[ Zarko Silic @ 30.08.2011. 13:47 ] @
Vozilo: VW BORA 19TDI karavan Godiste: 2002. Klima manualna. Boja unutrasnjosti je crna. Reci nisu potrebne: slike sve govore. |
[ Zarko Silic @ 30.08.2011. 13:47 ] @
[ bakara @ 30.08.2011. 15:05 ] @
To nabijas komplekse ovima sa supljim klimama?
[ jnk @ 30.08.2011. 15:24 ] @
A temperatura iz vozila(ne iz ventilacionog otvora)? Recimo sa pozicije vozača i putnika pozadi.
[ Zarko Silic @ 30.08.2011. 22:01 ] @
Na straznjim sedistima ovog karavana, i u vrucim letnjim danima postoji potreba za zimskom odecom i vrucim napitcima..
I ne samo na straznjim sedistima, vec i u prtljazniku se bez problema moze prevoziti lako kvarljiva roba. Kao u hladnjaci. I sve to radi 9 sezona bez razlike, bez bilo kakvog servisa i bez kvarova, bez dopunjavanja i slicnih aktivnosti. Od prvog dana do danas. Najniza temperatura koja se postize hladjenjem u letnjim mesecima je blizu nule, dok je u zimskim mesecima moguce postici temperaturu od 85C (izmereno) na izlazu iz ventilacionih kanala. Kao u sauni. Na -10C moguce je putovati u kupacim gacicama. [ Miro Spiro @ 30.08.2011. 22:24 ] @
Sve su slike fine ali tako je i kod zene bilo. Nov Yaris sve testirano i sve radi temperature sa sondom u servisu uredne ali jednostavno meni na 1 ili 2 bude vruce. Na dostavnom Aygu 1.4 D neki dan vozio i ista stvar meni jednostavno bude vruce na 1 i 2 ali opet to je sve osobno i zavisi od osobe do osobe.
[ vladd @ 31.08.2011. 08:01 ] @
Ova klima moze da odmeni crknuti zamrzivac, samo je malo neudobnija voznja
@Miro Spiro Klima hladi vazduh, zracenje je problem br 2, narocito sa ovakvim ozonskim rupama. Bez UV-IR filtera na staklima, nije kompletno prijatna voznja. Poz [ jnk @ 31.08.2011. 08:04 ] @
Miro Spiro: uključi recirkulaciju vazduha i verovatno će rashladiti kolko treba tako ja rešavam problem sa slabašnim automobilima sa klimom.
[ Nocni @ 31.08.2011. 10:19 ] @
Ovi Zarkovi rezultati su odlicni za mjerenje posle 20 minuta...
Ove godine je veliki problem na ovim nasim prostorima pojava kineskog freona... U R134 izgleda ima odredjen procenat R22 koji na novim autima pravi strasne probleme... Desava se da luduje veliki pritisak i na vozilima starim samo par godina a i smrdi sistem jer taj R22 u dodiru sa plastikama i gumenim djelovima izaziva reakciju... Treba li kucati o tome da nije zdrav i da kad se izvuce cijeli freon iz vozila da se napravi vakuum po propisu... onda prilikom vracanja svakako je sve kontaminirano... Cudno je bilo kad je freon iznenada pojeftinio i to na startu sezone tako da ako vam hladi zadovoljavajuce ne treba sipati... Imali su probleme i serviseri sa masinama tako da ce iduce godine vjerovatno dobro otvoritiu oci i ponovo nabavljati Italijenski freon... [ borkostar @ 31.08.2011. 18:05 ] @
dali je normalno sto meni senzor koji se nalazi na cevi od klime u kabini gasi kompresor kada temperatura vazduha koji se uduvava bude 5 stepena a pali kompresor na 7 stepeni?
[ Nocni @ 31.08.2011. 18:35 ] @
Otkud znaš da ti baš ovaj senzor gasi kompresor?
