[ davidm91 @ 26.08.2011. 14:42 ] @
poz svima! Zanima me kako dva motora iste zapremine recimo 1.6 razlicitih proizvodjaca imaju razlicite konjaze? Sta je konjaza tj kako se meri i od cega zavisi? |
[ davidm91 @ 26.08.2011. 14:42 ] @
[ tdjokic @ 26.08.2011. 14:49 ] @
Jos kako moze. Zavisi od bezbroj faktora. Jedan od najcescih je broj obrtaja. Mozes ti naterati i motorcic od 50 kubika da ti daje isto konja kao onaj od 1600 kubika, ali nece dugo da daje ako ga navijes na 20.000 obrtaja u minutu
[ codeNO @ 26.08.2011. 23:40 ] @
Izlazna snaga koju proizvodi motor meri se u kw tj ks(konjima). A povecanje snage na istoj zapremini zavisi i od hoda klipa i radilice. broja ventila i ako su vvt tehnologiji,pritisku ubrizgavanja goriva,turbini,compu koji steluje ubacivanje goriva u cilindre,broju obrtaja na kojoj isporucuje tu snagu..itd.Zato sad imas 1.2l sa 140konja a pre si jedva mogao da dobijes 60ks.Imas wikipediju pa trazi
[ anon115774 @ 27.08.2011. 18:00 ] @
Citat: davidm91: Sta je konjaza tj kako se meri i od cega zavisi? "Konjaza" nije nista kao ni "kubikaza". Ti verovatno mislis na zapreminu i snagu. [ davidm91 @ 31.08.2011. 02:51 ] @
znam da nisu isti snaga ks zapremina cm3
zanimalo me je kako golf 3 1.6 ima 80ks a toyota neka novija recimo 1.6 ima 102ks? [ vladd @ 31.08.2011. 07:56 ] @
Zapremina odredjuje kolicinu smese koja u jednom paketu moze da se spakuje u cilindar. Motor sa 4 cilindra(i 4 takta) ima dva paketa po obrtaju...
Elem, bitna je kolicina vazduha i brzina kojom "prolazi" kroz cilindar. Zato motori koji se brze okrecu, sa vise ventila, sa kracom klipnjacom(oblik poprecnog preseka komore se krece od uspravljenog pravougaonoka do polozenog..zavisno od hoda klipa, sto kraci hod veca brzina okretanja motora), i na vrhu, motori sa nadpritiskom, turbom, imaju znacajno vise snage od "elementarnijih", jednostvaniji motora, ili motora predvidjenih za laganiji rad. Zatim su u igri i oblici bregaste, odnosno brzina rada ventila, i pravi trenutak pripaljivanja smese, radna temperatura motora, ali se sve finalno svodi na "brzinu protoka vazduha" kroz motor, od usisa do izduva. Znaci da postoji nekoliko konstruktivnih parametara, koji direktno uticu na mogucnosti(snagu pre svega) motora, nevezano za kubikazu. Poz [ jnk @ 31.08.2011. 08:08 ] @
davidm91: i to je maksimalna snaga koja se generalno kod atmosferskih japanaca/korejanaca javi u jednom veoma kratkom trenutku pri najvišim obrtajima i oni ga krste da ima toliko konja iako realno ide kao neki raniji motori od 75 ks. Primer kia cee'd 1.4 ima 110 ks a realno vuče se ko prebijena mačka.
[ cozmo_im @ 31.08.2011. 08:49 ] @
Zanimljivo. Moj japanac sa 75ks ide bolje od nekih nemaca koji imaju i citavih 105ks (mislim na benzince).
