|
[ coriolan @ 11.09.2011. 16:33 ] @
| Danima čitam teme na forumu, ali mislim da je moj slučaj jedinstven, pa sam zato odlučila da otvorim novu temu.
-Nasledila sam Zastavu 101, 1978 godište. Auto nije vožen 10 godina, stoji u garaži. A i pre toga nije puno vožen.
Pitanje je: Šta uraditi? Da li vredi uložiti u servisiranje? Prodati po delovima? U staro gvožđe ne bih da ga dam... Biću zahvalna na svakom korisnom savetu. |
[ ctrl alt del @ 11.09.2011. 17:39 ] @
Ako bi bio u voznom stanju i bez nekih velikih ulaganja, mogla bi ste da tražite možda 300€ prema nekim trenutnim cenama polovnjaka. E sad dal bi se uopšte našao kupac i još po toj ceni to je veliko pitanje.
A da bi bio u voznom stanju posle toliko stajanja treba dosta uložiti, počev od akumulatora, guma i svih gumenih delova koji propadaju starenjem, ... Od tog posla nema zarade. Možda da nađete člana porodice ili poznanika koji bi bio zainteresovan da ga sređuje za sebe pa da mu ga poklonite.
Zaboravih - sve ovo važi ako nije mnogo zarđao. Ako tu treba još i limar da se angažuje...
[ coriolan @ 11.09.2011. 18:34 ] @
Havala na odgovoru. Jasno mi je, da treba dosta uložiti, ali ne znam koliko otprilike i da li uopšte vredi ulagati? Jer, ako vredi, onda bih ga zadržala za sebe.
[ komosarz @ 11.09.2011. 18:38 ] @
Ako vam je datum rodjenja u profilu tacan moj savjet je da se nastavie voziti tramvajem(sala) i da se ne opterecujete tim autom jer svako ulaganje u dati je neisplativo...
[ coriolan @ 11.09.2011. 18:44 ] @
A šta uraditi da bude isplativo?
[ vaske2 @ 11.09.2011. 18:59 ] @
Dajte ga na reciklažu i uzmite novog Punta.Tad ce vredeti 600e...
[ coriolan @ 11.09.2011. 19:03 ] @
Da li u tom slučaju moram da ga registrujem i da ga prepišem na svoje ime?
[ DrJekyll @ 11.09.2011. 19:16 ] @
Ako taj auto za vas ima veliku sentimentalnu vrednost onda vredi uloziti.
U suprotnom ne.
[ Zarko Silic @ 12.09.2011. 00:47 ] @
Citat: coriolan: Da li u tom slučaju moram da ga registrujem i da ga prepišem na svoje ime?
Ne. Od 7.jula ove godine, vozila za reciklazu ne moraju biti registrovana.
Potrebno je da vozilo bude na tvom imenu, ili da posedujes dokument o nasledjivanju vozila. Ovo se nekoliko puta menjalo pa je najsigurnije za nazoves prodavnicu i da ih pitas kakva je trenutno situacija.
P.S. Sve varijante su bolje od pustanja takvog vozila u saobracaj.
[ coriolan @ 12.09.2011. 13:49 ] @
Hvala na korisnim savetima. Ali, tek da Vas obavestim to i nije "takvo" vozilo, jer je limarija potpuno OK (stajao u garaži, a kad je bio vožen, kišu i sneg retko je video). Prešao je svega 40 hiljada km. Upravo iz tog razloga ga teška srca dajem u staro gvožđe.
[ calexx @ 12.09.2011. 16:09 ] @
Kod nas se sve prelako otpisuje ... ako je bio čuvan a to će lako da proveri neki majstor, greota je ne srediti ga makar za lagane ture. Pa moj auto je stariji i ne bih ga se tek tako odrekao, još da mu malo popunim patos da ne bih vozio kao Fred Kremenko i eto meni novog auta koji pali po svakoj zimi i vrućini i koji ne može da prekuva i zamrzne ... šta će mi više. :)
[ toplim @ 12.09.2011. 16:14 ] @
Opet sve zavisi u kakvom je stanju... otpis za gvozdje je zadnja solucija i dobices...ali sta sam ja sve video na otpadima...ima tu puno korisnih stvari :)
[ Java Beograd @ 13.09.2011. 07:38 ] @
Nije da jeste - jeste da nije, al' NIJE DA NIJE. Lako je reći - baci ga, prodaj ga, daj ga u staro gvožđe, utrapi ga budzašto ... Ua stojadin !
