[ straniplacenik @ 10.09.2011. 22:06 ] @
Dakle, uskoro planiram kupovinu novog ljubimca. Moram priznati devojci se svidjaju "dzipovi" ali ni ja nisam ravnodusan. oboma se dopada npr. Quasqai.
Interesuje me vase misljenje o ovim cetvorotockasima u gradskim uslovima, sa potrebom povremenog odlaska na duzi put, na more,... takodje imam i vikendicu na "planini" stavljam pod navodnike jer put je asfaltiran da ne duzim ne bi bilo neke ofroad voznje.
Ono sto oboma treba i sta cenimo, jeste udobnost, prostor (jednog dana i dete), osecaj sigurnosti i nadmocnosti u saobracaju, da je vozilo bezbedno itd. Sama brzina, velika kubikaza motora, velika potrosnja-registracija itd. nije potrebna ni pozeljna.
Kako se u ovome pronalazi neki gradski dzip?

pozz
[ jnk @ 10.09.2011. 23:54 ] @
U sustini udobni su, solidno leze, laki za voznju, imaju veci klirens za prelazenje ivicnjaka, bolje prolaze u sudaru sa nizim automobilima, imas taj osecaj "sa visine" i lepse se ulazi u auto. Potrosnja je veca ali ako je 2.0 dizel nije drasticna razlika.

Sa druge strane limuzina iste duzine ce biti udobnija(manja buka od vetra), lezace neuporedivo bolje, imaces vise mesta, placaces jeftinije gume, manje ce trositi.

E sad nekome je recimo taj osecaj gledanja sa visine dovoljan razlog da uzme SUV, nekome su vozne karakteristike bitnije pa ko sta voli nek izvoli nema univerzalnog odgovora.
[ DrJekyll @ 11.09.2011. 00:29 ] @

Dodao bih samo da je SUV univerzalan automobil s kojim mozete ici u lov po bespucu ali i parkirati ispred hayata ako treba.

Gume nisu toliki bauk, kostaju skoro isto kao za automobile D klase, i 'sportskije' modele C klase.

[ jnk @ 11.09.2011. 00:36 ] @
E da dodao bih jos jednu bitnu stvar. SUV iz nekog razloga izaziva najvise zavisti kod ljudi tako da sa tim vozilom najcesce mozete ocekivati da vam neko "kljucuje" automobil ili napravi neki vandalizam.
[ DrJekyll @ 11.09.2011. 00:48 ] @

Pa sad, to je kao kad bi rekao 'necu da ozenim lepu i zgodnu jer ce je svi saletati'
[ pisac @ 11.09.2011. 01:02 ] @
Nije to zavist već je suština u tome da među vozačima SUV-ova ima najviše onih koji leče svoje komplekse svojim vozilom, a ujedno i onih koji su bahati (što je možda ista stvar), pa se to ljudima popelo na *űrac.

Evo ja recimo nikada ne propuštam SUV-ove iz sporednih ulica niti pri prestrojavanju, baš zato što među tim SUV-ovima ima najviše onih koji nasilno uleću iz sporedih ulica i glume nekog za koga propisi (i kultura) ne važe. Tako da kad god vidim SUV, a ja ga svrstam u kategoriju onih prema kojima ne treba pokazati nikavu ljubaznost.

Sećam se jednom tip u SUV-u prolazi na crveno (namerno, jer je zastao pa krenuo) a ja na zeleno, i očekuje da ću ja njega da propustim što se naravno nije desilo. Posle mi ablendovao, glumio neko uvređenu damu, kako se ja to usuđujem da ne propustim nj. veličanstvo.
[ Ivan Dimkovic @ 11.09.2011. 01:14 ] @
Citat:
DrJekyll: Dodao bih samo da je SUV univerzalan automobil s kojim mozete ici u lov po bespucu ali i parkirati ispred hayata ako treba.


Kako koji.

Trziste je puno pozerskih tzv. "SUV-ova" koji ce se fino raspasti po bespucu - ili, u najboljem slucaju, negde zaglaviti.

Meni licno (kazem licno posto je to vrlo subjektivno) ceo taj novokomponovani hajp sa tim SUV-ovima ne izgleda privlacno... ono, ako nekome treba off-roader, daleko ce bolje proci sa pravim terenskim vozilom opremljenim sa LSD-om i ojacanom mehanikom nego sa nekim pozerskim SUV-om.

Drugo, oko bezbednosti - tacno je da je SUV vecih gabarita i da ce u sudaru sa malim vozilom verovatno bolje proci ali takodje SUV ima i visi centar mase i daleko lakse se prevrce, sto takodje moze da se negativno odrazi na prezivljavanje.

Opet, jedno je sigurno - SUV definitivno ima vise mesta, pa ako je to nekome prioritet onda definitivno nema sta da se prigovori...
[ DrJekyll @ 11.09.2011. 01:21 ] @
Citat:
pisac

Evo ja recimo nikada ne propuštam SUV-ove iz sporednih ulica niti pri prestrojavanju,



Znaci ti se ponasas podjednako bahato kao oni, iako ne vozis SUV?



