|
[ misaT89 @ 28.07.2011. 13:50 ] @
| Pregledao sam teme i guglao sam, ali nisam našao nigde nista za Crnu Goru. Nasao sam samo da da nije dozvoljena u Madjarskoj od nasih suseda. Pa da proverim da li je dozvoljeno i u crnoj gori... da nisu mozda nesto menjali... unapred zahvalan... :) |
[ Milojkovic @ 28.07.2011. 23:02 ] @
Ukoliko ga dobro sakrijes niko ti ne moze nista.Zakon ionako sluzi da se u njemu traze rupe a ukoliko bi se slepo drzao istog znaj da bi ti cak i pravo na zivot bilo zabranjeno.Zato nemoj sebe da mucis i opterecujes sa tim sitnicama.Niko ti nece zavirivati u automobil ako za to ne bude neke izricite potrebe.
[ Nocni @ 29.07.2011. 11:53 ] @
Nece ti niko praviti problem zabog radar detektora u Crnoj Gori... Ali imaju nekoliko pasata, onaj predzadnji model 3C, nabavili su ih 2008 g sa kamerama i sa opremom za snimanje pa ti tu ne pomaze radar detektor... vecinom su sivi metalik... imaju i nekoliko mercedesa B klase i nekoliko golfova sa istim sistemom...
Od ove godine cak su i helikopter stavili u sluzbu saobracajne policije i iz njega posmatraju nedozvoljena preticanja...
http://www.upravapolicije.com/...ak-akcije-helikopter_5380.html
[ jnk @ 29.07.2011. 13:18 ] @
Ne bih ti preporučio da voziš brzo na CG primorju. Prvo što patrola ima svakih par kilometara a drugo što ljudi pretiču gde ne treba i seku krivine kao nenormalni pa i nije baš bezbedno a s obzirom da je magistrala greška se plaća glavom a ne nekim bezazlenim čukanjem. Uopšte nije džabe ograničenje 50. Sećam se jedne godine su bili ukinuli saobraćajne kontrole i ograničenje brzine pa su na kraju sezone izjavili kako im se nije pokazalo kao dobro. Verovatno će se ove represivne metode bolje pokazati.
[ misaT89 @ 29.07.2011. 21:05 ] @
nisam mislio da jurcam, nego me nervira ono njihovo ogranicenje od 40km/h na nekim delovima gde moze da se ide i 70... makar da su stavili 50 pa da ubacim lepo u cetvrtu i milina, a ne ovako moram moram u trecu i + mi se auto dernja (dizel)... a ove mecke B sam vidjao po kanjonu... dve crne... ljudi hvala na ovom, ja ne mogu da nadjem kabl za cobru tako da od nje svakako nema nista... :P
[ Markoxxx @ 04.08.2011. 08:06 ] @
Pa ne ide se na more svaki cas ;) ako uopste i ides na more. Vozi 10-ak preko ogranicenja i niko te nece dirati,
imas alternativu preko bosne, kuda mozes malo brze voziti.
[ jnk @ 04.08.2011. 08:42 ] @
Eto ja apelovao da se ne vozi brzo i par dana posle one poruke uvate me pri povratku iz cg naši žandari kod prijepolja 93 kmh ograničenje 50. Štekovali se u civilnom autu i dojavili kolegama napred.
[ Zarko Silic @ 04.08.2011. 09:28 ] @
Citat: jnk: Štekovali se u civilnom autu i dojavili kolegama napred.
Sta to znaci stekovali?
Ako se primenjuje novi ZOBS i "nova" kaznena politika onda se moraju primenjivati i tehnicki uslovi merenja brzine primereni danasnjem vremenu. "Praistorijski" nacin merenja brzine nije primeren.
Zahtevaj atest radara. Isto tako zahtevaj da ti pokazu fotografiju kojom su te snimili u trenutku prekoracenja propisane brzine kretanja.
[ jnk @ 04.08.2011. 09:41 ] @
Kobajagi imaju i snimak(ne fotografiju) i ponudili su mi da mi ga pokažu pa sam im rekao da se ne muči džabe kolega da dolazi. Glupa fora jer su me snimili pri preticanju gde sam malo više ubrzao i sad moram da se bakćem sa suđenjem.
