[ tox!e @ 15.07.2011. 10:03 ] @
Auto je Hyundai Accent 1.5v12 2000godiste, presao 76000km . Bio je pre mesec dana na servisu, kada mu se zaglavila pumpa za gorivo, sto su i zamenuli. Navodno je bilo potrebno i menjanje neke gume na poklopcu od glave motora. U servisu su rekli, da su senzori za merenje protoka vazduha u losem stanju i da ce se Check lampica na automobilu ukljucivati i da se vozi dok ne stane, jer ako stane, onda ce biti potrebe za menjanjem istih.
Pre 2 dana auto je tokom voznje poceo da gubi brzinu i check lampica je pocela da blinkce, pa je zatim motor prestao sa radom. Nakon ponovnog pokusaja startovanja motora, on je krenuo, uspeo malo da predje pa se zatim opet ugasio.Sada kada pokusamo da ga upalimo, samo vergla i nista se ne desava. Odslepali smo ga u servis i posle pregleda, rekli su nam da je potrebno da se radi generalka motora, posto uopste nema kompresije.
Interesuje me da li je neko imao slican slucaj, i da li je tako nesto moguce? Po meni je nemoguce, da motor tokom voznje tako izgubi kompresiju, da ga u jednom trenutku ima, zatim nestane i gotovo.
[ Java Beograd @ 15.07.2011. 10:47 ] @
1. Ne idi više u servis koji ti je do sada "održavao" auto. Nađi neki servis gde ljudi znaju svoj posao.

2. Moguće je da te zavlače i podjebavaju (da izvineš na izrazu).
Potpuno si u pravu da kompresija motora ne može da se izgubi u toku vožnje (naravno, može u ekstremnim slučajevima). Kompresija se gubi tokom desetina i desetina hiljada kilometara, malo pomalo. Izduvni gasovi bivaju sve plaviji (od sagorevanja ulja), potrošnja ulja sve veća, a motor sve slabiji.
Nisam potpuno siguran za tvoj Hundai, ali u principu, i sa lošim MAF senzorom auto ide (i to ne tako loše) ali nije u top formi i ne radi kako bi trebalo da radi)

3. Ako stvarno nema kompresije, onda je moguć sledeći scenario:
Po svemu sudeći, malo si se "kockao" i na kraju izgubio. Jer Check lampica se pali u mnogo slučajeva. Biće da su te upozorili da će da se pali zbog senzora protoka vazduha (MAF senzor), a ona se palila jer nisi imao ulja, ili nešto slično pogubno za motor. Tako si ti ignorisao lampicu (jako, jako loša ideja) i sahranio motor. Ekspresno brzo gubljenje kompresije znači da su se klipovi i / ili košuljice cilindra (hilzne) ekstremno brzo uništili, što je moguće ako nema ulja, pukle karike, došlo do ekstremnog pregrevanja motora, ili nešto slično fatalno za motor.



Ja bih ti preporučio sledeće: nađi nekog sasvim drugog majstora koji ima merač kompresije, i dovedi ga i izmerite kompresiju. Onda ćeš već znati na čemu si. Merač kompresije je relativno jednostavna spravica, relativno jeftina, tako da to imaju mnogi, i to ne samo majstori.
[ cozmo_im @ 15.07.2011. 10:52 ] @
Cisto sumnjam da je ostao bez ulja, jer pored check engine lampice mora da ima i lampicu za uljni pritisak. Sigurno bi se upalila lampica za ulje u tom slucaju. Jedino ako i to nije prevideo ali sumnjam.

Elem, ovde je moguce da su senzori otisli i da je poblesaveo ECU. Nek odslepa na dijagnostiku prvo.

Ne gubi se kompresija na taj nacin, a cak ni plavi dim ne mora da znaci da nema kompresije (moze da dimi zbog gumica i to dosta a da nema veze s kompresijom).
[ Java Beograd @ 15.07.2011. 12:12 ] @
Vidi, tačka 3 je hipotetičko razmatranje "šta ako stvarno nema kompresije". Dakle, šta bi teroretski moglo da bude da se kompresija naprasno izgubi.

