[ vukvucko @ 24.08.2011. 23:23 ] @
E ovko kad se akumulato isprazni narocito zimi i kada se ima star auto sto je moj slucaj da se ne bi zvao komsija potreban je starter.

Da li je neko imao iskustva sa nekim starterom i sa kojim?Ja sam jedino uspeo da nadjem ovaj :

http://www.wobyshop.com/ProizvodDetaljno.aspx?KatOznaka=76261215

http://www.wobyshop.com/Uputstva/76261215.pdf

E sad on staje oko 90e.Da li je i koliko vredan?
[ Darko_zed @ 25.08.2011. 07:32 ] @
Mogu ti samo reci da je podlozan servisu ,a inace moze zavrsiti posao
[ anon115774 @ 25.08.2011. 08:54 ] @
Zar nije jednostavnije za taj novac kupiti nov akumulator?
[ vukvucko @ 20.09.2011. 20:29 ] @
Citat:
Darko_zed: Mogu ti samo reci da je podlozan servisu ,



Na sta konkretno mislis?Servis?Kvari se imas takaav model?


Citat:
Informer: Zar nije jednostavnije za taj novac kupiti nov akumulator?



Ne nije auto je star 35 leta.E sad akumulator je star 7 godina i drzi i dalje.Dok sam ranije koje sam imao crkavali su mi posle 2-3 godine.I sta ja da eadim da jednostavno bacim akumulator.Cista je slucajnost sto je ovoliko izdrzao.Paljenje je ok pali iz prve i na plin i na benzin.

E sad sta mene plasi.Zima -10 i zataji nece da upali.A to ce se svakako desiti ako ne sa ovim akumulator onda sa nekim drugim za 5-6 godina.


Racunar nije bio ok pa nisam mogao da ogovorim.
[ Darko Zivkovic @ 20.09.2011. 20:37 ] @
Citat:
Citat:
Citat:
Darko_zed: Mogu ti samo reci da je podlozan servisu ,




Na sta konkretno mislis?Servis?Kvari se imas takaav model?


Nemoj da te buni ovo je moj drugi profil jer su me sa ovog starog banovali dusmani , nego da se vratimo temi ,a to je da ne posedujem uredjaj vec vrsim servis ovim uredjajima i njima slicnim . Znaci trafo je uradjen bas JADNO , diode ajde da kazem ne mare toliko i jos mogu reci da nije sve kao sto pise na kutiji .
-Pozdrav
[ vukvucko @ 20.09.2011. 22:50 ] @
Kako
Citat:
Darko Zivkovic: vrsim servis ovim uredjajima i njima slicnim . Znaci trafo je uradjen bas JADNO , diode ajde da kazem ne mare toliko i jos mogu reci da nije sve kao sto pise na kutiji .
-Pozdrav


Ti si ovlascen od strane woby-a da radis servis?Vec si radio servis na ovom starteru ?Jel to bas taj model?Okacio sam pdf.Sta konkretno nije tacno ali konkretno?

Ja nisam bas upucen znaci nikad nisam imao starter i ne znam kako to radi.E sad pri kraju pise "morate da napravite makar 2 minuta razmak izmedju dva startovanja".Ovi sto prodaju nisu znali da mi kazu da li postoji indikator kad mozes da zaverglas.Jednostavno nisu znali.
[ ZIGAR @ 21.09.2011. 07:34 ] @
Nemoj za dzabe da bacas pare za ovaj uredjaj,i ja sam trazio da kupim neki,i nasao sam u "eurodeal"-u od 320A za 22000 din.
[ Darko Zivkovic @ 21.09.2011. 11:39 ] @
kod mene je 450A 25000 din sa digitalnim prikazima , automatsko punjenje , starter itd .Pozdrav
[ Darko Zivkovic @ 21.09.2011. 11:43 ] @
ovo nikada ne moze biti starter , ovo je doslovno receno igracka .Nisam ovlascen serviser inace mada servisiram ove uredjaje kao i mnoge druge ,a ujedno ih i proizvodim .Nemoj da mislis da zbog toga ti ovo govorim o ovom uredjaju i pokusavam da reklamiram sebe vec govorim ono sto jeste i sta sam radio pa iznosim svoje misljenje.Pozdrav
[ ZIGAR @ 21.09.2011. 20:48 ] @
Za ovaj uredjaj sto ga oni zovu starter si sasvim u pravu,a taj sto ti imas od 450A da li je rucni rad ili fabricki?
[ vukvucko @ 21.09.2011. 21:16 ] @
Citat:
ZIGAR: Nemoj za dzabe da bacas pare za ovaj uredjaj,i ja sam trazio da kupim neki,i nasao sam u "eurodeal"-u od 320A za 22000 din.