[ jnk @ 11.09.2011. 01:28 ] @
Nisam siguran da recimo x5 ima vise mesta od bmw 5ice kako na sedistima tako i u gepeku.
[ DrJekyll @ 11.09.2011. 02:00 ] @

X5 ima veci gepek za 100 litara i komforniji u kabini

http://www.cars-data.com/en/bm...rive30d-245hp-46974/specs.html

http://www.cars-data.com/en/bmw-530d-245hp-47710/specs.html
[ pisac @ 11.09.2011. 03:33 ] @
Citat:
DrJekyll:
Citat:
pisac

Evo ja recimo nikada ne propuštam SUV-ove iz sporednih ulica niti pri prestrojavanju,

Znaci ti se ponasas podjednako bahato kao oni, iako ne vozis SUV?


Bahato? Obrati pažnju na sporednih i prestrojavanju... pa o bahatosti pričaj kada vidiš kako to SUV-ovi rade
[ cozmo_im @ 11.09.2011. 07:03 ] @
Qashqai nije SUV. Ta klasa se zove - crossover. I savrseno se snalazi po gradu i udobnija je od mnogih skupljih i izvikanih automobila, a kompaktnih je gabarita.

SUV je Toyota Landcruiser, naprimer.

Ako se misli na RAV4, Forester, Yeti, Qashqai, ASX... sve su to crossoveri, automobili sa visim klirensom, SUV izgledom i 4x4 pogonom, udobni za sve uslove voznje.
[ mserifov @ 11.09.2011. 09:44 ] @
Moja preporuka za pravi auto


http://en.wikipedia.org/wiki/F...er_Defender_front_20070518.jpg
[ ventura @ 11.09.2011. 09:45 ] @
Citat:
pisac
Evo ja recimo nikada ne propuštam SUV-ove iz sporednih ulica niti pri prestrojavanju, baš zato što među tim SUV-ovima ima najviše onih koji nasilno uleću iz sporedih ulica i glume nekog za koga propisi (i kultura) ne važe. Tako da kad god vidim SUV, a ja ga svrstam u kategoriju onih prema kojima ne treba pokazati nikavu ljubaznost.

Ako je zaista tako (mada ja to lično nisam primetio), kako drugačije da se ponašaju ako se svi u saobraćaju ponašaju tako džukački prema njima? Ako je uredno dao migavac prilikom prestrojavanja, zašto ga ne bi propustio ispred sebe, i to ne samo SUV, nego bilo koga..
[ pisac @ 11.09.2011. 10:07 ] @
Aaaa, kada čovek da migavac i drži pristojan razmak (a ne trpa se na silu), to je sasvim drugi slučaj. Mada je u takvim slučajevima za volanom SUV-a u mnogo većem procentu neka žena
[ DrJekyll @ 11.09.2011. 10:24 ] @

A kad ti se trpa neki yugo onda ga propustis zato sto ti zao?

[ Zarko Silic @ 11.09.2011. 10:41 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Opet, jedno je sigurno - SUV definitivno ima vise mesta, pa ako je to nekome prioritet onda definitivno nema sta da se prigovori...


Za neverovati, ali ovo nije tacno. I sam sam se vise puta prevario posmatrajuci spoljne gabarite pojedinih modela i poredeci ono sto moze u njega da se smesti.
[ cozmo_im @ 11.09.2011. 10:52 ] @
Zavisi... Landcruiser ima mesta kao omanji brod - OGROMAN je unutra. Ladja. To je SUV. Ostali pomenuti - NISU. Oni su Crossoveri.

Qashqai i Yeti su kraljevi prostora unutra... nude vise od limuzina nekih. RAV4 je skuceniji recimo, bolje je u nekom vecem automobilu ako se cilja na prostor.

Neki su prostrani, neki nisu, treba testirati i provozati.
[ StORM48 @ 11.09.2011. 10:57 ] @
Naravno da nije tačno. Terenci spolja deluju kao kamioni, a unutra su vrlo zbrčkani, čak i oni najveći. Najveći među njima, onaj drljavi Hamer, unutra je napravljen kao za hobite - prostran je, ali nizak, pa svako višeg rasta obavezno raspali glavom o plafon. Koja debilana, za nepoverovati... Landcruiser jeste prostran unutra, ali sve dok ne pogledaš koliki je spolja - hoću reći, spoljne dimenzije su drastično veće od unutrašnjih. Jedna Opel Omega je prostranija od tog Landcruisera, jbt, iako ovaj deluje ko planina.

Tuareg... onako - ima mesta u gepeku, konforan je napred, a pozadi... kao trokolica. Razlika između drvene klupe i zadnje klupe Tuarega (i većine terenaca) je u tapacirungu - Tuareg poseduje drvenu klupu tapaciranu kožom, a udobnost im je ista.

A slažem se i oko toga da spoljni izgled ne definiše mogućnost off-road vožnje. Mnogi će se zabosti u prvu baru.

Pozdrav
[ codeNO @ 11.09.2011. 11:18 ] @
Mnogo price nista konkretno. Nissan ti je dobar izbor sobzirom da ti je klasa urbanog dzipa. Imas jos modela koje je nabrojao cozmo i treba sve pojedinacno probati jer bukvalno svaki je za sebe. Sto zbog izbora motora sto zbog velicine i onog "statusnog"
[ cozmo_im @ 11.09.2011. 11:39 ] @
Citat:
StORM48: Landcruiser jeste prostran unutra, ali sve dok ne pogledaš koliki je spolja - hoću reći, spoljne dimenzije su drastično veće od unutrašnjih. Jedna Opel Omega je prostranija od tog Landcruisera, jbt, iako ovaj deluje ko planina.


