|
[ tdusko @ 11.08.2011. 08:07 ] @
| Pre neki dan sam razmisljao da pokrenem jedan sajt jednostavnog sadrzaja gde bi ljudi mogli jednostavnim unosenjem broja sasije da dodju do kilometraze koje je to vozilo "zgazilo". Medjutim, jutros vidim da su me dvojica svaba vec preduhitrila. Pre tacno 10 dana krenuo je sa radom sajt koji se nalazi na ovoj adresi: http://www.tachostand-kontrolle.de
Ideja je da se vlasnici registruju i da upisuju svoj "skor", a da potencijalni kupci upisom broja sasije dobiju info o predjenoj kilometrazi vozila. Servis je besplatan za sve ucesnike.
Sajt je nastao nakon sto je zvanicno istrazivanje pokazalo da se vise od 30% prodatih automobila godisnje u nemackoj proda sa laznom kilometrazom sto mu dodje preko 2 miliona vozila jer se ukupno proda godisnje oko 6.4(a mi naivni mislili da je kupiti auto u DE sigurica, c c c).
E sad, interesuje me sta vi mislite o ovome? Da li ce zaziveti i da li ima perspektivu i u drugim zemljama?
Ja cu reci zbog cega sam srecom pre par dana odustao od ove ideja i ustedeo sebi vreme koje bi potrosio na nesto sto vec postoji.
Pre svega, ovo ima smisla samo za vlasnike automobila koji 100% znaju kilometrazu. Sto ce reci samo prvi vlasnici jer ovi drugi, treci, cetvrti... su vec u onih 30% prevarenih i unosenje njihovog stanja dovodi u zabludu. Medjutim, kvaka je u tome sto ne postoji nacin da se oni sprece u tome. Koliko ljudi poznajete koji su ko zna koji vlasnici uvezenih ili domacih auta koji bi stavili glavu na panj da im je 10 godina star golf presao samo 100 000?
Druga stvar ima veze sa tim da ovo istrazivanje ne pokazuje da li su vecina u tih 30% koji laziraju kilometrazu vlasnici koji ili autokuce koje su preprodale taj auto. Ukoliko je znatan broj onih koji su varali medju vlasnicima onda ni ovaj sajt njih nece naterati da upisuju stvarnu kilometrazu.
|
[ vladd @ 11.08.2011. 10:02 ] @
Sta da ti kazem, moj VW ima 12 godina i 102kkm
I nije skidana kilometraza. Nije vozen auto 3 godine, a poslednje dve godine ga koristim na "ekremovoj" relaciji kuca-pos'o, sto je 6km dnevno..
A inace, u toj kilometrazi, crklo je sve sto je iole moglo da crkne...sem motora i menjaca...
Sreca pa nije auto za prodaju, inace bih bio proglasen za vrhunskog prevaranta
Elem, svodi se na tehniku kupovanja vozila, a olaksavanje posla onima koji se ne razumeju u vozila, ili prosto lenstinama(iako se ne razumeju, moze se nauciti..), putem trenutno poverljivih sajtova, a kasnije sajtovima sa baronskim izvestajima, nije neki izgledan posao.
Kome je zaista vazna predjena kilometaza, ima nacina da se odredi. Ako je bas tolika kolicina delova zamenjena da se ne primeti "stvarna" kilometraza, onda nije ni bitna...
Bolje bi bilo da vlasnici, i sadasnji i buduci, potencijalni kupci, pogledaju sajtove koji govore o mesecnim prosecnim troskovima za odredjeni tip vozila, i da se uzdaju u srecu, da ce im prosek biti nesto nizi.
Falsifikovanje, laziranje se moze raditi u svim segmentima, recimo, prijavim na sajtu trenutnih 102kkm, pa za jedno 120.000km(nekog intenzivnog vozenja ili putovanja) prijavim jos 50.000km, vratim kilometrazu..i sta?
Elem, poenta je da samo trziste moze da regulise situaciju, a trziste polovnjacima je relativno slobodno. Cena polovnjaka koji imaju nejasnu istoriju, prodaju se bez garancije, jednostavno treba da padne na neki nizak nivo, pa ako je buduci kupac voljan da ce bavi popravkama, bar moze da nabavi auto za 500-1500evra..i da ne razmislja o kilometrazi..
