartice. Izaberes karticu. I tu ces dalje videti gde mozes da vidis transakcije i rezervacije.
[ jnk @ 12.07.2011. 11:05 ] @
Meni mastercard sve strane lokalne valute(osim evra) pri naplati konvertuje u dinare osim ako su u pitanju evri onda ih naplati u evrima. Ne znam za amex sa njom mi ne radi plaćanje preko interneta ni u inostranstvu(valjda je zbog bezbednosti po defaultu blokirano).
[ d.vader @ 12.07.2011. 11:07 ] @
Citat: Informer: Eto vidis. Ne umes sve ni da proveris kako treba ali znas da tebe neko krade i da ti radi o glavi.
Hvala ti što si mi pojasnio da je 45.896 dinara 472 eura na dan kada je srednji kurs bio 99.6208. Nisam bankar niti me interesuje politika banke ali da se ovo može podvesti pod "muljanje" može posebno imajući u vidu i visoke kamate.
Hvala ti na dosadašnjim odgovorima mada to od tebe nisam lično tražio.
Kao što sam naveo u jučerašnjem postu, u međuvremenu su me pozvali iz banke i rešili reklamaciju.
Još jednom, hvala ti na odgovorima i neću te smarati paušalnim odgovorima i posebno optužbama da je sve ovo vid "muljanja". Znam da banke u Srbiji rade izuzetno korektno i da posebno vode računa o interesima klijenata.
Nadam se da ćeš se složiti sa mojim mišljenjem iako nisam kompetentan za tu oblast.
[ d.vader @ 12.07.2011. 11:46 ] @
Nađoh mejl iz decembra, kada su mi reklamaciju uvažili za tri dana:
Sada im je trebalo 35 dana?!
[ d.vader @ 12.07.2011. 12:01 ] @
Citat: "Službeni glasnik RS", br. 114/2006
Na osnovu člana 21. stav 1. Zakona o Narodnoj banci Srbije
("Službeni glasnik RS", br. 72/2003 i 55/2004) i člana 45. Zakona o
bankama ("Službeni glasnik RS", br. 107/2005), guverner Narodne banke
Srbije donosi
O D L U K U
O BLIŽIM USLOVIMA I NAČINU POSTUPANjA BANKE
PO PRIGOVORU KLIJENTA
1. Ovom odlukom se, radi zaštite prava i interesa klijenta banke
(u daljem tekstu: klijent), propisuju bliži uslovi i način postupanja
banke po prigovoru klijenta, tj. kada klijent smatra da se banka ne
pridržava odredaba zaključenog ugovora, dobrih poslovnih običaja
i/ili objavljenih opštih uslova njenog poslovanja, kao i postupanje
Narodne banke Srbije u zaštiti tih prava i interesa.
2. Klijent prigovor upućuje usmeno ili pismeno.
3. Ako klijent uputi usmeni prigovor a nije zadovoljan odgovorom
banke, banka je dužna da ga pouči o pravu na podnošenje pismenog
prigovora.
Pismeni prigovor upućuje se u skladu s članom 45. stav 1. Zakona
o bankama.
Pismeni prigovor klijenta treba da sadrži lične podatke o
klijentu, kao i opis spornog odnosa između klijenta i banke koji je,
prema mišljenju klijenta, nastao kao posledica nepridržavanja banke
odredaba zaključenog ugovora, dobrih poslovnih običaja i/ili
objavljenih opštih uslova poslovanja (u daljem tekstu: sporni odnos).
4. Banka je dužna da postupak po pismenom prigovoru klijenta
sprovede u skladu sa svojim unutrašnjim aktom.
U postupku iz stava 1. ove tačke banka je dužna da razmotri
navode iz prigovora i da klijentu dostavi odgovor najkasnije u roku od
30 dana od dana podnošenja prigovora (u daljem tekstu: odgovor banke).
Odgovor banke treba da bude u pismenoj formi, potpun i
razumljiv za klijenta, da sadrži opis spornog odnosa, ocenu
osnovanosti prigovora i eventualne razloge zbog kojih je došlo do
spornog odnosa.
2
Ako banka oceni da je prigovor klijenta osnovan, odgovor banke
treba da sadrži i predlog za rešenje spornog odnosa, kao i rok do kog
klijent treba da obavesti banku da li taj predlog prihvata, koji ne
može biti kraći od 15 dana od dana prijema odgovora banke ni duži od
30 dana.
Odgovor banke dostavlja se klijentu na način kojim se potvrđuje
njegov prijem.