Ovo je apsolutno netacno. Landcruiser ima prostora neverovatno, kakva crna Omega. A spolja je velik - pa mora da bude - to je pravi SUV, nije crossover, nije sminka, pogledaj gde se vozi (ne racunam dzibere koji ga voze po gradu).

Ili Nissan X-Trail. Obilje prostora a dobar SUV. Posto sam ga vozio, nazad mogu tri osobe od 1.9m da sede ko u ladji.

Qashqai izgleda skuceno a spolja nabudzeno ali kad sednes "vau"... tj. ako vozac ima 1,8m visine i pomeri sediste unazad, suvozac od isto 1,8m visine sedi iza njega i ima oko ihihaj prostora od kolena do sedista ispred! Vrlo vrlo prostrano.

Ali samo u jednom grmu lezi zec... vec sam pisao o tome i pustio snimak na forumu... prava je uzivancija kad imas vozilo koje je savrseno tiho i udobno kao limuzina u gradu i na autoputu a mozes sa 50-60kmh i vise da se zaletis na traktorski put ili kolski put i da u kabini vlada apsolutna tisina i mirnoca (dok bi se ta Omega razlupala cim bi naisla na takav put, ne bi poterala 10 metara).

E to je ono sto crossovere izdvaja od ostalih. Neki te nece da vide, pokriju se usima... i ne veruju da postoji vozilo koje kombinuje udobnost limuzine a moze da tera po zlatiborskom blatu i putevima kuda idu traktori sa limuzinskom udobnoscu.
[ ventura @ 11.09.2011. 11:51 ] @
Citat:
cozmo_im
prava je uzivancija kad imas vozilo koje je savrseno tiho i udobno kao limuzina u gradu i na autoputu a mozes sa 50-60kmh i vise da se zaletis na traktorski put ili kolski put i da u kabini vlada apsolutna tisina i mirnoca (dok bi se ta Omega razlupala cim bi naisla na takav put, ne bi poterala 10 metara).

Daj ajde nemoj sada da preterujemo kao deca u osnovnoj školi... Prvo ti jeftini SUV/crossover kako god da se zovu nisu ni tihi ni udoni na autoputu a kamoli po traktorskom/kolskom putu...

Drugo, što se tiče buke, tu najskuplji SUV šije bilo koja limuzina srednje klase (Pasat, A4, BMW 3)... Tu je jedino nešto bolji Porsche Cayenne, može se reći da je on stvarno nešto tiši od proseka, ali od ostalih SUV-eva kojima sam imao prilike da se vozim i da ih vozim (X5, X6, Q7, Touareg, LandCruiser) svi su ekstremno bučni pri čemu je mislim Touareg najgori..

I treće, kada se siđe sa puta, nema tog auta koji nije bučan, a tu apsolutnu mirnoću i tišinu nećeš dobiti ni sa Rolls Royce-om... Tako da nemojmo preterivati kao deca od 7 godina, neozbiljno je.
[ Ivan Dimkovic @ 11.09.2011. 11:52 ] @
Citat:
StORM48: Naravno da nije tačno. Terenci spolja deluju kao kamioni, a unutra su vrlo zbrčkani, čak i oni najveći. Najveći među njima, onaj drljavi Hamer, unutra je napravljen kao za hobite - prostran je, ali nizak, pa svako višeg rasta obavezno raspali glavom o plafon. Koja debilana, za nepoverovati... Landcruiser jeste prostran unutra, ali sve dok ne pogledaš koliki je spolja - hoću reći, spoljne dimenzije su drastično veće od unutrašnjih. Jedna Opel Omega je prostranija od tog Landcruisera, jbt, iako ovaj deluje ko planina.

Tuareg... onako - ima mesta u gepeku, konforan je napred, a pozadi... kao trokolica. Razlika između drvene klupe i zadnje klupe Tuarega (i većine terenaca) je u tapacirungu - Tuareg poseduje drvenu klupu tapaciranu kožom, a udobnost im je ista. :D

A slažem se i oko toga da spoljni izgled ne definiše mogućnost off-road vožnje. Mnogi će se zabosti u prvu baru. ;)

Pozdrav


Iskreno, da meni licno treba prostor uzeo bih neki "karavan" - posto necu kompromitovati aerodinamiku previse, necu imati visi centar mase - a prostora cu imati bar koliko u skoro svim tim "crossover-ima" i SUV-ovima ako ne i vise kao sto ti kazes (verujem ti, posto si ti, koliko se secam, i imao neki SUV ranije - ja nisam nikad pa su mi prakticna iskustva 0 tj. jedino ono malo sto sam sedao u njih po salonima)

Ako batalimo prave offroader-e i ljude kojima oni zaista trebaju, SUV-ovi se generalno kupuju zbog 2 stvari:

a) Percepcije vece sigurnosti (pogotovu za zene, neverovatno je koliko zena voli SUV-ove zbog toga)
ili
b) Narodski receno, 'urcenja (dokaz za to je da je i Porsche uleteo u tu pricu sa onim njihovim Cayenne modelima koji su mega-popularni, bas kao i BMW X5M/X6M recimo)

