|
[ codeNO @ 04.08.2011. 18:46 ] @
| Na ovo sam poceo da nailazim kada je nastupio ovaj novi ZOBS. Mozda je bilo i ranije, ali ja stvarno nisam primetio. Danas sam se setio kada sam prolazio da slikam jer verovatno dosta vas je ovo videlo ali niko nije obracao paznju.
Prvo sta mi pada na pamet je da su ovo uredjaji koji mere prosecnu brzinu na putu ili kolicinu vozila na sat/dan, jer nigde nisam na ovim uredjajima video kamere da bi se ovo koristilo kao sredstvo za kaznjavanje, a opet mozda zaista jesu...
|
[ cozmo_im @ 04.08.2011. 18:52 ] @
Ima odasiljac i solarno napajanje. Ili je brojac saobracaja ili kamera ili ko zna...
[ eloiza @ 04.08.2011. 18:59 ] @
Ali ne vidi se nigde kamera, nego je na stubu samo fotonaponski solarni modul koji je orijentisan ka jugu radi maksimalne osunčanosti i koristi se za punjenje akumulatora najverovatnije smeštenihu onoj kutiji na stubu.
Samo mi nije jasno zbog čega je omeđen i zašto je postavljen baš iza znaka za ograničenje brzine? Sličan takav ima i u mom kraju, ali bez one kutije i bez ograde, i nije iza nečijeg znaka na putu.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 04.08.2011. 19:03 ] @
Toga ima u NL na svakom cosku; moze sluziti za 2 namene (u zavisnosti gde je postavljen):
1 - da meri tezinu vozila, pre svega kamiona; ako je na putu dozvoljeno npr 5 tona, meri tezinu i ako je veca registruje i 'javlja' vec negde (centrali);
2 - za semafore, meri koliko vozila ceka pred semaforom i na osnovu toga dinamicki otvara / zatvara semafor (brilijantna stvar btw).
Sto se tice merenja protoka saobracaja, za to se koriste 'privremena' resenja, sa jednim (ili) dva razvucenim kablovima - nema logike da se permanentno meri saobracaj :)
edit: pod stavkom 2 su povezane i kamere, ukoliko se iste nalaze kod semafora, pa 'aktiviraju' kameru za prolazak na crveno ili preveliku brzinu...
[ eloiza @ 04.08.2011. 19:08 ] @
Citat: mozdasamjaamozdainisam: Toga ima u NL na svakom cosku; moze sluziti za 2 namene (u zavisnosti gde je postavljen):
1 - da meri tezinu vozila, pre svega kamiona; ako je na putu dozvoljeno npr 5 tona, meri tezinu i ako je veca registruje i 'javlja' vec negde (centrali);
2 - za semafore, meri koliko vozila ceka pred semaforom i na osnovu toga dinamicki otvara / zatvara semafor (brilijantna stvar btw).
Sto se tice merenja protoka saobracaja, za to se koriste 'privremena' resenja, sa jednim (ili) dva razvucenim kablovima - nema logike da se permanentno meri saobracaj :)
Pod brojem 1 - nema logike da meri težinu kamiona jer je to put za sva teška vozila tj. nigde nisam video na svom putu ograničenje mase kamiona.
Pod brojem 2 - ima logike samo u urbanim područjima, ali nema logike u ruralnom području gde nema semafora najmanje 20 km u krug oko postavljenog stuba sa fotonaponskim modulom.
Pretpostavimo da je to radar na stubu, zašto policija i dalje kontroliše brzinu vozila preko onog ručnog laserskog ili statičnog radara u svom policijskom vozilu na oko 2 km dalje od ovog stuba?
[Ovu poruku je menjao eloiza dana 04.08.2011. u 20:25 GMT+1]
[ codeNO @ 04.08.2011. 19:23 ] @
Upravo tako, ovo sam video na Ibarskoj pre skretanja za Sremcicu i na obranovackom putu posle dubokog i kod ulaza u skelu na velikoj pravini posle mlina, jos negde sam to zapazio ali sada ne mogu da se setim????
Do skoro nisu imali ovu zastitnu ogradu jer kod nas nista ne rade odmah i sad, ali je zanimljivo to sta su stavili u asfalt i kad predjes preko njih uopste nemas osecaj da si preko toga i presao.
Znaci za tezinu ne verujem jer stalno veliki kamioni tutnjaju Ibarskom i ka Sapcu, a sobzirom da postoje dve linije po traci znaci da mere brzinu vozila koje tuda prodje...ali sem solarne celije i visoko.el. napajanja nista ne pokazuje cemu sluzi.
A na znaku nakacenom na ovo cudo je mislim Zabranjeno stajanje i parkiranje jer ja sam stao ispred tog znaka koji je tacno prekoputa uredjaja, zapamticu sledeci put kad prodjem pa javljam
[ eloiza @ 04.08.2011. 19:43 ] @
Gledajući one gore postavljene slike stuba, ako se ne varam postavljen je baš na mestu gde počinje puna linija? Moguće je, ako se ne varam, da uz pomoć para sondi na putu utvrditi smer kretanja vozila na početku pune linije tj. da li neko vozilo nedozvoljeno pretiče preko pune linije u oba pravca.
