Tek sam položio vozački ispit. Naravno sve od prve i A i B kategoriju. Tako da sam za mjesc dana od čovjeka koji nikad nije vozio ništa na 4 točka. Položio vozački i kupio sebi auto mazda 121. I napravio sam u nekih 20 dana od kako vozim nekih 2450km.
Naravno živim u Bosni i putevi su ovdje divota. To je milina voziti, posebice ako imas kamen u bubregu. Putevi i u gradu i u selima koje jea često posjećujem nisu ništa posebno dobri.
Tako da se bavim idejom poslije nekih mjesc dana vožnje. Prvo da kupim slijedece auto i da to auto bude terenac. Gledao sam oglase ali svi terenci su kupu naj nize oko 3000 eura.
Međutim za oko mi jazapala lada niva kao auto sa dosta potencijala i za gradsku i off road voznju.
Ja imam barata koji ima veliku atomehaničarsku i limarsku radionicu i mogao bi tu da odradim kompletno sređivanje jedna polovne nive. Takođe i ugradnu plina bi mogao da završim na jednom mjestu.
E sad me interesuju vaše preporuke dali je ovo doba ideja ili ne.
P.S mislim da Nivu koju kupim. Rastavim na stastavne djelove. Pjeskarenje karosrije šasije zaštita farabnje u SMB boju sređivanje mehanike presvlaka sjedišta. Znači tuto kompleto
[ pri3rak @ 31.07.2011. 21:27 ] @
Ako izuzmes posebnu sortu zaljubljenika u nivu, uglavnom je hvale oni koji je nisu vozili.Niva je smislena kupovina ukoliko ides bas na teren a nisi pri parama.
[ mserifov @ 31.07.2011. 21:39 ] @
Vjerovatno si u pravu. Trebao bi malo sjest da je vozim nečiju tuđu. Pa da onda kažem da ili ne da kupim ladu nivu.
[ milovanmaric @ 31.07.2011. 21:43 ] @
Pa ako imas i snegove, kao sto ih i imas na Romaniji, Lada Niva je dobar pogodak, posebno ako budes zimi obilazio seoska podrucja.
I naravno, rasturi je da lima, ispeskari i dobro zastiti, prefarbaj, mehaniku utegni, ugradi plin, i bolje od toga za sumske vrleti i zimske puteve, pored bagera i tenka neces naci.
I uzmi ovu sa troje vrata, nemoj onu produzenu sa pet vrata.
[ Horvat I @ 31.07.2011. 21:57 ] @
Osim krstaka i prirubnice izduvne grane nema potrošni materijal
[ mserifov @ 31.07.2011. 22:05 ] @
A kakva je ovako za čaršije kraće relacije. Većinom ovdje po Bosni Tuzla Bijeljina okolna sela.
Idem i na fakultet u Tuzli mada tuzla puna nekih rupa ležećih policjaca (narod nije normalan) tako da me interesuje i ta strana priče. Gradska vožnja
[ pri3rak @ 31.07.2011. 22:29 ] @
Veoma neekonomicna i podjednako neudobna.Za tu namenu ti je auto koji vec imas daleko bolje resenje.Niva je OK kupovina ukoliko se mora ici na teren, a budzet za nabavku vozila je ogranicen.
[Ovu poruku je menjao pri3rak dana 31.07.2011. u 23:43 GMT+1]
[ Milojkovic @ 01.08.2011. 01:55 ] @
Za Balkanske puteve i stramputice taj se auto pokazao sasvim dorastao.Delovi su jeftini, izdrzljiva je, tamo gde ona prodje tesko da ijedan danasnji fensi terenac moze da joj pridje.Ukoliko je iole odrzavana taj auto ce te posluziti odlicno.
[ Predrag Supurovic @ 01.08.2011. 06:29 ] @
Lada niva je dobar auto za sve prilike, osim ako ne voliš da se trkaš :)
Daleko je od toga da ćeš da odvaljuješ bubrege.
Pogledaj malo i suzuki samuraja. I to je yanimljiv autic, a kod vas ih ima bas po povoljnim cenama.
[ mserifov @ 01.08.2011. 07:27 ] @
Pa kontam i samuraja fin je autic. Vidim benzin motor. Ima ih kako sam ja razumio par vrsta. Meni se sviđa onaj sa tvrdim krovom.
Kad bi uzeo i samuraja i njega bi rastavio u tiftike i sredio.