Citat:
cozmo_im: Elem, ovde je moguce da su senzori otisli i da je poblesaveo ECU. Nek odslepa na dijagnostiku prvo.
Sve je moguće. Ali ako zaista nema kompresije, dijagnostika je nepotrebna, jer je generalka neophodna. Mnogo je jeftinije izmeriti kompresiju. Ako je dobra - onda na dijagnostiku.

Citat:
cozmo_im:... a cak ni plavi dim ne mora da znaci da nema kompresije (moze da dimi zbog gumica i to dosta a da nema veze s kompresijom).
Može da dimi zbog 100 različitih uzroka. Nisam ni rekao da su oštećene hilzne i karike jedini mogući uzrok plavog dima. Ali, ako su oštećene, onda svakako mora da bude povećanog sagoravanja ulja. Rezultat je povećana potrošnja ulja i plavi dum na auspuhu.
[ cozmo_im @ 15.07.2011. 12:21 ] @
Meni je cudno sto su "rekli" da nema kompresije i da mora generalka, da li su prilozili dokaz?

Oteraj u drugi servis pa vidi sta kazu.

Cak i kad odu samo uljne karike kompresija ce bit OK samo ce trositi ulje i imati neke nuspojave (brzo prljanje svecica).
[ tox!e @ 15.07.2011. 12:27 ] @
Cisto sumljam da je ostao bez ulja. A niti je bilo ikakvu indikaciju da je nivo ulja nizak. Nisam napomenuo, da je motor pre toga sasvim normalno radio, primao je gas, kao da je nov. Samo je odjednom tako stao i to je to. Danas se ide po auto i odnece se kod drugog majstora. Ovde u ovom servisu su rekli 3 puta vecu cenu za generalnu motora. (2000eu)
Ovaj majstor ce isto da izmeri kompresiju pa cemo videti. Kako su mi drugi jos rekli, moguce je da je prezupcio i da je pokrivio ventile i da zato nema kompresije, ali u tom slucaju bi se culo da je nesto puklo ili tako nesto, ali u ovom slucaju se nije culo ili se nije obratila paznja na to.
Opet bih razumeo da je na jednom klipu izgubio kompresiju, ali da je istovremeno na sva 4, to mi je jako cudno.

Slazem se sa time da check lampica svetli kada nesto nije u redu, ali ona je vec jedno duze vreme bila upaljena a auto se sasvim normalno ponasao. Par puta je nosen u servis i rekli su da je rezervoar prljav i da se zbog toga pali check, sada su rekli da se zbog senzora za protok vazduha. A sada je poceo da blinkce i stao. Moguce je i to da je ECU pobrljavio... U svakom slucaju videcemo sa ce drugi majstor da kaze, pa javljam. :)
[ cozmo_im @ 15.07.2011. 13:45 ] @
Moze ida prezupci al tesko da bi radio ikako...
[ Java Beograd @ 15.07.2011. 14:04 ] @
Prezupčavanje u toku vožnje je moguće, sa verovatnoćom 1:100.000.000

Ako je "odjednom stao" biće da je pre elektronika nego bilo šta od mehanike.
[ Milojkovic @ 15.07.2011. 14:49 ] @
Ipak je servis kompetentniji u odnosu na ove prognozere.Oni jedini imaju uvid u fakticko stanje.A ti ukoliko nemas poverenja u njih idi u neki drugi ,ovi "forumski majstori" su ti kompetentni kao ona Marica sto se razume u krivi.....
[ tox!e @ 15.07.2011. 16:26 ] @
Citat:
Milojkovic: Ipak je servis kompetentniji u odnosu na ove prognozere.Oni jedini imaju uvid u fakticko stanje.A ti ukoliko nemas poverenja u njih idi u neki drugi ,ovi "forumski majstori" su ti kompetentni kao ona Marica sto se razume u krivi.....


