Znam da je ovakva tema bila 100 puta i potreban mi je konkretan savet, bez pristrasnosti i emocija po sistemu: "svaki ciganin hvali svog konja".
Planiram da prodam auto i recimo da mi ostane oko 4000 eura... sta da uzmem?
Glavne stvari su:
- Mala potrosnja
- Dobro vesanje
- Pouzdanost sto se tice kvarova... da ne razmisljam o tome.
Znaci, neki Japanac ili Nemac do 4000e.
Hvala!
[ raikkonen @ 27.07.2011. 11:11 ] @
Mozda Golf IV ili VW Bora, ako ti treba veci auto.
[ milivoje t @ 27.07.2011. 11:46 ] @
Mozda je vreme da saznas gorku istinu da deda mraz ne postoji, a nemci i japanci ne prave obavezno najbolje autmobile.
Zatim napisi koja velicina automobila, benzin, dizel...
Nisan almera benzinc, ugradi plin. Dacia logan sa malom kilometrazom, ugradi plin....
[ Milojkovic @ 27.07.2011. 12:12 ] @
Za taj novac jednostavno ne postoji automoil mladjeg godista od koga te nece boleti glava.Sve sto se nudi u tom cenovnom rangu zahteva dodatna ulaganja koja su na nivou 500-do 2500 evra...za pocetak.
[ vaske2 @ 27.07.2011. 12:26 ] @
Eh...kad bi tako nesto postojalo niko ne bi bacao velike pare za kola.Mada salu na stranu meni se pre deset godina desilo da sam naleteo na 10 godina starog Micubishi Kolta koji je presao samo 60hkm sa fabrickim gumama na sebi i to bas za tada 4000e.Al to je bilo tad i...vise nikad.
Mnogo je veca verovatnoca da ces naleteti na ovo sto Milojkovic kaze.
[ Milan M. Radovic @ 27.07.2011. 12:28 ] @
Pre bih varijantu benzin->plin. Moze limuzina, a moze i nesto prćasto malo. Sto bi rekli - nesto za od tacke A->B ... da sluzi svrsi.
Citat:
vaske2: Eh...kad bi tako nesto postojalo niko ne bi bacao velike pare za kola.Mada salu na stranu meni se pre deset godina desilo da sam naleteo na 10 godina starog Micubishi Kolta koji je presao samo 60hkm sa fabrickim gumama na sebi i to bas za tada 4000e.Al to je bilo tad i...vise nikad.
Mnogo je veca verovatnoca da ces naleteti na ovo sto Milojkovic kaze.
Pa vec sam naleteo... u roku od 7 meseci sam dao sigurno 1300 eura, od cega je 900 na popravke i ne mogu vise jer ne vidim kraj. Zato ako teba da se kvari, bolje nek deo kosta 100e umesto 300e... ako raumes.
[ Slobodan Miskovic @ 27.07.2011. 12:41 ] @
Lancia Lybra 1.6 benzin. Jeftino odrzavanje, dosta delova, bogata oprema. :) Eto iz licnog iskustva.
[ ArsenLupen @ 27.07.2011. 13:10 ] @
Das 4k ucesca za Zunto i narednih 5 godina otplacujes ostatak do 7, 8 ili 9k :)
Ako postoji varijanta one lepe kamate (kupujmo domace), rata je pristojna.
[ Joker @ 27.07.2011. 13:20 ] @
2004-2005 punto 1.3 multijet
Potrošnja na otvorenom ispod 4 litre, u gradu oko 5.5 litara na 100km
[ milivoje t @ 27.07.2011. 13:24 ] @
od A do B uzmi punta, najjeftiniji delovi, najprostiji auto. Sta god da crkne na puntu ne moze da kosta 1300 evra na 7 meseci.
1.2 benzinac kao apsolutno najjeftinija varijanta ili 1.3 multidzet, ne znam kakve su cene, ali sigurno moze pristojan da se kupi.
Kupovina polovnjaka je kocka. Libra 1.6 je dobar pik na ruletu.
izmena:Dzoker bi brzi.
[ Milojkovic @ 27.07.2011. 20:19 ] @
Ne zanosi se sa relativno povoljnim ponudama na placevima.Uvek je bolje da uzmes nesto od vlasnika i sa poznatom istorijom.
[ jnk @ 28.07.2011. 08:51 ] @
Milojkoviću jesi li ti prodavac novih automobila pa propagiraš taj stav? 4000e je cifra za koju se može kupiti dobar automobil. Naravno ne očekuj iz prve da ćeš naći dobar primerak ali isto tako i za 20,000 možeš kupiti krša.
[ Java Beograd @ 28.07.2011. 09:01 ] @
Citat:
Milojkovic: Ne zanosi se sa relativno povoljnim ponudama na placevima.Uvek je bolje da uzmes nesto od vlasnika i sa poznatom istorijom.
Pod uslovom da poznaješ vlasnika. Inače - mrka kapa.
Jer ipak, na placevima su automobili iz Zapadne Evrope, koji se uglavnom i najčešće (ništa nije 100%) održavaju redovno u servisima, voze normalnim putevima (bez rupa) i koriste kvalitetno gorivo.
Kupovina od poznate osobe je uvek najbolja opcija, ali je izbor neverovatno mali !!!
[ Milojkovic @ 28.07.2011. 09:50 ] @
Citat:
jnk: Milojkoviću jesi li ti prodavac novih automobila pa propagiraš taj stav? 4000e je cifra za koju se može kupiti dobar automobil. Naravno ne očekuj iz prve da ćeš naći dobar primerak ali isto tako i za 20,000 možeš kupiti krša.
Nisam prodavac novih automobila ali sam bas dobro upucen u materiju .
Za taj novac jednostavno nema dobrog automobila ni starijeg a kamoli mladjeg godista i tu je kraj ne zanosite se dzaba sa time.Ono sto valja to i kosta pa bilo staro ili mlado.Auto koji zaista valja se ne prodaje ni priblizno po cenama koje figuriraju po oglasima i pijacama.
[ vladd @ 28.07.2011. 12:31 ] @
Tesko da se moze, za te pare kupiti dobar automobil, bar dok se ne dogovorimo sta to znaci "dobar", da je presao samo duplo vise nego sto je prikazano, da je odrzavan i koriscen uredno, a ne "spremljen" za prodaju, da u sledecih xx kilometara nece imati iznenadne teske kvarove, tipa pukla glava, menjac, klip ili bregasta, da ce se serija kvarova nastaviti po nekakvoj "normalnoj" proceduri kvarenja za odredjen tip vozila nakon doticnog broja km.
To se, u najvecoj meri moze postici sa vozilom od poznatog vlasnika, po mogucstvu prvog, i da se jednostavno nastavi sa koriscenjem i odrzavanjem kao sto je i prvi vlasnik radio.
To je otprilike poenta preporuke da se trazi "prvi vlasnik"...i isprati istorija eksploatacije vozila.
Ako su nesto drugaciji uslovi, hitnja ili potrosacka groznica, to se moze zadovoljiti i na placevima, uz odredjen pregled i predpostavke ocekivanih problema.
Mala potrosnja i dobar trap nekako ne idu zajedno, dobri trapovi su montirani na velike potrosace..i goriva i para..
Punto, panda, sa motorom 1,3 multijet se uklapaju sa cenom(sto mladji za predvidjene pare) i malom potrosnjom, ali ne bas i sa trapom, ali su delovi relativno jeftini.
Pouzdanost, sto se tice kvarova, blago receno ne postoji, ni kod novih vozila brendiranih firmi. Tako da je i sam zahtev, u ceni 4000 evra, malo neprikladan.
Treba promeniti zelju, i odnos prema kvarovima. Treci uslov neka bude, da se "relativno lako i jeftino nosis sa tekucim problemima i kvarovima"
A sto se pitanja tice, sta uzeti da ne boli glava, dobar je aspirin, a narocito Nimulid
Poz
[ Milojkovic @ 28.07.2011. 15:26 ] @
Danasnji primer.
Opel Astra 16. 16 v 2002 godiste zemlja porekla Holandija kupljena na placu u Novom Sadu ...ide na ime kupca , placena ravno 3500 evra.Metalik boja, silver... briljantno ispolirana, alu felne ofarbane( sveze) , branici takodje bez ijedne tacke a u gepeku nema trunke prasine( oprano je sve do perfekcije).
Posle kupovine novi "srecni vlasnik" internet mudrijas, koji je uspeo da skine cenu za 200 evra i zezne svercere... dolazi na pregled da mu dam "ponudu za servis i onako okolisno pregledam i kazem sta sve treba da se sredi".
Posto znam za te finte " nacitanih" musterija mudrijasa odmah u startu mu kazem da i samo davanje te " moje servisne ponude" kosta, cisto da ne bude neke eventualne zabune.E kad je tako i kad vec mora da se placa onda mi pregledaj sve detaljno, uradi dijagnostiku i izmeri mi kompresiju i pritisak goriva i pogledaj zasto klima ne radi u pitanju je neki osigurac od klime.... rece mudijas ocito kivan sto ce morati da se isprsi za jos dodatnu sumu (neplaniranu)
Pregled za svaki slucaj naplacujem unapred i krecem u popis detaljno , koliko se to vec moze uciniti onako spolja gledano.
Evo ovo sam utvrdio.
Potrebna zamena.