- "Kupi novog Punta"
- Aha, važi, treba mi još samo 7.000 EUR.
Već predosećam forumaške mudrolije tipa:
- Nemoj Punta, dodaj samo još 2.000 pa kupi Forda fiestu !
- Ma jok, preko tih 2.000 dodaj samo još 1.000 pa kupi Forda Fokusa
- Još bolje samo još 3.000 i kupiš pristojnu Tojotu !
- I td., i td., nema kraja mudrolijama. Forumski mudrijaši inače, najčešće voze biciklo.
Kako kaže naš narod "lako je tuđim k*cem gloginje mlatiti". Hiljade i hiljade stojadina se i dalje veselo kreće drumovima Srbije, a bogami i šire. Istina, najveći broj njih je u lošem stanju, ali postoji nemali broj kojima su svi funkcionalni sklopovi u zavidnom stanju, neretko mnogo boljem od uvezenih automobila koji drežde na placevima.
Ulaganja možda i ne moraju da budu velika. Pretpostavljam da će akumulator i gume svakako morati da se kupe. To zajedno izađe oko 150 EUR. Ekonomska varijanta, naravno. Dalje, verovatan je izdatak za novo ulje, filter, antifriz, dakle još oko 50 EUR. Opet ekonomska varijanta, naravno. Auto bi svakako trebalo odvesti kod majstora. Najbolje u servis koji obavlja i tehnički pregled, da možeš lepo da vidiš i kako koči. Ako je normalno vožen i održavan, nema razloga da upravljački mehanizam, kočnice i trap budu u nekom lošem stanju. Elektrika takođe.
Sve u svemu, sa pregledom majstora i zamenom onoga šta sam naveo (što je svakako obavezno) trebaće ti oko 250 EUR. I ako je prethodni vlasnik auto normalno vozio i održavao - eto tebi potpuno ispravni 101, kojeg ćeš moći da voziš minimum još 5 godina, u zdravlju i veselju. :) Ako imaš još malo kinte, ne bi loše bilo zameniti i kaiševe i filter vazduha i svećice - i to je sve ! Mada, ne moraš to odmah.
Da remiziram:
Obavezno
- Gume
- Akumulator
- Ulje
- Filter ulja
- Antifriz
= 250 EUR
Valjalo bi i:
- Filter vazduha
- Svećice
- Zupčasti kaiš
- Kanalni kaiš
= 100 EUR
Možda sam u ciframa omanuo, ali nadam se da nisam mnogo.
Naravno, ovo neće biti auto kojim bi mogla da pođeš na letovanje u Grčku ili zimi na Kopaonik. Ali za gradske potrebe - provozati se tu i tamo - sasvim OK.
[ Zarko Silic @ 13.09.2011. 08:41 ] @
Nije toliko problem mehanika. Nju je moguce srediti.
Problem je sto je tako stari Stojadin (30 i kusur godina) truo bez obzira da li je cuvan u garazi, ili je vozen. Bar 99% ovakvih automobila, koji su uopste i preziveli ovakvu starost je obicni truleks.
Zato treba prvo da pogleda limar (ili mehanicar). Preko foruma je nemoguce dati ocenu dvostruko punoletnog automobila, pa jos Stojadina.
Ako nije truleks, sto bi bilo ravno senzaciji, onda tek treba praviti kaklkulacije.
Ako je truleks, sto je za ocekivati, onda nema kalkulacije, jer kao takav predstavlja opasnos u saobracaju i ne moze naici na odobravanje popravke od strane bilo koga, a pogotovo ne ES tima.
[ Java Beograd @ 13.09.2011. 09:20 ] @
Truleks je zainimljiv izraz ! Sasvim se slažem. Limarija ovakvog stojadina je alfa i omega. Ako valja - valja i stojadin. I obratno.
Kad sam pročitao uvodni post teme, setio sam se prizora iz nekoliko garaža koje sam slučajno video. (NBG, blokovi 61, 62, 63 i 64) Garaže poseduju ljudi koji su sedamdesetih bili u radnom odnosu, i dobijali stanove preko preduzeća (ili JNA, ako su vojna lica). Ti naši, sada vremešni, sugrađani su krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih kupili novog Juga, 101, 128, vozili neko vreme - i onda "do daljnjeg" ostavili četvorotočkaše u garaži. Ja sam video u komšijskoj garaži novog novcijatog 101 sa hromiranim branicima, hromiranom bravom, hromiranim spoljnim retrovizorom i hromiranim metlicama brisača ! Sve novo, neoštećeno, neogrebano. Voženo godinu ili dve i onda sledećih 20 godina spava u suvoj garaži. Ma, za ne poverovati je koliko ima lepih muzejskih eksponarta u pomenutim garažama ! Elem, početni post ove teme me je asocirao na neko takvo vozilo.
