[ mmix @ 11.08.2011. 10:36 ] @
Razmisljam se da uvezem jedan, trenutno su mi opcije na raspolaganju 1.6 i 2.0 benzinci pa me interesuje koji su potencijalni problemi i na sta treba da obratim paznju prilikom kupovine. Isto za odrzavanje, sta im se cesto kvari i koliko generalno je skup za odrzavanje ovde (narocito akouzmem u obzir da kupujem automatika)
[ vladd @ 11.08.2011. 10:40 ] @
Ja bih ti preporucio manjeg benzinca, i zbog manje registracije i zbog manje potrosnje goriva, benzina ili plina, sve jedno.

Poz
[ cozmo_im @ 11.08.2011. 10:42 ] @
Kod 1.6 benzinca oce da odu bobine pa pripazi na simptome loseg rada motora i gasenje u voznji i sl. Ali generalno to mu je jedina mana na motoru. Zamenske bobine imaju resen problem i rade kako treba. A mozda su vec i menjane, zavisi na koju kilometrazu naletis... oce da crkava instrument tabla, podizaci... otprilike malkice ima problema sa tom vrstom elektronike ali nista spektakularno. Za mehanicke probleme nisam cuo (ima ga prijatelj 1.6 benz, Megane II), osim za ovo sto mi je naveo kao probleme koje je on imao (prvi vlasnik je).
[ mmix @ 11.08.2011. 10:56 ] @
Ovo je taj od 1600


05. 2006 God
Belo Met.
162000km
Benzinac
5 vrata
Unutra stof sivo
1598 kubika
4 cilindera
113 konja
potrosnja oko 7 litara
4-stepeni automatik
tempomat
bocni airbag




Neke stvari su mi malo cudne oko svega toga ako neko moze da razjasni

prvo, 4-stepeni menjac, ok automatic je pa pretpostavljam da ima drugacije stepene prenosa ali zar nece svejedno da revuje motor na vecim brzinama? Zar nije 4 brzine malo za auto sa tom kubikazom?

Na jednoj od lika kao da poklopac haube stoji malo nakrivo, jel to neka fora sa stelovanjem ili je mozda od cukanja? (ne mogu bas da vidim na licu mesta dok ne odem tamo a kad odem nemam puno vremena da pogledam puno mdoela, moram da se suzim na nekoliko opcija)
[ Dr.sima @ 11.08.2011. 11:24 ] @
Hm... Beli auto je vrlo verovatno bio sluzbeni u kombinaciji sa automatskim menjacem i lupanjem koje je verovatno imao ne predstavlja bas najbolju kupovinu ....
[ mmix @ 11.08.2011. 11:42 ] @
Pa to me jedino plasi, da nije lupan

Ovo je drugi od 2.0, koliko vidim na registracijama ovaj bi me kosta 40e vise godisnje za regitraciju, ali mi je i 1000e jeftiniji od 1.6 sto pokriva 25 oginda registracije ;)

Megane 2.0 Karavan
Mart 2004 God.
Siv Metalik
165000km
4-stepeni automatik
5 vrata
prednja vuca
1998 kubika (benzinac)
4 cilindera
135 konja
potrosnja oko 7.8 lit.
Uz njega dobijas i zimske gume na celicnim felnama, letnje na alu
ABS, BAS, ESP, maglenke, centralna sa daljisko zakljucavanje, klima, Xenoni

[ jnk @ 11.08.2011. 12:04 ] @
Pazi da li je to onaj 2.0 (ne)I.D.E.

To je kobajagi neko direktno ubrizgavanje i ne može se ugraditi plin što mu žestoko snižava cenu. Moj drug je imao megan kupe sa tim motorom i potrošnja mu nije išla ispod 10l lagane vožnje.
[ vladd @ 11.08.2011. 12:56 ] @
A to je 1000€ za gorivo na 10000km, odnosno nekih 30 evra vise na 1000km od motora 1.6, tako da pojede car za par meseci:)

Po
[ mmix @ 11.08.2011. 14:13 ] @
Citat:
jnk: Pazi da li je to onaj 2.0 (ne)I.D.E.
To je kobajagi neko direktno ubrizgavanje i ne može se ugraditi plin što mu žestoko snižava cenu. Moj drug je imao megan kupe sa tim motorom i potrošnja mu nije išla ispod 10l lagane vožnje.