Poz
[ Zarko Silic @ 11.08.2011. 10:24 ] @
Citat: tdusko: Ideja je da se vlasnici registruju i da upisuju svoj "skor", a da potencijalni kupci upisom broja sasije dobiju info o predjenoj kilometrazi vozila. Servis je besplatan za sve ucesnike.
Mislim da je to glupa ideja jer zasto bi neko plasirao broj sasije svog vozila ako vracanjem kilometraze zeli nesto ucariti? Oni koji to rade gledaju da sakriju to sto rade, a ne da se sa takvom radnjom reklamiraju.
[ tdusko @ 11.08.2011. 11:52 ] @
Kad sam napisao "skor" nisam mislio na to da se belezi koliko je neko skinuo kilometara vec koliko je stvarno presao. U principu, ovo potseca na sprit monitor jer i tamo se vec pise predjena kilometraza jedino sto se ovde dodaje i broj sasije tako da sutra kad dodje neko kod haendlera moze da podigne haubu, ukuca broj sasije na sajtu i izadje mu "stvarna" kilometraza. Ovo je dobra stvar jer ako ja na primer kupim nov auto i pocnem da belezim koliko sam kilometara presao posle mene tu kilometrazu niko nece moci da vrati jer ce u svakom trenutku moci da se proveri. Medjutim, tu je problem "pola pijem pola sarcu dajem" koji je Vladd opisao, a to je da mogu da lazem i da belezim mnogo manje jer unapred znam da cu pred prodaju da mu "skinem" pola.
Takodje, pitanje je koliko ce firme da se mlate sa tim da vode evidenciju za sluzbena kola sto je u principu i najbitnije jer se kod tih vozila najvise i vraca kilometraza.
Sve u svemu, nesto ne vidim da bi ovo mogla da zazivi kao stvar koja bi resila ovaj ozbiljan problem.
[ jnk @ 11.08.2011. 12:01 ] @
To se delimično rešilo uvođenjem jedinstvene evidencije kod ovlašćenih servisa pojedinih marki. Ali ne moram da napominjem i da za to ima rešenja kolko hoćeš. Stvarno postoje slučajevi ljudi koji su kupili nov auto, prešli 150k km, vratili kilometražu na 15,000 km i uradili prvi (ovlašćeni)servis i prodali auto.
[ dejankr @ 11.08.2011. 13:11 ] @
Mislim da nema šanse da funkcioniše tako nešto jer onaj kome je u interesu da ovako nešto postoji (kupac) ne može da vodi tu evidenciju. A obzirom da postojanje informacije na takvom sajtu nije garancija da je informacija tačna, ne vidim zašto bi se i pošteni prodavac trudio da unosi te podatke. Jedini kome je u interesu da ovako nešto postoji a ima i vozilo je nepošteni prodavac, ali njemu bi to koristilo da unosi lažirane podatke a ideja sajta je da se tako nešto spreči. Tako da mislim da cela ideja nema smisla jer ne postoji način da se garantuje tačnost podataka.
[ vladd @ 11.08.2011. 13:13 ] @
Sto se tice birokratije, taj je presao 15kkm..
Ali za 150k, morao je da promeni(ne samo filtere, kaiseve i ulje) i lamelu i amortizere, par setova guma, i svecice ili brizgaljke..nije to bas tako jednostavno preci 150kkm...
Cak da ih je presao na zatvorenoj pisti, pojavila bi se zujanja, zveckanja i kuckanja, lageri bi dusu ispustili..
Poz
[ Nocni @ 11.08.2011. 13:51 ] @
@tdusko, ideja nema nikakvog smisla jer ne vidim razlog zasto bi neko unosio podatke o predjenoj kilometrazi na nekom sajtu kad sam auto to racuna...
Ja sam kupio nov auto i ne planiram da vracam kilometrazu i ne pada mi na pamet da svaki cas javljam nekom nepoznatom koliko sam presao?!