Takođe sam gledao Suzuki jiminy. Sviđa mi se taj autić pravo takođe su 4X4 samo su malo novijeg datuma i mnogo su fini.
Kažu da je lada generalno smeće ali mislim ako je ja ja rastavim povarim gdje i šta treba da će da bude ko curica. Motor kada se sredi ugradi plin ako već nema. Trebalo bi i da bude jefina. Neka troši plina 15 litara šta ima veze kad je plin 1,05KM bar ovdje u Tuzli.
Takđe i samuraj dosta je to staro auto tako da su vjerovatno svi pirmjerci truhli i malo dotrajali. Ali da se da srediti bogami da. Bar je šmigl papir i boja i radna snaga danas jeftina.
[ pri3rak @ 01.08.2011. 08:19 ] @
Citat:
Kažu da je lada generalno smeće ali mislim ako je ja ja rastavim povarim gdje i šta treba da će da bude ko curica.
I jese i nije, zavisi sa koje strane gledas.I kad je rasturis i sredis, i tako sredjene ce stalno patiti od niza sitnica koje ce te stalno okupirati, jer su delovi kojima ces je srediti, iako veoma pristupacni neujednacenog kvaliteta i predstavljaju formu lutrije.Sa ladama ces se generalno namenjati razvodnih kapa, bobina, naservisirati alansera, alternatora, nazezati sa pumpama za gorivo, namenjati termodavaca, releja, tabli sa osiguracima, manzetni, nalivnih creva itd.... Ljudi koji ih malo bolje znaju,a voze (i vole), gomilu nekih od tih sitnih delova stalno nose sa sobom, jer bukvalno ne znas kad ce da odapnu.Nekad traju dugo nekad neverovatno kratko.Problem sa ladama na nasem podrucju sto su rasprostranjeni u prosecnom plebsu, sto u uglavnom znaci da su lose/nikako odrzavane.Ljudi ovde imaju nekad cudnu ambiciju, da ne odrzavaju kola, a da ona rade besprekorno.
U svakom slucaju pokusaj da nadjes neki primerak i provozaj.Ja ono po asfaltu stvarno ne bih zeleo da vozim svaki dan.Uopste nije u pitanju startnost, niti brzina, pogotovu ne fenserski utisak.Auto je veoma neudoban i potpuno nezahvalan za takav tip voznje. Isto tako potrosnja od 15+ (a to + varira od primerka) je neisplativa.
[ sasa022 @ 01.08.2011. 09:15 ] @
Razmisli i o Fiat Pandi 4x4
[ mserifov @ 01.08.2011. 10:14 ] @
Pandu 4X4 sam gledao da kupim kao prvo auto. I odem vidim par primjeraka ovdje u okolini naracno otišao sam i da Sarajeva da vidim jednu običnu ali 2002 godište. Ma nikako mi se to auto nešto psolije par viđenih primjeraka ovdje u Bosni ne sviđa. Strahovito su loše održavana.
[ mserifov @ 01.08.2011. 10:19 ] @
Naravno salzem se sa vama auto nije za grada. Ja malo hodam po gradu sa autom bar po Tuzli gdje ima dosta semafora idem zavkačim se ali da sam svaki dan po gradu nisam.
Mada nešto kontam bilo bi i lijepo imati pravog terenca u gradu na putu. Ja sam svog kontao da ofrabam u vojnu maslinasto sivu i da mi ovdje jedan umjetnik nacrta na vratima velike petokrake zvjeze. Unutra crvne oivčene naranđžastom ono pravo komunističko auto.
Sa druge strane treba bit realan auto ovaj nije za grada. Da mi je da provozam jednu makar jedno 20 kilometara da vidim kakv je osjećaj.
[ mserifov @ 01.08.2011. 10:25 ] @
Kaži te mi jel ima lada niva koaj ima servo volan. Ili ako nema servo jel se može na ladu 90 na primjer godište ugraditi servo.
[ milovanmaric @ 01.08.2011. 14:11 ] @
I htedoh da ti spomenem volan, jedan moj poznanik je kupio novu pre 5 godina, i jako je zadovljan sa autom u nacelu, ali je rekao da za njegov ukus ima dosta lufta u upravljacu, sad nije da ti moras da je juris volanom dok je vozis, ali dosta mora da radis volanom na pravcu za male korekcije pravca. Sad da li je bas na svim tako, to moras pitati nekog ko je i ima, ja se jesam vozio u par njih, i nisam imao zamerke. Misli da su nove cca sad nesto preko 8 000 EURO.