Upravo je i to uradjeno, odnesen je kod drugog majstora. Naravno oni su nama samo rekli da je motor izgubio kompresiju i da treba da se radi generalna koja kosta puno. Znaci nit su rekli sta je prouzrokovalo to, nit znaju od cega.


Citat:
cozmo_im: Meni je cudno sto su "rekli" da nema kompresije i da mora generalka, da li su prilozili dokaz?

Oteraj u drugi servis pa vidi sta kazu.

Cak i kad odu samo uljne karike kompresija ce bit OK samo ce trositi ulje i imati neke nuspojave (brzo prljanje svecica).


Nisam bio tamo kada je auto preuzet, ali prikazali su neki karton ili sta vec, na kom se vidi da nema kompresije. Moguce je da prvi put kada je bio kod njih (pre mesec dana) nesto nisu odradili kako treba ili su prevideli nesto, pa se desilo ovo. Meni je bitno da sam razgovarao danas sa nekoliko ljudi koji se razumeju vise od mene u automobile i svi su rekli isto, i te price se poklapaju sa ovima ovde na forumu. Tako da videcemo sta i kako. Cim saznam nesto javljam.
[ botr @ 15.07.2011. 16:35 ] @
Malo je cudno da tako naglo izgubi kompresiju. Tako nesto je moguce samo u slucaju mehanickog kvara, pucanja nekog dela, a to bi bilo propraceno bukom, tj. lupanjem. Ako ipak mora da se radi generalna, nadji nekog dobrog majstora, ovlasceni servisi deru, a pitanje je koliko ce dobro, i da li ce bolje odraditi posao od nekog neovlascenog. Mozda bi mogao da nadjes i neki polovan motor. Ali pre toga obidji par servisa-majstora.
[ cozmo_im @ 15.07.2011. 16:37 ] @
Citat:
Milojkovic: Ipak je servis kompetentniji u odnosu na ove prognozere.Oni jedini imaju uvid u fakticko stanje.A ti ukoliko nemas poverenja u njih idi u neki drugi ,ovi "forumski majstori" su ti kompetentni kao ona Marica sto se razume u krivi.....


Pazi, ja zadnjih 20 godina nisam cuo da je nekom auto izgubio kompresiju da ne moz da se upali i da ide i u TOKU voznje. Izem ga, to se ni Peglici ne desava!

Desavalo bi se postepeno.

Jedino sto moze da bude je neki lom u motoru - da je nesto puklo zbog zamora materijala. Ali onda bi imali propratne pojave u vidu lupanja ili kuckanja.

Mom kumu je Lada Samara prolupala u toku voznje i stala, ali je nekako mogao da upali i da sastavi i posle toga vise ne. Ali je bilo vise nego burno, em se culo (vukao je neki teret uz Bubanj Potok) em je ispiskio tecnost, znaci imalo je propratne efekte.