E sad, ja ne vidim apsolutno nista lose u tome - ako neko hoce da reklamira svoj uspeh, sto da ne... Medjutim, mislim da bi zarad korektne tehnicke diskusije ipak trebalo napomenuti ono sto je vec pomenuto na ovoj temi, pogotovu kada se radi o tim "crossover" varijantama koje nisu dobre ni u cemu, osim u pokusaju da izgledaju kao SUV-ovi spolja.
[ StORM48 @ 11.09.2011. 12:01 ] @
Izvinjavam se druže Cozmo, ja o ovome pišem sa stanovišta korisnika, a ne "probača", pa mislim da bi bilo blesavo da prihvatam rukavicu i krenem ovde da se glođem sa Tobom. I stvarno - ko bre priča o voženju Omege offroad? Šta je Tebi? Pričamo o udobnosti i prostranosti enterijera, a tu su neuporedivi.

I u pravu su i Ventura i Ivan - nema udobnog SUV-a... sve su to naduvane priče i baljezgarije za malu decu. Jeste, lepše pređe preko drljavih srpskih puteva, ali zato se osećaš kao u avionu koji je uleteo u turbulenciju - želudac ti non-stop pliva po stomaku i ljudima koji slabije podnose putovanja od toga bude muka kao i u autobusu. Par puta sam imao prilike da budem vožen na zadnjem sedištu i ono je prosto ponižavajuće... trokolica 1:1.

A tačna je i priča o "percepciji" veće sigurnosti... istina je da se SUV prvi nađe na krovu kada dođe do nekog sr*nja, zbog čega sam uvek spuštao visinu na minimum, kako bih sebi pružio utisak veće stabilnosti.

I kakav bre Qashqai... imao sam ga u vidu za kupovinu, sve dok nisam seo unutra... napravljen je toliko plastično i tvrdo, da mi nije jasno za koje je tržište pravljen. Ti stvarno imaš čudan pogled na konfor...

@Ivan
Pa da... Tuarega... mislim - stvarno treba biti mazohista i ubeđivati druge da je to nešto. Mnogi me gledaju "belo" kad to kažem, jer misle da se foliram, ali to zaista jeste tako - SUV bih preporučio nekome ko živi u ruralnim predelima Zlatibora npr - tamo zaista ima deonica gde je eksploatacija kulturnog automobila čist sadizam prema mašini.

Pre njega sam imao Chrysler 300M - sunce ti... iz njega u Tuarega? Kao kada iz lađe pređeš u Fiću... neopisivo.
Landcruiser mi se isto nije naročito svideo, jer iako je pravi SUV, bilo je smešnih situacija gde ga je iz blata čupala jedna Lada Niva (da ne poveruješ), zbog međuosovinskog rastojanja, zbog kojeg toliki SUV ume da legne "trbuhom" tamo gde manji autići prođu bez većih problema.

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 11.09.2011. u 13:20 GMT+1]
[ jnk @ 11.09.2011. 12:18 ] @
Aj da si uporedio tuarega sa S klasom pa da kazem ali sa chryslerom 300m?? Ne vidis ni malo subjektivnog u ovom ocenjivanju? Meni je recimo 300m katastrofa u odnosu na tuarega(pricam o kvalitetu enterijera).
[ Zarko Silic @ 11.09.2011. 12:19 ] @
@cozmo_im,

ajde proveri informaciju, pre nego sto nesto napises. Nemoj pisati napamet.

Proveri na primer koliki je prtljaznik kog tog Qashqaia i kod, na primer Passata Variant.
[ StORM48 @ 11.09.2011. 12:25 ] @
@jnk
Ovaj... pričaš napamet... ako je subjektivno, subjektivno je za oba. Oba auta sam vozio - posedovao, u "mint" stanju. Nisam ih gledao na slikama ili čitao o njima, pa da se isčuđavam po forumima. 300m je za celu klasu kvalitetnije odrađen od Tuarega. Tuaregu je, bre, posle nekog vremena krenuo da se ljušti finiš po celom enterijeru! "Kvalitetno"... nema šta. A buka, riknjavanje koječega... i sve to naspram 300m kojeg sam prodao u identičnom stanju u kakvom je kupljen, ali sa većom kilometražom od Tuarega. E, a mora mu se priznati, ono "plastično drvo" ("drveni trim") je ostalo u jednom komadu!

A na stranu to što sam 300m pomenuo pre svega u kontekstu priče o "prostranosti i udobnosti" enterijera, a tu su tek neuporedivi.

Pozdrav
[ jnk @ 11.09.2011. 12:36 ] @
Verujem da je 300m ostao u fabrickom stanju jer su materijali takvi da nema sta da se oljusti ;) Kao i enterijer swifta od pre 20 godina i dan danas je u fabrickom stanju. Ne znam sta si radio sa enterijerom ali meni je u golfu posle 3 i po god u fabrickom stanju(i koza i na volanu i na sedistima i sve ostalo).
[ StORM48 @ 11.09.2011. 12:44 ] @
Pa eto odgovora na pitanje - dirnuo sam "golfadžiju" u srce, kad sam pomenuo VW u negativnom kontekstu... Mislim - stvarno... nisi Ti ni video ova dva auta, a ja sad valjda trebam kao da odgovaram na ovo što si pisao? Ma sureee... Ček' gusle da uzmem...