Pored toga ostavljanje broja sasije na javnim i svima dostupnim forumima nikako nebih preporucio iz vise razloga...
Nije mali broj vozila kojima sam vratio kilometrazu... nekoliko hiljada sigurno... desavalo mi se za jedan dan po 50 ili 60 auta da se vrati... Zakonski tu nema prevare jer vlasnik sa svojim autom moze da radi sta hoce pa i da vrati kilometrazu na nulu... prevara je tek kada se tvrdi da je to prava kilometraza... ako vam vlasnik prilikom kupovine kaze "provjerite sta god hocete" onda nema prevare cak i ako je kilometraza vracana...
U dosta slucajeva ni taj sto prodaje auto ne zna pravu kilometrazu i samo je nagadja...
Ovo sto kazes u Njemackoj se vraca kilometraza... vracaju kilometre i velike firme a ne samo privatnici... u zabludi su jedino oni koji misle da je to krivicno djelo jer nije ni kod njih...
[ Zarko Silic @ 11.08.2011. 15:02 ] @
Citat: vladd: Sto se tice birokratije, taj je presao 15kkm..:)
Ali za 150k, morao je da promeni(ne samo filtere, kaiseve i ulje) i lamelu i amortizere, par setova guma, i svecice ili brizgaljke..nije to bas tako jednostavno preci 150kkm...
Cak da ih je presao na zatvorenoj pisti, pojavila bi se zujanja, zveckanja i kuckanja, lageri bi dusu ispustili..
Poz
Ne mora nista da se menja do 150k km. Potrebno je imati samo malo drskosti i nista vise. Vecina danasnjih automobila ovu kilometrazu prelaze bez problema.
Licno sam vidjao vozila sa mnogo vise KM od 150k, a da nista nisu pipnuli. Na svoj rizik, ali i na stetu novopecenog sledecek vlasnika.
Kao sto sam rekao u prethodnom postu, ne pronalazim opravdan razlog da broj sasije svog vozila kacim na NET, ma sta nameravao raditi sa pokazivacem broja predjenik kilometara.
[ jnk @ 11.08.2011. 15:31 ] @
Nisam bio dovoljno precizan, lik je sve vreme radio redovne servise u sopstvenoj režiji a kilometraža je pređena u roku od godinu i po dana. I sutra ti kupiš taj auto misleći da si napravio super dil. Zavisi kako se pređe ta kilometraža i za koji period ali viđao sam taksije u Nemačkoj koji imaju preko 250k km a bukvalno su kao novi iznutra i verovatno se ovde prodaju sa 50k km.
[ vilil1 @ 11.08.2011. 15:34 ] @
Citat: Nocni:
Ovo sto kazes u Njemackoj se vraca kilometraza... vracaju kilometre i velike firme a ne samo privatnici... u zabludi su jedino oni koji misle da je to krivicno djelo jer nije ni kod njih...
Vracanje kilometraze jeste krivicno delo u Nemackoj.
[ pri3rak @ 11.08.2011. 15:54 ] @
Citat: vladd: Sta da ti kazem, moj VW ima 12 godina i 102kkm
Citat: vladd:
Sreca pa nije auto za prodaju, inace bih bio proglasen za vrhunskog prevaranta
Sto je najgore to je istina, iako je kilometraza imajuci u vidu nekakav prosecan zivotni sandard i prosecne relacije po Srbiji u opsegu logicnih
[ Nocni @ 11.08.2011. 15:56 ] @
^@vilil1, vidis na primjer ovi se na svom sajtu javno hvale sa 15 godina iskustva u vracanju kilometara
Mogao bih sada da ti linkujem jedno 2.000 razlicitih sajtova i firmi koje to rade u Njemackoj... zar nebi oni po tebi trebalo da su u zatvoru... otkucaj u pretrazivac "tachojustierung"...
Evo kod ovih na primjer imas cjenovnike za vracanje kilometraze ako te interesuje... nekoliko puta je skuplje nego kod nas...
Vidi, kad je tabla pokvarena, pa se popravlja onda pod tu "popravku" moze da spada sta god hoces...