Sva cetiri amortizera, diskovi , plocice, zadnji levi lezaj tocka sa senozorom abs-a, sajla rucne kocnice,letva volana, desna spona, uporne balans stangle, hladnjak klime,ventilator iste, kompresor klime sumnjiv klima se remenica a kais skace i klati se, zupcasti kais bukvalno u koncima , spaneri pohabani, vodena pumpa opaka, pk kais zlo i naopako takodje i spaner, desni far ima vode u sebi pukle zabice, sofer sajbna izgrebana, zadnji lonac auspuha truo, katalizator sveze odsecen i zavarena neka cevcuga lambda sonda otkacena, svecice, filteri , motorno ulje,antifriz, akumulator, gume,zadnja leva brava, podizac vozacevog stakla, zatezac pojasa na suvozacevoj strani, air bag suvozacevog sedista,sve za zamenu.Brizgaljke su sumnive kao i modul paljenja, izduvna grana sveze zavarena.Pedala kvacila tvrdja, cuje se i druk lager onako klapara ali se umiri kad ga pritisnes nekoliko puta. Treba sanirati i curenje ulja koje se vidi u delu spoja bloka i glave na perfektno opranom agregatu koji sija nestvarnim sjajem.Enterijer je toliko cist da sve lici kao da je auto sad kupljen u salonu kilometraza 128000 km ( mili boze ima li nekog sa vecom kilometrazaom:)Kompresija..eh kompresija je solidna taman za kilometrazu koja je minimum tri puta veca od one koja stoji na displeju , volan je sveze presvucen sa kozom, kao i rucica menjaca.
Mudrijas ocito nezadovoljan onim sto sam mu prezentovao racuna sabira i prebrojava se...
Kivan na magarece usi koje je ocito zapatio pokusava da se vadi na majstoru, Pa majstore da li ste vi normalni to sad ispada da ja treba da dam jos hiljadu evra da mi sve ovo sredite.
O sinko ne treba ti da mi das hiljadu evra, cenim ovako odokativno da u ovaj tvoj auto treba uloziti minimum jos tri hiljade..za pocetak.
[ jnk @ 28.07.2011. 15:58 ] @
Isto tako si mogao navesti primer auta koji je na placu plaćen 20,000 eur a da ima da se uloži još 5. A isto tako ti ja mogu navesti primer automobila sa klimom koji je prešao pravih 90k km i u koji trenutno apsolutno ništa nema da se ulaže a ja ga ne mogu prodati za više od 2,300e(suzuki swift 2000 god. 2. vlasnik).
[ botr @ 28.07.2011. 16:03 ] @
To je neko ko se uopste ne razume u automobile. Bolje da je poveo nekog majstora sa sobom. Ajde za letvu volana, klimu i brizgaljke ti ipak treba neko znanje da proveris, ali diskove, amortizere, kaiseve, plocice, auspuh, to mozes sam da vidis.
Moj savet ti je da gledas nekog Grande Punta. E tu je problem sto ces morati da dodas bar 500 do 1000 za GP. 1.3 mjet nije los motor, onaj od 75ks nema plivajuci zamajac, za druge ne znam. Da dodam da visa cena nije garancija da ces kupiti bolji auto.
Da dam i sugestiju http://www.polovniautomobili.com/****fiat_grande_punto_13_dizel/
Poznajem vlasnika, isao na more sa njim, vratio se pre neki dan.
[Ovu poruku je menjao vladd dana 28.07.2011. u 17:31 GMT+1]
[ vladd @ 28.07.2011. 16:43 ] @
Citat:
jnk: Isto tako si mogao navesti primer auta koji je na placu plaćen 20,000 eur a da ima da se uloži još 5. A isto tako ti ja mogu navesti primer automobila sa klimom koji je prešao pravih 90k km i u koji trenutno apsolutno ništa nema da se ulaže a ja ga ne mogu prodati za više od 2,300e(suzuki swift 2000 god. 2. vlasnik).
Navodjenje primera je samo zamajavanje. Prevelika je lepeza skoro nebitnih dogadjaja.
BTW, prvi primer i nije tako los, i automobili od par desetina hiljada evra zahtevaju odrzavanje i zamenu delova..po xxl cenama.
Problem je sto ljudi misle da ce neko prodati auto za 1/3 cene, koji ce moci da predje jos celokupni radni vek!!!, bez davanja "one" 2/3 novca.
Mozda bi jednoga dana bas mogli da se protezemo prema guberu, a ne visestruko vise.
Savremeni automobili traju solidno prvih 10god i 100000km. Neki dupliraju kilometrazu, ali tada troskovi odrzavanja dramaticno skacu.
Ljudi, gradjani, ne zele da shvate neke cinjenice, a zele da ucestvuju u saobracaju. Svaki savremeni auto, ima jedno 6-10 plasticno-metalnih kutija(van motora, menjaca), koje prave probleme i kostaju po nekoliko stotina evra. Od ECU-a, katalizatora, evaporatora, DPF-a, ABS-a, klime, serva, konfort modula, do brava, kojekakvih ventila i aktuatora, sondi i senzora. Vrlo retke su komponentice od 10-30 evra.
Poenta je dati sto manje para za sto mladji auto, srazmerno prihodima i mesecnim predvidjenim troskovima(50 pa na vise evra), za posedovanje i koriscenje vozila.
Poz
[ ventura @ 28.07.2011. 17:37 ] @
Mogu da se nađu i auta od prvih vlasnika, redovno održavani i to sve, ali to košta...
Ja sam prošle godine hteo da prodam auto, Golf 5 u pitanju, prvi vlasnik, kupljen u Autokomercu u Srbiji (tačno nakon toga se pojavio Porsche Beograd), niko osim servisera u Poršeu nije otvorio haubu tog auta, svi servisi redovno rađeni, sve što je imalo upitno bilo odmah je menjano itd itd... Cenim da sam na servise tokom tih 5 godina potrošio sigurno 5-7 hiljada evra... I da, auto je prešao cca 300.000km, a nov je plaćen oko 34 hiljade evra, 2.0 motor sa gomilom opreme.
Elem... Razmišljam ja da ga prodam, pa da dodam nešto para i ženi kupim novog Pola... Kad ono međutim..
300.000 hiljada??? aaaa, pa to je krš, pa to je dreš, pa šta će mi to, pa jesi ti normalan te ovo te ono... Pa onda krenu sa pričom kako su videli "isti takav" na Bubanj Potoku za 8 hiljada, prešao 90.000 ma lutka, sve isto samo ima 1.6 motor i od dodatne opreme nema ni upaljač... Pošto nisam bio u fazonu da smanjujem kilometražu i bavim se tim glupostima, lepo sam ostavio auto ženi, a koliko ona godišnje pređe sa tim autom, narednih 10 godina neće morati ništa da pipne na njemu...
[ milivoje t @ 28.07.2011. 19:26 ] @
Slican primer. Prijatelj iz detinjstva i komsija se lozi na golfove. Kako izadje novi on mora ga kupi. Obicno ne apsolutno novog vec preko dilerske mreze VW mala, kilometraza, garancija itd.
Savrseno odrzava vozila, iako su ti golfovi sve veci krsevi u odnosu na cenu koliko kostaju ali ajde necemo o tome. Pojave se kupci i sloze mu istu pricu kao tebi. Jos mu kazu sto se ciganises za 500 evra, jer on nije hteo da se cenjka, a on onda namerno poveca cenu za 500. Sutradan zovu i kupe auto.
Dobar auto se brzo proda, ako je cena ok ja bih uvek kupio tvoj, nego nego jeftiniji stranac, jer trziste je preplavljeno krsevima...mozda si ti zakinuo cenu, a moze biti i da je problem sa mentalitetom prosecnog kupca Golfa. Bar si uradio pametnu stvar ostvljajuci automobil zeni.
Ko kupuje auto bez prethodne provere, sam je kriv za ono sto ce mu se desiti. Ko kupuje opel astru ima dobre sanse da veze nema sa kolima.
[ ventura @ 28.07.2011. 19:37 ] @
@milivoje t:
Znam da realnu cenu nisam mogao ni u ludilu da dobijem (umanjenje 18% prve, 8% svake naredne godine), što bi mu došlo na oko 15 hiljada, i svestan sam da kao polovnjak mogu da dobijem možda 5-10% više zbog motora i opreme, iako je kao nov plaćen skoro 100% više u odnosu na neki 1.6 klot... U to vreme po oglasima su 1.9 i 2.0 tdi golfovi bili otprilike 10-13 hiljada, ja sam stavio 12, ali sam računao da bi ga prodao za 11, dodam par hiljada i kupim ženi pola...
Ali ljudi očigledno preferiraju uveženog stranca za 8-9 hiljada, izvučenog iz bog zna kakve poplave, ušminkan za prodaju, ganc nova servisna knjižica pečati još nisu stigli da se osuše, a kilometraža obavezno 120 hiljada, nema šanse ni više ni manje...
[ jnk @ 28.07.2011. 20:23 ] @
Nije džabe nov auto skup. Neko jednostavno ne voli to cimanje(ja recimo) da razmišlja da li je neko orgijao u automobilu i prelazio 300k km pod punim gasom dok je ladan, kupljen od nekoga ko je taj auto namenski ušminkavao za prodaju i radio ko zna šta sve s njim. Ali isto tako čak i kod nas postoji određen broj vozila koji je sasvim isplativ a za navedenu cenu(4000e) se recimo može naći fiat zunto od prvog vlasnika sa poznatom servisnom istorijom i ne prevelikim brojem kilometara. I ventura ne znam gde si pročitao da je 8% svake godine realna depresijacija automobila. Knjigovodstveno je čini mi se 15% a realno i više od toga u zavisnosti od modela.