[ Nocni @ 01.08.2011. 15:15 ] @
Lada niva je neopjevano g o v n o.
Posle par sati voznje sa nivom automatski moras da ides na spavanje jer si sav slomljen kao da si kopao... Ko je kupi novu iz prodavnice mora joj zamijeniti jedno 50 stavki odma prvi dan da bi mogla normalno da se vozi neko vrijeme... (ako zanemarimo detalje kao sto su magla od farbanja po felnama i slicno na novom autu) trebalo bi joj zamijeniti gume, svjecice, kablove, razvodnik kapu i rotor, ulje i filter ulja, ulja u diferencijalima, benzinsku pumpu i filter, ulje u reduktoru, klinasti kais... o pucanju u trapovima (mijenja se ogroman dio stvari odma prvi dan) i o samoj elektrici i elektronici necu ni da kucam...
Kad se to tako uradi onda se moze voziti neko vrijeme ali ti hoces takav auto radjen i star 20 godina sa ugradjenim plinom pa mozes misliti sta te ceka onda...
Sto se tice suzuki samuraja on je relativno dobar i ne kvari se mnogo, ako ti odgovara ta velicina vozila... mada, ako bi me covjek sad pitao da se sjetim jednog terenca koji je gori od njega, nebi mogao. On je uz nivu najgori od svih terenskih vozila.
[ pri3rak @ 01.08.2011. 15:49 ] @
Preterujes i to povise :) Da je odlican nije, da je g o v n o nije ni to .Realno jedini terenac kojeg mozes kupiti novog za manje od 10k,a da zavrsava posao.Kako?Pa u skladu sa cenom.Da je neudoban i naporan za voznju jeste i to prilicno.Sto se pobrojanih zamena tice, mozes to menjati i vecinu ces promeniti samo na gore.Kod lada se originalni delovi drze sve dok rade, cima padnes na zamenske pocnes da igras lutriju u kojoj cesto gubis.
[ sasa022 @ 01.08.2011. 15:49 ] @
Citat:
On je uz nivu najgori od svih terenskih vozila.
Onda ti imas vrlo losu sliku o terencima :)
Kakva je po tvom misljenju/iskustvu Kia Sportage 2.0 ?
[ mserifov @ 01.08.2011. 15:58 ] @
Znači da sumiramo za čaršije gotov pa nije nikako. Ako hoću terneca onda lada niva pošto sam kao i 90% forumaša tanak sa lovom.
suzuki samurai isto mali ali isto kalsa nive.
hmmm meni daje terenac a da mi je polovan baš radi toga da ga sredim. Znači sve u svemu dobro treba razmisliti.
[ Nocni @ 01.08.2011. 16:54 ] @
Citat:
sasa022: Onda ti imas vrlo losu sliku o terencima :)
Kakva je po tvom misljenju/iskustvu Kia Sportage 2.0 ?
Zasto mislis da imam losu sliku o terencima? Ja vozim terenca.
Ako mislis da nisam u pravu reci nam onda ti koji je terenac gori od samuraja i nive?
Mislis li na novog sportage-a iz prodavnice ili na nekog starog?
Stari je bio solidno dobar, pogotovo benzinac... na dizelima je bilo nevjerovatnih kvarova...
[ eloiza @ 01.08.2011. 18:11 ] @
Novi izum uralskih inžinjera pretvara bilo koja kola (automobil) u terenac!
Kilometri bespuća i zasnježene teritorije više nisu problem. Gusjenična platforma čeljabinskih inžinjera - rješenje je nađeno.
Sve što je potrebno, jeste prosto popeti se na platvormu, skinuti točkove sa automobila i povezati se sa platformom. Vola! Vaš automobil je pretvoren u tenk.
Dati tehnički izum je dobio i ime - Mećavica.
Video - Mećavica u akciji.
[ sasa022 @ 01.08.2011. 19:09 ] @
@Nocni
Ti vozis modernu Tojotu,a Niva i Samuraj su nastali pre 30-40 godina ( pogledaj Land Cruiser iz tog doba pa ga uporedi sa Ladom i Suzukijem ).Napravljenji su da sluze da se prodje po bespucu - na konfor niko nije obracao paznju.