E mislio sam da sam prosao sve radnje i cuo sam za "eurodeal" (bese u vrezini p.p.pumpe) i nisam otisao tamp dobro da postoji ovaj forum.

O kojoj masini se radi koja marka?

Citat:
Darko Zivkovic: kod mene je 450A 25000 din :D sa digitalnim prikazima , automatsko punjenje , starter itd .Pozdrav



Naravno.Ja sam nasao jedan od 350e.U prodavnici kod trga gde polaze svi autobusi.E to mi je bilo malo skupo a ovo je prihvatljivo.
[ Zarko Silic @ 21.09.2011. 21:33 ] @
A kakv je po kvalitetu ovaj boster?



http://www.ebay.de/itm/WilTec-...3%A4te&hash=item27ba9fd9f1

[ Darko Zivkovic @ 21.09.2011. 21:45 ] @
Citat:
ZIGAR: Za ovaj uredjaj sto ga oni zovu starter si sasvim u pravu,a taj sto ti imas od 450A da li je rucni rad ili fabricki?

Pa fabricki je naravno ali iz moje fabrike to jest moje radionice . Svi ovi uredjaji su rucni rad normalno ali se neki prodaju po prodavnicama ,a neki izradjuju po narudzbini kao u mom slucaju jer jos nisam bas na nivo da imam na lageru po desetine komada i razvozim redom po prodavnicama ali polako tezim ka tome . Sto se tice atesta tih uredjaja sa siru potrosnju za sada nemam za sve uredjaje ali uradicu vremenom . Imas moj sajt pa pogledaj .Pozdrav
[ Darko Zivkovic @ 21.09.2011. 21:47 ] @
Citat:
zarsilic: A kakv je po kvalitetu ovaj boster?



http://www.ebay.de/itm/WilTec-...30-/170634762737?pt=Elektrogeräte&hash=item27ba9fd9f1

Dobar je sto se inace i vidi iz gabarita uredjaja , a takodje i oblik mojih startera je slican ovom na slici .Pozdrav
[ vukvucko @ 22.09.2011. 00:15 ] @
Citat:
zarsilic: A kakv je po kvalitetu ovaj boster?



A kakva je cena?Varaju li mene to oci ili je ova cena MNOGO niza od ovaga sto se nudi na nasem trzistu pardon,bicu precizan od ovoga sto sam ja nasao

1. 90e - utvrdili smo mumniv kvalitet
2.350e - nepoznat model (nemacki)
[ vukvucko @ 22.09.2011. 00:23 ] @
Idem u DHL da vidim da mi dobace.

Pa kolko kosta da kosta.
[ danot @ 28.09.2011. 12:02 ] @
Ja sam si kroz zimu napravio homemade startera, 200A, sa 2 transformatora vezani u paralelni rad:









[ vladd @ 28.09.2011. 16:21 ] @
Lep rad.

Ovo si dva jako razlicita trafoa, jedan sa jezgrom(EI) 1,1T, a drugi duplo C jezgro indukcije 1,6T. Cini mi se da si prosto sekundare povezao paralelno, i nakon toga snazni grec.

Sta mislis o varijanti faziranih sekundara, pa polutalasno ispravljanje pa povezivanje nakon dioda, dao bi 0,6V(ili cak 1,2V) mogucnosti trafoima da usaglase rad. Prosto im se jezgra drugacije ponasaju i trafoi pri razlicitim stujama ulaze u zasicenje.