Na primer nešto ovako: ( napominjem da je ovo slika nađena na netu, i ne znam o kojem se primerku radi, ali verno dočarava moj tekst)
[ ar nogard @ 13.09.2011. 09:32 ] @
Ako je ta zastava 101 u takvom stanju da je stvarno presao 40000km onda tu i nema mnogo ulaganja.
Smesno je ocekivati da ulaganja nema uopste pa ljudi i novo kad kupite vi imate ulaganja to jest potrosne stavke i servise, tako da verovatno i tu ima ulaganja od nekus 100e i ima da te sluzi sigurno s obzirom da su ti stojadini i bili neki kvalitet naspram onih iz novije ere.
Zanimljiv slucaj je bio na niskoj auto pijaci pre nekih 10 godina kad je lik dovezao na prodaju tristaca sa sve najlonom na sedistima, malte ne ko iz fabrike. E to je bio auto za primer u svoje vreme.
[ bakara @ 13.09.2011. 11:43 ] @
Citat: Java Beograd:
Kad sam pročitao uvodni post teme, setio sam se prizora iz nekoliko garaža koje sam slučajno video. (NBG, blokovi 61, 62, 63 i 64) Garaže poseduju ljudi koji su sedamdesetih bili u radnom odnosu, i dobijali stanove preko preduzeća (ili JNA, ako su vojna lica). Ti naši, sada vremešni, sugrađani su krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih kupili novog Juga, 101, 128, vozili neko vreme - i onda "do daljnjeg" ostavili četvorotočkaše u garaži. Ja sam video u komšijskoj garaži novog novcijatog 101 sa hromiranim branicima, hromiranom bravom, hromiranim spoljnim retrovizorom i hromiranim metlicama brisača ! Sve novo, neoštećeno, neogrebano. Voženo godinu ili dve i onda sledećih 20 godina spava u suvoj garaži. Ma, za ne poverovati je koliko ima lepih muzejskih eksponarta u pomenutim garažama ! Elem, početni post ove teme me je asocirao na neko takvo vozilo.
S` obzirom da zivim i ja u ovom kraju mogu smao da potvrdom ovu pricu...i da ta vozila su sve samo ne trula.
[ coriolan @ 13.09.2011. 12:56 ] @
Lepo piše u Prvilniku foruma, tačka 11.stav 1.:
11. Pazite kome verujete
Ne verujte prvom odgovoru koji dobijete. Sačekajte nekoliko dana dok se više upućenih osoba ne uključi u diskusiju i da svoje mišljenje o problemu. Vrlo je moguće da ćete sami morati da izaberete pravu opciju iz spektra ponuđenih odgovora, nakon što razmotrite sve iznete argumente. Potrebno je da nekoliko dana pratite poruke osoba koje nude odgovore na Vaš problem, i tako ćete steći pravi uvid u to koga treba poslušati, a ko priča bez veze.
U svakom slučaju se zahvaljujem, najpre saradnicima ES, a onda svima koji su se potrudili da me posavetuju.
Posebno se zahvaljujem Javi Beograd koji je dao stručni i sveobuhvatni savet.
Svakako ću ga dati nekom majstoru da ga pogleda, ali sam se bojala, da on "ne tera vodu na svoju vodenicu" pa sam se htela informisati i posavetovati sa što više vas.
Sigurno ću biti na velikoj muci i sa odabirom majstora i ne znam zašto ste me posavetovali, da auto odnesem kod majstora koji obavlja i tehnički pregled?
[ jnk @ 13.09.2011. 13:07 ] @
Automobil ako stoji u garaži iako se ne vozi on propada. 30 godina stajanja je vrlo verovatan razlog da je sve što je moglo na tom automobilu, koji u startu nije bio bogzna kako kvalitetan, propalo. Tako da kao što neko reče jedini razlog zašto bi ga popravljala i dovodila u pristojno stanje je kolekcionarske prirode.
Za tih 350e kolko u najluđem slučaju minimalno treba da se uloži možeš kupiti drugog stojadina u voznom stanju bez ulaganja.