Slazem se da su neudobni,ali prolaze na mestima na koja se sa mnogim novim "fensi terencima" ne smes ni usuditi da krenes.
Sto se Kie tice mislio sam na Sportage od pre 15-ak godina 2.0 benzin.
[ Nocni @ 01.08.2011. 23:32 ] @
Moram ti reci, bez lazne skromnosti, da imam ogromno znanje o terencima i o ekstremnoj terenskoj voznji uopste. Pogresno si vozilo izabrao za poredjenje jer stara toyota landcruiser je jedno od najboljih terenskih vozila ikada napravljenih i vrlo je mali broj terenskih vozila (kao kratki G mercedes npr) koja mogu da joj pariraju u voznji po bespucima...
Ovaj model od prije 30-40 godina, ako je ocuvan onda je prilicno skuplji od nove lade nive a nije upitno ta dva vozila uopste stavljati u istu recenicu...
Lada ima toliko losih osobina da je onaj umor koji sam ja pomenuo posle voznje po asfaltu samo jedan detalj u moru loseg... Za samuraja nisam rekao da je los ali sam rekao da ne mogu da se sjetim nekog dzipa koji je gori od njega... A nisi mi ni ti odgvorio na pitanje.
Ako je dobro ocuvana, toyota stara 30 godina moze da vrijedi i koliko 3 nove lade kao ova na primjer
Mada se moze naci i za pristojniju cijenu ako nije bas besprekorna kao ova na primjer
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 02.08.2011. u 00:52 GMT+1]
[ pri3rak @ 01.08.2011. 23:59 ] @
E jesi nasao sa cime ces je porediti :) Nekako kao da poredis superocuvani e-type sa hyundai coupe-om.
5 puta bolji od Toyote? Obzirom da je 5 puta skuplji.
[ jnk @ 02.08.2011. 01:33 ] @
Ja sam ipak za ovako nešto. Tu gde ćete vi sa tim tojotama proći ja ću sa ovim na jednom točku.
[ sasa022 @ 02.08.2011. 03:10 ] @
@Nocni
Nisam bio dovoljno precizan govorim o poredjenju udobnosti - jel ta stara Tojota udobna za duzi put ?
Sto se ostalog tice - jednostavno Lada,Suzuki i Tojota ne spadaju u istu kategoriju pa ih je neumesno direktno porediti....
[ mserifov @ 02.08.2011. 07:19 ] @
Ok šta na kraju preporučujete da se uzme polovno. Da se da srediti i da ne košta ko svetog petra kajgana.
LAda niva vidim ne. Šta onda Pajero Suzuki stari nisan šta
[ Predrag Supurovic @ 02.08.2011. 07:41 ] @
Ma ne slusaj ovu dvojicu. Očigledno je da oni o terenicima ne znaju mnogo nego su neki šminkeri koji vole da se duvaju.
Imam Samuraja već ohoho vremena a imam i priličnog iskustva u vožnji svakojakih terenaca. Samuraj je za njih sve zakon. Jeste on mali i neudoban ako si krupniji, ali koga briga, kada je jeftin, vrlo praktičan, malo troši, zabavan je i pouzdan... a i lada niva je tu negde. Nećeš sa tim ići na put oko sveta.
Eto vidiš gore ovu tojotu. Na njoj je vitlo vrlo bitna stavka, jer bez njega ne može baš svugde da prođe, za razliku od samuraja i nive. :)
No, tebi verovatno ne treba auto za ekstremno planinarenje nego za sve prilike i vozikanje po gradu i okolini, pa prema tome i biraj. Što se terenaca tiče tu imaš veliku nezgodaciju što po pravilu imaju veliku litražu i mnogo troše tako da su nepraktični po definiciji (a kod nas dodatno moraš bubreg da prodaš da platiš registraciju) i zato lada niva i samuraj jesu interesantni, jer oni ne spadaju u tu klasu. Niva i samuraj nisu udobni kao neki šminkerski terenci ali su zato mnogo praktičniji.
Na kraju krajeva, pošto ti je to praktično prvi auto, najbolje i jeste da uzmeš nešto jeftinije, a lako ćeš kasnije, kada stekneš iskustvo i oblikuješ svoje potrebe izabrati nešto što ti mnogo više odgovara. Ako kupiš polovnu ladu ili samuraja pa se ispostavi ta se nisi usrećio, bar je šteta manja nego ako odmah uletiš u neku mnogo skuplju varijantu za šminkerski terenac koji samo izgleda besno a u stvari je obična limuzina koja nepotrebno mnogo troši i skupa je za održavanje.