[ Marko83 @ 04.08.2011. 10:02 ] @
Mene su uhvatili prosle godine na istom mestu sa 81, bio u koloni zaustavio svu cetvoricu, svima pisao
Par stotina metara pre toga ogranicenje 80, isao znak na 50 pa odmah merenje jbg ko nam je kriv sto nismo usporili odmah....
Posto mi je bio prvi prekrsaj ikada kazna je bila 7000, 4 boda i 1 mesec zabrane
Inace ne vozim brzo nikad
[ reuf cg @ 04.08.2011. 21:38 ] @
drugari drugari kvarni su ovi sa radarima iz zbunja iskace na te i klepi te na radar od skora su i helikopter ukljucili nadzor magistrale imaju par civilnih presretaca opremljenih sa video nadzorom i merenjima kmh najvise se pazite na ogranicenja 40km 50km tu obicno znaju da vataju na cake,ovom prilikom da naglasim magistrala izmedju prijepolja i bijelog polja je u toku rekonstukcije ima zastoja poprilicno i kilometarske kolone od granice do granice imate alternativu da idete preko prijepolja na jabuku ka pljevljima zatim zabljak ima nova magistrala ka risnu primorju cg i mislim da ima manje radara i guzve ipak postujte znake to je zbog nas,srecno...
[ Zarko Silic @ 05.08.2011. 10:01 ] @
Proslog meseca se kolega posteno opekao. Krenuo na odmor u CG i nakon 3. zaustavljanja i placanja kazne zbog prekoracenja brzine, okrenuo auto, onako umoran od puta, i vratio se kluci u Novi Sad rekavsi:
"Sada i nikada vise!"
Nakon par dana otisao je na letovanje u zemlju sa vecom turistickom tradicijom od Crne Gore. Zemlju, u kojoj se za vreme turisticke sezone, policajac ne moze videti na ulici, (osim kada je to preko potrebno) i kada se vratio rekao:
"Od sada pa nadalje!"
P.S. Misljenje Zeljka Mitrovica ga nije zanimalo.
[ Nocni @ 05.08.2011. 12:05 ] @
Pa ovo nije bas tacno jer je mnogo gore u Srbiji... mene su u Srbiji skoro zaustavljali gdje je ogranicenje 60 a isao sam 65 i naplatili kaznu, jos sam morao da idem da razmjenjujem novac za dinare... Tom prilikom su mi rekli da bi mi morali naplatiti i da sam isao 61 jer imaju neku novu tehniku i kontrolise ih predpostavljeni... neki gps valjda... nije me nesto mnogo ni interesovalo... a to je vise nego sramno raditi tako nesto turistima...
Moglo bi se shvatiti za neko vece prekoracenje ili preticanje na punoj i sl. To nikada ranije nisu radili koliko me sjecanje sluzi...
[ jnk @ 05.08.2011. 12:12 ] @
U CG bar znaš kad može da bude radar jer se uvek zna koliko je ograničenje i čim je neki pravac a ograničenje 50 možeš ih očekivati a uglavnom su i vozači kolegijalni pa ti ablenduju. Zaustavili su me radi rutinske kontrole i nisam imao vozačku kod sebe i nisu pravili problem. Zadnjih 9 godina mi pišu kazne kad idem u CG retko kad izbegnem, i to u Srbiji, u CG nikad nisam platio kaznu. Inače idem tamo jer imam neki besplatan(rodbinski) smeštaj inače bih odavno odustao a uvek kažem sad je poslednji put. A kad pominješ Hrvatsku, prošle god na autoputu nas je snimio policajac na motoru baš u trenutku kad smo nešto isprobavali auto inače smo ceo put išli lagano i oladi nas čovek za 100e i još nam je učinio.
[ dukanizi @ 05.08.2011. 12:27 ] @
Nekoliko puta sam isao u CG kolima i nikada nisam imao problema sa policijom. Cim vide da si turista samo mahnu rukom da produzis.