[ vladd @ 13.09.2011. 13:30 ] @
Zavisno od limarije, ako je dobra, bolje je uloziti 350 evra u doticni auto, nego kupiti duplo mladji za iste pare, ali prepunog inovacija i majstorluka.
Mislim da ce trebati nesto vise para za ulaganje, posto je doticna preporuka za promenu delova automobila koji je vozen, recimo, a kupljen polovan.
Postoje dve solucije, ili ga prodati nekom entuzijasti, koji bi znao sta ce sa doticnim, ili naci neku prisnu i iskrenu osobu, koja ce tehnicki da isprati nedostatke vozila koje je stajalo solidan period. I da preduzme neke aktivnosti za koje majstor nije neophodan.
Na listu treba dodati solidnu kolicinu gumenih delova, creva, manzetni, nosaca i zaptivki, zatim sajle, verovatno amortizere i ulje u menjacu. Neophodno bi bilo pretresti i elektroinstalaciju, sklona je koridiranju i u kracem periodu, pregled diticnih spojeva, lezista sijalica.
Moguce je da ne mora sve da se odsrafi i zasrafi, ali neko ko se razume, na par lokacija moze da predpostavi u kakvom je stanju ostatak.
Zatim motor, treba pokusati rukom da se pokrene, nikakvo verglanje ili paljenje na guranje ili povlacenje, treba skinuti svecice i proveriti u kakvom je stanju unutrasnjost cilindra. Nkon pregleda, stanja cilindara i ulja, moguce je pokusati paljenje, mada sumnjam da su pumpa za gorivo i karburator u operativnom stanju, bez ciscenja.
Poz
[ Java Beograd @ 13.09.2011. 14:06 ] @
Citat: coriolan: Sigurno ću biti na velikoj muci i sa odabirom majstora i ne znam zašto ste me posavetovali, da auto odnesem kod majstora koji obavlja i tehnički pregled? Ma ništa posebno, samo da skratiš eventualno "druženje" sa majstorima. Jer u servisima koji rade i tehničke peglede, imaju valjke za proveru kočnica, imaju stručne ljude za proveru trapa i slično. Dakle, iz razloga sveobuhvatnosti pregleda, ali ako nađeš dobrog majstora po preporuci onda ne smatraj da je ovo obavezan uslov.
Citat: jnk: Za tih 350e kolko u najluđem slučaju minimalno treba da se uloži možeš kupiti drugog stojadina u voznom stanju bez ulaganja. Ajde kupi mi dva, platiću ti ne 700 već 1.000 za oba. Ali pazi, bez ulaganja !
[ jnk @ 13.09.2011. 20:23 ] @
Pa dobro to bez ulaganja je relativna kategorija Mislio sam bez ulaganja da se odrzi u voznom stanju bar neko vreme.
[ SASASTA @ 13.09.2011. 21:08 ] @
najbolji savet nadji dobrog i postenog majstora da ga pogleda i proceni popravku sve online je lupanje moze da kosta samo registracija a mozda treba da se ulozi i 1500 evra.ako je limarija i motor dobar poneka spona i sitnica nije veliki trosak.
[ Milojkovic @ 14.09.2011. 17:24 ] @
Kupuj to i vozi se sa automobilom koji ima dusu i koji moze da ti popravi skoro svaki majstor.
[ igor101 @ 28.02.2012. 19:13 ] @
Mili moji....
U vezi sa onim Z 101 o kome se ovde prica, nadam se da u medjuvremenu nije otisao u kobasice sto bi po meni bila uzasna steta.
Ovakvih automobila vise nema i sve ce ih manje biti. Kod nas jos uvek nisu docekali drugi zivot dok u zemljama okruzenja vec uveliko gledaju na njega sa veeelikim simpatijama (ubila nas je duga proizvodnja skale),.
Ja sam bio u slicnoj situaciji kao gore pomenuta naslednica te sam svog 101 nasledio pre 2-3 godine i gle cuda to je opravo onaj auto koji je na slici u garazi sa predhodne strane, onaj beli Z 101.
Moj je auto iz 1973 u komplet originalnom stanju sa sada predjenih 63000km.
Ovde imate i njegovo prestavljanje na foumu koji je iskkljucivo vezan za Z 101 http://zastava101.serbianforum.info/t55-z-101-iz-1973
Voleo bi kad bi me nova ponosna vlasnica iskontaktirala i kako bi malo popricali u vezi sa njenim Z101 pre nego li odradi nesto sa njim za sta ne bi hteo ni da pomislim.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|