[ vaske2 @ 28.07.2011. 20:30 ] @
@milivoje t
Ko kupuje opel astru ima dobre sanse da veze nema sa kolima.
O cemu ti to?
Jel ovo neko tvoje iskustvo kao majstora ili vozaca astri kad uopsteno kazes da nijedna (sa bilo kojim motorom)ne valja?
Moje licno iskustvo kao nekoga ko je vozio veliki broj razlicitih tipova automobila je malko drukcije.
Astra je sasvim prosecan auto bas onakav kakvi su i drugi iz klase kojoj pripada...niti nesto odskace od njih niti je sta losija,opet sve zavisi od motora i opsteg stanja vozila.
Ja bih mu na primer bas Astru preporucio za te pare koje ima i to sa 1,8 16v benzinskim motorom.Bitno je naci je u sto korektnijem stanju i sa njom ne moze biti nekih preterano velikih problema.
[ ventura @ 28.07.2011. 20:37 ] @
Citat:
jnk: I ventura ne znam gde si pročitao da je 8% svake godine realna depresijacija automobila. Knjigovodstveno je čini mi se 15% a realno i više od toga u zavisnosti od modela.
To ti je formula po kojoj svako osiguranje računa trenutnu vrednost vozila. Od cene novog se oduzima 18% za prvu godinu, i svake naredne godine ide 8%... Naravno kod procene automobila postoji tu još nekoliko bitnih parametara, ali ovo je ugrubo dovoljno precizna računica..
[ vladd @ 28.07.2011. 20:53 ] @
Citat:
vaske2: @milivoje t Ko kupuje opel astru ima dobre sanse da veze nema sa kolima.
O cemu ti to?
Jel ovo neko tvoje iskustvo kao majstora ili vozaca astri kad uopsteno kazes da nijedna (sa bilo kojim motorom)ne valja?
Moje licno iskustvo kao nekoga ko je vozio veliki broj razlicitih tipova automobila je malko drukcije.
Astra je sasvim prosecan auto bas onakav kakvi su i drugi iz klase kojoj pripada...niti nesto odskace od njih niti je sta losija,opet sve zavisi od motora i opsteg stanja vozila.
Ja bih mu na primer bas Astru preporucio za te pare koje ima i to sa 1,8 16v benzinskim motorom.Bitno je naci je u sto korektnijem stanju i sa njom ne moze biti nekih preterano velikih problema.
Upravo tako.
Zasto bi preporucio toliko prost auto sa prosecnim motorom, ali 1,8, kojem je registracija 250 evra, a trosi kao da je busan rezervoar...i koji samo zbog mentaliteta drzi cenu, tj "drzi cenu"!
Za 4000 bi trebalo da bude stara jedno5-6 godina, po sadasnjoj ceni nove(9500 i malo vise, ispod 10k€), ali pre toliko vremena, kostala je ljutih, precenjenih 12500 evra i neka sica vise)..
Preporucio bi auto, koji je nekada jedrio na bajkama "drzaca cene", a onda je cena NOVE astre pala za 25%...naravno, pricam o clasic..najpopularnijoj medju pristalicama mitologije i predrasuda...
Bolje da uplati ucesce za novog punta, jeftinije, bolje i konfornije ce proci sledecih 5-10 godina, nego sa Astrom starom 7-8 godina, koja ce za par godina biti rupa bez dna, a mocice da je proda jedino na kilo, eventualno sa dva para kompleta guma..
Poz
[ vaske2 @ 28.07.2011. 21:11 ] @
Slazem se da je najbolji auto nov auto,ali...covek je rekao da planira da kupi auto max oko 4000e,a ne da ulece u kojekakve kredite gde ce jedan Punto da ga kosta 10000e i ako posle par godina resi ili bude morao da ga proda...dobice za njega 2-3oooe.Malo li je baciti tolike pare,toliki gubitak nema cak ni Astra.
[ mserifov @ 28.07.2011. 22:34 ] @
Moje preporuka 750 eura 88 godiste. Boli te briga koliko je preso kako ide sta radi kako trosi. Dali nesto lupka.
Djelovu u Bosni bar bagatela cjene kao i za Golfa 2 a sve made in Japan. Održava ga malo bolji bravar. Registrovan, panorama krov. 1,3 benzin. Lutkica. Neki ma će ovo da bude smješno. Ali ovo je auto za Bosnaske (vjerujem i Srbijanske puteve) i ide od tčake A do tačke B
[ Milojkovic @ 28.07.2011. 22:59 ] @
Dobro a jeftino ne postoji.Deda mraz mozda i postoji u to jos uvek nisam siguran ali za ovo prvo sam apsolutno siguran.
Znam da realnu cenu nisam mogao ni u ludilu da dobijem (umanjenje 18% prve, 8% svake naredne godine), što bi mu došlo na oko 15 hiljada, i svestan sam da kao polovnjak mogu da dobijem možda 5-10% više zbog motora i opreme, iako je kao nov plaćen skoro 100% više u odnosu na neki 1.6 klot... U to vreme po oglasima su 1.9 i 2.0 tdi golfovi bili otprilike 10-13 hiljada, ja sam stavio 12, ali sam računao da bi ga prodao za 11, dodam par hiljada i kupim ženi pola...
Ali ljudi očigledno preferiraju uveženog stranca za 8-9 hiljada, izvučenog iz bog zna kakve poplave, ušminkan za prodaju, ganc nova servisna knjižica pečati još nisu stigli da se osuše, a kilometraža obavezno 120 hiljada, nema šanse ni više ni manje...
Moze biti da je tako.
ja sam svaki svoj auto platio iznad prosecne cene polovnjaka tog modela. Kupio od privatnog vlasnika koga ne poznajem, ali kod koga sam video i proverio da je auto redovno odrzavan. I svaki put se ubijem trazeci takvu retku sortu, vlasnika koji redovno i propisno odrzava auto u srbiji. Vozim auto za koga imam racune prethodnog vlasnika iz ovlascenih servisa u srbiji gde su mu odrali kozu sa ledja. Ali je covek ispravio sve nesrecne falinke i stvari koje ocekuju kupca sa placa, ja 2 godine samo menjam ulje i filtere.
Moj kum ce uskoro biti takav prodavac posto je za 2 godine popravljajuci iskrsle kvarove skoro novog Audija ostavio 7k eur, polovinu danasnje vrednosti kola.
Zato mi je cudno kada kazes da nisi mogao prodati.
Trziste je zatrpano polovnim automobilima, pa i to moze biti razlog. Ja sam nedavno prodavao auto ispod prosecne cene koja je u oglasima, doziveo sam da niko nije zvao, a kamoli dosao da gleda. A onda su se pojavili preprodavci koji su jos vise hteli da ubiju tu malu cenu. Na kraju sam ga prodao komsiji za manje pare, da se ne bi zezao.
Vaske te Astre sam gledao sa drugom kada je trazio auto za zenu. Bas za te pare. U tom godistu G model to su automobili koji imaju vise rdje nego ova Mazda stara 23 godine, dizel motori problematicni, benzinci tanki, oprema ispod proseka, limarija na svakom naceta. I pored ogromne ponude tog automobila nije bio ni jedan vredan da se otera u servis na pregled. Ljudi smo bez predrasuda prema markama kola, cak je on bas hteo astru, ali je to bacanje para, sem ako nisi spreman da cekas na neki vanredan primerak, a onda se pomiris sa urodjenim manama. Dobro je sto je opel i sto ih je mali milion, deslova, servisa. Ne znam sta drugo da ti kazem o tim kolima.
[ ventura @ 28.07.2011. 23:38 ] @
Citat:
milivoje t: Moze biti da je tako.
ja sam svaki svoj auto platio iznad prosecne cene polovnjaka tog modela. Kupio od privatnog vlasnika koga ne poznajem, ali kod koga sam video i proverio da je auto redovno odrzavan. I svaki put se ubijem trazeci takvu retku sortu, vlasnika koji redovno i propisno odrzava auto u srbiji. Vozim auto za koga imam racune prethodnog vlasnika iz ovlascenih servisa u srbiji gde su mu odrali kozu sa ledja. Ali je covek ispravio sve nesrecne falinke i stvari koje ocekuju kupca sa placa, ja 2 godine samo menjam ulje i filtere.
Moj kum ce uskoro biti takav prodavac posto je za 2 godine popravljajuci iskrsle kvarove skoro novog Audija ostavio 7k eur, polovinu danasnje vrednosti kola.
Zato mi je cudno kada kazes da nisi mogao prodati.
Taj golf je u servisu najviše proveo tokom prvih 100.000 km, ostalih 200 hiljada faktički samo redovnan servis i potrošni delovi.. Valjda su mu ispravljene dečije bolesti na početku :)
Inače petice za naše tržište izgleda imaju fabričku grešku sa pucanjem glave motora... Ja sam samo imao sreće da sam još u garantnom roku prešao dovoljno kilometara da se to manifestovalo, tako da su mi zamenili u garanciji... Inače znam nekoliko vlasnika petica sa TDI motorima, i svi do jednog imaju problem da im auta troše antifriz (pukla glava/dihtung), i ako ti je auto izašao iz garancije, popravka u poršeu je nešto malo više od 2000 evra... Tako da je prilično vesela situacija da kupiš ko zna kakvog polovnjaka i moraš da daš 20% vrednosti auta na servis...