Ovako kao ti razmislja vecina ljudi na nasim prostorima, realnost je sasvim drugacija... od pocetka ove teme govorimo o tome... medju onima koji najvise vracaju kilometraze, pored Italijana, su svakako bas Njemci. Imam ja prijatelja koji drzi servise po Njemackoj, kaze mi da mu dolaze ljudi da vrate kilometrazu iako ne prodaju auto... neobjasnjivo ali istinito... mozda idu onom nasom logikom "naletjece neko da ga kupi bolje da je vracena km"
Citat: tdusko:
Sajt je nastao nakon sto je zvanicno istrazivanje pokazalo da se vise od 30% prodatih automobila godisnje u nemackoj proda sa laznom kilometrazom sto mu dodje preko 2 miliona vozila jer se ukupno proda godisnje oko 6.4(a mi naivni mislili da je kupiti auto u DE sigurica, c c c).
Ovaj broj je, naravno, mnogo, mnogo veci... otprilike kao kod onih ovdasnjih istrazivanja "koliko ima narkomana" ili "koliko ima politicara koji kradu"
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 11.08.2011. u 17:17 GMT+1]
[ vilil1 @ 11.08.2011. 16:17 ] @
Iznosis dezinformacije. Vracanje kilometraze u Nemackoj je zabranjeno.
Procitaj -
Citat: Straßenverkehrsgesetz
III. Straf- und Bußgeldvorschriften
§ 22b Missbrauch von Wegstreckenzählern und Geschwindigkeitsbegrenzern
(1) Mit Freiheitsstrafe bis zu einem Jahr oder mit Geldstrafe wird bestraft, wer
die Messung eines Wegstreckenzählers, mit dem ein Kraftfahrzeug ausgerüstet ist, dadurch verfälscht, dass er durch Einwirkung auf das Gerät oder den Messvorgang das Ergebnis der Messung beeinflusst,
die bestimmungsgemäße Funktion eines Geschwindigkeitsbegrenzers, mit dem ein Kraftfahrzeug ausgerüstet ist, durch Einwirkung auf diese Einrichtung aufhebt oder beeinträchtigt oder
eine Straftat nach Nummer 1 oder 2 vorbereitet, indem er Computerprogramme, deren Zweck die Begehung einer solchen Tat ist, herstellt, sich oder einem anderen verschafft, feilhält oder einem anderen überlässt.
(2) In den Fällen des Absatzes 1 Nr. 3 gilt § 149 Abs. 2 und 3 des Strafgesetzbuches entsprechend.
(3) Gegenstände, auf die sich die Straftat nach Absatz 1 bezieht, können eingezogen werden. § 74a des Strafgesetzbuches ist anzuwenden.
http://www.verkehrsportal.de/stvg/stvg_22b.php
Kazna moze ici do jedne godine zatvora.
[ Nocni @ 11.08.2011. 16:34 ] @
Pa ti nisi ni citao sta sam ja napisao... nisi citao ovo sto je napisao @tdusko u prvom postu...
Po tebi, ako se nekome stvarno pokvari instrument tabla na autu, taj bez robije proci ne moze nikako...
Kod starih auta isto... ako ti se otkine sajla od kilometraze moras na robiju jer neces znati koliko si presao kilometara bez sajle...
A vidi, je li po tebi kaznjivo ako hoce covjek da potjera kilometrazu u naprijed? Ko se bavi ovim zna da orjentaciono pola ljudi hoce da promjene kilometrazu u naprijed a samo pola da vracaju... da ne objasnjavam sad... prije carinjenja vozila da bi jeftinije prosli ili ako je sofer u nekoj firmi pa da uzme koji euro za gorivo u svoj dzep...
I sta npr. ti kupujes vozilo iz neke firme na licitaciji a ono preslo 40% manje nego sto ima na satu? Ti kupis to vozilo i ne znas nista o tome... to se desava svaki dan na svim kontinentima i sad ti nama ovdje pokusavas da prodas ono za ono... vidis li da se ljudi u istoj toj Njemackoj javno reklamiraju da vracaju kilometrazu i niko ih ne kaznjava..