Elem, bitno je kako je uradjen motor. I kod japanaca nije marketinski trik snaga. Jos samo da te ispravim - Kia Ceed je korejsko vozilo. Medjutim, da se vratim na pocetak price. Nije stvar u snazi samo i kako ce neki auto da ide zbog te snage. Ima tu i drugih stvari - tezina, prenosni odnosi. Zato moj auto sa 960kg ima sa 1295 kubika i 75KS 11,7s ubrzanje do stotke, sto je vreme za rispekt. Isto kao i taj VW sa 105KS (mislim na njihov 1.6 motor). Zasto? Pa taj VW je tezi 300 kila minimum i ima strozije ekoloske norme i motor jednostavno je tako namesten da ide ka ekonomiji a ne performansama. Isto vazi i za pricu Kie Ceed. Auto ima 90KS (ne 110), a preko 1,3 tone i motor 1.4. To je ekonomican a ne brz auto. Medjutim nisi ni u pravu za razvoj snage. VVT-i i Valvematic motori imaju povoljnu krivu (ravnu) obrtnog momenta (odnosno preko 85-90% momenta je dostupno i na jako niskim i previse visokim obrtajima), i vuku linearnije od nekih drugih. Sto znaci bolje ubrzanje i medjuubrzanje ali LOSIJI subjektivni osecaj vucne sile. Za jacinu motora je vise bitan obrtni momenat nego snaga u KS. Skoro je bio test Aurisa 1.6 Valvematic, 132KS, 160Nm, atmo. I neko tamo napljuva kao ne vuce ovo ono.... medjutim ne lezi vraze dodje i konkurencija s motorom 1.6 na test i subjektivni osecaj vucne sile je kao "bolji". Ali na njihovu zalost stoperica je bila neumitna: japanac je bio najbolji u ubrzanju, medjuubrzanju i svemu sto ima veze s motorom i performansa i pored izostanka osecaja da "auto lepi". Zasto? Ima mnogo bolju krivu obrtnog momenta i snage, linearno rasporedjene kroz sirok dijapazon obrtaja i nemas osecaj "da te zalepi" ali kad uzmes stopericu u ruke stvar je drugacija. Elem, danas NIJEDAN auto sa 100KS ne ide kao sto su isli matori automobili sa 100KS. Razlog je velika tezina (bezbednost), ekonomicnost i emisija izduvnih gasova. Medjutim, sada je turbobenzinac normalna pojava i ova nasa prica pada u vodu jer su njihove performanse (pogotovo kod VW motora, mislim da su najbolji) za rispekt - mala kubikaza, veliki momenat. [ jnk @ 31.08.2011. 09:08 ] @
Kolko se sećam pre nekoliko godina(7-8) japanci(honda) su morali da isprave vrednosti svojih motora jer su prikazivali više konja nego što je bilo realno. Tako da itekako je to marketinški trik jer kao što rekoše konji prodaju auto a moment ih vozi. Ista stvar je u industriji motocikala, japanci uvek imaju najvišu deklarisanu vrednost konjskih snaga iako nisu ništa jači(šta više slabiji su) od evropskih sa 20% manje deklarisanih konja.
cee'd 1.4 ima 110 ks proveri. masa 1263 kg 0-100 11.4s [ vladd @ 31.08.2011. 22:22 ] @
Bitna je snaga, bitnija od obrtnog momenta. Medjutim, domacice, penzioneri i bankarski sluzbenici, u najvecem broju, vole da krecu sa opreznim, skoro pa stidljivim dodavanjem gasa, pa se obrtni moment pokazuje kao neophodan.
Pricamo o snazi motora, razlicitoj na istoj kubikazi. Igrarije sa postrojem i odnosima brzina neka budu druga tema. Uostalom, odredjen segment vozila, zahteva odredjen pogonski sklop, a ko je nama kriv sto kupujemo vanove i monovolumene, a uzgajamo zelju za ostrom voznjom. Za prosecnu voznju, potpuno je svejedno da li auto ima 50 ili 120ks, ako se koristi 20-30ks, uz zeljeni prenos. Auto klizi, ubrzava, prosto ucestvuje u saobracaju. Podizanje obrtaja na 5-6000 je vec malo drugacija prica, obrtni momenat gubi na vaznosti, snaga i brzina dolaze do izrazaja. Ali, takva voznja predstavlja, uglavnom, manje od par procenata sveukupnog svakodnevnog korisenja vozila. Da ponovim, to nije tema, kao ni postroj ili prenosni odnosi, vec razlicitost snage kod identicnih zapremina motora. Poz [ jnk @ 01.09.2011. 01:15 ] @
Ajd onda nešto u vezi teme.