5. Kad klijent prihvati predlog banke za rešenje spornog odnosa,
postupanje banke po prigovoru smatra se okončanim.
6. Ako banka klijentu ne dostavi odgovor u roku iz tačke 4. stav 2.
ove odluke, odnosno oceni da je prigovor klijenta neosnovan ili
klijent ne prihvati predlog banke za rešenje spornog odnosa – klijent
može pismeno obavestiti Narodnu banku Srbije da je nezadovoljan
ishodom postupka po prigovoru.
Obaveštenje iz stava 1. ove tačke treba da sadrži kraći opis
spornog odnosa, vreme i mesto njegovog nastanka, kao i odgovor banke.
7. Posle prijema obaveštenja iz tačke 6. ove odluke, Narodna
banka Srbije, ako oceni da je to opravdano, može od banke zatražiti da
se pismeno izjasni o navodima klijenta iz tog obaveštenja – u roku od
narednih osam dana.
Narodna banka Srbije dopisom obaveštava klijenta o
izjašnjenju iz stava 1. ove tačke – u roku od osam dana od dana prijema
tog izjašnjenja.
Dopis iz stava 2. ove tačke sadrži i obaveštenje da klijent
može, ako nije zadovoljan izjašnjenjem banke iz tog stava, predložiti
da Narodna banka Srbije posreduje u rešavanju spornog odnosa ili se
obratiti nadležnom sudu.
8. Kad klijent zatraži posredovanje u smislu tačke 7. stav 3. ove
odluke (u daljem tekstu: posredovanje), Narodna banka Srbije se, ako
oceni da je mirno rešenje spornog odnosa moguće, obraća banci sa
zahtevom da se izjasni o posredovanju.
9. Kad obe strane prihvate posredovanje kao način rešavanja
spornog odnosa – Narodna banka Srbije pismeno obaveštava klijenta i
banku o mestu, danu i času održavanja posredovanja.
3
10. Postupak posredovanja vrši se u skladu sa zakonom kojim se
uređuje posredovanje – medijacija, a njime rukovodi zaposleni u
Narodnoj banci Srbije (posrednik).
Narodna banka Srbije može u postupku posredovanja zatražiti
od klijenta, odnosno banke da dostave sve dokaze na kojima zasnivaju
prigovor, odnosno kojima osporavaju navode i dokaze druge strane.
11. O posredovanju se sačinjava zapisnik, koji sadrži podatke o
mestu gde se posredovanje vrši, danu i času njegovo održavanja, imena,
odnosno nazive učesnika u postupku, kao i podatke o spornom odnosu.
Ovaj zapisnik potpisuju učesnici u posredovanju.
12. Ako se u postupku posredovanja banka i klijent sporazumeju,
zaključuje se pismeni sporazum – i to na zapisniku iz tačke 11. ove
odluke.
Ako u postupku posredovanja klijent i banka ne postignu sporazum
u roku od 30 dana od dana kad su pristupili posredovanju – postupak
posredovanja se obustavlja.
Narodna banka Srbije može, na predlog bilo kog učesnika u
postupku posredovanja, a uz saglasnost drugog učesnika u spornom
odnosu, produžiti rok iz stava 2. ove tačke, ako oceni da su razlozi
izneti u tom predlogu opravdani.
13. Banka je dužna da vodi evidenciju o svim pismenim prigovorima
klijenata, koja sadrži podatke o rešenjima spornih odnosa, kao i
ostale podatke neophodne za sačinjavanje izveštaja iz tačke 14. ove
odluke.
14. Banka je dužna da o podacima o ukupnom broju pismenih
prigovora, o broju prigovora fizičkih, odnosno pravnih lica, po
vrstama osnova (krediti, depoziti, kreditne kartice, platne kartice,
tekući računi, kamate, kamate za održavanje računa, kamate na
dozvoljeni minus na tekućem računu, promena rata otplate, primena
kursa, troškovi i ostalo), o ukupnom broju rešenih prigovora, odnosno
o broju pozitivno (osnovani prigovori) i broju negativno rešenih
prigovora (neosnovani prigovori) – sačinjava tromesečni izveštaj.
Izveštaj iz stava 1. ove tačke banka elektronski dostavlja
Narodnoj banci Srbije, u skladu sa uputstvom kojim se uređuje
elektronsko dostavljanje podataka banke, i to za prvo tromesečje do 5.
maja tekuće godine, za drugo tromesečje do 5. avgusta tekuće godine, za
treće tromesečje do 5. novembra tekuće godine i za četvrto tromesečje
do 5. februara naredne godine.