A na svakoj traci ima po 1 par sondi na određenom razmaku, što me upućuje na pomisao da je ipak moguće izmeriti brzinu vozila ako se zna razmak između sondi na jednoj traci i meri se vreme koje vozilo pređe od prve do druge sonde i na osnovu v = s / t se izračuna brzina kretanja vozila.
[ codeNO @ 04.08.2011. 20:01 ] @
Pa da, za merenje brzine potrebno je pocetak merenja i kraj i onda se izracuna .
jeste puna ali samo deset metara jer odakle sam slikao je ukljucenje sa njive na put i to je jedini mali deo gde je pocetak pune a pravac je bar 1.5km prav ko strela sa isprekidanim linijama.
[ Flo33 @ 04.08.2011. 20:04 ] @
Brojač protoka saobraćaja.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 04.08.2011. 20:08 ] @
Nema mi logike (mada, opet - Srbija TM je u pitanju) da brojac stavljaju permanento. U nekim normalnim drzavama, brojac saobracaja ovako regulisu:
http://dienstverlening.igean.b...tedenbouw/verkeersteller44.jpg
Stavis na par dana / nedelja, a onda prebacis ulicu / dve dalje.
Ali, ponovo - posto je Srbija, moguce da je to neko smislio i naplatio 55.000 evra i opravdao kako je od nacionalnog znacaja koliko vozila tuda prodje, od postavljanja - pa dok se ne pokvari (tj, 4 dana kasnije)....
[ mmmilan @ 04.08.2011. 20:18 ] @
Takvi uredjaji se nalaze na naplatnim rampama na autoputevima i sluze kao brojaci.
Mada ovo nije autoput, pa mi nema logike ko bi imao interesa da "broji" saobracaj.
U BIH ima dosta takvih uredjaja, tj tih pravougaonika u asfaltu, pracenih kamerom na stubu.
Sluze uglavnom kao kamere za brzinu. Jednom me je jedna takva uslikala dok sam vozio.
Ali te kamere su drugacije od ovih uredjaja zasticenih mrezom.
Poceo sam i ja da primecujem te useke u asfaltu malo posle donosenja novog ZOBS-a, pa za svaki slucaj malko usporim...
Ima jedna na nadvoznjaku na ostruznici i jedna posle skretanja za Mostanicu na obrenovackom putu. Vidjao sam ih jos ali ne mogu da se setim gde.
Pozdrav.
[ vaske2 @ 04.08.2011. 20:33 ] @
Citat: Flo33: Brojač protoka saobraćaja.
Bas tako.Pre neki mesec bese neki visoki oficir policije kod Alvirovica i rece da se radi o brojacima saobracaja,za sada,a u buducnosti postoji mogucnost i da im se promeni namena.
[ Milojkovic @ 04.08.2011. 22:41 ] @
Bonsek u sake i seci taj korov.U mom kraju te sprave ne prezive vise od par dana iako ih putari obnavljaju redovno, redovno ih seku revnosni vozaci, kamiondzije, seljaci, cigani i ostala bratija koja od tih spravica preradom dobija kojekave drangulije.
[ Flo33 @ 04.08.2011. 23:19 ] @
Jadna li smo zemlja.. Samo kod nas na svetu je ograđeno to..
Kakav narod
[ Markoxxx @ 05.08.2011. 09:37 ] @
Video sam na dosta mesta i da nije ogradjeno ;) a primetio sam cesto na magaistralama gde ima trepcuce zuto svetlo radi upozorenja da stoji ovo.. pa verovatno na tom mestu sluzi za taj semafor...
[ Milojkovic @ 06.08.2011. 03:52 ] @
Odlicna prilika da se to secne.
[ anon115774 @ 06.08.2011. 07:49 ] @
Ova tema je bila vec jednom i objasnio sam :)
U ovom slucaju merio kolicinu vozila i nista vise (ispod puta su postavljeni senzori, to je ono gde se vidi da je nesto kao seceno).
Citat: 1 - da meri tezinu vozila, pre svega kamiona; ako je na putu dozvoljeno npr 5 tona, meri tezinu i ako je veca registruje i 'javlja' vec negde (centrali);
2 - za semafore, meri koliko vozila ceka pred semaforom i na osnovu toga dinamicki otvara / zatvara semafor (brilijantna stvar btw).
Osim toga, na nekim mestima belezi prolazak na crveno svetlo, pa na ulasku u Novi Sad iz pravca ZR pre Avia pumpe na semaforu ima jedan koji belezi da li neko vozilo ceka na skretanje levo... i tako. Uglavnom u Srbiji se koristi najvise za brojanje saobracaja mada sam pre neki dan video i jedan sa infracrvenim senzorom umesto senzora u putu... mislim da je bilo negde ka Obrenovcu.