Sto se tice Hrvatske mislim da je jos rano da se tamo letuje.
[ Nocni @ 05.08.2011. 12:52 ] @
Ma nema problema u Hrvatskoj... sto se tice policije bolje je nego u CG i Bosni a pogotovo je bolje nego u Srbiji... (u Srbiji nas iz drugih republika ne dzivljavaju kao turiste jos se i zacude kad im se to kaze)
U Hrvatskoj ih je vrlo malo na putu... Na autoputu vas nece dirati do 150...
Sto se tice eventualnih problema koje bi turisti mogli imati... mozda okolina Splita je malo kriticna a ostalo nije... Treba izbjegavati sportske priredbe i susret sa nekim navijackim grupama itd. Treba malo i povesti racuna oko parkinga...
Ja idem sa NK tablicama u Dubrovnik stalno sto je jos gore nego NS ili BG... pa nemam problema nikad... Ipak treba biti oprezan, glupo bi bilo ocekivati da su zaboravili razne vojvode iz devedesetih koje su im kuce palili... U svakom slucaju osjecao sam se u HR sigurnije 500 puta nego na Kosovu kad sam bio.
[ jnk @ 05.08.2011. 13:08 ] @
Bio sam 2005. u Dubrovniku na jedno popodne sa BG tablama i ne bih nikom preporučio imao sam baš puno neprijatnosti. Al zato prošle godine u Poreču sam se bukvalno bezbednije osećao nego u BG.
[ dukanizi @ 05.08.2011. 13:16 ] @
@Nocni
U redu je to sto kazes, ali ja idem na letovanje da se opustim, a ne da razmisljam gde cu se parkirati i koja mesta smem da posetim.
Kad vec idem kolima cilj mi je da obidjem sto vise mesta , plaza, znamenitosti itd.
[ StORM48 @ 05.08.2011. 14:08 ] @
Ma daj... "u CG zaustavljaju manje nego u Srbiji"... how-yes-no... u Srbiji pređem putanju vozeći 80-90, pri čemu prekoračim samo 10km/h. U Crnoj Gori, tek pred Budvu se pojavi prvi znak sa 80km/h. Ostatak je tendenciozno nerviranje vozača ograničenjima 50-40-50-40-60-50 itd. A najjače je što su ta 80kmh ograničenja postavljena baš tamo gde je to na granici bezbednosti, a tamo gde se opušteno može voziti 70-80 (neki bi rekli i 100, ali ja nisam od takvih), stoje ograničenja od 50km/h.
I naravno da ne zaustavljaju kad ideš ispod ograničenja. Međutim, kada prekoračiš 10km/h, pravdaš se ceo dan, kao da si nisko leteo... Da ne pominjem par situacija gde sam optužen da sam vozio iznad ograničenja, iako ZNAK NE POSTOJI (postoji samo stub, na kojem je nekad visio znak!). I dok me tako ubeđuju da sam vozio 69 gde je dozvoljeno 60, kraj nas prolaze domaći vozači koji uopšte nemaju tablice (!!!). Ja to u Srbiji, niti bilo gde drugde, nisam video.
Pozdrav
[ Nocni @ 05.08.2011. 17:20 ] @
^Moguce je ovo sto pricas ali je to moj subjektivni osjecaj... U CG i u BiH je policija potkupljiva i to je ono sto meni odgovara... godinama sam prije polaska na put namjenski pripremao stos po 10 eura za potplacivanje jer volim malo brze da vozim... Kod nas se moze proci i na poznanstvo... meni je brat nacelnik sup-a Herceg Novi pa i njega nekad zovem kad bas pretjeram... ali normalno je to za ove nase prostore, tako ce biti jos godinama...
Ovo kad su me u Srbiji zaustavili na 65 taman sam se bio ukljucio inace bih isao tu vjerovatno 100.
Radi prekoracenja od 5 km/h sam morao da se maltretiram... ne primaju eure... to nikad nije bilo i toga nema u HR, BiH i CG... Dobro, mozda sam ja naletio bas kad im je kontrola neka jer mi se policajac maltene izvinjavao sto ne smije da uzme eure kad sam htio da ga castim samo da me pusti... Dobro sam ja prosao jer je i nudjenje mita krivicno djelo...