A inače jedna zanimljiva anegdota... Tek što sam preuzeo auto, možda par dana nakon toga krenem ja na more... I negde usput po onim kanjonima samo odjednom neko krčanje iz klime i pokvari se klima... Ne hladi, ništa, crkla klima totalno... Ja reko ajde da svratim usput do Rokšpeda da pogledaju šta je to, jedva nađem taj Tuzi, al crnogorci neće ni da pogledaju.. tipa dođi juče i sl... Ništa, krenemo mi dalje ka Budvi, i tamo negde pred more moj drugar digne frku ko mu je pojeo snikers čokoladicu... Ko je pojeo, niko nije pojeo, gde je, bila je u kaseti neko je morao da pojede.. Otvori on kasetu, a mi kako smo išli verovatno iza nekog šlepera i kad sam upalio recirkulaciju vazduha, otvorila se klapna u kaseti kroz koju ne da može čokoladica, već skoro da cela limenka može da upadne.. Na tom mestu je trebala da bude servisna knjižica, ali je umesto tamo bila na zadnjem sedištu (nisam ni provalio da joj je mesto u kaseti)... Uglavnom, vratili se mi u Beograd, ja u Porše na aerodromu na servis, kažem - ne radi klima, upao je snikers unutra. I onaj majstor me gleda kao poslednju budalu, i kao dobro u redu je.. I ja pokušam da mu objasnim, i on vidi ima posla sa budalom i kaže 'e ako je upao, ja ću lično da ga pojedem', i legne dole kod suvozačkog sedišta, i kako je skinuo filter, ono sva ona rastopljena čokolada mu se razlila po licu, kao u crtaću.. čovek izgoreo... Reč jednu nije rekao više, ali je zato ribao onaj ventilator jedno sat vremena dok nije skinuo sve lepljivo sa njega... I za divno čudo nisu mi ništa naplatili tada :)
[ Java Beograd @ 29.07.2011. 07:47 ] @
A pro po Milojkovićevog spiska u vezi one Astre.
To je spisak potrebnih radova da se auto dovede u fabtičko tip-top stanje. Verujem da bar za 2/3 automobila koji se voze našim putavima i ulicama može da se napravi isti takav ili čak duži spisak.
Ne nam otkud tolika halabuka oko placeva i uvoznih automobila. Pa nisu SVI prevaranti i nisu SVI automobila na placevima totalni krševi (ne kažem da nema i toga) Samo par pravila: dobro pogledaj šta kupuješ, ne zaleći se, prošetaj i pogledaj više placeva, potrudi se da saznaš što više za modele koji su ti ciljna kupovina, prouči oglase - i naći ćeš pristojan primerak za svoje pare. Naravno: koliko para - toliko muzike. Ne očekuj čuda.
- Ja sam 2000. god. kupio Fiata Tipa sa oko 190.000 km, slatko ga izvozao, u sreći, udobnosti i zadovoljstvu narednih 100.000 km i prodao ga na kraju za sitne pare. Ulaganja ? Redovno održavanje. Ništa više, ništa manje.
- Sad sam, opet na placu, kupio Lanču Libru 1.9 JTD. Bože moj, pa ne mogu očekivati da će prethodni vlasnik neposredno pre prodaje da menja diskove, pločice, gumice balans štangle, stabilizatorei viljuške, da puni klimu i da radi ostala slična ulagana. To niko ne radi. Upravo i prodaje auto jer nema živaca i vremena da se time bavi. To sam ja, odmah nakon kupovine Libre uradio, naravno uz veliki servis. Ulaganja ? Oko 500 - 600 EUR, planirao i očekivano. I sad imam tip-top auto kome narednih 5 godina treba samo da menjam ulje i filtere. Da natačem gorivo, i da u sreći i zadovoljstvu i UDOBNOSTI vozim Libru !
[ DrJekyll @ 29.07.2011. 08:10 ] @
Citat:
Bože moj, pa ne mogu očekivati da će prethodni vlasnik neposredno pre prodaje da menja diskove, pločice, gumice balans štangle, stabilizatorei viljuške, da puni klimu i da radi ostala slična ulagana. To niko ne radi. Upravo i prodaje auto jer nema živaca i vremena da se time bavi. To sam ja, odmah nakon kupovine Libre uradio, naravno uz veliki servis. Ulaganja ? Oko 500 - 600 EUR, planirao i očekivano. I sad imam tip-top auto kome narednih 5 godina treba samo da menjam ulje i filtere. Da natačem gorivo, i da u sreći i zadovoljstvu i UDOBNOSTI vozim Libru !
+1
Najbitnije je da auto nije udaran, a sto se tice ulaganja bolje je da se licno ulozi par hiljada i onda znas sta imas, nego da kupis nekog "sigurno odrzavanog" i molis boga svaki dan da nesto ne otkaze.
[ ventura @ 29.07.2011. 08:41 ] @
Citat:
Java Beograd:
Bože moj, pa ne mogu očekivati da će prethodni vlasnik neposredno pre prodaje da menja diskove, pločice, gumice balans štangle, stabilizatorei viljuške, da puni klimu i da radi ostala slična ulagana. To niko ne radi. Upravo i prodaje auto jer nema živaca i vremena da se time bavi.
U pravu si, ne može se očekivati da to neko radi neposredno pre prodaje, ali je normalno očekivati da to ljudi rade redovno kada dođe vreme za zamenu/servis tih delova... Tako da ti kao kupac nemaš da zameniš 10 delova, već eventualno jedan-dva koji je u tom trenutku sazreo za servis..
[ jnk @ 29.07.2011. 11:07 ] @
2.0 tdi pd su u početku imali problem sa glavom motora, 1.9 nije imao tih problema. Posle je 2.0 prešao na CR pa su i ti problemi nestali
[ milivoje t @ 29.07.2011. 17:23 ] @
@Ventura, jnk
Pucanje glave motora nije problem, vec problemcina. Slicna stvar sa autom koji vozim, na zapadu su automatski povuceni da se zameni problematican deo trapa, pozivani u ovlascene servise na besplatnu zamenu, pricao sam vlasnicima koji su kupili auto ovde, niko ih nije zvao da dodju u servis da se taj sklop zameni...
Sto se tice cokoladice i klime na novom golfu, jel to bila hladjena fioka sa ventilacionim resetkama ili je na novom golfu falio deo enterijera :) ?
@Java
Citat:
Sad sam, opet na placu, kupio Lanču Libru 1.9 JTD. Bože moj, pa ne mogu očekivati da će prethodni vlasnik neposredno pre prodaje da menja diskove, pločice, gumice balans štangle, stabilizatorei viljuške, da puni klimu i da radi ostala slična ulagana. To niko ne radi. Upravo i prodaje auto jer nema živaca i vremena da se time bavi. To sam ja, odmah nakon kupovine Libre uradio, naravno uz veliki servis. Ulaganja ? Oko 500 - 600 EUR, planirao i očekivano. I sad imam tip-top auto kome narednih 5 godina treba samo da menjam ulje i filtere. Da natačem gorivo, i da u sreći i zadovoljstvu i UDOBNOSTI vozim Libru !
Ja ti zelim tih 5 godina samo zamene ulja i filtera, ali nemoj da baksuziras ima tu stagod sto moze da krene nizbrdo. Imam dobla sa tim motorom, motor je odlican, ja imam srece sa njim, ali sta sve moze da se desi gledam u servisu.
Delovi trapa nece drzati 5 godina na tom autu, desi se malo EGR, pa malo ciscenje dizni, nekada zamena dizne, plivajuci zamajac nije badava, pa malo pranje glave i usisa od "kvalitetnog" dizela, ako je prethodni vlasnik bio primitivac koji nije menjao filter nafte, pumpa zna da se javi. Ne daj boze, ali desi se.
Ako si uspeo da uradis veliki servis na 1.9jtd, trap, diskove, plocice, napunis klimu itd, za 500 evra, molim te javi mi gde odrzavas auto jer je to vise nego povoljno.
Citat:
ventura: U pravu si, ne može se očekivati da to neko radi neposredno pre prodaje, ali je normalno očekivati da to ljudi rade redovno kada dođe vreme za zamenu/servis tih delova... Tako da ti kao kupac nemaš da zameniš 10 delova, već eventualno jedan-dva koji je u tom trenutku sazreo za servis..
x
pored toga dug period neodrzavanja uvek vuce za sobom neki hronican veliki kvar koji sam ceka da se pokaze...
[ ventura @ 29.07.2011. 23:25 ] @
Citat:
milivoje t:
Pucanje glave motora nije problem, vec problemcina. Slicna stvar sa autom koji vozim, na zapadu su automatski povuceni da se zameni problematican deo trapa, pozivani u ovlascene servise na besplatnu zamenu, pricao sam vlasnicima koji su kupili auto ovde, niko ih nije zvao da dodju u servis da se taj sklop zameni...