[ deki77 @ 06.08.2011. 07:59 ] @
odlican box za kerove
[ Milojkovic @ 06.08.2011. 12:05 ] @
One suncane celije su dobre za kampovanje i pecanje.Tu su i dobri akumulatori od kojih se da napraviti bas svasta, a i metalna kostrukcija je dosta solidna , mada su prvi primerci bili daleko kvalitetniji.Zato apelujem na nadlezne da ponovo pocnu da postavljaju kvalitetne stubove i da ne saraju sa kvalitetom.Bruka i sramota ne moze covek da sakupi ni pet istovetnih, stalno nesto stekare.:)
[ milovanmaric @ 06.08.2011. 15:30 ] @
Ove sprave rede sledece:
1. broje saobracaj
2. mere brzinu kretanja vozila koje prodje preko onih traka u u asfaltu, i na osnovu softvera koji je u tom sklopu,
3.odredjuje koje je vozilo preslo tim putem (jedno-osovinsko, dvo-osovinsko, tri-osovinsko i vise osovinska vozila)
i sve to sa nekom bezicnom komunikacijom treba da salje u neku zbirnu stanicu, gde se ti podaci skupljaju i dalje obradjuju.
Sto znaci, kada se nakupe informacija, ima lepo da u te sklopove natrpaju u radare sa kamerom, pa lepo da i naplate sva ta cuda koja se stavljaju kraj puta.
[ botr @ 07.08.2011. 07:51 ] @
A semafore da sečemo? Može da se napravi dobar light show, a od znakova poklopac za šaht. A mogli bi i asfalt da razbijamo, što da betonramo stazu do kuće. kad može lepo da se nasipa asfaltom.
[ codeNO @ 07.08.2011. 10:15 ] @
Sad sam detaljije gledao, ima jedan takav kod ostruznickog mosta i jedan posle nadvoznjaka nad ostruznicom, zasto bi postavljali dva tako blizu sem ako nemaju razlicite f-je?
[ ŽIKI @ 07.08.2011. 14:07 ] @
Zato što se verovatno meri koliko se saobraćaja odvaja na tom mestu.
[ straniplacenik @ 07.08.2011. 17:34 ] @
i u mom malom gradu pre mosta nalaze se ovi useci u asfaltu, pre mesec dana su to napravili ali nigde nema onoga pored puta, mozda ce tek postaviti,... inace neki soferi kamiona govore da je to za merenje brzine...
[ codeNO @ 08.08.2011. 16:26 ] @
nema odvjanja puta tu .... ako nekad krenes za obrenovac obrati paznju, preko ostruznice je obilazna petlja, prodjes je tu ima jedan, predjes nadvoznjak iznad ostruznice i pocnes da se spustas eto ga jos jedan...a u medjuvremenu nema skretanja
[ goat @ 13.08.2011. 21:55 ] @
odlično pitanje pa zato nisam otvorio novu temu....
hoće mi neko objasniti šta je ovo na slici (nije fotomontaža)... danas sam je uslikao..
[ eloiza @ 13.08.2011. 22:21 ] @
Citat: goat: hoće mi neko objasniti šta je ovo na slici (nije fotomontaža)... danas sam je uslikao.. :)
Onaj zeleni znak za skretanje u desno uz oprez je sigurno postavljen naknadno, tako da nisu stigli "izbrisati" crveni znak zabrane skretanja u desno na semaforu.
[ popusicko @ 09.10.2011. 12:13 ] @
Brojaci vozila i njihove trenutne brzine su recimo u NS na svakom ulazu u grad.
Javno su dostupni podaci sa njih.
Ako imate recimo android telefon skinite program sa marketa koji se zove vrlo kriptovano
ns saobracaj.
Imate trenutnu prosecnu brzinu,broj vozila na sat itd.
Takodje graficki vidite gde je guzva a gde nije....
[ Milojkovic @ 09.10.2011. 12:59 ] @
Bas korisno, alim ipak je bonsek zakon.Gde god vidis brojac ti bonsek u sake.
[ JankoNIS @ 09.10.2011. 13:16 ] @
Ti si neki anarhist, jel tako?
Ili ti ova drzava nije omogucila da radis na crno, pa si nesto ljut na nju. U svakom slucaju, mozda bi neko trebalo da obrati paznju na tvoje postove koji pozivaju na unistavanje necega sto je (kako god) placeno nasim zajednickim parama.
Ja sam ljut na nekog majstora iz Nisa koji mi nije uradio dijagnostiku kako treba, pa to ne uzimam razlog da tebi unistim opremu kojom verovatno zaradjujes za zivot.
Nisi ti suvi genije, neko te je slagao.
[ yugoje @ 14.02.2014. 17:47 ] @
Ovi uredjaji se izmedju ostalog koriste za daljinsko ocitavanje protoka/kretanja putnika na osnovu podataka dobijenih iscitavanjem cipa sa Pasosa i licne karte.
