[ pisac @ 13.08.2011. 01:36 ] @
Sad sam došao sa puta, a idem za 2 dana opet (na još duži put) ali imam neki potencijalni problem koji sam hteo da ispitam u ovih par dana.

Usput (danas) na autoputu sam primetio zvuk u motoru koji nije postojao do sada: Prilično šuštanje kada je motor u režimu gde je potrebna snaga. Znači, šuštanje je apsolutno identično šuštanju vetra pri velikim brzinama, i trebalo mi je vremena da shvatim da to dolazi iz motora a ne od vetra. Pri tome šuštanje nije neposredno povezano ni sa brzinom ni sa brojem obrtaja nego sa snagom koju motor treba da isporuči u tom trenutku.

Primer: motor na oko 2900 o/min u petoj brzini (podešena brzina na tempomatu) na nizbrdicama nema šuštanja, na ravnom je šuštanje slabo čujno, a na uzbrdicama je šuštanje sasvim jasno.

Kada sam ušao u grad, situacija je postala još zanimljivija: Pri ubrzavanjima (u svakoj brzini) na uzbrdicama šuštanje je jako izraženo počev od nešto preko 2000-2500 o/min kada motor počne da isporučuje dobru snagu, i u trenutku puštanja gasa (da bi se promenila brzina) začuje se zvuk koji neodoljivo podseća na one ventile na autobusima/kamionima koji ispuštaju višak vazduha iz sistema, ili eventualno na blow-off ventile na nekim turbo vozilima.

Snimio sam zvuk sa mobilnim, pa ću ga postaviti kasnije.

Inače, auto ide i ubrzava (i troši) sasvim normalno.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 13.08.2011. u 02:55 GMT+1]
[ pisac @ 13.08.2011. 01:51 ] @
Evo snimaka u prilogu.

Inače, mobilni telefon je daleko nesavršeniji aparat od ljudskog uveta, tako da se na snimku može razaznati samo 15% onoga što se zaista čuje u vožnji. Recimo, ovde ne znam da li uopšte može da se dobro uoči taj "blow-off" efekat koji se čuje uživo.

Snimci su rađeni pri ubrzavanju ubrdo, negde sa promenom brzine a negde samo sa puštanjem gasa (radi blow-off efekta).
[ milivoje t @ 13.08.2011. 02:31 ] @
Sta god da je po sredi na kraju ces otici kod majstora, pa ces nam nadam se javiti sta je bilo.
Ono sto mi mozemo jeste da se igramo kladionice. Ja cak nemam ni zvucnike :).

Ne znamo koji je to auto, koji je motor, ne znamo ni da li je benzinac ili dizel, kakva je turbina...
Pa da pokusamo sa nagadjanjem.

Imas rupu na nekom od vakum creva koja idu do senzora pritska aktuatora varijabilne turbine.

Pik broj 2
rupa na usisu.
[ pisac @ 13.08.2011. 03:45 ] @
Fokus 1.8 tdci [vgt]
[ pisac @ 13.08.2011. 11:37 ] @
Evo sad sam slušao, šuštanje počinje (na uzbrdicama) negde oko 1750o/min... nije oko 2000-2500o/min kao što sam mislio.

Znači, skoro sam siguran da je nešto kod turba...
[ cozmo_im @ 13.08.2011. 12:31 ] @
Neki vakuum ili usis negde je suplje. Idi u servis da ne napravis jos vecu stetu.

Promena zvuka motora je razlog za brigu. Nije to kao trap, ustanovis di kucka i sta, vidis jel ozibljno pa vozis ili ne.
[ milovanmaric @ 13.08.2011. 12:35 ] @
Utisak je da ne znam sta moze da bude.

Podigni ti haubu a neko nek bude za pedalama, pe neka drzi gas, a ti pokusaj da uocis nakon sto proveris sve spojeve sta se odakle cuje.
[ Dr.sima @ 13.08.2011. 12:52 ] @
http://www.youtube.com/watch?v=S0GEM_-NFmI
Ovako se cuje kad ode turbo, zvizdi, a ako je samo sustanje moguce je da je otisla remenica alernatora ili neki od spanera...
[ pisac @ 13.08.2011. 15:37 ] @
Crevo od međuhladnjaka do turba mi je bilo sumnjivo jer je nekako bilo prljavo i masno više nego što bih smatrao normalnim, ali nisam mogao da uočim nikakvu rupu, pa sam ga obmotao papirnom trakom da vidim da li će da se promeni šuštanje. Tupo šuštanje se promenilo u oštro šištanje, tako da sam definitivno utvrdio da je to crevo .



Onda sam pažljivim pregledom i našao naprslinu.



Kupio sam crevo iako nije bilo nimalo jeftino jer stiže u kompletu sa nekim drugim budalaštinama (fore i fazoni moderne autoindustrije), a ja nisam baš imao vremena da kopam po otpadima i tražim neko jeftino rešenje, jer idem već za dan-ipo na put. Za prvu pomoć (danas) sam crevo očistio i temeljno oblepio selotejpom, tako da nisam imao šištanje nego cvrčanje/cviljenje i to samo baš u najjačem režimu.

Dakle, od sada i selotejp postaje obavezni deo opreme u automobilu.

Nego, imam pitanje: Pretpostavljam da vazduh kroz to crevo ide u turbo? Da li je u tom crevu pritisak (nešto nabija vazduh u turbo) ili vakum (turbo vuče vazduh)?






[ jnk @ 13.08.2011. 18:53 ] @
Čitam simptome u prvoj poruci i pomislim da ti je otišlo crevo oko turba/interkulera vrlo često se to dešava. Moja pretpostavka je da je ovo crevo od turba do interkulera.
[ milovanmaric @ 13.08.2011. 19:26 ] @
vakum bi trebalo da je ako je usis u pitanju.
[ Backy @ 14.08.2011. 08:53 ] @
ako je izmedju turba i interkulera, trebalo bi da je natpritisak jer interkuler hladi vazduh koji izlazi iz turba (a koji je pod pritiskom)
[ pisac @ 16.08.2011. 20:53 ] @
S obzirom na to kako se rascvetao selotejp (i to onaj ojačani sa najlonskim vlaknima) posle dan-ipo vožnje, mora da je pritisak. Naročito pošto je to naprslo crevo, kao što rekoh, bilo nešto malo više prljavo i nauljeno, a kada sam menjao dotično crevo video sam da u njemu (i u cevima) ima dosta rasprštenog ulja na zidovima (koje je dakle izašlo kroz prsotinu).

Nego, sada mi se postavlja pitanje da li je normalno da vazduhu koji izlazi iz turba ima rasprštenog ulja?
[ Backy @ 18.08.2011. 18:24 ] @
najkorisnija stvar u ovoj temi je što možeš tačno po zvuku da znaš koliko turbo doprinosi na kojim obrtajima...