Nisi rekao koje je vozilo u pitanju, koji je klima uredjaj, i što je najvažnije koji je režim, da li je uključeno automatsko podešavanje, koliko je prošlo od uključivatnja klime, kakav je režim vožnje itd Nije to baš 2+2 [ borkostar @ 31.08.2011. 19:23 ] @
espace 2.1 TD
Citat: Otkud znaš da ti baš ovaj senzor gasi kompresor? drugi nema a i nema sta drugo gasiti na osnovu temp. vazduha koji se uduvava? Majstor sto mi odrzava kaze da je to normalno ali po meni nije jer sam vozio vise automobila sa AC klimom isto kao i ovaj i nijedan nije gasio kompresor ni u jednom rezimu Kad je auto na leru kompresor se veoma retko gasi ( jednom u 10 minuta) Ali na preko 1500 o sa vent. na 3 od 4 se gasi i pali bar jednom ili dva puta u minuti Inace po meni odlicno hladi [ Zarko Silic @ 31.08.2011. 21:31 ] @
Citat: Nocni: Ove godine je veliki problem na ovim nasim prostorima pojava kineskog freona... U R134 izgleda ima odredjen procenat R22 koji na novim autima pravi strasne probleme... Ako je ovo tacno, a ocigledno da jeste jer sa "novim" freonom stvarno nesto ne stima, onda se sa pravom postavlja pitanje sta to Kinezi samostalno proizvode a da je dobro i dugotrajno. Nedavno smo imali prilike da se uverimo u (ne)kvalitet kineskih pneumatika. Ko onda uopste ima smelosti nekom da preporuci kineski automobil kao pametnu kupovinu kada ne umeju da naprave najobicniji freon R134? Da li ima smisla zbog 20 eura ustede rizikovati kvar na klimi od vise stotina eura pa sve do toga da se nikada vise ne moze popraviti i da li ima smisla ovako mala usteda ako se iz rasladnog sistema zahteva maximum; onakakav kakav je predvideo proizvodjac vozila. [ Milojkovic @ 01.09.2011. 01:08 ] @
Sve to sto se desava ima razlog a on je vrlo jednostavan i glasi potraga za jeftinijim od najejeftinijeg.
Serviseri su toliko skinuli cene za svoj rad i uslugu servisa klime da se na sve nacine dovijaju da usparaju a to neminovno znaci da kvalitet mora da se ustine. Stalno se pojavljju neki novi "povoljniji" dobavljaci i od njih se za koji evro nize uzima nesto sto je neprovereno. Uvoznici sa tradicijom ne postoje posto je ovde pravi Eldorado. Konkretno taj gas R 134 koji se ovde uvaljuje uvezla je neka firma iz Zrenjanina iz Kine i debelo su podvalili svima. To im nije prvi put samo sto su pre ovog poslednjeg debakla imali slabiju ambalazu pa su mogli lakse da se razotkriju. Sad su se bas potrudili da isfalsiraju amabalaazu ali je gas i dalje onaj sugavi falsifikat. Ima nesto u tom Zrenjaninu gde se svakojaka cuda desavaju, da li su u pitanju ljudi, mentalitet, sprega vlasti i krimanala, sklonost ka podvali, imidz, pohlepa ili ko zna sta ali iz Beckereka redovno stize neka podvala. [ AstralPro @ 02.09.2011. 21:45 ] @
Da ne otvaram novu temu, zanima me zasto kad vozim sa klimom recimo 20 min, iskljucim je i stavim na 4 da duva bez klime neki smrad pocne da se oseca iz vent kanala?
Filter za kabinu zamenjen novim i opet isto. Inace kad duva bez klime ne smrdi nista. [ botr @ 03.09.2011. 08:38 ] @
Nahvatale se bakterije, lisajevi i sta ti ja znam po kanalima koje koristi klima! Resenje za to je njihovo ciscenje, sprejevi ce pomoci, ali za kratko. Mora to sve da se raspuri i ispere! Kad vozis sa ukljucenom klimom, nekoliko km pre nego sto ces da stanes iskljuci je i otvori malo prozor tako se sprecava/smanjuje stvaranje tih gamadi.