Nije, IDE (GDI) motor je na Meganu I, i to samo u coupe verziji 2000-2002. Mada, zar nije resen plin na GDI motorima?
Ja medjutim ne planiram da ugradjujem plin. Sa troskom od oko 65L mesecno (vidi dole), plin bi mi ustedeo malo jace od 25e mesecno a sama ugradja sekventa bi me kostala bar 600e ako ne i vise, pa bi mi trebalo bar dve godine da mi se isplati a do tad ce verovatno i plin da poskupi jos vise ili ce biti regulisan za prodaju da bi se zastitilo grejanje. Ja u proseku na 3 godine recikliram auto tako da se ne bih bas najeo leba od toga. Al dobro, to nije tema, u svakom slucaju plin ne planiram, ako nista drugo hocu svoj gepek bez velikih boca

Citat:
vladd: A to je 1000€ za gorivo na 10000km, odnosno nekih 30 evra vise na 1000km od motora 1.6, tako da pojede car za par meseci


Meni je prosek nekih 10,000km godisnje, nek trosi i litar vise na 100, to je 100L vise za celu godinu, tj 120e vise, dok mi ode iz ruku necu potrositi extra hiljadarku.

[ cozmo_im @ 11.08.2011. 14:17 ] @
Onaj beli je pakovan.
[ Slobodan Miskovic @ 11.08.2011. 14:18 ] @
Ovaj drugi izgleda dosta bolje.
[ mmix @ 11.08.2011. 14:24 ] @
Pakovan u kom smislu (nisam u toku sa zargonom )

Iskreno i meni izgleda bolje (da ne pominjem ustedu pri kupovini), kontam da bi se te mrlje uklonile jednim dobrim ciscenjem, jedino me to lomi oko 2.0 motora i sta mogu od njega da ocekujem. Turbinu nema tako da tu ne mogu da me zavrnu ali ne znam na sta bih jos trebao da obratim paznju oko tog motora i te kilometraze.
[ Slobodan Miskovic @ 11.08.2011. 14:29 ] @
Pazi kad kupujes polovno gledaj da je kozmeticki sve ok spolja i imaj ~1500e uvek kod sebe ako se nesto pokvari. Ja sam uvek za jeftiniji auto a da ti ostane para za popravke nego da das vise nadajuci se da si uzeo kvalitetniji i bolji primerak...
[ mmix @ 11.08.2011. 14:37 ] @
Ti si zapravo drugi koji mi to predlaze. Drugar je tako odradio zapravo namerno, kupio je za sitne pare lagunu 1.9dCi sa 260k i isfuranom turbinom, ali odlicno ocuvan i spolja i iznutra. Onda je remontovao turbinu i sredio motor i dobio za manje pare dobar auto. Mada je to meni cimanje iskreno, to zahteva i vreme i trud koji ja jednostavno nemam (bar nemam da usmerim u takvu vrstu akcije).

Al rezon je dobar, stavise to me opet naginje ka 2.0 opciji.
[ cozmo_im @ 11.08.2011. 14:53 ] @
Citat:
mmix: Pakovan u kom smislu (nisam u toku sa zargonom :))


Pa vidi se da je branik drugaciji od haube (druga boja), hauba cudna, kao i krila... ko zna sta je tu radjeno:)
[ mozdasamjaamozdainisam @ 11.08.2011. 19:05 ] @
Imao sam takvog Megana, samo manuelni menjac.
Dosta je osetljiv na elektroniku, svako malo nesto 'pisti' da ne radi (u 99% slucaja su senzori u pitanju, dakle ne mehanicki kvar).