Ovako kompresija ne odlazi, odjednom, bez ijednog simptoma koji bi ukazivao na kvar motora. Ne moze motor danas da ide kao nov a sutra da stane jer mu je otisla kompresija. To ne moze bez teze havarije koja se sigurno MORA primetiti u toku voznje.
[ tox!e @ 15.07.2011. 16:48 ] @
Sada se setih, kada ste spomenuli kuckanje, lupkanje. Pre se cula neka vibracije, bolje reci zujanje oko mislim 3500obrtaja. U servisu su opet rekli da je to neka plastika kod instrument table, pa su kao to sredili, ali sve je ostalo isto, mozda i malo glasnije. Moram jos da napomenem da se to culo samo kada je auto bio u pokretu, kada sam ga u leru namestio na otprilike toliko obrtaja, nista se nije culo. Mozda je bas to bilo to sto je prouzrokovalo ovo.
Sada cu da opisem hronologiju sta i kako je bilo.
-Prvo je bilo ono zveckanje, zbog cega je i odnesen pre mesec dana
-Dan,2 kasnije crkla pumpa za gorivo, to su resili ok
-Ono zveckanje plastike se i dalje dalo cuti, mozda malo i jace
-Pre 2 dana stao kompletno i izgubio kompresiju.
[ Milojkovic @ 15.07.2011. 17:05 ] @
Tvoj auto je u sustini sve vreme bio neispravan cim je sijala chek lampica samo sto to vecini vozaca ne znaci nista sve dok im automobil ide.
[ tox!e @ 15.07.2011. 17:08 ] @
Izem ga onda i ostale ovlascene servise, kada su rekli da ce se to paliti i da ga vozis dokle moze, i tipa ok, resetovali smo ga sada vise ne svetli, pa posle nekoliko km se opet upali. Mislim ako ga je vec kacio na dijagnostiku sto nije rekao e imas ozbiljan problem sa autom nemoj se igrati, nego kao sada je ok. Toliko o nasim servisima, samo pare da ti uzmu nazalost.
[ milovanmaric @ 15.07.2011. 17:44 ] @
Da ne budem da se bavim prognozom ko na kladionici, iznecu moje zapazanje onako kako ja vidim ovaj problem sa strane.

1. Dakle, auto oteran u servis jer je nesto cukalo, skripalo ili vec. U servisu bio, nista nije nadjeno, i auto preuzet iz servisa.
2. Dva dana nakon izlaska, auto se gasi i nece da se upali. Opet u isti servis, gde se konstatuje da je crkla pumpa za benzin. Pumpa se menja, i auto se opet preuzima, sa konstatacijom da je sve u redu, ALI, da ce lampica CHECK Engine sijati povremeno, i da se ne obazire na to jer u pitanju je MAF senzor, te da ce u protivnom morati da menja senzore.
3. Auto se vozi, ono sto je kuckalo je pocelo da cuka i lupka, i lampica je pocela da sija ne povremeno nego stalno dakle skoro svaki put kad se auto startuje.
4. I auto se vozi, iako sija lampa, iako cuka u motoru.

E sad se postavlja logicko pitanje, dakle u samoj tacki 1. ti si u servis otisao zbog cukanja u motoru, tj tog zvuka za koji nisi siguran odakle je, i nije reseno, receno ti je da nije nista ozbiljno i ti si to prihvatio tako, sto ce biti da je bila greska (ukoliko se ispostavi da treba generalka), jer je to verovatno bio signal da nesto nije u redu. Sve ovo drugo, moze biti samo sled okolnosti, jer sama pumpa, pa i taj MAF senzor nisu imali direktnog uticaja na to kuckanje koje si ti imao i primecivao.

Sad sve ovo je,( u slucaju da ce biti generalna) znak da su u servisu lose odradili dijagnostiku i da se nisu potrudili da lociraju kuckanje, i isto znak da se ti nisi nesto ni preterano potrudio na insistiranju da ti otklone to kuckanje.
[ cozmo_im @ 15.07.2011. 18:29 ] @
Zujanje i vibracija nije isto sto i kuckanje i lupanje iz motora. Ako jasno nisi cuo lupanje i kuckanje koje se povecava sa brojem obrtaja bilo u leru bilo u voznji, onda to zujanje-vibriranje nema veze sa tvojim slucajem.

Lezajevi se cuju itekako i to jace iznad 2000 obrtaja, bas kucketa (taktaktak, onako malo tuplje). Cuju se i detonacije u motoru (kao klikeranje), i ventili isto stekcu. Da li si cuo tako nesto i da li se povecavalo sa brojem obrtaja?