Naravno da se domaći uvoznici prave ludi kada je tako nešto u pitanju... Mene su čak dve godine zavlačili sa forama kao ne mogu da nađu kvar, te na jednom servisu sipaju UV tečnost, pa na drugom ne mogu da nađu gde curi, pa na sledećem opet sipaju i tako u krug dok mi nije auto izašao iz garantnog roka... I bukvalno 7 dana nakon toga ja idem na redovan servis, i odjednom su "našli" u čemu je problem - pukla glava motora, mora da se menja... Nema problema, menjaj sve što treba.. Ali gospodine, to košta toliko-ma nema problema samo menjaj... I tako zameniše oni sve to, ja došao da podignem auto i oni meni - izvolite račun, samo na kasi to regulišite a ja ću u međuvremenu da pripremim dokumentaciju.. I ja reko "kakva kasa? ovo je kvar u garantnom roku" .. i tu on meni lepo objasni kako mi je baš par dana pre toga istekao garantni rok i da treba da platim skoro 3000evra za sve što su napravili.. I ja tu njemu lepo objasnim da ima skoro dve godine kako sam prijavio taj kvar, kako su me vukli za nos svo to vreme i da su odjenom sada našli šta je problem, proveri on sve moje prijave u kompu i stvarno vidi kad sam ja to prijavio.. Ploča se odmah menja i počne lik u fazonu, jao pa što niste tako odmah rekli, mislim nije problem, nego sam odmah trebao da otvorim garantni nalog, eto sad ćete morati da sačekate malo dok napravim novu dokumentaciju vamo tamo... Uglavnom dobio sam kompletan servis sa džabe, nisam platio ni dinara.. Taj deo oko glave je bio oko 2 hiljade, ostatak je bio redovan servis, paknovi, nešto na vešanju neki lager ili tako nešto, i sve to na istom garantnom računu :)
Citat:
milivoje t:
Sto se tice cokoladice i klime na novom golfu, jel to bila hladjena fioka sa ventilacionim resetkama ili je na novom golfu falio deo enterijera :) ?
Postoji hlađenje u kaseti, ali ono je samo mali plastični otvor koji može da se zavrne... Problem je što je kaseta bila puna svega i svačega, a servisna knjižica nije bila na svom mestu, a upravo ona treba da pokrije taj otvor koji služi za usis vazduha..
[ Milojkovic @ 30.07.2011. 00:31 ] @
Ne vredi savetovati one koji su nedokazani.Onom kome je sudjeno da bude Je.. njemu gace same spadaju.
[ vladd @ 30.07.2011. 10:09 ] @
Zato sto se kupuje auto prema emocijama, a kada se kaze da je golf poprilicno lose vozilo(od serije 3 pa na ovamo), ladno oce oko da iskopaju
Mesavina emocije, neinformisanosti, jurnjave za nekim statusom, imidzom, potrosacka histerija ili pridavanje vozilu nekih specificnih funkcija, dovodi do veelike glavobolje pri odrzavanju.
Poz
[ jnk @ 30.07.2011. 11:05 ] @
Sa kim pričate vi?
[ vladd @ 30.07.2011. 12:30 ] @
Sa potencijalnim kupcima vozila
Bese li to tema ili razmatranje sporadicnih, specificnih slucajeva - dogadjaja, uz iznosenje podataka poprilicno nebitnih za naslov teme
Citat:
2.0 tdi pd su u početku imali problem sa glavom motora, 1.9 nije imao tih problema. Posle je 2.0 prešao na CR pa su i ti problemi nestali
Chit-chat na forumu, ili u pevodu cakulanje?
Poz
[ jnk @ 30.07.2011. 13:14 ] @
Pa ok al nekako mi se čini vrlo isključiva izjava da je golf poprilično loše vozilo na osnovu toga što im je jedna serija motora imala problema sa glavom motora. U krajnju ruku je vrlo diskutabilno ako se poredi sa konkurencijom, možda je malo skuplji(i tu je nepotrebna rasprava) ali definitivno nije poprilično loš ni u kom smislu(vozne karakteristike, kvalitet enterijera, završna obrada, kvarovi).
[ Milojkovic @ 30.07.2011. 18:00 ] @
Citat:
vladd: Zato sto se kupuje auto prema emocijama, a kada se kaze da je golf poprilicno lose vozilo(od serije 3 pa na ovamo), ladno oce oko da iskopaju:D:D
Mesavina emocije, neinformisanosti, jurnjave za nekim statusom, imidzom, potrosacka histerija ili pridavanje vozilu nekih specificnih funkcija, dovodi do veelike glavobolje pri odrzavanju.
Poz
Nema vecih zaludjenika i sektasa po tom pitanju od vlasnika Toyotinih automobila.
Za njih je prosto nepojmljivo da se njihov automobil pokvario, kad im se saopsti da ce morati da kupe neki deo padaju u histeriju, do krvi brane stav da je to nemoguce i da se ti automobili ne kvare....i da je u pitanju nesto marginalno i da treba vise da se potrudim oko pronalazenja tog nedostatka koji se svodi da se nesto samo otkacilo ili zaprljalo.
Te musterije prvo saljem na "detoksikaciju"....:)
[ vladd @ 30.07.2011. 20:53 ] @
Citat:
jnk: Pa ok al nekako mi se čini vrlo isključiva izjava da je golf poprilično loše vozilo na osnovu toga što im je jedna serija motora imala problema sa glavom motora. U krajnju ruku je vrlo diskutabilno ako se poredi sa konkurencijom, možda je malo skuplji(i tu je nepotrebna rasprava) ali definitivno nije poprilično loš ni u kom smislu(vozne karakteristike, kvalitet enterijera, završna obrada, kvarovi).
Skuplji, a solidno los.
Elem, taj "jedan" problem sa glavom svakako nije razlog da se odmah proglasi losim, ali prisutnost jedno 200 kg kojekakvih komada plastike, od otprilike 100-300 evra komad, se ne moze pohvaliti "dobrim", ni finansijski, ni po pitanju pouzdanosti...
Evo, ovih dana saznajem da je curenje serva gotovo normalna pojava...na "savremenim" vozilima, za manje od 100kkm..to je valjda "dobro"?
Mislim integralno na genezu modela, od osvajaca trzista, do proste konfekcije(jeftino, stedljivo, i sajle im nisu vise plastificirane,npr, samo da se ustedi cent, a plasman po jezivoj ceni), modelovane marketingom i imidzom. Ista prica vazi i za Toyotu i Mitsubishi, Ford..njih tretiram kao legendarne delatnike auto industrije, tvorce auto istorije.
Nivo "imidza" je previse prisutan u vozilima, a ovde se pricamo o "jeftinoj" eksploataciji, bez glavobolje.
Poz
[ milovanmaric @ 31.07.2011. 07:48 ] @
Citat:
Milojkovic: Nema vecih zaludjenika i sektasa po tom pitanju od vlasnika Toyotinih automobila.
Za njih je prosto nepojmljivo da se njihov automobil pokvario, kad im se saopsti da ce morati da kupe neki deo padaju u histeriju, do krvi brane stav da je to nemoguce i da se ti automobili ne kvare....i da je u pitanju nesto marginalno i da treba vise da se potrudim oko pronalazenja tog nedostatka koji se svodi da se nesto samo otkacilo ili zaprljalo.
Te musterije prvo saljem na "detoksikaciju"....:)
Jel ono bese da vi Milojkovicu imate nekog u rodbini sa ''neunistivom'' Tojotom. E kad se setim price za onaj hladnjak klime na toj Tojoti i rodjaku, i sad se nasmejem.
[ Milojkovic @ 31.07.2011. 18:39 ] @
Moj teca je ta persona.U sve ga diraj ali u Toyotu ne pipaj jer odmah skace kao pit bul terijer i kida.Moj teca je iance ovako privatno a i sluzbeno( bivsi kancelarijski moljac) miran porodican covek i bezgranicno davezan lik, sto bi rekli mi Vojvodjani on je nas " Lalinski tip" sve dok tema ne postane Toyota.
Tad razum gubi i na sva usta propagira istu, ne da ti da se saberes, unosi ti se u lice, baca pred tebe brdo papira, sve cinjenice sa interneta, poziva se na www, You tube, google...( izgleda ga oni Japaneri placaju debelo da ih tako brani).
Sve bi to bilo lepo da ja licno nisam upucen u tecinu situaciju i stanje njegovog Yarisa i surove cinjenice koje ga demantuju.
Inace nije on jedinstven primerak, vecina vlasnika doticnog brenda je bas takva.
Registrovao sam se na forum Toyote Srbija i listom su me napali kad sam izlozio neke nedostatke koji se javljaju na pojedinim modelima.Pravo je cudo kako sam zivu glavu izvukao kad sam ih dotukao sa nekim cinjenicama koje nisu mogli racionalno da demantuju.Citava kamarila se onda okomila da mi salje pretece poruke i da mi preti sa fizickom likvidacijom.....:)
Apropo kupovine automobila moj generalni savet je da treba kupovati samo ono za cega imate najveci izbor delova(po povoljnim cenama i po strukturi proivodjaca) za cega ima servisa raznih struktura, i sta se koliko toliko pokazalo kao solidno.
To se odnosi naravno na onaj profil kupaca koji ekonomise ( tu realno spada 99% stanovnistva).