Moj je bio 1.6 16V na gas. Od problema imao sam:
- motor desnog elektricnog prozora (sam resio za jedno popodne, troskovi oko 40 evra za novi elektro motor / podizac + par ogrebotina mog nespretnog skidanja tapacirunga);
- kalemljenje senzora za airbag ispod vozacevog i suvozacevog sedista (u pitanju je bio Megan sa 2 vrata, pa prilikom cestog pomeranja sedista su se zice za sensor 'otkacile'; troskovi oko 20e);
- gume na zadnjim nosacima, koje su zbog konstrukcije 'mana' ovog vozila; tockovi se ne mogu podesavati, vec je 'kruta' osovina (ne znam tacan naziv) koji se nosi na tim gumama; troskovi oko 150e da se to zameni (cela zadnja osovina mora da se 'skida') + morao sam uzeti 2 nove gume jer su se zadnje gume spolja skroz potrosile;
- jedna bobina je bila otisla, najverovatnije zbog plina; troskovi oko 40e (sam mozes da zamenis za manje od 2 minuta);

Sve u svemu, preterio sam oko 55.000 km sa tim vozilom za oko godinu dana. Generalno, bio sam zadovoljan vozilom, francuski udoban.

Par mana koje sam ja imao:
- osetljiva elektronika;
- poprilicno visok broj obrtaja pri 120 km/h (ako me secanje sluzi oko 3.500 obrtaja, sto proizvodi solidnu 'buku' u kolima);
- koncept zadnje osovine sto me je kostalo 2 nove gume;
- idiotski osmisljen koncept zamene svetala (prednjih) - ili da demontiras pola motornog prostora, ukljucujuci i branik - ili da na bukvalno slepo tumaras u delu kod tocka preko 'rupe' kod tocka (ko je to smislio, treba ga bicovati).

Sto se tice same voznje, poprilicno solidna, kao sto rekoh - kao i svaki francus dosta mekan, ali trpi dosta toga (u smislu ostrije voznje). Nije me nikada ostavio na putu, cak ni na 3 cilindra (bobina). Odaje dosta siguran osecaj u voznji, poprilicno prostran unutra, centralna konzola je dosta logicno rasporedjena. Nisam imao digitalnu klimu, ali recimo tempomat, senzori za kisu i svetlo su odlicno radili svoj posao. Muzika / zvucnici su osrednjeg kvaliteta, ali dovoljni za svakodnevu upotrebu. Ima pregrada za ostavljanje sitnica svuda (cak i u podu automobila). Polozaj za volanom je zaista dobar, za mene licno su sedista bila vrlo dobra (i posle 17 sati voznje, nisam imao problema).

Za kraj, tog belog zaobici, na njemu se ocito nesto radilo. Ovaj drugi izgleda bolje. Kao sto rekoh, eto pogledaj mu stanje zadnjih guma da ne bude tu iznenadjenja sa osovinom i proveri da sva elektronika radi :)
[ mmix @ 11.08.2011. 21:20 ] @
Jel ta kruta osovina na svim modelima?
[ deki77 @ 11.08.2011. 22:11 ] @
moj brat ima 1.5 d
pozadi je zesce truckanje.Ako mozes Megana zaobidji.Rekoh on ima diesel-a.Delovi oni osnovni znam da kostaju malo,malo vise od ostalih srednjaka.Za 2 godine izgubio na vrednosti oko 3000eura.Da ne racunam sta je sve zamenuo.
[ milivoje t @ 13.08.2011. 01:40 ] @
Ako se ne razumes u kola, a po pisanju odajes taj utisak, lepo povedi majstora i limara da pregledaju to sto kupujes.

ne razumem ljude koji po slikama i savetima kupe auto na nevidjeno. Za sebe mogu da kazem da sam kao klinac rastavio motor, zamenio lezajeve, karike i gumice, predihtovao, zatvorio i upalio. Naravno uz pomoc.
A nikada nisam kupio polovan auto da nisam odvezao kod majstora za taj model i limara.