Poz
[ Zarko Silic @ 28.09.2011. 16:45 ] @
A sada ja da pitam nesto?

Za sta vi koristite startere ovakvog tipa? Za koja vozila, ili mozda za nesto drugo?

Ja sam ovo iz radionice izbacio jos pre 15 godina.
(Pojavom prvih automobila sa zahtevnijim ECUom.)
[ vladd @ 28.09.2011. 18:07 ] @
Pa valjda za keca, yugica, R4, golfa 2 dizela, bez kompresije...

Poz
[ danot @ 28.09.2011. 19:03 ] @
vladd, kao sto si rekao, sekundari sam povezao paralelno, oba transformatora daju isti napon na izlazu!
Jbg, imaju razliciti tesli, na takve trafa sam naisao!

Na pitanje zasto koristam?
Sa otac(ja samo pomazem zasad) pored ostalo bavimo se i sa autoelektrikom, pretezno traktorima, pa dobro dodze starter za isprobuvanja alansera nakon popravak, a desava mi se zimno vreme da nece da upali traktor, pa ovo dosta pomogne.
Uspesno sam zapalio traktor Tomo Vinkovic koi ima anlaser 2.4kw, i auto Peugeot Partner, naravno bez akumulatori, nego direkt sa startera.
[ risp73 @ 28.09.2011. 19:55 ] @
Za stare automobile postoji jeftino i interesantno rješenje:
Na red sa akumulatorom se veže 6 baterija od 1.5 V pa se na taj način,
zbog povećanja napona na primaru bobine, dobija znatno bolja varnica
koja omogućava da motor startuje i pored toga što ga anlaser "jedva"
okreće. Na anlaser naravno ide čist napon akumulatora.
Autor tvrdi da je dovoljno jednom godišnje, na početku zimske sezone,
zamijeniti baterije. Tekst sam našao u knjizi ozbiljnog njemačkog izdavača
Franzis Verlag iz Münchena.
Data je šema "automatike", ali nisam siguran da je neophodno išta više
od običnog releja i prekidača.

Ako je neko zainteresovan mogu da potražim, skeniram i postavim šemu.
[ vukvucko @ 28.09.2011. 20:21 ] @
Citat:
zarsilic: A sada ja da pitam nesto?

Ja sam ovo iz radionice izbacio jos pre 15 godina.
(Pojavom prvih automobila sa zahtevnijim ECUom.)



Da ja to je resenje za star auto.Medjuti za novija vozila postoji ovako nesto :

http://www.giir.net/starteri_i_punjaci.html
[ vukvucko @ 28.09.2011. 20:28 ] @
Citat:
risp73: Za stare automobile postoji jeftino i interesantno rješenje:
Na red sa akumulatorom se veže 6 baterija od 1.5 V pa se na taj način,
zbog povećanja napona na primaru bobine, dobija znatno bolja varnica
koja omogućava da motor startuje i pored toga što ga anlaser "jedva"
okreće.

Ako je neko zainteresovan mogu da potražim, skeniram i postavim šemu.


Zanimljivo okaci semu da vidimo sta ce ljudi reci.
[ vukvucko @ 28.09.2011. 21:06 ] @
Vazno pitanje koje sam na pocetku zaboravio da postavim.

Kako radi starter?

1.Auto nece da upali
2.Ukljucim starter u struju i ODMAH palim

Jel to ok ili mora da se saceka neko izvsno vreme da se napini?Takodje koliko dugo 2-3-5 sekundi moze da traje dok auto ne upali?Da li i koliki razmak mora da se pravi izmedju dva okretanja kljuca?
[ Zarko Silic @ 28.09.2011. 21:10 ] @
Za startovanje (u poslednjih 15 godina) koristim mini akumulatorsku stanicu za Maxima akumulatorom (1000 A struja kratkog spoja),





a za kontinualno napajanje koristim stabilisani ispravljac 13,8V 60A i to radi savrseno.