Pozdrav
[ jnk @ 11.09.2011. 12:49 ] @
Kolko vidim ovde si samo ti dirnut u srce :)

relax
[ Zarko Silic @ 11.09.2011. 13:12 ] @
Off topic:

Ne znam Storme sta si ti video kvalitetno na 300M, a li ja sam, na zalost i ne ponavljalo se cesto, imao prilike da ga rastavljam. Ne pamtim da sam radio veci krs od tog 300M. Krs kao i svaki americki krs. Osim audio sistama, nisam pronasao nista sto necemu vredi, ali ni taj audio sistem ne radi kao sto to radi kod, na primer Audia u istoj klasi.
Uopste me ne cudi cinjenica da su propali.

On topic:

Treba dobro razmotriti sta je to sto nekoga "prisiljava" da kupi SUV. Cesto sam sretao da razlozi nisu previse srodni zdravom razumu.
[ straniplacenik @ 11.09.2011. 13:14 ] @
Ja bih iznad svega zeleo nesto nisko i sa dvoje vrata, jos uvek mene decacki snovi jure, ali realnost je otisla daleko od sna. Posmatram svog prijatelja koji je godinu dana *ebao sve po spisku svom autu jer je bio sa dvoje vrata i mali, a ono dete u sediste, kolica u gepek, stvari i ... zena nervozna a njega ubise ledja. Kako se oporavio kupovinom laaadjeee!!! Mene isto to ceka, a posto bih kupio nesto novo biram i trazim iskustva drugih. Neosporno je da je uticaj devojke velik i da se neverovatno lozi na CROSSOVERE.
Prostora treba naravno, ali nikako ne bih voleo uzeti nekog karavana. Prosto mi nisu privlacni, a ne treba bas ni toliko gepeka.
Posto bi se vozilo i dete (jednog dana) jako mi je vazna bezbednost iako sam izuzetno siguran, tolerantan, kulturan vozac. Ne plasim se svojih gresaka.
Ja sam oko 1.8 a devojka oko 1.9 visok/a. Ja nesto krupniji ona vitka :) eto, doduse presudno ce biti testiranje pri kupovini
[ jnk @ 11.09.2011. 13:25 ] @
Realno i racionalno je da uzmes karavana. S obzirom da kazes da se devojci svidja SUV onda slabo sta mi tu mozemo da ti pomognemo i bojim se da je odluka vec donesena ;)
[ straniplacenik @ 11.09.2011. 13:31 ] @
i ja se bojim, vise onog kakve troskove vece mi to donosi :)
[ cozmo_im @ 11.09.2011. 13:36 ] @
Ajde priznajte da niste seli u neki crossover a kamoli vozili.

Tvrdim da je Qashqai SAVRSENO tih i mekan na autoputu a po gradu ne oseca ni jednu jedinu rupu a atmosfera u kabini je bolja nego u nekim vecim limuzinama. Auto je prostran a gepek mu je zapremine 410 litara (1530l kad se obore sedista). Saht kad prelazite kao da ste presli preko kamencica od 1mm - dakle ne oseca. Auto je neverovatno udoban, prostran i komforan KAKVA CRNA LOSA PLASTIKA, ima najkvalitetniji enterijer u klasi, a takodje (NISAM vozio) iz iskustava drugih cujem da je Yeti neverovatno udobno vozilo za sve uslove, veoma kvalitetnog enterijera. Pri tom - zaokretni krug 10,6m. Odlican rezultat.

Ovo ja zovem udobnost, komfor i izolacija:

http://youtu.be/z2jx67dEcDg

Cuje se na kraju samo huk tockova preko puta koji je posut kamenjem velicine oraha (da, da, cak ni to nije osetio).

Kada izadjete na autoput nemate pojam brzine niti osecaj za okolni prostor. Uzivate u apsolutnoj tisini i mirnoci voznje. Takvo nesto ni RAV4 ne moze da ponudi kao najprodavaniji crossover. Vozio sam staru veziju Qashqaia i ova nova je toliko unapredjena da nemam reci. Iste stvari sam cuo i za Yeti, iste hvalospeve, cak kazu i da je za nijansu prostraniji. Po testovima, opasno se priblizio Mitsubishi ASX sa 1.8 dizel motorom (kazu jedan izuzetno tih motor - i izvukli su 150KS iz njega).



[ Zarko Silic @ 11.09.2011. 13:48 ] @








[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 12.09.2011. u 01:20 GMT+1]
[ ventura @ 11.09.2011. 14:30 ] @
Citat:
cozmo_im: Ajde priznajte da niste seli u neki crossover a kamoli vozili.

Tvrdim da je Qashqai SAVRSENO tih i mekan na autoputu a po gradu ne oseca ni jednu jedinu rupu a atmosfera u kabini je bolja nego u nekim vecim limuzinama.

Priznajem, nisam se vozio niujednom od tih crossovera koje spominjete (Quashai, Yeti, Duster i sl.), ali sam lično vozio neke SUV-ove koje su u samom vrhu ponude, a koji po defaultu kakvi god da su moraju biti za nekoliko klasa bolji od tih crossovera u svakom pogledu.

Dakle SUV koje sam lično vozio više od nekoliko hiljada kilometara svaki (dakle ne krug po parkingu, već relativno česta vožnja po svakakvim putevima): Porsche Cayenne Turbo, VW Touareg V10, BMW X5 3.0d.