Koji to auto star nekoliko godina nije cukan. Ne postoji. jedno je cukanje kada se pomeri neki od limova, a drugo je havarisanje.

ta kruta osovina kojoj pricate nije osovina, vec jedna celicna stangla zvana most, traverzna, greda, kako je ko zove. To je cesto i rutinsko resenje kod te klase autmobila svejedno kog prozivodjaca. Sada sto su na njoj porpali sileni je druga stvar, oni jednom moraju propasti i zameniti se. Kod nekoga ranije il kasnije, zavisi od kvaliteta dela i stila voznje...
Ako necete tu varijantu onda kupite automobil sa nezavisnim vesanjem nazad. Mislite da je jeftinije za odrzavanje :) ?

A da i te potrosnje od 7 litara za auto od 115-140 konja. Sto je samo na otvorenom putu i veze nemaju sa potrosnjom u gradskim uslovima. U gradsim uslovima oduzmi jednu decimalu od konjaze i tu si negde.
[ mmix @ 13.08.2011. 08:19 ] @
Ja koliko sam njega shvatio poenta je da na Meganovoj verziji ne moze da se steluje zadnji trap pa jede gume? Ako to nije tacno i moze da se steluje onda ok ali cemu onda zamena cele grede?

U Megane se ne razumem, priznajem, ali Opela za pare koje imam ne mogu da nadjem u automatik varijanti, tj nasao sam jedan ali je izlupan posteno. Srpsko trziste na kojem mogu da povedem limara i majstora necu ni da komentarisem, tako sam kupio svoj pa ne mogu da zavrsim sa servisima na kojem je pisalo 90k uz obecanje da je original 120k a sve vise pocinjem da sumnjam u to. Tako isto je i ortak prodao svog citroena, lik ga je oterao u ovlasceni servis gde su rekli da je sve super a on jede ulje ne moze da ga opravi mesecima. TO je nase trziste, ko koga prevari za koliko i znam da uvoz nije nista drugaciji ail ova situacija jeste drugacija jer covek koji mi to zavrsava jeste covek od poverenja i bavi se uvozom profesionalno sta znaci da valjda moze da odradi posao majstora i limara na licu mestu, jedino sto moram da se kontrolisem i ne mogu da ga teram da mi gleda 100 vozila kad mi cini uslugu i da ga saljem da gleda auto za koji vec imam realne sumnje da je lupan. Da vodim majstora i limara u Svajcarsku da njega osporavam nije mi nesto ni finansijski prijemcivo ni potrebno. POlazim od toga da sebi napravim 1000e lufta da kad auto dodje ako se pojavi nesto skriveno mogu da ga opravim, i iz tog razloga izbegavam dizele.

Kao klinac sam i ja rastavio motor Skode 120L sa celtom i radio generalku i sta ne, ali danasnja kola su daleko od Skode 120L, zar ne? Sta meni znaci sve to, ne znaci nista. Kako moze da me prevari Svajcarac, tako mzoe da me prevari i domaci prodavac, moze cak i limar i serviser ako cemo tako.