[ vilil1 @ 11.08.2011. 16:45 ] @
Ja sam samo reagovao na ono sto si napisao - da vracanje kilometraze u Nemackoj nije krivicno delo, sto je dezinformacija.
Da, naravno da se to masovno radi, ne samo u Nemackoj, nego svuda. Za nemce kazu da se prosecno proda oko 6.000.000. vozila godisnje, a da je na bar trecini, znaci na 2.000.000. vracena kilometraza. To vracanje kilometraze je veliki evropski problem za koji nema resenja. Osim mozda da se radi nesto slicno kao u Belgiji sa njihovim Car-Pass sistemom.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 11.08.2011. 18:46 ] @
@TS: takav sajt nikada ne bi zaziveo, jednostavno su ljudi suvise lenji.
Jedini, realni nacin da se tako nesto uradi jeste da se svaki vlasnik garaze (ma koliko male ili velike) zakonski obaveze da prilikom svakog rada na vozilu registruje kilometrazu.
U NL postoji slicna 'sluzba' (NAP - Nacionalni Auto Pasos) - gde gotovi svi veci dileri i preprodavci beleze kilometre zatecene prilikom servisa / popravke. Odredjeni dileri se reklamiraju sa ovim i kod njih mozes da proveris da li je reklamirana kilomtraza 'prava' ili nije. Medjutim ni taj sistem nije besprekoran. Meni se desilo, prilikom kupovine jednog vozila da sam od te sluzbe dobio 'negativan' odgovor (kilometraza koju su reklamirali nije bila tacna). Nakon sto sam ih pozvao, ispostavilo se da je razlika u kilometrima prijavljenih kod njih - i kilometara na km satu bila tricavih 6 kilometara :) Kasnije se ispostavilo da je diler (kod kojeg sam kupio kola) uradio tehnicki, tom prilikom provozao kola - i zabelezio novu kilometrazu za 6 km vecu. Ja sam se raspitao dan nakon toga i dalkem dobio negativan savet.
Prilikom kupovine, po meni najbolje je da sa sobom povedes nekog kalibra Nocnog ili zarsilic-a koji ce da provere zateknuto stanje automobila i na osnovu toga doneses odluku kupiti ili ne kupiti vozilo.
Na kraju krajeva, desavalo se sa tim NAP (NL) da su ljudi nesumice i bez ikakve zle namere slucajno otkucali pogresnu kilometrazu, tipa umesto 135.000 uneli 13.500 kilometara i totalno 'zbunili' sistem.
Moj savet - trazi drugu rupu na saksiji :)
[ sasa022 @ 11.08.2011. 21:56 ] @
@Nocni
@zarsilic
Da li se uglavnom radi samo "stelovanje prikaza" na instrument tabli tj. da li stvarna kilometraza i dalje ostaje zabelezena i moze da se procita na dijagnostici ?
[ tdusko @ 11.08.2011. 22:15 ] @
Hehheeh, nisam ja u fazonu "spasimo kitove" pa da taj sajt mora da ima neki dublji znacaj za covecanstvo vec treba da mi donosi kesh :). Ova dvojica su me preduhitrila i sa toliko malo truda(posao se meri satima, ne cak ni danima) su napravili nesto sto je dovelo ADAC, T-mobile i sl. banere na naslovnu stranu posle par dana. Takodje, pojavili su se i na naslovnoj strani rtl-a gde sam ja i video za njih. Vrlo verovatno ce stici i do autobild-a, auto moto und sport itd. Sve to kako smo utvrdili za nesto sto nema skoro nikakvu prakticnu korist
[ Nocni @ 11.08.2011. 22:48 ] @
Citat: sasa022: @Nocni
@zarsilic
Da li se uglavnom radi samo "stelovanje prikaza" na instrument tabli tj. da li stvarna kilometraza i dalje ostaje zabelezena i moze da se procita na dijagnostici ?