Najbolje je kad je policajac po malo namazan... onako kad je mangup... onda se sve lako dogovori. Najvise poroblema covjek moze ocekivati od polupismenog magarca kojemu je uniforma nesto najbolje sto mu se desilo u zivotu i koji hoce da se dokazuje i da lijeci svoje komplekse jer su mu dali da stavi par zvjezdica i liniju na ramenu...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 05.08.2011. u 18:46 GMT+1]
[ StORM48 @ 05.08.2011. 17:47 ] @
Što se toga tiče, isti tretman domaći/strani važi i u Srbiji, a koliko sam ukapirao, i u svim ostalim SFRJ entitetima ( ). Ako si domaći, imaš bolji tretman, a u stvari - ima i neke logike. Ako si strani državljanin, njima je lakše da te ucene (i u Srbiji i u CG), jer ako istraješ u tome da platiš kaznu, smeši ti se drndanje po bankama/poštama itd, dok ako si domaći, to možeš ostaviti i za kasnije, a da ne govorimo što nemaju instrumenata da te zadrže na licu mesta, kao kada si stranac. Kada znaju da nemaš kud, onda očekuju podmazivanje da ti "oproste". Daleko poštenija varijanta bi bilo naplaćivanje svih načinjenih kazni prilikom izlaska iz zemlje, ali to ove dve države (ne znam za ostale) ne žele da uvedu, jer bi bilo više kontrole i manje korupcije.
Pozdrav
[ vaske2 @ 05.08.2011. 20:20 ] @
Citat: zarsilic: Proslog meseca se kolega posteno opekao. Krenuo na odmor u CG i nakon 3. zaustavljanja i placanja kazne zbog prekoracenja brzine, okrenuo auto, onako umoran od puta, i vratio se kluci u Novi Sad rekavsi:
"Sada i nikada vise!"
Nakon par dana otisao je na letovanje u zemlju sa vecom turistickom tradicijom od Crne Gore. Zemlju, u kojoj se za vreme turisticke sezone, policajac ne moze videti na ulici, (osim kada je to preko potrebno) i kada se vratio rekao:
"Od sada pa nadalje!"
P.S. Misljenje Zeljka Mitrovica ga nije zanimalo.
Neka hvala lepo,dok se ovakve stvari desavaju,a desavace se jos dugo,mene Croatia videti nece,bar ne sa porodicom na G odmoru.Radije cu i placati kazne po CG i Grckoj nego razmisljati na odmoru o bezbednosti svoje porodice i sebe.
http://www.vesti-online.com/Ve...rbinu-u-Splitu-polomili-vilicu
[ Zarko Silic @ 05.08.2011. 22:20 ] @
Incidenata ima svuda:
http://pressonline.rs/sr/vesti...+srpske+turiste+u+Grčkoj.html
kao i provokatora:
http://danas.net.hr/hrvatska/page/2010/07/27/0472006.html
ali ovde je rec o represivnim, pre svega neposlovnim i podmuklim, merama od strane zvanicnih drzavnih organa jedne drzave koja pretenduje da bude evropska turisticka destinacija, a ne o incidentima.
Ako se ogranicenja brzine od 40 ili 50 km/h postavljaju na mestima za koja je svima jasno da se moze bezbedno voziti najmanje 2 puta brze, onda to nije nista drugo vec najobicnija zehebancija.
Ako su se ceste radarske kontrole cak i Alviru popele na vrh one stvari te nije mogao, a da ne spomene, doduse diskretno u svojoj emisiji, sta da kazu obicni ljudi koji jedva skrpe 500 eura da odvedu porodicu “na More”, od cega im policija uzme pola??
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.08.2011. u 23:53 GMT+1]
[ anon115774 @ 06.08.2011. 08:12 ] @
Citat: StORM48: kraj nas prolaze domaći vozači koji uopšte nemaju tablice
A na celu im pise da su domaci vozaci pa tako znas ili je neka druga metoda utvrdjivanja porekla vozaca u pitanju obzirom da tablica nema? :D
[ ar nogard @ 06.08.2011. 10:28 ] @
Ne sumnjam u glupost tih znakova na putu ali to nije slucaj samo kod njih u CG nego i kod nas.