@deki77, ista je prica i za moj opel astra karavan. Za 4 godine je izgubio 3500e i uzeo mi podosta na zamene; od vecih tu je remont alternatora, glave, hladnjaka klime i izmenjivac toplote za ulje, plus gomila sitnih stvari kao sto je dva grejaca, plus sto nisam bas najsigurniji u trenutno stanje turbine. I kriza je odigrala svoju ulogu u obaranju vrednosti, al bar kaci i sve ostale sem mene pa okd zamene ne irga toliko ulogu.
[ Nocni @ 13.08.2011. 09:20 ] @
To za trap apsolutno nije tacno a jos je kod karavana sve malo kvalitetnije i jace... ne razmisljaj o tome... probleme imaju jedino vozila u veoma losem stanju koja su udarana ili posle 300 ili 400K km Troskovi zamjene nosaca i selen blokova nisu veliki i naravno da ih treba mijenjati na vrijeme prije nego sto pocnu problemi sa gumama... onaj sto kaze da je morao da mijenja gume je ignorisao lupkanje iz zadnjeg trapa jedno godinu dana i nije popravljao nista...
Ovo sto kazes "mijenja se cijela greda" naravno nije tacno, most se mora samo raskaciti kad se mijenjaju blokovi... nije nikakav problem za uraditi ako se ima odgovarajuci pneumatski alat, to se uradi za sat vremena sve ostalo je filozofiranje. Zamjena mosta je potrebna iskljucivo ako je vozilo teze havarisano...
Na autu koje je odrzavano u Svajcarskoj to ti je sve vjerovatno novo i ponavljam, ne opterecuj se uopste sa tim...
Na fleke po sjedistima nebi toliko trebalo obracati paznju koliko na automatski menjac jer fleke ce se vjerovatno oprati a kod tih menjaca su kvarovi po par hiljada eura i to je ono sto bi trebalo ispitati prije kupovine. Taj 2.0 je solidan motor i trosi 10 litara... dobro ti je razmisljanje jer ima mnogo manji broj kvarova nego dizel... naravno ne treba razmisljati o plinu jer odma posle ugradnje pocinju problemi i auto prilicno izgubi na pouzdanosti... realno su mu duplo vece sanse da se pokvari na putu ako ima plin... Meni se ne svidja nijedan od ova 2 a ovaj drugi je i star 7 godina i mozda je bolje uzeti nesto novije...

Dalje, zasto bas megan? Da ne ulazimo u tvoje razloge zasto karavan i zasto automatik. Zasto ne neka toyota avensis karavan ili mozda corola verso koja je bolji auto za priblizno iste pare...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 13.08.2011. u 11:03 GMT+1]
[ milivoje t @ 13.08.2011. 09:36 ] @
to je druga stvar, nisam znao da su automobili u shvici i da ih biras preko neta i kupujes tamo.

ta prica sa proverenim likom koji uvozi automobile profesionalno nije retka pojava. Moji najblizi prijatelji su tako kupili auto, jedan se opekao, drugi ok prosao. Sto se tice majstora i provere u srbiji, sve to zavisi od majstora, odnosno njegovog znanja. Ovlasceni servis ne znaci nista, jer ti ne znas ko ti pregleda auto, kocka. Ja sam na insistiranje vlasnika odvezao njegov auto u ovlasceni servis, a ne kod mog majstora, da bi "majstori" u ovlascenom bili nesposobni da mi daju misljenje o bilo kom kriticnom sklopu vozila, na kraju taj deltin "majstor" nije znao da prepozna interkuler ! ...

Sto se tice koncepcije sus motora, nista se fundamentalno nije promenilo od te Skode ili Stojadina do ovog megana, mehanicki.

Svajcarska je jedna od zemalja izbora kada se uvoze autmobili, to je plus. Ali to ne znaci da tamo ne postoje prepakivaci i farbaci...

Ispravan megan ne trosi zadnje gume. To sto nema mogucnost podesavanja nagiba tockova na zadnjem trapu je isto tako potpuno normalna pojava u celoj toj klasi autmobila. Znaci zaboravi na tu gredu kao neki tragican porblem itd. Mislim ako razmisljas kako je strasno dati 150e za zamenu tih silena nazad, mozda treba da porazmislis o kupovini tog auta. Jer to se racuna kao redovan trosak potrosnih delova.

Inace tvoja projekcija o troskovima mi je neozbiljna. Ne bih da ti kvarim matematiku, ali takav racun moze da stoji samo u slucaju da kupujes NOV auto u garanciji.

Ko ti tvrdi da nece posle 500km da ti crknu 2 bobine, prokliza lamela pa menjas set kvacila, mozda su gume stare i za zamenu, diskovi i plocice istroseni, amortizeri ispustili, otisao podizac, zadnji lonac, neki senzor, klima da li radi... Sve je to klasika. Ne daj boze posle 5000km ustanovis kako ti benzici jedu ulje. To bez moze da se desi iako ne bacaju dim na izduvu. To je kocka polovnjaka.