A na kraju krajeva, uzmi pa probaj pa ćeš se i sam uveriti koliko ti takav automobil odgovara.
[ mserifov @ 02.08.2011. 08:15 ] @
Ma ja prije svega volim tehniku sada u posljednje vrijem psoebice automobile. Skoro sam položio ali nisam ko većina početnika ja sam i prije nego što sam dobio vozačku dozovolu otišao i sebi kupio auto i vozio. Naravno položio sam dosta kaksno za maldića sa pune 24 godine ali boli me. PAre za auto i vozačku sam sam sebi zaradio. Napravio sam za 20 dana preko 2300km ( mislim da je sada na satu 2800km) volim da idem svugdje.
Bosanski putevi bar u sjevernoj Bosni su stvarno bez ikakvog pretjerivanja čisti jad. Neznam jeli se tko imao priliku voziti preko stare majevice gore Tuzla Lopare put. To je prava off road vožnja.
Onda svake godine se održava off road rally u Zvorniku i okolnim gradovima oko mene. To mi se strašno dopalo, ne bi volio možda kao početnik da učestvuujem ali bi volio da odem na ta druženja.
Znači stekao sam utisak ako hoćeš da se voziš u Bosni i da ne razmišljaš kuda ideš treba ti neki terenac. Ja sam svjestan da oni dosta više troše. To sam razmišljao da riješim koliko toliko tako što kupim benzinca i ugradim plin.
Razumio sam da ne znam kakvog tenrenca da vozim on nije predviđen da se vozi po gradu nego po balatu makadamu i koje kakvim čukama.
Razumio sam da nije predviđen ni da bude udoban. Ali kad se sa njim pri 50 na sat uvališ u neku rupu na putu neću razmnišljat hoće li mi otpast točak ili pola auta da se odvali.
Zadnja stvar pa i ja sam još dečak. Hoću i ja malo da se šminikerišem sa lijepo sređenim terencom pa nema to svako. A imam neku mogućnost da sebi napravim fin autić.
Naravno opet na kraju mi je želja da uzmem ono u srednje žalsonom stanju terneca pa da ga sa bratom u radionici sredim da valja. Mehanika nije problem. Lim i boja još manje.
Sada mis amo recite Suzuki samurai. Kakv je ovako jel ima nekih mana. Kakv je za vožnju jeli bolji za po gradu kad treba od nive.
Je su li djelovi skupi. Sada vozim ovu mazdu staru 22 godine ali nisu djelovi skupi npr iba kočiona diksa prednja 40 eura made in japan nije to puno para ja mislim. Zadnji kočion i cilindar 10 eura. Prednji ležajevi čitav reparacijski set oko 17 eura.
Kaži te mi jeli tako i za Suzukija. I ima li Samurai ovako petencijala da se sredi u finog ternca. Da mu se nabace fine gume. Da se možda samo malo digne od zemlje i te stvracice.
[ Predrag Supurovic @ 02.08.2011. 08:35 ] @
Ako hoćeš da prepravljaš i sređuješ, samuraj ti je kao stvoren za to i verovatno je najprepravljaniji terenac ikada proizveden. Razlog je što je vrlo lak za prepravljanje a na njega može da se napasuje svašta sa drugih automobila.
Samuraj je naročito zanimljiv jer mu je karoserija odvojena od šasije, to jest, karoseriju možeš da skineš a ceo auto ostaje poptuno funkcionalan. Na kraju krajeva, ako propadne karoserija, kupiš drugu i staviš.
Ako hoćeš da ga podigneš da izgleda besniji a i da bude još prohodniji, samo treba da premestiš osovinu da bude iznad a ne ispod gibnjeva. Kažu da je to vrlo jednostavno uraditi i da nema nikakvih ozbiljnijih prepravki - samo rašrafiš spoj, premestiš i zaštrafiš ponovo.
Što se tiče šminke, tu tu je granica samo tvoja kreativnost i umeće. Možeš da ga napraviš da izgleda samo tako.
Džimni je mlađi brat samuraja napravljen kao njegova zamena. Nisam se njime mnogo zanimao ali verujem da je i sam njim slično kao i sa samurajem.