4
15. O aktivnostima preduzetim u smislu ove odluke – Narodna banka
Srbije vodi evidenciju, a izveštaj o rezultatima tih aktivnosti
tromesečno objavljuje na svojoj Internet stranici.
16. Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u
"Službenom glasniku RS".
O. br. 120 G u v e r n e r
19. decembra 2006. godine Narodne banke Srbije
B e o g r a d
Radovan Jelašić, s.r.
Rok od 30 dana je istekao. Pozvan sam putem telefona, još uvek nisam dobio napismeno od banke da je prigovor usvojen niti moj odgovor da sam sa rešenjem saglasan. Još uvek ne znam da li će mi računati kamatu za period od 10. maja na ovamo.
Laik sam ali umem da pročitam šta je propisala NBS a kako se ponaša BancaIntesa?!
Interesantno, ni NBS mi ne šalje odgovor na prvi mejl od 06.06.2011.
[ Java Beograd @ 12.07.2011. 12:58 ] @
Vidiš, ima gomila i gomila zakona u kojima nema kaznenih klauzula.
Sećam se zakona o izborima (ili tako nekako) u kojem satoji da je Republička Izborna Komisija "... dužna da u roku od 48 sati objavi rezultate glasanja ... "
Ali, tu je catch ! Nema paragrafa "Ako RIK ne objavi rezultate u roku od 48 onda svakome 50 batina po turu". Nego ? Nego ništa ! Ako ne objavi za 48, što je dužna da uradi, onda će možda objaviti za 36 sati, ili možda za 7 dana ili tako nekako.
Ja lično ovih dana već 10 dana čekam da se odradi prenos broja iz MTS u Telenor, što su " ... dužni da odrade za 2 radna dana". Evo prolazi 11. dan i - ništa. Nadam se da će da urade 12-tog dana.
Tako i ovo sa tvojim bankama.
Nego nisam skapirao (ili ti nisi do sada napisao) da se radi o American Express kartici ! Miki, tu su stvari MNOOOOGO ozbiljnije !!! Evo ti mojeg saveta:
1. Odmah zovi banku i traži Inu Kovačević (ako sam dobro video potpis). Lično i personalno. Samo nju.
2. Ini objasni da je ovo 5. put i odmah zapreti da ćeš se obratiti regionalnom centru Amerikan Express i da ćeš im preneti sve neprijatnosti koje doživljavaš kosriteći Amerikan Express usluge preko Banke Intesa ! Ili kaži da ćeš se obratiti direktno centrali Amerikan Express za Evropu !
3. Opusti se i smeškaj se. Za pola sata će problem biti izglađen.
Sranja koja lokalne banke prave sa najmoćnijim sistemom kreditnih kartica na svetu su jaaaaako skupe zajebancije, uz rizik da im se oduzme skupo plaćena licenca za zastupanje.
[ d.vader @ 12.07.2011. 13:09 ] @
Da, u pitanju je amex kartica. Koristio sam je dosta dugo pre raspada zemlje, išlo je preko Zagreba, i nisam nikada imao ni jednu jedinu reklamaciju, a sa njom sam obišao svet.
Ovo, od povratka amex-a u Srbiju sa onim ranije nema blage veze.
Dotična, Ina Kovačević, je na odmoru i po automatskom mejlu upućen sam na:
Citat: Biću odsutna u periodu od 27.06.2011. do 11.07.2011. Za sve informacije, molim Vas da se obratite na e-mail adresu [email protected]
upućujem mejl i dobijam odgovor:
Citat: Isporuka poruke sledećim primaocima ili listama distribucije nije uspela:
[email protected]
Poštansko sanduče primaoca je puno i sada ne može da prihvata poruke. Microsoft Exchange neće pokušati da ponovo isporuči ovu poruku. Pokušajte kasnije da ponovo pošaljete ovu poruku ili se obratite direktno primaocu.
No comment!!!
[ Java Beograd @ 12.07.2011. 14:00 ] @
Onda se stvarno obrati regionalnom American Express zastupniku, ili još bolje evropskom, pa osim što objasniš problem, objasni i da je Banka Intesa neljubazna, ne odgovara na opravdane pritužbe klijenata i još ih ispljuj na sva usta !
ček, ček, sad vidim da bi dotična trebalo da bude na poslu danas, 12. jula. A onoj drugoj kokoški, J Živkici treba dobrano natrljati nos !
Još jednom: Ameri nisu kao Evropljani. Tamo klijenat nije glavni, nego je BOG. Nezadovoljan korisnik Amerikan Express-a ne sme da postoji ! Ovakav kokošinjac je za njih nezamisliv.