Predjete autom ili pesice pored magnetnog polja koje kreira uredjaj, cip iz vaseg pasosa daljinski posalje vase podatake i nas Srpski/ a i strani veliki brat zna ko je gde i kada bio.
Mogucnosti primene su mnogobrojene, pa dajt emasti na volju.... :) Citat: cozmo_im:
Ima odasiljac i solarno napajanje. Ili je brojac saobracaja ili kamera ili ko zna...
[ jnk @ 14.02.2014. 18:40 ] @
Znao sam!!
[ trivo @ 14.02.2014. 19:23 ] @
da,zato uvek zavijam licnu katru i pasos u aluminijumsku foliju kad idem negde na put,doduse,tu je i zena i dete pa treba malo posvetiti vremena...
kupim uvek jedno 10 metara,ekonomicnije je..
Inace jedna preporuka...kad naidjete na tzv "brojace prometa" predjite polovinom auta na drugu traku i time cete zbuniti velikog brata misleci da su prosla dva motocikla.....davajuci im pogresne informacije
[ Lavlja_Jazbina @ 14.02.2014. 19:27 ] @
Citat: Ovi uredjaji se izmedju ostalog koriste za daljinsko ocitavanje protoka/kretanja putnika na osnovu podataka dobijenih iscitavanjem cipa sa Pasosa i licne karte
Mozes li to bolje objasniti,posto mislim da si mislio na RFID cip.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 22:02 ] @
Citat: yugoje:
Ovi uredjaji se izmedju ostalog koriste za daljinsko ocitavanje protoka/kretanja putnika na osnovu podataka dobijenih iscitavanjem cipa sa Pasosa i licne karte.
Predjete autom ili pesice pored magnetnog polja koje kreira uredjaj, cip iz vaseg pasosa daljinski posalje vase podatake i nas Srpski/ a i strani veliki brat zna ko je gde i kada bio.
Mogucnosti primene su mnogobrojene, pa dajt emasti na volju.... :)
Ovaj post ne mogu smatrati ozbiljnim, cak ni pijan :)
U tom delu (gde je asfalt isecen) su postavljeni ili magneti ili vaga za merenje tezine u zavisnosti od toga sta se zeli meriti.
Posto sva vozila imaju neki metalni deo, prelaskom preko njih se moze meriti protok saobracaja kako bi se konstruisali (prilazni / odlazni) putevi i saobracajnice ili pritok saobracaja odredjenim delovima (centar grada / petlja / prelazak preko mosta i slicno). Ovde je poslednjih godina 'polemika' oko cinjenice da je sve vise motocikala koji imaju blok motora izradjen od aluminijumske legure, te da je kolicina metala do te mere smanjena da je postalo gotovo nemoguce detektovati dvotockase.
Vage se ugradjuju da bi se merila tezina kamiona i to ide uvek upareno sa kamerom koja snima broj tablice, na osnovu koji se iz baze vuce podatak o vozilu i njegovoj dozvoljenoj nosivosti. U slucaju ne sklada (deklarisana nosivost 15t a izmereno 17t) se automatski salje kazna i / ili u slucaju da je policija u blizini se vozilo direktno zaustavlja.
Treca i meni poslednja poznata primena jeste za kamere za prolazak kroz crveno na raskrsnici. U tom slucaju su metalni detektori postavljeni _ispred_ semafora i u trenutku kada semafor oznaci crveno kamera se aktivira. U slucaju da neko prodje kroz crveno kamera to belezi. Znam i cak da su tablice hitnih sluzbi (policija, vatrogasci i hitna pomoc) 'oznaceni' u bazi podataka kako bi se moglo prekonotrolisati da li je vozilu u tom trenutku bilo na (hitnoj) duznosti ili ne (radi ponistenja kazne).
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 22:05 ] @
@Lavlja_Jazbina: RFID moze imati domet i do nekoliko kilometara, medjutim mora imati sopstveno napajanje. Takvih uredjaja ima tek nekolicina. 'Obicni' RFID uredjaji (najrasprostranjenija primena kroz kartice i slicno) bez sopstvenog napajanja imaju domet od maksimalno jednog metra. Nasi pasosi i licne kartice nemaju cak ni RFID vec jednostavnu memoriju u samoj kartici. Tako da ova teorija pada u vodu u startu :)
[ Zarko Silic @ 15.02.2014. 00:32 ] @
Informacija da se ljudima daljinskim putem citaju podaci iz licne karte potice sa istog mesta odakle potice i informacija da nas Avaksi posmatraju sa mesta Zvezde severnjace i da to sto sija u stvari nije nikakva zvezda vec da su to NATO posmatraci.
Svojevremeno, u vreme dok je ova tema bila aktualna, ljudi su se o ovom problemu sasvim ozbiljno konsultovali, a ni jednog trenutka im napamet nije padalo da su majmuni.
Posebno je bio zanimljiv psihijatrijski fenomen za vreme pomracenja Sunca.