[ jnk @ 02.08.2011. 08:55 ] @
Razmišljanje ti je u rangu 'vidi one fensere voze auto sa klimom, oni samo poziraju, jugo je sasvim dovoljan za normalnu vožnju'. Sa nivom možeš da prođeš gde hoćeš to je istina, ali je buka u njoj kao u troli, za nijansu je pouzdanija od juga, a sa servom je teško okretati volan a kamoli bez. Što se tiče ekstremnog ofroada mišljenja sam da lada niva ni tu nema šta da traži među konkurencijom(pajero, jeep, toyota...).
[ pri3rak @ 02.08.2011. 09:07 ] @
Ako se ne varam sminkerski terenci podpadaju u SUV kategoriju, a to se ne nekako ipak ne doima pravi terenac.A price kako niva ide svugde, mozda svugde po Balkanu i patriotskim predelima, ali ako se izuzme taj RDF faktor pocesto i na asfaltu stane
[ Nocni @ 02.08.2011. 09:28 ] @
Uzmi ovakvog starog pajera a zaboravi ladu nivu... bolji ti je on nego niva i samuraj zajedno iako je star 25 godina... Lada je samo izvikana i dobra je na terenu zimi iskljucivo zbog mnogo uskih guma... Sto se ostalog tice totalno je nepouzdana, trosi kao neki dzip koji ima 4.000 kubika a ne moze se vuci putem koliko je spora... Dakle, nije vrijedna pomena osim u krugu nekih penzionera koji zive na planinskim seoskim podrucjima... jedino takve okorele komunjare mogu da kupe i onu putnicku ladu...
[ mserifov @ 02.08.2011. 09:53 ] @
Ojjjjjjjjjjjjjj kako smi se sviđa ovaj pajero. Samo da imam nacina d aga uvezem sad bi ga istog trenutka pazario.
[ ventura @ 02.08.2011. 10:19 ] @
Citat:
sasa022:
Slazem se da su neudobni,ali prolaze na mestima na koja se sa mnogim novim "fensi terencima" ne smes ni usuditi da krenes.
Citat:
Milojkovic:
...tamo gde ona prodje tesko da ijedan danasnji fensi terenac moze da joj pridje.
Ma sigurno... To su oni klasični zaključi - nisam lep, al sam glup... Kao sada niva je jeftina, ružna, neudobna, nekvalitetna, ali zato gde ona prođe tu nijedan 'fancy' terenac ne može da prođe...
Evo ja mogu da stavim kakve god pare hoćete na tu opkladu... Odaberite najfancy terenac danas, koji god, Porsche Cayenne, BMW X5/X6, Audi Q7, VW Touareg, Range Rover, Mercedes ML... Koji god smatrate da je najfancy, i mogu da stavim šta god na opkladu da će proći svugde gde i bilo koja Lada, osim ako nije u pitanju sama širina vozila (provlačenje između dva drveta npr.)..
Mnogo puta sam se uverio u te urbane legende kako su te Nive bog zna kakva auta ili oni matori LandCruiseri/Nisani, a više puta sam prisustvovao kako ih upravo ovi 'fancy' terenci čupaju odakle su se zaglavili...
[ Slobodan Miskovic @ 02.08.2011. 10:22 ] @
Ja sam svojim ocima video da je Samuraj prosao gde su se Chiroki i Patrol zaglavili tako da ih je traktor vadio.
Uostalom ne moras da gubis pare, dodji u Zrenjanin u vreme odrzavanja Banatske avanture pa ces videti :)
[ Predrag Supurovic @ 02.08.2011. 10:27 ] @
Citat:
jnk: Razmišljanje ti je u rangu 'vidi one fensere voze auto sa klimom, oni samo poziraju, jugo je sasvim dovoljan za normalnu vožnju'.
Ajd ne zamenjuj teze. Nekulturno je praviti takvo poredjenje. Odnos uopste nije ni blizu izmedju putnickog auta sa klimom i juga bez nje kao izmedju obicnog jeftinog a pravog terenca i sminkerskih terenaca.
Ozbiljan a dobar terenac košta mnogo, šminkerski terenac ne košta nešto manje, a nekomforan dobar terenac opet ume da bude itekako prihvatljvie cene.
Da dečko ima para da se razbacuje, ne bi se on ovde ni raspitivao nego bi odmah uzeo nešto skupo što valja, ali nema. Mora da se uklopi u budžet. Nije on bez razloga razmišljao o ladi nivi - to se uklapa u njegov budžet.