Niti moze niti treba bolje.
[ danot @ 29.09.2011. 06:51 ] @
Citat:
vukvucko: Vazno pitanje koje sam na pocetku zaboravio da postavim.

Kako radi starter?

1.Auto nece da upali
2.Ukljucim starter u struju i ODMAH palim

Jel to ok ili mora da se saceka neko izvsno vreme da se napini?Takodje koliko dugo 2-3-5 sekundi moze da traje dok auto ne upali?Da li i koliki razmak mora da se pravi izmedju dva okretanja kljuca?

Ja sa ovog moj startera nesmejem sacekat da se akumulator malo dopuni jer nakon 10tak sekundi akumulator zovrije, prvo zakacim klemi na akumulator, duzi su mi kabli 2.5m, sjednem u auto, i okrenem grebenasti na starter i odma palim, ili ako imam nekog ja mu kazem kad za ukljuci grebenasti.

Ali kod tvornicki startera mislam da nije to potrebno, jer oni tvornicki imaju ugradeno unutra akumulator, nekoi od 17Ah, pa se do 38Ah, i imaju neki mali trafo za punjenje, i tada ne skodi da ga ostavis malo na tvog akumulator.
[ risp73 @ 29.09.2011. 13:31 ] @
Citat:
vukvucko: Zanimljivo okaci semu da vidimo sta ce ljudi reci.

Evo čitavog teksta, šeme su na strani 59 i 60.
[ vladd @ 29.09.2011. 16:10 ] @
Tekst je obicna glupost i teoretisanje sa potpuno pogresnim pretpostavkama, na teskom amaterskom nivou, gde je potpuno nerazumevanje procesa prisutno.
Kao da je neki dokoni diletant seo i resavao "problem napona", pri tome nemajuci pojma kako uopste bobina radi, i cemu sluze prikljucci na doticnoj.

Cak u jednoj od sema "odseca" bobinu sa 12V(ma koliko taj napon nisko pao pri startovanju), vezujuci baterijice na red i praveci da bobina realno radi na 1-3V.

Pri tome nemajuci pojma da bobini treba 3-4A da "napuni" jezgro, ometa kondenzator koji formira impuls za paljenje(sa par visokonaponskih oscilacija), verovatno smatrajuci da kondenzator sluzi da "ubije varnicu".

Previse je diletantizma i nepoznavanja procesa u pitanju da bi se propustio komentar.

Ne postoje bobine koje kucistem formiraju MASU.

Kakva crna "starija vozila". To je valjda formula za prikrivanje neuspesnosti cele price...

Poz

P.S.
Da je zaista mislio da resi problem, mogao je nacvrckati kontrolnu elektroniku koja bi merila napon, dodatni(ozbiljan, bar NiCd ili manji olovni) accu, koji bi bio prikljucen(sa onim relejem, min 5A po kontaktu DC struje) SAMO na napajajanje bobine, sa zajednickom masom, i pri vecem padu napona glavnog accu, obezbedio potpuno nezavisno, mocno, napajanje bobine i sistema za paljenje.
Accu bi mogao da dopunjava kod kuce i nosi u incidentnim prilikama, velike zime ili loseg stanja glavnog accu, a u ostalom vremenu bi mu sluzio kao solidan izvor za ...reimo vozic u sobi:)
[ risp73 @ 29.09.2011. 18:57 ] @
Da se razumijemo: nikad nisam pokušao ovo da napravim a ni šemu nisam detaljno proučavao (a i ne namjeravam), samo sam,
poštujući ono što je vukvucko predložio, skenirao tekst i postavio ga s namjerom da prepustim ostalim da daju svoja mišljenja.

Znači, ne branim ovo rješenje i ne tvrdim da je dobro, poštujem i tvoje mišljenje, samo bi da ti kažem da ovo što si u ljutnji
naveo nipošto ne ukazuje da je rješenje "obična glupost".

Citat:
vladd: Cak u jednoj od sema "odseca" bobinu sa 12V(ma koliko taj napon nisko pao pri startovanju), vezujuci baterijice na red i praveci da bobina realno radi na 1-3V.