Posto zivot nije onakav kakav jeste i posto mnogi ne zele da budu to sto jesu e onda imamo situacije da ljudi automobile kupuju zarad emocija, prestiza, nekog dokazivanja, i ko zna cega sve ne.
Iz tih razloga vrlo je nezahvalno davati univerzalne savete a i iskustvo me je naucilo da nije bas pametno izricati svoj iskreni sud niti taj isti nekome onako u lice saopstavati.Svi se u zivotu kunu u neku istinu ali je bas ne vole cuti.Jedna musterija ( inace okoreli svercer sa automobilima) mi je skoro onako u gorkoj sali rekao da zna da je glup i bezobrazan, da nije bas neki lepotan niti karakter, svestan je da je varalica najgore sorte, voli lak novac sa sto manje rada, zna da ima brdo kojekakvih mana i nedostataka ali mu nije pravo kad mu se to saopsti....
[ milovanmaric @ 31.07.2011. 21:37 ] @
Neznam sta drugi misle,
licno mislim da je sad u Srbiji, domace auto Fiat (ALI to je samo Moje misljenje, nemora biti da sam u pravu niti to zelim da dokazujem), i da bi sa te strane apropo cene, dostupnosti delova, pouzdanosti, i prisutnosti servisa ta marka bila "best buy", i nisam sad nesto mnogo upucen, Fiat bi trebao da ima i neki auto u malko visoj klasi, valjda?, te ako je nekom i do malo bolje limuzine, moze da je nadje u Fiatu.
Sto se tice FIATA, ono sto mi se cini da je ovde na forumu, bilo je dosta rasprave ne samo o njemu , nego o svim markama i modelima uopste, cak su vadjene neke liste o pouzdansoti nekih modela razlicitih proizvodjaca (za auta 5-6 godina starosti), i cini mi se da je kod servisera koji su ovde prisutni kao ucesnici foruma, nekako precutno bilo da je Fiat, pored svih tih boljki oko elektrike, jer neko rece " ima senzore na skoro svakom mogucem i nemogucem mestu" nekako najjednostavniji za odrzavanje i servisiranje.
I opet slozicu se sa onima koji kazu da je tesko naci dobar auto za male pare, a da pri tom se ne mora raditi jos nesto pored redovnog servisa vozila.
Nekako, ako je element "male pare" ja sam vise pristalica da uvezem godinu - dve staro vozilo, blago havarisano polovno vozilo (tipa krila, hauba, far, bez ostecenja same konstrukcije vozila) sa poznatom kilometrazom, pa da ga sredim komplet, bar znam da nije pretabalo stotine hiljada km, ako vec kupujem polovno od coveka koga tad i mozda nikad vise u zivotu necu videti.
[ DrJekyll @ 01.08.2011. 10:07 ] @
Citat:
Milojkovic
Nema vecih zaludjenika i sektasa po tom pitanju od vlasnika Toyotinih automobila
+1
Evo sad bas pricaju na njihovoj temi kako ne postoji nijedan majstor u Srbiji koji moze da im popravi neki karburator,
a za polovni na otpadu star 20 godina im traze 250 evra.
A kad im spomenes tako nesto onda kazu kako to nije istina, i hoce da te lincuju
[ jnk @ 01.08.2011. 10:56 ] @
vladd: u golfu je elektro servo nema šta da curi ali zato sam je ipak menjao par puta.
[ vladd @ 01.08.2011. 12:20 ] @
E osobito mi je drago, ali kod mene curi, i planira da mi iscedi odlicnih 250€, ne voze svi sasiju 5.., ali je zato podjednako hvale. Nema veze, docekace tebe DPF, on je jeftin i menja se u kompletu, a "neophodan" je za rad motora
Na Lanceru, iz '90 sam jednom dosipao ulje u servo... mislim 2001-e godine, 50-ak grama... onako..reda radi..
[ Nocni @ 01.08.2011. 15:37 ] @
DPF = Diesel particulate filter, a @jnk vozi golfa tfsi, dakle benzinca i nece ga to "docekati" jer ga nema
Kod nas se problem DPF filtera rjesava softverskom prepravkom u motornom kompjuteru i uklanjanjem filtera cestica sa vozila. Ni ovo nije jeftin zahvat ali je trajno rjesenje i jedino moze da ne odgovara nekim ekolozima koji se pretjerano brinu za buducnost planete...
Na toj ekoloskoj ideji na modernim vozilima, proizvodjaci ubiraju nove ogromne prihode i ugradjuju veliki broj skupih djelova koji omogucavaju da vozilo zadovolji neku euro 5 normu... Pored tih ekoloskih vozila i dalje fabrike zagadjuju istu tu okolinu kao i ranije i dalje se voze stariji kamioni od kojih 1 zagadjuje vise nego 100 ovakvih golfova bez dpf filtera... ali to je vec za neku drugu temu...
[ AstralPro @ 08.08.2011. 21:56 ] @
Odoste van teme.
Zunto za one kojima je samo bitno da dodju od tacke A do tacke B za 5 din/km (ukljucujuci regitraciju, servis i plin)
Golf- ubedljivi best buy od bosne do srbije!
[ ar nogard @ 08.08.2011. 23:22 ] @
Kako god okrenes jeftiniji ti je TAXI osim u slucajevima gde svakodnevno vozis vise od 50km u proseku.
Evo zadesila se situacija da je moj prijatelj kupio pre 5 godina novu daciju na leazing a ja sam tada kupio polovnu vektru a za 3000e sa plinom.
I dan danas ja imam vektru koja me stvarno odlicno posluzila i nisam imao veci kvar od 30e i to je bilo prezubljivanje zupcastog kaisa a sve ostalo je bilo odrzavanje tipa ulje filteri i par sajli poneka spona i lager a gume vec ne racunam, a jedino vece ulaganje je bila limarija tipa pragovi rubovi.
Sve u svemu i on je tu negde isto potrosio na redovne servise a obavezni kasko da ne racunam u registraciji.
Samo je on na tom autu izgubio na ceni za pet godine oko 4000e a ja 1500.
Naravno da je on imao bolju voznju i sve sto nosi novi automobil ali to mnogo kosta za vecinu nas a onako u razgovoru smo bas racunali da je njemu bilo jeftinije da se vozio taksijem za tu kilometrazu sto je presao svojim autom.
Ako ti je bas moranje da auto bude tvoj onda ne bi bilo los best byy bas nekog dacija koji je resio da proda posle 5 godina a nije presao neku veliku kilometrazu a najbitnije da nije udaran i da je dobar motor a naravno ulaganje pri kupovini auta je obavezno od nekih 100e minimum koliko kosta zupcasti ulje i filteri da ti savest bude mirna a ostalo po potrebi.
[ vladd @ 09.08.2011. 00:41 ] @
E ali se nisi poredio sa nekim kupcem novog ferarija, koliko tek on izgubi u "CENI"
BTW, ta polovna vektra, za par godina vredece oko 130 evra, na kilo....kakva je situacija krenula sa registracijama i uopste posedovanjem vozila, najisplatljivije ce biti neposedovanje vozila.
Prosto se forsira potrosnja, i ko se "prijavi" da ima para, kupovinom novog automobila(cim izadje iz salona nedostaje mu neki procenat cene), krecu porezi, prirezi, akcize i dazbine... nemilice.
Za polovan auto su potrebni dodatni resursi(garaza, pribor, znanje i alat), ili dosta novca, ili pouzdano okruzenje koje moze da pomogne, limari, mehanicari, serviseri... Ako nesto nedostaje od nabrojanog, glavobolja je skoro zagarantovana.
Poz
[ milivoje t @ 09.08.2011. 00:44 ] @
Kod nas ljudi lazu u vezi svojih kola kao u vezi zena sa kojima su spavali. Sve to sto cujes uzmi sa dozom sumnje.
A preprodavce tretiras tako da je sve sto kazu lazu dok se ne dokaze suprotno.
Moze se desiti da ti padne dobar polovnjak. Posebno se moze desiti ako imas dovoljno para da kupis auto od dilera sa garancijom ili od vlasnika sa proverljivom istorijom servisa.
A moze ti se desiti u srbiji da prodavac falsifikuje ne samo servisnu, sto je pod obavezno, vec i da nabavi lazne domace fiskalne racune i potvrde domacih servisa o odrzavanju. Lazne naravno.
Posebno ce da lazu kako trosi kao upaljac, kako nikad nije udaran, kako to nije rdja vec je to normalno. nije git vec je fabricka limarija. Ako ima plin naravno da je fabricki i on.
Za 30 evra ne mozes da zamenis zupcasti sa spanerima i rolerima ni na zastavinom jugu. A kada kupujes polovnjak u srbiji svakako uradi veliki servis, ako nemas za taj servis, nemoj ni da ga kupujes.
A kada menjas kaiseve, postoji onaj turski, pa madjarski, pa turske kopije originala, pa original, isto je za lezajeve. Pa se onda 'slucajno' desi da pukne na 20.000, iako treba da izdrzi 60.000, je biga turski good year kais je jeftiniji 1100 dinara.
1100 je i generalka, ali evra.
[ ar nogard @ 09.08.2011. 09:12 ] @
Citat:
vladd: E ali se nisi poredio sa nekim kupcem novog ferarija, koliko tek on izgubi u "CENI" :)
BTW, ta polovna vektra, za par godina vredece oko 130 evra, na kilo..:)..kakva je situacija krenula sa registracijama i uopste posedovanjem vozila, najisplatljivije ce biti neposedovanje vozila.
