|
[ leceni @ 13.08.2011. 13:00 ] @
| Naišao sam na neki sajt www.vozite.com. Na delu sajta Tehnika vožnje našao sam uputstvo pod naslovom Postupak menjanja stepena prenosa od prvog do četvrtog. Ostao sam zatečen onim što sam pročitao! Ja ovako ne menjam brzine, niti me je iko ikad učio ovom postupku.
http://www.vozite.com/postupak...nosa_od_prvog_do_cetvrtog.html
Naročito je "zanimljivo" objašnjenje zašto ovako treba voziti, koje je dato pod naslovom Postupak menjanja iz prvog u drugi stepen prenosa.
http://www.vozite.com/postupak...g_u_drugi_stepena_prenosa.html
Pročitajte pažljivo uputstva na linkovima koje su dali, prateći slike. A sad sledi objašnjenje koje su dali: Nakon polaska sa mesta i prelaska dovoljne duzine puta prvim stepenom prenosa, vozilo je postiglo potrebno ubrzanje za visi (drugi) stepen prenosa, tako da tada treba levom nogom naglo pritisnuti pedalu kvacila do kraja, otpustiti pedalu gasa, promeniti stepen prenosa (brzine), dodati gas i tek onda otpustiti pedalu kvacila.
Jako je vazno izvoditi pravilan redosled radnje, jer ako bi se prvo otpustio gas onda bi motor ’’radio’’ na minimalnom broju obrtaja i usporavao vozilo sto bi dovelo do trzaja vozila. To bi bio prvi trzaj, drugi bi se dogodio kada se pritisne pedala kvacila i vozilo bi poletelo dalje (ne usporava ga vise motor). Treci trzaj bi se dogodio ako bi ste pogresno - prvo otpustali pedalu kvacila (motor radi na minimalnom broju obrtaja, pa opet usporava vozilo) i na kraju cetvrti trzaj kada dodajete gas pa vozilo krece opet da ubrzava.
Potrebno je da naucite da pravilnim redosledom izvodite ovu radnju i postignete to da ravnomerno i uskladjeno pritiskate, odnosno, otpustate nozne pedale, tako da bez trzanja menjate stepene prenosa (brzine), kako bi ovu radnju izvodili dobro.
Ja baš menjam u viši stepen prenosa ovako kako oni kažu da ne treba. (Ovo što sam podvukao u tekstu.)
Po njihovom mišljenju, svaki put kad u vožnji otpustite pedalu "gasa" dolazi do nekakvog "strašnog" trzaja u vožnji, pa to nikada ne treba raditi. Nemam reči. Da ne govorim da ako se gas pritisne još pre nego što se otpusti pedala kvačila do kraja (a oni sugerišu da tako treba voziti), čuje se neprijatan zvuk motora u kabini.
Dakle, moje pitanje glasi: jesam li ja u zabludi što vozim kako vozim ili oni ne znaju šta pričaju? Zanima me vaše mišljenje.
|
[ DrJekyll @ 13.08.2011. 13:06 ] @
Ko je u pravu ne znam, ali ja vozim tako kako su oni opisali.
U principu su u upravu, ako optustis gas pre nego sto stisnes kvacilo bice trzaja (e sad, oni su taj trzaj predstavili kao da je slon, u pravu si da preteruju)
Ps. e da, tvojim stilom voznje na blagoj uzbrdici gubis ubrzanje na taj nacin.
[ Sceka @ 13.08.2011. 15:17 ] @
Apsolutno su u pravu, ne razumem da neko drugacije to radi. Em je logicno em je tacno po 'PS-u' po svim pitanjima. Ako ne radis tako gresis sigurno.
Pozdrav
[ djricky @ 13.08.2011. 16:41 ] @
ovo "uputstvo" je, blago receno, nezgrapno napisano... ali nije daleko od istine...
kad bi seo u moj auto (1.9jtd 144ks) i probao da u prvoj brzini na ~2500 obrataja pustis naglo gas, iznenadio se... i verovatno poleteo napred
tako da mogu da pretpostavim da vozis nekog malolitraznog benzinca...
anyhow, tako se menjaju brzine... mislim da neki to zovu "vaga" itd... (idealan odnos izmedju polozaja kvacila i gasa pri polazenju i promeni brzina)
[ Horvat I @ 13.08.2011. 17:03 ] @
Košto Đole peva, "princip je isti"
Verujem da smo svi tako počeli i stekli rutinu.
[ milovanmaric @ 13.08.2011. 19:37 ] @
I ja vozim po njihovom opisu, stim da kvacilo spustam momentalno kad ubacim u brzinu, i cim uhvati lamela dajem gas.
[ leceni @ 14.08.2011. 12:27 ] @
Čitajući vaše odgovore, počeo sam da verujem da ja vozim na neki unikatan (jedinstven) način. Onda sam malo guglovao i pronašao sam uputstva za menjanje brzina na engleskom jeziku:
http://www.wikihow.com/Shift-f...in-a-Standard-Transmission-Car
http://www.ehow.com/how_230192...gears-manual-transmission.html (tačka 5)
Dakle, kako piše u tim uputstvima tako i ja menjam "brzine".