[ jnk @ 02.08.2011. 10:32 ] @
Ventura nisi u pravu jer je čista fizika u pitanju. Težina lade nive je 1200 kg a fabričke gume su 175/80 R 16, dok novi x5 u 3.0d verziji teži 2150 kg i ima gume 255/55 R 18. Sitan detalj je i to što niva ima reduktor i mehaničku blokadu diferencijala tako da u nekim teškim uslovima novi x5 stvarno nema šta da traži i to nije urbana legenda. Situacija se može malo promeniti stavljanjem boljih guma na x5 ali isto tako može i kod nive. Glavni razlog zašto ti mali terenci prolaze gde veliki ne mogu je težina vozila i međuosovinsko rastojanje, tako i novi land cruiser v8 verovatno ne bi mogao da prođe gde onaj malecki land cruiser ide. Nek potvrdi nocni kome sigurno nije falilo terena gde da isproba :)
[ Predrag Supurovic @ 02.08.2011. 10:35 ] @
Citat:
ventura: Ma sigurno... To su oni klasični zaključi - nisam lep, al sam glup... Kao sada niva je jeftina, ružna, neudobna, nekvalitetna, ali zato gde ona prođe tu nijedan 'fancy' terenac ne može da prođe...
Evo ja mogu da stavim kakve god pare hoćete na tu opkladu... Odaberite najfancy terenac danas, koji god, Porsche Cayenne, BMW X5/X6, Audi Q7, VW Touareg, Range Rover, Mercedes ML... Koji god smatrate da je najfancy, i mogu da stavim šta god na opkladu da će proći svugde gde i bilo koja Lada, osim ako nije u pitanju sama širina vozila (provlačenje između dva drveta npr.)..
Mnogo puta sam se uverio u te urbane legende kako su te Nive bog zna kakva auta ili oni matori LandCruiseri/Nisani, a više puta sam prisustvovao kako ih upravo ovi 'fancy' terenci čupaju odakle su se zaglavili...
Eh, da te ne poznajemo, pa da se prihvatimo tih tvojih urbanih legendi... :)
Ja sam na više mesta video kako se ta fenseraja zaglavljivala tamo gde ova "g o v n a" kako ih nazvaste prolaze bez problema. To je došlo dotle da organizatori raznih džipijada moraju da postavljaju tehničke uslove za učešće kako bi izbegli probleme. Naprosto većina tih auta uopšte nisu terenci nego samo tako izgledaju, a da ih opremiš tako da zaista imaju funkciju za te pare možeš da kupiš troja kola.
Vozio sam nešto raznoraznih terenaca i jedini u kojima sam imao utisak da mogu da se pouzdam u njih su bili lada niva, samuraj i džip čiroki kockica. Naravno, nisam probao sve i ima još mnogo dobrih terenaca samo je problem njihova cena.
[ ventura @ 02.08.2011. 10:41 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic:
Uostalom ne moras da gubis pare, dodji u Zrenjanin u vreme odrzavanja Banatske avanture pa ces videti :)
Ti sad porediš custom džipove koji imaju ko zna kakve suspenzije i pizdarije, sa novim serijskim autima... Stavi serijsku Nivu sa serijskim Cayennom na neki teren, pa ćeš videti da li ima razlike u terenskim sposobnostima...
Citat:
jnk: Ventura nisi u pravu jer je čista fizika u pitanju. Težina lade nive je 1200 kg a fabričke gume su 175/80 R 16, dok novi x5 u 3.0d verziji teži 2150 kg i ima gume 255/55 R 18.
Širina guma istina ima nešto značajniju ulogu ukoliko se vozi po snegu, ali ako staviš isti tip guma (da oba auta imaju vece krampone recimo) i na jedan i drugi auto bez obzira što je guma na X5 duplo šira, prohodnost će biti manje više ista..
Što se tiče težine, to može biti faktor opet po dubljem snegu ili blatu, ali za neka penjanja/spuštanja/nagibe teži auto sa jačim motorom uvek ima prednost..
Citat:
jnk:
Sitan detalj je i to što niva ima reduktor i mehaničku blokadu diferencijala tako da u nekim teškim uslovima novi x5 stvarno nema šta da traži i to nije urbana legenda.