Koliko treba vremena ako recimo hoces da budes vozac po PS-u i da ispostujes sve znakove radi sigurnosti i radi izbegavanja potencijalnih skakavaca po putu a zelis recimo da iz Aleksinca preko Krusevca, Kraljeva, Usca i Raske dodjes do N.Pazara sto je nekih 200 kilometara?
Verovali ili ne oko 4 sata sto je u proseku 50km na sat sto je opet van granica zdravog razuma sudeci da retko ko od nas vozi zaprezne konje i bicikle sa motorom.
E sad tu dodajte jos 300 km do mora u nastavku puta pa izracunajte koliko vam treba sati do Budve sudeci da su i tamo takva ogranicenja.
Do CG sam isao 2 puta kolima porodicno i bez 10 tak sati u proseku nisam mogao da stignem pre ukljucujuci i par pauza posto sam vozio i decu tako da je vozacu dosta naporno i bez da ga kazne, a i tom sto jedva ceka da kazni nekog ko je pod tavim uslovima smogao snage da dodje tamo i potrosi pare svaka cast.
[ StORM48 @ 06.08.2011. 11:57 ] @
Citat: Informer: A na celu im pise da su domaci vozaci pa tako znas ili je neka druga metoda utvrdjivanja porekla vozaca u pitanju obzirom da tablica nema?
Jok, nego su prešli granicu bez tablica? Razmisli malo pre nego što repliciraš, pa makar i sa smajlijem u nastavku.
Ajde da i zanemarimo što im nalepnica MNE stoji na kolima, zanima me po kom scenariju zamišljaš da to mogu biti državljani neke druge zemlje? To je bila poprilično masovna pojava i prethodnih nekoliko godina. Ove godine ih ima manje, ali ih i dalje ima.
@ar nogard
Tačno je da su suluda ograničenja aktuelna i kod nas, ali su ipak mnogo slobodnija nego u CG. Ja sam u CG vrlo često i dobar deo godine, tako ne gajim nikakve animozitete poput nekih pacova prisutnih u medijima obe zemlje. Ipak, dvostruko dužu deonicu (bilo koju) pređem u Srbiji za isto vreme, POŠTUJUĆI ograničenja. E to me nervira. Idiotska, konzervativna ograničenja u Srbiji su svetionik liberalizma za neke druge puteve u regionu. E to je muka!.
Pozdrav
[ jnk @ 06.08.2011. 17:05 ] @
Ja smatram da ograničenja nisu suluda iako ih ja prvi ne poštujem. Mnogo stvari se uzima u obzir pri postavljanju ograničenja brzine i tvrdim da tamo gde je znak 50 itekako ima razloga zašto je to tako.
Razmislite samo koliko treba vremena i prostora prosečnom automobilu da ubrza od 80 do 100 na sat što je uobičajena procedura pri preticanju tamo gde je ograničenje 80 a plus ti ide automobil u susret koji takođe vozi 80. Da bi se postavilo to ograničenje(80) preglednost mora biti baš velika i tvrdim da u CG na dosta mesta ograničenje bi trebalo i smanjiti. U Austriji je ograničenje na regionalnim putevima 100 na sat i ko je tuda vozio zna i zašto je to tako a sigurno nije zato što su Nemci ludaci koji brzo voze već zato što je infrastruktura takva da je to tamo totalno bezbedno. Nikad se ne može desiti da ti se neko uključi iz dvorišta iz kuće pored puta, čim su bilo kakve raskrsnice ograničenje se spušta a opet su one mnogo ređe, krivine su pregledne i vidi se kilometar u daljinu. Kad tamo vozim nikad nemam potrebu da prekoračim dozvoljenu brzinu a opet stignem mnogo brže nego kad putujem na našim putevima gde konstantno prekoračujem brzinu.