1.4 kod kia cee'd ima 110 ks@6200 rpm i 137 nm@5000 rpm 1.4 kod vw golfa ima 80 ks@5000 rpm 132 nm@3800 rpm oba su klasični mpi benzinci bez direktnog ubrizgavanja i turbine. U volkswagenu su zaključili da im je bolje da entry level auto bolje radi na manjim obrtajima dok kia i dalje želi brojkama da poveća vrednost automobila. [ botr @ 01.09.2011. 09:13 ] @
Citat: vladd: Za prosecnu voznju, potpuno je svejedno da li auto ima 50 ili 120ks, ako se koristi 20-30ks, uz zeljeni prenos. Auto klizi, ubrzava, prosto ucestvuje u saobracaju. Podizanje obrtaja na 5-6000 je vec malo drugacija prica, obrtni momenat gubi na vaznosti, snaga i brzina dolaze do izrazaja. Ali, takva voznja predstavlja, uglavnom, manje od par procenata sveukupnog svakodnevnog korisenja vozila. Da ponovim, to nije tema, kao ni postroj ili prenosni odnosi, vec razlicitost snage kod identicnih zapremina motora. Poz Prosecan vozac, uglavnom, gotovo nikada ne "natera auto" u crvenu zonu obrtomera, osim ako nije u pitanju neki motor manje zapremine i relativno male snage. [ vladd @ 01.09.2011. 09:20 ] @
I upravo je zato bespredmetno naklapanje i nekim drugim stvarima a ne o navedenoj temi. Ne vidim sta je nejasno u pitanju da bi se toliko odlutalo od teme.
Da zakljucimo, nije pitanje zasto proizvodjaci prave razlicit asortiman vozila, motora i menjaca, vec kako i zasto ista kubikaza ima veliki raspon snage. Poz [ davidm91 @ 01.09.2011. 15:07 ] @
eh super...zadovoljan sam...hvala na informacijama i objasnjenju
tema jeste bila kao sto je vlad podebljeno napisao samo sam ja drugacije formulisao... Svaka cast! Hvala puno! [ risp73 @ 02.09.2011. 17:40 ] @
Citat: jnk:... to je maksimalna snaga koja se generalno kod atmosferskih japanaca/korejanaca javi u jednom veoma kratkom trenutku pri najvišim obrtajima i oni ga krste da ima toliko konja ... Svi SUS motori imaju krivu snage sličnog oblika - snaga raste s porastom broja obrtaja, na nekom visokom broju obrtaja dostiže svoj maksimum pa onda opet opada, ali to je već ono crveno područje. I ta najveća snaga je ona koju proizvođač navodi u podacima o motoru. Nema tu šta neko nekoga da krsti. Citat: cozmo_im: Za jacinu motora je vise bitan obrtni momenat nego snaga u KS. Bitne karakteristike motora su snaga i obrtni moment, nijedna od njih nije "više bitna". Jačina ne postoji kao karakteristika motora, pretpostavljam da si htio da kažeš da motor sa većim obrtnim momentom obezbjeđujue bolje ubrzanje. I kriva obrtnog momenta kod svih motora izgleda otprilike kao parabola, sa maksimumom pri broju obrtaja znatno nižem od onoga kod kojeg se postiže maksimalna snaga. Sportski motori imaju "špicastiju" krivu, visoke vrijednosti obrtnog momenta se postižu pri relativno uskom području obrtaja pa zato sportski automobili imaju mjenjače sa više brzina koje obezbjeđuju da se motor stalno drži u području velikog obrtnog momenta. "Nesportski" i dizel motori imaju ravniju krivu obrtnog momenta, kod njih obrtni moment zadržava dosta visoku vrijednost u širem području broja obrtaja. Zato dizeli "fino povuku" i pri nižim brojevima obrtaja. [ botr @ 02.09.2011. 20:53 ] @
Citat: risp73: Sportski motori imaju "špicastiju" krivu, visoke vrijednosti obrtnog momenta se postižu pri relativno uskom području obrtaja pa zato sportski automobili imaju mjenjače sa više brzina koje obezbjeđuju da se motor stalno drži u području velikog obrtnog momenta. "Nesportski" i dizel motori imaju ravniju krivu obrtnog momenta, kod njih obrtni moment zadržava dosta visoku vrijednost u širem području broja obrtaja. Zato dizeli "fino povuku" i pri nižim brojevima obrtaja. Sto se tice sportskih automobila, bar onih koji se voze kod nas, oni imaju najcesce pet brzina, s "kratkim" prenosnim odnosima, te stoga ne mogu da razviju neku prevelku brzinu, najcesce idu do 150-160, ali zato uvek imaju obezbedjeno izuzetno ubrzanje i medjuubrzanje. [ su27killeryu @ 02.09.2011. 22:47 ] @
mislis trkacki? Ono sto ja smatram sportskim autom (koje se moze registrovati) mora ici debelo preko 200...