[ yugoje @ 15.02.2014. 02:35 ] @
[quote] Lavlja_Jazbina:
Citat: Ovi uredjaji se izmedju ostalog koriste za daljinsko ocitavanje protoka/kretanja putnika na osnovu podataka dobijenih iscitavanjem cipa sa Pasosa i licne karte
Mozes li to bolje objasniti,posto mislim da si mislio na RFID cip.
Da mislio sam na RFID citace koji se u svetu cesto inkorporiraju sa ostalim senzorskim sistemima (optickim, infracrvenim, termalnim kamerama itd, zavisno od lokacije i zeljene primene). Ako ste primetili u poslednje vreme su ovi sustavi vrlo prisutni i u Srbiji u velikom broju ne samo na putevima u gradskim naseljima vec i ruralnim sredinama, na planinskim putevima u razdaljinama od po 10-tak kilometara, na vaznijim saobracajnim cvoristima... Primene su razne, od bezbednosti do logistike... prikupljeni podatci su izuzetno korisni za analiticke sluzbe raznih vladinih agencija (carinske obavestajne sluzbi recimo pri pracenju/sprecavanju krijumcarenja robe, granicnih sluzbi, pracenja kretanja bezbedonosno interesantnih lica, mera tajnog nadzora itd.) i ako se pametno koriste mogu da olaksaju rad ovih agencija. Negativna stvar je sto su izolovani i samim tim ranjivi na zloupotrebe - prikupljeni podatci mogu biti i presretnuti i iskorisceni na razne druge nacine...
[ botr @ 15.02.2014. 07:24 ] @
HAARP i tajkuni se udruzili protiv Vucica i srpskog naroda!
[ paterson @ 15.02.2014. 07:29 ] @
Citat: botr: HAARP i tajkuni se udruzili protiv Vucica i srpskog naroda!
Ala skroz lupaš gluposti......
[ mozdasamjaamozdainisam @ 15.02.2014. 08:44 ] @
Citat: yugoje: Onda ocigledno niste culi za RFID chipove i citace koji se u svetu vec dugo koriste i cesto inkorporiraju sa ostalim senzorskim sistemima (optickim, infracrvenim, termalnim kamerama itd, zavisno od lokacije i zeljene primene). Ako ste primetili u poslednje vreme su ovi sustavi vrlo prisutni i u Srbiji u velikom broju ne samo na putevima u gradskim naseljima vec i ruralnim sredinama, na planinskim putevima u razdaljinama od po 10-tak kilometara, na vaznijim saobracajnim cvoristima... Primene su razne, od bezbednosti do logistike... prikupljeni podatci su izuzetno korisni za analiticke sluzbe raznih vladinih agencija (carinske obavestajne sluzbi recimo pri pracenju/sprecavanju krijumcarenja robe, granicnih sluzbi, pracenja kretanja bezbedonosno interesantnih lica, mera tajnog nadzora itd.) i ako se pametno koriste mogu da olaksaju rad ovih agencija. Negativna stvar je sto su izolovani i samim tim ranjivi na zloupotrebe - prikupljeni podatci mogu biti i presretnuti i iskorisceni na razne druge nacine...
Hm, vidis ja zivim tamo u svetu i imam 2 RFID kartice u novcaniku sa sobom svaki dan. A preko meraca koji su postavljeni na pocetku ove teme prelazim makar jedno 20 puta dnevno, svaki radni dan i jedno 5 do 10 puta dnevno vikendom.
Sistemi pracenja postoje, apsolutno ali uredjaj sa slike sa pocetka teme ne sluzi tome - makar je to moje misljenje. Eto recimo sa RDIF karticama kojima se ja identifikujem na odredjenim mestima neko moze da prati na kom mestu i u koje vreme sam bio. Kamera po (auto)putu koliko te volja. A na kraju krajeva, mobilni telefon je uvek samnom pa odredjene sluzbe mogu uvek da me 'lociraju'.
Tome se ne moze izbeci. Moze se umanjiti u nekoj meri na ustrb komfora ali sam ja odlucio da to ne radim :)
Izmedju ostalog:
http://www.snh.gov.uk/docs/A302823.pdf
[ trivo @ 15.02.2014. 09:07 ] @
Uh,ode tema u UMZ :).Inace,postavljao sam i sam ove indukcione trake za automatizovane rampe i osim toga sto regulisu otvaranje i zatvaranje rampe imaju mogucnost brojanja ulaska i izlaska vozila radi neke kasnije evidencije.
Postoje verzije i sa citacima koji rade na principu da negde na podu automobila se zalepi citac koji onda automatski otvara rampu prilikom dolaska vozila.
Verujem i da ove na putevima sluze samo za brojanje saobracaja i eventualnu kasniju nagradnju za kameru za kontrolu brzine.