[ Nocni @ 06.08.2011. 17:32 ] @
Problem je u tome sto je znak isti za peglicu i za mercedesa S500. Znakovi su postavljani prije 30 - 40 ili 50 godina a velika je investicija zamjena svih znakova. Putevi su prilicno losi, mislim na kvalitet asfalta ili na lose sracunate nagibe u nekim krivinama... Svi vole malo da prekorace i policija bi trebala da dozvoljava mala prekoracenja a da kaznjava one koji mnogo jure...
U pravu je @jnk, negdje moraju biti manja ogranicenja iz razloga koje je naveo... ta ogranicenja su sasvim pristojna ako ste na put krenuli sa ficom ili sa peglicom...
Jos je jedan problem koji je mozda i glavni... a to je da policija gleda da napuni svoj dzep ili budzet a ne da poveca bezbijednost saobracaja... Po meni trebalo bi sankcionisati jedino veca prekoracenja ili divljanje na putu... one koji preticu u nepreglednim krivinama na punoj liniji ja bih, pored kazne, odma iskljucivao iz saobracaja na 12 sati... zanimljivo je da ovo policajac ima pravo da uradi po zakonu ako mu se vozac ucini pospan
[ StORM48 @ 06.08.2011. 18:31 ] @
Na tu temu ("razlozi za ovaj i onaj znak") se može diskutovati naširoko i naveliko. Ipak, postoji jedna luda praksa u SCG (namerno kažem SCG, jer smo po tome i dalje jedna država) da se često na putu mogu videti sasvim neadekvatni znakovi. Npr. jednom sam brojao (ne precizno, nego ono - ofrlje metoda) i izbrojao da je najmanje polovina horizontalne signalizacije (isprekidana/puna linija na putu) potpuno nenormalno NAMAZANA po asfaltu. Npr. krivina u susret na svega 30-ak metara udaljenosti i 'ladno neka stoka namazala isprekidanu liniju. I tako jedno 50 puta do CG! Ko vozi verujući znacima, ima ogromne šanse da pogine i završi u čitulji. A na žalost, gomila njih to radi. Ne mali broj puta sam se nalazio u situaciji da mi neko sedi na braniku, čekajući da dođe znak "dozvoljeno preticanje". Kada se to desi, baja pričepi gas i krene u preticanje. Iz suprotnog smera zaista nema nikog, međutim, krivina je na svega 30-50 metara i treba mu najmanje Ferari da čitav završi operaciju, i to pod uslovom da i sa druge strane ne dolazi neki neshvaćeni Šumaher. Takvi delovi puta dominiraju po Srbiji i Crnoj Gori. Ne znam koji moron farba asfalt, i ko mu određuje kako i gde maže, ali ono što se može videti je skoro za Twilight Zone.
Stojim iza tvrdnje da na mnogim deonicama JESTE preterano nisko ograničenje u CG. Pri takvoj tvrdnji sam uzeo u obzir i sve druge faktore. To posebno suludo deluje kada se naleti na neke deonice gde je ograničenje opuštenih 70-80, a jedva se može voziti toliko (da točkovi i putnici ostanu na predviđenom mestu). Drugo, znakovi ne mogu da se zabadaju prema najsporijim referencama u saobraćaju, već prema logici. Savršeno novi delovi puta, usponi sa 2 trake u jednom smeru i tome slično, regulisani su na 40km/h!!! To nije promašaj od 10-20-30%, već promašaj oho-ho. Na tim deonicama potpuni početnik može da prođe sa 100km/h. Ne zalažem se za tolika ograničenja, već samo hoću da dočaram koliko su neka ograničenja idiotska! Ravan put, nov asfalt, nema odrona, dobro sve obeleženo, ali stoji 40. I naravno, iza ćoška panduri!