Nijedan od tih automobila nije SAVRŠENO tih i mekan na autoputu. Najbolja limuzina u kojoj sam imao prilike da se vozim je Audi A8 4.2, i to mi je reper kada poredim udobnost vožnje. Dakle nijedan od tih SUV-ova ne može ni da prismrdi Audiju A8 što se tiče udobnosti i tišine u kabini. Od ovih SUV-ove koje sam naveo, Cayenne može da se meri sa recimo malo boljom limuzinom - A6 ili E Klasa, dok Touareg i X5 su otprilike udobni/tihi koliko i Pasat ili Audi A4...

Dakle ne znam kakav je taj Qashkai ili Yeti, ali cenim da ni po jednom parametru ne mogu biti bolji od auta koji košta 140.000 evra, a upravo taj automobil ne ispunjava opis koji si ti naveo, pa sasvim sigurno ga neće ispuniti ni neki Quashkai.
[ Sceka @ 11.09.2011. 14:58 ] @
Kao sto rekoh na drugoj temi, tamo je bilo Offtopic - ovde nije, "Inace sam u potrazi za nekim dzipom (do 20.000EUR), u opticaju su mi Nissan Murano ili Pathfinder, Infiniti FX35 a mozda i neki X5 ali mi se on najmanje dopada."

Odlucio sam za tu vrstu prevoznog sredstva prvenstveno zato sto nikada nisam posedovao a sada vec mnogo mojih ortaka vozi neku vrstu dzipa. Primetio sam jednu pojavu, bar kad je rec o krugu ljudi u kojem se ja krecem i sa kojima se druzim, naime, ko jednom iz bilo kog razloga kupi dzip - i svaki sledeci put kupuje isto, sa malim varijacijamau modelu. Ni jedan, ponavljam, ni jedan ortak koji je jednom kupio dzip nikada vise nista drugo nije vozio/vozi. Ali stvarno je tako. Vecina ima neku varijantu ML-a, par njih ima X6, nekoliko X5, samo dvojica imaju Jeep, jedan ima Subaru B9... i naravno Murano, Pathfinder i InfinitiFX35, tako sam i suzio izbor probajuci ih.

Infiniti FX35 ide kao nenormalan, ubrzava skoro kao Cayenne, potpuno nepregledan pozadi sto se tice uparkiravanja ali ima najbolji sistem kamera koji trenutno postoji. Ima ukupno 4 kamere tako da kad se vozi unazad na displeju je kao "saraund" sistem, sve se vidi savrseno u krug, parkiranje je prostije nego na kompjuteru. Savrseno udoban, pricam o vozacevom sedistu, ostalo me ne zanima, narocito pozadi! Sediste se pomera po svim pravcima koji postoje, dve memorija. Pri ulasku u vozilo sediste je u skroz zadnjem polozaju, volan skroz gore, pedale skroz udaljene. Pri startovanju motora sediste, volan i pedale za par sekundi se postavljaju u memorisani polozaj. Pri gasenju motora i otvaranju vrata sve se opet povlaci i pruza vozacu neverovatan utisak ogromnog prostora za izlazak/ulazak iz/u vozilo!!! Zadnja sedista se obaraju i ispravljaju "na dugme" kao i "peta vrata" koja se 'dizu' i daljinski! Zgodna stvar kad se nosi nesto.

Nissan Murano, za nijansu sporiji, dosta pregledniji, ima kameru za voznju unazad, vrlo udoban, sediste isto kao Infiniti - u svim pravcima, pedale isto (steluje se udaljenost "na dugme") ali volan nije "elektricni" i ide samo gore - dole a ne i po dubini. To je zato sto je 2007-mo godiste (taj koji sam vozio), od 2009-te sve isto kao Infiniti). CVT menjac, sto znaci narodski receno, ima samo jednu brzinu, cudno prvih desetak minuta ali tako glatko ide i ubrzava da je to milina!

Nissan Pathfinder, skoro sve kao Murano samo veci, dosta veci spolja iako malo manje mesta za vozaca unutra, cudno ali je tako. Inace jedini dizel od svih koje sam probao. Ja inace ne volim dizel, nikada i nisam imao ni jedan. Ovaj sto sam vozio je najslabiji pa i ne mogu bas da ga poredim sto se brzine tice (kako vuce...). I Infiniti i Murano imaju 3500 kubika, Murano 240 konja a mislim da Infiniti ima 280 konja i to se lepo oseca kod oba vozila i kad povuce iz mesta i na autoputu, 180 - 200 km na sat ocas posla, inace je blokada na 202km/cas fabricki tako da kad ides 200 na sat mozes cak par santimetara da 'pustis' pedalu gasa (bila je 'do daske') a da ne usporava. Kako su to uradili, sta se desava sa potrosnjom - nemam pojma i ne zanima me jer je to samo proba bila, inace me prosla varijanta jurcanja vec neko vreme.

Nadam se da nisam udavio. Inace retko se prica o dzipovima generalno a forumi koji su tome posveceni su dosadni jer se uglavnom prica o off road varijantama a to mene licno ne zanima. Bilo bi lepo da neko ko ima dzip, SUV, Crossover... malo napisao o licnim iskustvima!