Pri tome nemajuci pojma da bobini treba 3-4A da "napuni" jezgro ...

Pa to "odsecanje" bobine je suština rješenja, ne misliš valjda da ove, kako ih nazivaš "baterijice", mogu da obezbijede nekoliko
stotina ampera potrebnih anlaseru? Bobina se u periodu anlasovanja napaja sumom napona redno vezanih baterija (9 V) i
polupraznog akumulatora (barem 6 volti). A to bi trebalo da bude dovoljno za solidnu varnicu.

Kako to misliš "baterijice" vezane na red daju 1-3V?
Na šemi fino piše "Booster-Batterie 6x1.5V Fi 33 mm". Vezane na red daju 9V, a 3-4 A njima ne predstavlja nikakav problem.
Pa valjda si im nekad kontrolisao kapacitet mjereći struju kratkog spoja.

U tekstu sve ovo lijepo piše, nadam se da ti njemački ne predstavlja problem.

Pozdrav


[ vladd @ 29.09.2011. 23:10 ] @
Citat:
risp73
Pa to "odsecanje" bobine je suština rješenja, ne misliš valjda da ove, kako ih nazivaš "baterijice", mogu da obezbijede nekoliko
stotina ampera potrebnih anlaseru?


Odsecanje da, ali to nije uradjeno na taj nacin, pogledaj semu!

Ne mislim valjda, ne skreci temu i ne ubacuj mi tvrdnje(ili razmatranja) koje ni pijan ne bih izrekao...predobro znam kako ove proste stvari funkcionisu.

Citat:
risp73:
Kako to misliš "baterijice" vezane na red daju 1-3V?


Ne citas moj post pazljivo, i ne posmatras semu pazljivo. A ja sam potrosio vreme analizirajuci...nije korektno, ako nabacujes pitanja, daj potrosi malo paznje.
Na semi je veza bobine(kada se rele ukljuci) plus 12(glavni accu) jedan kraj bobine, drugi kraj bobine, baterije, pa minus baterija na razvodnik. To samo izdize bobinu na 9V a napajanje je na 12V...razlika je max 3V(u slucaju 12V accu) do 1V i manje(kada se glavni accu optereti starterom)..

Ponavljam..kuciste bobine nije masa, kao prvo, drugi kontakt bobine ide na platine pa na masu...kada se platine odvoje, visok napon ide preko kondenzatora na masu..a primar bobine gubi dc napajanje.

Citat:
risp73
Na šemi fino piše "Booster-Batterie 6x1.5V Fi 33 mm". Vezane na red daju 9V, a 3-4 A njima ne predstavlja nikakav problem.
Pa valjda si im nekad kontrolisao kapacitet mjereći struju kratkog spoja.

U tekstu sve ovo lijepo piše, nadam se da ti njemački ne predstavlja problem.

Pozdrav


Nemacki je osrednji problem. Ostalo nije..

Nikada nisam probao kapacitet na navedeni nacin, prosto, tako se ne radi. Ne sokiraju se baterije kratkim spojem vec definisanom stujom(ili opsegom struje)

Mozda doticnim bumbasticnim "busterima" nije problem da daju par ampera kratkog spoja, ali kratkog spoja nema...otpor primara bobine je realan. Ako je manji od 3 oma, postoji otpornik za pocetni rad...

Predpostavljam da je autor imao zelju da za bobinu uradi 12+9V, a pri opterecenju 10+5V, ali je zatrapavio semu, pa je napisana prica oko seme koja ne radi to sto treba.

Mislim da i samo resenje nije vredno spomena, jer ne odgovara temi, tema je Starter za kola, koji ce preuzeti veci deo posla instaliranog accu, i sto se tice startovanja(ogroman problem) i sto se tice napajanja proste bobine(mnogostruko manji problem)
Pogotovo kriticno resenje u slucaju elektronskog paljenja...