Pozdrav
[ Horvat @ 07.08.2011. 17:55 ] @
bas nedavno sam isao po cg, i bogami, po onim serpertinama tamo od mojkovca do sledeceg mesta i ne bih bas vozio vise od 50-70 (ogranicenja su 40-50) od, krivine skoro pa 270^, jos ides uzbrdo, i tako na svakih x stotina metara
ne kazem da ne postoje bzvzno postavljena ogranicenja,al ova nisu ni najmanje
stoji ona tvrdnja da ces za isto vreme u srbiji proci 2x isto km, al zato u srbiji nemas toliko zjbnih krivina na toliko malo mesta
[ su27killeryu @ 08.08.2011. 01:49 ] @
Citat: jnk: Ja smatram da ograničenja nisu suluda iako ih ja prvi ne poštujem. Mnogo stvari se uzima u obzir pri postavljanju ograničenja brzine i tvrdim da tamo gde je znak 50 itekako ima razloga zašto je to tako.
ma ima 100%, pogotovo sto ta ogranicenja vaze i po kisi/snijegu..kad si vidio policajca zadnji put da nekome mjeri brzinu kad pada kisa/snijeg? Nikad jer nece gospoda da kisnu. A po klizavici je opasnije voziti 50 nego po suvom 100(za sta ti uzmu dozvolu i debelo te kazne).
Toliko o svrsishodnosti ogranicenja.
[ StORM48 @ 08.08.2011. 13:27 ] @
Postoje dopunske table kao rešenje za loše pogoršane uslove.
Problem je što me niko neće ubediti da na ravnoj deonici, kada krivine nema po 500 metara, ograničenje treba da bude 40km/h. Ponavljam, ja ne spadam u Šumaher™ klasu i ne jarcam po magistralama (autoput je drugo), tako da ne pričam to jer sebe smatram nekim mega-car vozačem. Izvinjavam se, ali ako je u naseljenom mestu 40-50km/h dovoljno sporo, onda je dovoljno i za magistralu. Da se radi o bezbednosti, onda bi takva ograničenja trebala biti i na većini serpentina (a često nisu!). Umesto toga, na normalnim deonicama su izuzetno rigorozna, da kao sledeći korak u "povećanju bezbednosti" možemo očekivati jedino znak za "obaveznu vožnju u rikverc". Ovde se radi o smišljenom prcanju vozača u zdrav mozak, kako bi nervozni krenuli brže. Da to nije usmereno ka divljacima govore dve činjenice: a) njih niko ne drnda; b) za njih ograničenja i zabrane i tako ništa ne znače. Tamo gde su ta debilna ograničenja, ja se jedva sudržavam da ih poštujem, dok oni koji to ne čine, voze bukvalno po 80-90.
Pozdrav
[ jnk @ 08.08.2011. 13:46 ] @
Ja sam već objasnio zašto smatram da treba da budu ta ograničenja. Krivac nije onaj koji je postavio ta ograničenja već onaj koji je napravio takav put. Ruku na srce nije Crnogorcima bilo lako da naprave bolji put jer je tamo kilometar autoputa skuplji bukvalno 100 puta u odnosu na recimo Vojvodinu.
[ StORM48 @ 08.08.2011. 13:59 ] @
A bre, ja k'o turski da pišem
Govorim o novim putevima - NOVIM. Ima ih u CG poslednjih godina sve više i više i svaka čast za to. Ali ograničenja i dalje kao za auto na pedale.
Pozdrav
[ jnk @ 08.08.2011. 14:19 ] @
Upravo ti novi putevi su takvi da ne ispunjavaju uslove da na njima bude veće ograničenje. Nije to mile gedora iz lokalnog mupa definisao ograničenja već saobraćajni inženjeri koji su vršili istraživanja i procene rizika i na osnovu toga predložili takvo ograničenje. Da bi ukapirao o čemu govorim dovoljno je da se jednom provozaš regionalnim putevima Austrije među Alpima gde je ograničenje 100 km/h i videćeš u čemu je razlika između takvih puteva. Da Austrijanci imaju put kakav je u CG sigurno ne bi stavljali veća ograničenja(da se razumemo ne govorim o kvalitetu asfalta).
