[ Gazzu @ 17.08.2011. 21:12 ] @
Ovako imam skodu feliciu 1.3 motor (karburator dvogrli pierburg) sa BRC sistemom.
Auto super ide sve dok temperatura ne ode u gornju zonu, mislim na temperaturu pre nego sto se upali ventilator hladnjaka. Kada dodje u tu zonu auto izgubi oko 30-40% snage, sto je mnogo za ovakav auto. Cak i kad temperatura padne na nominalnu vrednost vuce isto. Tek kada se auto ohladi jedno 15-30 minuta ponovo vuce lepo.
[ klompica @ 21.08.2011. 05:19 ] @
Svecice! Toplotna vrednost je mala pa kad se ugreju prave problem.Na benzinu sve radi kako treba, a posto je plin mnogo osetljiviji po pitanju varnice eto problema. Probaj sa ovim novim za plin ili NGK ali pazi ima divljaka.
[ Gazzu @ 22.08.2011. 16:01 ] @
Malopre sam zvao mess company, posto su oni zastupnici za NGK. Cena jedne NGK svecice za plin je "2034"dinara, pa x4. Da li su oni normalni pa druge svecice da menjas na 2000km ispale bi jeftinije.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 22.08.2011. 19:19 ] @
'biga, kvalitet kosta, uvek bilo - uvek bice. Sigurno da postoje i druge jeftinije, koliko se secam kod plina je vazno koliki je razmak svecice, radi boljeg sagorevanja / paljenja... Najbolje da se raspitas kod nekog ko ugradjuje plin, koje svecice bi savetovali.
[ Gazzu @ 22.08.2011. 20:44 ] @
Citat:
Najbolje da se raspitas kod nekog ko ugradjuje plin, koje svecice bi savetovali.


Dobra ti je ova, bas cu da se raspitam.

HVALA!!!!!!
[ vladd @ 23.08.2011. 08:00 ] @
Kada udjes u radnju i pitas za "svecice za plin", to je slicno kao da si usao u radnju i rekao beee, imam viska vune na ledjima..

Stedi se na gorivu..moze malo troska na ostalim delicima..

Pa nisu trgovci vojska spasa ili socijalna ustanova, narocito trgovci auto delova.

Nije plin ne znam sta da bi mu trebale iridijumske svecice.

U sustini, one vrede toliko, ne menjaju se na 10-15kkm, vec traju znacajno duze(ako ne pukne keramicki nosic zbog neregularnih uslova rada, traju preko 50000km)

Ako je bas zapelo za za pouzdano paljenje, NGK trokrake svecice kostaju oko 700 din, i mogu se koristiti na plinu, kao i bilo koje druge, samo se ceo sistem paljenja mora odrzavati u top formi, sto je dodatni trosak "plinasenja" koji se nikako ne obracunava, pa se korisnici otimaju kada treba da naprave trosak.

Poz
[ mozdasamjaamozdainisam @ 23.08.2011. 15:09 ] @
Vladd, slazem se sa tobom da prodavci vole da sisaju...

Medjutim, ne slazem se da ce bas svaka proizvoljna svecica da radi kao namenska svecica za vozila sa plinom.

Na primer, toplotna vrednost svecice (gas sagoreva na vecoj temperaturi), momenat paljenja (gas je 'ekspolozivniji'), zatim isto tako zastita od 'backfire' - motor se moze vise ostetiti od loseg sagorevanja gasa nego li od benzina zbog isto vece eksplozivne snage gasa...

Malo vise informacija, na engleskom:
http://www.vanmeenen.com/LPG-a...sion-eng/spark_plugs/index.htm

Kao i katalog recimo Iskrinih svecica, te u istom prikazu i male razlike izmedju 'normalnih' svecica i ovih za gas:
http://www.vanmeenen.com/LPG-a...en/bougies/ISKRA-catalogus.pdf
[ vladd @ 23.08.2011. 19:13 ] @
Plinu je neophodno pouzdano pripaljivanje, a trokrake, dvokrake islicne namenski adaptirane za konkretnu ideju su najpouzdanije.

Vozila na plin su vozena i na obicne, standardne svecice, uz cesce preglede, ciscenje i zamenu. Rokovi zamene su kraci, koja god da je u pitanju.

O toplotnoj vrednosti necu da pisem, to sto plin gori na visoj temperaturi svecici malo, ali bas malo smeta, mnogo vise smeta ostalim detaljima u cilindru, pa se plinasi ne obaziru, cena transporta je imperativ.

Uostalom, svaka toplotna vrednost(obicno se startuje sa "fabrickom", namenjenom za prosecan rezim voznje) je sklona korekciji, broj vise ili manje, nesto toplija ili hladnija(obratiti paznju da neki proizvodjaci imaju obrnuto oznacavanje), i treba nadgledati svecice i korigovati sta treba, od toplotne vrednosti, preko zazora, do tipa svecice.

Eto ipak sam napisao

Poz
[ SASASTA @ 24.08.2011. 12:16 ] @
Proveri i stelovanje plina mozda je suvise vazduha(siromasna smesa)
[ Gazzu @ 25.08.2011. 13:16 ] @
Citat:
SASASTA: Proveri i stelovanje plina mozda je suvise vazduha(siromasna smesa)


probao sam i tu varijanti i posle otaranja dizni za plin ide znatno bolje i kad se vise greje, ali i znatno vise trosi. Tako da sam vratio na staro. Evo bas sam se dans vozio i temperatura je isla poprilicno visiko ali nisam imao gubitke u snazi motora.
Izgleda da se gubitak snage dogadja povremeno, a ne stalno.