E sad, ono što ja mogu da razumem jeste da vi (pri menjanju u viši stepen prenosa) dok otpuštate pedalu gasa istovremeno pritiskate pedalu kvačila; u trenutku kada ste pritisnuli kvačilo do kraja vi pustite gas. To je u redu i taj deo mogu da prihvatim. Ali ono što sledi nikako ne mogu da prihvatim. Vi nakon toga dok otpuštate kvačilo blago dodajete gas. A ja to nikada ne radim. Ja uvek prvo otpustim kvačilo do kraja pa tek onda polako počinjem da dodajem gas. Uostalom, na drugom linku u tački 5 piše da to kako vi radite ne treba raditi: Let the clutch out carefully and continue to accelerate. If you don't let it out before you accelerate the engine will whir. To kako vi radite — niste otpustili kvačilo do kraja a već polako dodajete gas — ja radim samo u dve situacije (dva nužna zla): pri polasku prvom iz stanja mirovanja i pri polasku u rikverc iz stanja mirovanja.
Nadam se da nisam smorio, ali ovim sam rekao sve što sam imao. Ipak moj stil vožnje nije jedinstven.
[ ar nogard @ 14.08.2011. 13:16 ] @
Sad citajuci sve ovo predhodno nisam ni mogao da kazem da li prvo pustim gas pa nagazim kvacilio ili to radim istovremeno sudeci da cela operacija traje manje od sekunde(najverovatnije) a da napomenem da ne rovem motorom osim kad sam primoran.
U principu ono sto je najbitnije je da auto ne trza prilikom menjanja brzine i da ne rovete motorom dok to radite u suprotnom je pogresan nacin.
[ Sceka @ 14.08.2011. 13:30 ] @
Citat: leceni: Čitajući vaše odgovore, počeo sam da verujem da ja vozim na neki unikatan (jedinstven) način. Onda sam malo guglovao i pronašao sam uputstva za menjanje brzina na engleskom jeziku:
http://www.wikihow.com/Shift-f...in-a-Standard-Transmission-Car
http://www.ehow.com/how_230192...gears-manual-transmission.html (tačka 5)
Dakle, kako piše u tim uputstvima tako i ja menjam "brzine".
E sad, ono što ja mogu da razumem jeste da vi (pri menjanju u viši stepen prenosa) dok otpuštate pedalu gasa istovremeno pritiskate pedalu kvačila; u trenutku kada ste pritisnuli kvačilo do kraja vi pustite gas. To je u redu i taj deo mogu da prihvatim. Ali ono što sledi nikako ne mogu da prihvatim. Vi nakon toga dok otpuštate kvačilo blago dodajete gas. A ja to nikada ne radim. Ja uvek prvo otpustim kvačilo do kraja pa tek onda polako počinjem da dodajem gas. Uostalom, na drugom linku u tački 5 piše da to kako vi radite ne treba raditi: Let the clutch out carefully and continue to accelerate. If you don't let it out before you accelerate the engine will whir. To kako vi radite — niste otpustili kvačilo do kraja a već polako dodajete gas — ja radim samo u dve situacije (dva nužna zla): pri polasku prvom iz stanja mirovanja i pri polasku u rikverc iz stanja mirovanja.
Nadam se da nisam smorio, ali ovim sam rekao sve što sam imao. Ipak moj stil vožnje nije jedinstven.
Mislim da skoro niko tako ne radi, kao ti. I mislim da je to pogresno iz vise razloga ali, da budem iskren, mrzi me da toliko kucam, nije tako jednostavno objasniti, ne moze u par recenica. Kako god, kad ides u veci stepen prenosa uvek je isto kao i polazak prvom samo brze i gas se dodaje tako da se ne oseti prelaz, "sto slicnije automatskom menjacu"! Kad se ide u manji stepen prenosa (nizi) sve isto ali malo sporije sa kvacilom i po potrebi regulises kolicinu gasa u zavisnosti sta hoces da se dogodi (ulazak u krivinu, kocenje motorom, brzina vozila mala za taj stepen prenosa...).
Pozdrav!
[ Flo33 @ 14.08.2011. 17:53 ] @
Ja kombinujem oba načina. U gradu pustim kvačilo skroz, pa dajem gas, na magistrali dajem gas, i puštam kvačilo.
do 50km/h mi je i tako sve jedno.
Bilo bi zanimljivo čuti kako Vi u krivine ulazite? Ja oduzimam gas pre krivine, po potrebi kočim, i na početku zavoja dajem gas.
Zadnji pogon je u pitanju
[ Darko_zed @ 14.08.2011. 22:13 ] @
Ja samo dajem gas jer nemam kvacilo
[ vladd @ 14.08.2011. 23:42 ] @
Kod zadnjeg pogona se gas dodaje na sredini krivine(naravno, zavisi od krivine, preciznije malo pre "izlaznog" dela krivine), a kod prednjeg pogona, gas se dodaje na pocetku krivine, naravno ako se dovoljno usporilo pre krivine..
Citat: Shifting gears on a manual transmission is a delicate balance of knowing when to shift and how. If you do it wrong, it will be glowingly obvious. It is very rare that a car will die during a gear shift, but it will not be a pleasant ride. But once you learn to do it properly, you will be able to shift gears as smoothly as an automatic.
Ovo je sustina, a kako doci do nje algoritmom, jako je tesko, velika kolicina osecaja za voznju je u pitanju..uz raznolike situacije.
Potrebno je obezbediti doticno "smooth" kretanje, bez cimanja ili incidentnih urlanja motora..pa ko je meksi uz zadovoljavajuce ubrzanje, taj je spretniji. Obicno je u pitanju precizna sihronizacija leve i desne noge, pravovremeno i oduzimanje i dodavanje gasa praceno sa polulaganim(poluostrim, kako vam drago) otpustanjem ili pritiskanjem kvacila.
Bez cimanja, uz pristojno(ni preveliko ni puzajuce) ubrzanje..
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|