Da ne zaboravim, trenutno vozim Astru karavan '98 godiste, dobijenu na poklon pre par godina iz dojca sa 45000 predjenih kilometara. Za svo to vreme sam samo jednom (JEDAN JEDINI PUT) oborio zadnja sedista za svoje potrebe a jedno dvasedetak i vise puta za potrebe komsija i rodbine, "kad vec imas karavan, 'ajde Bogati da mi prebacis..." - sto podrazumeva i skidanje zamrzivaca sanducara, najveceg moguceg, sa drugog sprata bez lifta i nosenje na cetvrti sprak isto bez lifta 'babi da ima gde povrce zimus da drzi'!!! :) Toliko o isplativosti karavana kao takvog! :))


Pozdrav!

[Ovu poruku je menjao Sceka dana 11.09.2011. u 16:08 GMT+1]
[ milivoje t @ 11.09.2011. 15:33 ] @
Citat:
straniplacenik: Ja bih iznad svega zeleo nesto nisko i sa dvoje vrata, jos uvek mene decacki snovi jure, ali realnost je otisla daleko od sna. Posmatram svog prijatelja koji je godinu dana *ebao sve po spisku svom autu jer je bio sa dvoje vrata i mali, a ono dete u sediste, kolica u gepek, stvari i ... zena nervozna a njega ubise ledja. Kako se oporavio kupovinom laaadjeee!!! Mene isto to ceka, a posto bih kupio nesto novo biram i trazim iskustva drugih. Neosporno je da je uticaj devojke velik i da se neverovatno lozi na CROSSOVERE.
Prostora treba naravno, ali nikako ne bih voleo uzeti nekog karavana. Prosto mi nisu privlacni, a ne treba bas ni toliko gepeka.
Posto bi se vozilo i dete (jednog dana) jako mi je vazna bezbednost iako sam izuzetno siguran, tolerantan, kulturan vozac. Ne plasim se svojih gresaka.
Ja sam oko 1.8 a devojka oko 1.9 visok/a. Ja nesto krupniji ona vitka :) eto, doduse presudno ce biti testiranje pri kupovini
Svasta, nisi se ozenio, nema ni dece, a vec igras kako zena kaze.

Sinak kupi sebi neki sportski kupe, ispuni sebi zelju, kakav bre porodicni auto. Kad dodje vreme za to, onda ga kupi.
[ straniplacenik @ 11.09.2011. 16:21 ] @
Voleo bih ali ne mogu. Zasto, pa toliko para a pogotovo vremena za igranje nemam. kad kazem igranje, mislim na posle prodaju sportskog kupea a onda kupovine porodicnog automobila. Sada sa 30 godina bilo bi neozbiljno da razmisljam na kratke staze. Znaci sad pripreme za ono sta me ocekuje uskoro.
Kupujem porodicni auto, sposoban za grad, isto tako i za putovanja sa porodicom, bezbedan itd. Auto koji bih vozio najduze 10 godina. U medjuvremenu, sigurno ce se pojaviti uslovi za kupovinu drugog auta. Mozda to bude bas neki mali sportista za uzivanje ili zamena ovog prvog. Ko zna, o tome kada dodje vreme, za sada je u opticaju neki gradski dzip, crossover, karavani nikako.
Moram reci da sam vozio oktaviju karavan (kupio novu), 2008 godiste, presla 100.000km i nesto preko, auto generalno ok, ali nije to to... nisam se pronasao u njemu, suvise velik za grad, razocaravajuca unutrasnjost, odnosno kvalitet materijala (volan na toj km gori nego na yugu!) itd...
Nesto poput qasqaija bi bio pravi pogodak. Do te cene sam spreman i imam da platim. Iluzorno je porediti X5, Touarega i sl. za to nemam pare, a zelim nov auto jer bih ga zeleo voziti najdzue 10 godina.
Ne bih pravio km kao sa oktavijom (to je sluzbeni auto) vec do 10.000 godisnje a ni toliko. U opticaju je neki benzinac ili mali dizel.

Da me devojka vrti oko prsta to je tacno, jbg sta da radim kada sam tak'i :)))
[ BB308 @ 11.09.2011. 17:24 ] @
Evo malo licnog iskustva za ml 320 CDI. presao oko 50000km za 2 god. toliko je kod mene. Pre njega imao karavan ww pasat b5, posle bmw 5 zadnja 2 modela, znaci auta koja imaju prostora, a i udobni su prilicno.Ipak ne mogu da se porede ni jedan sto se tice prostora unutra, preglednosti tokom voznje, voznji po putevima po Srbiji, trotoari, rupe makadam.Buka ili sustanje kako ih zovete, nema ih. Nemam osecaj da li idem 140 ili180 km/h (autoput Nemacka) ni ja koji vozim, ni onaj ko je u autu.
Jedina mana skuplje odrzavanje, gume, ulje po 9l motor i menjac, mozda potrosnja po gradu ali sve ima svoje. Otvoren put trosi 9l.
Sinoc sedao da probam novi A6 karavan (drugar mi radi u audi-u) prostora i napred i pozadi, al nekako cini mi se dosta skucenije unutra od ML,nize...
Tako da sledeci auto SUV pozz
[ StORM48 @ 11.09.2011. 17:42 ] @
@zarsilic
Nisam ni sumnjao da ćeš se, kao osvedočeni "golfadžija", javiti i pokušati sa klinačkim fazonima "tvoj krš" i tome slično. Da pogidim - Tvoj golf može da pređe 500.000 bez da išta pipneš? A preko 200 ide i uzbrdo?