Ne, ako radi profesionalac onda se kilometraza uradi na svim mjestima na kojima postoji... obicno su to tabla i motorni comp ali npr. kod bmw-a kilometraza postoji jos na mnogim drugim mjestima iz kojih se moze citati dijagnostikom, LCM modul, EWS modul, kod novih CAS modul, centrala menjaca, kilometraza je zapisana i u kljucu itd... ali na svim tim mjestima se radi posebno, na mnogim vozilima postoje podaci koji govore o tome kada su radjeni servisi... i to se steluje sve detaljno... recimo na mercedesima ima podatak o 5 zadnjih servisa i datum i km u memoriji...
Kada se sve to uradi ne moze ni ovlasceni servis da provali da je bilo sta radjeno osim preko svoje baze podataka u kojoj postoje podaci kada je neko vozilo bilo na servisu, pod uslovom da je odlazilo u ovlasceni servis, sto nije obavezno...
Kako su vec ranije objasnili ti podaci u ovlascenim servisima ne znace nista jer ima ljudi koji recimo predje 50.000 i vrati na 15.000 i ode u ovlasceni na servis, onda opet predje jos 50.000 pa vrati na 30.000 i opet u ovlasceni i tako ima uredne sve servise koji se mogu provjeriti...
Kod novih vozila, do 3-4 godine starosti, nije bas jednostavno utvrditi pribliznu pravu kilometrazu... ko je prilicno strucan treba takodje da se potrudi da preko nekih drugih pokazatelja sazna koja je to prava kilometraza i je li vracana... preko pohabanosti odredjenih mehanickih djelova... ili preciznim mjerenjem pritiska u common railu se moze priblizno znati koliko je pumpa radila itd... Neku vecu razliku u kilometrazi strucno oko primjeti lako i bez ikakvih instrumenata i ne postoji nacin da se moze sakriti...
[ jnk @ 11.08.2011. 22:58 ] @
Posle se ljudi krste kad neko kupi nov auto jer je mogao za 35% manju cenu da kupi godinu i po dana starog sa 10,000 km.
[ Nocni @ 11.08.2011. 23:16 ] @
To kad se kupuje auto star godinu ili dvije su najopasnije kupovine i to ne zbog kilometraze vec zbog vrlo velike mogucnosti da je vozilo bilo havarisano... Stranac se tesko odvaja od vozila koje je u garanciji osim ako je pod nekim vecim problemom... Najnezgodniji su udari odozdo kad recimo skoljka ostane prilicno zdrava a pokrivite djelove trapa prilikom nasadjivanja u neki kanal, jaci udar u ivicnjak itd... Drugo sta se desava su auta iz poplave koja su veoma problematicna kasnije sa cudnim kvarovima elektronike koji su veoma skupi i tesko se rjesavaju... strada im npr. cesto elektronika automatskog menjaca, jedan kvar vuce drugi itd... sto bi nas narod rekao "jama bezdanica"... Najgora su ona koja su bila u slanoj vodi a ne u slatkoj... Ovakva vozila su omiljena nasim vlasnicima placeva kad kupuju u inostranstvu...
[ del-boy @ 12.08.2011. 00:58 ] @
@Nocni
Pošto vidim da si upućen, imam jedno pitanje... Kupio sam auto sa oko 140k km na satu i dijagnostikom je utvrđeno da je u ECU 206k km. Razlika nije drastična i iskusnije oči od mojih su procenile da je 206k km realna kilometraža, a verovatno bih ga kupio i da je na satu stajalo 206k km. Ono što me zanima je da li si sretao automobile da im je vraćana kilometraža na više mesta, ali da nije štelovana na istu vrednost, odnosno zanima me kolika je šansa da je auto prešao recimo 300k km, pa da je neko na sat stavio jednu, a u ECU drugu. Ovo me čisto informativno zanima, kilometražu sam proverio tek nakon što sam kupio auto jer sam krenuo u kupovinu sa pretpostavkom da kilometraža neće biti ona koja piše na satu, tako da mi je cifrka koja piše na kolometar satu manje - više nebitna, a i nemam nikakvih simptoma mnogo veće kilometraže od tih 206k km. Inače, u pitanju je Fiat Stilo, ako to ima neke veze. Znam da je pitanje čudno i ne očekujem neki precizan odgovor, samo me zanima tvoje iskustvo ;)
[ Nebojsa Milanovic @ 12.08.2011. 01:05 ] @
Heh, kada čovek čuje koje sve varijante vozila "k'o čaša" su moguće, zaista ga muka hvata...