[ plague @ 12.07.2011. 14:11 ] @
Citat: Isporuka poruke sledećim primaocima ili listama distribucije nije uspela:
[email protected]
Jesi poslao mail na dobru adresu?
[ Slobodan Miskovic @ 12.07.2011. 14:13 ] @
Global Assist
+361 45 84 475
[ d.vader @ 12.07.2011. 14:31 ] @
Citat: plague: Jesi poslao mail na dobru adresu?
Jesam...e sad, odakle se pojavljuje treća osoba, odnosno, njena mail adresa, nemam pojma!
Ima tu još bisera, samo ne znam koliko je interesantno?
Inu Kovačević sam danas zvao nekoliko puta ali bezuspešno, niko se ne javlja na broj koji stoji ispod njenog imena.
Pokušaću i sutra.
[ Slobodan Miskovic @ 12.07.2011. 14:39 ] @
Nazovi broj koji sam ti postovao iznad. 24h je on line.
[ Java Beograd @ 12.07.2011. 15:00 ] @
Poenta je da zaobiđeš neljubazne i nesposobne kokoške iz Banke Intesa. I direktno u American Express. Pa će ovi njih "po glavi", dok se ti smeškaš.
[ d.vader @ 12.07.2011. 15:03 ] @
Jel to u Mađarskoj?
Pitam, guglam ne bi li našao mail za ofis za Evropu ali mi nudi pojedinačno zemlje pa tako Srbiju i ove sa kojima bezuspešno piskaram.
Više bi voleo da im uputim mail sa gomilom pojedinosti pa da to natanane pregledaju.
Možda, na kraju, uputim mail direktno u SAD?
[ Slobodan Miskovic @ 12.07.2011. 15:36 ] @
Broj je za Global assist za ovaj deo Evrope. Podrska klijentima Amexa. Slobodno na zovi i insistiraj na tome da uputis official complain.
[ d.vader @ 12.07.2011. 15:45 ] @
Momci, hvala vam na savetima.
[Ovu poruku je menjao Shadowed dana 12.07.2011. u 17:03 GMT+1]
[ milivoje t @ 12.07.2011. 16:30 ] @
Druze ne znam kako je kod nas. Ja sam jedno vreme radio na resavanju takvih reklamacija kao online podrska, ali u rusiji. Mi smo to resavali u 24h odnosno, zapoceli bi proces resavanja javljanjem klijentu. Svako zakasnjenje ili nejavljanje je bilo strogo zabranjeno, jer ako bi mnogo prituzbi doslo do amerikana postojali su penali i mogucnost gubljenja licence, bar je nama tako predstavljeno.
[ Isak666 @ 12.07.2011. 16:53 ] @
Ajde bas javi ishod, ako ga uopste bude bilo.
Treba ih uvek cimati, pa i za sitnice.
[ Dexic @ 12.07.2011. 17:33 ] @
Ovo me podseca na "iskustvo" sa WizzAir-om (kazem iskustvo jer nije proslo :)).
Naime oni racunaju cenu u EUR i to po nekom ludom kursu - e sada da li naplate u dinarima ili evrima nisam hteo da ispitujem.
Sto se konkretne situacije tice, turisticke agencije NISU duzne da daju fiskalne, i mogu da naplate vani ako imaju fizicku mogucnost da to urade. Naplata ti dolazi po kursu njihove banke na taj dan ili eventualno po srednjem kursu za taj dan, ne na dan naplate.
Po dopisu mi se cini da ti se i prosli put to desilo u CSA (Czech Airlines) a ne negde drugde? Ako je tako zar nije logicno da je agencija u pitanju?
Imam jos komentara ali nece pomoci temu dok se ovo gore ne razresi :)
Inace, koliko jednima smeta sto se valute naplacuju u evrima, toliko drugima (durgim korisnicima) odgovara.
[ d.vader @ 18.07.2011. 07:56 ] @
Posle više od mesec dana kako sam uputio dopis NBS, dobijam od njih odgovor 14.07.
Iako u njihovoj odluci, koju sam postavio ovde, ( http://www.elitemadzone.org/t4...itne-kartice-iskustva-sa-njima), stoji da je rok za odgovor 30 dana...evo, posle mesec ipo ja još nemam informaciju.
zvao sam u međuvremenu BancaIntesa par puta i rekli su mi da je moja reklamacija usvojena. Iako sam tražio da mi pismeno odgovore kada su rešili i šta je sa kamatom, do danas tog pisma nema?!
Idemo dalje....
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|