Zujanje, odnosno vibracija tesko izaziva raspad motora:)

Znaci ako se cula lupa iz motora, to je vec bio razlog za brigu.
[ tox!e @ 16.07.2011. 08:42 ] @
Citat:
cozmo_im: Zujanje i vibracija nije isto sto i kuckanje i lupanje iz motora. Ako jasno nisi cuo lupanje i kuckanje koje se povecava sa brojem obrtaja bilo u leru bilo u voznji, onda to zujanje-vibriranje nema veze sa tvojim slucajem.

Lezajevi se cuju itekako i to jace iznad 2000 obrtaja, bas kucketa (taktaktak, onako malo tuplje). Cuju se i detonacije u motoru (kao klikeranje), i ventili isto stekcu. Da li si cuo tako nesto i da li se povecavalo sa brojem obrtaja?

Zujanje, odnosno vibracija tesko izaziva raspad motora:)

Znaci ako se cula lupa iz motora, to je vec bio razlog za brigu.


Nije se nista desavalo povecavanjem obrtaja, znaci tu oko 3000-3500obrtaja se culo posle toga nije i to samo kada je bio u pokretu, u leru ne. No sinoc ga je proverio drugi majstor. Ako sam ga dobro razumeo kompresija na klipovima je 6, da ne pricam kakav mulj je izvadio iz rezervoara (dao je uzorak u flasici Coca Cole. Do pola je gorivo, do pola je gust mulj). Kaze da pumpa za gorivo ne pumpa nista uopste, jel se zapusila. Ovde u servisu gde je bio su rekli da je rezervoar ok, sto je onda najverovatnije da nisu ni proveravali, nego samo prikacili dijagnostiku, to je to i teraj dalje. A pre nego sto je auto stao, toceno je nesto goriva. Moguce da je to uzburkao mulj, pumpa je nesto ubacila u motor, pa se i sama pumpa zapusila, motor ostao bez goriva ... Videcemo sta ce da jave sta je sve bilo.
Ali mislim da smo sa tim servisom zavrsili.
[ vladd @ 16.07.2011. 09:12 ] @
Pa vec je bolje. Napredovalo se u dijagnozi.

U ovom trenutku kompresija nije bitna, bitno je otvoriti i ocistiti kompletnu instalaciju za gorivo. Ako je moguce konstatovati uzrok nastajanja mulja, nesto je ocigledno sipano ili stavljeno u rezervoar, sto je zapusilo sistem i zglavilo ventile, naslagama na odredjenim mestima.
Prvo crkavanje pumpe za gorivo je pocetak "muljevitih" problema...

Ne bi bilo lose i skidanje glave, ciscenje svih delova i konstatovanje stanja.

Kvar se moze podvesti pod "secer u rezervoaru", namerno ili slucajno, uglavnom, motor nije za generalku u smislu zamene mehanickih delova, vec za generalno ciscenje, pregled i podesavanje. Mozda je neko namerno izazvao stetu...zbog pakosti ili da se otvori nekome posao..

I "sipanje secera", ili neke druge materije, sklone pravljenju mulja, je jedan od nacina da odjednom, necujno, nestane kompresija na svim cilindrima. Drugi je tesko pregrevanje motora, kada stradaju vodjice ventila.
Ostali nacini su bucniji i primetniji

Poz
[ tox!e @ 16.07.2011. 10:04 ] @
Evo i slika o toj famoznoj smesi sto je bilo u rezervoaru.




Nit mirise na benzin nit na naftu, vec na nesto izmedju. Miris me potseca na neku vrstu razredjivaca :)
[ vladd @ 16.07.2011. 13:26 ] @
Ne bih bas da trujem, ali to nije moglo samo od sebe da se pojavi u rezervoaru.

Za pocetak, ocistiti rezervoar, pumpu i promeniti filter goriva. Proveriti ili propustiti malo goriva kroz creva, da se koliko toliko prociste. Proveriti evaporativni sistem, da nije i on doziveo havariju, zatim regulator pritiska goriva i linije goriva do brizgaljki.