Prosto se forsira potrosnja, i ko se "prijavi" da ima para, kupovinom novog automobila(cim izadje iz salona nedostaje mu neki procenat cene), krecu porezi, prirezi, akcize i dazbine... nemilice.
Za polovan auto su potrebni dodatni resursi(garaza, pribor, znanje i alat), ili dosta novca, ili pouzdano okruzenje koje moze da pomogne, limari, mehanicari, serviseri... Ako nesto nedostaje od nabrojanog, glavobolja je skoro zagarantovana.
Poz
Vladd ne nisam se poredio sa ferarijem jer nisam imao prilike da neko od mojih poznanika kupi ferari xD
Inace ta dacija je njemu sluzila za skoro iste stvari kao i meni vektra i otprilike smo presli slicnu kilometrazu plus minus nekih 10000 km za 5 godina a ruku na srce osim sto ima klimu drugo nista bolje nema od moje vektre pa sam zbog toga napravio i poredjenje.
I posto si ironican a ne vidim zasto jer nista netacno nisam ni naveo mozda ce moj auto izgubiti jos tih 1000 evra i vredeti par stotina ali ce isto tako i ta dacija da vredi za jos 2000 manje.
A ono sto sam ja hteo da kazem tim primerima nije da ne cenim daciju ili precenjujem moj auto vec da je kupovina novog automobila skuplja nego voznja taksijem.
BTW postavljac teme je pitao sta uzeti polovno da ne boli glava a treba da zavrsava posao od tacke A do tacke B sto znaci klot ekonomik auto a ne neki fenseraj i mi na osovu nasih iskustva treba da damo predlog a ne da se natezemo ko je kako hvalio svoje automobile i da li je nov auto bolji od polovnog.
Za garazu i pribor kod polovnog auta si u pravu ja licno tako i radim i te osnovne stavke sam menjam ali cak i da nemas nije mnogo skupo odrzavanje i kod majstora za razliku od novog auta gde je odrzavanje mnogo skuplje.
I medju modelima iste marke ima mnogo razlike od motora do motora a to najvise zeza kod polovnjaka tako da ne moze niko da kaze kupi golf ili tojotu i to je to jer ja licno znam ljude koji voze isto vektru ko ja i vise kod majstora za raznorazne gluposti i nagadjaju dal ih zeza komutator ili bobina ili dizne a mozda je kompjuter.
Sto manje elektronike to bolje po dzep i zivce i ako mozes da biras idi na monopoint umesto multipoint ubrizgavanje teorijski je losije ali u praksi manje zivaca kosta.
[ ar nogard @ 09.08.2011. 09:27 ] @
Citat:
milivoje t: Kod nas ljudi lazu u vezi svojih kola kao u vezi zena sa kojima su spavali.
Za 30 evra ne mozes da zamenis zupcasti sa spanerima i rolerima ni na zastavinom jugu.
Posto imam neki subjektivni osecaj da me nazivas lazovom evo da te demantujem, set zupcastog i spanera mozes da kupis za vektru A za 30e u svim mestima u srbiji.
E sad mene je ta zamena licno kostala 30e tada sa sve rukama samo sto kod mog motora konkretno ne postoji spaner vec se kais nateze pomocu vodene pumpe ekscentricno postavljene u odnosu na motor. To je jos jedan plus za ovaj motor po pitanju ekonomicnosti pored toga da i kad se desi da pukne ovaj kais retko sta strada od ventila i klipova dok bi u vecini drugih motora to bila velika steta.
Inace sam pre nekih mesec dana opet zamenio taj isti kais radi preventive i verovao ti ili ne nije postojao skuplji u 4 prodavnice koje sam obisao od 1500 din.
Edit: sredjivanje citata
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 09.08.2011. u 11:10 GMT+1]
[ vladd @ 09.08.2011. 10:56 ] @
Nisam ironican, vec se protivim poredjenju kupovine novog vozila i polovnog. Narocito po kriterijumu "gubitka placene vrednosti".
Besmislen je kriterijum, i besmislene su teorije "drzanja cene". I pre ekonomske krize, a tek sad pred kriznim udarom br2 jos besmislenije.
Vise ni novac ne drzi cenu.
Jos se porede niza srednja klasa(novg vozila) i visa srednja klasa, kompletno zbunjivanje. Velike su bazne razlike, ali i razlike u ceni incidenata. Stvar je slucaja i srece, kada se moze pojaviti katastrofa kod polovnjaka sa skupim delovima.
Novo vozilo je trosenje novca odmah, a polovno, isto troskarenje, samo na odlozeno
Vozilo se sve vise kupuje iz potrebe i ogranicava u toj zoni, a sve manje da bude duze od komsijinog na parkingu.
Ako je vec glavobolja tema, potencijalno vece glavobole su kod polovnog vozila, ali nisu garantovano iskljucene ni kod novog.
Mozda bi preciznije bilo pitanje, sta uzeti da previse ne boli glava
Poz
[ colke77 @ 09.08.2011. 13:06 ] @
Evo ovako....
planiram i ja da potrošim nekih 4.000 na polovnjaka 2002 godište pa nadalje.
Izbor je sužen na nekoliko modela
- Renault Scenic
- Citroen Xara Picasso
- Mitsubishi SpaceStar
- Opel Meriva
Kao što vidite u obzir dolaze samo automobili koji spadaju u kategoriju mini vanova. Dajte neki savet vezan za isplativost kupovine.
Gledajući oglase polovnjaka naišao sam i na jednu nepoznanicu, a to je Citroen C5. Ima ga u ponudi (2003 god pa nadalje) ko pleve: automatska klima, koža,... ma sve full, a cena 4.000-5.000 EUR. Šta nije u redu sa C5 kad je tako jeftin s obzirom na klasu i opremu koju poseduje?
[ ar nogard @ 09.08.2011. 13:26 ] @
Pa pobogu ko ima para da kupi nov auto bez opterecenja naravno da cu ja prvi da mu kazem da je to najbolja stvar, ali ocigledno je da autor teme nije bas u toj situaciji za novo a ja sam samo sugerisao da za najosnovniju potrebu je jeftinije da kupi polovan a ocuvan auto.
E sad najveci problem koji sam primetio kod mnogih je sto hoce recimo da kupe polovan auto i da vise ni dinar ne uloze a da auto traje!?
E pa nije tako osim ako imas ogromnu srecu i zato treba povesti nekog ko se razume cisto da te mnogo ne kosta dodatno ulaganje. Price da je auto u perfektnom stanju su price za naivne i ako i slucajno izgleda da je u perfeknom stanju onda ima neku veliku skrivenu boljku koju vlasnik precutkuje i zbog koje hoce da se otkaci bede i ne savetujem kupovinu od preprodavaca vec iskljucivo od vlasnika a dovoljno je nekad i da pogledas coveka i da znas kakav mu je auto i u kakvom stanju.
Opet reci da za 4000e ne moze da nadje nista a da ga ne boli glava a da nije neki fenseraj je takodje bezveze.
[ ar nogard @ 09.08.2011. 13:31 ] @
Vozio sam se u reno senic-u dizel varijanta i meni je ok a vlasnika znam e sad za odrzavanje znam da je imao jedan veci peh oko erg ventila ako ne gresim i to ga je prilicno kostalo jer je radio u ovlascenom servisu u Nisu ali osim toga ga sluzi ekstra a dosta prelazi godisnje.
Za ove ostale nemam iskustva pozz.
[ DrJekyll @ 09.08.2011. 14:22 ] @
Citat:
Šta nije u redu sa C5 kad je tako jeftin s obzirom na klasu i opremu koju poseduje?
Previse trosi i previse skup za odrzavanje klasi kupaca kojoj trenutno pripada,
a i to "koza, klima...full" u citroenu, i koza klima u npr. BMW-u je nebo i zemlja,
to samo na papiru zvuci isto.
[ vladd @ 09.08.2011. 18:22 ] @
Citat:
colke77:Gledajući oglase polovnjaka naišao sam i na jednu nepoznanicu, a to je Citroen C5. Ima ga u ponudi (2003 god pa nadalje) ko pleve: automatska klima, koža,... ma sve full, a cena 4.000-5.000 EUR. Šta nije u redu sa C5 kad je tako jeftin s obzirom na klasu i opremu koju poseduje?
Osim sto je "oprema" samo nalik na opremu, ima solidnu kolicinu savremenih bagova, trose se delovi intenzivno, a zbog "klase" nisu bas jeftini. Recimo kaisevi moraju ranije da se menjaju, da je motor 2.0 sklon intenzivnom habanju, da trap nije kao sto je nekada bio kod Citroena, a znam i za par problema sa menjacem.
Sitne zackoljice enterijera i konfora ne racunam u probleme, cesto nisu (pre)skupi, a inace su prisutni kod 99% polovnjaka.
Poz
[ Boris Tadić @ 09.08.2011. 20:29 ] @
Citat:
Šta nije u redu sa C5 kad je tako jeftin s obzirom na klasu i opremu koju poseduje?