Sitan detalj je da svi ti 'fancy' džipovi imaju toliko pametne elektronike da nijedna mehanička blokada diferencijala ne može ni da im priđe... Da su te mehaničke blokade diferencijala tako dobra stvar, niko ne bi ni izmišljao elektroniku... I danas bi se auta pravila sa time..
[ jnk @ 02.08.2011. 10:49 ] @
Pa i prave se sa mehaničkom blokadom diferencijala kako terenci tako i sportski automobili(m3, m5). Ovaj klip što si pokazao i nije pokazao neku dominaciju kajena na terenu, kolko vidim samo ga je sjurio niz one kamenčine i to je to.
[ ctrl alt del @ 02.08.2011. 11:03 ] @
Dodao bih da je za naše uslove vožnje po blatu i snegu mnogo bolje imati terensko vozilo sa užim gumama (niva, uaz, landrover...) nego moderne džipove sa širim gumama koje su idealne za čvrstu podlogu i pesak. Jednostavno uža guma se lakše ukopa kroz blato ili sneg do čvrste podloge. Kao i Slobodan i ja sam viđao zaglavljenog pajera koga je izvlačila niva (u pitanju je ista kaljuga kroz koju je lada prošla, a zatim se vraćala da izvuče skupljeg i tehnički naprednijeg rođaka.
Za sve ostale situacije offroad vožnje po čvrstom terenu, kamenjaru, gudurama dobri su i jedni i drugi - mislim da u tim situacijama više zavisi od iskustva vozača nego što je do samog vozila. Ako ćeš uglavnom da se vozikaš po gradu i lokalnim putevima - i možeš sebi da priuštiš pajera, toyotu i sl - onda kupi udobnije vozilo i uživaj. Ako ekonomišeš i imaš više potrebe za vožnju po blatištima i neraščišćenim zavejanim putevima - uzimaj ladu. Jeste malo tvrđa, neudobnija ali ništa što izlazi iz standarda za normalnu upotrebu. Ja sam svojevremeno službenom ladom nivom išao do Bukurešta i nazad - ne mogu da kažem da sam uživao, al nisam ni umro. A kad siđe sa asfalta onda je na svom terenu.
Na kraju još jedna možda nebitna stvar - kad imaš skupo vozilo razmisliš deset puta da li da ga ovde proteram, da li ću da ga ogrebem... a sa nivom samo daš gas...
[ DaliborP @ 02.08.2011. 11:43 ] @
Citat:
ventura: Evo ja mogu da stavim kakve god pare hoćete na tu opkladu... Odaberite najfancy terenac danas, koji god, Porsche Cayenne, BMW X5/X6, Audi Q7, VW Touareg, Range Rover, Mercedes ML...
Ta vozila uopste nisu terenci niti sam ikad video da ih neko koristi za voznju van asfaltiranog puta, ne znam zasto ih uopste svrstavas u tu grupu?
To su uglavnom porodicna SUV vozila i koriste ih ljudi koji vole vise prostora, komfor i jaci motor.
Vise testova su pokazali koliko su vecina tih vozila neupotrebljiva na off-road terenima. Prilicno sam siguran da bi izgubio tu opkladu.
[ mserifov @ 02.08.2011. 15:18 ] @
Ventura ja ne znam sto ti meni us-ra temu. Ja lipo pitam nesto vise o samuraju kako ide prerada na off road.
A ti si rasplamsao polemiku o nekima autima o kojima ja ne želim ništa da znam ni kad bi imao pare da ih kupim.
Daj neka neki entuzijasta ili netko ko ima samuraja ko je radio na njemu kaže nešto više. Hebeš X5 i ostale karafeke.
Kad roniš u vodi, ne možeš da dišeš bez cevčice od trske tj. ne može motor raditi bez cevi iznad vode, a možeš da ispuštaš gas pod vodom iz analnog prostora tj. auspuh može biti pod vodom jer usled nabijenog pritiska sagoreli gas izlazi u obliku mehura napolje.
[Ovu poruku je menjao eloiza dana 03.08.2011. u 05:31 GMT+1]
[ balta82 @ 09.12.2011. 10:43 ] @
lada niva je dobar auto,ako vec hoces generalno da je sredis onda i naknadne popravke nece biti problem.sem toga ja vecunu stvari uradim sam na noj.odprilike sam i ja tako nesto radio kako si i ti zamislio i u principu zadovoljan sam.lp