Ceo život pričam da onaj ko može da dobaci makar do 7-8k o bilo kakvim polovnjacima ne treba ni da razmišlja, i verovatno niko ne može da nabroji sve moguće varijante tih Pandorinih kutija...
[ Nocni @ 12.08.2011. 02:47 ] @
@delboy, kilometraza u motornom compu i u tabli se racuna na potpuno razlicit nacin i ne treba da bude potpuno ista ako nije nista dirano. Odstupanje treba da bude oko 5 do 10% zavisno od modela vozila i progresivno od same predjene kilometraze... Ako je potpuno identicna onda je 100% vracana i to nestrucno.
Ovo sto pitas se radi takodje i moguce je da je nekad ranije vec vracana a kod nas ponovo samo u tabli... vjerovatno nije namjerno ostavljena km u motornom compu i uopste ne mora da bude originalna... U vecini slucajeva se vraca kilometraza jednom u prve 3 godine i to ne mnogo i jos jednom kad dodje kod nas...
Ima i onih koji vrate kilometrazu sa 300.000+ na 150.000 i onda musteriji kazu "tebi moram reci, kilometraza je vracana bila je 220.000" a ono ostalo ne pominju... mozda je to tvoj slucaj samo sto su tebe pustili da ti tu "pravu kilometrazu" vidis sam... Radio sam tako nesto slicno vise puta... Po toj logici tvoje je auto onda preslo jos 50-60.000 koje se nigdje ne pominju, to su one koje se u principu vracaju posle 3 godine kod prve promjene vlasnika u inostranstvu i najteze se otkrivaju jer je razlika mala...
Ako ti vozilo ima servisnu knjigu nadji nekog ko govori dobro jezik i neka zovne na broj telefona iz servisne i zamoli da pogledaju u kompjuteru. Obicno su vrlo ljubazni i hoce da pomognu.
Kod novijih vozila prilikom dijagnosticiranja ima i istorija gresaka koja podrazumijeva tacan datum i kilometrazu kada se odredjena greska desila, kada je otklonjena i sl. Tu se moze isto dosta toga saznati... kod nekih vozila kao sto je vag grupa npr. postoji podatak koliko je puta ponistavan servisni interval... to dosta priblizno moze da kaze kolika je tacna kilometraza a malo je onih koji to flesuju i steluju kad se km vraca.
Neke finese oko same tehnicke strane citanja sadrzaja uredjajima koji su napravljeni za vracanje kilometraze, flesovanja sadrzaja procesora na novim vozilima ostavlja datume kada je to radjeno itd. Ako je bas neko dobro opremljen raznim uredjajima odlucio da sazna koliko je neko auto preslo kilometara moze se saznati prilicno precizno (u zavisnosti od tipa vozila) posebno na novim autima... ali to je teze nego tu istu kilometrazu vratiti... To se u principu nikada ne radi osim za sebe ili za nekog bliskog...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 12.08.2011. u 04:03 GMT+1]
[ del-boy @ 12.08.2011. 03:08 ] @
@Nocni
Hvala na opširnom odgovoru i objašnjenju.
Nemam originalnu servisnu knjigu, tako da nemam koga da zovem da proverim, ali nije mi mnogo ni bitno, čisto sam hteo da znam kakva je situacija generalno. Nisam neko ko mnogo značaja pridaje onome što piše na satu, pa sam tako i kupovao auto, odnosno gledao sam da bude u što boljem stanju i nisam verovatno pričama i onome što piše i za sad mislim da nisam pogrešio (da ne ureknem :) ). Neću ni pokušavati više da proveravam to, verovatno ne bih ni ovo, samo sam usput pitao majstora da pročita kad je kačio dijagnostiku da pregleda da li prijavljuje neke greške i tako to, pa mi je rekao, a tebe sam pitao više iz lične znatiželje, a i nikad nije zgoreg naučiti nešto novo :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|