- 300 hiljada km u proseku samo uz menjano ulje, svi filteri fabrički
- Ulje u menjaču menjano nikada
- Onaj u auspuhu(FAP valjda) umro pre 5 godina
- Dizne "napakovane" da rade još 200 kilometara
- Kineski zupčasti i klinasti kaiševi od 700 dinara umesto originala od 2000
- Kineski paknovi i diskovi
- Voženo na rezervi 99% vremena i pumpa goriva dva dana radi, dva ne radi(malo vuče, malo cima, malo tone gas)
- Servo pumpe budžene 6 puta u Marinkovoj bari i opet poluispravne
- Turski farovi(originalni prodati za 1000 evra dok je bio nov)
- Povađeni vazdušni jastuci
- Prespajane žice na 20 mesta, poništavane greške kompjutera
- Lažne servisne knjižice
- Vlasnici koji su kupili SIM karticu za 100 dinara i baciće je odmah pošto potpišeš kupoprodajni ugovor, a u ličnoj karti im stoji stara adresa za koju nikoga sem tebe nije briga.
- Dimi, prdi iz auspuha, smrdi nedefinisano i zvuči kao Golf 2.
- Ostalo sve i da je novo, pa ti ne znači ništa.
To je auto za višu srednju klasu civilizovanog stanovništva, koje može da odvoji 3-4 hiljade evra godišnje na servis i ne oseti, a ne za Srbe sa platama 400-500 evra i željom da poraste, "ukrojenim" filterima od Stojadina i ležajevima za veš mašine.
[ colke77 @ 09.08.2011. 23:56 ] @
Citat:
colke77:... planiram i ja da potrošim nekih 4.000 na polovnjaka 2002 godište pa nadalje.
Izbor je sužen na nekoliko modela
- Renault Scenic
- Citroen Xara Picasso
- Mitsubishi SpaceStar
- Opel Meriva
Kao što vidite u obzir dolaze samo automobili koji spadaju u kategoriju mini vanova. Dajte neki savet vezan za isplativost kupovine.
Još neka mišljenja za gore navedene alternative?
[ Zarko Silic @ 10.08.2011. 00:13 ] @
FIAT Stilo SW 19 JTD 115 ks.
Uz malo srece prilikom kupovine dobijas bolji automobil od svih prethodno spomenutih. Nije mini van, ali je zato maxi karavan.
[ codeNO @ 10.08.2011. 00:55 ] @
Mislis fiat idea...ako ga vec guras medj italijane. Ista problematika kao kod stila samo manje mucki jer je redji
[ Zarko Silic @ 10.08.2011. 11:57 ] @
Minivenovi imaju jednu neoprostivu manu: imaju nepotrebno veliki kabinski volumen i neoprostivo mali prtljazni prostor. Pored toga sto uz 4 putnika koja se povezu i u prtljaznik malo toga moze da napakuje, ovakva konstrukcija (velika kabina) ume da zamara tokom duze voznje.
Licno mislim da su to neprakticni automobili.
Za razliku od minivenova, u dobar karavan, poput na primer Stila, mogu da se smeste 4 odrasle osobe sa svim prtljagom a ukoliko takav jedan karavan poseduje otvor u klupi zadnjeg sedista, ova 4 putnika mogu da budu i 4 skijasa sto je u slucaju minivena nemoguca misija.
[ savasa @ 10.08.2011. 14:02 ] @
bromazepan 3mg
[ smark @ 10.08.2011. 14:57 ] @
Previse generalizacije opet.
Mene zanima da li je neko imao iskustva sa nekim od ovih automobila (svi diesel) sa rasponima godista za moj budzet?
- Skoda Octavia II (2005-2008)
- Peugeot 407 (2005-2008)
- Mercedes C (2003-2004)
- BMW 3 (2003-2004)
Posto sam se otarasio fiat-a, gledam da u skorije vreme kupim nesto od ovoga, ili nesto slicno za nekih 8000- 10000 eur. Posto zivim u Ceskoj racunam da bi Skoda bila najjeftinija za odrzavanje. Ono sto je bitno je pouzdanost i udobnost za dalek put, auto u gradu ne koristim. Da li mislite da vredi ulagati u Mercedes ili BMW ovih godista i da li takvi automobili mogu da se pokazu kao pouzdaniji od prva dva s obzirom da za iste pare mogu da dobijem mladju skodu ili pezoa?
[Ovu poruku je menjao smark dana 10.08.2011. u 20:15 GMT+1]
[ AstralPro @ 11.08.2011. 08:09 ] @
Kad imas tih 10.000 na gomili kupi mecku ili bmw-a i uzivaj posto ocigledno neces morati da mislis da li kais kosta 700 ili 1700 dinara :D
[ smark @ 11.08.2011. 09:13 ] @
Razmisljao bih ako taj kais (ili nesto drugo) trebam da promenim svake nedelje :)
Zato me i interesuje da li BMW i Mercedes tih godista, pod uslovom da su normalno odrzavani, mogu da budu pouzdaniji od novije skode ili tog pezoa.
[ vladd @ 11.08.2011. 10:13 ] @
Citat:
AstralPro: Kad imas tih 10.000 na gomili kupi mecku ili bmw-a i uzivaj posto ocigledno neces morati da mislis da li kais kosta 700 ili 1700 dinara
Ne da ne mora, nego i ne moze, morace da razmislja da li kosta 4500 ili 7000
Postavlja se pitanje "normalnog" odrzavanja, za tu cenu. Normalno, redovno odrzavanje za takvo vozilo moze da kosta i par hiljada evra godisnje.
Kao drugo, doticni su u dobroj meri statusni simbol, tako da nose sve nepogodnosti sto se troskova tice. Kvalitet je na nesto visem nivou od vozila srednje klase, ali cu cene delova nesrazmerno vece.
Uzgred, pre par godina, ni jedan BMW koji sam susreo, nije bio bez premoscavanja i skidanja senzora, i kojekakvog budzeraja, ali su svi uredno drzali cenu...imidza...
Zato dobro razmisli, da li ti je potreban auto sa velikim volumenom prostora, ili auto sa velikim volumenom imidza. Razlika u mesecnim prosecnim troskovima je duplo...
Poz
[Ovu poruku je menjao vladd dana 11.08.2011. u 11:24 GMT+1]
[ smark @ 11.08.2011. 10:36 ] @
Sto ce dalje reci da je Skoda sasvim dobar izbor.
[ Milojkovic @ 29.08.2011. 15:34 ] @
BMW je zakon, ako imas novca uzimaj ga, zivot je ipak samo jedan.
Skoda se i u pesmama pominje za podsmeh znas onu "Leva, desna ,direkt, krose, ti vozis Skodu ja novi crni Porse." Ako vec nema love za Porse neka bude BMW.
[ etjen @ 29.08.2011. 17:51 ] @
Milojkovicu, nemoj da te čuje teča!
[ Sceka @ 29.08.2011. 22:12 ] @
Citat:
zarsilic: ... ovakva konstrukcija (velika kabina) ume da zamara tokom duze voznje...
Ovo ne razumem. Ako te ne mrzi, objasni jer nikako ne mogu da skontam zasto je to tako kako kazes?!
Imas pravo zaista se izlazem ogromnom riziku, teca odavno sumja da imam udela u nemilim desavanjima sa njegovim ljubimcem koji je polovinom avgusta ponovo imao debakl( izneverila ga je vodena pumpa) :)
[ milovanmaric @ 30.08.2011. 07:14 ] @
Citat:
Milojkovic: Imas pravo zaista se izlazem ogromnom riziku, teca odavno sumja da imam udela u nemilim desavanjima sa njegovim ljubimcem koji je polovinom avgusta ponovo imao debakl( izneverila ga je vodena pumpa) :)
A teca ti to nece oprostiti, ako nadje dokaze za sumnju.
[ vladd @ 30.08.2011. 09:40 ] @
Milojkovicu, podvalio si teci tesku vodu, pa je pumpa zanemocala
[ etjen @ 30.08.2011. 09:45 ] @
pa kad je verovatno bila obična destilovana, a ne ona iz Japana po specifikaciji
[ Nocni @ 30.08.2011. 10:11 ] @
Milojkovicu, sumnjiv si i teca je u pravu imas ti udjela tu oko te pumpe jer nikome nije crkla vodena pumpa na toj smijesnoj kilometrazi ni na daciji a kamoli na tojoti... osim ako nije cistio i probio i hladnjak od vode kao onaj od klime
Ako ces da se zezas treba mu ugraditi jedan prekidac na RF daljinski na nekom od pomocnih napajanja... pa kad krenete na neku svadbu poneses daljinski sa sobom i izblamiras ga pred svima
Takvim se ljudima ne smije ni kasnije reci za salu jer ti nebi oprostio... samo sa jedno 50 metara klik
i ode tečo u večna lovišta
ili će ipak Milojković kad ga dohvati tečo
ccc
i onda se pitate što ljudi ne veruju automehaničarima
[ raikkonen @ 30.08.2011. 14:27 ] @
Zasto mi je juce obrisan post u ovoj temi? Hteo sam samo da podelim fotografiju jednog dobrog auta s ostalim clanovima foruma i nista vise?
Pozdrav.
[ Nocni @ 30.08.2011. 15:04 ] @
@Deep|Blue,
Pa nece da ga ubije nego da se sali... Je li ti se desavalo nekad da ti se auto ugasi u voznji... jeste, pa eto te ziv si nije ti nista
Tecina toyota je nova samo ga treba izlijeciti kao Pavle Vujisic sto je lijecio Zigona u onoj seriji...