[ risp73 @ 03.09.2011. 07:49 ] @
Citat: botr: Sto se tice sportskih automobila, bar onih koji se voze kod nas, oni imaju najcesce pet brzina, s "kratkim" prenosnim odnosima, te stoga ne mogu da razviju neku prevelku brzinu, najcesce idu do 150-160, ali zato uvek imaju obezbedjeno izuzetno ubrzanje i medjuubrzanje. Pet brzina imaju skoro svi noviji serijski automobili, Loebov Citroën C4 WRC (kao i Peugeot 407 Prologue i Golf TDI 115hp) imaju šest brzina dok novi model Porschea 911 kao i BMW M3 imaju 7-stepene mjenjače. Ako se isti automobil koristi i za relije i za brzinske trke, pošto je nemoguće je postići da automobil ima i dobro ubrzanje potrebno za reli vožnju i veliku maksimalnu brzinu neophodnu na kružnim stazama, problem se najčešće rješava zamjenom diferencijala. Svojevremeno je bio polularan Mitsubishi Colt koji je pored ručice mjenjača imao još jednu kojom se mogao odabrati dugi odnosno kratki diferencijal. [ botr @ 03.09.2011. 08:36 ] @
Citat: su27killeryu: mislis trkacki? Ono sto ja smatram sportskim autom (koje se moze registrovati) mora ici debelo preko 200... Da bome, mislio sam na trkacki. Citat: risp73: Pet brzina imaju skoro svi noviji serijski automobili, Loebov Citroën C4 WRC (kao i Peugeot 407 Prologue i Golf TDI 115hp) imaju šest brzina dok novi model Porschea 911 kao i BMW M3 imaju 7-stepene mjenjače. Ako se isti automobil koristi i za relije i za brzinske trke, pošto je nemoguće je postići da automobil ima i dobro ubrzanje potrebno za reli vožnju i veliku maksimalnu brzinu neophodnu na kružnim stazama, problem se najčešće rješava zamjenom diferencijala. Svojevremeno je bio polularan Mitsubishi Colt koji je pored ručice mjenjača imao još jednu kojom se mogao odabrati dugi odnosno kratki diferencijal. Znam za Colt, vozio sam ga. [ vladd @ 03.09.2011. 09:10 ] @
Obrtni moment je marketinski osvetljena osobina kao ne znam kako vazna. Posledica je nacina rada motora.
Potpuno je vestacki ubacen u nekakvu karakteristiku motora. Iz prostog razloga sto se u kubikazama koje su najvise prisutne, najvise susrecu 4 cilindra, naslo se za zgodno da se nesto kao osvetli neka osobina, prave neke razlike i zamajavaju buduci kupci. To je osobina motora koja je direktno povezana sa brojem cilindara i radnim uglovima motora. Naravno i stepen kompresije igra dominantnu ulogu, zapremina...ali je sve zajedno vise u sluzbi marketinga i odvracanja paznje.:) Od cene ekologije koju korisnik nepotrebno placa:) Bespredmentna je rasprava o menjacima. Poz [ risp73 @ 03.09.2011. 14:01 ] @
Citat: vladd: Obrtni moment je marketinski osvetljena osobina kao ne znam kako vazna. ... Potpuno je vestacki ubacen u nekakvu karakteristiku motora. ... prave neke razlike i zamajavaju buduci kupci. ... sve zajedno vise u sluzbi marketinga i odvracanja paznje.:) Iz ovoga što si napisao tačno je jedino ono "ne znam kako vazna", sve ostalo je apsolutno netačno. Odlučujuća veličina za vučnu silu motora je baš obrtni moment, internet je pun detaljnih objašnjenja, evo jednog: So, which is more important - torque or horsepower? Well, both are important, but torque at the drive wheels is what's really important to the performance of your vehicle. http://www.rubydist.com/Family/Power.html Pozdrav [ toplim @ 03.09.2011. 14:08 ] @
A da li je onda realno, da se prilikom tehnickog pregleda gleda samo kubikaza, ili se gleda i jos nesto. Automobil moze imati i vecu kubikazu a da manje trosi. Ne znam sta im je reper za procenu cene tehnickog pregleda...mada to je druga tema.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|