[ yugoje @ 15.02.2014. 20:15 ] @
Citat: mozdasamjaamozdainisam:
Hm, vidis ja zivim tamo u svetu i imam 2 RFID kartice u novcaniku sa sobom svaki dan. A preko meraca koji su postavljeni na pocetku ove teme prelazim makar jedno 20 puta dnevno, svaki radni dan i jedno 5 do 10 puta dnevno vikendom.
Sistemi pracenja postoje, apsolutno ali uredjaj sa slike sa pocetka teme ne sluzi tome - makar je to moje misljenje. Eto recimo sa RDIF karticama kojima se ja identifikujem na odredjenim mestima neko moze da prati na kom mestu i u koje vreme sam bio. Kamera po (auto)putu koliko te volja. A na kraju krajeva, mobilni telefon je uvek samnom pa odredjene sluzbe mogu uvek da me 'lociraju'.
Tome se ne moze izbeci. Moze se umanjiti u nekoj meri na ustrb komfora ali sam ja odlucio da to ne radim :)
Izmedju ostalog:
http://www.snh.gov.uk/docs/A302823.pdf
Na zalost, u pravu ste, ne moze se vise ni izbeci ni umanjiti. Ali mozemo da se pobunimo protiv toga.
U sustini problem je upravo u tome sto svakim danom gradjanin kao pojedinac sve vise gubi svoju privatnost. U zapadnim zemljama privatnost individue je odavno proslo vreme, a pod izgovorom "povecanja bezbednosti". Kod nas taj trend "velikog brata" u Srbiji je tek u povoju ali za godinu-dve cemo dostici slican nivo sa zapadnim sistemima i necemo moci - sto bi nas narod rekao - ni da prdnemo a da to negde ne bude zabelezeno.
Detektori ovog tipa (koji uz ostale parametre mere i radioaktoivnost) vec postoje na mnogim nasim granicnim prelazima, kao i van njih u pojasu zelene granice. U kontejnere se ugradjuju predajnici i u razlicitu robu RFID cipovi tako da se moze pratiti u transportu, kao i u slucaju kradje, krijumcarenja, tajnog pracenja kretanja vozila ... U planu je implementacija istih u registarske tablice automobila, vinjete itd... a sve u cilju "kontrole gradjanina" umotano u sarene laze "povecane opasnosti po javnu bezbednost"- i to je ono sto je zabrinjavajuce.
Konkretno - sistem prikazan na pocetku fotografije - uopste nije bitno sta meri - da li samo frekvenciju saobracaja ili i jos nesto drugo - ono sto je cinjenica je da postoji instalirana infrastruktura koja moze da meri i spijunira gradjanje kako se kome cefne, a bez ikakve odgovornosti i kontrole. Uz jedan senzor koji je odobren bez imalo muke se moze dodati i neki drugi koji prikuplja i druge podatke... i nemoguce je da to iko iskontrolise... I upravo ta mogucnoist zloupotrebe je porazavajuca. Uz to gradjanima se sve to plasira na mala vrata - bez jasnih objasnjenja - u Srbiji se vise ne zna ni ko postavlja ni kakve sisteme niti koja zakonska regulativa to uredjuju (i da li uposte uredjuje tu oblast).
Ni na zapadu u kome zivite u toj oblasti nije bolja situacija i smisljeno vlada divlji zapad - i pored svih zakona - koji deklarativno postoje da "stite privatnost".
[ Nemanja @ 15.02.2014. 20:38 ] @
Najbolje je zaviti aluminijumske folije preko glava kada se prolazi pored tih citaca, jer mogu na osnovu magnetnih talasa da pridobiju pin kodove kreditnih kartica koje su istovremeno ocitali.
[ etjen @ 15.02.2014. 21:21 ] @
ja ne mogu da verujem da se neki još uvek pale na priče o svakakvom špijuniranju koje nam stiže sa novim tehnologijama i sa đavoljeg zapada.
Pre ću da poverujem da je trol nego ozbiljan lik
[ Nemanja @ 15.02.2014. 21:44 ] @
[ yugoje @ 15.02.2014. 23:17 ] @
Citat: etjen:
ja ne mogu da verujem da se neki još uvek pale na priče o svakakvom špijuniranju koje nam stiže sa novim tehnologijama i sa đavoljeg zapada.
Pre ću da poverujem da je trol nego ozbiljan lik
Nema tu nikakvog "paljenja". Na zalost to je nasa realnost u ovom modernom tehnoloskom dobu i cena rasirenosti tehnologije - koja pored dobrih strana ima i ovu drugu -negativnu stranu. Istrazite neke od dokumenata koje je obelodanio zvizdac Snowden i bice vam mnogo jasnije koliki je obim krsenja prava na privatnost svakog pojedinca od strane vlada putem "spijuniranja" ili "prikupljanja obavestajnih podataka".