Brizgaljke naravno ocistiti, problem je sto se vetrovatno glava mora skidati(bez nepotrebnog ravnanja), i cistiti prljavstina oko ventila.
Naravno, sve usputne dihtunge promeniti.

To je minimum aktivnosti da bi motor dosao u stanje da funkcionise.

Verovatno ce nakon grubog ciscenja, biti neophodno sipati neko sredstv za ciscenje sistema goriva(preporuka LM ili neko od renomiranih firmi), bar nekoliko ciklusa(jedna boca na 3/4 rezervoara), zatim voziti jedno 500-1000km bez aditiva, pa ponovo...

Poz
[ tox!e @ 16.07.2011. 14:17 ] @
Citat:
vladd: Ne bih bas da trujem, ali to nije moglo samo od sebe da se pojavi u rezervoaru.


Svestan sam toga. To se skupljalo i skupljalo, i sada kada je bilo toceno, to je sve uzburkalo i ovaj povukao.


Citat:
vladd
Za pocetak, ocistiti rezervoar, pumpu i promeniti filter goriva. Proveriti ili propustiti malo goriva kroz creva, da se koliko toliko prociste. Proveriti evaporativni sistem, da nije i on doziveo havariju, zatim regulator pritiska goriva i linije goriva do brizgaljki.

Brizgaljke naravno ocistiti, problem je sto se vetrovatno glava mora skidati(bez nepotrebnog ravnanja), i cistiti prljavstina oko ventila.
Naravno, sve usputne dihtunge promeniti.


Tako ce i biti. Ako je vec doslo do ovoga i treba da se radi, odradice se kako treba. Posto necu sada da reklamiram i navodim imena servisa, ali prvi ovlasceni servis gde je isao, tamo su sve lepo rekli sta i kako, a i poznajem servisera koji tamo radi. E onda odjednom su rekli da oni vise nisu ovlasceni servis za Hyundai pa presli kod ovog sada. Moguce da je Check engine i javljao da je prljav rezervoar, ali to nije receno.

Elem, kada sam vec ovde, da pitam, da li postoji neki nacin za samogradnju uredjaja za dijagnostiku, konkretno za ovaj Hyundai. Cisto za licnu upotrebu u slucaju kada nesto prijavi da mogu da proverim.

[ tox!e @ 16.07.2011. 19:27 ] @
Cisto da vas obavestim. Majstor je pre jedno pola sata dovezao kola. Sasvim normalno vuce. Sto su uradili jeste da su ga isprali detaljno i to je to. Hvala svima na savetima i sugestijama. :)
[ pero_brzi @ 16.07.2011. 19:51 ] @
Koliko te je sve to zadovoljstvo kostalo?
[ tox!e @ 16.07.2011. 21:27 ] @
Citat:
pero_brzi: Koliko te je sve to zadovoljstvo kostalo?


Grubo receno jedno 8 puta jeftinije nego u ovlascenom servisu.
[ komosarz @ 16.07.2011. 23:02 ] @
Odmah sam znao da je neka glupost,zato se nisam ni javljao...Tri tacke pa opet... I...
[ cozmo_im @ 17.07.2011. 09:36 ] @
Naravno da je bio neki glitch a ne riknjavanje motora. Doduse, ja bi sad stavio video-nadzor na cep rezervoara:))
[ vladd @ 17.07.2011. 09:52 ] @
Daaa, da.

Meni je drago da je forum izdrzao majstorsku ujdurmu, koji su organizovali celu trakalicu i ponudili generalku na osnovu "jasnog razloga", gubitka kompresije...takodje i generale posle bitke, ili Broja 1, koji sve zna a nece da kaze

Poz
[ tox!e @ 17.07.2011. 10:48 ] @
Vidis, video nadzor cepa od rezervoara nije losa ideja :D
Vazno je da motor sada radi kako treba. Sto se mene tice tema moze da se zakljuca.
Jos jednom hvala svima na sugestijama. Pozdrav.