Kompletno resenje je ili onaj snazni ispravljac, amaterske izrade, a ponajbolje resenje je dobar rezervni accu kao sto je predlozio Zare.
Posto osim prostog startovanja(i dizela koji nemaju bobine, ali imaju grozne grejace) treba omoguciti neke uslove i alternatoru(i regleru i geneatoru) za rad, Posto moze da se dogode problemi pri radu u ekstremnom opterecenju(izuzetno los accu) ili previsokom naponu(starteri sa preko 16V), koji moze biti poguban i za opremu vozila...
Poz

[ risp73 @ 30.09.2011. 17:41 ] @
Već sam rekao da šemu nisam analizirao, kad sam dobio knjigu zainteresovalo me je rješenje pa sam samo pročitao tekst.

U drugom pasusu na strani 58 piše:

"U toku procesa pokretanja baterije se preko dvopolnog prekidača vežu na red sa akumulatorom. Čim se motor pokrene
prekidač ih isključuje ...


I dalje sam siguran da je ideja dobra. Sad sam pogledao šemu i vidio da u njoj stvarno postoji greška - u pravu si.

Ali zar je bilo neophodno da ti kao moderator u jednom jedinom postu pomeneš obicnu glupost, pogresne pretpostavke,
teski amaterski nivo, nerazumevanje, dokonog diletanta, nemanje pojma, baterijice, diletantizam, nepoznavanje
procesa, prikrivanje neuspesnosti, resenje koje nije vredno spomena, vozic u sobi,
...

Zar nije bilo jednostavnije da si rekao da na šemi postoji greška i objasnio kako da se ona ispravi, npr. da bobine i prekidač
na šemi zamijene mjesta?

Ovim prekidam svoje učešće u diskusiji i izvinjavam se članovima foruma i pokretaču teme koji se interesovao za startere
a ja skrenuo na dodatne baterije.

Pozdrav
[ vladd @ 01.10.2011. 00:27 ] @
Ne, nije moglo blaze. Da je u pitanju samo lokacija baterija, lokacija ili veze relea, bila bi popravka ili dopuna, ali nacin vezivanja bobine, odnosno nacin upotrebe, celu koncepciju pravi nepopravljivom.

Uostalom postoje busteri sa pakovanjima od deset baterija(NiCd), koji se kaci na prikljucak za upaljac, da malo ozivi accu(ako nije previse posrnuo), a nakon startovanja, buster se dopunjava prebacivanjem prekidaca, ili automatski.

No ni on nije tema, starteri su strujno vrlo ozbiljne sprave, tako da, sto se struje tice, ovde cavrljamo o spravama koje su 50-100 puta slabije..

Poz
[ Darko Zivkovic @ 01.10.2011. 09:53 ] @
Citat:
Ne, nije moglo blaze. Da je u pitanju samo lokacija baterija, lokacija ili veze relea, bila bi popravka ili dopuna, ali nacin vezivanja bobine, odnosno nacin upotrebe, celu koncepciju pravi nepopravljivom.

Uostalom postoje busteri sa pakovanjima od deset baterija(NiCd), koji se kaci na prikljucak za upaljac, da malo ozivi accu(ako nije previse posrnuo), a nakon startovanja, buster se dopunjava prebacivanjem prekidaca, ili automatski.

No ni on nije tema, starteri su strujno vrlo ozbiljne sprave, tako da, sto se struje tice, ovde cavrljamo o spravama koje su 50-100 puta slabije..

Poz


Slazem se sa @vladd u potpunosti i nije moglo blaze jer i mene nervira kada tako nesto citam .
Ovde su spomenuti samo neki brzi punjaci i nista vise da prosto kazem . Iz teme sam se iskljucio jos u pocetku zato sto sam video da tema vodi u nekom pravcu sa nekom pricom koja nema blage veze sa starterima , a jas sam iz napravio na desetine komada koji se i dan danas koriste po nekim voznim parkovima poznatih firmi .Ovde su ljudi zapeli o kupovini nekih igracaka koje su dosta skupe s obzirom sta se za te pare dobija ali starter nije ni priblizno. Pozdrav