Po samoj definiciji spijunaža uključuje pribavljanje informacija koje se smatraju tajnim ili poverljivim i to bez
dozvole nosioca informacija - u ovom slucaju putnika namernika koji prolazi putem i vlasnik je pasosa, registracije automobila, cak i stranih novcanica, sa koje se iscitavaju podaci (ili na primer elektricne gitare "Fender" koja u sebi takodje ima ugradjen RFID cip). I posto MUP/BIA ili ona institucija u cijoj su ingerenciji ovi uredjaji nisu pribavili dozvole za iscitavanje od nosioca informacija, tj. vlasnika vozila - automatski to predstavlja nista drugo vec spijuniranje svojih sopstvenih ili stranih gradjana i krsenje njihovog prava na privatnost gde idu, kada, kuda se krecu, kojom brzinom, kojim automobilom, koliko novca nose itd.
A tehnologija je samo alat ili instrument koji vlast svake zemlje pa i nase koristi u izvrsenju ove spijunaze i flagrantnog krsenja prava na privatnost gradjana.
[ jnk @ 16.02.2014. 12:15 ] @
Manija gonjenja je vrlo ozbiljan problem.
[ yugoje @ 16.02.2014. 13:51 ] @
Citat: jnk: Manija gonjenja je vrlo ozbiljan problem.
:)
[ Zarko Silic @ 16.02.2014. 19:10 ] @
Dzaba lupate glavu.
Cipovi u licnoj karti i saobracajnoj dozvoli ne mogu se citati "na daljinu". Za njihovo citanje potrebna je iskljucivo galvanska veza.
Jedini cip koji se "daljinski" moze procitati a da se nalazi u automobilu u pokretu, jeste kljuc, ali ni ta daljina ne moze biti veca od teoretskih pola metra. Prakticno je to svega par cm.
Ako se uvazi cinjenica da je kabinski prostor ravan faradejevom kavezu, ne postoji nikakva sansa da se bilo sta procita. Cak su i stakla kod novijih automobila uradjena sa optickom resetkom koja sprecava prodor RF-a u najsirem smislu tog pojma..
[ veselinovic @ 16.02.2014. 21:43 ] @
Ali ipak mozes telefonirati iz tog automobila.
Znaci, ipak nesto talasa moze da prodje.
[ Zarko Silic @ 16.02.2014. 22:47 ] @
Mobilni telefon ima 2 Wata izlaznu snagu.
Kako bi trebao da izgleda cip na licnoj karti koji bi zracio sa 2 Wata?
[ yugoje @ 17.02.2014. 01:41 ] @
Citat: Zarko Silic: Mobilni telefon ima 2 Wata izlaznu snagu.
Kako bi trebao da izgleda cip na licnoj karti koji bi zracio sa 2 Wata? :D
Cip uopste ne treba da zraci tom snagom... Radjeni su testovi i recimo cip iz pasosa se u automobilu u pokretu iscitava sa radaljine od 6 metara.
[ Java Beograd @ 17.02.2014. 08:23 ] @
Citat: yugoje: Cip uopste ne treba da zraci tom snagom... Radjeni su testovi i recimo cip iz pasosa se u automobilu u pokretu iscitava sa radaljine od 6 metara. Aha. A onda je mrmot zavio čokoladu.
[ KrkaCiC @ 17.02.2014. 11:31 ] @
Citat: yugoje: Cip uopste ne treba da zraci tom snagom... Radjeni su testovi i recimo cip iz pasosa se u automobilu u pokretu iscitava sa radaljine od 6 metara.
Ne bavim se tom tematikom,ali sam toliko tehnicki pismen da smatram da je ovo smesna izjava
PS Visa kartica sa onom uslugom "wire" nesto se na terminalu iscitava bez ubacivanja u terminal,samo priblizavanjem senzoru,ali je bitno da se priblizi skoro pa nekoliko milimetara
[ yugoje @ 17.02.2014. 13:49 ] @
Citat: KrkaCiC: Ne bavim se tom tematikom,ali sam toliko tehnicki pismen da smatram da je ovo smesna izjava :)
PS Visa kartica sa onom uslugom "wire" nesto se na terminalu iscitava bez ubacivanja u terminal,samo priblizavanjem senzoru,ali je bitno da se priblizi skoro pa nekoliko milimetara :)
Sa koje ce se daljine cip iscitavati zavisi od vise faktora: vrste cipa, frekvencije na kojoj radi, dizajna antene, osetljivosti i dizajna sistema za ocitavanje...
Praksa pokazuje da se cipovi koji rade na UHF frekvencijama s' lakocom ocitavaju sa par metara.
[ JankoNIS @ 17.02.2014. 14:37 ] @
Citat: Zarko Silic:
Dzaba lupate glavu.
Cipovi u licnoj karti i saobracajnoj dozvoli ne mogu se citati "na daljinu". Za njihovo citanje potrebna je iskljucivo galvanska veza.
Jedini cip koji se "daljinski" moze procitati a da se nalazi u automobilu u pokretu, jeste kljuc, ali ni ta daljina ne moze biti veca od teoretskih pola metra. Prakticno je to svega par cm.