Ti DTI/DTL dizeli u startu nisu bezbrizna kupovina. A za 4 godine i nisi strasno prosao sem dela gde si radio glavu motora.

Ako me pitas na slepo pre bih uzeo 2.0 motor jer je rastereceniji pogotovo ako su u igri karavani koji su teglili. 2.0 u kalkulaciji odrazavanja nema samo vecu potrosnju, vec su zamenski delovi skuplji, kolicine tecnosti koje staju u njega vece itd...
ali te francuske benzince nikada nisam vozio niti imao, za razliku od dizelasa, pa moje misljenje nema tezinu iskustva.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 15.08.2011. 11:04 ] @
Samo da odgovorim za zadnji deo sto se mog Megana tice;

Auto moguce da je bio havarisan, video sam par 'naznaka' - ali ne mogu 100% da tvrdim; nista nije lupalo, niti udaralo, auto nije isao 'ukoso' ili bilo sta od toga. Jedino sto se u toku voznje osecalo, da kada se predje preko malo vece neravnine, da zadnji deo 'zaigra' (kao da ce 'guzica' da mi pobegne (prestigne), ali se naravno to ne desi). Prva naznaka je bila neravnomerno trosenje guma (sa unutrasnje strane postale slik - a spolja imaju skoro sav profil). Najpre sam oterao da se steluje trap - a cim su videli vozilo su mi rekli da se to ne moze raditi na tom vozilu. Uradili su merenje i jasno je bilo da zadnji trap 'ne gazi' kako treba. Nakon toga, u garazi su ustanovili da su se gume koji su deo zadnjeg trapa 'istrosile' (suve?). One su zamenjene i nakon toga je auto bio ok. Auto je presao tada oko 130.000 km, po relativno dobrim evropskim putevima. Takodje, svaki automobil koji sam imao je uvek i na vreme i adekvatno bio odrzavan, a pogotovo sto se tice guma i kocionog sistema (radi bezbednosti).

Jednostavno, eto - taj Megane me je malo namucio sa time i da tako kazem 'greska' koju nisam ocekivao od automobila te klase / marke. Kasnije sam na forumima saznao da su i drugi imali slicne probleme, ali uglavnom manje izrazene nego kod mene (doduse, ja i prelazim godisnje oko 65.000 km, pa ce se kod mene pre i pokazati takva 'greska' nego kod nekog ko prelazi daleko manje km).
[ mmix @ 15.08.2011. 17:21 ] @
Odustao sam. Ovaj 2.0 je ok spolja ali je iznutra pohaban po svim osnovama, zato je i toliko jeftiniji.
A kad pogledam koliko su noviji polovnjaci i koje pare treba da dam da bi imao pristojan polovnjak vidim da tu nema mesta za mene u ovom trenutku i da se to generalno uopste ne isplati. Mislim da cu jos stedeti do marta i kupiti novi i30cw kad bude sajam.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 15.08.2011. 19:04 ] @
Podrzavam odluku...

Sto gos'n Ford davno odgovori na postavljeno mu pitanje, koji je automobil najbolji: "Nov" :)
[ inobradovic @ 07.10.2012. 15:45 ] @
da ne otvaram novu temu u vezi megana,moj je 1.6 16v 5 vrta 2003god onaj seceni pozadi.
moj problem je sledeci auto je sve ok parkiran pre 2 dana i danas kada sam ga upalio instrument tabla nista ne pokazuje, a auto sve normalno radi,
znaci svetla motor kocnice radio bukvalno sve sem instrument table,
znaci ne svetli ne meri obrtaje brzinu nema temperatura benzin...
dali je mozda do nekog osiguraca (gde stoji gledao sam one u kabini kao svi su dobri) ili necek treceg ?
ako neko zna ili ima iskustava sa ovakvim problemom ?

[Ovu poruku je menjao inobradovic dana 07.10.2012. u 21:11 GMT+1]