[ StORM48 @ 08.08.2011. 15:29 ] @
Alo bre, pa ne pričamo o metafizičkoj kategoriji! O kakvim bre "stučnjacima" govorimo, kad su znakovi ostali iz doba jure? Kapiraš? Put zamenjen, neke krivine ispravljene, urađeni 20 puta bolji tuneli, krivine pod nagibom u smeru skretanja itd... znači put urađen po svim standardima. Nisam ja rođen u nekom bunaru. Vozio sam i po evropskim putevima i vrlo dobro mi je poznato upravo to da na Balkanu važe najstrožija ograničenja, nezavisna od kvaliteta puta. A čak je i na našim prostorima bilo nekih istraživanja, koje su upravo brzinska ograničenja prepoznali kao nelogična.
I sad me ubeđuješ da je normalno da su na budvanskim serpentinama SKLONJENI oni znakovi opasnih krivina i preporučenih brzina (40-50!) i zamenjeni su ograničenjima od 60-70, a na nekim deonicama i 80km/h (tu živ ne možeš izaći ako se slepo oslanjaš na brzinu, a govorimo o vrlo kvalitetnim automobilima, kojima sam dotičnu deonicu pregazio mnogo, mnogo puta), dok je sasvim logično da 40 stoji tamo gde ne postoji ni naselje, ni odron, ni jendek... nikakav rizik, osim policijske patrole par stotina metara dalje i ravnog asfalta, bez ikakvih neravnina i sa čak 3 trake ukupno? I možeš li mi objasniti koji je to "stručnjak-inženjer" proračunao smanjeni rizik u oštroj krivini, nepreglednoj u bilo kojoj varijanti, tako da na njoj stoji DOZVOLJENO preticanje i isprekidana linija, praćena odgovarajućim znakom, s tim u skladu?
Mala digresija - omiljene su mi one vesti gde spikeri konstatuju kako je "vozač zbog neprilagođene brzine izgubio kontrolu nad vozilom i prešao u suprotnu traku kolovoza...", a zapravo se radi o magarcima na dve noge koji smišljeno krenu da pretiču, uopšte ne razmišljajući da li imaju dovoljno prostora i da li neko ide iz suprotnog smera, iza krivine udaljene 30-40 metara.
Ne mogu više da se ubeđujem. Rekoh već, nisam iz grupe vozača sklonih riziku, ali je dobar deo tih ograničenja doslovno debilan.
Pozdrav
[ Zarko Silic @ 08.08.2011. 20:08 ] @
Citat: StORM48: I možeš li mi objasniti koji je to "stručnjak-inženjer" proračunao smanjeni rizik u oštroj krivini,
Možda su to u Crnoj Gori radile inženjerke.
[ su27killeryu @ 09.08.2011. 12:53 ] @
poznajem par tih "saobracajnih inzinjera" i oni se u kafani sami hvale koliko "savjesno" rade taj posao..inace ih niko ne kontrolise da li pod uticajem alkohola dolaze na posao (a bilo je i takvih situacija, pogotovo je jedan zestoki alkoholicar koji se rijetko kad trijezni)
toliko o tome, cinjenica je da su ovo ovuda banana drzavice tako da mozete da prestanete da mastate da se nalazimo u nekoj zakonski uredjenoj civilaziciji
[ pisac @ 03.09.2011. 23:18 ] @
Citat: StORM48: Problem je što me niko neće ubediti da na ravnoj deonici, kada krivine nema po 500 metara, ograničenje treba da bude 40km/h.
Ako ima dosta žbunja pored puta i ako postoje uključenja sa sporednih/makadamskih puteva i velika verovatnoća traktorskog ili zaprežnog saobraćaja, takvo ograničenje i može da bude realno (u određenim delovima dana/noći, radne nedelje) bez obzira što nema krivina.
Rekoh "može", što ne znači da "jeste" uvek i u svakom slučaju.
[ StORM48 @ 04.09.2011. 11:57 ] @
To je tačno. Samo što sam ja, onako iznerviran, baš detaljno obratio pažnju na uslove i primetio sam da su nebulozna ograničenja postavljena baš tamo gde očigledno i bez rizika može brže, a tamo gde ne može, ne postoji čak ni najosnovniji znak (ispred serpentina stoji ograničenje 60-80!), a sama serpentina potpuno neobeležena. Neviđeno ludilo!
Pozdrav
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|