Ako se uvazi cinjenica da je kabinski prostor ravan faradejevom kavezu, ne postoji nikakva sansa da se bilo sta procita. Cak su i stakla kod novijih automobila uradjena sa optickom resetkom koja sprecava prodor RF-a u najsirem smislu tog pojma..
Pa nije bas. U autu se nalazi i tag za elektronsku naplatu putarine, pa se on vrlo lepo ocitava kada prodjes kroz portal, i to sa 50 km/h. Takodje je moguce da se sa jakim predajnikom i osetljivim prijemnikom ocitaju sve ostale RFID oznnake, ali je skoro nemoguce to uraditi u onom kratkom vremenskom intervalu u kome si u dometu ove kucice za registrovanje gustine saobracaja, jer je tagovima malo duze vreme za inicijalizaciju.
[ KrkaCiC @ 17.02.2014. 15:02 ] @
Zar se to za elektronsku naplatu putarine ne zove vinjeta i to se lepi na soferku i ocitava drugacijom tehnologijom valjda?
[ JankoNIS @ 17.02.2014. 19:30 ] @
[ Lavlja_Jazbina @ 17.02.2014. 21:48 ] @
Citat: mozdasamjaamozdainisam:
@Lavlja_Jazbina: RFID moze imati domet i do nekoliko kilometara, medjutim mora imati sopstveno napajanje. Takvih uredjaja ima tek nekolicina. 'Obicni' RFID uredjaji (najrasprostranjenija primena kroz kartice i slicno) bez sopstvenog napajanja imaju domet od maksimalno jednog metra. Nasi pasosi i licne kartice nemaju cak ni RFID vec jednostavnu memoriju u samoj kartici. Tako da ova teorija pada u vodu u startu :)
Nije moja teorija,samo sam pitao da li na to misli.Evo sta radi implantRFIDa kada se ugradi u coveka.Mozda ce tako nesto da predloze jer kod nas sve moze.
http://www.youtube.com/watch?v=bYpwZ8CilUk
[ KrkaCiC @ 17.02.2014. 23:05 ] @
Citat: Transakcija je automatska, između baterijski napajanog transpondera
[ jnk @ 18.02.2014. 08:09 ] @
Pomešao si vinjetu i naplatu putarine putem tag-a. Sa tagom teško da bi mogao da prođeš sa 50 km/h niti je to uopšte praksa a verovatno si mislio na vinjetu u Sloveniji gde se prolazi sa 50 km/h ali tu se ništa ne očitava već kamera snima vozila i verovatno reaguju ako na kameri vide da nema vinjete.
[ JankoNIS @ 18.02.2014. 10:14 ] @
Citat: KrkaCiC:
Citat: Transakcija je automatska, između baterijski napajanog transpondera
Bas o tome je rec. Baterijsko napajanje sluzi da tag bude uvek spreman, da se skrati vreme odziva. Cak i tad je vazno da se kreces nekom maksimalno dozvoljenom brzinom, kako bi te sistem registrovao.
Sto se tice vinjete, nisam pomesao, nego odgovaram coveku sta je jedno a sta drugo.
Meni je bilo smesno ovo resenje za 21. vek:
"VAŽNA NAPOMENA: U SLUČAJU DA VRŠITE PLAĆANJE PUTARINE PUTEM GOTOVINE ILI PLATNIM KARTICAMA, U OBAVEZI STE DA OBEZBEDITE ZAŠTITU UREĐAJA OD SLUČAJNOG OČITAVANJA! (npr. uređaj umotajte u aluminijumsku foliju)".
[ mulaz @ 18.02.2014. 11:04 ] @
Vinjeta (bar u sloveniji, a i u austriji i sl.) je obicna nalepnica (plasticna, bez ikakve elektronike).
Na nekim mestima ni nema kucica za naplatu putarine (recimo zaobilaznica oko Ljubljane), a na nekim mestima, gde kucice jos stoje, ogranicenje je 40-60kmh zbog uzeg puta, i kamijona, koju skrecu na desni deo (oni jos placaju putarinu "klasicno").
Provera vinjete se radi "rucno", sa dvogledom, ili sa zaustavljanjem vozila.
Pasivni nfc/rfid tagi (oni u karticama, nalepnicama), mogu da se odcitaju (u idealnim okolnostima) i na nekoliko metara. Aktivni (oni sa baterijama) i dosta dalje, ali naravno zavisi od elektronike u njima, i okoline.
[ Lavlja_Jazbina @ 18.02.2014. 16:34 ] @
Citat: Provera vinjete se radi "rucno", sa dvogledom, ili sa zaustavljanjem vozila. Bas tako.I u Nemackoj i u Austriji.
Pomislio radar ali drugar mi objasnio o cemu se radi.Stanu na nadvoznjak i gadjaju.
[ coming_soon666 @ 19.02.2014. 13:19 ] @
[ Zarko Silic @ 19.02.2014. 16:13 ] @
Ako beli medvedi doznaju da su bakarni namotaji u induktivnim petljama, eto nama crnpurastih strugaca asfalta.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|