Neozbiljno... Znam da Te uzbuđuje pominjanje golfa u negativnom kontekstu, ali ipak...

Pozdrav
[ Zarko Silic @ 11.09.2011. 18:14 ] @
Svima je jasno gde se Chrysler trenutno nalazi. Svima, osim izgleda samo tebi.


P.S. Golf je ocigledno kost u grlu onima koji ga, u nedostatku argumenata, najcesce spominju.
[ StORM48 @ 11.09.2011. 19:33 ] @
Pa jbg, ja pišem o onome što sam posedovao, a ne o onome što nisam, ili bih voleo. Da, i Golfove sam imao (II 1.6D III 1.9TDI) i nikad nisam shvatao što se ljudi lože na tu tvrdu kantu? (uz dužno poštovanje prema vlasnicima koji ne spadaju u sektu "golfadžija", pošto i takvi postoje)

S druge strane, otkad status jedne kompanije (inače dela konglomerata u kojem ništa ne odlučuje) ima ikakve veze sa kvalitetom pojedinačnog automobila? Odrasti, konačno.

Što se tiče tog "rastavljenog" auta, verujem kao i za onu fotku papagaja od pre nekoliko dana... (pazi samo da makneš EXIF, ako okačiš fotku, da ljudi ne pomisle da si opet maznuo tuđu).

Pozdrav
[ Zarko Silic @ 11.09.2011. 20:49 ] @
Ma nije to tema,

ako nekog boli Golf neka otvori takvu temu. (Na primer: "Zasto me steze u grudima kada neko kupi novog Golfa?" ili nesto slicno).

Meni recimo nikada nece biti jasni likovi koji za krs od polovnjaka plate 20.000 eura, ali ima ih.
Verovatno bas oni prethodno treba da odrastu,

ali to ne znaci da cu sada otvarati temu sa naslovom: "Koliko bar treba da je IQ osoba koji kupuju polovan krs za 20.000 eura?", ili,

"Kako da objasnim svome tati da su polovnjaci od 20.000 eura glupa investicija?".

[ StORM48 @ 11.09.2011. 21:56 ] @
Shvatam, ne odgovara Ti tema...
A kad si već pomenuo, da - kupovina polovnjaka od 20.000 evra jeste za posebnu analizu, ali ne vidim kakve veze ima sa pričom o novim automobilima? ;)

Pozdrav

P.S. Da nisi malo mator da Ti tata kupuje auto?
[ Zarko Silic @ 11.09.2011. 23:54 ] @
A sta tu ima da se fotografise, kada sam kazes (ovda na AZ) da su na svim tvojim vozilima tempered vetrobran stakla

Citat:
Jbt, na svim automobilima ja imam stakla koja su BAŠ označena kao "tempered" i, koliko vidim, takva su i na svim ostalim automobilima, bez izuzetka


http://www.elitemadzone.org/p2702113

Ipak nisu bas na svim. Moguce da su na 300M.

@straniplacenik

koliko para zelis dati za automobil?

[ StORM48 @ 11.09.2011. 23:58 ] @
Džaba se batrgaš... moje neobraćanje pažnje da se radi o vetrobranskim staklima je jedno, a Tvoje tupljenje o stvarima o kojima očito ne znaš ništa je nešto sasvim drugo. Ni podmetanje tuđih iskustava ne pomaže, iako se iz sve snage trudiš krivotvoreći tuđe fotke... Da Ti neko nije podmetnuo stojadina sa 300m logotipom?

Bolje idi u onu drugu temu i objasni zašto si ljude koji kupuju polovna vozila nazvao idiotima/glupima.

Pozdrav
[ straniplacenik @ 12.09.2011. 00:05 ] @
kao sto rekoh Qashqai je do nekih 20000e i to je neka suma koju bih mogao da platim, spremam se za koju nedelju krenuti u obilazak salona u potrazi sta za te pare moze da se kupi.
Jos bih jednom rekao da ne zelim kupovati polovan auto, znaci u obzir dolaze samo novi.
[ Zarko Silic @ 12.09.2011. 00:25 ] @
Svakako novi.

Pogledaj iX35 sa 17 crdi motorom.
[ jnk @ 12.09.2011. 00:55 ] @
straniplacenik: trazi od svih suvova u cenovnoj klasi probnu voznju i vidi koji ti najvise lezi. Bar danas to nije problem i svi ce ti dati da probas.
[ Sceka @ 16.09.2011. 21:40 ] @
@straniplacenik

Ne javljas se pa me cisto informativno interesuje sta si odlucio, definitivno, ili mozda vec kupio. Ako si kupio, sa srecom ti bila voznja ali bi bilo lepo da podelis utiske... :)


Pozdrav!
[ straniplacenik @ 17.09.2011. 00:22 ] @
ne, jos nisam kupio ali ni odlucio, iduce nedelje planiram obilazak salona, probne voznje itd.
[ Sceka @ 17.09.2011. 12:48 ] @
Nadam se da ces javiti napredak. Ne znam za druge ali mene interesuje.

Pozdrav!