[Ovu poruku je menjao botr dana 03.09.2011. u 21:46 GMT+1] [Ovu poruku je menjao botr dana 03.09.2011. u 21:47 GMT+1] [ Zarko Silic @ 03.09.2011. 09:06 ] @
Tako je, na zalost.
Bez rasklapanja i detaljnog (mehanickog) ciscenja, do i od evapuatora (izmenjivaca toplote-radijatora), tesko da bilo sta drugo moze da pomogne. [ miki_maus @ 08.09.2011. 11:25 ] @
Imate li informaciju, koja je temperatura na izlazu kada se klima podesi na maksimalno hladjenje?
Npr. kada automatsku klimu podesite na low, i upalite 4.brzinu ventilatora (ili koja je vec maksimalna na Vasem vozilu). [ Zarko Silic @ 08.09.2011. 11:38 ] @
U takvim slucajevima treba da bude od 4 do 5C. Naravno, podrazumeva se da je dotok spoljnog vazduha zatvoren, odnosno da je ukljucene recilkulacija. U protivnom, najniza temperatura vazduha na izlazu iz ventilacionog otvora ne moze ici ispod 8C.
Sa vecinom automatskih klimama nije moguce postici tako niske vrednosti kao sto se postizu za manualnim. Obicno je kod automatskih klima najniza vrednost oko +3C. [ miki_maus @ 08.09.2011. 20:58 ] @
Hvala ti puno na odgovoru.
Očigledno imam neki problem. Jer mi klima jako loše radi. Upalim je, radi 30 minuta, a meni je i dalje toplo. Nego, kako se čiste kanali? Tj. da li se pod kanalim podrazumeva put od spolja do filtera, pa od filtera do dela gde se račva za ventilacione otvore. Ko to radi(klima servisi?)? Koja je približna cena takve usluge? [ Zarko Silic @ 08.09.2011. 21:42 ] @
Cisti se prakticno sve.
I od i do. Cena je od 2000 dinara pa na vise. Mislim da je 10.000 najveca koju sam negde video na oglasima. Medjutim, postoji jedan problem. Bilo koliko da se klima ocisti nekakvim "spoljnim metodama", nikada nije 100% cista i stari neprijatni zadah se relativno brzo vraca. Jedina efikasna metoda jeste da se sve rastavi i da se svi kanali mehanicki ociste. Ovo je dug i tezak posao i ne verujem da postoji neko ko bi se takvog posla prihvatio profesionalno (proveri u nekom od klima servisa). Kod pojedinih tipova automobila ovakav posao bi mogao potrajati i danima. Jedino resenje, ukoliko raspolozivo slobodno vreme dopusta jeste "sam svoj majstor". P.S. Ciscenje klime nije bas u direktnoj vezi sa tim sto klima ne hladi dovoljno. Neociscena klima takodje treba da hladi, a ako to ne radi, problem treba traziti na drugom mestu. Veoma se retko desava da se zbog zaprljanosti evapuatora efikasnost toliko smanji da klima ne hladi. Nedostatak freona je mnogo cesci uzrocnik nepravilnog rada klima sistema. [ miki_maus @ 08.09.2011. 22:40 ] @
Pa ne bih želeo da sam majstorišem, jer sam u deficitu sa vremenom. Mada, na zimu, ko zna... :) Tu si ti da pomogneš, ako negde zapnem :D
Ja sam oterao auto kod nekog majstora, koji je bio pored puta (čitaj: najbliži u trenutku kada je klima počela loše da radi), i čovek je nakačio manometre i rekao da je pritisak uredu. Da li bi promena freona + ulja napravila neku razliku? Rekoše mi da bih trebao da menjam to na 5 godina. Čitao sam da postoji kineski freon (na ovom forumu), kako da znam koji je to, čisto da mi ne bi uvalili. Alergičan sam na kineske proizvode. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|